Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 51 - 60
Örömautózás – Volkswagen e-Golf

Örömautózás – Volkswagen e-Golf

2016. szeptember 09.
A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.
Részletek

Örömautózás – Volkswagen e-Golf

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Korábbi műsorainkban már szép számmal mutattunk be tisztán elektromos meghajtású autókat. Most az Volkswagen e-Golfon a sor. Első ránézésre semmiben nem különbözik benzines társától. Csak a neve előtti „e-” előtag jelzi, hogy elektromos autóval állunk szemben. Beülve, és a műszerfalra pillantva már szemmel látható a különbség. A műszerfalon minden ott van, mint benzines társánál. Igaz az üzemanyagszint-mérő mutatja az akkumulátorok töltöttségét, és a fordulatszámmérő helyére került a fogyasztás- és visszatöltés-mérő, ami nagyon pontosan tájékoztat a felhasznált áram mennyiségéről.

Tesztalanyunk beltere nagyon németes lett, de ez csak az előnyére válik. Nincs fölösleges cicoma, nincs kopogó műanyag, egyszerű letisztult formákkal találkoztunk, a műszerfal kezelőszervei kézre állnak és egy pillanat alatt áttekinthetők. A vezetés élményét és biztonságos utazásunkat tovább fokozza a kulcs nélküli nyitás-zárás, a multifunkciós bőrkormány, a blokkolás és kipörgés átlók, a city vészfékfunkció, és a proaktív utasvédelmi rendszer. A navigációs rádiórendszerből minden hasznos információt megkapunk, amire szükségünk van.

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Egy feltöltéssel 190 kilométert tudunk megtenni. Igaz ezt befolyásolja vezetési stílusunk és az, hogy eco vagy normál módban autózunk-e. A „tankolás” otthoni töltéssel 10 órát vesz igénybe, a gyorstöltő kutaknál kb. 30 perc kell. E-Golfunk menetdinamikája lenyűgöző, 85 kilowatt (115 lóerő) teljesítményű villanymotorja városban bőven elég. Álló helyzetből sportautókat megszégyenítve indul meg.

Összeségében az e-Golf remek városi autó, ami rendelkezik a típus ismert praktikus, kényelemes és biztonságos jellemzőivel. Sajnos a 11,4 millió forintos ára jóval magasabb, mint a Nissan LEAF-é, vagy a Kia Soul EV-jé, de az elektromos autózás elterjedésével talán majd megközelíti a versenytársakét.

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Kulcsszavak: e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással Érkezik az új MINI Cooper, tisztán elektromos meghajtással A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén A DS Franciaoszrágban és Olaszországban készíti elő a jövőt A DS Franciaoszrágban és Olaszországban készíti elő a jövőt Örömautózás – Volkswagen e-Golf Megduplázódott az elektromos autók száma a világon A Harrods brit üzletlánc flottája teljesen elektromos Nissan e-NV200 járművekkel bővül A Harrods brit üzletlánc flottája teljesen elektromos Nissan e-NV200 járművekkel bővül
 
Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

2016. szeptember 07.
Stábunknál járt a Mazda MX-5 negyedik generációs modellje. A Roadster nem hozott szégyent elődeire, ízig vérig sportautó, beleülve megszűnik körülöttünk a világ. Garantáltan mindenki megfordul utána az utcán.
Részletek

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5Elsőre szembesülünk a hatalmasra nyíló ajtókkal, hogy „könnyen” ki tudjunk szállni az autóból. Ami nem is olyan egyszerű, hisz pár centiméterre ülünk az aszfalttól. Beülve a bőr sportülésekbe, egyből szembesülünk a ténnyel, hogy ez nem egy játékszer. Az ülés kényelmes és kiváló tartást biztosít, ráadásul fűthető is. A kormány klasszikus három küllős, melyet bőrrel vontak be. A műszeregységek jól áttekinthetőek, középen a hatalmas fordulatszámmérő fokozatkijelzővel mellette jobbra a kilométeróra, bal oldalt pedig az információs kijelző.

