Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 791 Megjelenítve: 11 - 20
Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

2020. szeptember 04.
A hétvégén rendezik a Masaryk Racing Days versenyhétvégéjét a Cseh országi Brno-ban ahol a Gender Racing két fiatal versenyzője is rajthoz áll a szlovák versenyhétvégéhez hasonló felállásban.
Részletek

Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

Berta Benjámin a sikeres előző hétvégi Imolában teljesített DREXLER Formel Cup hétvége után itt is a megszokott F4-essel, míg Oliver Michl a Slovakiaringen versenyben is kipróbált és futamgyőzelmet hozó Formula Renault 2.0 –val vág majd neki a Cseh pályának.

A Brno-i aszfaltcsík már tavaly is hozott a csapatnak egy bajnoki címet a FIA CEZ Formula Renault kategóriában és egyébként is a legkedvesebb versenyhelyszínek közé tartozik a csapat számára. A jelenleg közel öt és fél kilométeres izgalmas szintkülönbségekkel és kanyarokkal rendelkező pályán eredetileg már az 1930-as évektől kezdve rendeznek versenyeket, míg a jelenlegi vonalvezetését az 1980-as évek vége felé nyerte el. Ennek a versenyhétvégének mindig izgalmas és üde színfoltja, hogy versenyzőink egy pályán hajthatnak a főleg a korábbi 2000-es és késői 90-es évekből származó Forma1-es versenygépeket felvonultató BOSS GP versenysorozat mezőnyével.

A csapat reményei szerint Beni és Olivér itt is további dobogós helyezésekkel és akár további futamgyőzelmekkel gazdagítja majd az idei eredmények sorát az FIA CEZ a DREXLER Formel Cup és az MNASZ OB értékelésében is.


Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel

A csütörtöki napon szabadedzésekkel telik majd a program négy alkalommal is ismerkedhetnek a GRT-s fiatal versenyzők a jó öreg cseh aszfaltcsíkkal, hogy aztán pénteken az első időmérő edzésen eldönthessék a rajhelyek sorsát.

Az első versenyfutamra szombaton kora délelőtt, míg a második időmérő edzésre vasárnap reggel, a második versenyfutamra vasárnap dél körül kerül majd sor.

A csapat az idei év eddigi sikerei alapján reménykedik benne, hogy a most induló utolsó előtti versenyhétvégét követően már abszolút bajnokesélyesként várhatják az utolsó hazai bajnoki fordulót az ősszel a Hungaroringen!

Kulcsszavak: autósport, Formula Renault, Gender Racing
 
PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei PS3-tól a P1-ig: Nemzetközi megmérettetés előtt a GT Academy nyertesei Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián Újra remekelt az amerikai kamionversenyen Szabó Krisztián Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi Klasszikus pályán klasszikus F1-esekkel Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge
 
Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt

Halálos baleset a Miskolc ralin, leállították a versenyt

2020. augusztus 15.
Leállították, majd le is fújták a szombati Miskolc-ralit, az országos bajnokság második fordulóját, miután a második gyorsasági szakaszon halálos baleset történt.
Részletek

Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) közleménye szerint a Rally1-es kategóriában versenyző Dudás Gergő, Tóth Zsolt páros versenybalesetet szenvedett, melynek következtében a navigátor olyan súlyosan megsérült, hogy életét veszítette. Dudás nem sérült meg komolyabban, de a mentőorvosok sokkos állapotban kezelték. Tóth Zsolt 48 éves volt.

"Zsolt régóta tagja a ralis társadalomnak, halála óriási veszteség mindannyiunk számára" - írta Facebook-oldalán az MNASZ, amelynek tájékoztatása szerint a baleset körülményeit a rendőrség bevonásával még vizsgálják.

Az MNASZ, a versenyigazgatóság, a rendező és a versenyzők képviselőjének javaslata alapján a felügyelő testület azt a döntést hozta, hogy a rendezvény nem folytatódik.

"Az MNASZ vezetősége, versenyzők, csapattagok és a ralis társadalom minden tagja együtt érez a versenyző hozzátartozóival, és ezúton őszinte részvétét fejezi ki Tóth Zsolt közvetlen családjának" - olvasható az MNASZ közleményében.

Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt

Holczer Dániel navigátor a Kossuth Rádiónak úgy nyilatkozott, hogy szörnyű tragédia történt, ami nagyon ritkán, de előfordul.

"A világ legbiztonságosabb autóival versenyzünk, azt kell, hogy mondjam, hogy méltó körülmények mellett, olyan biztonsági terv, betartott és betartatott biztonsági követelmények mellett, amelyek mellett százezerből egyszer, de sajnos előfordulhat (ilyen baleset). Nincs garancia. Zsolttal most olyan tragédia történt, ami, azt gondolom, hogy évtizedenként egy sajnos előfordul és megtörténik."

