Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12459 Megjelenítve: 1 - 10
A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

2021. május 14.
Idén is átadták a brit Top Gear magazin elektromos év autója díjait. A szabadidőjárművek kategóriájában a Peugeot városi crossovere, az e-2008 részesült a rangos kitüntetésben.
Részletek

A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

A brit Top Gear magazin, a világ egyik legismertebb autós kiadványa 2020-ban alapította azt a díjat, amellyel kifejezetten az elektromos járművek rohamos tempóban növekvő piacán ismeri el a legkiválóbb újdonságokat. A TopGear Electric Awards nem követi más év autója díjak klasszikus sablonját.

Ahelyett, hogy szigorúan méretosztályokba és kategóriákba szorítaná az év legjobbnak ítélt újdonságait, inkább az elektromos mobilitás sajátosságaihoz igazodik: egy olyan, rendkívül fiatal és dinamikusan fejlődő piachoz, amelyben új szereplőknek jut hely, és amely korábban elképzelhetetlen lehetőségeket kínál az ügyfeleknek.

Tavaly a Peugeot e-208 a döntőbe jutott az elektromos kisautók mezőnyében, idén pedig az e-2008 szállt versenybe, és bizonyult a szerkesztőség döntése alapján az év legkiválóbb új elektromos városi szabadidőjárművének.

A zsűri tagjai nagyra értékelték a modell teljesítményét, jövőbe tekintő, karakteres formavilágát és elismerésre méltó mobilitási szabadságot eredményező hatótávolságát.

A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

„Ha valaki elektromos városi szabadidőjárművet keres, hamar rádöbben, hogy a kínálat szédítően gazdag, a mezőny jóformán napról napra növekszik. Ha minket kérdeznek, a Peugeot e-2008 a legjobb választás: a formaterv sziporkázó, kívül és belül egyaránt, a menetdinamika és a hatótávolság terén jóval többet nyújt, mint amit várnánk. Az egész autó hangulata futurisztikus, ugyanakkor mentes a hasonló megoldásokra időnként jellemző ízléstelenségektől” – foglalta össze a zsűri véleményét Jack Rix szerkesztő.

A tapasztalt újságírók az alábbiak szerint foglalták össze a Peugeot e-2008 erősségeit:

A 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor zaj és rezgések nélkül, dinamikusan mozgatja a 4,3 méteres autót. Az egyfokozatú erőátvitellel szerelt erőforrás 260 Nm maximális forgatónyomatéka a legmagasabb érték, amelyet a modell széles motorpalettáján találunk; ennek köszönhetően az e-2008 a teljes modellcsalád egyik legjobb gyorsulási értékét (9,0 mp 0-100 km/órára) mutatja.

Ehhez társul az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagnak és a fejlett energiagazdálkodási rendszernek köszönhető, lenyűgöző hatótávolság: a valós használathoz közel álló WLTP norma szerint végzett mérések tanúsága szerint 310 kilométert tehetünk meg egyetlen feltöltéssel.

A fedélzeti töltőrendszer számos töltési formátumot, széles teljesítmény-tartományt támogat, illetve a hatékony hűtési rendszernek köszönhetően akár 100 kW-tal is tölthető; ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintet érhetünk el.


A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is

Noha rövid ideje van a piacon, a Peugeot e-2008 nem először részesül szakmai elismerésben. Idén januárban 2021 legjobb elektromos személygépkocsijának választották meg a francia L’argus autóvásárlási tanácsadó weboldal szavazásán. A tizennyolc szakújságíróból álló zsűri az újkori vételárat, az értéktartást, az energiafogyasztást, valamint a szolgáltatásokat (kényelem, vezetési élmény, dizájn, összeszerelési minőség, stb.) figyelembe véve ítélte oda a városi szabadidőjárműnek a díjat.

A L’argus éves szavazásán egyébként visszatérő győztes a Peugeot: 2020-ban a 208, 2019-ben pedig az 508 lett náluk az Év Autója.



