Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 221 - 230
Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition

Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition

2012. március 23.
Limitált példány- számú kiadással emlékezett meg a Toyota a Land Cruiser 60. születés- napjáról.
Részletek
Limitált példányszámú kiadással emlékezett meg a Toyota a Land Cruiser 60. születésnapjáról. Következő tesztünkben láthatjuk a születésnapost.

Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition 1951-et írtunk, amikor megjelent az első Land Cruiser és az azóta eltelt 60 év bizonyítja, hogy mindenidők egyik legsikeresebb terepjárójával van dolgunk. Tesztalanyunk a 60.-dik évfordulóra kiadott limitált példány.

A Toyota híres arról, hogy érzelemmentes autókat gyárt, túl sok érzelem sajnos a Land Cruiser láttán sem éri az embert. De azért 4,7 méteres hosszával és közel 2,5 tonnás önsúlyával lenyűgöző látványt nyújt.




A motorháztető alatt egy 2982 ccm 190 lóerős és 420 nm nyomatékkal rendelkező D4D diesel motort találunk. A csúcsteljesítményt 3400 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig már 1600 fordulat/percnél megkapjuk. A váltó egy 5 sebességes automata váltó ami picit talán lassan teszi a dolgát és a mai világban már hiányzik a 6.dik fokozat. A futóműve a légrugózás miatt szinte minden apróbb úthibát észrevétlenné tesz a vezető illetve az utasok számára. A kormányzás pontos, de nagyobb tempónál a rásegítés soknak tűnik. A fékhatás egy kicsit lehetne vadabb is.

Beülve az autóba szinte karosszék méretű bőrülésekben foglalhatunk helyet, amik természetesen elektromosan állíthatóak és az eltárolt memóriában előhívhatjuk az általunk beállított pozíciót. A beltérben minden a funkcionalitásnak van alárendelve a kategóriának megfelelő minőségben. Plusz jó pont a hűthető kesztyűtartó, ami a klímától függetlenül működik, és a 14 hangszorós JBL hangrendszer. Az extrák között találjuk a tempomattal kombinált távolságtartó rendszer, ami egy kicsit lassan teszi a dolgát. Illetve a fedélzeti kamera, ami a parkolásnál hatalmas segítség tekintve az autó méreteit.
A hátsó sorban a helykínálat szinte korlátlan a csomagtartó hatalmas.
Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition





















További cikkek


A család barátja - Nissan Qashqai+2 2.0i 4WD
Takarékos kombi - Peugeot 508 SW
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Kulcsszavak:
 
Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition A "fürge" - Suzuki Swift Sport Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S
 
Franciás kényelem - Peugeot 508 GT 2.2 HDi

Franciás kényelem - Peugeot 508 GT 2.2 HDi

2012. március 14.
A Peugeot 508 GT 2.2 HDi automata e típus csúcs változata. A viszonylag nagy teljesít- ményű ...
Részletek
A Peugeot 508 GT 2.2 HDi automata e típus csúcs változata. A viszonylag nagy teljesítményű motorjával, és megfelelő gázpedál kezeléssel igen gazdaságosan tudunk közlekedni.

Peugeot 508 GTA közelmúltban kipróbálhattuk a  Peugeot legerősebb, legfelszereltebb típusát, az 508 GT-t, mely nem sokban különbözik a hagyományos 508-tól. A legészrevehetőbb különbségek  a csak a GT változatban megtalálható 2.2-es diesel motor, a 6 sebességes automataváltó és a módosított futómű.

A  2.2-es diesel motor 204 lóerőt ad le 3500-as fordulaton, kellő dinamikával mozgatja az 1515 kg-ot nyomó 508-at. A 450 Nm nyomatékot 2000 fordulat/percen adja le, egy 6 sebességes automata váltón keresztül az első kerekekre.



