Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 1 - 10 |
Újra murvára mennek a Peugeot Kupások! |
||
2023. augusztus 04.
Az idei évad első futamán szerepeltek először murvás versenyen a Peugeot Kupa indulói. A hatodik szezon nem csak egy, hanem egyből két murvás futamot is hoz a versenyzőknek, hiszen augusztus első hétvégéjén Veszprémben újra letérnek az aszfaltos útról.
|
A Peugeot magyarországi képviselete és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által létrehozott sorozatban idén eddig mindhárom futam különböző győztest hozott és nagy kérdés, hogy a 29.Veszprém Rallye-n tud e valaki duplázni, vagy most is új páros áll majd a dobogó legfelső fokán. Székesfehérváron debütált a Peugeot Rally Cup Hungary sorozat murvás versenyen. Rekordszámú páros adta le a nevezését idén és a soron következő bajnoki futamon, a 29. Veszprém Rallye-n is kilenc páros neve szerepel az előzetes nevezési listán. A Berta László – Császár László páros vezeti a bajnokságot. Mindhárom futamon a dobogó második helyén álltak, de természetesen most is a győzelem a céljuk. „Megpróbálunk visszavágni (Bertalan) Marciéknak az első futamon elszenvedett vereségért, ahol 4 másodperccel legyőztek minket. Majd most meglátjuk! Nyomni fogjuk a gázt! Vezetjük a bajnokságot, szeretnénk itt maradni elöl a veszprémi verseny után is.” Bertalan Márton és Paizs Róbert a szezonnyitón debütált a Kupasorozatban és egyből győzelemmel kezdtek. „Szeretnénk megismételni a fehérvári eredményünket! A murva közelebb áll hozzám, mint az aszfalt és teljesen más érzéssel jövök egy murvás versenyre, mint egy aszfaltosra. Sajnálom, hogy csak egy napot versenyzünk! Volt egy hosszú murvás tesztünk, ami össze volt kötve egy szponzorautóztatással. A kellemeset összekötöttük a hasznossal, mindenki örömére. Jó sok kilométert tudtunk menni és most nagyon várjuk a hétvégét!” A Határ Attila – Éhn Dániel duó is most kezdte a Kupában, a második futamon, a hazai versenyükön, a Salgó Rally-n simán nyerni tudtak. „Még mindig rutintalan vagyok murván, hiszen Székesfehérváron mentünk itt először. Az autónk elkészült, sajnos csak aszfalt futóművünk van, de majd jól megemeljük és bízom benne, hogy ki fogja így is bírni.” Németh 8V Péternek a pécsi pálya számított hazainak, édesapjával indult és rajt-cél győzelmet arattak. Most újra állandó navigátorával, Späth Szabolccsal nevezett. „Nem sikerült jól az első murvás versenyünk a Peugeot-val. Rögtön az első gyorson odaütöttem az autót egy sziklához, aztán a harmadik szakaszon ki is tört a kerekünk. De cserébe megnyertük a hazai versenyünket, a Mecsek Rallye-t! Most újra murva... Várjuk már nagyon! Szeretnénk bizonyítani!” Volt lehetőségünk egy cseh futamon tesztelni, ez bátrabbá tesz minket. Próbálunk a lehető legjobban felkészülni, gondos munkával írjuk majd fel a pályákat, ahogy mindig is. Miki hatalmas segítség ebben!” A bajnoki ponttáblázatban a hatodik helyen állnak Viszló Csabáék. A szezonnyitó futam jól sikerült, hiszen a dobogó harmadik fokán állhattak Szegedi Mátéval, mégis többre vágyik a pilóta: „Szeretnénk a fehérvári harmadik helynél előrébb végezni! Sok mindent nem vállaltunk ott el, hiszen a biztos dobogót nem akartuk elengedni. Jó volt a tempónk, első közös versenyünk volt Mátéval. Nagyon várjuk a hétvégét! Kicsit tartok az esős pályáktól, sárban, dagonyában még nem mentem sosem.” Trencsényi Vince és Patkó Gábor nem nevezhető szerencsésnek az idén. Eddig csak az első versenyt tudta befejezni az újdonsült páros. De bizakodnak, hiszen egyszer minden rossz sorozat véget ér. „Az egyik kedvenc versenyem a Veszprém Rallye, sikerült itt már jó eredményeket elérnem a korábbi években. Már nagyon szeretnék egy tiszta versenyt, ahol a technika is összeáll és én sem hibázok. Ez a cél a hétvégére! Jó lenne egy szép eredménnyel zárni ezt a murvás futamot!” Tóth-Gili Tamás a Historic bajnokságból érkezett a Peugeot Kupába. A fiatal versenyző a szezonnyitót kihagyta, így neki ez lehetne az első murvás versenye… Új párossal bővül ezen a versenyen a Peugeot Kupa sorozata, hiszen rajthoz áll az idén érettségizett Zagyva Dorka is. Dorkát egy igazán rutinos navigátor, Spitzer Gábor fogja segíteni élete első Peugeot Kupás versenyén „A szezonnyitón még Apával és egy másik autóval indultam, egyedi rajtengedéllyel. Most lett kész az autónk, az elmúlt hétvégén egy ceredi sprintfutamon teszteltük és sikerült nyernünk. Nehéz körülmények voltak, örültem az eredménynek. Nyilván ez egy lépcsőfok volt, de nem állunk meg, lépésről lépésre szeretnénk előrébb jutni, minél több kilométert menni, hiszen ez a fejlődés egyik alapja. Tehát összesen nyolc páros várja a Peugeot Kupában az indulást a 29. Veszprém Rallye-n! A futam vasárnap kerül megrendezésre, összesen 7 gyorsasági szakaszt kell teljesítenie a mezőnynek, több, mint 120 versenykilométerrel. A szervizpark a Veszprém Aréna parkolójában kap helyet és a sorozat technikai hátterét biztosító Tagai Racing Technology sátrai körül lesz megtalálható mind a nyolc csapat szervize. Minden érdeklődőt szeretettel várnak a Peugeot 208 Rally4-es autóval induló egységek! Kulcsszavak: autósport, Peugeot Rally Cup, Veszprém, Veszprém Rallye
|
|
|||||
|
||||||
56. Mecsek Rallye: Mindenki nyerni szeretne a Peugeot Kupában! |
||
2023. június 22.