Kulcsszavak: e-2008, elektromos autó, Peugeot
 
A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is Felülmúlta a várakozásokat a Volkswagen „electrified!” rendezvény Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát A Ford 2020-ig 13 új elektromos járművel gyarapítja termékkínálatát Németországi együttműködést kezd a Magyar Elektromobilitás Szövetség Németországi együttműködést kezd a Magyar Elektromobilitás Szövetség Elektromos töltőkutat adtak át Szombathelyen Elektromos töltőkutat adtak át Szombathelyen
 
Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

2021. május 14.
Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén, a Városi Tömegközlekedési Múzeum látogatói egy 47 éves ipartörténeti emléket próbálhatnak ki, szakértő irányítás mellett.
Részletek

Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

A Ganz UV a budapesti villamosközlekedés második világháború utáni korszakának legmeghatározóbb szereplője volt, a legnagyobb darabszámban gyártott magyar típusnak sok rajongója van ma is a közlekedés iránt érdeklődők között. Az UV-villamos többek között a távvezérlés tekintetében jelentett újdonságot a korábban itthon gyártott járművekhez képest az ötvenes-hatvanas években - olvasható a közleményben.

Mint írják, ezt az elektromechanikus távvezérlési rendszert mutatja be az 1974-ben készült szimulátor, amely a Zugló Kocsiszín oktatóbázisáról került a BKV Zrt. múzeumába, miután a társaság elhivatott munkatársai felújították az oktatásban betöltött szerepét a nyolcvanas években elvesztő eszközt. A villamos ipartörténeti emléknek számít, amely hűen bemutatja a Ganz korabeli mérnökeinek gondolkodásmódját. A Ganz UV-villamosból kiszerelt áramkör, amely a távvezérlést végezt, a múzeumban most beüzemelve várja az érdeklődőket.        
   
Ez az eszköz fénykorában a Ganz UV-k vezetésének gyakorlati és elméleti képzését segítette a BKV-nál. Azt is lehetett rajta szimulálni, hogyha forgalmi körülmények között meghibásodik a jármű, akkor mi a legcélravezetőbb beavatkozás, a vezető hogyan keresheti meg a hibát. Jó példája ez annak, hogy az 1968-ban alapított BKV szakemberei milyen innovatív megoldásokkal járultak hozzá Budapest közösségi közlekedésének fejlődéséhez.
   

Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén

A Városi Tömegközlekedési Múzeum idén már részben megújult kiállítási anyaggal, korszerű vizualitással mutatjuk be a BKV történetének ikonikus járműveit az érdeklődőknek, az autóbuszoktól kezdve a trolikon, villamosokon át a metrókocsikig. A múzeumban a járványhelyzet miatt termenként egyszerre 5 látogató lehet a 2 méteres biztonsági távolság betartása mellett - áll az összegzésben.
Kulcsszavak: Ganz UV, Szentendre, Városi Tömegközlekedési Múzeum, villamos
 
Hétfőtől ismét teljes vonalon jár a szentendrei HÉV Hétfőtől ismét teljes vonalon jár a szentendrei HÉV BKK: folyamatosan állnak forgalomba az új villamosok és buszok Budapesten BKK: folyamatosan állnak forgalomba az új villamosok és buszok Budapesten Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez Ismét közlekedik a karácsonyi Fényvillamos Ismét közlekedik a karácsonyi Fényvillamos Különleges Ganz UV villamos várja szombatonként az érdeklődőket Szentendrén Nem volt jogsértés a villamostendert lezáró első döntésben
 
Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

2021. május 13.
Magyarország jelentős akkumulátorgyártó kapacitást épített ki, ezzel stratégiai pozíciót szerezhet a közeljövő autóiparában - állapította meg az MTI-nek szerdán elküldött autóipari elemzésében az Euler Hermes hitelbiztosító kockázatkezelési igazgatója.
Részletek

Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

A globális és a magyar autóipar elmúlt évét, valamint idei kilátásait elemezve Bujdosó Tünde felidézte, hogy világszinten 16,9 százalékkal esett a gyártott személyautók száma tavaly az előző évihez képest.
   
Az Európai Unióban 10,8 millió gépkocsit gyártottak szemben a 2019-es 14,1 millióval, ami 23 százalékos visszaesés. A leginkább járványálló a svéd, belga és román autógyártás volt, ahol alacsonyabb a gyártási kapacitás és emellett minimális volumencsökkenés történt.
   
Magyarország a középmezőnyben végzett 17,5 százalékos visszaeséssel. Szlovákiában 12, Olaszországban 13,2, Csehországban 19,3 százalékos volt a csökkenés tavaly, Franciaországban ugyanakkor 46, Németországban pedig 24 százalékos.
   
Magyarországon az autóipari gyártókapacitás a GDP 5-6 százalékát teszi ki, míg az autóipari beszállítók további 8-9 százalékát adják a bruttó hazai terméknek, vagyis az autóipar egyértelműen stratégiai iparág - jelezte az elemzésben az Euler Hermes kockázatkezelési igazgatója.
   
