Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet

A kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet

2014. december 11.
Bodnár Zoltán, a Magyar Liberális Párt gazdaságpolitikai főtanácsadója szerint az M0-s autóútnak és az autópályák budapesti bevezető szakaszainak fizetőssé tételével a kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet.

M0 autópálya

A Nemzeti Autópálya Rt. korábbi elnök-vezérigazgatója csütörtökön az MTI-nek azt mondta: a kormány egy súlyos és banális hibát követett el a jövő évi költségvetés tervezése során, ugyanis "minimális módosítással útdíjbevételként beállították azt a bruttó összeget, ami idénre várható", és ennek az a következménye, hogy az útdíj áfatartalma kétszer jelent meg a költségvetésben. Ez kényszeríti őket arra, hogy 39 milliárd forintot elővarázsoljanak valahonnan - mondta Bodnár Zoltán, megjegyezve: ahelyett viszont, hogy a kiadási oldalon a "felesleges presztízsberuházásokból vennének el", például a miniszterelnök Budai Várba költöztetésére szánt ötmilliárdos összeget, kitalálták az M0-s és a bevezető pályaszakaszok díjkötelessé tételét.

A liberális politikus szerint ennek az lesz a következménye, hogy az autópályaszakaszok melletti városi közutakat fogják használni az emberek. A budapestiek érdekében Tarlós István főpolgármesternek fel kellene szólalnia ez ellen - mondta. Hozzátette, hogy a Budapest környéki települések számára is negatív következményei lesznek az intézkedésnek, például ha a budaörsi bevásárlóközpontokba nem az autópályán mennek ki az emberek, akkor Budaörs főutcáján dübörög majd végig a forgalom.

Bodnár Zoltán kiemelte: ez egy közlekedésszervezési szempontból teljesen átgondolatlan ötlet, kizárólag költségvetési megfontolások vezették a kormányt. A liberális politikus kitért arra is, hogy a miniszter részletesebb és pontosabb magyarázattal tartozik, hogy milyen összefüggés van az egyes pályaszakaszok díjmentessége, díjkötelessége, valamint az uniós finanszírozás között.

M0 autópálya

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán közölte, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.

DK: el a kezekkel az M0-stól!

A Demokratikus Koalíció (DK) azt üzeni a kormánynak, el a kezekkel az M0-s autóúttól és a bevezető vonalaktól, azok fizetőssé tételével ugyanis a körgyűrű éppen a legfőbb funkcióját veszítené el - mondta Oláh Lajos, a párt országgyűlési képviselője csütörtöki, fővárosi sajtótájékoztatóján.

A politikus szerint komoly bajban lehet a költségvetés, hiszen előzetes egyeztetés és számítások nélkül döntött úgy a kormány, hogy az M0 egy jelentős része fizetős lesz. A körgyűrűnek pont a lényegi funkciója veszne el ezzel, hogy a járművek elkerüljék Budapestet, ne menjenek át rajta - hangsúlyozta.

Az útdíj kiterjesztése pénzbe kerül az embereknek és a vállalkozásoknak, versenyhátrányt jelent az M0-son keresztül elérhető vállalkozásoknak, továbbá a fővárosi közlekedésnek sem "segít" - sorolta, hozzátéve: a közlekedésszervezési problémák mellett a forgalommal járó szmog is károkat fog okozni.

M0 autópálya

Oláh Lajos szerint a kezdeményezést összefogással, civil kezdeményezésekkel, polgári engedetlenséggel és a pártok erőteljes fellépésével meg kell akadályozni.

Az ellenzéki képviselő arra felvetésre, hogy az útdíj bevezetésére a kormány szerint azért van szükség, mert uniós elvárás, hogy bevételt termeljen az út, úgy reagált: nem biztos benne, hogy a kormány "nem csúsztat ezzel kapcsolatban", de ha valóban szerződés kötelezi őket erre, akkor üljenek le tárgyalni. Néhány másik európai nagyváros el tudta intézni, hogy ne kelljen a körgyűrűnél útdíjat fizetni - jegyezte meg.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, hogy januártól megszűnik az M0-ás általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. A körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.

Kulcsszavak: autópálya, budapest, közlekedés, M0, útdíj
 
Megérkezett az első tram-train Magyarországra Megérkezett az első tram-train Magyarországra A kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet Razziák kezdődnek az útdíjbliccelők kiszűrésére A kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet Havasak, latyakosak az utak a Dunántúl nagy részén A kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet Csak a teherautó-vezetők fele használja a biztonsági övet A kormány közlekedési káoszba fogja dönteni Budapestet Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1