Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 798 Megjelenítve: 1 - 10
A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

2022. június 14.
A magyar autósport valószínűleg első közösségi adományozását indította el a hétszeres bajnok Tim Gábor és menedzsere, melyre azért szorultak, mert a vanyarci pilóta két Swift Cup Europe bajnoki cím után 2022-re nem talált ülést.
Részletek

A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

Hiába próbálkozott több nemzetközi sorozatban megállapodást kötni, nem sikerült erős támogatókat találniuk. A rajongói már többször jelezték, hogy segítenének, és komolyan is gondolták. A kampány a feléhez ért és máris összegyűjtötték a megcélzott összeget.

Tim hiába kapott remek ajánlatokat a tél folyamán, nem sikerült találnia tőkeerős támogatókat. Főként a TCR bajnokságok felé próbálkozott, de szóba esett a jelenleg Európa legnagyobb mezőnyével futó kupasorozat, a Clio Cup Europe.

"Bende Imi menedzseremmel a tél folyamán eldöntöttük, hogy nem indulunk újra a Swift Cup Europe-ban. Két remek idényt sikerült ott teljesíteni lényegében makró költségvetésből, és megnyertük a nemzetközi bajnokságot két egymást követő évben. A hetedik bajnoki cím után azt éreztük feljebb kell lépni. Meglepően jó ajánlatokat kaptunk külföldi csapatoktól, akik elmondták, hogy figyelték a pályafutásom és velem nagyratörő terveik lennének. De a pénz ehhez is kellett volna, ingyen ülés nincs." - kezdte Tim az összefoglalóját.

Főként a TCR Eastern Europe és TCR Europe bajnokságokban lehetett volna ülést szerezni, de végül hiába érkeztek a kedvező ajánlatok, nem tudtak támogatókat találni.

A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

"Azt tudni kell, hogy a saját anyagi hátterünk autósportos mértékkel nézve nevetséges. Nem az van, hogy megvan a költségvetés fele otthon a párna alatt és a maradékot kell összegyűjteni. Támogatóktól lényegében az egész éves büdzsét kellene összeszedni, ez lehetetlen itthon. Ami az elkeserítő, hogy azon cégek is teljesen passzívak, melyeknek főként az autósportban kéne promotálniuk termékeiket, autó forgalmazók, autós termékeket gyártó cégek. Totális a passzivitás, ami érthetetlen." - bánkódott Tim a kudarcokon.

Miután semmi nem sikerült, a közösségi médiában többen ösztönözték Timéket, hogy kezdjenek közösségi finanszírozásba. Végül belevágtak, és sikerrel jártak.

"Ódzkodtam a közösségi finanszírozástól. Nem ez a normális módja az autóversenyzés hátterének megszerezésére. Nem a rajongókat akartuk terhelni, de ez a végső lépés volt. Elindítottuk és közben azt gondoltuk, ez egy próbát megér, ha nem sikerül, befejezzük az egészet, mert nincs értelme. Ami bizakodásra adott okot, hogy a közösségi médiában, több mint 43.000-en követnek, így ezeken a felületeken megpróbáltuk az üzenetünk minél több emberhez eljuttatni."- mondta Tim.

A kampány célja egyszerű volt, a Clio Cup Europe magyarországi hétvégéjére eljutni, melyhez a meglévő anyagi háttérhez 3.000.000 Ft összegyűjtését tervezték. A kampány nagyon gyorsan felpörgött és nemcsak egyéni támogatók jelentek meg, hanem több cég is az ügy mögé állt. Végül a kampány befejezése előtt 17 nappal a pénz összegyűlt.

A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

"Nem tudom leírni azt az érzést ami történt az elmúlt napokban. Felrobbant a facebook és instagram oldalam, az adományok sorra érkeztek és eddig 5 cég vagy vállalkozás is mögém állt. Nem tudom megköszönni, erre nincsenek szavak. Abszolút minden képzeletet felülmúltak az elmúlt napok, több mint kétszáz szurkolóm küldött adományt. Újra visszatért a hitem, remélem egy jó eredménnyel tudom meghálálni a bizalmat!" - hálálkodott Tim.

A kampányból még 17 nap van hátra, így a támogatói háttér még tovább nőhet. Erről nyilatkozott Bende Imre menedzser.

"Az első és legfontosabb tudnivaló, hogy minden egyes fillért autósportra, Gábor versenyzésére költünk. Ha a további adományokból akár egy új gumit tudunk venni az edzésekre, akkor megtesszük. Több további érdeklődő cég is van, akik felismerték, ma már nem csak azt kell nézni, mennyien vannak a versenyen, vagy mennyien nézik a közvetítést, a közösségi média átvette a szerepet, itt lehet a legtöbb emberhez eljutni. A kampányunk a felénél jár és közel 100.000 emberhez jutottunk el. A cél összeget elértük, de továbbra is jönnek adományok. Titkon bízok benne, hogy akár két hétvégét is tudunk teljesíteni majd a Clio Cup Europe-ban és egy jó szerepléssel akár a jövő évet is bebiztosíthatjuk." - elemezte a kampányt.
A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését

A Clio Cup Europe magyarországi hétvégéjére június 9-10-én kerül sor a Hungaroringen. A mezőny két szabadedzést, két időmérő edzést és két versenyt fog teljesíteni. Tim Gábor a GFS Racing Team színeiben, a francia GM Sport technikai hátterével indul a futamokon. A hétvége során a GT Open, GT Cup, Formula Open, Formula Regional by Alpine és a Swift Cup Europe mezőnye fog megmérkőzni a mogyoródi aszfaltcsíkon.




Kulcsszavak: autósport, Clio Cup Europe, tim gábor
 
Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között! Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között! Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját A BMW Motorsport bemutatta idei versenyprogramját A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését Ausztriában lesz a magyar bajnokavatás Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán Négy BMW-pilóta végzett az első tízben a DTM szezonnyitójának mindkét futamán
 
Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

2022. március 10.
Márciusban megkezdi a tesztelést Rácz Gergő, aki a brit MINI Challenge JCW kategóriájában a tavalyi bajnokcsapatnál, az EXCELR8 Motorsportnál versenyez 2022-ben.
Részletek

Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

A tehetséges autóversenyző szezonja április végén, a Donington Parkban kezdődik, a sorozat a legendás brit túraautó-bajnokság, a BTCC állandó betétfutama.

