Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 61 - 70 |
Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD |
||
2016. május 17.
Kipróbáltuk a Pick-up kategória egyik legismertebb és legrégebbi tagjának újabb generációját a Mitsubishi L200-at. A frissítésre 10 évet kellett várni. A változás kevésbé észrevehető, itt-ott kifinomultabbak a formák.
|
Az L200 félelmetes orrában egy 2,44 literes 181 lóerős dízelmotor dolgozik, mely már alapjáratról meglepően dinamikusa húz és 2400-as fordulattól iszonyatos erővel kezd el dolgozni, 3500-as fordulaton éri el a csúcsteljesítményt. Szinte az embernek nincsen lelkiereje padlóig nyomni a gázpedált. A 430 Nm nyomaték esetünkben egy 6 sebességes elég hosszú kiosztású kézi váltón keresztül jutott a meghajtott kerekekre. A 8,5-9 literes városi fogyasztása nem tűnik vészesnek, de ha kimegyünk az országútra ez az érték 7 liter alá vihető. Sokkal jobban szereti az autó hosszabb kirándulásokat, mint a városi araszolást. A fogyasztást még 1-2 literrel növelhetjük, ha terepre merészkedünk vele. Bár terepjáró képessége korlátozott az alacsony hasmagasság miatt, de a vásárlói célcsoport ismeretében nem is vártunk el tőle kimagasló Off-Road tudást. Nem várt, problémásabb helyzetekben azért segítségünkre lehet a kapcsolható és zárható négykerék-hajtás. A 4x4 hajtás teljes mértékben elektronikusan vezérelt. A váltó mögé helyezett tárcsával 4 opció közül választhatunk, csak hátsó kerék, négy kerék még egyet fordítva a központi differenciálművet zárjuk fixre negyedik állásban pedig a felezőt is aktiváljuk. A futómű elől kettős kereszt lengőkaros, hátul laprugós merevhidas tipikus pick-upos, kicsit billegős. Az úthibákkal könnyedén megbirkózik, a kormány egy kicsit túlszervózott, de még nem zavaró. Nagy termete ellenére a terhelésváltásokat jól bírja. Műszerfala határozottan sportos, szép kivitelű. A beltér kellemes és tágas, a felhasznált anyagok jó minőségűek és tapintásúak. Az ülések kényelme tökéletes, könnyű megtalálni az ideális helyzetet a vezetéshez. A hátsó üléseknél még a nagyra nőtt sofőrök mögött is hatalmas hely marad, kényelmes az ülőlap elég komfortosak a hosszú utazáshoz. Sajnos itt már nincs az előd modellben közkedvelt elektromosan nyitható zárható hátsó szélvédő. Stábunknál járt változat leghasznosabb extrája a tolatókamera volt, szerintünk elengedhetetlen egy ekkora autóban. Volt továbbá érintőképernyős hifi, 7 légzsák, sávelhagyás figyelmeztető rendszer és Start-Stop. Ez utóbbi kicsit lassan indította újra a motort, piros lámpánál érdemes kicsit hamarabb életre kelteni a motort zöldre váltás előtt. Összegezve az L200 2.4DI-D több mint szerethető autó, kényelmes, praktikus, városon kívül még gazdaságos is! Egy nagyon kulturált dízel motort párosítottak az egyik legkedveltebb pickup karosszériával. Kulcsszavak: bemutató, l200, Mitsubishi, teszt
|
|
|||||
|
||||||
A legnagyobb Mini - Mini Clubman |
||
2016. április 20.
A Mini Clubman jelentős külső-belső változásokon esett át. Mindezek mellett megmaradtak azok a jó tulajdonságai, ami népszerűvé tette ezt a típust.
