Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 31 - 40 |
Újratöltve – Fiat Tipo |
||
2017. december 28.
A Tipo név nem ismeretlen számunkra, hiszen a Fiat már korábban is bemutatott több ilyen nevű modellt de a legismertebb és legkedveltebb az év autója volt 1989-ben. A Fiat a Volkswagen Golf mellé pozícionálta a Tipot, ezzel sorra bezsebelte az elismeréseket, és a Bravo/Brava 1995-ös érkezéséig nagy számban talált gazdára.
|
A Tipo név nem ismeretlen számunkra, hiszen a Fiat már korábban is bemutatott több ilyen nevű modellt de a legismertebb és legkedveltebb az év autója volt 1989-ben. A Fiat a Volkswagen Golf mellé pozícionálta a Tipot, ezzel sorra bezsebelte az elismeréseket, és a Bravo/Brava 1995-ös érkezéséig nagy számban talált gazdára. Sokan emlékezhetnek a dobozformájú, hatalmas beltérrel rendelkező elődre, mely rendelhető volt digitális műszerfallal is, ezzel végkép beírta magát az autózás történelmébe. Igaz nem volt tökéletes, de több kellemes emlékünk van róla, mint rossz. Ezért nem csoda, hogy a gyártó újrarajzolta ezt a modellt, úgy, hogy egy megfizethető családi szedánt dobjon piacra. Az olaszok Golfjaként is emlegetett autó már a megjelenése évében elnyerte az Autobest 2016-os díját. A Fiat tervezői az első tollvonástól kezdve lépcsőshátúnak képzelték el vadonatúj, négyajtós modellt, mely tökéletesen testesíti meg a „szedánnak született” koncepciót. Az autó magán viseli az olasz formatervezés jegyeit, a kiegyensúlyozott formavilágot, amely egyedi személyiséggel és stílussal ruházza fel a modellt. Ezzel nem lőttek mellé, hiszen túlzás nélkül állíthatjuk, hogy egy szép vonalvezetésű családi autót alkotott a Fiat, elérhető áron. A tesztmodell tetszetős 17 colos könnyűfém keréktárcsákon gurult. A 4,53 méteres hosszúság, illetve a 2,64 méteres tengelytáv korrekt méretű belső teret biztosít. Belsője jól átgondolt, a szélesre nyitható ajtókon kényelmesen tudunk ki és be szállni. Beülve tágas, mondhatnánk fejedelmi a térkínálat. Ülései kényelmesek a vezetőülést szinte a padlóig le lehet engedni. Az elektromos deréktámasz csak fokozza komfortérzetünket. Igaz ez kényeztetés csak a vezetőnek jár. A hátul ülőknek sem kell panaszkodni. A fejtér átlagos és a lábunk is kényelmesen elfér, ami hosszú utakon nem elhanyagolható. A kapcsolók a gombok mind jó helyen vannak. A kezelő szervek első pillantásra áttekinthetőek, tudjuk mit hol találunk és a kezelésük is logikus. A navigációs rendszer menüje egyszerű, könnyen kiismeri magát az ember. A kormány és a váltógomb kicsit nagyobb az átlagosnál, de hamar meg lehet szokni. Az utazás komfortját tovább fokozta a 470 literes csomagtartó ami pótkerék nélkül 520 literes, a fűthető elektromos tükrök, az érintőképernyős rádió és navigációs rendszer, az állítható magasságú és mélységű bőr kormánykerék, a parkolóradar, és a kanyarkövető ködfényszóró. A kipróbált 1,6 literes, 120 lóerős dízel változat minket is meglepett. Nincs fölösleges menetzaj, a kasztni nem nyekereg, nincsenek furcsa zajok. Országúton és autópályán is egyaránt kényelmes vezetni. A motor 1750-es fordulatszámon, 320 Nm nyomatékon dolgozott. A sebességváltó könnyen, finoman járt. A hivatalos 4,6 literes fogyasztás csak megközelítőleg tudtuk elérni. Tesztünk során 5,7l/100 kilométeres fogyasztást mértünk. Ha megnézzük a Fiat portfólióját akkor látjuk, hogy a gyártónak szüksége volt erre a hiánypótló modellre mely méltó vetélytársa lett a Renault Fluence-nek, Peugeot 301-nek illetve a Citroen C-Elysée-nek. Összeségében a Törökországban gyártott Fiat Tipo újkori kiadása remek négykerekű lett, hiszen tágas belterű, korrekt csomagtartójú, aránylag olcsó családi autó melyre 5 év garanciát vállal a Fiat. Kulcsszavak: bemutató, fiat, teszt, Tipo
|
|
|||||
|
||||||
A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon |
||
2017. november 27.