Hogyan kerültél kapcsolatba az autósporttal?

Édesapám amellett, hogy a Ferencváros élvonalbeli labdarúgója volt, ralizott is, és vele voltam versenyeken, itt fertőződtem meg a benzingőzzel. Először csak hobbi szinten kezdtem el gokartozni 2014 körül, majd vettünk egy versenygokartot, és nagyjából ekkor kezdtem el mondogatni apának, hogy én autóversenyző szeretnék lenni. Ő kijelentette, hogy erről szó sem lehet, és kipróbáltatott velem más sportágakat, de végül visszatértünk az autósporthoz.

Mik a főbb eredményeid eddig?

Életem második autóversenyén, 2018-ban a 3. helyet szereztem meg a Swift Cup Europe junior értékelésében a Salzburgringen, majd 2019-ben a 2. helyezett lettem a 16 éven aluli versenyzők kategóriájában. A 2020-as szezon során pályafutása első abszolút futamgyőzelmét értem el Brnóban, majd 2021-ben a korábbiaknál erősebb, 1,4 literes, turbós autóval 1. helyezett lettem a Salzburgringen és a Slovakiaringen, végül a kategória pontversenyének 4. helyén zártam a szezont.

Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

Melyik a három kedvenc pályád azok közül, ahol versenyeztél?

Az első helyen a Salzburgring és Red Bull Ring van holtversenyben, főleg a miliő és a jó vonalvezetés miatt. Ezen kívül a Slovakiaringet és Hungaroringet szerettem meg, leginkább az 1.4 turbós Suzukival. A Hungaroring azon kívül, hogy hazai pályám, azért is az egyik kedvencem, mert mindenféle kanyartípus megtalálható rajta, emiatt igencsak technikás, így nagyon izgalmas kihívás, csakúgy, mint a Slovakiaring.

Hol folytatod a pályafutásodat?

A legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) állandó betétfutamára, a MINI CHALLENGE JCW kategóriájára esett a választásunk, ahol a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 MOTORSPORT színeiben indulok. A JCW kategória a MINI CHALLENGE erősebb géposztálya, a márkakupában egyforma versenyautókat használhatunk Goodyear slick gumikkal, szekvenciális sebességváltókkal, legalább 240 lóerős teljesítménnyel.

Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

Miért vonzó számodra ez a bajnokság?

A túraautózás egyik központjában, az Egyesült Királyságban fejlődhetek, és olyan legendás pályákon versenyezhetek mint Donington Park, Brands Hatch vagy Silverstone. Még a koronavírus közepette is jelentős létszámú helyszíni közönség előtt rendezték a futamokat, Angliában nagy hagyománya van a motorsportoknak. 

Milyen célokat tűztél ki magadnak?

A rövidtávú célom az, hogy a MINI Challenge-ben jó eredményt érjek el az újoncok értékelésében, a hosszútávú célom pedig az, hogy tovább lépjek a BTCC-be vagy a WTCR-be.

Melyik angol pályát várod leginkább a MINI Challenge-ben?

A knockhilli pálya vonalvezetése nagyon érdekes, azt várom a legjobban. Nagyon tetszik Silverstone is, a pálya eleje és az utolsó harmada igencsak technikás, nagyon jól kell eltalálni az érintési pontokat. ahhoz, hogy az ember gyors lehessen. A szimulátor alapján Donington Park elsőre nagyon furcsa, nagyon korán kell fékezni és utána oda kell figyelni a kigyorsításokra. 


Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben

Hogyan készülsz a holtszezonban a versenyzésre?

Egyrészt sokat szimulátorozok, iRacinggel és Assetto Corsával is versenyzek. A Hungarian GTR Masters jóvoltából hétről hétre rajthoz állhatok a Masters MINI Challenge-bajnokságban, ahol a valós sorozat helyszínein versenyezhetünk, nagyon nívós, erős mezőnyben. Ez ritmusban tart, valamint keményen edzek a Fit4Race-szel.

Miben segít neked a szimulátor?

Szervezett formában tudok versenyezni már a tesztelés előtt, nagyon jól lehet gyakorolni különböző versenyszituációkat. Előfordulnak kiélezett helyzetek, az online versenyek is emlékeztetnek az igazi túraautózásra. Kisebb kontaktok a játékban is előfordulnak, és ezek kellenek is. A pályák nyomvonalát mindenképpen be lehet gyakorolni, és az előszezon során ez a lehetőség áll a legközelebb az igazi MINI-hez.

Milyen gyakorlatokat végeztek a Fit4Race edzésein?

A Fit4Race-nél kifejezetten a motorsportokra szakosodott edzők és élettani szakértők dolgoznak. A versenyek között edzéseken vehetek részt és a főbb versenyeken a helyszínen is ott van velem az edzőm, aki a bemelegítések és a koncentrációt fejlesztő gyakorlatok mellett az étrend kialakításában is segít nekem. Jelenleg Kathy Róbert készít fel a versenyekre Budapesten és a helyszínen is.

Miben fejlesztett legtöbbet a Fit4Race programja?

Amiben nagyon sokat fejlődtem, az a kudarcélmény feldolgozása, most már sokkal gyorsabban el tudok engedni bizonyos szituációkat vagy rossz eredményeket, így sokkal jobban tudok koncentrálni az adott feladatra és helyzetre.

Milyen egyéb versenysorozatokat követsz?

Néha WRC-t nézek, a WTCR-t és a Forma-1-et követem folyamatosan. Max Verstappen a kedvenc versenyzőm.

Van időd a versenyzésen kívül egyéb hobbira?

Nagyon szeretek például fotózni! Négy éve kaptam meg az első gépemet, és két éve foglalkozom komolyabban a fotózással, nemrég elindítottam ebben a témában elindítottam egy külön Instagram-oldalt is.   

Kulcsszavak: autósport, MINI Challenge JCW, Rácz Gergő
 
José María López ismét világbajnok! José María López ismét világbajnok! Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája
 
Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség

Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség

2022. február 15.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es bizottsága három sprintfutamos versenyhétvége megrendezését javasolja az idei világbajnoki sorozatban, és ezeken a rövidtávú futamokon az első nyolc helyezett szerez majd vb-pontokat.
Részletek

Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség

 A FIA honlapján olvasható hétfői közlemény szerint a testület londoni ülésén - amely az első volt az idén - részt vett Mohammed ben Szulajem, a nemzetközi szövetség december 17-én megválasztott új elnöke is. A szervezet dubaji irányítója "részletes párbeszédet vezényelt le" a tavalyi idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjon történtekkel kapcsolatban.