A motorerő úton tartását egy kettős kereszt lengőkaros első futómű segíti. A stabilitás már az első dinamikusabb kanyarvételkor érezhető.

Az autót körbejárva nem sok sportosságra utaló motívum fedezhető fel. A hűtőmaszkban azonban találkozhatunk egy GT felirattal. Az autót 18-as könnyűfém felnivel szerelték fel, mely nagyon jól mutat, viszont az úthibákra nagyon érzékeny. A legszembetűnőbb azonban a dupla krómozott kipufogó.  Az autóba beülve érezhetjük a franciás kényelmet, melyet fokoznak az elektromosan állítható első ülések, melyek barna bőrbevonatúak. Gombnyomással aktiválhatjuk a vezető oldali ülésbe épített derékmasszírozót, a komfort érzetet növeli továbbá a 4 zónás klíma. Fülünk kényeztetéséről JBL hifi gondoskodik. A motort beindítva előbújik a műszerfalból a head-up display, mely informál minket az aktuális sebességről, a tempomat és a sebességhatároló beállításairól, valamint a navigáció utasításairól.

Peugeot 508 GTAz utastér tágas, hátul is kényelmesen elfér három felnőtt. Csomagjainkat egy 470 literes csomagtartó nyeli el, melynek ajtaja távirányítóval vagy az utastérből gombnyomással nyitható.
Tesztünk alatt a fogyasztás városban 8 liter, országúton 6,6 liter körül alakult.

összességében a Peugeot 508 egy sportos, jó futóművel és váltóval ellátott középkategóriás Sedan, ami még gazdaságos is tud lenni, ha hosszabb távon ingázunk vele.






További cikkek

Takarékos kombi - Peugeot 508 SW
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race
Kulcsszavak:
 
Franciás kényelem - Peugeot 508 GT 2.2 HDi Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2 Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman Franciás kényelem - Peugeot 508 GT 2.2 HDi Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic Franciás kényelem - Peugeot 508 GT 2.2 HDi Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe
 
A "fürge" - Suzuki Swift Sport

A "fürge" - Suzuki Swift Sport

2012. március 14.
A Suzuki életében a Sport illetve régebben a GTI modellek igen nagy szerepet töltöttek be.
Részletek
A Suzuki életében a Sport illetve régebben a GTI modellek igen nagy szerepet töltöttek be. A Swift név jelentése fürge amire az új Sport modell igencsak rászolgál.

Suzuki Swift Sport2011 tavaszán Genfben a Suzuki bemutatta a Concept S modellt, ami igen  nagy sikert aratott.  Szerencsére minden különösebb módosítás nélkül vitték át a sorozatgyártásba.

A külső tekintetében akárcsak az előző modell esetében a Sport változat eltérése az alaptól nem túl drasztikus, de ahhoz pont elég, hogy  egy avatatlan szem is elsőre észrevegye hogy ez valami más.






A legfeltűnőbb változás az osztott hűtőrács, a karakteresebb ködlámpa rács, a látványosabb fényszórók, küszöb spoilerek, 17” felnik, a hátsó lökhárító diffúzor és az ebben elrejtett dupla kipufogó.

A kisméretű tető spoiler  a Suzuki mérnökei szerint nem csak látványos, de nagyobb sebességnél növeli a leszorító erőt is ezáltal stabilabbá téve az autót. A leszorító erőre nagy szükség van, hiszen az 1600 ccm, 136 lóerős és 160 nm nyomaték leadásra képes motor igencsak fürgévé teszi az autót. A Sport esetében is egy tipikusan pörgős, japán motorral van dolgunk, mivel a 136 lóerőt 6900 fordulat/percnél a 160 nm nyomatékot pedig 440 fordulat/percnél adja le. Mindezzel a tudással 6.5 literes átlagfogyasztást mértünk. A váltó 6 sebességes és kézi kapcsolású. A futóműve sportos, bátran vadászhatunk vele kanyarokat egy szerpentinen, nem fogunk csalódni benne, viszont ami meglepő, hogy ilyen tudás mellet kellő komforttal is rendelkezik.