Két verseny, egy murvás és egy aszfaltos futam után a Bertalan Márton – Paizs Róbert páros vezeti a Peugeot Rally Cup Hungary kupasorozatot.
|
A magyar bajnokság legpatinásabb versenye, a Mecsek Rallye a következő állomása a bajnokságnak. A pécsi pályákon sokan nyerni szeretnének, ennek megfelelően nagy küzdelem várható pénteken és szombaton, hiszen a pénzdíjas kupasorozatban versenyenként a legjobb három páros kap jutalmat. Az időjárás-előrejelzések szerint kánikulával várja a baranyai vármegyeszékhely a rali kedvelőit június 23-24.-én. Pénteken koradélután indul a száguldás, egészen az éjszakába nyúlva, majd másnap is hat gyorsasági szakaszt kell teljesíteni a mezőnynek, hogy a legjobbak a híres Széchenyi téren locsolhassák a pezsgőt. A Peugeot Rally Cup Hungary sorozatba nevezett párosokból 10 egység jelezte részvételi szándékát a pécsi versenyre. A szezonnyitót a Bertalan – Paizs kettős nyerte, majd a második futamon, a Salgó Rally-n a helyi matador, a régi ralis családból származó Határ Attila és navigátora, Éhn Dániel nyert. „Jó érzés, hogy murván és aszfalton is tudunk az elejével menni, ennek is köszönhető, hogy vezetjük a Kupasorozatot.” – nyilatkozta a Bertalan Márton. „Pécsről nincs sok jó emlékünk. Tavaly mentünk itt először, de a Mecsek még tartozik nekünk a jó eredményekkel… Nagyon nehéz, összetett verseny vár ránk! Az fog nyerni, aki konstans, erős tempóval, hiba nélkül, maximális koncentrálás mellett tudja végigversenyezni a két napot. A recept ennyire egyszerű. Bízunk benne, hogy most is ott tudunk majd állni a dobogó valamelyik fokán… Akár legfelül sem lenne rossz!” Határ Attilának jobbak az emlékei a pécsi viadalról: „Biztos vagyok benne, hogy mindenkit feltüzeltünk a Salgó Rally-s győzelmünkkel. Szoros verseny lesz, szerintem mindenki el akar majd kapni minket. Nem akarok rágörcsölni, mert abból sosem jön ki semmi jó. Próbálunk majd lazán, jó kedvvel versenyezni. Szerencsére sikerült elfogadható használt gumikat szereznünk, emiatt is nyugodt vagyok. Nagyon tetszenek a pécsi pályák! Az éjszakai szakaszokkal is jóban vagyunk, jó hangulata van az esti gyorsaságiknak. Várjuk már a futamot! ” Berta László és Császár László mindkétszer a dobogó második fokán állt a szezonban. Így beszélt a tervekről és az esélyekről a kormány mögött ülő Laci: „Salgón sok másodpercet bent hagytunk, nem voltunk elég gyorsak. Pécsre nagyon készülünk, nyerni szeretnénk! Tavaly itt nem sok tiszta gyorsaságink volt, sokat küzdöttünk, de sikerült másodiknak beérnünk. Most jó lenne gondmentes versenyen nyerni, nagyon doppingol, hogy ilyen sokan vagyunk a Kupában! A sötét nem a barátunk, de majd meglátjuk, ha meglátjuk. Lesz, akinek hazai ez a verseny, de amúgy gyors itt már most mindenki.” Rajtuk kívül nevezett még a futamra a Viszló Csaba – Szegedi Máté páros. Csabát tavaly egy nagy fa állította meg a pécsi versenyen, többszörös bordatörésre és több hónap rehabilitációra kárhoztatva. Az a szakasz most nem lesz és látva a pilóta idei tempóját, már nem is emlékszik a balesetre. Trencsényi Vincéék és Kanyik Antiék az előző futamon ugyanabba a kanyarba estek be, de szerencsére mindkét legénység ott lesz a pécsi futamon, csakúgy, mint a helyi menő, Németh 8V Péter és navigátora is! A Pécsett tanuló, nemrég a vizilabda OB II. bajnoki döntőjében négy gólt is lövő Tóth-Gili Tamás is szeretné bizonyítani, hogy oda tudnak férni a Peugeot Rally Cup Hungary élmezőnyébe. Kilenc páros, kilenc Peugeot sátor várja az érdeklődőket már pénteken a pécsi EXPO Centernél felállítandó szervizparkban. A Tagai Racing Technology által felügyelt Peugeot Kupa sátrai körül mindig rengeteg az érdeklődő. A technikai érdekességek mellett a márka legújabb autóival is találkozhatnak a kilátogatók. Természetesen nem fog hiányozni Pécsről a kupasorozat mentora sem. Ifjabb Tóth János most is felkészülten osztja a tanácsait a sorozatban indulóknak és a PIRELLI mérnökeivel minden versenynap előtt végigjárják a pályákat és a lehető legfrissebb instrukciókkal látják el a Peugeot 208 Rally4 versenyautóval indulókat. Kulcsszavak: autósport, Mecsek Rallye, Peugeot
|
|
|||||
|
||||||
A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában |
||
2023. június 16.