"A felvetett kérdésekre adott bizottsági visszajelzések az elnöki elemzésbe épülnek majd be, az elnök pedig a következő napokban prezentálni fogja a strukturális változásokat és az akciótervet" - áll a közleményben.
  
A 2021-es szezonzáró futamon a holland Max Verstappen úgy nyerte meg az egyéni világbajnoki címet, hogy az utolsó körben hagyta le hétszeres vb-győztes riválisát, a brit Lewis Hamiltont, de az ezt megelőző biztonsági autós fázisban hozott versenybírósági döntéseket a szurkolók és a szakértők egy része is kritizálta.

Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség
   
A közlemény szerint a bizottság áttekintette az előző idényben megrendezett három sprintfutamos versenyhétvége tapasztalatait, és a 2022-es szezonra szintén három GP-n, az Emilia Romagna Nagydíjon, az Osztrák Nagydíjon, valamint a Brazil Nagydíjon javasolja a sprintfutamos lebonyolítást, amelyben ugyanakkor változások várhatók. A pénteki időmérő edzés megnyerése ugyanis pole pozíciót ér a leggyorsabbnak a vasárnapi futamra, a szombati sprintversenyen pedig nemcsak a dobogósok, hanem az első nyolc helyezett szerez világbajnoki pontokat 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 elosztásban. A hivatalos elnevezés szintén megváltozik, idén már nem sprint kvalifikáció, hanem csak sprint lesz a szombati rövid távú viadal neve.
   
Miután az előző szezonban a Belga Nagydíjat elmosta a heves esőzés, a bizottság az ilyen esetekre szintén új protokollt javasolt, ennek értelmében nem lehet világbajnoki pontokat osztani a versenyzőknek és a csapatoknak, ha a futamot vezető pilóta nem teljesített legalább két kört biztonsági autós és/vagy virtuális biztonsági autós szakasz nélkül.

A javaslat szerint ha legalább két kört, de a versenytáv kevesebb mint 25 százalékát teljesítette az élen álló versenyző, akkor az első öt helyezett kap vb-pontot 6, 4, 3, 2, 1 elosztásban.

Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség

Ha a kényszerű leintésig a teljes táv több mint 25, de kevesebb mint 50 százalékát tudta le az első helyezett, akkor az első kilenc pozícióban záró pilóta szerez pontot 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 elrendezésben. Ha több mint 50, de kevesebb mint 75 százalék került teljesítésre a tervezett távból, akkor az első 10 kap pontot 19, 14, 12, 9, 8, 6, 5, 3, 2, 1 elosztásban.
   
A közlemény szerint a Forma-1-es bizottság ezen javaslatai akkor válnak véglegessé, ha a FIA Motorsport Világtanácsa elfogadja őket.
Kulcsszavak: autósport, FIA Motorsport, forma 1
 
Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Ötödik hellyel kezdtek Szalayék A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény Ausztrália helyett Bahreinben kezdődhet a Forma-1-es idény
 
A Haas árult el elsőként részleteket az idei versenyautójáról

A Haas árult el elsőként részleteket az idei versenyautójáról

2022. február 07.
A Forma-1-es világbajnokságban szereplő istállók közül elsőként a Haas adott ízelítőt pénteken abból, hogyan fog kinézni az idei versenyautója.
Részletek

A Haas árult el elsőként részleteket az idei versenyautójáról

A vb-sorozat hivatalos honlapján látható fotókon digitális verzióban csodálható meg a tavalyi konstruktőri pontverseny utolsó helyén végzett csapat új autója, amely még minden bizonnyal sok tekintetben eltér attól, amelyet a valóságban láthatnak majd a szurkolók. A festés ugyanakkor javarészt a 2021-essel azonos, megmaradt a fehér alapszín, valamint a kék és piros csíkozás az orosz főszponzor logójára utalva.
   
Az istállók ilyenkor még nem szokták megmutatni az összes fejlesztésüket, élesben a február 23. és 25. között sorra kerülő barcelonai kollektív teszten lesz látható az egyesült államokbeli csapat idei versenygépe, amely a VF-22 kódjelzést kapta.
   
A Haasnál - amely az előző szezont teljes egészében feláldozta a 2022-es fejlesztések oltárán - marad a tavalyi versenyzőpáros, a német Mick Schumacher, valamint az orosz Nyikita Mazepin.
   
A 2021-ről idénre halasztott szabálymódosítások miatt a legtöbb csapat komoly átalakításokat hajtott végre a versenyautóján, így egyelőre az erőviszonyok is kérdésesek.
   
A rekordhosszúságú, 23 futamból álló vb-sorozat március 18-20-án kezdődik a Bahreini Nagydíj hétvégéjével, a mezőny pedig július utolsó napjaiban látogat a Hungaroringre.

A Haas árult el elsőként részleteket az idei versenyautójáról
Kulcsszavak: autósport, forma 1, Haas
 
„Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal A Haas árult el elsőként részleteket az idei versenyautójáról Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől A Haas árult el elsőként részleteket az idei versenyautójáról Sikeres, de nehéz szezonzáró! Michelisz Norbert harmadiként végzett  a WTCR portugáliai versenyén Michelisz Norbert harmadiként végzett a WTCR portugáliai versenyén Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság Hétvégén Franciaországban folytatódik az FIA Kamion Európa-bajnokság
 
Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche  hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán

Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán

2022. január 27.
A Ford és az M-Sport a múlt héten ünnepelte hét bajnoki címet eredményező együttműködésük 25. évfordulóját. Az M-Sport Ford World Rally Team 4 vadonatúj autóval állt rajthoz a Monte Carlo Rallyn: Craig Breen, Adrien Fourmaux, Gus Greensmith mellett a legendás Sébastien Loeb is visszatért.
Részletek


Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche  hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán

Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche az M-Sport Ford World Rally Team színeiben hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán.

A Ford és az M-Sport közös csapata, mely múlt héten ünnepelte fennállásának 25. évfordulóját, álomba illő dupla dobogós győzelemmel indította a 2022-es WRC szereplését. A vadonatúj Ford Puma Hybrid Rally1 versenyautók bemutatkozója nem is sikerülhetett volna jobban, hisz Loeb és Galmiche győzelme mellett a Craig Breen, Paul Nagle páros a harmadik helyen végzett összetettben.