Öt éves garancia és kedvező ár. Röviden ez jellemzi a Hyundai i30 kombi változatát. Viszont van egy még egyszerűbb érv ami az autó mellett szól: ez nem más mint a csomagtere mely a kategória legnagyobbika.
|
Ritka az az autó típus, amelyik tíz év alatt piacra dob ugyanabban a kategóriában egy teljesen új változatot. Ez történt a Hyundai i30 Wagon esetében, amely eddig is kiváló családi autó volt, és az is maradt. 2007-ben a Hyundai új márkaneveket vezetett be a piacra. Ezek lettek a „I” betűs modellek. Alig tíz év telt el, és máris itt egy teljesen új modell az i30 –as sorozatban. Kicsit gyorsnak tűnik a modellváltás, de első ránézésre is egy jól átgondolt és megtervezett i30-ről van szó. A Hyundai az elmúlt években már bizonyított és eljutott arra a szintre, hogy a konkurens gyártóknak komolyan számolni kell vele. Nincs ez másképpen az új i30 esetében sem. Az autó orrát a Hyundaitól már meg szokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúr a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak. Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1,6 literes, 135 lóerős közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzin motort takar. Szívóbenzines motor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4300 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztása vegyes használatban 6.8 liter. Hiába ez a leg alapabb benzines erőforrás mivel se turbó, se követlen befecskendezés, igazából kivetnivalót nem lehet találni benne. A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz. A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek hála, az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás, a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak. A műszerfal világítás kijelző kékes megvilágítása ízlés kérdése, mert már szinte minden autógyártó kilőtte a kék megvilágítást, de szerintem ebben az esetben jól néz ki. A középkonzol rendezett a kapcsolók precízen járnak. Az ülések kényelmesek a helykínálatra nem lehet panasz. A csomagtér 528 liter, de az ülések előredöntésével 1642 literesre bővíthetjük. A Hyundai az i30 Wagonnal egy nagyszerű családi autót alkotott, amit igazából nagyon könnyű megszeretni. Pont azt nyújtja, amit az ember első ránézésre vár tőle, stressz mentes és gondtalan utazás, és még azon sem kell aggódnunk, hogy hogyan fér be a család és a hozzájuk tartozó csomaghegyek. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, i30 wagon, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Svéd luxus - Volvo S90 |
||
2017. november 14.
Teszteltük a Volvo új üstökösét, az S90-es luxus limuzint. Nagyon vártuk az új modellt, ami az S80 leváltásával a márka legnagyobb személyautója lett. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kedvelőit.