A belső talán nem olyan látványos mint a külső, diszkrét sport felírat az ülésen, ami kellően kagylós és kanyarokban is jól tartja az utasait. Az alapfelszereltség része a hét légzsák és a menetstabilizáló elektronika, a fényérzékelős bi-xenon fényszóró, az automata légkondicionáló, tempomat, az ülésfűtés, az USB-s CD-s rádió Bluetooth-kihangosítóval.  

Suzuki Swift SportAz új Sport egy dinamikus, nagyon jól vezethető és szerethető autó lett.



















További cikkek


Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2
Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex
Szebb és jobb béka - Nissan Micra 1.2 Tekna
Kulcsszavak:
 
A "fürge" - Suzuki Swift Sport Tovább a siker útján - Toyota RAV4 A "fürge" - Suzuki Swift Sport Városi cirkáló - Honda NF110 Wave Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST A "fürge" - Suzuki Swift Sport Remek autópótló - Honda SW-T600 A "fürge" - Suzuki Swift Sport Élvezet vezetni - Audi Q3 2.0 TDI
 
A család barátja - Nissan Qashqai+2 2.0i 4WD

A család barátja - Nissan Qashqai+2 2.0i 4WD

2012. február 25.
A Nissan Qashqai előző generációja is nagy sikernek örvendett, amit nagyon jól mutat ...
Részletek
A Nissan Qashqai előző generációja is nagy sikernek örvendett, amit nagyon jól mutat, hogy még az elsőszériás modellek is elég jól tartják az árukat a használt autók mezőnyében.

Nissan Qashqai+2Nemrégiben azonban megérkezett a frissített változat, ami kicsit agresszívebb, kicsit gömbölyűbb és még kifinomultabb lett. Ráadásul a Qashqai+2 azok igényét is kielégíti, akik hét ülést szeretnének autójukba.
A Qashqai új ráncfelvarrott változatának agresszívabb lett az eleje annak ellenére, hogy a vonalak valamivel íveltebbek, kerekebbek lettek. Persze nem annyira, hogy egy dromedár vadállat benyomását keltse az autó, de az első generációnál lényegesen határozottabb lett a megjelenése.




Ehhez az is hozzájárul, hogy a motorháztető kapott két kiálló, domború ívet, ami a kormány mögül is nagyon jól néz ki. Hátul két macskaszemet kapott a lökhárító, ami nem túl modern, de azért nem zavaró. Mindenestre a finom változtatások összességében dögösebbé tették a Qashqait.

Az utastér nem sokat változott. A vezető előtti műszerek dizájnja ugyan módosult egy keveset, de ez is csal előnyére vált a Nissan SUV-jának. Szerencsére a Qashqai továbbra is kényelmes, minden kézre áll és a helykínálatra sem lehet panasz az első két üléssorban. A +2 ülésnél természetesen ez már nem igaz, de mint tudjuk, a legtöbb +2 üléses autóban azért a leghátsó két ülés sosem teljesértékű. Ez a Qashqai+2 esetében is igaz. A csomagtartó alapesetben 550 literes, de az ülések ledöntésével akár plusz 1000 litert is nyerhetünk. A középkonzolon található műanyagok nem zavaróan kopogósak, de legalább kinézetre lehetnének egy lehelletnyivel finomabbak.

Nissan Qashqai+2A nálunk járt tesztautóban a kétliteres benzinmotor dolgozott, amelyhez hatgangos kézi váltó tartozott. Utóbbi rövid utakon jár és kifejezetten jól kapcsolható. A kétliteres benzinmotor 140 lóerős és majdnem 200 Nm a maximális nyomatéka.

Ez nem túl veretes, de az erőforrás mégis nagyon jól mozgatja a nagyobbik Qashqait, melyben meglepően csendes, járása pedig hihetetlenül egyenletes. Ez az előnye a dízelekkel szemben.