Hangsúlyozta, hogy "nagyon komoly személyiséget, egy nagyon komoly egyéniséget, egy értékes sportembert veszítettünk el itt ma", és hozzátette, a versenyzőtársaknak egyértelmű volt, hogy egy ilyen baleset után nem folytatódik a viadal.

"Számunkra ez teljesen evidencia. Azt gondolom, abban a pillanatban, ahogy híre ment, mi történt Zsoltival, mindenki levette a bukósisakot és lekapcsolta a motort. Egy ilyen helyzetben, egy ilyen szituációban, egy ilyen veszteség mellett, én azt gondolom, hogy nem lehet tovább versenyezni" - mondta
Az MNASZ és a rendezők a Diósgyőri VTK stadionja mellett kialakított szervizparkban 13 órára megemlékezést szerveztek.

Kulcsszavak: baleset, Dudás Gergő, Miskolc Rallye, mnasz, Tóth Zsolt
 
Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást A Lufthansa biztosítói 300 millió dollárt különítettek el a katasztrófa költségeire A Lufthansa biztosítói 300 millió dollárt különítettek el a katasztrófa költségeire Német szakértők szerint is lehetséges, hogy a másodpilóta szándékosan elpusztította a gépet Német szakértők szerint is lehetséges, hogy a másodpilóta szándékosan elpusztította a gépet Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok Meghalt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok
 
Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

2020. július 28.
Győzelmi szándékkal érkezett a szezonnyitó futamra a Gulf Racing Hungary R5-ös párosa, a Velenczei-Szőke duó.
Részletek

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Az idén összeállt csapat a kisvaszari tesztfutam győzelme után az első helyért szeretett volna küzdeni a pilóta hazainak számító futamán. Az utolsó szakasz előtt a második helyen álltak, de a végén egy defekt idén is a harmadik helyre engedte felállni a Skoda Fabia R5-ös autóval versenyző legénységet. A csapat többi párosa is hatalmasat csatázott a szezonnyitón. Volt, amikor az elemekkel, volt, amikor a technikával…

Hatalmas érdeklődést hozott az idei Salgó Rally. Összesen 190 páros érkezett a szezonnyitóra, 28 top R5-ös autó legénysége küzdött az első helyekért és a Velenczei Ádám – Szőke Tamás duó is azok közé tartozott, akik nyerni szerettek volna. A vírus-helyzet miatt egy napba sűrített versenyprogram és az extrém időjárási körülmények igazán megnehezítették a versenyzők dolgát.

Velenczei Ádám az elmúlt három évben mindig a dobogó legalsó fokán állt ezen a hazai futamon. A szécsényi pilóta joggal szeretett volna előrébb, feljebb lépni. „Nagyon komoly volt a mezőny! Nehéz pályákon, folyamatosan változó útviszonyok között versenyeztünk és az utolsó szakasz előtt már a második helyen álltunk.” – emlékszik vissza a pilóta. „Odatettük magunkat az utolsó szakaszra is, de a vége előtt két és fél kilométerrel defektet kaptunk. Nem tudom, hogy miért, utólag is próbáltuk kielemezni, de nem jöttünk rá.”


Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Harmadik helyre tudtak bejönni Ádámék és a céldobogón Szőke Tamás azon túl, hogy megköszönte minden sportbírónak és médiamunkatársnak a helytállást már az elkövetkező futamokra összpontosított. „Az utolsó körben nagyon felpörgettem a pilótámat, próbáltuk legtöbbet kihozni magunkból, de sajnos a defekt hátrébb sorolt minket. Harcolunk, megyünk tovább, küzdelmes csaták várnak még ránk!”

A Gulf Racing Hungary oszlopos tagjai a Strider – Apkó duó, akik idén Peugeot R2 autóra váltottak. A csapatvezető/pilóta Strider Zoltán nagy reményekkel indult első futamán a kis kétkerekes oroszlánnal. Aztán nem úgy sikerült, ahogy eltervezték, hiszen a leghosszabb szakasz rajtja után közvetlenül defektet kaptak, ki kellett cserélniük a gyorsaságin a kereket, rengeteg időt vesztettek. A kerékcsere közben beázott az átbeszélőjük, ami később fülsiketítő sípolással jelezte a hibát. Ez megzavarta őket és becsúsztak egy árokba. A nézők kötéllel tudták csak kihúzni a Peugeot-t és a szakasz végén már azon gondolkozott a pilóta, hogy nincs is miért folytatni a versenyt, de a csapat biztatása végül nem engedte ezt és sokat tanulva jutottak el a céldobogóig.

Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n

Az ORC bajnokságban is érdekelt a narancs-kék csapat, hiszen Szilágyi Patrik Deák Henriettával szintén Gulf Racing színeiben versenyez. A BMW-s egység hatalmasat autózott, a kategóriatársak elismerő szavai mellett toronymagasan vezette kategóriáját és az Országos Rally Challenge sorozatban is a dobogón állt, mígnem az utolsó előtti szakaszon letört a váltókihajtásuk, nagy károkat okozva az autóban és fel kellett adniuk a további küzdelmet.

A következő bajnoki futam a Miskolc Rally, amely augusztus közepén kerül megrendezésre.

Kulcsszavak: autósport, Gulf Racing Hungary, Salgó Rally
 
A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában Egyik szemük sírt csak Velenczeiéknek, hiszen dobogón végeztek a Salgó Rally-n Kicsit hűvösebb, néha felhős, de még így is kellemes hétvégére számíthatunk a Jazzy Streeten Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést Michelisz Norbert a Hyundainál folytatja a versenyzést
 
Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

2020. július 20.
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte meg a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíjat - zárt kapuk mögött - vasárnap a Hungaroringen, ahol pályafutása során immár nyolcadik alkalommal diadalmaskodott.
Részletek

Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

A 35 éves pilótának ez az idei második, és karrierje során a 86. futamgyőzelme, így már csak öt hiányzik neki ahhoz, hogy beállítsa a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher 91 sikert számláló rekordját. Egy másik Schumacher-csúcsot most beállított Hamilton Mogyoródon, eddig ugyanis csak a legendás német versenyzőnek sikerült egy pályán - a franciaországi Magny-Cours-ban - nyolcszor is nyernie.

A Hungaroringen sorozatban harmadszor győztes címvédő mögött Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője ért célba másodikként, a finn Valtteri Bottas (Mercedes) pedig harmadik lett. Hamilton ezzel a sikerrel átvette a vezetést az összetettben Bottastól.

A start előtt egy órával még esett az eső a Hungaroringen, ezért a teljes mezőny az átmeneti, félig vizes, félig száraz aszfaltra alkalmas gumikkal állt fel a rajtrácsra, ugyanakkor Verstappennek akadt egy kis problémája, mert a kivezető körén megcsúszott és a gumifalba csapódott, ezért a szerelőknek a rajtrácson kellett első szárnyat cserélni és felfüggesztést javítani a Red Bullon. A csapat sikerrel járt, Verstappen elstartolhatott.

A rajtnál Hamilton jól jött el, Bottas és mögötte Sergio Pérez (Racing Point) viszont beragadt egy kicsit, miután a finn versenyautója bemozdult a piros lámpák kialvása előtt. Hamilton megtartotta a vezető helyet, mögé Lance Stroll (Racing Point) és Verstappen sorolt be a második és harmadik helyre. Bottas és Pérez sok pozíciót veszített, ugyanakkor mivel a pályán az ideális ív folyamatosan egyre szárazabbá vált, a harmadik és az ötödik kör között a teljes mezőny a boxban járt, és száraz aszfaltra alkalmas abroncsokra váltott.


Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen

A 20. körben Hamilton csaknem 11 másodperces előnnyel vezetett Verstappen előtt, a harmadik helyen pedig Stroll száguldott, aztán Bottas következett a negyedik pozícióban.

A 35. körben, a versenytáv feléhez érve elkezdődtek a második kerékcserék, melyek után Bottas átvette a harmadik helyet Strolltól, az élen pedig Hamilton maradt, mögötte Verstappen száguldott másodikként.

Az 50. körhöz érve Hamilton győzelme már nem volt veszélyben, Bottas viszont még egyszer kiment a boxba, hogy friss gumikkal támadhassa a hajrában a második helyért Verstappent. A finn az utolsó előtti körben utolérte holland riválisát, de az előzésre már nem maradt ideje, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

Hamiltonnak még arra is volt lehetősége, hogy az utolsó körökre teljesen új gumikat tegyenek fel az autójára, ezzel a leggyorsabb kört is meg tudta futni, és az ezért járó plusz egy vb-pontot is megkapta.

"Köszönettel tartozom az egész csapatnak, azoknak is, akik a központban dolgoznak, mert nagyon jó autót fejlesztettek az idei évre. Ez az egyik kedvenc versenyem a naptárban, és ma az volt a különleges kihívás, hogy végig egyedül voltam az élen. Összességében minden tökéletesen alakult a számomra ezen a hétvégén" - nyilatkozta a futam után Hamilton.