|
Teszteltük a Volvo új üstökösét, az S90-es luxus limuzint. Nagyon vártuk az új modellt, ami az S80 leváltásával a márka legnagyobb személyautója lett. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kedvelőit. Kívül belül alaposan átdolgozták, teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó mint kategóriatársai. Az autóba beülve most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség. Az egész belsőt nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a gyártó nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan, szinte helyettünk vezet. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is például az index kattogására, a kapcsolók működésére. A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a műszerfal közepét uraló 9 colos érintőképernyős központi egység. Innen vezérelhetünk minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Szinte minden gombot eltüntettek a középkonzolról. Itt mondjuk a klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, a hűtő fűtő rendszer vezérléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról. A helykínálat elől királyi, hátul a magas kardánalagút miatt inkább csak 2 személynek kényelmes. A Volvo Drive-E motor koncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös diesel 235 lóerő leadására volt képes 4000 fordulatnál. 480 Nm nyomatéka egy nyolcfokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a 1,8 tonnás S90-et, 0-100km/h való gyorsuláshoz mindössze 7 másodpercre van szükség a Dinamic állásba állított üzemmóddal, van még Comfort és Eco mód. A futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren. Összességében a Volvo S90 egy majdnem önjáró, a mai kornak megfelelő extrával ellátott méltó utódja az S80-nak. Minőségi összeszereléssel és gazdaságos erős motor jellemzi. Kulcsszavak: bemutató, S90, teszt, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid |
||
2017. szeptember 26.
Az elmúlt pár évben a Hyundai és a Kia valóságos hadjáratot indított hibrid modelljeivel. A Kia a hibrid Niroval, Optimával és elektromos Soullal ostromolja a piacot, a Hyundai meg az Ioniq családot alkotta meg a hagyományos hibrid, a plugh –in hibrid és egy 100%-ban elektromos modellel.
|
Az elmúlt pár évben a Hyundai és a Kia valóságos hadjáratot indított hibrid modelljeivel. A Kia a hibrid Niroval, Optimával és elektromos Soullal ostromolja a piacot, a Hyundai meg az Ioniq családot alkotta meg a hagyományos hibrid, a plugh –in hibrid és egy 100%-ban elektromos modellel. Első ránézésre egyből a vetélytárs, a Toyota Prius jut eszünkbe. A lejtős tetejű öt ajtós forma a korai Priusokat juttatja eszünkbe. De a hasonlóságnak it vége is. A Dél-Koreai gyártó saját rendszert fejlesztett, 105 lóerős, 1,6 literes szívó benzinmotorral, hatfokozatú duplakuplungos váltóval, és 141 lóerős rendszerteljesítménnyel. Mindezt azért tették, hogy a tisztább üzem és a költséghatékonyság minél kevesebb kompromisszumot követeljen, ennek jegyében fejlesztették az egész autót. Kívülről szinte semmi nem utal arra, hogy hibrid modellel állunk szembe. Egyedűl az első-hátsó lökhárító kék csíkja árulja el nekünk az autó hibrid mivoltát. Az első LED-es nappali menetfény jellegzetes, jól felismerhetővé teszi az autót. Tesztmodellünk kontúrja, a vonalvezetése a hajlítások sallangmentesek, összességében szép vonalvezetésű autót készítettek a dél-koreai tervezők. A visszafogott külsőhöz a belső tere is hasonló metódus alapján készült. A műszerfal kezelőszervei könnyen áttekinthetőek, értelmezhetőek. A multifunkciós kormányról szinte minden vezetéshez szükséges művelet elvégezhető. A középső éríntőképernyő a Kia megszokott egyszerű menürendszerét kapta. Hamar kiigazodunk a használatán. A gombok, a kapcsolók nem lötyögnek az anyagminőség és a precizitás már-már német autógyártókat idézi. A helykínálat elől és hátul is fejedelmi. Az ülések kényelmesek a középső könyöklő is hasznos a hosszú utakon. A hátul utazóknak picit belóg a hajlított tetővonal mível az üléssor alatt kaptak helyet az akkumulátorok. Vezetés közben a hibird rendszer maga dönti el, hogy benzines vagy elektromos üzemmódban haladjunk. Nincs beleszólásunk, az elektromos módnak nincs gombja. Viszont menet közben már 80-90 kilométernél is mehetünk tisztán elektromos módban. Menet közben nehezen lehet megkülönböztetni, hogy épp melyik módban megy autónk. A műszerfalra pillantva látjuk ha EV módban haladunk. Úttartása jó, a lengéscsillapítói feszesek. Az akkumulátorok töltéséről a fékenergia-visszatáplálás gondoskodik, amiből a gördülési energiával együtt sokat nyer vissza az Ioniq. A vegyes használatnak köszönhetően 4,9 literes átlagfogyasztást értünk el. Összeségében nagyon megkedveltük az Ioniqot. Kényelmes és kellemes útitárs, városban tökéletes választás EV hajtása miatt. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, IONIQ Hybrid, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Sportos kombi - Renault Megane Grandtour |
||
2017. július 28.