A szektor 91,8 százaléka exportorientált, és ezzel az autóipar adja a teljes magyar export ötödét. A hazai autóiparban 175 800-an dolgoznak, ami a teljes magyar foglalkoztatás 4 százaléka.
   

Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint

Iparági becslések szerint tavaly 1,14 millió ember veszítette el az állását a koronavírus-járvány miatt az autóiparban az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban együttesen, ezen belül Magyarországon nagyjából 30 ezerre tehető ez a szám.
   
A járvány miatt több autógyártó Magyarországon is elhalasztotta beruházásainak egy részét, ami a hazai autóipari új beruházások volumenében is látszik, 2020-ban 1,29 milliárd euróra esett vissza a 2019-es 1,66 milliárd euróról.
   
A kilátásokkal kapcsolatban Bujdosó Tünde felhívta a figyelmet a változó fogyasztási szokásokra, a környezetvédelmi előírások szigorítására az Európai Unióban, valamint a technológiai trendek változására.
   
A kockázatkezelési igazgató elemzése szerint lassú, de folyamatos az átrendeződés a fosszilis energiától az elektromos, illetve alternatív energia felhasználása felé. Az elektromos autók sajátossága, hogy kevesebb alkatrészt igényelnek, és mintegy 30 százalékkal kevesebb munkaerőigényük van, mint a dízel és a benzines gépjárművek előállításának.
   
Az elektromos autók esetében 40 százalék, hibridek esetében 20-30 százalék az autó teljes értékén belül maga az akkumulátor. Az elemzés szerint ebből a szempontból Magyarország előnyös pozícióban van, mert bővelkedik akkumulátorgyártó kapacitásban, ezt jelentős állami ösztönzők is segítik. Ezzel Magyarország stratégiai pozíciót szerezhet a közeljövő autóiparában. Bujdosó Tünde ugyanakkor azt is kiemelte, hogy az akkumulátor-feldolgozás és -újrahasznosítás lényeges kérdés, mert a használt akkumulátorok 95 százaléka újrahasznosítható.
   
Elemzésében az Euler Hermes kockázatkezelési igazgatója kiemelte a robotizáció terjedését, ami a fizikai munkaerő csökkenésével jár már most is. Emellett az informatikai fejlesztések válnak meghatározóvá az autóiparban is, az elektromos autókban az alkalmazások és szoftverek a meghatározóak a működés szempontjából, emiatt új elektronikai és IT-cégek jelennek meg az autóiparban.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, Magyarország
 
Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint Brit autóipari vezetők: Nagy-Britanniának az EU-ban kell maradnia Az év második felében indulhat a termelés a miskolci akkumulátorgyárban Az év második felében indulhat a termelés a miskolci akkumulátorgyárban Stratégiai pozíciót szerezhet Magyarország a közeljövő autóiparában egy elemzés szerint A legenda nemrégiben 80 éves lett Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINI Innovatív megoldásokkal érkezik az új MINI
 
Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

2021. május 13.
Az indulás óta eltelt két év alatt a Föld és a Hold közötti távolság több mint hétszeresét „autózta össze” a SHARE NOW 40 ezer regisztrált felhasználója.
Részletek

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

Miközben az autómegosztás Budapesten is mind szervesebb részévé válik a városi közlekedésnek, egyre többen gondolnak erre a megoldásra a saját vagy céges tulajdonú gépkocsi alternatívájaként, akár hosszabb távokra is.

Lassan annyian lesznek, mint a dunakesziek, kedvenc autójuk pedig a háromajtós MINI – két év alatt több mint 40 ezren regisztráltak a 2019 tavaszán elrajtolt SHARE NOW carsharing szolgáltatására. Az ügyfelek ebben az időszakban közel 2,8 millió kilométert vezettek. Ráadásul a felhasználás mértéke folyamatosan emelkedik: a szolgáltatás második évében 130%-os növekedés történt még a járványhelyzet idején is. „Az elmúlt időszakban egyre elterjedtebbé és intenzívebbé vált a megosztott autók használata, ahogy egyre többen ismerték fel, hogy a carsharing fenntartható, biztonságos és kényelmes kiegészítője a hagyományos közlekedési formáknak” – mondja Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója.

A felhasználók között akadnak „nagyétvágyúak”, bár az még a SHARE NOW gyakorlatában is kirívónak számít, hogy valaki – többek között Eplényt, Felsőőrsöt, Nyíradonyt és Budapestet is érintve – 1937 kilométert autózzon le egyetlen bérléssel. És bár esküvői járműként is többen választottak SHARE NOW autót, az elmúlt két évben olyan is előfordult, hogy a szülészetre jutott be így egy ’mindenórás’ kismama.