Verstappen azt mondta, látta, hogy az utolsó körökben Bottas egyre közelebb kerül hozzá, de végül valahogyan ki tudott tartani, és megőrizte a pozícióját.

"A szerelőink elképesztő munkát végeztek, amit ezzel a második hellyel tudtam meghálálni. Nagyon örülök az eredménynek, mert sikerült beférnünk a két Mercedes közé" - mondta a holland versenyző.

Bottas csalódottan nyilatkozott a leintés után, és elismerte, hogy elrontotta a rajtot.

"Őszintén szólva a startnál el is ment a futamom, nem reagáltam jól, sokat estem vissza, és onnantól nagyon nehéz volt a dolgom" - foglalta össze röviden a történteket a finn pilóta.

A szezon két hét múlva Nagy-Britanniában folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, hungaroring
 
Felpörög a Formula Ford Felpörög a Formula Ford Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció Magyarországon új kihívás vár a Polestar Cyan Racing csapatra, amint hatályba lép a súlykompenzáció Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Hamilton nyolcadszor nyert a Hungaroringen Balszerencsés hétvége a Mecsekben Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t
 
Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él

Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él

2020. július 17.
Roy Nissany, a Forma-1-es Williams istálló Magyarországon nevelkedett izraeli tesztversenyzője szerint a magyar motorsport lüktet és él, és ehhez hasonlót sehol máshol a világon nem tapasztal.
Részletek

Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él

A 25 éves pilóta - aki a Forma-2-es világbajnoki sorozatban versenyez ebben a szezonban - az M1 aktuális csatornának adott interjút. Ebben úgy fogalmazott, hogy a magyar autó- és motorsport erős gyökerekkel és támogatottsággal rendelkezik, ez a sportági kultúra pedig a pályafutásának kezdeti szakaszában neki is nagy lökést adott.

"Kecskeméten kezdtem el gokartozni, az első formaautós tapasztalataimat pedig a Hungaroringen szereztem, ezért ezer szállal kötődöm Magyarországhoz és az itteni autósportos tradíciókhoz" - mondta Nissany, aki az elmúlt két hétvégén rendezett Forma-2-es első és második fordulóról azt mondta, a futamokon nem volt igazán szerencséje, de összességében jó volt a tempója, amit bizonyít, hogy kétszer futotta meg a leggyorsabb kört a Red Bull Ringen.

Az izraeli versenyző elárulta, nagy a különbség az F2-es és az F1-es autó között, különösen technológiai szempontból, ezért amikor az egyik autóból át kell ülni a másikba, akkor a pilótának fejben át kell váltania.

"Jelenleg úgy tűnik, hogy ha a körülmények lehetővé teszik, akkor Barcelonában, a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén tudom majd vezetni a Forma-1-es Williamst, a további lehetőségeimet pedig a most is kialakulóban lévő versenynaptár határozza majd meg" - mondta Nissany.

Hozzátette, a Williams istálló oxfordi központjában nagyon sokat dolgozik a csapat saját szimulátorában, ahol a tervezett aerodinamikai és más fejlesztéseket teszteli, és ad ezek működéséről visszajelzéseket a mérnököknek.

A 35. Forma-1-es Magyar Nagydíj - zárt kapuk mögött - vasárnap 15.10 órakor rajtol, a Forma-2-esek első futama szombaton 16.45-kor, a második versenye pedig vasárnap 11.10-kor lesz a Hungaroringen. Az M4 Sport a teljes versenyhétvégét élőben közvetíti.

Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él
Kulcsszavak: forma 1, hungaroring, Magyar Nagydíj, Roy Nissany
 
Hamilton győzött és növelte előnyét Hamilton győzött és növelte előnyét Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él Sebastian Vettel feltárja a Forma 1 és az utcai autók technológiájának a jövőjét Hamilton győzött és növelte az előnyét összetettben Hamilton győzött és növelte az előnyét összetettben Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él Hazánkba érkezik a Volkswagen GTI Vision Roadster és a legutolsó T2 Last Edition
 
Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

2020. július 09.
Két helyszínen, Portugáliában és Magyarországon, idehaza a TRT műhelyében épülnek majd a Peugeot Rally4 versenyautók. A budakeszi műhely komoly versenyfutásban van az idővel, mivel a járványhelyzet sokáig nehezítette a karosszériák és az alkatrészek szállítását.
Részletek

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

Július folyamán elkészült az első két autó, de ennél jóval nagyobb mennyiségre van igény.  Az új Peugeot 208 R4 versenyautó három nagy nemzetközi versenyen is indul a Peugeot Rally Academy programjában és remélhetőleg hamarosan idehaza is bemutatkozik.