Hasonlóan egyenletes járást biztosít a futómű is, amely a ballonos gumiknak is köszönhetően remekül tompítja az úthibákat. Autópályán pedig kifejezetten limuzinos érzése van az embernek a Qashqaiban. A fogyasztás nem sokkal 9 liter felett alakult, ami egy ekkora motortól egy összkerekes autóban egyáltalán nem sok. Ha az ember igazán dinamikusan akar közlekedni vele, akkor sokat kell 4000-es fordulat fölé pörgetni a motort, mert akkor jön meg az ereje, ennek fényében pedig még elfogadhatóbb a 9 liter körüli fogyasztás.

A nálunk járt, automata kulcsos rendszerrel, panoráma tetős, xenon fényszórós, bőrüléses autóról csak jót tudunk mondani. ára 7 és fél millió forint, ami ma már nem sok egy ekkora, biztonságos és jól felszerelt autóért. A Qashqai+2 szerintünk az egyik legjobb választás a családosok számára a hazai piacon.

Nissan Qashqai+2





















További cikkek


Szebb és jobb béka - Nissan Micra 1.2 Tekna
A kistesó - Nissan Juke 1.6 Turbo Tekna
Igazi utcai sportautó - Nissan 370Z
Kulcsszavak:
 
Méregzsák - Hyundai i20 Active Méregzsák - Hyundai i20 Active Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai A család barátja - Nissan Qashqai+2 2.0i 4WD Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Megbízható társ - Hyundai Elantra Megbízható társ - Hyundai Elantra
 
Remek autópótló - Honda SW-T600

Remek autópótló - Honda SW-T600

2012. február 19.
A januári jó idő több motorost is az utakra csalogatott. Mi is kipróbáltuk a Honda nagy robogóját ...
Részletek
A januári jó idő több motorost is az utakra csalogatott. Mi is kipróbáltuk a Honda nagy robogóját az SW - T600-at.

Honda SW-T600A Honda Silver Wing 600 utódjaként megalkotta az SW-T600-ast, melyet Milánóban mutattak be.

A modell név csak egy T betűben tér el az elődtől, melynek jelentése Twin. Ami annyit jelent, hogy a motorban egy soros két hengeres 582 köbcentis erőforrás dolgozik, mely 51 Lóerőt produkál 7500-as fordulaton. A lenyűgöző 55 Nm nyomaték szíj hajtáson keresztül jut a hátsó kerékre.




Az új forma nem csak tetszetős, hanem praktikus is. A hatalmas fotelek nagyon kényelmesek, és még deréktámasszal is ellátták. Az üléspozíció tökéletesre sikerült, minden kezelőszervet el lehet érni anélkül, hogy az ülés szélére ki kellene csúszni. A lábtér kialakítása is megfelelő, a magas testalkatú embereknek is kellő kényelmet biztosít. A hatalmas ülés alatt található rekeszben két zárt bukósisak, vagy két fő részére egy hétvégi csomag bőven elfér.

A komfortérzetet növeli még az ülést nyitott állapotban megtámasztó teleszkóp, és tároló rekesz világítás.
Két kisebb rekeszt találunk még a kormány alatt is, melyből az egyik zárható. Ezen rekeszek pénztárca, kulcsok, fényképezőgép és egyéb kisebb tárgyak, melyek a zsebünket nyomják, tárolására tökéletesen alkalmas.

Tesztalanyunk rengeteg extrával el volt látva, ide tartozik a C-ABS ami annyit jelent, hogy kombinált ABS. A bal fékkar behúzása aktiválja az első és hátsó féket is. Találunk rögzítő féket is mely nagyon jól jön emelkedőn való megálláskor. Megtalálható még a Honda Indításgátló rendszere (HISS) is, mely megakadályozza a motor indítását saját kulcsa nélkül.