Összesen hat szakaszgyőzelemmel, melyből négyet rendkívül szoros versenyben szerzett, Loeb visszatérése a Puma WRC volánja mögött káprázatos volt az első perctől az utolsóig.

Loeb, aki a vasárnapi futamot még 21.5 másodperces hátrányból várta Ogier mögött, rögtön a nyitó szakaszon 1.1 másodpercet faragott ebből a hátrányból. Bár Ogier vissza tudott vágni a második szakaszon és 4.6 másodperccel növelte előnyét, a később az SS16-on elszenvedett defekt miatt Loeb előnye 9.5 másodpercre nőtt a végső szakasz előtt. Loeb, Le Maestro megőrizve hidegvérét, és ismét megcsillantva tehetségét az utolsó szakaszon megszerezte az első hybrid autós győzelmét.

A navigátor Isabelle Galmiche számára ez volt az első WRC esemény Loeb oldalán, és ezzel a briliáns győzelemmel ő lett az első női navigátor, aki az elmúlt 25 évben nyerni tudott a WRC történetében.
 
Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche  hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán

Az M-Sport Ford World Rally Team jelenleg vezeti a gyártói ranglistát, Ford Puma Hybrid Rally1 versenyautói pedig dominálták a monte carlo-i versenyt, hisz a Loeb-Galmiche páros győzelme és Breen–Nagle harmadik helye mellett a Gus Greensmith- Jonas Andersson páros az ötödik helyen zárta az eseményt.

Greensmith teljesítményét egy defekt és némi technikai probléma árnyékolta be, melyek miatt értékes másodperceket veszített vasárnap, de a fiatal britnek sikerült visszaküzdenie magát az utolsó szakaszra. Greensmith nagy pillanata kétségkívül a pénteki SS7 szakasz volt, ahol 1.5 másodpercet hozott Neuville-n, és megszerezte a csapat 5. szakaszgyőzelmét azon a napon.
 
Adrien Fourmaux-nak sajnos nem alakult ilyen szerencsésen a hétvége, hisz az SS3 szakaszon péntek reggel elszenvedett balesete beárnyékolta későbbi szereplését.
 
Sébastien Loeb, a versenyt értékelve így nyilatkozott: “Igazán boldog vagyok. Nem vártam túl sokat. Mikor megérkeztem, nem igazán tudtam, mire számíthatok. A célom az volt, hogy megtaláljam a jó ütemet, és tartani tudjam a ritmust az élen haladókkal. A végeredmény minden várakozásomat felülmúlta!”

Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche  hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán

“Tíz éve volt az utolsó bajnoki győzelmem, azóta nem túl sok rally futamon indultam. Az, hogy még mindig a topon vagyok, és így tudok versenyezni, boldogsággal tölt el. Természetesen Isabell is remekelt a hétvégén. Az új autóról jók voltak a tapasztalataim, rögtön az első teszten, és ez is magabiztossá tett. Köszönöm az egész csapatnak azt a rendkívüli munkát, amit ennek az autónak a felkészítésére fordítottak! "

A Ford első elektromos hajtású versenyautója, az M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 hibrid rendszere ugyanazon az elven működik, mint a versenygép alapjául szolgáló közúti Puma EcoBoost Hybrid hajtása1. A fékezés és egyenletes haladás közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát az új generációs hibrid hajtáslánc elektromos árammá alakítja, amit a 3,9 kWh kapacitású akkumulátor tárol. Ez az energia arra szolgál, hogy többletteljesítménnyel támogassa az 1,6 literes EcoBoost turbómotor működését; az elektromos rásegítés több alkalommal is három másodpercen át tartó, mintegy 100 kW-ra rúgó teljesítménylöketet jelent.

A kifinomult plug-in hibrid hajtás ugyanakkor arra is alkalmas, hogy az autó károsanyag-kibocsátás nélkül, kizárólag a villanymotor erejével haladjon át a falvakon, városokon, a szervizállomásokon és az egyes versenyszakaszok között.

Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche  hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán

Az akkumulátor a kijelölt szerviz pontokon külső áramforrásról is feltölthető, méghozzá alig 25 perc alatt.

A FIA WRC Rally1 kategória versenyzői a 2022-es évadban már kőolajszármazék-mentes üzemanyagot használnak; a szintetikus és bio alkotóelemekből összeállított hajtóanyag 100 százalékban fenntartható forrásokból származik.

Kulcsszavak: autósport, Monte Carlo Rally, Sébastien Loeb
 
Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche  hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche  hatalmas győzelmet aratott a Monte Carlo Rally utolsó szakaszán A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!
 
A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán

A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán

2021. október 22.
Idén is a szezonzáró futamon dől el, ki nyeri a népszerű kupasorozatot, melyet a Peugeot magyarországi vezérképviselete indított négy évvel ezelőtt.
Részletek

A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán

Az idei évben már a legújabb Peugeot 208 Rally4-es versenyautókkal zajlanak a küzdelmek és a sorozat erejét jelzi, hogy az új autó ellenére nyolc páros próbálta ki már magát az ötfordulós küzdelemben.

Három duó lehet még bajnok a pénzdíjas sorozatban, mind a három páros nevezett az ERC-be és eredményük beszámít az ERC3 értékelésbe is. Ezáltal nem kizárólag egymás ellen, hanem az Európa-bajnokság legjobb „kétkerekes” versenyzői ellen is megmérethetik magukat.

Német Gábor, a regnáló bajnok Szőke Tamás navigátorával a legtöbb ponttal állnak az élen és természetesen nem lehet más céljuk, mint újra megszerezni a bajnoki trófeát és a vele járó pénzdíjat. „Akkor jó egy bajnokság, ha az utolsó versenyen dől el a bajnoki cím sorsa. A mi sorozatunk ebből a szempontból is jónak mondható! Nagyon várjuk a futamot. Mindent megteszünk azért, hogy megvédjük a tavaly megszerzett címünket. Erős 2WD mezőny érkezik hozzánk, rengeteg tehetséges fiatal versenyzővel. Nem hiszem, hogy célravezető lenne felvenni a kesztyűt ellenük, hiszen teljesen más lehetőségeik vannak, sokkal többet tudnak versenyautóba ülni. Az, hogy itt vannak, az plusz motivációt ad, de a Kupa a legfontosabb a számunkra.”