Hazánkban, a Tagai Racing Technology műhelyében építik az új Rally4-es Peugeot-kat. Hogy mit kell tudni az új kategóriáról, a megújult Peugeot 208-asról, s hogy hány év alatt épült ki az a bizalom, amelynek köszönhetően hazánk lett a versenygép építésének egyik bázisa, arról Tagai Tamást, a TRT vezetőjét kérdeztük.

Szögezzük le először azt a tényt, hogy az új Rally4-es kategória autói nem négykerékhajtásúak, egyszerűen az történt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újrastrukturálta a saját rendszerét, átnevezte a kategóriákat, és a hajdani R2-ből lett a Rally4. Vagyis ez a kategória az R2 utóda, a kétkerékhajtású autók kategóriája. Itt versenyeznek majd az új Peugeot 208-asok. Július 1-én megtörtént a homologizáció és időközben az is kiderült, két helyszínen, Portugáliában, és Magyarországon, a TRT műhelyében épülnek majd a versenyautók. Ez a bizalom tökéletes jele a magyar csapat irányába.

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

„2007 óta dolgozunk együtt a Peugeot Sporttal, ami azt jelenti, hogy tökéletesen sikerült megismernünk egymás munkamódszereit, de így is nagy büszkeség, hogy ránk bízták ezt a nagy feladatot – mondta Tagai Tamás, a TRT vezetője. – Két kollégánk márciusban Franciaországban dolgozott, a Peugeot Sport műhelyében, ahol francia segítséggel összerakták az első két Peugeot 208-ast, ezt követően kezdődött az itthoni munka. Becsövezett karosszériák és alkatrészek érkeznek a műhelyünkbe, a karosszériát le kell fényezni, az autót összeépíteni, letesztelni, leellenőrizni, hogy minden megfelelően működik-e, majd visszaszállítani a Peugeot Sporthoz.

A járványhelyzet nehézségeket okozott a karosszériák és az alkatrészek szállításában, így márciusban csak 3 karosszéria és némi alkatrész érkezett.  Jelen pillanatban az első 3 autóból kettőt adunk át július folyamán.  Az eredeti tervek szerint havi hat autót kellett volna átadnunk, mert már kora tavasszal volt száznegyven megrendelés.”

Tagai Tamás elmondta, az előző generációs Peugeot 208 R2-höz képest a legnagyobb előrelépés a motor terén történt: az eddigi 1.6 literes szívó motort felváltja az 1.2-es turbó, aminek nagyobb lesz a nyomatéka és a teljesítménye is, ez várhatóan jóval nagyobb versenytempót is eredményez.

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

A jól bevált megoldásokat meghagyták a versenyautóban (amely alapvetően egy nagyon sikeres széria volt), ezeket „csak” továbbfejlesztették, modernizálták őket.
 
Amikor arról kérdeztük, vajon hol helyezkedik majd el a mezőnyben az új Peugeot 208 Rally4, Tagai Tamás azt válaszolta, valahol a jelenlegi R2-esek előtt. De hogy mennyivel lesz gyorsabb náluk, azt egyelőre nehéz megmondani. Ha hamarabb nem, az első nemzetközi „bevetésen” kiderül, amely reményeink szerint (amennyiben a járványhelyzet lehetővé teszi) a Castelo Branco Rallye aszfaltos futama lesz, majd az ERC nyitófutamán a július 24-26. közötti Rally Di Roma-n is találkozhatunk vele.  

A Peugeot 208 Rally4

A Peugeot Sport két évvel ezelőtt, 2018 nyarán kezdett hozzá a vadonatúj raliautó fejlesztéséhez. Az alapokat az akkor még szintén fejlesztés alatt álló, új generációs Peugeot 208 adta: egymással párhuzamosan öltött tehát testet a versenyautó és a közúti modell. Közös alapjuk az a szintén új fejlesztésű CMP padlólemez, amely optimalizált tömegével, alacsony tömegközéppontjával és kiemelkedő szerkezeti szilárdságával ideális kiindulópont egy kezes és dinamikus, jól hangolható versenyautó megalkotásához. Ezzel összhangban az autó állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt MacPherson rugóstagokat kapott; a fékek hátul 290 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget alkalmaznak, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők, négydugattyús nyergekkel. Ez utóbbiak valamivel nagyobbak, mint az előd Peugeot 208 R2 310 / 285 mm-es első tárcsái.

Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók

A szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó - 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg -, a teljesítménynövekedés azonban kompenzálja a jármű nagyobb tehetetlenségét. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe a Peugeot többszörösen díjnyertes, 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja lépett. A PureTech erőforrást nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel tették versenyzésre alkalmassá: a motor 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák 15 vagy 17 colos Speedline darabok.