A Ford Performance versenyzett és nyert már Le Mans-tól kezdve Monacón és Daytonán, Bathurtston és Finkén át egészen Ensenadáig. Egy verseny viszont mindeddig kimaradt a sorból, méghozzá éppen a bolygó legkeményebb megmérettetése: a Dakar Rally.
|
A Ford bejelentette, hogy elérkezett az idő, amikor hosszú motorsport-pályafutásában végre pótolhatja ezt a hiányt. A ‘rosszcsont’ Ford Ranger és Ranger Raptor versenyváltozatai utat nyitnak a Ford Performance számára a globális terepversenyek világába – méghozzá nemcsak a neves és félelmetes Dakar Rally mezőnyébe, hanem számtalan más off-road futamra is. A sok évre szóló Dakar-tervek kezdő lépéseként a vállalat most elsősorban arra törekszik, hogy célba érjen és tapasztalatokat gyűjtsön; ebben partnerei, az M-Sport és a Neil Woolridge Motorsport (NWM) lesznek segítségére, akik aktívan részt vesznek az autó fejlesztésében, szervizelésében és a versenyprogram levezénylésében. “A legnagyobb terepversenyeken, így a Dakar Rallyn is főszereplők akarunk lenni,” nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “Ezzel hatalmas kihívást vállalunk, amelynek nehézségeit nem szabad alábecsülnünk. Éppen ezért először csak arra törekszünk, hogy a Rangerrel beérjünk a célba, és leszűrjük a tanulságokat a Ranger T1+ versenyautóval és partnereinkkel, a M-Sporttal és az NWM-mel kapcsolatban. Hiszek benne, hogy lenyűgöző kaland vár ránk az Arab-félsziget homokdűnéin!” A 2024. január 5-19. között Szaúd-Arábiában megrendezett Dakar Rallyn egy kifejezetten erre épített, nagy teljesítményű Ford Ranger indul majd a Rally Raid T1+ kategóriában. A Ford Performance, az M-Sport és az NWM közös csapata idén már több fejlesztési programot sikeresen teljesített, és folytatja a Ranger T1+ tesztelését, ami az előző generációs Rangerre épül, és egy 3,5 literes EcoBoost motor hajtja. A járművet a jövő évi Dakar Rally előtt több tesztfutamra is benevezik, így a Ranger januárban és októberben rajthoz áll majd a spanyol Baja España Aragón rallyn, illetve a marokkói Rally du Maroc versenyen is. “Az első Dakar-futamunkon még csak tanulunk, hogy az itt szerzett tudás birtokában később eredményesen versenyezhessünk,” árulta el Rushbrook. “Mint mindig, most sem csupán a győzelem a célunk, hanem azért versenyzünk, mert így jobb autókat készíthetünk vásárlóink számára.” A 2025-ös Dakarra a Ford Performance és az M-Sport egy vadonatúj Ranger Raptort épít majd, amit kifejezetten úgy terveznek meg, hogy megfeleljen a Dakar T1+ géposztály előírásainak. “A Dakar Rally a legkiemelkedőbb terepversenyek egyike,” mondta Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. “Az évek során remek eredményeket értünk el a Forddal a FIA WRC-ben, és már alig várom, hogy ugyanezzel az összpontosítással, energiával és erőfeszítéssel a Dakaron is sikerre vigyük a Rangert.” A Ford Performance Motorsport partnereként az M-Sport fejlesztette az M-Sport Puma HybridRally1 versenygépet, majd eredményesen versenyzett vele a FIA Rally Világbajnokságon, emellett pedig a Mustang GT3 motorjának kidolgozásában is nélkülözhetetlennek bizonyult. Az NWM már a kezdetektől kulcsfontosságú szerepet játszott a Dakar T1+ előírásoknak mindenben megfelelő Rally-Raid Ranger megtervezésében és építésében, ami már szerepelt a Dél-Afrika Rally-Raid Bajnokságban (SARRC) és a világ több más neves terepversenyén. Kulcsszavak: dakar, ford, Ranger Raptor
|
|
|||||
|
||||||
Herczig Norbert és Ferencz Ramón balesettel fejezte be a Portugál Rallyt |
||
2023. május 15.
A ŠKODA Rally Team Hungaria párosa a második nap végig nagyszerűen helytállt, a szombati utolsó gyorsaságin azonban egy apró műszaki hiba miatt nem tudtak elrajtolni. Vasárnap a szuperrally szabályai szerint folytatták, de az utolsó előtti szakaszon lecsúsztak az útról és fel kellett adniuk a versenyt.