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

A fokozódó kihasználtságot mutatja az is, hogy az átlagos úthosszúság 70%-al, 48 percre nőtt az indulás évében mérthez képest. Noha a bérlések zöme továbbra is percalapú, folyamatosan emelkedik a többnapos utak aránya. „Ez arra utal, hogy az alapesetben a fenntartható városi mobilitás részeként azonosított autómegosztás a megfelelő szituációkban a saját vagy céges tulajdonú gépkocsik helyettesítőjeként is remekül működik” – vélekedik Buday Bence.

A SHARE NOW vállalati felhasználását az is erősíti, hogy bizonyos feltételek mellett a carsharing a vállalati autók alternatívájaként is szóba jön. Ezt felismerve egyre több közép- és nagyvállalati döntéshozó tekint munkavállalói juttatásként az autómegosztásra, és nem véletlenül: a szolgáltatás adómentesen illeszthető be a vállalati cafeteria-rendszerbe.

Legyen szó hétvégi kirándulásról vagy mindennapi városi közlekedésről, például munkába járásról, a carsharing kézenfekvő és könnyen elérhető megoldás. És ez már nem csupán Budapest belső területeire érvényes, hiszen az itthon a Wallis-csoport által üzemeltetett SHARE NOW a budapesti autómegosztók között egyedüliként a főváros központjától távolabb élőknek is hozzáférhetővé tette a szolgáltatást. Így többek között Budafokon, Káposztásmegyeren és Csepelen is indítható és zárható le bérlés, külső zónaként pedig már, Budapest határán kívül, Budaörsöt is „feltette a térképre” a szolgáltató.

Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása

Míg sok vállalatnál az elmúlt év inkább a lassításról és a lehetőségek mérlegeléséről szólt, addig a SHARE NOW számára a folyamatos innováció és a meredeken növekedő mobilitási igények kiszolgálása állt a fókuszban. A dolgozói létszám növelése, új szolgáltatáselemek, új zónaszigetek és az elérhető autók számának növekedése jellemezte az elmúlt egy évet.

Két év alatt az autópark mérete 210-ről 350-re nőtt és mára már három különböző elektromos modell is elérhető: az E-MINI, a BMW i3 és a smart EQ fortwo. A népszerűségi listát két év használati adatai alapján a háromajtós MINI vezeti, bár az elmúlt hónapokban épp saját „ikertestvére”, az elektromos MINI tört a babérjaira. A tavaszi-nyári időszak legnagyobb slágere pedig a MINI cabrio: a SHARE NOW az egyetlen autómegosztó, aki nyitott tetős autót kínál Budapesten.

Hosszabb távú utakra a Mercedes A osztály mellett teszi le a voksát a legtöbb felhasználó, akik tavaly ősz óta már előfizetéses rendszerben (SHARE NOW Pass) is élvezhetik a kedvezményes percdíj előnyeit. A szolgáltató a második születésnapra időzítette a SHARE NOW Rewards bevezetését: a világ első autómegosztó hűségprogramja a használat intenzitása alapján, négy eltérő szinten részesíti jutalmakban az ügyfeleket.

„A carsharing máris jól beilleszkedett Budapest vérkeringésébe, ám ahhoz, hogy ez a fenntartható autós közlekedési forma még jobban tudjon integrálódni Budapest közlekedési és parkolási rendszerébe, jelentős további fejlesztések és szabályozói előrelépések szükségesek” – vélekedik Buday Bence, többek között Amszterdam, Koppenhága és Milánó példáját említve, ahol az autómegosztás mostanra a városi mobilitás meghatározó tényezőjévé vált.

Kulcsszavak: autómegosztó, Magyarország, SHARE NOW
 
Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd. Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd. Az új MINI Clubman Magyarországon is bemutatkozott Az új MINI Clubman Magyarországon is bemutatkozott Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja A GreenGo flottája egy részét mostantól idősek segítésére használja Hétfőtől díjmentes a közterületi parkolás Hétfőtől díjmentes a közterületi parkolás
 
Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

2021. május 13.
Opcionálisan választható tetősínjeivel, valamint utólagosan felszerelhető karosszéria-kiegészítő és utastéri alkatrészei végtelenül széles palettájával a brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje a természetbe vezető aktív kikapcsolódások és felfedezések során is tökéletes útitársnak bizonyul.
Részletek