Kulcsszavak: 208 R4, autósport, Peugeot, Tagai Racing, versenyautó
 
Oxia: a francia szupersportkocsi-álom Oxia: a francia szupersportkocsi-álom Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Az Aston Martin Racing Driver Academy visszatér 2020-ban Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Hogyan érezheti magát egy női autóversenyző egy hagyományosan férfiak uralta sportágban? Budakeszin épülnek az R4-es Peugeot versenyautók Kettős győzelmet aratott a BMW a DTM ötödik futamán
 
Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

2020. július 06.
A pole pozícióból rajtoló Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte vasárnap a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat, amely a koronavírus-járvány miatt csaknem négy hónapos csúszással kezdődő idény első futama volt.
Részletek



Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

A 30 éves Bottasnak ez pályafutása nyolcadik futamgyőzelme, Ausztriában pedig 2017 után másodszor diadalmaskodott.

A második helyen Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője, a harmadikon pedig Lando Norris, a McLaren brit pilótája végzett, miután a másodikként célba érő, címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) öt másodperces időbüntetést kapott, mert korábban kilökte Alexander Albont (Red Bull).

Hamiltont, aki az időmérő edzésen másodikként zárt, röviddel a rajt előtt a versenybíróság háromhelyes rajtbüntetéssel sújtotta, mert nem lassított a kvalifikáció során sárga zászlós jelzés alatt.

A pole pozícióból startoló Bottas jól és viszonylag kényelmesen el tudott fordulni vezető helyen az első kanyarban, mögötte Max Verstappen (Red Bull) és Lando Norris (McLaren) küzdött egymással, őket pedig az egymással harcoló Albon és Hamilton követte. Bottas körről körre stabil előnyt épített ki magának, közben Norris két pozíciót vesztett, Verstappennek pedig műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt.

A kerékcserékhez közeledve Kevin Magnussen (Haas) kicsúszása után a versenyautó mentésének idejére a pályára hajtott a biztonsági autó, és ekkor a teljes mezőny letudta az első boxkiállását.

Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót

A Safety Car a 30. kör végén engedte útjára a mezőnyt, Bottas az élen maradt, mögötte sorrendben Hamilton és Albon száguldott, Sergio Perez (Racing Point) negyediknek jött fel Norris megelőzésével, Sebastian Vettel (Ferrari) pedig egy elhibázott féktáv és egy megforgás nyomán egészen a 15. helyig esett vissza.

Húsz körrel a leintés előtt a műszaki hiba miatt a pálya szélén leálló George Russell (Williams) autójának mentése miatt ismét bejött a Safety Car, ezekben a körökben néhányan újfent kereket cseréltek. Az újraindításkor Kimi Räikkönen Alfa Romeójának jobb első kereke leszakadt a célegyenesre fordulva, így azonnal visszajött a mezőny elé a biztonsági autó.

A versenyzőket az utolsó 10 körre engedte szabadon ismét a Safety Car, a sorrend Bottas, Hamilton, Albon volt a dobogós helyeken. A nagyobb tempót biztosító lágy gumikat használó Albon azonnal támadni kezdte a kemény keveréket használó Hamiltont, a kigyorsítás közben a Red Bull jobb hátsó és a Mercedes bal első kereke összeért, Albon megpördült, Hamilton viszont tovább tudott menni.

Bottas győzelmét a végén már semmi sem veszélyeztette, Hamilton még a leintés előtt büntetést kapott az Albonnal történt ütközés miatt, így a folyamatosan egyre feljebb kapaszkodó Leclerc, valamint Norris kaparintotta meg a dobogó második és harmadik fokát. Norrisnak ez pályafutása első dobogós helyezése.

A verseny utáni eredményhirdetésnél az első három helyezett a biztonsági előírásnak megfelelően arcmaszkban állt fel a dobogóra.

A vb egy hét múlva, szintén a Red Bull Ringen, a Stájer Nagydíjjal folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Osztrák Nagydíj, Valtteri Bottas
 
Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Bahreini Nagydíj - Vettel nyert és növelte előnyét összetettben Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Dakar 2013 - Célban a magyarok Küzdelmes idény nyitón van túl a Lexus RC F GT3 Küzdelmes idény nyitón van túl a Lexus RC F GT3 Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-siker Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota
 
Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

2020. június 05.
A 2020-as szezonban a Yamaha után a  GULF is Sebestyén Peti kiemelkedő támogatói közé lépett.
Részletek

Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

Peti menedzsmentje keményen dolgozik a szezon kezdete óta, hogy minél versenyképesebb csomagot biztosítsanak a fiatal magyar pilóta számára a Supersport-világbajnokságon. Peti az egyetlen olyan magyar pilóta aki több, mint 10 éve nemzetközi bajnokságban szerepel és ő napjaink legmagasabb szinten versenyző hazai motorosa. Bár a kialakult vírushelyzet megnehezítette a csapat terveit, pozitívum, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a motorsport iránt és olyan nagyszerű és különleges cégek állnak a projekt mellé, mint a GULF.
 