Honda SW-T600Első ránézésre ijesztő volt a motor termete. Menet közben viszont egyáltalán nem volt érezhető, a teletankolt állapotban negyed tonnát nyomó motor súlya. Hatalmas tömege ellenére, rendkívül rugalmas, és könnyen manőverezhető az SW-T600.
összességében a Honda SW-T600 egy rettentő kényelmes nagytestű robogó. Remek autópótló, rendkívül alacsony fogyasztással, és alacsony fenntartási költséggel.








További cikkek


Suzuki GSX1300BK
érdekesebb túrázás - Honda VFR 1200F
Harley Davidson Heritage Softail Classic


Kulcsszavak:
 
Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Remek autópótló - Honda SW-T600 Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI Remek autópótló - Honda SW-T600 Harley Davidson Heritage Softail Classic
 
Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race

Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race

2012. február 14.
A Föld legnagyobb kihívást jelentő versenye, tengeren megkerülni a Földet.
Részletek
A Föld legnagyobb kihívást jelentő versenye, tengeren megkerülni a Földet. Az embert és hajót próbára tevő hajszában a személyzet napi háromszor négy órás műszakokban vívja harcát az elemekkel.

Volvo XC70 D5 Ocean RaceA fedélzeten átcsapó hullámokkal, a dermesztő hideggel vagy éppen a tikkasztó hőséggel. Mindezt a legpuritánabb körülmények között. Mert ez nem rövidnadrágos, napszemüveges vitorlázás.

Ez a Volvo Ocean Race. Ennek az ember feletti küzdelemnek a tiszteletére gyártja a Volvo az XC70 Ocean Race Edition-t, melynek látványa azonnal vízre kívánja az embert.




Ezt még könnyebb megérteni ha látjuk a gyönyörű vitorlásvászon –varrású bézs színű bőrkárpitozást vagy a hajókötéllel behúzható poggyásztér rolót ami szintén egy vitorlást ábrázol. A Volvo Ocean Race felírat még több helyen is megtalálható az autóban többek között a küszöbön az alumínium merevítővel ellátott szőnyegeken az ülések támláján és indításkor a központi kijelző is hirdeti milyen csodálatos autóba is ültünk.

Kívülről az óceán kék fényezés és az egyedi, hullámmintás 18 colos alufelni kelt feltűnést. Az XC70-es belseje csábító, príma minőségi berendezési tárgyakkal van tele, hihetetlen széphangzású a 12 hangszórós hifi, a kapcsolók határozottan működnek és masszívak. Az ülések is telitalálat hosszú úton is végtelenül kényelmesek.

Volvo XC70 D5 Ocean RaceA Volvo mérnökei tovább tökéletesítették D5-ös jelzésű csúcs dízeljüket. A 2,4 literes, dupla turbós motor teljesítmény 205-ről 215 lóerőre nőt, addig az átlagfogyasztást 8%-kal sikerült mérsékelni.

A motorhoz hatfokozatú automatikus sebességváltót társítottak, ami jó ütemben és lágyan kapcsolgató a szerkezet. Csodálatos konstrukció ez az utcai vitorlás aminek szépségben most nincs párja a piacon.







További cikkek

Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex
Divatos szabadidő autók - Mitsubishi ASX 1.6
Seat Alhambra 2.0Tdi DSG
Kulcsszavak:
 
Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3 Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line
 
Jól megtervezett autó - Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

Jól megtervezett autó - Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

2012. február 14.
Amerikában találták ki, Koreában legyártották, ami nem más, mint az 5 ajtós Chevrolet Cruse.
Részletek
Amerikában találták ki, Koreában legyártották, ami nem más, mint az 5 ajtós Chevrolet Cruse. Ezt a típust mutatjuk be most önöknek.