Az MX-5 nyitott tetővel a leg élvezetesebb, a vászont egyszerűen, egy retesz oldásával el tudjuk tüntetni az ülések mögé. Ekkor felcsillan a fejtámla mögötti két fényes fekete bukókeret. Akik a motor muzsikálása mellett zenét is szeretnének hallgatni, azoknak nagy örömet okoz a kilenc hangszórós BOSE hifi, melynek nyitott és csukott tetős üzemmódja van hangzásilag, találunk mélynyomót, két ajtóhangszóró, két magas az A oszlopban, illetve két-két középsugárzó a fejtámlákban. Viszonylag sok tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben, van egy középen a két ülés között ez zárható is, de az ülések mögött is találunk egy-egy kis rekeszt. 130 literes csomagtartójába két személy csomagja bőven elfér.

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5A kulcsot elfordítva tapasztaljuk meg az igazi élvezetet, kellemesen duruzsolni kezd a 1,5 literes soros 4 hengeres motor a szemet gyönyörködtető krómozott kipufogón. Az erőforrás 131 lóerős, mely 7000 fordulatszámon áll rendelkezésünkre. 150 Nm nyomatékot egy hatfokozatú manuális váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. A váltó nagyon pontos, rövid úton jár. Menet stabilizátor és kipörgésgátló tartja kordában a hátsó kerekekre zúduló nyomatékot, mely egy mozdulattal kikapcsolható. A motorerő tökéletesen elegendő a tökéletes sportautó élményhez. A futóművet tökéletesen hangolták.

Összességében az MX-5 egy igazi élményautó, kiváló minőségű hifivel, vászontetővel, pörgős motorral és nem utolsó sorban hátsó kerék hajtással.

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5



Kulcsszavak: mazda, mx-5, roadster, teszt
 
Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Az új Mazda3 – bírja a terhelést Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 A Mazda bemutatta az új MX-5-öt Motorsport múltját ünnepli a Mazda Goodwood-ban Motorsport múltját ünnepli a Mazda Goodwood-ban Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek
 
Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó

Ez még jobb - Suzuki Vitara 1,4-es turbó

2016. augusztus 11.
Már a 2015-ben megjelent 1,6-os benzines és diesel motorokkal szerelt Vitarákba sem lehetett „belekötni”. Visszafogott, de csábító dizájn, kényelmes, tágas belsőtér, kellően erős, de takarékos  motorok,  megbízható futómű. Na és az ára, azzal aztán jogosan harapott nagyot a hazai SUV piac tortájából a Suzuki!
Részletek

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Már a 2015-ben megjelent 1,6-os benzines és diesel motorokkal szerelt Vitarákba sem lehetett „belekötni”. Visszafogott, de csábító dizájn, kényelmes, tágas belsőtér, kellően erős, de takarékos  motorok,  megbízható futómű. Na és az ára, azzal aztán jogosan harapott nagyot a hazai SUV piac tortájából a Suzuki!

…és ez év elején még magasabbra került a léc, amit simán (át)ugrott, az 1,4 - es  benzines Boosterjet  mororral szerelt Suzuki Vitara! A külső alig változott, talán az a kis változás is csak azért van, hogy már első látásra megkülönböztethessük, a csúcs Vitarát, melyet Vitara S néven forgalmaznak, korábbi elődjétől. Az 5 részre osztott, krómozott méhsejt szerű hűtőrács harciasabbá , a fekete alufelni, a fényszóró körüli világos bordó foglalat pedig elegánsabbá teszi a megjelenést. Ugyan ez az élénk bordó szín visszaköszön a  beltérben is, a kormány és az ülések varrásán, a műszerek és a  szellőzők körüli gyűrűkön. Ez a külcsin, de mit rejt a belbecs?