|
„Most volt először ez a gyorsasági szakasz, fordítva már mentünk rajta korábban. Egy nagyon tempós részen volt egy bukkanó, már ezt is túl gyorsan abszolváltuk, és utána túl rövid volt a féktáv a jobbos kanyar előtt, így lecsúsztunk az útról. Szerencsétlenségünkre ott egy mélyebb rész volt, így beestünk a kisebb fák közé és a tetején állt meg az autó” – idézte fel a 18. gyorsasági szakaszon történt esetet Herczig Norbert, majd az autó állapotáról is beszámolt. „Bár a látvány nem szép, de szerencsére javarészt a külső karosszériaelemek sérültek. A műhelyben derül majd ki a pontos kár, azt gondolom, a Szardínai Rallyra készen lesz a Skoda.” A WRC2 Challenger kategóriában ekkor a tizedik helyen autózott a páros, de már nem a pontokért versenyeztek, ugyanis egy szombat esti apró technikai hiba miatt a zárónapon már a szuperrally szabályok szerint kellett elrajtolniuk. „A szombat esti utolsó, alig több mint 3 kilométeres szuperspeciál rajtjában megadta magát a fojtószelep, az autó nem reagált a gázadásra, és ott ragadtunk a rajtban” – mondta Herczig Norbert. A verseny ugyan eredmény nélkül ért véget, a portugáliai kaland mégsem volt haszontalan, 16 gyorsasági szakaszt sikeresen teljesített a ŠKODA Rally Team Hungaria párosa, és a maratoni pályabejáráson is rengeteg tapasztalattal gazdagodtak. „95 százalékban teljesítettük a tervet. A pályák nagy részén versenyeztünk, tapasztalatot gyűjtöttünk. Nekünk ez új verseny volt, és ez még úgy is igaz, hogy két éve indultunk már a vb-n, és az ERC-ben is mentünk már Portugáliában. Teljesen új itinert írtunk, és ez jobban sikerült, mint a korábbiak. Ahol már mentünk régebben, ott érezhetően könnyebb dolgunk volt, de nagyon sok olyan szakasz volt, ami új volt számunkra. A beállításokat is kerestük, az elején sokat mentünk keresztben, aztán a zárónapra megtaláltuk a helyes utat. A gumikkal sikerült jól sáfárkodnunk, és az autót is jól beosztottuk a hosszú gyorsaságin, ami mindenképp jó előjel a Szardínia Rallyra, ahol lesz 50 kilométeres szakasz is.” – foglalta össze a pozitívumokat Herczig Norbert. Azt már Horvátországban látta a duó, hogy a világbajnokság rengeteg szurkolót vonz, és a szervezők is igyekeznek kitenni magukért. A több mint fél évszázados múltra visszatekintő Portugál Rally ebből a szempontból is különleges volt. „Rengeteg ember van, hihetetlenül szeretik a rallyt és ezt nagyon jó volt látni. Mindenhol sztárként fogadtak minket. Rengeteg rendőr segíti a versenyzőket, saját útvonalat jelölnek ki nekünk. Külön öröm volt, hogy ismét találkoztunk magyar szurkolókkal is. Mondanám, hogy megszoktuk, hogy a világ legtávolabbi pontján is ott vannak a magyar szurkolók, de azt az érzést nem lehet megszokni, amikor meglátod a magyar zászlót a pálya szélén” – mondta Norbi. A következő verseny három hét múlva lesz, június első négy napján a Szardínia Rally, ahová két hét múlva már utaznia kell a csapatnak. Kulcsszavak: autósport, Herczig Norbert, SKODA Rally Team Hungaria
|
|
|||||
|
||||||
Daytonában elrajtolt a 75. NASCAR kupasorozat |
||
2023. február 21.
Floridának évente 1,7 milliárd dollár (mintegy 600 milliárd forint) bevételt hoz az autósport a területén működő versenypályák révén - mondta a Daytona Nemzetközi Versenypálya elnöke annak kapcsán, hogy létesítmény vasárnap ad otthont immár 65. alkalommal NASCAR versenysorozat futamának, a Daytona 500 versenynek.
|
Frank Kelleher elmondta, hogy az ovális versenypálya körül idén 175 ezer nézőt várnak. Hozzátette, hogy a hozzájuk tartozó - Florida területén működő - létesítmények 22 ezer munkahelyet jelentenek, a dolgozóknak pedig 600 millió dollár (mintegy 240 milliárd forint) bérjövedelmet hoznak. A tevékenység Florida állam költségvetése számára évente 136 millió dollárt hoz adók és különböző egyéb bevételek formájában - ismertette a 65. NASCAR Kupasorozat első 2023-as versenyének otthont adó daytonai pálya elnöke. Frank Kelleher hangsúlyozta, hogy a Daytonában működtetett pálya egyedül 800 millió dollár bevételt generál, miközben 12 ezer munkahelyet jelent éves szinten. Azt is elmondta, hogy a Daytona körüli Volusia megye szakiskoláival szoros kapcsolatot ápolnak, s ezen oktatási intézmények végzős diákjai közül sokakat alkalmaznak a létesítmény fenntartásához szükséges munkakörökben. Hozzátette: többen egyetemistaként gyakornokként is visszatérnek. A NASCAR versenysorozat 2023-ban 17 állomásból áll, június végén Nashville-ben zárul. A NASCAR Kupa versenyeinek televíziós közvetítéseit tavaly átlagosan 3,7 millióan követték az Egyesült Államokban, ami növekedés 2021-hez képest, ugyanakkor jócskán elmarad a 2013-as 5,8 milliótól. A televíziós közvetítési jogok értékesítéséből a NASCAR (National Association of Stock Car Auto Racing) szériaautó versenyszervezet évente 800 millió dollár bevételt nyer a 2024 végéig életben lévő szerződése alapján.
Kulcsszavak: autóverseny, Daytona, Nascar
|
|
|||||
|
||||||
Tanak óriási győzelmet aratott a Puma Rally1 volánja mögött Svédországban |
||
2023. február 14.