A GULF évtizedek óta a motorsportok állandó szereplője és elkötelezett támogatója.

A Superbike-világbajnokságon globálisan a 2017-es évtől két csapat használta a GULF csúcsminőségű motorolajait: a Milwaukee Aprilia World Superbike Team és az Althea BMW Racing Team.

Az exkluzív Competition termékcsaládot, több kifejezetten versenycélokra kifejlesztett termékükkel karöltve, a GULF szponzorprogram keretein belül Sebestyén Peti és az OXXO Hungary Yamaha-Tóth Team is használatba veszi az idei VB versenyekre.

Az együttműködést a GULF 2019-es szponzorprogramjának díjkiosztójával egybekötve jelentették be.

Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé!

Strider Zoltán a Gulf Hungary vezetője több okból is örül az együttműködésnek:
 
„A GULF egy különleges márka, ezért mi sosem csupán az alapján támogatunk versenyzőket, hogy éppen ki a legsikeresebb vagy legnépszerűbb. Természtesen ezek sem elhanyagolható tényezők, de a legfontosabb mindig az adott személyiségben rejlő hozzáadott érték. Petivel egy kisebb együttműködés már korábban is létrejött, Daróczy Attila által, aki a fiam gyorsulási versenygépét készíti fel. Ami pedig szintén jó előjel, hogy édesapámnak a GULF Lubricants Hungary Kft. egyik tulajdonosának az 56-os szám az abszolút szerencseszáma, ami Peti rajtszáma is.

Petiben egy olyan sportolót ismertünk meg aki hűen tudja képviselni a márka lefontosabb értékeit, ezért nagyon boldog vagyok, hogy egy új szintre léphet az együttműködésünk. A szponzorprogramunk keretein belül szeretnénk segíteni, hogy meg tudja mutatni a benne rejlő potenciált és minél jobb eredményeket érhessen el a Világbajnokságon.”

Kulcsszavak: Gulf Racing Hungary, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, OXXO Racing Team, támogatás
 
Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Tovább gurul a Hankook Tire Abroncsadományozási Programja Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban Egyre több német párt sürgeti az elektromos autók értékesítésének támogatását Egyre több német párt sürgeti az elektromos autók értékesítésének támogatását Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Több mint hatszázan már megkapták a gépkocsiszerzési támogatást A Hyundai több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val A Hyundai több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val
 
Július 19-én lesz a Forma 1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen

Július 19-én lesz a Forma 1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen

2020. június 03.
Július 19-én versenyez a Forma-1-es világbajnokság mezőnye a Hungaroringen - derült ki a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media keddi közleményéből, amely a koronavírus-járvány miatt csak júliusban elrajtoló idény első nyolc versenyhétvégéjét tartalmazza.
Részletek



Július 19-én lesz a Forma- 1 Magyar Nagydíj a Hungaroringen

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elfogadott naptár szerint július első két hétvégéjén az osztrák Spielbergben, a Red Bull Ringen két versenyt is rendeznek, majd a csapatok Magyarországra utaznak.

A mogyoródi futam után két héttel Nagy-Britannia következik, Silverstone-ban szintén két egymást követő hétvégén versenyez a mezőny, amely aztán Spanyolországba, Belgiumba és Olaszországba látogat el szeptember elejéig.

A közleményben hangsúlyozták, az elmúlt két hónapban a Forma-1 vezetése a FIA-val, a 10 csapattal, valamint a partnerekkel és az egyes országos illetékes hatóságaival együttműködve dolgozott azon, hogy elfogadjon egy olyan módosított naptárat, amely lehetőséget teremt a versenyek biztonságos megrendezésére. Hozzátették, a koronavírus-járvány nemzetközi jelenléte és terjedése miatt a további részletek, valamint a naptár fennmaradó részének kidolgozása a következő hetekben történhet meg, és a Liberty Media reményei szerint 15-18 futamra sor kerülhet a mostani idényben, amely decemberben érhet véget.
   
Július 19-én lesz a Forma- 1 Magyar Nagydíj a Hungaroringen

Kiemelték, egyelőre zárt kapus eseményekre készülnek, de bíznak abban, hogy a nézők visszatérhetnek a pályákra, amint ezt biztonságosnak bizonyul.
    