Kipróbáltuk a Megane Grandtour frissített változatát. Az 1,2 literes turbómotor és a 17” colos könnyűfém felnik még sportosabbá és fiatalosabbá teszik az új Megane kombit.
|
Kipróbáltuk a Megane Grandtour frissített változatát. Az 1,2 literes turbómotor és a 17” colos könnyűfém felnik még sportosabbá és fiatalosabbá teszik az új Megane kombit. Meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Kapunk LED-es nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol és Xenon fényszórókat. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A meredeken emelkedő övvonal és az enyhén lejtős tető miatt erősen szűkül az ablakfelület. Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket. A kormány bőr bevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot, a műszerfalon megjelenő információk között is lépkedhetünk továbbá a mögötte található kar segítségével a hifit. A műszerfal letisztult és egyszerű, külön extra, hogy a vezetési módhoz illően személyre is szabhatjuk, változtatható a megvilágítás és a megjeleníteni kívánt információ is. Az ülőlapok kényelmesek, az ülések oldaltartása kiváló. A helykínálat tökéletes és az ajtók is nagyra nyílnak elől, hátul. A csomagtartó alapból 521 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni, ezt a térfogatot az ülések ledöntésével 1504 literig bővíthetjük. A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a kifejezetten fürge 1,2 literes turbós benzinmotort. A motor 132 lóerő teljesítményt képes kipréselni magából 5500 fordulat/percnél. Nyomatéka 205 Nm, mely 2000-es fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 6 sebességes kézi váltó gondoskodik. Tesztút alatt bekapcsolt Start-Stop rendszerrel, vegyes használat mellett 6,5-7,5 liter között mozgott az átlagfogyasztás. A futómű lágy de nem billegős. Szinte hangtalanul suhanhatunk a remek hangszigetelésnek köszönhetően. Összességében az új Renault Megane Grandtour egy fiatalos és sportos megjelenésű kombi, pörgős motorral és hangtalan futóművel. Kulcsszavak: bemutató, Megane, renault, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Szerethető SUV - Ford Ecosport |
||
2017. július 13.
A Ford EcoSport egy egyedi megjelenésű, gazdaságosan üzemeltethető, családi autó. Ezzel a típussal a Ford lépéselőnybe került a többi gyárral szemben, akik még csak a tervezésnél tartanak.