Bár Tänak még csak második alkalommal állt rajthoz a Pumával a FIA Rally Világbajnokságon, a hétvégén máris elkönyvelhette élete második győzelmét a Svéd Rallyn, illetve 2017 óta az első diadalát az M-Sport színeiben.
|
Lenyűgöző győzelmük után – amiben az utolsó, drámai Power Stage szakaszon szerzett két extra pontjuk is fontos volt – az észt páros vezeti a pilóták és a navigátorok bajnoki tabelláját. Tänak az egész hétvége alatt szoros küzdelmet vívott az élmezőnyben, és a tabellán egyszer sem csúszott hátrébb az összesített második helyezésnél. A pénteki rajtnál az élre állt, és innentől ő diktálta tempót, holott valójában még mindig az összeszokási szakaszban van autójával, amitől némelyik szakasz kifejezetten izgalmasan alakult számára. A tehetséges pilóta az SS7-en annak ellenére is megszerezte első szakaszgyőzelmét a Ford Puma Hybrid Rally1-essel, hogy a mélyen felszabdalt útfelület egyáltalán nem volt ideális. Szombaton az észt páros 2,6 másodperces hátránnyal üldözte Breent, a csapat pedig lélegzetvisszafojtva figyelte a küzdelmüket. A 14-es szakaszon Tänak lehengerlő támadást indított, és majdnem 14 másodperces előnyt szerzett Breennel szemben, ám a szakasz vége felé egy defekt megtörte a tökéletes tempót. Ennek ellenére a sebessége még így is elég volt ahhoz, hogy a verseny utolsó előtti napjának végére átvegye a vezetést. Vasárnap délelőtt már magabiztosan 11,6 másodpercre növelte az előnyét, így a Power Stage-en is meg tudta őrizni első helyezését, ami végül a győzelmet jelentette az M-Sport számára. A csapat és Tänak második közös futamán megszerzett első helyezés nemcsak azért különleges, mert a pilóta újra bebizonyította vitathatatlan tehetségét, hanem azért is, mert rávilágított a Ford Puma Hybrid Rally1 versenyautó teljesítményére és képességeire. Tänak csapattársa, Pierre-Louis Loubet is lenyűgöző fejlődésről tett tanúbizonyságot a számára teljesen ismeretlen körülmények között. Pénteken mindvégig kiváló időket autózott: az 5-ös szakaszon a második legjobb időeredményt harcolta ki, és a fiatal francia pilóta érezhetően egyre magabiztosabban vezetett a havas-jeges útfelületeken. Az utolsó Power Stage-en egy műszaki hiba miatt vissza kellett vennie a sebességéből, de így is sikerült a hatodik helyen zárnia a futamot, amivel értékes pontokat szerzett. A kiélezett küzdelmet hozó WRC2-es kategóriában Robert Virves szintén lenyűgöző tempót diktált, pedig ez volt az első alkalom, hogy az M-Sport színeiben egy Fiesta Rally2 géppel versenyzett. Ott Tänak (összesített első helyezés) „Egyáltalán nem volt rossz, sőt! Amikor megérkeztünk ide, még egyáltalán nem tudtuk, mire számíthatunk. Ahogy kezdett kibontakozni a futam, megértettük, hogy talán nem mi leszünk a leggyorsabbak, de végül nemcsak lépést tartottunk a mezőnnyel, hanem kicsit jobb átlagsebességet is sikerült elérnünk. Remek csapatmunkával sikerült elérnünk, hogy nem voltak elrontott szakaszaink, és sehol sem veszítettünk időt – és ez volt a kulcs. A Svéd Rally egyedülálló futam, hiszen ilyen körülmények között csak évente egyszer versenyzünk. Ugyanez a helyzet Mexikóval is, vagyis még mindig nem dőlhetünk hátra magabiztosan. Persze ez az eredmény remek nyitány a bajnoksághoz; tulajdonképpen a vártnál többet sikerült elérnünk. Tagadhatatlan, hogy sokat fejlődtünk, és az a terv, hogy tovább fokozzuk a tempót.” „Először is hatalmas gratuláció Ottnak, Martinnak és mindenki másnak a csapatból! Ez a hétvége óriási eredményt hozott az M-Sport számára, és örülök, hogy ennek én is részese lehettem. Azt hiszem, sok hasznos tapasztalattal zártam ezt a futamot: a péntek jól sikerült, és nagyon erősen kapaszkodtunk, hogy tartsuk az élmezőny tempóját. Sikerült a második legjobb időt futnom, aminek nagyon örülhetünk, hiszen nincs sok tapasztalatom a havas, jeges pályákon. Néha kevés volt az önbizalmam ahhoz, hogy igazán odalépjek az autónak, ezért veszítettünk némi időt, de összességében elégedett vagyok. Sokat tanultunk ebből a futamból, most pedig újabb izgalmas kihívás vár ránk Mexikóban.” Richard Millener csapatfőnök „Újabb hétvége, ami olyan, mint egy álom… Megérkezünk, és igazából fogalmunk sincs, mire számíthatunk, hol leszünk majd a mezőnyben, aztán győzelemmel zárjuk a futamot… Minden csapat keményen küzdött, és végig nagyon szoros volt a verseny, ettől pedig még különlegesebb ez a győzelem! Mindannyian tudtuk, hogy Ott és Martin képes erre a tempóra, így még izgalmasabb volt látni, hogy már a szezon második futamán sikerül is ezt kihozniuk magukból és az autóból. Már alig várom a következő versenyt Mexikóban! Szeretnék külön köszönetet mondani csapatunk minden WRC-szponzorának, különösen a Fordnak és a Red Bullnak a Rally1 programban nyújtott segítségükért és a 2023-as szezonra való felkészülésünk támogatásáért. Ahogy mindig, most is megköszönöm a csapat minden tagjának, hogy a lehető legkeményebben és legprofibban dolgoztak ezért az eredményért. Semmiért nem adnám azt a látványt, ahogy ma délután a győzelmi dobogón ünnepeltek! Kulcsszavak: autósport, ford, svédország
|
|
|||||
|
||||||
Szujó Zoltán az MNASZ új elnöke |
||
2022. december 01.