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a hungaroring.hu-n olvasható közleményben azt mondta, végig rugalmasan álltak hozzá az egyeztetésekhez, mert a pálya készen áll, bármikor lehet rajta versenyt rendezni és mindenképpen szerették volna megtartani a 35. Magyar Nagydíjat. A futam eredetileg augusztus 2-i dátummal szerepelt a 2020-as naptárban.
   
"A zárt kapus verseny során a járványügyi előírásokat szem előtt tartjuk, folyamatosan egyeztetünk az illetékes hatóságokkal, hiszen nemcsak jó versenyt akarunk rendezni, de azt is szeretnénk, hogy a paddockban mindenki biztonságban érezhesse magát" - jelentette ki Gyulay.
    
"Szeretném megköszönni minden partnerünknek és az összes promóternek a támogatást és az elkötelezettséget a Forma-1 irányába"

- idézte a Liberty Media közleménye az F1-et irányító Chase Carey-t.
    
A Forma-1 2020-as módosított versenynaptára (első 8 forduló):

július 3-5.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
július 10-12.: Stájer Nagydíj, Spielberg
július 17-19.: Magyar Nagydíj, Mogyoród
július 31-augusztus 2.: Brit Nagydíj, Silverstone
augusztus 7-9.: 70. Évforduló Nagydíja, Silverstone
augusztus 14-16.: Spanyol Nagydíj, Barcelona
augusztus 28-30.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 4-6.: Olasz Nagydíj, Monza

Kulcsszavak: autósport, forma 1, hungaroring
 
Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen Michelisz Norbi mindkét futamon dobogós a Nürburgringen A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Áprilisban indul a SEAT Leon Eurocup Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra Videón Michelisz Norbi felkészülése a győztes futamra
 
Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

2020. május 29.
Az Európa‐bajnok is megtisztelte a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship sorozatot és elindult a második versenyen. Sajnos már az első gyorson defektet kapott és két szakasszal később kiesett, de ha ideje engedi, a következő futamon újból nekivág majd.
Részletek

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

A magyar virtuális ralibajnokság első murvás versenyén majdnem 600‐an rajtoltak el. A szervezők nagyon nehéz körülmények elé állították az indulókat, aminek az lett az eredménye, hogy a mezőny fele nem ért célba. A világbajnokságban jelenleg ötödik helyen álló Suborits Péter ezúttal sem talált legyőzőre, magabiztosan nyert, de mögötte nagyon komoly csaták alakultak ki minden kategóriában.

Murvás pályák, szemerkélő eső, hatalmas levágási lehetőségek és a falevelek között megbújó kövek nehezítették meg a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship indulóinak dolgát a hétvégén. A bajnoki sorozat második fordulója a Dirt Rally 2.0 játék amerikai murvás szakaszain lett kijelölve és a négy szakaszonkénti szerviz, a Hardcore Damage beállítás mind ahhoz vezetett, hogy a vártnál többen elvéreztek. Szerencsére a versenyzői interjúkból kiderül: senki sem kereste másban a hibát, mindenki tudta és elismerte: aki hiba nélkül végig tudott menni a futamon, az már nyert.

Nem sikerült a célba érés a tavalyi nyíregyházi Rally Hungary futamon Európa‐bajnoki címet szerző Chris Ingramnak sem, aki örömmel fogadta el a szervezők felkérését és szívesen versenyzett a magyarok ellen.

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!

„Az első gyorson már defektet kaptam és hibáztam a rajtnál, elfelejtettem pótkereket rakni az autóba…” – nyilatkozta a bajnokság zárt csoportjában a szimpatikus angol versenyző. „Próbáltam továbbmenni, végigszenvedtem magam még két szakaszon jobb hátsó defekttel, de aztán egy kanyarban nagyon lecsúsztam és nem tudtam befejezni a versenyt. Köszönöm a meghívást, bízom benne, hogy a Rally Hungary‐n találkozhatunk!”

Chris nem tudta befejezni, de azért sokan taktikusan és nagyon tempósan tudtak ezeken a pályákon is közlekedni.

A leggyorsabb, az első futamhoz hasonlóan az a Suborits Péter volt, aki párhuzamosan a WRC hivatalos
sorozatában is játszik,‐ egy másik programmal – és jelenleg az ötödik helyen áll.

Rally1 pilóták közül Hoffer Zsolt ugyan defekttel fejezte be a versenyt, de az előtte lévők is hibáztak, így 2.96 másodperccel nyert a Hungarian Police Rally Team pilótája.

Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n!
Kulcsszavak: autósport, Hungarian Virtual Dirt Rally, rali
 
A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén Ferrari Racing Days a Hungaroringen Ferrari Racing Days a Hungaroringen A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése
 

Találatok száma: 791 Megjelenítve: 11 - 20