|
Az utóbbi idők legnagyobb méretváltozását, illetve ajtószám növekedését a Mini Clubman mondhatja magáénak. A hosszúsága 27 centiméterrel, a szélessége 9 centiméterrel nőtt. Míg a csomagtér ajtó dupla szárnyú lett. A méret növekedése az utastérre is hatott. A műszerfal is megújult. Az eddigi kétajtós Mini helyett négy ajtón keresztül juthatunk az utastérbe. Ennek köszönhetően kényelmesebb lett a három részre osztható hátsó üléseken ülők helyzete. A csomagtér mérete alaphelyzetben 360 literes,a hátsó üléssor előre döntésével további 900 literrel növelhetjük a rakteret. Az általunk kipróbált Mini Cooper D-ben egy 150 lóerős 4 hengeres BMW motor dolgozik, mely ezt a teljesítményt 4000 fordulat/percnél teljesíti. A maximális nyomaték a 330 Nm, már 1750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. A méret növekedés következtében azonban nem változott a vezethetőség érzete, így a kanyarban a régi Miniben érezhetjük magunkat. A 8 fokozatú automata váltónak köszönhetően már alacsony fordulatszámon is jól működik. A Mini üzemanyag fogyasztása városban a start-stop rendszernek köszönhetően 5 liter körül mozog. A LED-es fényszórók alkalmazása miatt már messziről felismerhető, hogy egy Clubman jön velünk szembe. A kéziféket sem kell a jövőben behúzni, mivel ez már elektromosan történik. További érdekesség, hogy sötétben a vezető oldali ajtó nyitásakor a kilincsből az aszfaltra a MINI emblémája világít. A rádió antenna csúcsa, a riasztóval szinkronban vörösen villog, amit sötétben jól lehet látni. Végül a kis Mini mostanra egy 4 személyes, kényelmes családi autóvá nőtte ki magát. A kényelmes szó azért is fontos, mert az első ülések ergonómiai kialakítása igen jól sikerült, és mivel az első ülések fűthetőek, ez hidegben való induláskor vezetőnek, és utasának igen jót tesz. A műszerfal a hozzá tartozó középkonzollal együtt továbbra is egyedi kivitelű, amit azonban rövid idő alatt meg lehet szokni. Ahhoz is hozzá lehet szokni, hogy sportosan, vagy gazdaságosan akarjuk a Clubment vezetni, amit a műszerfalon az erre rendszeresített kapcsolóval állíthatunk be. Külön érdemes megemlíteni a színes utastér kárpitot, ami valóban egyedi karaktert nyújt a járműnek. Röviden a Mini Clubmanből egy praktikus családi autó lett, amiből nem hiányoznak az ősök erényei. Kulcsszavak: bemutató, Clubman, Mini, teszt
|
|
|||||
|
||||||
A város crossovere - Nissan Qashqai |
||
2016. március 24.
A Nissan Qashqai előző generációja nagy durranás volt. Kapkodták, mint a cukrot és nagyon jó eladási számokat produkált. Most eljött az idő, hogy átrajzolják a korábbi sikermodellt, ami – valljuk be – nagyon dögös lett.
|
A Nissan Qashqai előző generációja nagy durranás volt. Kapkodták, mint a cukrot és nagyon jó eladási számokat produkált. Most eljött az idő, hogy átrajzolják a korábbi sikermodellt, ami – valljuk be – nagyon dögös lett. A Qashqai a Nissan egyik sikermodellje. A legkeresettebb európai modell továbbra is magasra teszi a mércét a nyolc évvel ezelőtt általa teremtett kategóriában. Piacra kerülése óta több mint 2,3 millió darabot gyártottak és népszerűsége töretlen. A Qashqai új ráncfelvarrott változata agresszívabb „arcot” kapott, ami az új X-trail modelleken is visszaköszön. Ezzel még dögösebbé tették a méltán közkedvelt városi terepjárót. Az új Qashqai 47 mm-rel hosszabb a korábbi modellnél. Alacsonyabb és szélesebb is, így kecsesebb és karcsúbb, viszont a crossover stílusa megmaradt. A crossover család középső tagján is megtalálhatók az egységes „családi” vonások. A kagylóhéjszerűen nyíló motorháztető és a bumeráng nappali menetfény. Tesztalanyunk felszereltsége tökéletesen kiszolgálta komfortérzetünket. A nappali menetfény, a 17"-os könnyűfém keréktárcsák, a tempomat, a multifunkciós kormány, a visszagurulás gátló, és a hat légzsák. A jármű beltere nagy és kényelmes. A belső szélesség és magasság elöl és hátul kényelmes utazást biztosít. A Qashqai műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető, éppúgy mint fedélzeti számítógép az 5"-os színes TFT kijelzővel. A Qashqai továbbra is a város crossovere. Nem érdekli a kátyú, járdaszegély, csatornafedél és más közlekedési huncutság. Kényelmesen veszi az akadályokat és kellemes utazást biztosít. Az 1,6 literes benzinmotor halkan duruzsol, a 163 lóerő nem tűnik soknak, de óvatosan kell kezelni a gázpedált, mert harapós jószág. Menet közben a motorzajt alig hallani, inkább a gördülési és szélzaj duruzsol. Az 1,6 literes erőforrás nem fogyaszt sokat, mi 7,2 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. Crossoverünkkel keményebb rugózása mellett is sportosan lehetett közlekedni. Összeségében aki a Qashqai mellett teszi le a voksát, az nem fog csalódni. Legyen városi közlekedés vagy hosszabb autópálya koptatás, kellemes útitársa lesz a mindennapokban. Kulcsszavak: bemutató, crossover, nissan, qashqai, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI |
||
2016. március 24.