Szujó Zoltánt választották meg csütörtökön a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) új elnökének a szervezet tisztújító közgyűlésén.
|
Az eseményen 195 tagszervezet képviselője szavazott, a voksokból 102-t Szujó Zoltán, 93-at pedig az eddigi elnök, Oláh Gyárfás kapott. A sportriporter november 10-én jelentette be, hogy versenybe száll az MNASZ vezetéséért. Oláh Gyárfás 2015 óta vezette az MNASZ-t, egyszer, 2019-ben újraválasztották. A közgyűlésre a több mint 200 tagszervezet majdnem mindegyike küldött képviselőt, az egyéb napirendi pontokkal kapcsolatos szavazások után pedig titkos voksolással került sor az elnök megválasztására. Az eredmény kihirdetése után Szujó Zoltán megköszönte a bizalmat, és mint mondta, "minden tagszervezet elnöke" szeretne lenni a következő négy évben, a megbízatása ugyanis ennyi időre szól. Oláh Gyárfás gratulált az új elnöknek, leköszönő beszédében pedig kiemelte, az elmúlt nyolc évben szívvel-lélekkel dolgozott a magyar autósportért, egyben azt kívánta a tagságnak, hogy a másik elnökjelölt programjában megfogalmazott ígéretek közül a lehető legtöbb teljesüljön. Kulcsszavak: mnasz, Oláh Gyárfás, Szujó Zoltán
|
|
|||||
|
||||||
A kampány felére összeadták a rajongók Tim Gábor költségvetését |
||
2022. június 14.
A magyar autósport valószínűleg első közösségi adományozását indította el a hétszeres bajnok Tim Gábor és menedzsere, melyre azért szorultak, mert a vanyarci pilóta két Swift Cup Europe bajnoki cím után 2022-re nem talált ülést.
|
Hiába próbálkozott több nemzetközi sorozatban megállapodást kötni, nem sikerült erős támogatókat találniuk. A rajongói már többször jelezték, hogy segítenének, és komolyan is gondolták. A kampány a feléhez ért és máris összegyűjtötték a megcélzott összeget. Tim hiába kapott remek ajánlatokat a tél folyamán, nem sikerült találnia tőkeerős támogatókat. Főként a TCR bajnokságok felé próbálkozott, de szóba esett a jelenleg Európa legnagyobb mezőnyével futó kupasorozat, a Clio Cup Europe. "Bende Imi menedzseremmel a tél folyamán eldöntöttük, hogy nem indulunk újra a Swift Cup Europe-ban. Két remek idényt sikerült ott teljesíteni lényegében makró költségvetésből, és megnyertük a nemzetközi bajnokságot két egymást követő évben. A hetedik bajnoki cím után azt éreztük feljebb kell lépni. Meglepően jó ajánlatokat kaptunk külföldi csapatoktól, akik elmondták, hogy figyelték a pályafutásom és velem nagyratörő terveik lennének. De a pénz ehhez is kellett volna, ingyen ülés nincs." - kezdte Tim az összefoglalóját. Főként a TCR Eastern Europe és TCR Europe bajnokságokban lehetett volna ülést szerezni, de végül hiába érkeztek a kedvező ajánlatok, nem tudtak támogatókat találni. "Azt tudni kell, hogy a saját anyagi hátterünk autósportos mértékkel nézve nevetséges. Nem az van, hogy megvan a költségvetés fele otthon a párna alatt és a maradékot kell összegyűjteni. Támogatóktól lényegében az egész éves büdzsét kellene összeszedni, ez lehetetlen itthon. Ami az elkeserítő, hogy azon cégek is teljesen passzívak, melyeknek főként az autósportban kéne promotálniuk termékeiket, autó forgalmazók, autós termékeket gyártó cégek. Totális a passzivitás, ami érthetetlen." - bánkódott Tim a kudarcokon. Miután semmi nem sikerült, a közösségi médiában többen ösztönözték Timéket, hogy kezdjenek közösségi finanszírozásba. Végül belevágtak, és sikerrel jártak. "Ódzkodtam a közösségi finanszírozástól. Nem ez a normális módja az autóversenyzés hátterének megszerezésére. Nem a rajongókat akartuk terhelni, de ez a végső lépés volt. Elindítottuk és közben azt gondoltuk, ez egy próbát megér, ha nem sikerül, befejezzük az egészet, mert nincs értelme. Ami bizakodásra adott okot, hogy a közösségi médiában, több mint 43.000-en követnek, így ezeken a felületeken megpróbáltuk az üzenetünk minél több emberhez eljuttatni."- mondta Tim. A kampány célja egyszerű volt, a Clio Cup Europe magyarországi hétvégéjére eljutni, melyhez a meglévő anyagi háttérhez 3.000.000 Ft összegyűjtését tervezték. A kampány nagyon gyorsan felpörgött és nemcsak egyéni támogatók jelentek meg, hanem több cég is az ügy mögé állt. Végül a kampány befejezése előtt 17 nappal a pénz összegyűlt. "Nem tudom leírni azt az érzést ami történt az elmúlt napokban. Felrobbant a facebook és instagram oldalam, az adományok sorra érkeztek és eddig 5 cég vagy vállalkozás is mögém állt. Nem tudom megköszönni, erre nincsenek szavak. Abszolút minden képzeletet felülmúltak az elmúlt napok, több mint kétszáz szurkolóm küldött adományt. Újra