A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán

Hangodi Bendegúz tavaly Német mögött végzett és most is a második helyen áll. A fiatal, rallycrossból érkezett pilóta idén érettségizett. Rutinos navigátora, Bunkoczi László már többször megjárta a Dakart is, küzdőszellemben nincs hiány az autóban, a két generáció nagyon jól kiegészíti egymást. „Megtartottuk a tavalyi szokást, megint a végére hagytuk az izgalmakat… A nyíregyházi futam önmagában is rengeteg izgalmat rejt, itt bármi megtörténhet. Kemények a pályák és bízom benne, hogy nem a defektek fogják eldönteni a bajnoki cím sorsát. Higgadtan vágunk neki a futamnak, de nagyon eltökéltek vagyunk. Szeretnénk erős tempót autózni már a futam elejétől. Örülök, hogy ilyen színes és kemény mezőnybe csöppentünk. Tűzben kell nevelkedni!”

Szauer Gergőék is odaférhetnek még a dobogó legfelső fokára. Igaz, ez már nem csak rajtuk múlik, hiszen navigátorával, Kerék Istvánnal csak a bajnokság második felébe csatlakoztak be. Belépőjük mindenképp figyelemreméltó, futamgyőzelmekkel léptek be a Kupába és az RC4 kategóriában az élen állnak. „Zseniális ez az autó! Nagyon jól érzem benne magam! Az autó jól viselkedik az aszfalton is, de nekem a murvás verseny tetszett igazán, sajnáltam, hogy az nem számított bele a kupasorozat értékelésébe. Későn kezdtük a szezont, de ha mindent beleadunk és esetleg a többiek hibáznak, akkor még bajnokok is lehetünk. Egy EB futam mindig erős, de talán a kategóriánkban most igazán nagy nevek, ügyes párosok érkeznek. Mindig változékony itt az időjárás, szeretnénk nagyon összeszedetten versenyezni és mindent megteszünk a legjobb eredményért!”

A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán

Hogy a Peugeot kupa élmezőnyének párosai mennyire gondolják komolyan a felkészülést, azt nem bizonyítja jobban semmi annál, hogy a Rally Hungary előtti hétvégén a Német-Szőke duó a szlovákiai Kassa Rally-n indult, hogy minél több versenykilométerrel állhasson oda az EB futam rajtjához. Hangodiék sem várakoztak tétlenül, mert egy Rally2 futamon teszteltek.

Nem csak az ERC sorozatban, hanem a hazai RC4 kategóriában is kemény küzdelmek várhatók. A Peugeot Kupa indulói nem csak a kupasorozatukban, hanem a 2WD kategóriában is értékelésre kerülnek, ahol az első három helyen 208 Rally4 versenyautó áll.

Október 22-én, pénteken kezdődik a Rally Hungary programja a nézők számára. Nyíregyházáról a Városháza előtt felállított rajtdobogóról egyenesen a RabócsiRingre indul a mezőny, ahol nagyon látványos SuperSpeciállal vár az indulókra. Szombaton hat gyorsasági szakasz, vasárnap pedig öt mért etap után derül ki, ki nyeri a 2021-es Peugeot Rally Cup Hungary kupasorozatot.

A versenyzőkkel és a kupasorozat technikai felügyeletét biztosító Tagai Racing Technology szerelőivel, mérnökeivel a Piac téren felállított szervizparkban is találkozhatnak az érdeklődők a futam alatt.

A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán



Kulcsszavak: 208 Rally4, autósport, ERC3, nyíregyháza, Peugeot Magyarország, Peugeot Sport
 
A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A WTCC versenysorozat utolsó állomásán rajthoz állnak a Zengő Motorsport versenyzői Ficza Ferenc és Nagy Dániel A Peugeot Kupa dobogósai Európa legjobbjai ellen is küzdenek a hétvégén Nyíregyházán NISMO.TV, az új YouTube csatorna Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl Ifjabb Tóth: versenyen innen, teszten túl
 
Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

2021. augusztus 02.
Esteban Ocon, az Alpine francia versenyzője nyerte meg a 36. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen. A 24 éves pilóta pályafutása során először győzött.  
Részletek

Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

A vasárnapi programnak idén ismét része volt a versenyzők parádéja, a holland nézők pedig kedvencük, Max Verstappen (Red Bull) mellett kitörő tapssal "jutalmazták" a pályatakarító autót is, mely a mezeikhez hasonlóan narancssárga színben pompázott.
   
A Haasnál sikerült összeszerelni a szombati szabadedzésen bukott Mick Schumacher autóját, és a Ferrari is elkészült az időmérőn a gumifalba csapódó Carlos Sainz járművével, így mindketten felsorakozhattak a rajtrácsra.
   
Az éjszakai zivatar nyomai kora délutánra eltűntek a pályáról, ám a rajt előtt 25 perccel megint eleredt az eső, így a Red Bullnál hiába reménykedtek abban, hogy a lágyabb gumikon le tudják rajtolni az első sort elfoglaló Mercedeseket, mivel mindenki a vizes és száraz pályára egyaránt alkalmas, vegyes abroncsokkal indult.
   
A startnál a pole-ból induló, címvédő Lewis Hamilton (Mercedes) meglógott, csapattársát, Valtteri Bottast azonban Verstappen mellett Lando Norris (McLaren) is lerajtolta, a Mercedes finnje pedig "elnézte" az első féktávot, tömegbalesetet okozva ezzel: autója belecsúszott Norrisba, aki kilökte Verstappent, aki csapattársa, Sergio Pérez versenyének vetett véget az első kanyarban. Az ütközésből előnyt akart kovácsolni Lance Stroll, azonban az Aston Martin pilótája is elmérte a kanyart, kilökte Charles Leclercet (Ferrari) és Daniel Ricciardót (McLaren) is.
   
Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala

Az egyes kanyarban felhalmozódott törmelék miatt a második körben piros zászlóval félbeszakították a versenyt, a pilóták pedig visszatértek a boxba - ennek Verstappen örült legkevésbé, ugyanis ő az első kör végén is bejött kerékcserére.
   