Kipróbáltuk a Ford felújított egyterűjét a Focus padlólemezére épült C-Maxot. Helykínálatból és praktikusságból jeles. A Ford ezzel a modellel feladta a leckét a konkurens gyáraknak, akik hasonló méretű egyterűt terveztek.
|
Kipróbáltuk a Ford felújított egyterűjét a Focus padlólemezére épült C-Maxot. Helykínálatból és praktikusságból jeles. A Ford ezzel a modellel feladta a leckét a konkurens gyáraknak, akik hasonló méretű egyterűt terveztek. Szemből nézve szinte megegyezik a Focussal. Oldalról vesszük észre az emelt magasságot és övvonalat. A magas kialakítás kedvez a kilátásnak is, a magas üléspozíció könnyebbé teszi a be és kiszállást. A belső kialakítás is nagyon tágas hatást kelt, a komfortérzetet tovább növeli a hatalmas üvegtető. A hátsó ülések külön-külön dönthetőek így egy síkba kerül a csomagtér padlólemezével. Beülve is tapasztalhatjuk a minőségi anyagok felhasználását, kellemes fogású a bőrborítású kormány, az ülés jól pozícionálható, a kezelőszervek kézre esnek. A műszerfal egyszerű ám mégis minden vezetéshez elengedhetetlen információt láthatunk rajta. A középkonzol tetején helyezkedik el a 8 colos érintőképernyős fedélzeti számítógép, a működése kicsit komótos, de használható. A frissítés egyik újdonsága a kulcsnélküli rendszer új funkciója, amikor éppen teli kézzel szerencsétlenkednénk a nyitással, elegendő egy láblendítés a hátsó lökhárító alatt, és már nyílik is a motoros csomagtartó, ami 471 literes az ülések ledöntésével akár 1723 literre bővíthető. A meghajtásról egy 2 literes Diesel motor gondoskodik. 170 lóerős teljesítménye melyet 3500 as fordulaton ad le. Forgatónyomatéka 400 Nm 2000 fordulaton. A motorhoz egy 6 fokozatú duplakuplungos automata váltót szereltek, szinte észrevehetetlenül teszi a dolgát. A stabilitásról a Focusban alkalmazott elől McPherson hátul multilink felfüggesztés gondoskodik. A gazdaságos üzemeltetést segíti a Start-stop rendszer. A tesztút során a C-Max beérte 5,6 l gázolajjal. Összességében a Ford C-Max egy kiscsaládos városi egyterű, mely gazdaságosan üzemeltethető és akadálymentes be és kiszállást tesz lehetővé, mely megkönnyíti például egy gyerekülés behelyezését, vagy idősebb nehezen mozgó utasok beszállását. Kulcsszavak: bemutató, C-MAX, ford, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Villamosított kényelem - Nissan e-NV200 |
||
2016. március 23.
Mikor a Nissan elektromos autóit bevezette a piacra senki nem gondolta, hogy ekkora sikert fog bezsebelni a gyártó. A LEAF sikerén felbuzdulva elkészítették az NV200 elektromos változatát az e-NV200-at. Legyen áruszállító, vagy családi autó, netán taxi, méltán büszke lehet a Nissan az e-NV200-ra.