|
Meghajtottuk a Ford kis SUV-ját az EcoSportot. Helykínálatból és praktikusságból jeles. A Ford ezzel az extrém megjelenésű modellel feladta a leckét a konkurens gyáraknak, akik hasonló méretű hobbiterepjárokat terveztek. Szemből nézve mintha egy összement Edge lenne. Oldalról szembetűnő az emelt magasság és övvonal. Jól mutat a Titanium S csomaghoz járó felni, az erőteljes sárvédő ívek tovább hangsúlyozzák terepjáróságát. A magas kialakítás kedvez a kilátásnak is, a magas üléspozíció könnyebbé teszi a be és kiszállást. A belső kialakítás is nagyon tágas hatást kelt. A hátsó ülések támláinak dőlésszöge kétoldalt külön állítható. Beülve is tapasztalhatjuk a minőségi anyagok felhasználását, kellemes fogású a bőrborítású kormány, az ülés jól pozícionálható, a kezelőszervek kézre esnek. A műszerfal egyszerű ám mégis minden vezetéshez elengedhetetlen információt láthatunk rajta. A középkonzol tetején helyezkedik el a fedélzeti számítógép kijelzője, a kicsit komplex de használható, kicsit ódivatú a kis kijelző és a rengeteg gomb. A csomagtartó 335 literes ez az ülés támlák ledöntésével és egész ülőlap előrebillentésével tovább bővíthető. Itt található a legérdekesebb pontja az EcoSportnak ami a csomagtérajtó, ez ugyanis a megszokottól eltérően oldalra nyílik. Nagyon kényelmes a ki-bepakolás, de szűk helyen nem túl praktikus. A meghajtásról egy 1 literes három hengeres benzin motor gondoskodik. 125 lóerős teljesítménye melyet 6000-es fordulaton ad le kellő dinamikával mozgatja az EcoSportot. Forgatónyomatéka 170 Nm 1400-4500 fordulaton. A motorhoz egy 5 fokozatú kézi váltót szereltek. A stabilitásról a Focusban alkalmazott elől McPherson hátul multilink felfüggesztés gondoskodik. A tesztút során az EcoSport beérte 6,1-6,6 l benzinnel. Összességében a Ford EcoSport egy kicsit furcsa megjelenésű de szerethető SUV, mely gazdaságosan üzemeltethető, praktikus és nem utolsó sorban kényelmes is. Kulcsszavak: bemutató, EcoSport, ford, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW |
||
2017. június 23.
Meghajtottuk a Kia legszebb középkategóriás limuzinját az Optima kombit, ennek is a GT változatát. Ebben a kategóriában nagyon nehéz labdába rúgni a német autómárkák mellett, de a Kia nagyon lendületesen tör előre.
|
Meghajtottuk a Kia legszebb középkategóriás limuzinját az Optima kombit, ennek is a GT változatát. Ebben a kategóriában nagyon nehéz labdába rúgni a német autómárkák mellett, de a Kia nagyon lendületesen tör előre. Ez köszönhető a kiváló minőségnek, tartósságnak, garanciának és a jó ár/érték aránynak. Az új Optima komoly vetélytársa a német autógyártóknak. Annyira jól sikerült a formatervezés, hogy az utcán szinte mindenki megcsodálja az autót. Itt érdemes megemlíteni a GT felszereltséghez járó küszöbtoldatokat és egyedi lökhárítókat továbbá a vagány 18 colos könnyűfém felniket. Szemet gyönyörködtető minden irányból. Az összképen sokat dobott a panorámatető és a tetőn végigfutó krómdísz. Kitettek magukért a Kia mérnökei. Az előbb megismert hatalmas luxus külső után beülve sem kell csalódnunk. Elől hátul egyaránt fejedelmi a helykínálat. A csomagtartó kisebb a konkurenciánál, de tágasabb az átlagnál, mérete 552 liter, ami a csomagtérből 40:20:40 arányban ledönthető hátsó üléstámlákkal bővíthető 1686 literre. A csomagtér roló praktikusan sínen fut. A műszerfal igényes letisztult és maximálisan átlátható. A GT felszereltséghez tartozó extrákkal az utastérben sem spóroltak, van 8 irányban elektromosan állítható első ülés, automata parkolás segéd, ülésfűtés elől hátul az elsők szellőztethetők is, adaptív LED-es fényszórók, radaros tempomat, keresztirányú forgalmat is észlelő holttér figyelő rendszer és panorámatető. A kezelőszervek kézre esnek, minden elérhető távolságban van. Az érintő képernyős fedélzeti számítógép könnyen kezelhető. Az alacsony tetővonal miatt hátul kicsit szűkösebb lehet a magas utasoknak. A motorháztető alatt a Kia csúcsmotorja dolgozik. A közvetlen befecskendezéses 2 literes turbós benzines erőforrás tökéletes összhangban van a 6 sebességes bolygóműves automata váltóval. A tekintélyes 245 lóerős csúcsteljesítménye 6000 fordulatnál érkezik. 353 Nm nyomatéka már 1350 fordulattól rendelkezésre áll. Három fokozatban, Sport,- Normal,- ECO módosíthatjuk a menetdinamikát, ezeknek megfelelően változik a kormány a gázreakció és a váltó paraméterei. Fogyasztása 9-10 liter közé tehető vegyes használat mellett. Összességében a Kia Optima egy szépen megtervezett és kivitelezett sportos kombi, tele extrával és modern technikával. Kulcsszavak: bemutató, kombi, Optima GT, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Prémium kombi Svédországból - Volvo V90 |
||
2017. május 23.