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

A tavasz beköszöntével nemcsak a hőmérséklet, de a szabadidős tevékenységek iránti vágy is új szintre lép. A nagyvárosok jelentette kikapcsolódási korlátokat az eredeti MINI tartozékok közül megrendelhető típus-specifikus tetősínek, illetve tároló- és szállítórendszerek segítenek hátrahagyni, az izgalmas felfedezéseket intenzív vezetési élménnyel megfűszerezve. A MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km) kiváltképp fenntartható kiutat kínál a hétköznapokból, kategóriája egyetlen zéró emissziójú képviselőjeként ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként tetősínekkel, valamint utólagosan felszerelhető karosszéria-kiegészítőkkel és utastéri alkatrészekkel is felvértezhető. Mindez azt jelenti, hogy semmi sem állhat a tetőcsomagtartók, kerékpárok és más szabadtéri eszközök emisszió-mentes szállításának útjába.

A padlólemezébe épített nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető 203 – 234 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával (a WLTP mérései szerint) a MINI Cooper SE ideális előfeltételekkel rendelkezik a nagyvárosi dzsungelekből kivezető új utak feltérképezéséhez. Ha pedig a sokoldalúságról és a teherbírási adottságokról esik szó, a brit prémiummárka első tisztán elektromos meghajtású modellje a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-hez képest egyik tekintetben sem szenved hátrányt.

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

Csomagterének kapacitása még négy utassal a fedélzetén is 211 liter, amely a 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével 731 literre bővíthető – pont, mint a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-ben. Ez azonban nem minden: az eredeti MINI tartozékok közül megrendelhető tetősínekkel, illetve tároló- és szállítórendszerekkel az elektromos MINI soha korábban nem tapasztalt mennyiségű csomagot és felszerelést bír el.

Mindennek a műszaki alapját az opcionálisan választható, ám már a gyártósoron kiképzett matt fekete tetősínek adják, amelyek a MINI Cooper SE esetében is számos tároló- és szállítórendszer rögzítését teszik lehetővé – amelyek a MINI Cooper SE, a háromajtós MINI és az ötajtós MINI esetében is az eredeti MINI tartozékok végtelenül széles palettájáról rendelhetők meg. Az utólagosan felszerelhető tetőcsomagtartó például a MINI tetőbox kényelmes és biztonságos szállítását teszi lehetővé: utóbbi saját tömege mindössze 13 kilogramm, tárolókapacitása azonban nem kevesebb, mint 320 liter. A praktikus MINI tetőboxban a sportruházat és a bukósisakok, sőt még a kemping-felszerelések és piknik-kiegészítők is elférnek. A hozzávetőlegesen 1,9 méter hosszú MINI tetőboxban sífelszerelések is szállíthatók. A mélyfekete árnyalatú, MINI emblémával és csíkokkal díszített kiegészítő két oldalról nyitható és zárható.

És mivel a MINI által fémjelzett kreatív helykihasználás alól a MINI Cooper SE teteje sem kivétel, a MINI tetőbox mellett még egy kerékpárszállító kiegészítőnek is marad hely. Az eredeti MINI tartozékok közül megrendelhető kiegészítő bármekkora méretű és bármilyen típusú kerékpárt képes függőleges pozícióban rögzítve biztonságosan szállítani.

Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE

Utóbbit magas szilárdságú alumíniumból készült kerékvezető, zárható szorítórendszer és két rögzítőszíj garantálja. Az eredeti MINI tartozékok közül olyan szállítórendszerek is megrendelhetők, mint például a sífelszerelés-rögzítő vagy az alumíniumból készült csomagrögzítő tálca, amelyek ugyancsak kompatibilisek a tetősínekkel.

A típus-specifikus „Travel & Comfort” rendszernek köszönhetően a MINI Cooper SE nem csupán rövid távokon, de az egész hétvégét felölelő, hosszabbra nyúló utazásokban is tökéletes partner. A rendszer fő alkotóeleme egy rögzítőtechnológia, amely az első ülések fejtámla-illesztési pontjainál rögzíthető és így számos különböző utastéri kiegészítőnek stabil támaszt biztosít. Az első ülések mögé így táblagép-tartók, fogasok és vállfák is felhelyezhetők.