|
Mikor a Nissan elektromos autóit bevezette a piacra senki nem gondolta, hogy ekkora sikert fog bezsebelni a gyártó. A LEAF sikerén felbuzdulva elkészítették az NV200 elektromos változatát az e-NV200-at. Legyen áruszállító, vagy családi autó, netán taxi, méltán büszke lehet a Nissan az e-NV200-ra. Korábban már járt nálunk a 100%-ban elektromos e-NV200 kombi. Az ötüléses volt, nagy raktérrel, amit nagyon szerettünk. Mostani tesztalanyunk hétszemélyes, ezért úgy gondoltuk, hogy ideje megint kirándulni. Hát nosza, indulhatunk. No, de merre vegyük az irányt? Először is teljes feltöltéssel kb. 150 km-t tudunk megtenni. Ha netán tankolni kell egy kis áramot, akkor az leginkább gyorstöltőnél lehetséges, mert ott csak húsz perc a tankolás amivel mintegy 80 százalékosra tudjuk tölteni az akksikat. A meghajtásról a LEAF-től örökölt 109 lóerős elektromotor gondoskodik. Ez a motor hajtja a többi e-NV200 modelleket is. Az akkumulátorokat otthon hagyományos hálózatról, városban gyorstöltővel lehet feltölteni. Az előbbi 8 órát, míg utóbbi fél órát vesz igénybe. Ha a tankolást forintosítjuk, akkor 45 forint kWh-kénti áron számolva körülbelül 1100 forint egy tankolás, és minimum 100 kilométert tudunk megtenni. Az az ideális, ha otthoni hálózatról töltjük, így kímélhetjük az akkumulátort. Feltöltés után 150 km-t tudtunk megtenni kényelmes 70-80 kilométeres óránkénti tempóval. Igaz az autópálya nem volt a kocsi kedvence, de kárpótolt bennünket a régi hetes mellett suhanó táj szépsége. A hétszemélyes autóban öt személy kényelmesen elfér. A hátsó üléseken már szűkebb a tér, de még elfogadható kényelmet biztosít. A vezetőülés kényelmes, a hosszú utak is elviselhetők. A kényelmünket még tovább fokozza a – navigáció, a kormányról vezérelhető rádió, az ülés- és kormányfűtés, az elektromos tükrök és ablakok és a tolatókamera, ami hátramenetben hanggal is kíséri a manővert. A hátsó üléssor előtt pohártartóval is ellátott kisasztalok gondoskodnak a kényelmes utazásról. Összességében az e-NV200 nagyon jó választás azoknak, akiknek tényleg számít a környezetvédelem és a gazdaságosság. Nem fognak benne csalódni. Kulcsszavak: bemutató, e-NV200, nissan, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip |
||
2016. március 22.
Bemutatjuk a felújított magyar terepjárót, a Vitarát. A Suzuki nem a Grand Vitarát kívánta pótolni az új modellel, inkább a ma divatos szabadidő-autó vonalat erősíti.
|
A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél. Itt ott felbukkannak az ősmodell jellegzetes vonásai, ilyen például a vaskos majdnem vízszintes motorháztető. Említésre méltó az autó oldalán végigfutó él, ami a hátsó sárvédőben végződik. Tekintélyt parancsoló az orrész, összességében jó ránézni az új Vitarára és egészen biztos, hogy könnyű lesz felismerni az utakon. Beülve nem találjuk ki, hogy egy szabadidő-autóban ülünk. Itt ott találkozunk kemény műanyagokat, de kapunk az autó színével megegyező műszerfal betétet. A fűthető félbőr ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. Középkonzolon az érintőképernyős hi-fi dominál, kezelése könnyen megtanulható. A bőr borítású multikormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek. 375 literes csomagtere nem mondható nagynak, de a kategóriában elmegy. A meghajtásról a vadonatúj fejlesztésű 1,4 literes turbó benzin motor gondoskodik, mely 140 lóerős teljesítményét 5500 fordulat per percnél adja le. A kipróbált változatban egy hat sebességes automata váltó dolgozott, a váltási pontossága a duplakuplungosokéval vetekszik. Szinte észrevétlenül vált, lejtőn figyeli az elektronika a megfelelő mennyiségű motorféket. A változó vezérlésű négyhengeres turbómotor 220 Nm nyomatéka már 1500-as fordulaton rendelkezésünkre áll és tart egészen 4000-ig. Jóra sikerült az S-Cross-ban megismert Allgrip fantázianevű összkerékhajtás, Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. Tesztünk alatt a fogyasztás 7,5 liter körül mozgott. Összességében a 4. generációs Vitara egy kiváló szabadidő-autó elfogadható méretű csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz. Kulcsszavak: bemutató, suzuki, teszt, vitara
|
|
|||||
|
||||||
Luxusterepjáró Svédországból - Volvo XC90 |
||
2016. március 09.