Korábban nálunk járt a Volvo új üstököse az S90 most kipróbáltuk a kombi változatot is a hatalmas V90-et. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kombi kedvelőit, a kémlelő tekintetek az utcán egyértelműen jelzik a sikert.
|
Tekintélyes méretekkel rendelkező V90-et teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó mint kategóriatársai. Az autóba beülve most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség fogad. A belsőt teljes nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a Volvo nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé, vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is például az index kattogására, a kapcsolók működésére. A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a műszerfal közepét uraló 12,3 colos érintőképernyős központi egység és az őt körbevevő hatalmas szellőzök. Innen vezérelhetünk szinte minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Majdnem minden gombot eltüntettek a középkonzolról. A klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, sajnos a hűtő fűtő rendszer kezeléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról. A helykínálat elől királyi, hátul a magas kardánalagút miatt inkább csak 2 személynek kényelmes. A modell igazi újdonsága a hátulja. A kombi csomagtere nem a legnagyobb a kategóriájában. Alap esetben 560 literes csomagtér az ülések ledöntésével 1526 literesre bővíthető. A csomagtér padlójából kihajtható elválasztó tovább növeli a praktikusságot, kisebb csomagjaink nem csúszkálnak. A Volvo Drive-E motorkoncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös diesel 235 lóerő leadására volt képes 4000 fordulatnál. 480 Nm nyomatéka egy nyolc fokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a tekintélyes méretű V90-et, 0-100km/h való gyorsuláshoz kicsivel több, mint 7 másodpercre van szükség a Dinamic állásba állított üzemmóddal. Van még Comfort és Eco mód is. A futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít. A fogyasztásra sem lehet panaszunk, a teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren. Összességében a Volvo V90 egy kiváló prémium kombi, szinte minden kornak megfelelő extrával felvértezve. Minőségi összeszereléssel, hangtalan beltérrel és gazdaságos erős motorral. Kulcsszavak: teszt, V90, volvo
|
|
|||||
|
||||||
Vidám dodzsem – BMW i3 |
||
2017. április 06.
Hiába a borongós, szürke idő, mindig süt a nap, ha elektromos autót tesztelhetünk. Korábban már vezettük a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású autóját. Most annak nagyobb hatótávú változatát próbáltuk ki.