A „Travel & Comfort” rendszerhez lehajtható asztal is csatlakoztatható, amely így munkaállomásnak és tárolófelületnek is alkalmas. Az asztal magassága és dőlésszöge igény szerint állítható, kihajtható pohártartójával pedig az italokat is biztonságosan tartja. A MINI Cooper SE hátsó ülésein jelentkező türelmetlenség és unalom elleni küzdelem tökéletes ellenszere lehet az univerzális táblagép-tartó, amelybe 7” és 11” képernyő-átmérő közötti méretű táblagépek könnyedén behelyezhetők. A rögzítőtechnológia garantálja a táblagép biztonságos rögzítését és ergonómiailag optimális pozícióját, játszi könnyedségűvé téve a személyre szabott szórakoztató tartalmak elindítását a hátsó üléseken utazók számára.
Kulcsszavak: elektromos autó, MINI Cooper SE
 
Két új villámtöltőt üzemelt be a Mol az Istenhegyi úton Két új villámtöltőt üzemelt be a Mol az Istenhegyi úton Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani Salgótarjánban elektromos autók akkumulátorcsatlakozóit fogják gyártani Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett
 
Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

2021. május 13.
A Discovery Sport, a Land Rover családbarát, 5+2 üléses prémium kompakt szabadidőjárműve takarékos, új generációs mild hibrid Ingenium dízelmotorokkal, Pivi és Pivi Pro szórakoztató rendszerekkel, valamint két egyedi kiadással: a magával ragadó ‘Urban Edition’ változattal és a legerősebb, 290 lóerős Ingenium benzinmotorral szerelt, ‘Discovery Sport Black’ verzióval folytatja pályafutását.
Részletek

Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

A Discovery Sport továbbra is a hajtásláncok széles választékával érhető el, a 2020-ban bemutatott P300e plug-in hybrid egységtől kezdve az új generációs, takarékos négyhengeres dízelmotorokig.

A Land Rover a Discovery Sport benzinmotor-kínálatát a ‘Discovery Sport Black’ kiadás apropóján bővíti. A 290 lóerős turbómotorral szerelt, könnyed és kifinomult teljesítmény-kifejtésre hangolt Discovery Sport Black kiadás különleges külső és belső stíluselemeinek köszönhetően látványos megjelenéssel egészíti ki a Discovery Sport családi használatra optimalizált sokoldalúságát és kiemelkedő terepképességeit.


A 2022. modellév másik újdonsága a Discovery Sport Urban kiadás. Az R-Dynamic kivitelre épülő különleges széria olyan egyedi, karakteres stíluselemeket kínál, mint a Shadow Aluminium dekorelemek, a bőrt nem tartalmazó Luxtec Suedecloth üléskárpit vagy a fekete kontraszt tető. Az Urban kivitel hatféle karosszériaszínben (Namib Orange, Carpathian Grey, Firenze Red, Santorini Black, Ostuni White és Hakuba Silver) választható.

A Discovery Sport mostantól vadonatúj digitális élményt is nyújt, hála a Land Rover ultramodern Pivi szórakoztató rendszereinek. A rendszer az indítás pillanatától kezdve rendelkezésre áll; mivel saját mobil adatkapcsolattal és saját akkumulátorral rendelkezik, így késlekedés nélkül használatba vehető. A gépkocsi beépített adatkapcsolatának köszönhetően a fedélzeti szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, ingyenesen frissíthetők, akár a felhasználó által kiválasztott, előre ütemezett időpontokban. Így az ügyfelek mindig a legfrissebb térképeket, alkalmazásokat és jármű funkciókat vehetik igénybe, anélkül, hogy ehhez fel kellene keresniük márkakereskedőjüket.

Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

Minden eddiginél egyszerűbb zene és média streaming lehetőséget kínál a szórakoztató rendszer menüjébe közvetlen médiaforrásként integrált Spotify alkalmazás (mobil adatkapcsolattal), valamint az egyidejűleg két telefon csatlakoztatását támogató Bluetooth kapcsolat. Szintén rendelkezésre áll a jelerősítő funkcióval felvértezett, vezeték nélküli telefontöltő.

A Discovery Sport praktikus 5+2 üléselrendezést kínál, 40:20:40 arányban osztva dönthető második sori ülésekkel, és összesen 24 különböző üléskonfigurációval: a modell messzemenőkig rugalmasan alkalmazkodik minden családi programhoz.

Minden eddiginél kívánatosabbá teszi a Range Rover Evoque palettát a modell két új változata: a luxuskivitelű Range Rover Evoque Bronze Collection különkiadás, valamint a nagy teljesítményű Range Rover Evoque P300 HST.