Stábunknál járt a Volvo új üstököse a második generációs XC90. Nagyon vártuk az új modellt, amit a 85. genfi autószalonon láttunk először. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus szabadidő autó kedvelőit.
|
Stábunknál járt a Volvo új üstököse a második generációs XC90. Nagyon vártuk az új modellt, amit a 85. genfi autószalonon láttunk először. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus szabadidő autó kedvelőit. Erre a lépésre 12 évet kellett várni, de megérte. Kívül belül alaposan átdolgozták, teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó, mint kategória társai. Nőtt az övvonal feletti rész és kisebbek lettek az üveg felületek, ezek is a mai divat jellemzői. A hátsó lámpa formáján nem sokat változtattak viszont magasabban kezdődik mint az elődnél és nem is ér fel a tetőig. A beltérben most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség. Az egész belsőt nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a gyártó nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan, szinte helyettünk vezet. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is, mint például az index kattogására, a kapcsolók működésére, szemet gyönyörködtető a keret nélküli visszapillantó tükör. A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a Sensus rendszer, ami egy 12,3 colos érintőképernyős központi egység. Innen vezérelhetünk minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Szinte minden gombot eltüntettek a középkonzolról. Itt mondjuk a klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, a hűtő fűtő rendszer vezérléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról. A helykínálat királyi, még a harmadik üléssorban is. Még csomagtér is marad a felhajtott harmadik üléssor mögött. A Volvo Drive-E motorkoncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös duplaturbós diesel 225 lóerő leadására volt képes 4250 fordulatnál. 470 Nm nyomatéka egy nyolc fokozatú, Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a 2 tonnás XC90-es. A légrugós futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít, kanyarokban azonban érezni a tömeget. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren. Összességében a Volvo XC90 egy majdnem önjáró, szinte minden kornak megfelelő extrával ellátott luxusterepjáró, minőségi összeszereléssel és gazdaságos erős motorral. Kulcsszavak: bemutató, teszt, volvo, xc90
|
|
|||||
|
||||||
Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 |
||
2016. március 01.
2010-es megjelenése óta sikerekkel kövezték ki az útját. Mind a tesztek mind a vásárlói visszajelzések azt mutatják, helye van a típusnak a terepes szabadidő autók világában.
|
2010-es megjelenése óta sikerekkel kövezték ki az útját. Mind a tesztek mind a vásárlói visszajelzések azt mutatják, helye van a típusnak a terepes szabadidő autók világában. Ezért most nem utcai, hanem könnyű terepviszonyok között próbáltuk ki a Dustert. A siker kulcsa az elérhető ár mellett a megbízhatóság a minőségi összeszerelés és természetesen a grandiózus megjelenés. A külső jegyek előnyösen változtak az elődhöz képest matt fényű burkolatok az orr rész és a hátsófal alatt is, vaskos tetősínek, hangsúlyos sárvédő ívek a 16 colos kerekek felett. És nem utolsó sorban megújult színválaszték. A 4315 mm hosszú autó nem számít nagynak, viszont ebben a kategóriában nem ez a cél. Elöl a már jól ismert McPherson , a hátul a több lengőkaros független felfüggesztés biztosítja a terepen a stabil mozgást. Ez a megoldás remekül viseli a városi dzsungel és az erdei túrázás megpróbáltatásait is. A káoszban ABS, ESP segít úton maradni, elöl hűtött féktárcsa hátul dobfékek gondoskodnak a megállásról. Az alaphelyzetben 408 literes csomagtér a hátsó ülések lehajtásával majdnem a négyszeresére növelhető. A beszállás könnyű, ideális az ülésmagasság, jó a rálátás az útra. A hátul ülőknek sem kell szűkösködni jó a fejtér, a lábtér. A műszeregység minimalista design szerint készült mégsem tudnánk belekötni. Az Exeption felszereltség alapban tartalmazza a navigációs egységet is aminek nemcsak a kialakítása szép funkcionálisan is tökéletes. Továbbá a felszereltséghez tartozik tolató kamera, és és első ülésfűtés. A középkonzolra került beépítésre az a kapcsoló, amellyel magunk állíthatjuk be, hogy kettő, vagy négykerék hajtással kívánunk haladni. Ugyanezen kapcsolón állíthatjuk a difizárat. A motorja 1461 ccm is soros négyhengeres turbódizel közvetlen befecskendezéssel hengerenként két szeleppel. Teljesítménye 109 Le 4000 es motorfordulatnál, maximális forgatónyomatéka 240 Nm, amit már 1750 es fordulatnál produkál. Az energiát hatfokozatú váltón keresztül juttatjuk a négy kerék felé. Az autó végsebessége 170 km/h . Teli tankkal közel 1000 km-t tehetünk meg ami egy 4x4 es autónál nem rossz adat. Talán ettől is vált az autó kategóriájának legjobb választásává. Kulcsszavak: bemutató, dacia, duster, teszt
|
|
|||||
|
||||||
A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T |
||
2016. február 23.