Az 1,4-es turbó motor 140 lóerős. Ez ugyan nem egy kiugró teljesítmény, de a 220 Nm nyomaték éppen elegendő a kocsi harmonikus haladásához városban, országúton, terepen egyaránt.  A gyári adatok szerint automata váltóval, 10,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, (teszt autónk azzal volt szerelve), a végsebessége pedig 200 km/óra. A fogyasztása a tesztünk alatt 7,2 l/100 km volt,  vegyes használatban, ami nem egy szégyellni való adat. Ebben nagy szerepet játszik a karcsúsított súly, ami összkerékhajtással is alig több mint 1200 kg.
 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Teszt autónk mindennel fel volt szerelve, amiről korábban nemigen álmodhatott egy Suzuki tulajdonos. Bőr és alcantara ülések, automata klíma, kétfokozatú ülésfűtés az első üléseken, érintőképernyős központi kijelző és multimédia központ (GPS, MirrorLink, Hifi, Bluetooth-kapcsolat stb.), első-hátsó parkolóradar, távolságtartós tempomat ráfutásgátlóval, start-stop rendszer. A négykerék meghajtás Sport és Snow programos, sőt fixre is zárható, de lejtmenetvezérlő is kapcsolódik hozzá. Ha túlságosan elkényelmesednénk az automata váltó használatától, akkor lehetőségünk van D állásában, a kormányon lévő fülekkel manuálisan is válthatni.

Talán csak egyetlen negatívumot jegyezhettünk fel, a Vitara S-el megtett harmonikus és kényelmes teszt utunk során. A tempomat és ráfutásgátló figyelmeztetései meglehetősen harsányak, zavaróak, sőt a kezdetekben, míg meg nem szokjuk, akár ijesztőek is lehetnek.

Az ára, nos az nem kevés 6,8 millió forint, de a felszereltsége olyan bőséges, hogy érdemes számolni és rájövünk, hogy az ár/érték arány így is nagyon jó.

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó


Kulcsszavak: bemutató, suzuki, teszt, vitara
 
Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket
 
Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin

Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin

2016. augusztus 08.
A Honda 2003-ban sokak bánatára befejezte a nagy sikerű Africa Twin gyártását, idáig kellett várni, hogy megérkezett az utód. Az új Africa Twin méltó legendás elődjéhez.
Részletek

Honda CRF1000L Africa Twin

Tele van technikai újításokkal és rendelkezik az összes túra endúrós vonással, ide tartozik a kényelmes üléspozíció, és a könnyű manőverezhetőség.

Az Africa Twin szíve egy 998 köbcentis soros két hengeres erőforrás, mely 95 lóerős. A 98 Nm nyomaték már 6000 fordulaton megjelenik. A nyomaték lánc hajtáson keresztül jut a hátsó kerékre. Az erőátvitelről egy hat fokozatú DCT dupla kuplungos automata váltó gondoskodik. 2200-as fordulattól 7000-ig egyenletesen húz, a robosztus kipufogót jól hangolták lejtőn lefelé motorféknél még halk durrogást is elő lehet csalogatni belőle. Kompakt elrendezésének köszönhetően könnyedén kezelhető a motor.

A folyadékkristályos műszerfal könnyen átlátható, a megszokottól eltérően nem a megjelenített karakterek feketék, hanem a háttér, így napfényben is minden adat leolvasható. A kormányon található kezelőszervek kézre esnek. Jobb kezünknél találhatóak a szokásos gyújtás és indítás kapcsolók, itt találjuk a váltó fokozat kapcsolóját, amit N, D és S állásba kapcsolhatunk és az automata/manuális mód kapcsolót. Bal kéznél találjuk a LED-es fényszóró, irányjelző valamint a markolatfűtés a két érzékenységű HSTC menetbiztonsági rendszer kapcsolóit az információs kijelző vezérlőjét és a váltó fokozat kapcsolóit. A fejidom jobb oldalára helyezték az ABS kikapcsoló gombját a G-gomb megnyomásával pedig közvetlenebb motorreakciót kapunk.

Honda CRF1000L Africa Twin

A remekre hangolt futóműnek köszönhetően, kezes bárányként viselkedik kanyarokban a 242 kilógrammos motor.

A megállásban elől két 310 mm-es féktárcsa segít 4 dugattyús  féknyereggel, hátul pedig egy 256 mm-es tárcsa 1 dugattyús féknyereggel. A kétcsatornás ABS pedig a biztonságot fokozza. HSTC menetbiztonsági rendszernek köszönhetően az Africa Twin kevésbé jól tapadó felületen is garantálja a megfelelő biztonságérzetet, a rendszer figyeli az első és hátsó kerekek forgási sebességét nagy eltérés esetén az ECU úgy szabályozza az üzemanyag befecskendezést és a gyújtást, hogy a kerekek megőrizzék a tapadást.