A mintegy 20 perces pihenő alatt a Red Bullnál kicserélték a 13. helyre visszacsúszó Verstappen autójának jobb oldali takarólemezeit, de a többi csapat is lázasan dolgozott. A csetepatéból Hamilton mellett a második helyre ugró Ocon és a négyszeres világbajnok, harmadik helyre előre jövő Sebastian Vettel (Aston Martin) jött ki a legjobban, de a két Williams is a legjobb tízből várta az új rajtot, amelyre öten - Stroll, Leclerc, Bottas, Pérez és Norris - nem tudtak odaállni.
   
Az ismételt startra kisütött a nap Mogyoródon, így bár állórajtot rendelt el a zsűri, csak Hamilton állt fel a rajtrácsra, az összes többi pilóta a biztonsági autót követve beviharzott a boxutcába gumicserére. Az egyedül álló címvédőnek aztán meg kellett várnia, amíg a szabályok szerint elalszanak a piros lámpák, és akkor indulhatott el, ám ezzel tetemes hátrányba került, ugyanis a többiek a kerékcsere végeztével visszajöhettek, a britnek pedig egy körrel később - amikor mindenki már javában száguldott - kellett kijönnie a száraz pályára alkalmas gumikért és a mezőny nyomába erednie.
   
A Mercedes ritkán látható nagy bakija után Ocon, Vettel, Nicholas Latifi (Williams) volt az élen a sorrend, Verstappen a 13., Hamilton a 14. helyről eredt a pontok nyomába, de mindkettőjüknek alaposan meggyűlt a baja a többiekkel: a holland Schumacherrel ütközött, a brit pedig Gasly üldözésénél csúszott le a pályáról. A 19. körben ezért taktikát is váltott a német csapat, kihívta Hamiltont és kemény keverékű abroncsokat raktak fel a kocsijára, azokon eredt ismét a mezőny nyomába. Hamarosan Ricciardo és Verstappen is kiment kerékcserére, a brit mindkettőjüket megelőzte, és már tizedik volt.
   
Hamilton sorra futotta a leggyorsabb köröket az egyre jobban száradó pályán, így a táv harmadánál már nyolcadik volt, miközben Verstappen sérült autójával a 12. helyről nem tudta megelőzni Ricciardót. Az élmezőnyben Sainz feljött a harmadik helyre, mögötte Fernando Alonso (Alpine) és Pierre Gasly (Alpha Tauri) száguldott. Hamilton mindenkinél egy másodperccel gyorsabb volt, így féltávnál már ötödikként haladt - a fő kérdés pedig esetében az volt, hogy a gumijai ki fogják-e bírni a célig, vagy még egyszer ki kell mennie a boxba. Elöl továbbra is Ocon és Vettel száguldott, a Ferrari viszont kihívta Sainzot, így a kétszeres világbajnok Alonso jött fel harmadiknak.
   
A 38. körben Ocon és Vettel is megkapta a kemény keverékeket, így a csütörtök óta 40 éves Alonso vette át a vezetést csapattársa előtt, mögöttük Vettel, Sainz, majd Hamilton következett.
   
A 48. körben Hamiltont kihozták egy újabb kerékcserére, ezzel egy helyet veszített csak, és a friss gumikon azonnal üldözőbe vette az előtte haladókat. Alonsót hat körrel később érte utol, de a kétszeres világbajnok nem hagyta magát, és többször is sikerrel verte vissza a brit támadásait: Hamilton végül csak a 64. körben tudta őt megelőzni, két körrel később azonban Sainz mellett is elment és feljött harmadiknak, de Alonso mögött annyi időt vesztegetett el, hogy az élen haladókra már nem tudott veszélyt jelenteni.
   
Az első helyért folytatott küzdelemben Ocon a befutóig megtartotta egy másodperces előnyét Vettellel szemben, így pályafutása során először ünnepelhetett győzelmet a Forma-1-ben. Mögötte Vettel és Hamilton ért célba, utóbbi ezzel átvette a vezetést az összetettben, mivel nagy riválisa, az eddigi éllovas Verstappen csak tizedik lett sérült autójával.
   
Az első körben tömegbalesetet okozó Bottast súlyos büntetéssel sújtották: elért eredményéhez képest öt hellyel hátrébb kell majd rajtolnia a Belga Nagydíjon. Emellett kapott két büntetőpontot is, így az elmúlt egy évet tekintve már négynél tart - 12 esetén automatikusan ki kell hagynia egy futamot.
   
Az Alpine első diadala mellett a Williams megszerezte szezonbeli első pontjait: Latifi a nyolcadik, Russell a kilencedik helyen ért célba.
   
A szezon a nyári szünet után, négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, hungaroring
 
Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen Az első futamon a negyedik helyen végzett Michelisz Norbi a Nürburgringen Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra Forma-1 Magyar Nagydíj - Ocon első diadala A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén
 
Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen

Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen

2021. június 14.
A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Révész Racing pilótája győzött a gyorsasági kamion Eb idénynyitó magyarországi versenyhétvégéjének vasárnapi második futamán a Hungaroringen.
Részletek

Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen

A 36 éves szombathelyi pilóta a nyolcadik helyről startolt, mivel a kora délutáni versenyt megnyerte. A fordított rajtrács szabályának értelmében annak a futamnak az első nyolc helyezettje fordított sorrendben áll fel a starthoz a következő viadalon.
   
Kiss jól kapta el a gördülő rajtot, az első kanyarban pedig a külső ívet választotta, mellyel előnybe került a kettes kanyar előtt. A magyar versenyző az első kör végén már hatodik volt, kisvártatva pedig negyediknek, majd harmadiknak jött fel. Az ötödik kört úgy fejezték be, hogy az élen Halm száguldott, mögötte Lacko és Kiss haladt, hárman kevesebb mint egy másodpercen belül voltak egymáshoz.
   
Kiss a hetedik kör végén kihasználta az előtte egymással küzdő riválisok kisebb hibáját, majd a célegyenesben megtámadta Lackót, akit az első féktávon meg is tudott előzni. A következő kör elején a Révész Racing versenyzője ugyanezt a manővert hajtotta végre sikeresen Halmmal szemben, és átvette a vezetést.
   
A leintésig Kiss magabiztosan épített ki magának néhány másodperces megnyugtató előnyt, és megérdemelten diadalmaskodott hazai közönsége előtt. A második helyen Halm, a harmadikon Lacko végzett.
   