A kifinomult Range Rover Evoque Bronze Collection kívül és belül egyaránt egyedi stíluselemekkel, valamint a legújabb Pivi szórakoztató rendszert sem nélkülöző, továbbfejlesztett technológiai tartalommal nyűgözi le az ügyfeleket. Az új Evoque P300 HST eközben nagyobb testvérétől, a Range Rover Sport HST-től ihletet merítve határozott, dinamikus megjelenéssel gazdagítja a kompakt Range Rover Evoque modellkínálatát.
Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

Az új Range Rover Evoque Bronze Collection különkiadás

A gazdag Evoque S felszereltségi szintre épülő, új Bronze Collection különkiadás még magasabb színvonalra emeli a Range Rover Evoque eleve kifinomult formatervét és lenyűgöző belső kialakítását. Kívülről egyedi Corinthian Bronze kontraszt tetőlemezével, Burnished Copper oldalsó légbeömlő nyílásaival, valamint exkluzív, 20 colos Satin Dark Grey kivitelű, öt osztott küllős könnyűfém keréktárcsáival tűnik ki.

A háromféle karosszériaszínben (Carpathian Grey, Santorini Black és Seoul Pearl Silver) elérhető modellen kiemelt hangsúlyt kap az Evoque jellegzetes, lebegő tetőkialakítása, valamint elegánsan letisztult vonalvezetése. Az utastérben valódi Grey Ash fabetétek, fém sarokerősítésekkel ellátott, különleges Bronze Collection szövetszőnyegek, valamint Ebony árnyalatú Grained bőrülések teremtenek hamisítatlan luxushangulatot.

A Bronze Collection különkiadás a takarékos, új generációs Ingenium benzin- és dízelmotorok teljes választékával elérhető. A nagy teljesítményű, alacsony fogyasztású D165, D200, P200 és P250 motorokat egytől egyig fejlett 48 voltos mild hibrid (MHEV) technológiával vértezték fel. Az ékszíj-hajtású indítómotort és akkumulátorcsomagot alkalmazó rendszer képes visszanyerni a lassításkor különben elvesző mozgási energiát, amit aztán a start/stop rendszer finomabb működtetésére, valamint gyorsítások során a belső égésű motor támogatására használt fel.


Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata

A kínálatban szintén szereplő, takarékos P300e plug-in hybrid (PHEV) hajtáslánc egy háromhengeres, 1,5 literes Ingenium benzinmotor és egy villanymotor összmunkája révén mindössze 44 g/km átlagos CO2-kibocsátással és akár 2,0 liter/100 km üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet; a Range Rover Evoque P300e akár 55 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben.

A 2022-es modellévre továbbfejlesztették a plug-in hybrid hajtáslánc SAVE üzemmódját, amely arra szolgál, hogy a felhasználó az utazás egy későbbi szakaszára tartalékolja az akkumulátor töltését. A fejlesztés révén a rendszer az eddiginél nagyobb hatásfokkal tölti az akkumulátort menet közben: állandó 110 km/óra sebességnél mindössze 90 perc alatt akár 80%-ra tölthető fel az akkumulátor.

Az új Range Rover Evoque P300 HST

A 300 lóerős 2,0 literes Ingenium benzinmotorral rendelhető új Range Rover Evoque P300 HST az Evoque R-Dynamic S modellre épül, külső és belső megjelenésében egyedi módon kombinálja a stíluselemeket.
 
A 11 karosszériaszínben választható modell modern, sportos megjelenését fekete külső optikai csomag teszi még lehengerlőbbé: ez Gloss Black árnyalatú Range Rover motorházfedél feliratot, oldalsó légbeömlő nyílásokat, motorházfedél légcserélő nyílásokat, külső tükörház-burkolatokat, valamint számos további dekorelemet tartalmaz. Az új HST modell egyedi megjelenését az alapfelszereltség részeként kínált Gloss Black kivitelű, eltolható panoráma napfénytető, sötétített üvegek, valamint egyedi 20 colos, Gloss Black kivitelű könnyűfém keréktárcsák és piros féknyergek fokozzák.

A Range Rover Sport HST modellel való rokonságot az utastér részletei erősítik: az Evoque P300 HST nagyobb testvéréhez hasonlóan exkluzív Suedecloth kormánykereket és Ebony árnyalatú Suedecloth tetőkárpitot kapott. A további különleges részletek sorában említést érdemelnek a Grained bőrülések, a Range Rover feliratú küszöb díszlécek, a nyitható panoráma tető, valamint a motoros mozgatású csomagtérajtó.