Összességében az új Africa Twin egy nagyon jó túra endúró, mely rengeteg technikai újítással van felszerelve. Könnyedén vezethető, erről a fékek, a remekül hangolt futómű és a motor karakterisztikája gondoskodik. Méltó elődje hírnevéhez.

Honda CRF1000L Africa Twin

Kulcsszavak: honda, Honda CRF1000L, motorkerékpár, teszt
 
Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Így tölthetjük majd az üzemanyagcellás autókat Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Méltóképpen zárta az idei motoros szezont a Harley-Davidson Budapest Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Budapesten teszteli az Alstom az új vonatokat A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon
 
Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

2016. július 30.
Minden autógyár törekszik arra, hogy a nagycsaládosoknak is tudjanak modellt kínálni. A Volkswagen legújabb, harmadik generációs Touran-ja pont ilyen.
Részletek

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSGKívül belül a minőség a praktikum és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával és családbarát megoldásokkal látták el a hatalmas belsővel rendelkező egyterűt.

A Touran kívülről követi a mai Volkswagen trendeket szögletesebb mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. Ezen kívül az elődhöz képest 13 centiméterrel hosszabb. Tengelytávja 11 centimétert nőtt. 2,79 méter tengelytávjával előkelő helyen áll kategóriájában.

Beülve érzékeljük igazán az egyterűekre jellemző tulajdonságokat, az alacsony padlólemeznek köszönhetően a beszállás nagyon könnyű. Hátul is nagyon tágas, a függetlenül mozgatható üléseken három utas kényelmesen elfér, az ülések aszimmetrikusan 18 cm hosszon tologathatók. A legnagyobb erőssége hátul van a Tourannak ugyanis a harmadik üléssor is nagyon tágas és még Isofix csatlakozót is kapott. Így 5 gyerekülés könnyegén és biztonságosan beszerelhető.

De üljünk vissza az első ülésbe. Tesztautónkban extraként rendelhető ergoActive vezetőülés volt, ami 14 irányban mozgatható. Ezzel biztosítva a maximális kényelmet és komfortérzetet ráadásként masszázs funkcióval is rendelkezik. Rengetek pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik, tágasak az ajtózsebek. A csomagtér óriási, lehajtott harmadik üléssorral 743 liter a második üléssor ledöntésével ez 1980 literre bővíthető. Hétüléses felállásban 137 liter a csomagtér, ami kategóriájában elfogadható méret. Extraként rendelhetünk 220 V-os csatlakozót és elemlámpát.

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSGAz utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartó fölé. A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Vessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval. Pirosnál nem kell a féket taposnunk, az elindulást pedig finoman intézi. A Start-Stop rendszer is észrevétlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is.

A nálunk járt modellben az 1,4 literes TSI feltöltős 150 lóerős motor dolgozott. Maximális 250 Nm nyomatéka már 1500-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 3500-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 6,2 literrel 100 kilométeren.

Összességében a Volkswagen Touran egy tökéletesen eltalált, családi egyterű, öt gyerekülést elnyelő beltérrel, és remek vezetési élménnyel. Jó motor, váltó, futómű párossal és igényes megoldásokkal, kiemelkedő minőségben.

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Kulcsszavak: bemutató, teszt, Touran, volkswagen
 
Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Hosszú hétvége a Jazzy Streeten Már látható Közlekedési Magazinuk januári adása Már látható Közlekedési Magazinuk januári adása Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition Szeptemberben ismét Volkswagen-találkozó a Hungaroringen Szeptemberben ismét Volkswagen-találkozó a Hungaroringen
 
Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

2016. július 28.
A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Alaposan átrajzolták a Kia dizájnerei a negyedik generációs típust. Sportosabb erőteljesebb megjelenésű mint elődje.
Részletek

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT LineA Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Alaposan átrajzolták a Kia dizájnerei a negyedik generációs típust. Sportosabb erőteljesebb megjelenésű mint elődje.