Chevrolet CruseAnno Daewoo márkanév alatt gyártott autók az európai piacon nem túl sok vizet zavartak.    
Majd jött a névváltoztatás és ezzel együtt az új szellemiség a GM alá tartozó márkánál. A Chevrolet az elmúlt években egyre nagyobb szeletet hasít ki az európai piacból. A sikert az is jelzi, hogy 2010-ben és 2011-ben a Chevrolet a 4 ajtós Cruze-zal megnyerte a Túrakocsi világbajnokságot. Egyértelmű volt, hogy előbb utóbb más karosszériával is meg kell jelennie csak az volt a kérdés, hogy kombi vagy 5 ajtós lesz a következő modell.

Előröl nézve semmit sem változott az új Cruze. A lámpák és az osztott hűtőrács továbbra hangsúlyos szerepet tölt be. Az autó hossza egyébként 8 cm-rel lett rövidebb.

Az új külső ellenére a technika nem változott semmit. Motorikusan egy 1796 ccm-es 141 lóerős és 176 nm nyomatékkal rendelkező benzines erőforrás áll rendelkezésünkre. A motor a maximális teljesítményét 6200 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig 3800 fordulat/percnél adja le. A váltó egy 5 sebességes kézi váltó ami könnyen és pontosan kapcsolható. Sajnos a 6.-dik fokozat hiányát érezni lehet, mert nem túl gazdaságos, ha a motor 5-dik fokozatban 130 km/h-nál 3400-at forog. átlagfogyasztásban 7 litert mértünk. A kormányzás puha a futómű se nem lágy se nem kemény, amolyan semleges érzetet kelt, de ehhez a teljesítményhez teljesen megfelelő.

Chevrolet CruseAz utastér tágas, akár elöl akár hátul ülve kényelmesen elfér az ember. A belső egyébként szinte teljesen megegyezik a 4 ajtós modellel. A felhasznált anyagok, nem a legjobbak, de az összeszerelés minősége mindenképpen dicséretet érdemel. A csomagtartó 419 liter ami kifejezetten nagynak mondható, sajnos a csomagtartó pereme egy kicsit magas és ez eléggé megnehezíti a pakolást.
Az 5 ajtós Cruze továbbra is egy igen jól megtervezett autó ami azért küzd hiányosságokkal, de ettől még hű társ az utakon.  



További cikkek


Renault Latitude 2.0 dCi
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Seat Alhambra 2.0Tdi DSG
Kulcsszavak:
 
Jól megtervezett autó - Chevrolet Cruze 1.8 LTZ Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli Jól megtervezett autó - Chevrolet Cruze 1.8 LTZ Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D Jól megtervezett autó - Chevrolet Cruze 1.8 LTZ Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus Francia kényelem - Citroën C4 Cactus
 
Harmonikus és igényes - Mercedes Benz C 220 CDI

Harmonikus és igényes - Mercedes Benz C 220 CDI

2012. február 02.
A Mercedes C osztály hozta a formáját. A 2.2 literes 170 lóerős tesztautó nem hagyott kívánnivalót maga után.
Részletek
A Mercedes C osztály hozta a formáját. A 2.2 literes 170 lóerős tesztautó nem hagyott kívánnivalót maga után.

Mercedes C osztályNem mai darab a Mercedesnél a C osztály, a nagysikerű 190-es utódjának szántó típus 1993-óta számos váltózáson esett át. A legújabb W204 kódszámra hallgató modell nem régen ráncfelvarráson eset át.
Számos változat közül egy 2143 ccm 4 hengeres 16 szelepes diesel motorral ellátott autót próbálhattunk ki. Ez a diesel motor 170 lóerős teljesítményét 3000 percenkénti fordulatszámon adja le. A 400 nm nyomatéka már 1400 percenkénti fordulatszámon rendelkezésünkre áll. A váltó egy hétfokozatú automataváltó.