Kiss Norbert a szombat délelőtti időmérő edzésen is a leggyorsabb volt, ám az első futamon műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. A szombatra tervezett második versenyt nem tudták megrendezni, egy balesetben ugyanis megrongálódott a pályát szegélyező gumifal és szalagkorlát, amelynek a helyreállítása sok időt vett igénybe.
   
"Ez egy jó hétvége volt, és most is látszott, hogy erősek vagyunk a Hungaroringen, de szerintem máshol is azok leszünk" - nyilatkozta az MTI-nek Kiss, aki szerint a német Sascha Lenz lesz a legnagyobb ellenfele a bajnoki címért folyó küzdelemben, a többi versenypályán pedig a magyar versenyző arra számít, hogy ők ketten nagy küzdelmet vívnak majd egymással.
   
"Ha azt nézzük, hogy a Révész Racing egy új csapat, és a tavalyi, csonka idény miatt ez mindössze a harmadik közös versenyhétvégénk volt, akkor azt hiszem, kijelenthetjük, hogy jól állunk" - mondta Kiss, és hozzátette: az Eb-cím megnyerése szempontjából kulcsfontosságú, hogy ne hibázzon, és hogy a műszaki, technikai problémák elkerüljék a csapatot.
   
A Hungaroring tájékoztatása szerint a kamion Eb idénynyitó hétvégéjének két napján összesen 10 ezer néző látogatott ki a mogyoródi létesítménybe.
   
Az Európa-bajnokság július közepén folytatódik a Nürburgringen.
Kulcsszavak: hungaroring, Kamion Eb, Kiss Norbert, versenykamion
 
Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Kamion Eb - Családi programok is várják a nézőket Mogyoródon Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Kamion Eb - Kiss Norbert győzött a hétvége utolsó futamán is a Hungaroringen Michelisz második a mogyoródi időmérőn
 
Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

2021. március 17.
Kevesen tudják, de mindössze két műhely van a világon, ahol a Peugeot Sport Rally4-es versenyautói épülnek. Az egyik Portugáliában, a másik Magyarországon, Budakeszin. Ez utóbbi vezetője, Tagai Tamás közel másfél évtizede dolgozik együtt a márkával; nála jobban aligha ismeri bárki is az autót és a Peugeot ügyfél-versenyprogramját.
Részletek

Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

A 2021-es Peugeot kupa tavaszi nyitóversenye különleges jelentőséggel bír a negyedik éve megrendezésre kerülő márkabajnokság történetében: ez lesz az első futam, ahol már a vadonatúj Peugeot 208 Rally4 versenyautókkal állnak rajthoz a versenyzők.

Ezek az autók ugyanúgy a Tagai Racing Technology (TRT) budakeszi műhelyében készülnek, mint elődeik éveken át, ám a Peugeot Sport az új konstrukcióval párhuzamosan, alapjaitól kezdve átdolgozta versenyprogramját, amiben minden eddiginél fontosabb szerepet szánt a TRT műhelynek – nem csak a régióban, de az egész világon.

Tagai Tamás az ezredforduló óta épít és ad bérbe versenyautókat – eleinte magának, később pedig egyre növekvő számú megrendelőinek. Mire a Peugeot Hungária 2007-ben megkereste egy különleges ajánlattal, az aktív versenyzéstől már visszavonult, autóit már nem ő vezette, de csapatvezetőként felügyelte a TRT bérbeadói tevékenységét, és a csapat komoly sikereket ért el szerte a térségben. A francia márka magyarországi képviselete az akkoriban futó Super 2000 szériához fejlesztett, Peugeot 207-esen alapuló versenyautó bérlésére keresett partnert a régióban.
Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

„A Super 2000 géposztály amolyan arany középutat jelentett a csúcstechnológiát képviselő, de megfizethetetlen WRC versenyautók és az akkoriban könnyebben elérhető, kevesebb beruházást igénylő utcai autókon alapuló N-csoportos kocsik között” – emlékszik vissza a Peugeot-s kezdetekre Tagai Tamás, akivel a finnországi Arctic-ralit megelőző napokban beszélgettünk. „A Super 2000 komoly versenytechnika volt, sokkal több fejlesztési lehetőséggel, mint a jelenlegi – az S2000 helyébe lépő - R5 (2021-től Rally2) kategóriás autóknál. Ezért az ára, fenntartási költsége és a bérlete is drágább volt”.

A Peugeot 207 S2000 versenyautók megvételekor dönthetett az ügyfél, hogy kit-ként veszi meg az autót, és azt otthon építi össze magának, vagy pedig a Peugeot Sport párizsi központjában - a cég szakértőinek segítségével – ott helyben rakja össze.

Ezzel szemben az R2-es és R5-ös autók megvételére már nem csak a fenti két módon, hanem kész, összeépített autóként is lehetősége volt az ügyfélnek. Az egyéni szerződéskötés lehetőségét felváltotta a disztribútori rendelés: az ügyfél részére a területi forgalmazók rendelték meg az autót, az utolsó csavarig ellenőrizték a kit tartalmát, majd megépítették az autót, és végül átadták azt az ügyfélnek.


Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

Tagai Tamásékkal 2014-ben kötött regionális disztribútori szerződést a Peugeot sportrészlege, nem utolsósorban annak köszönhetően, hogy a térségben remek
referenciát hoztak az általuk épített autók nemzeti és nemzetközi bajnokságokban elért, kiváló eredményei.

Öt éven át épült és mélyült a kapcsolat, mígnem 2019-ben vadonatúj kérdéssel fordult hozzájuk a Peugeot. Az R2-es géposztály Rally4-re történő átminősítése apropóján nem csak vadonatúj autót terveztek, de annak a gyártását és forgalmazását is új alapokra kívánták helyezni.

Az új rendszerben a disztribútorok már nem építenek, csupán forgalmaznak; a gyártást pedig, ahogy már korábban említettük, kizárólag két kiemelt minőségű műhelyre bízták – ezek egyike a Tagai Racing Technology.