Kívülről a legnagyobb módosítás az orrészen történt azzal, hogy új hűtőmaszkot kapott. Módosítottak az első és hátsó lámpákon, és a ködlámpák is a mai Kia dizájnelemeket követik. Belül is az elődben megszokott minőség és látvány fogad. Ugyanis puha tapintású műanyag borítást kapott a műszerfal teteje és alja, valamint az ajtók felső éle is. A műszerfal két különálló órából áll, közöttük helyezkedik el egy színes információs 7 colos érintőképernyős kijelző.

A többi módosítás műszakilag történt, ezért inkább érezzük, mint látjuk. Módosítottak az első futóművön, a kényelem irányába, kevésbé kemény mint az elődben. Ezzel növelve a komfortérzetet rossz minőségű úton is. Ennek következtében a kormányműhöz is hozzá kellett nyúlni, hogy a vezetési élmény is megmaradjon, csökkent a kormány áttétel, kevesebb mint három fordulatnyi kell végállástól végállásig. A helykínálat királyi és az ülések is megfelelően tartanak. A csomagtér alap állapotban 503 literes a hátsó ülések lehajtásával 1492 literre növelhető. Új, prémium hangrendszer is rendelhető, amihez vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene, kompatibilis telefonunkat akár a beépített vezeték nélküli töltővel tölthetjük is. Kapunk többek között sávtartó, sávelhagyásra figyelmeztető berendezést, holttér figyelő, táblafelismerő és önműködő vészfékező rendszert.

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

A meghajtásról egy 1,6 literes turbós benzines erőforrás gondoskodik. A 177 lóerős teljesítményt 5500 fordulat/percnél adja le. Kipróbált változatot DCT duplakuplungos automata váltóval és összkerék hajtással szerelték. A 7 sebességes váltó jól kezeli a 265 Nm nyomatékot, ami egy központi  differenciálmű irányításával jut a kerekekre. Az erőforrás kellő dinamikával mozgatja az 1534 kg-os karosszériát, igaz az ECO mód érezhetően visszafojtja a motort, de a kedvező fogyasztás érdekében hétköznapi használat mellett erősen ajánlott. Tesztút alatt a fogyasztás változó volt városban 10 liter körül, országúton 7 liter körül tartható.

Összességében a frissített Kia Sportage egy jól eltalált, technikai újításokkal és minőségi változtatásokkal ellátott városi terepjáró. Divatos megjelenés, erős motor és kellemes futómű jellemzi.

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Kulcsszavak: bemutató, kia, Sportage, suv, teszt
 
Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát A vadonatúj Ford Focusban a sugárhajtású vadászgépek technológiája oldja meg kápráztató napsütés okozta problémát
 
Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT

Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT

2016. július 02.
Bemutatjuk a Kia legszebb középkategóriás limuzinját a frissített Optimát. Ebben a kategóriában nagyon nehéz labdába rúgni, a német autómárkák mellett, de a Kia nagyon lendületesen tör előre.
Részletek

Kia Optima

Kia OptimaEz köszönhető a kiváló minőségnek, tartósságnak, garanciának és a jó ár/érték aránynak. Így az új Optima méltó vetélytárs a német autógyártók hasonló típusainak. Annyira jól sikerült a formatervezés, hogy az utcán szinte mindenki megcsodálja az autót. A legfeltűnőbb változások a lökhárító és a lámpatestek körül keresendők. Szemet gyönyörködtető minden irányból, kipróbált változat piros színben pompázott, ami nagyon jól állt neki, az összképen sokat dobott a panorámatető és a tetőn végigfutó krómdísz. Van kis cápauszony, és oldalt dísz légbeömlők. Összességében, kitettek magukért a Kia mérnökei.

Az előbb megismert hatalmas luxus külső után a beltérre sem lehet panaszunk. Elől hátul egyaránt hatalmas a helykínálat. A csomagtartó mérete 510 liter. A műszerfal igényes, letisztult és maximálisan átlátható. Rengeteg extrát kérhetünk, ide tartozik az elektromos ülésállítás, tolatókamera, kulcsnélküli indítás, ülésfűtés mind a négy ülésre az elsők szellőztethetők is, kormányfűtés, Xenon fényszórók, panorámatető. A kezelőszervek kézre esnek, minden elérhető távolságban van. Az alacsony tetővonal miatt hátul kicsit szűkösebb lehet a magas utasoknak.