A C osztály futóműve kifejezetten kényelemes utazást tesz lehetővé, de egy Mercedestől nem is várhat mást az ember. A fékek elől és hátul hűtött féktárcsákkal lassítják igen erőteljesen az autó. A kormányzás egy kicsit nagy erőt kíván, de pontos és határozott.
Világítótestekből szinte minden a mai kornak megfelelően ledes az autón. A formája egyszerre határozott, elegáns és sportos. A sportos formát tovább erősíti, hogy a motorháztetőn elhelyezett ágaskodó csillag helyett a tesztautónkon egy nagyméretű csillagot találunk a hűtőrácsba építve.
Beülve az autóba nem is lehet kétségünk arról, hogy egy Mercedesben ülünk. A belsőtér harmonikus és igényes, a kezelőszervek kézre állnak. A műszerek három részre vannak osztva, a kilométeróra közepén találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, ami nagyon szép lett.

Mercedes C osztályAz ülések négy ember számára nyújtanak megfelelő kényelmet, de talán lehetnének egy kicsit jobb tartásúak is. A kéziféket, mint ezt már évtizedek óta megszokhattuk, lábbal kell aktiválni.
A kormánykerék ismerősként hat, talán nem véletlenül mert már az új CLS-ben megismertük. A kapcsolók érdekes megoldásként az összes modellben egyformák, ezzel is emelve az utastér prémium érzetét.
A C osztály az elmúlt években elég nagy átalakuláson ment át és ez mindenképpen jó. A 2.2 diesel motor az autó közel 1600 kg-os önsúlyával 5.6 literes átlagfogyasztásra volt képes, ami igencsak meggyőző.

További cikkek

Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2
Takarékos kombi - Peugeot 508 SW
Kulcsszavak:
 
Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Harmonikus és igényes - Mercedes Benz C 220 CDI Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Harmonikus és igényes - Mercedes Benz C 220 CDI Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback
 
Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi

Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi

2012. január 25.
Jól sikerült az Opel családi autójának, az Antarának a ránc- felvarrása. A megszépült karosszéria ...
Részletek
Jól sikerült az Opel családi autójának, az Antarának a ráncfelvarrása. A megszépült karosszéria egy nagyobb motort rejt magában.

Opel AntaraEgy személyautó és egy terepjáró közötti átmenet koncepciója, és egy sportos életstílust képviselő kombi autó eleganciáját ötvözi az új Antara.

Külsőleg csak apróságokban változott az Antara. Szépen simulnak az új fényszórók és a hátsó lámpák a karosszériába, az emelkedő övvonal és a jól átgondolt részletek, például a süllyesztett ködlámpák, az ajtókilincsek és a tetősínek.  Az új Antara belseje nem változott az elődhöz képest, az autóba ülve a szokásos Opel kép fogad minket.



A kapcsolók még a régebbi Opelekre emlékeztetnek, de ennek ellenére a középkonzol praktikus elrendezésű és szerethető. A frissítés során az Antara megkapta az elektromos kéziféket, amely automatán old, azonban a motor leállítása után nekünk kell rögzíteni vele az autót. Tökéletesek a kényelmet szolgáló ülések és praktikus rugalmasságot adnak a lehajtható hátsó ülések, így a sport- vagy hobbikellékeit könnyen bepakolhatjuk. Az utastérben bőven van hely a fej és a láb számára is. Az új Antara főként a motorháztető alatti változásaira lehet büszke. A korábbi kínálatban dolgozó 150 lóerős csúcs dízelt ugyanis egy új fejlesztésű, 2.2 literes, 184 lóerős egység vette át, amelynek a kisebb teljesítményű, 163 lóerős változata is elérhető. A 2231 köbcentis dízelmotor kissé hangos hidegen, de ha bemelegszik, már finoman és csendben teszi a dolgát.

Opel AntaraAz új motor adatai igazán impozánsak, a 184 lóerő tökéletesen elég az üresen 1.8 tonnás autó lendületes mozgatásához, és a 400 Nm maximális forgatónyomaték is jól hangzik,  a 6 fokozatú váltó pedig rendben teszi a dolgát.