„Ha világszerte több száz műhelyben gyártanak valamit, az sajnos nagyon változó minőségű lesz. A Peugeot azonban most abszolút célként tűzte ki, hogy minden egyes versenyautója tökéletesen azonos minőséget képviseljen, ami a gyártási folyamat teljes újragondolását tette szükségessé. 2020 márciusában, a lezárásokkal egy időben érkeztek meg az első készletek, amiken nem csak mi, de maga a gyár is megtanulta az építés folyamatát.
Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

Olyan apróságokat is meg kellett határoznunk, mint hogy hol vezessünk el egy kábelköteget, mit hogyan ragasszunk, rögzítsünk és fényezzünk le. Ehhez a folyamathoz mi is hozzátettük a magunk know-how-ját, bár azt talán túlzás volna állítani, hogy hozzájárultunk a fejlesztéshez. Az első három autó építése rendkívül sok időt és energiát emésztett fel, ám miután azokkal - a Peugeot Sport vezetői szakembereivel szoros együttműködésben - elkészültünk, gyorsan és külföldi felügyelet nélkül készültek nálunk a Franciaországból érkező, becsövezett karosszériákból a versenyautók. Mintegy 25 darab Rally4-est építettünk az elmúlt másfél év alatt; nagyjából ugyanannyit, mint ahány Peugeot-t az előző öt évben”- hangsúlyozta Tagai Tamás.

Tagaiék négy évre, havi három versenyautó gyártására kötöttek szerződést, azzal a kitétellel, hogy igény esetén bármikor képesnek kell lenniük havi hat darab 208-ast összeszerelni. A Peugeot Sport jelenleg ki is használja ezt a megduplázott kapacitást: beszélgetésünkkor épp perui ügyfelek részére szereltek össze két autót, a várakozók sora pedig meglehetősen hosszú.

A nemzeti márkakupákban versenyző csapatok elsőbbséget élveznek a gyártásban, ám egy teljesen független pilótának hosszú hónapokat kell várnia az autóra – de kivárják, mert lehet tudni, hogy az új versenyautót a rendkívül népszerű és igen sikeres elődmodell továbbfejlesztett változataként tervezték meg, ami azt jelenti, hogy megőrizték legjobb értékeit, és kiküszöbölték gyengeségeit.

Nemzetközi hírű magyarországi műhelyben készülnek a Peugeot versenyautói

„Nyugat-Európában külön szakma a versenyautó-építés; nálunk nincs ilyen képzés. Több köze van az autógyártáshoz, mint a szereléshez: kis túlzással fehér kesztyűben, laboratóriumi tisztaságban kell dolgoznunk, az autót makulátlan állapotban kell átadnunk. Egy 300 négyzetméteres műhelyben készülnek a versenyautók – amihez egy 200 négyzetméteres raktár kapcsolódik, ahová a 3-6 versenyautó alkatrészei megérkeznek -, a munkamennyiségtől függően három-öt dedikált szerelő dolgozik az autókon. Egy-egy autó összeszerelése 120-140 munkaórát igényel: a karosszéria előkészítését és a fényezést követően jön az összeépítés, a beállítások, majd egy mintegy 40 kilométeres tesztút, ahol szigorú terv szerint ellenőrzünk minden mechanikus és elektronikus rendszert.

Ezután jöhet egy újabb ellenőrzés, majd lecseréljük az olajat és a kerekeket is – a teszt alatt használtak helyett új felniket és abroncsokat teszünk fel, és egy végső ellenőrzés után – a szerződésnek megfelelően - az autó utazik vissza Franciaországba a Peugeot Sport központjába.

Persze ha helybéli versenyzőnek készül az autó, ez utóbbitól eltekintenek: végtére is azért volt olyan szigorú a minőség-ellenőrzés az első pár autónál, hogy utána biztosak lehessünk benne: minden egyes 208 Rally4 modell pontosan ugyanolyan ütőképes lesz a pályákon.”

Kulcsszavak: Peugeot Sport Rally4, Tagai Racing, Tagai Tamás
 
Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók
 
A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár

A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár

2021. március 09.
Hivatalossá vált, hogy május 2-án megrendezik a Portugál Nagydíjat, így végleges a rekordot jelentő, 23 futamból álló idei Forma-1-es világbajnoki sorozat versenynaptára.
Részletek

A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár

   
Az F1 irányítóinak pénteki közleménye szerint most azon dolgoznak a promóterrel és a portugál kormánnyal közösen, hogy nézők is jelen lehessenek az algarvei pálya lelátóin.
   
Portimao tavaly októberben mutatkozott be az F1-ben, 27 ezer néző előtt az azóta hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte a futamot, mely 25 év szünet után az első volt Portugáliában.
   
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) motorsport világtanácsa december közepén fogadta el az F1 idei versenynaptárát, melyben augusztus 1-jei dátummal szerepel a Magyar Nagydíj. Az április 25-i időpontot azonban szabadon hagyták, abban az időpontban a koronavírus-járvány miatt tavalyról elhalasztott első Vietnami Nagydíjra került volna sor, ám Hanoi idén sem vállalja a rendezést a pandémia nyomán kialakult helyet miatt. Az ázsiai helyszín helyett így egy héttel később, Portugáliában versenyez a mezőny.
   
A szezon március 28-án kezdődik Bahreinben.

A Forma-1 2021-es versenynaptára:

március 28., Bahreini Nagydíj, Szahír
április 18., Imola
május 2., Portugál Nagydíj, Portimao
május 9., Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 23., Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 6., Azeri Nagydíj, Baku
június 13., Kanadai Nagydíj, Montreal
június 27., Francia Nagydíj, Le Castellet
július 4., Osztrák Nagydíj, Spielberg
július 18., Brit Nagydíj, Silverstone
augusztus 1., MAGYAR NAGYDÍJ, HUNGARORING
augusztus 29., Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 5., Holland Nagydíj, Zandvoort
szeptember 12., Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 26., Orosz Nagydíj, Szocsi
október 3., Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
október 10., Japán Nagydíj, Szuzuka
október 24., Egyesült Államok Nagydíja, Austin
október 31., Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
november 7., Brazil Nagydíj, Sao Paulo
november 21., Ausztrál Nagydíj, Melbourne
december 5., Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
december 12., Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
Kulcsszavak: autósport, forma 1
 
A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár Brno után ismét dobogón Makai György A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár Az új Audi RS 5 DTM tesztje a Hungaroringen Michelisz Norbert Klaus Ludwig autóversenyző legendával készül a németországi futamra Michelisz Norbert Klaus Ludwig autóversenyző legendával készül a németországi futamra Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!
 

Találatok száma: 798 Megjelenítve: 1 - 10