Kia Optima

Kia OptimaA motorháztető alatt egy 1,7 literes diesel erőforrás dolgozik. A hangszigetelésnek köszönhetően országúti tempóig szinte csak a gördülési zajok hallatszanak. A motor tökéletes összhangban van a 7 sebességes dupla kuplungos automata váltóval. 141 lóereje nem kimagasló, de tökéletesen elegendő a hétköznapi forgalomban. 340 Nm nyomatéka 1750 fordulattól rendelkezésre áll. Fogyasztása 6-7 liter közé tehető vegyes használat mellett, ez elfogadható egy 1605 kg össztömegű autónál. A frissítet változatban a kormányoszlop helyett közvetlenül a fogaslécre szerelték a szervomotort, így jobban érezteti velünk, hogy mi irányítjuk az autót.

Összességében a Kia Optima egy szépen megtervezett és kivitelezett limuzin, tele extrával és modern technikával.

Kia Optima

Kulcsszavak: kia, optima, teszt
 
Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT ’Út Rióba’ a Kiával Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT Nem sikerült túl jól a Tesla tartós tesztje Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Oroszlán szív – Peugeot Traveller Oroszlán szív – Peugeot Traveller Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT Dögös tanulmány – Kia Provo
 
Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut.

Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut.

2016. június 23.
Kipróbáltuk az Astra legújabb K generációját. A 2016-os genfi autószalonon év autójának választott modell megjelenésben hasonlít az elődjére, annak minden tulajdonságával. Még mindig gyönyörű. Egész biztos, hogy közkedvelt lesz azok körében, akiknek tetszik az Opel formavilága.
Részletek

Opel Astra

Az fiatalnak számító 1598 köbcentis diesel erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1364 kg-ot. A CDTi erőforrás 136 Le leadására képes 3500-as fordulaton. 320 Nm nyomatékcsúcsot 2000 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. A futómű első felfüggesztése MacPherson rugóstag, a hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 4,5 – 5 liter között mozgott.

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. Az alkantara borítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő kialakításának köszönhetően az oldaltartás is elfogadható. Az ülésfűtés a hőmérséklet és a klíma beállításait figyelembe véve automatikusan működik, az opció természetesen kikapcsolható. A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is.

Opel Astra

Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul két átlagos testalkatú felnőtt kényelmesen elfér. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 370 liter. Ez a térfogat 1210 literesre bővíthető az ülések ledöntésével. A belső tér nagyon igényes, és minőségi anyagokból van összerakva.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Nyúlánkabb felépítésű és dinamikusabb megjelenésű elődjénél. Fő módosítás az opcionális első-hátsó LED-es lámpák.  Elől a mátrixos kialakítású fényszórók hatalmas áttörést jelentenek, az adaptív megoldásnak köszönhetően állandóan bekapcsolva hagyhatjuk a távolsági és a reflektort is. A rendszer ugyanis lekapcsolja vagy kitakarja annak függvényében, hogy épp szembe jönnek velünk vagy lakott területen autózunk.

Összességében az Opel Astra Sedan egy kiváló választás azoknak, akiknek tetszik a formavilága. Fiatalos külső mellé társul egy gazdaságos motor és kitűnő futómű.

Opel Astra



Kulcsszavak: Astra, bemutató, opel, teszt
 
Idén nyáron mindegyik modellsorozatát frissíti a MINI Idén nyáron mindegyik modellsorozatát frissíti a MINI Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut. Környezetbarát motor és számtalan frissítés az új Opel Meriván A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut. Május elején startol a Dacia Duster Tour
 
Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

2016. június 21.
Az új Jeep Renegade friss, vadonatúj formaterve kétségtelenül elnyeri azoknak a fiatalos lelkű, kalandkedvelő ügyfeleknek a tetszését, akik a szabadság és a kaland értékei által ihletett, legendás Jeep formanyelvben magukra ismernek.
Részletek

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk A tervezőknek egy olyan vadonatúj szabadidőjárművet kellett létrehozniuk, amely a márkától megismert, legendás amerikai formavilágot és hitelességet fejezi ki, hiszen a Jeep márka ezzel az új modellel lép be először a kisméretű szabadidőjárművek kategóriájába. És itt jön a képbe a Fiat, hiszen a Renegade az első Jeep, ami Európában készül a Fiat 500X-el egy gyártósoron és annak padló lemezére.