visszatért a hitem, remélem egy jó eredménnyel tudom meghálálni a bizalmat!" - hálálkodott Tim. A kampányból még 17 nap van hátra, így a támogatói háttér még tovább nőhet. Erről nyilatkozott Bende Imre menedzser. "Az első és legfontosabb tudnivaló, hogy minden egyes fillért autósportra, Gábor versenyzésére költünk. Ha a további adományokból akár egy új gumit tudunk venni az edzésekre, akkor megtesszük. Több további érdeklődő cég is van, akik felismerték, ma már nem csak azt kell nézni, mennyien vannak a versenyen, vagy mennyien nézik a közvetítést, a közösségi média átvette a szerepet, itt lehet a legtöbb emberhez eljutni. A kampányunk a felénél jár és közel 100.000 emberhez jutottunk el. A cél összeget elértük, de továbbra is jönnek adományok. Titkon bízok benne, hogy akár két hétvégét is tudunk teljesíteni majd a Clio Cup Europe-ban és egy jó szerepléssel akár a jövő évet is bebiztosíthatjuk." - elemezte a kampányt. A Clio Cup Europe magyarországi hétvégéjére június 9-10-én kerül sor a Hungaroringen. A mezőny két szabadedzést, két időmérő edzést és két versenyt fog teljesíteni. Tim Gábor a GFS Racing Team színeiben, a francia GM Sport technikai hátterével indul a futamokon. A hétvége során a GT Open, GT Cup, Formula Open, Formula Regional by Alpine és a Swift Cup Europe mezőnye fog megmérkőzni a mogyoródi aszfaltcsíkon. Kulcsszavak: autósport, Clio Cup Europe, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Rácz Gergő: A túraautózás egyik központjában versenyezhetek 2022-ben |
||
2022. március 10.
Márciusban megkezdi a tesztelést Rácz Gergő, aki a brit MINI Challenge JCW kategóriájában a tavalyi bajnokcsapatnál, az EXCELR8 Motorsportnál versenyez 2022-ben.
|
A tehetséges autóversenyző szezonja április végén, a Donington Parkban kezdődik, a sorozat a legendás brit túraautó-bajnokság, a BTCC állandó betétfutama. Hogyan kerültél kapcsolatba az autósporttal? Mik a főbb eredményeid eddig? Életem második autóversenyén, 2018-ban a 3. helyet szereztem meg a Swift Cup Europe junior értékelésében a Salzburgringen, majd 2019-ben a 2. helyezett lettem a 16 éven aluli versenyzők kategóriájában. A 2020-as szezon során pályafutása első abszolút futamgyőzelmét értem el Brnóban, majd 2021-ben a korábbiaknál erősebb, 1,4 literes, turbós autóval 1. helyezett lettem a Salzburgringen és a Slovakiaringen, végül a kategória pontversenyének 4. helyén zártam a szezont. Az első helyen a Salzburgring és Red Bull Ring van holtversenyben, főleg a miliő és a jó vonalvezetés miatt. Ezen kívül a Slovakiaringet és Hungaroringet szerettem meg, leginkább az 1.4 turbós Suzukival. A Hungaroring azon kívül, hogy hazai pályám, azért is az egyik kedvencem, mert mindenféle kanyartípus megtalálható rajta, emiatt igencsak technikás, így nagyon izgalmas kihívás, csakúgy, mint a Slovakiaring. Hol folytatod a pályafutásodat? A legendás brit túraautó-bajnokság (BTCC) állandó betétfutamára, a MINI CHALLENGE JCW kategóriájára esett a választásunk, ahol a tavalyi bajnokcsapat, az EXCELR8 MOTORSPORT színeiben indulok. A JCW kategória a MINI CHALLENGE erősebb géposztálya, a márkakupában egyforma versenyautókat használhatunk Goodyear slick gumikkal, szekvenciális sebességváltókkal, legalább 240 lóerős teljesítménnyel. Miért vonzó számodra ez a bajnokság? A túraautózás egyik központjában, az Egyesült Királyságban fejlődhetek, és olyan legendás pályákon versenyezhetek mint Donington Park, Brands Hatch vagy Silverstone. Még a koronavírus közepette is jelentős létszámú helyszíni közönség előtt rendezték a futamokat, Angliában nagy hagyománya van a motorsportoknak. Milyen célokat tűztél ki magadnak? Melyik angol pályát várod leginkább a MINI Challenge-ben? A knockhilli pálya vonalvezetése nagyon érdekes, azt várom a legjobban. Nagyon tetszik Silverstone is, a pálya eleje és az utolsó harmada igencsak technikás, nagyon jól kell eltalálni az érintési pontokat. ahhoz, hogy az ember gyors lehessen. A szimulátor alapján Donington Park elsőre nagyon furcsa, nagyon korán kell fékezni és utána oda kell figyelni a kigyorsításokra. Hogyan készülsz a holtszezonban a versenyzésre? Egyrészt sokat szimulátorozok, iRacinggel és Assetto Corsával is versenyzek. A Hungarian GTR Masters jóvoltából hétről hétre rajthoz állhatok a Masters MINI Challenge-bajnokságban, ahol a valós sorozat helyszínein versenyezhetünk, nagyon nívós, erős mezőnyben. Ez ritmusban tart, valamint keményen edzek a Fit4Race-szel. Miben segít neked a szimulátor? Szervezett formában tudok versenyezni már