|
Első ránézésre semmit nem változott a 100%-ban elektromos i3-as. Amit nem látunk, csak tapasztalunk, az a megnövelt hatótáv. A 94 amperórás akkumulátornak köszönhetően sokkal nagyobb távot tudunk megtenni, mint korábban. Ezen felbuzdulva útnak is indultunk Budapestről Keszthelyre. A megtehető távolság az éjszakai töltés után 260 kilométer volt. Igaz, ilyen hosszú utat csak a leggazdaságosabb, Eco Pro+ módban tudtunk megtenni, amikor viszont nincs fűtés, de Eco Pro módban is közel 200 kilométert lehetett autózni, amikor már a fűtés is működik. Beülve az autóba a BMW-től megszokott magas minőségi színvonal és design fogad. A beltérben felhasznált anyagok tökéletesen mutatják, hogy lehet így is csinálni. Újrahasznosítva. A műszerfal újrahasznosított plasztik, de találkozunk bőrrel és szövettel és eukaliptusszal is. A lényeg, hogy a beltér 90%-a újrahasznosított. A hagyományos autóhoz szokott vezetőnek azonnal szemet szúr, hogy az indítógomb és az irányváltó-gomb nem a megszokott helyen van, mint más elektromos autóban, hanem a kormányon helyezkedik el az ablaktörlő kar mögött. Ezt a furcsaságot azonban hamar meg lehet szokni. A műszerfalon kapott helyet két LCD panel. A kormány mögötti panelről az autó töltöttségéről kapunk információt, a középső nagyobb panelről a navigációt, rádiót és egyéb beállításokat tudjuk nyomon követni. Az ülések kényelmesek, melyekből az elsők fűthetők, ami a téli használat közben nagyon kellemes volt. A lábtér elegendő, négy személynek kényelmes utazást biztosít. Az autóba a ki- és beszállást igen megkönnyíti a két irányba nyíló ajtó. A csomagtere még úgy is tágas, hogy a alatta helyezkedik el a villanymotor. A motorháztető alatti tárolóban a töltőkábeleket tudjuk elrakni. Az i3 fogyasztása gyári adat szerint 13,1 kWh/100 km, amit mi nem tudtunk produkálni, de vegyük figyelembe, hogy tél van és röpködtek a mínuszok. A legjobb 15,8 kWh/100 km lett, de átlagban, 19 kWh/100-val közlekedtünk. Három módválasztót tudtunk használni. Comfort, Eco Pro és Eco Pro+ szintek közül választhatunk attól függően, hogy városban vagy autóúton használjuk az autót. Mindhárom módban erősen érezhető motorfékhatást kapunk. A menetstabilitása nagyon jó, köszönhető a padlólemez alatt elhelyezett akkumulátoroknak igy a súlypontja alacsonyan van. Az i3 nagyon belopta magát a szívünkbe. Összeségében egy igazi úttörő az újrahasznosítás és az e-autózás terén és még kényelmes és jól is néz ki. Kulcsszavak: BMW i, elektromos, elektromos autó, i3, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Megbízható társ - Hyundai Elantra |
||
2017. március 01.
Tesztútra vittük a Hyundai frissített limuzinját az Elantrát, abból is az 1,6 literes dieselt automata váltóval. A Hyundai ezzel a típussal az olcsóbb alsó közép kategóriát célozza meg.
|
Szépen megmunkált karosszéria jellemzi az Elantrát. Szépek az ívek, határozottan emelkedik az övvonal, a lökhárítóból nem spórolták ki a króm betéteket de tűréshatáron belül maradt. Elől LED-es menetfénnyel és Xenon fényszóróval szerelt, hátul teljesen LED-es lámpatesteket találunk. Az Executive felszereléshez járó 17 colos könnyűfém felnik még feltűnőbbé varázsolják az amúgy is elegáns Elantrát. Vezetési élményről a jól ismert 1,6 literes közös nyomócsöves dízel erőforrás és a hozzá kapcsolt 7 sebességes dupla kuplungos automataváltó gondoskodik. A hidegben is csendesen üzemelő 136 lóerős erőforrás 1400 fordulattól szépen húz egészen 4000-ig. A 7 sebességes duplakuplungos automataváltó jól gazdálkodik a 300 Nm nyomatékkal. Eco módban nagyon gyorsan kapcsolgat felfelé, hogy minél gazdaságosabbak legyünk, Sport módban pedig tovább hagyja forogni a motort az elektronika. Start/Stop rendszere gyorsan teszi a dolgát. A futómű feszes és egyben komfortos, könnyedén veszi a kanyarokat, és az úthibákkal is remekül megbirkózik. Még a 17 colos könnyűfém felnikkel sem érezhető a billegés. Összességében a Hyundai Elantra egy kényelmes komfortos limuzin, kedvező 6 literes fogyasztással. Kulcsszavak: Elantra, Hyundai, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 31 - 40 |