A kis Jeepnek képesnek kell lennie annak a nyitott tetős szabadságérzetnek a tolmácsolására, amely a Willys MB Jeep 1941-es megjelenése óta elválaszthatatlan a Jeep márkától.

Ezért a rajzos Willys motívumok és az általa létrejött elemek az autó minden pontján feltűnnek sőt a kerek fényszórók, a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk, a trapéz alakú kerékívek és benzines kannák jellegzetes X jele is mind az ősmodell öröksége.

A vadonatúj „kisméretű, széles 4x4 platform” a kategória első terepképességeket kiemelkedő, közúti menettulajdonságokat keresztezi az autó megjelenésével, amely alapból határozottságot sugall, míg a tesztautó esetében a Trailhawk felszereltség még egy plusz adalék a látványnak és a technikának. 20 mm-rel megnövelt 220 mm-es szabad hasmagasság ¬-480 mm-es gázlómélységgel- 17 colos könnyűfém off-road keréktárcsák, a fenékvédő lemezek, piros első és hátsó vonószemek, de az egyedi orr- és farkialakítás a 30,5 fokos első és 34,3 fokos hátsó terepszögekkel is utal a terepes megjelenésre.

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk A jó terepadottságokhoz társul egy komolyabb műszaki tartalom is. Ilyen a „Trail Rated” rendszer, amely tartalmaz egy profi Active Drive Low nevű öszkerékhajtást és a Jeep Selec-Terrain rendszerét, amely akár ötféle üzemmódot kínál: automata, hó, homok, sár valamint kizárólag a Trailhawk modellhez szikla üzemmódot kínál mindezt ereszkedés szabályozással.

Terepezés elengedhetetlen tartozéka a nyomatékos motor, amiben a 2,0 literes MultiJet II dízelmotor igencsak jeleskedik. A 170 lóerős erőforrás 350 Nm nyomatékával kevés akadályt ismer. Ha nem használjuk a terepezésre szánt rendszereket, már alapból is figyelemre méltó a képessége. És ebben jó partner az elektronikus vezérlésű, kilencfokozatú automatikus sebességváltó adaptív váltó programmal.

Az autóba beülve tagadhatatlan strapabíró Jeepes belső tér fogad, ami nem is gond, hiszen a nagyobb testvéreitől megszokott minőséget hozza, de leginkább a Wrangler belső formavilága köszön vissza. Szövet ülései kényelmesek, anyaga erős és könnyen tisztítható fajtából való, ha esetleg összesaraznánk és kimondottan ehhez a felszereltséghez piros varrással készül, összhangban a külső Omaha narancssárga fényezéssel.

Remek kis autó a Renegade, komoly terep képességgel, amely az ősök hagyatékából táplálkozik egy modernebb formába csomagolva. Az ára már komolyabbá teszi, alapból a két literes dízel a nyolcmilliós határhoz közelit, míg a profi terepruhában bújtatott modell a tízmillió forintos összeghez közelít.

Persze a retro érzést és a magasabb műszaki tartalomnak ára van, de maga a hangulata és az általa kínált egyedi látvány ebben a kategóriában megfizethetetlen.

Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk


Kulcsszavak: bemutató, jeep, Renegade, teszt
 
Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Új Mazda3 hibrid és CNG változatok az idei Tokiói Autószalonon Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Új fejezet kezdődik a DS történetében Új fejezet kezdődik a DS történetében Kötéltánccal mutatkozott be az új Jaguar XF Kötéltánccal mutatkozott be az új Jaguar XF
 
A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

2016. június 03.
10 éve töretlen sikerrel van a piacon az első generációs Q7. Második nekifutásra kisebb modellt terveztek, de ezt nem kell igazán komolyan venni. Hiszen csak 37 mm-t vettek el a hosszúságból és 15 mm–t a szélességből, de még így is 5,05 méter a hossza. 
Részletek

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI QuattroEhhez járul még a hárométeres tengelytáv, az 1,97 méteres szélesség, és az 1,74 méteres magasság. Így a Q7 a legnagyobb szereplője a kategóriájának. Az Audi inkább a súlyra koncentrált. Karosszériája 41 százalékban alumínium elemeket tartalmaz és a futóművét is részben ezzel az anyaggal tervezték.