a tesztelés előtt, nagyon jól lehet gyakorolni különböző versenyszituációkat. Előfordulnak kiélezett helyzetek, az online versenyek is emlékeztetnek az igazi túraautózásra. Kisebb kontaktok a játékban is előfordulnak, és ezek kellenek is. A pályák nyomvonalát mindenképpen be lehet gyakorolni, és az előszezon során ez a lehetőség áll a legközelebb az igazi MINI-hez. Milyen gyakorlatokat végeztek a Fit4Race edzésein? A Fit4Race-nél kifejezetten a motorsportokra szakosodott edzők és élettani szakértők dolgoznak. A versenyek között edzéseken vehetek részt és a főbb versenyeken a helyszínen is ott van velem az edzőm, aki a bemelegítések és a koncentrációt fejlesztő gyakorlatok mellett az étrend kialakításában is segít nekem. Jelenleg Kathy Róbert készít fel a versenyekre Budapesten és a helyszínen is. Miben fejlesztett legtöbbet a Fit4Race programja? Amiben nagyon sokat fejlődtem, az a kudarcélmény feldolgozása, most már sokkal gyorsabban el tudok engedni bizonyos szituációkat vagy rossz eredményeket, így sokkal jobban tudok koncentrálni az adott feladatra és helyzetre. Milyen egyéb versenysorozatokat követsz? Néha WRC-t nézek, a WTCR-t és a Forma-1-et követem folyamatosan. Max Verstappen a kedvenc versenyzőm. Van időd a versenyzésen kívül egyéb hobbira? Kulcsszavak: autósport, MINI Challenge JCW, Rácz Gergő
|
|
|||||
|
||||||
Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség |
||
2022. február 15.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es bizottsága három sprintfutamos versenyhétvége megrendezését javasolja az idei világbajnoki sorozatban, és ezeken a rövidtávú futamokon az első nyolc helyezett szerez majd vb-pontokat.
|
A FIA honlapján olvasható hétfői közlemény szerint a testület londoni ülésén - amely az első volt az idén - részt vett Mohammed ben Szulajem, a nemzetközi szövetség december 17-én megválasztott új elnöke is. A szervezet dubaji irányítója "részletes párbeszédet vezényelt le" a tavalyi idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjon történtekkel kapcsolatban. "A felvetett kérdésekre adott bizottsági visszajelzések az elnöki elemzésbe épülnek majd be, az elnök pedig a következő napokban prezentálni fogja a strukturális változásokat és az akciótervet" - áll a közleményben. A 2021-es szezonzáró futamon a holland Max Verstappen úgy nyerte meg az egyéni világbajnoki címet, hogy az utolsó körben hagyta le hétszeres vb-győztes riválisát, a brit Lewis Hamiltont, de az ezt megelőző biztonsági autós fázisban hozott versenybírósági döntéseket a szurkolók és a szakértők egy része is kritizálta. A közlemény szerint a bizottság áttekintette az előző idényben megrendezett három sprintfutamos versenyhétvége tapasztalatait, és a 2022-es szezonra szintén három GP-n, az Emilia Romagna Nagydíjon, az Osztrák Nagydíjon, valamint a Brazil Nagydíjon javasolja a sprintfutamos lebonyolítást, amelyben ugyanakkor változások várhatók. A pénteki időmérő edzés megnyerése ugyanis pole pozíciót ér a leggyorsabbnak a vasárnapi futamra, a szombati sprintversenyen pedig nemcsak a dobogósok, hanem az első nyolc helyezett szerez világbajnoki pontokat 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 elosztásban. A hivatalos elnevezés szintén megváltozik, idén már nem sprint kvalifikáció, hanem csak sprint lesz a szombati rövid távú viadal neve. Miután az előző szezonban a Belga Nagydíjat elmosta a heves esőzés, a bizottság az ilyen esetekre szintén új protokollt javasolt, ennek értelmében nem lehet világbajnoki pontokat osztani a versenyzőknek és a csapatoknak, ha a futamot vezető pilóta nem teljesített legalább két kört biztonsági autós és/vagy virtuális biztonsági autós szakasz nélkül. A javaslat szerint ha legalább két kört, de a versenytáv kevesebb mint 25 százalékát teljesítette az élen álló versenyző, akkor az első öt helyezett kap vb-pontot 6, 4, 3, 2, 1 elosztásban. Ha a kényszerű leintésig a teljes táv több mint 25, de kevesebb mint 50 százalékát tudta le az első helyezett, akkor az első kilenc pozícióban záró pilóta szerez pontot 13, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 elrendezésben. Ha több mint 50, de kevesebb mint 75 százalék került teljesítésre a tervezett távból, akkor az első 10 kap pontot 19, 14, 12, 9, 8, 6, 5, 3, 2, 1 elosztásban. A közlemény szerint a Forma-1-es bizottság ezen javaslatai akkor válnak véglegessé, ha a FIA Motorsport Világtanácsa elfogadja őket.
Kulcsszavak: autósport, FIA Motorsport, forma 1
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 1 - 10 |