Mind a felhasznált anyagok minősége, mind az új karosszéria forma megjelenése tovább növeli a Nissan X-Trail presztízsét. Most ezzel a típussal ismerkedhetnek meg.
|
Kipróbáltuk a Nissan nagy sikerű Crossoverének a Qashqainak felhizlalt testvérét az X-Trailt , a forma még ma sem okoz csalódást, és ezzel az erőforrással biztos kedvelt lesz a városi terepjárót kedvelők körében. A harmadik generációs X-Trail már nem hasonlít elődeire, elhagyták a marcona szögletes formákat. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nagyon hasonlít a Qashqaira, sokat dob a látványon az Tekna csomaghoz járó 19 colos könnyűfém felni és a tetősín. Az új modell csupán 263 mm-el hosszában és 59 mm-el nagyobb a tengelytávja mint kistestvérének. Az elődhöz képest is csupán 20 mm-el hosszabb. A gömbölyű formának köszönhetően mégis óriásinak tűnik. Az utastérben minőségi anyagokat találunk, kellemes tapintású a műszerfal és az ajtókárpit. A bőr borítású multikormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 550 literes, kihajtott harmadik üléssorral csupán 135 liter. A belmagasság magas, a középső üléssor lábtere elfogadható, leghátra inkább csak gyerekek tudnak bemászni. A beltér és a műszerfal designja mintha a Qashqaiból került volna át. A légbefúvók és a klíma króm hatású ívelt borítást kaptak, az 5 colos érintőképernyős hifit pedig fényes fekete műanyag veszi körül. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések. A meghajtásról egy csendes 1,6 literes turbós benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás 163 lóerő leadására képes 5600 fordulat/percnél. A 240 Nm nyomaték 2000 fordulatnál érkezik, egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül az első kerekekre. A jól bevált motor megfelelő dinamikával mozgatja az 1,5 tonnás autót. Fogyasztása kedvező, vegyes használat mellett 7,5 liter benzinnel tudtunk 100 kilométert megtenni. Az úttartásról és stabilitásról a két kerék meghajtású modellben elől McPherson hátul Multilink futómű gondoskodik. Összességében az új Nissan X-Trail egy szerethető, praktikus korszerű csendes motorral szerelt terepjáró. Kulcsszavak: bemutató, nissan, teszt, X-Trail
|
|
|||||
|
||||||
Svédacél - Volvo XC90 |
||
2016. február 12.
Nagyon vártuk az új modellt, amit a 85. genfi autószalonon láttunk először. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus szabadidő autó kedvelőit.
|
Erre a lépésre 12 évet kellett várni, de megérte. Kívül belül alaposan átdolgozták, teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó, mint kategória társai. Nőtt az övvonal feletti rész és kisebbek lettek az üveg felületek, ezek is a mai divat jellemzői. A hátsó lámpa formáján nem sokat változtattak viszont magasabban kezdődik mint az elődnél és nem is ér fel a tetőig. A beltérben most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség. Az egész belsőt nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a gyártó nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan, szinte helyettünk vezet. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is, mint például az index kattogására, a kapcsolók működésére, szemet gyönyörködtető a keret nélküli visszapillantó tükör. A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a Sensus rendszer, ami egy 12,3 colos érintőképernyős központi egység. Innen vezérelhetünk minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Szinte minden gombot eltüntettek a középkonzolról. Itt mondjuk a klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, a hűtő fűtő rendszer vezérléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról. A helykínálat királyi, még a harmadik üléssorban is. Még csomagtér is marad a felhajtott harmadik üléssor mögött. A Volvo Drive-E motorkoncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös duplaturbós diesel 225 lóerő leadására volt képes 4250 fordulatnál. 470 Nm nyomatéka egy nyolc fokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a 2 tonnás XC90-es. A légrugós futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít, kanyarokban azonban érezni a tömeget. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren. Összességében a Volvo XC90 egy majdnem önjáró, szinte minden kornak megfelelő extrával ellátott luxusterepjáró, minőségi összeszereléssel és gazdaságos erős motorral. Kulcsszavak: bemutató, teszt, volvo, xc90
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 61 - 70 |