A Singleframe hűtőrács és az új opcionális, LED-es fényszórókban a nappali menetfény markáns, kettős nyíl alakú világítási képet rajzol, amivel igazán egyedivé válik az arculata. A nagy csomagtér ajtó körbeöleli a D-oszlopokat, amit az első generációtól örökölt.

Az általunk kipróbált Q7 az S line felszereltségű volt, amelynek sportosabbak a lökhárítói, fényezettek a kerékívek, és tető légterelő is jár hozzá. Ezeket egészítik ki továbbá az ajtók alsó részén elhelyezett díszbetétek.

A hathengeres V-elrendezésű dízelmotor 272 lóerős. Azonban álló helyzetből való induláskor érezzük, hogy ehhez a tömeghez kell ennyi mozgató erő. Mindez kiegészítve a quattro hajtással, amely alapból 60:40 százalékban osztja szét a nyomatékot a hátsó tengely előnyére. Mindezt észrevétlenül, a rendkívül gyorsan kapcsoló új fejlesztésű tiptronic váltóval. Így a TDI fáradtság nélkül sprintel 234 km/h sebességig és 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre. A drive select kapcsoló a légrugózással összekötve hét futómű állítási lehetőséget kínál.

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI QuattroOff-road üzemmódban az alapálláshoz képest 60 mm-t emelhetünk, autópálya tempónál pedig automatikusan 15 mm-t süllyed a karosszéria. A légrugózás további előnye a hihetetlen kénnyelem a legrosszabb utakon is, de kanyargós úton sem lehet zavarba hozni. Bármilyen állásban is legyen a magassága, csomagtartóból vezérelve a legmélyebb pontra ereszkedik a könnyebb pakolás érdekében. A kormányzás viszont nem sok visszajelzést add, de ezt  betudhatjuk a túl finom hangolásnak.

Az utastér hihetetlenül kényelmes. Óriási a belső tér, egyszerűen jó benne ülni. Az S line felszereltség belül is megmutatja magát, szép formájú az új, 3 küllős bőr sportkormány, melynek vastagsága pont megfelelő, a kezelő  gombok sem tolakodóak rajta. Minden anyag és szín gondosan összehangolt harmóniában áll, minőségük kiváló. Elöl az Alcantara sportülések kényelme kifogástalan. Hosszú utazás alatt fejti ki legjobb hatását az elektromos gerinctámasz. A második sorban sem lehet panasz, a fejtér a lábtér és az ülések kényelme adott, a két szélső hely plusz még fűthető is. Az ülés támlák is állíthatóak. Természetesen a 4 zónás klíma és a hatalmas, kétrészes tetőablak tovább fokozzák a luxus érzetét. A csomagtér alaphelyzetben 890 literes, lehajtott ülésekkel 2075 literes.

Amivel az élre kerül a konkurensekkel szemben az a futóműve és maga a Q7 működésének kulturáltsága, kifinomultsága. A hatalmas dízel hangtalanul végzi a dolgát, menetszélből és az elképesztő méretű kerekek gördüléséből semmi nem jut a bent ülőkhöz. Bent pedig a finom anyag használat ezek tökéletes minősége, nem utolsó sorban a látványa és a hangulata, ami tovább erősíti pozícióját ebben a kategóriában.     

A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Kulcsszavak: audi, bemutató, Q7, teszt
 
Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét A DS bemutatja a High-Tech stílus ikonját a DS 3 Crossback-et A DS bemutatja a High-Tech stílus ikonját a DS 3 Crossback-et A Lexus megmutatja a jövő crossoverét A Lexus megmutatja a jövő crossoverét Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Az új Nissan Note - nyilvános premier a 2013-as Genfi Autószalonon
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 51 - 60