A tesztalanyunk elektronikus vezérlésű összkerékhajtású modell. Normál vezetési körülmények között csak az első kerekek vannak meghajtva. Nehéz és csúszós viszonyok között az optimális tapadás érdekében automatikusan bekapcsol az összkerékhajtás.




Az Antara szerethető autó, 10 milliós árával a középmezőnyhöz tartozik, és tudásával sem ugrik ki a kategóriából, bár új dízelmotorja egyértelműen az élmezőnybe tartozik.

További cikkek

Környezetbarát megoldás - Peugeot iOn
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Kulcsszavak:
 
Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi Jót tett a frissítés - Honda Civic 1.8 Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic
 
Takarékos kombi - Peugeot 508 SW

Takarékos kombi - Peugeot 508 SW

2012. január 19.
Az utóbbi idők leg takarékosabb kombiját a Peugeot 508 SW-t próbáltuk ki.
Részletek
Az utóbbi idők leg takarékosabb kombiját a Peugeot 508 SW-t próbáltuk ki. Formáját tekintve nagyon szép és egyedi lett, előröl a nagyméretű hűtőrács egy kicsit Audis benyomást kell, de a hűtőrácson található Peugeot felírat a múltat idézi.

Peugeot 508 SWAz első lámpák természetesen Xenonosak, ledes nappali fénnyel és kanyarkövető rendszerrel vannak felszerelve. A hátsó lámpák a mai kor divatjának megfelelően ledes technikát kaptak.
A motortérben egy 1997 ccm-es 140 lóerős és 320 nm nyomatékkal rendelkező Euro 5-ös HDI diesel motort találunk. A Franciák által gyártott HDI motorok nagy előnye, hogy igen komoly teljesítmény mellett a fogyasztása igen csekély.
A tesztünk alatt 5,4-5,8 literes átlagfogyasztást mértünk. A fékek harapósak és jól adagolhatóak, az autó futóműve kellemesen csillapítja az úthibákat a kormányzás közvetlen.


A fékeket kiegészítették egy domb asszisztenssel, ami egy emelkedőn való elinduláskor, ha felengedjük a fékpedál, akkor 2 másodpercig nem engedi visszagurulni az autót. Sportosabb használat esetén az autó futóműve megfelelő partner, bár igaz hogy ezt azért túl sokan nem fogják kipróbálni hiszen ez az autó nem arról szól. Ez az autó a kényelemről és a luxusról szól.

Az 508 SW beltérben szinte minden ma létező extrát megtalálunk, amire csak szükségünk lehet. Bőrkárpit, bőrkormány, amiről a navigációval és bluetooth-sal ellátott usb és aux csatlakozós rádiót és a tempomatot is vezérelhetjük. A középkonzol tetején találunk egy nagyméretű színes kijelzőt, amin a jbl hifi rendszer és a navigáció adatait láthatjuk. A vezető előtt a 3008-ban megismert head-up display-t találunk, ami egy külön egység, itt az adatokat nem a szélvédőre, hanem erre a külön egységre vetíti ki.

Peugeot 508 SWEgy kombi esetében az ember elvárja, hogy a csomagtartót megfelelően tudja használni. A nagyméretű csomagtér ajtaját távirányítással nyithatjuk és okos megoldás, hogy a kalaptartó mögött egy hálót találunk, amit kihúzva a mennyezethez rögzíthetünk. Ez annak, aki kutyát szállítana, vagy csak szeretné telepakolni a csomagtartót nagyon előnyös.










További cikkek

Környezetbarát megoldás - Peugeot iOn
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Kulcsszavak:
 
Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line Régi gének új köntösben - Peugeot 508 Régi gének új köntösben - Peugeot 508 A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Ez még jobb - Suzuki Vitara 1,4-es turbó
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 221 - 230