Kulcsszavak: bemutató, Discovery Sport, Evoque, Jaguar Land Rover, új modell
 
Megújult a Land Rover Discovery Sport és a Ranger Rover Evoque modellkínálata Citroen C-XR tanulmányautó Pekingben Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo! Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo! Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája A CUPRA Ateca a sportosság legmodernebb formája Sanghajban bemutatkozott a megújult Porsche Macan Sanghajban bemutatkozott a megújult Porsche Macan
 
A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

2021. május 11.
A Peugeot az egyetlen európai autógyártó, amely képes volt 100 g/km alá szorítani járműflottájának átlagos széndioxid-kibocsátását. A sikerben kulcsszerep jutott az egyre szélesebb körben alkalmazott villamosított hajtásláncoknak.
Részletek

A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

Az előző év egészét mérlegelve a Peugeot nevével fémjelzett PSA csoport átlagos flottaszintű (azaz egy autóra jutó) CO2-kibocsátása a JATO adatai szerint 97,8 g/km  volt, jelentősen kedvezőbb, mint a Peugeot 2019-es 108,2 g/km  átlaga. A pozitív változás a márka átgondolt, jól célzott termékfejlesztéseinek köszönhető.

2020-ban 12 százalékkal csökkent az Európában eladott új személygépkocsik egy autóra jutó, átlagos CO2-kibocsátása. Ezzel megszakadt az a három éven át tartó, kedvezőtlen trend, amely a szabadidőjárművek általános térnyerésének betudhatóan 2016 és 2019 között ismét emelkedő pályára kényszerítette az új autók széndioxid-emisszióját.

A szabadidőjárművek ugyanezen idő alatt csaknem kétszeresére növelték piaci súlyukat Európában; jelenleg 44 százalék körül részesednek az újautó-eladásokból. Ha ezt összevetjük azzal, hogy egy szabadidőjármű átlagosan 18 százalékkal fogyaszt több üzemanyagot (és ugyanennyivel bocsát ki több CO2-t), mint egy azonos kategóriájú személygépkocsi, érthetőek az előző évek fejleményei.


A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

Annál örvendetesebb, hogy 2020-ban minden korábbinál nagyobb lendületet vett a helyi emisszió nélkül üzemelő – azaz hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos – járművek térnyerése. Egyetlen év leforgása alatt 2,5-szeresére (+147%) nőttek  a plug-in gépkocsik eladásai, miközben összességében komoly visszaesést mutatott az autópiac, így 12 százalékra ugrott az új technológiák piaci részesedése. Különösen feltűnő volt a helyi emissziótól mentes hajtási rendszerek elterjedése a szabadidőjárművek piacán: ez a fejlődés sikeresen ellensúlyozta az SUV-k magasabb átlagos emisszióját.

Ebben a kedvező folyamatban vezető szerepet játszott a Peugeot, amely 2020-ban két villamosított szabadidőjárművet kínált ügyfeleinek: a Peugeot 3008 kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal, 225 és 300 lóerős rendszerteljesítménnyel érhető el, míg a tisztán elektromos Peugeot e-2008 városi szabadidőjármű 136 lóerős motorteljesítmény mellett 300 kilométert meghaladó hatótávolságot biztosít.

Ezek a villamosított hajtásláncok a típusokhoz kínált egyéb, különösen takarékos belső égésű motorokkal egyetemben kétségtelenül hozzájárultak a márka átlagos CO2-kibocsátásának jelentős csökkentéséhez.

Ugyanakkor a Peugeot nem csak szabadidőjárműveit villamosította: 2020 végére szinte a teljes modellpalettája elérhető volt részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A Peugeot 508 és 508 SW a 3008-ból ismert 225 lóerős, elsőkerék-hajtású plug-in hibrid egységgel, míg az e-208 az e-2008-cal azonos, 136 lóerős, tisztán elektromos hajtáslánccal hódított a piacon.

A Peugeot a legtisztább európai autógyártó

Az emissziómentes személyszállító modellek sorát idéntől az akár 330 kilométeres hatótávolságot kínáló, öt-kilenc személyes Peugeot e-Traveller is bővíti.

Ezzel azonban még korántsem teljes az elektromos átállás: 2021-ben tovább nő a hálózatról tölthető Peugeot modellek aránya, egyre közelebb mozdítva az autógyártót azon céljához, hogy 2023-ra minden típusa elérhető legyen elektromos hajtáslánc-opcióval. Idén ősszel az egy feltöltéssel akár 280 kilométer megtételére képes, 5 és 7 üléses kivitelben kapható Peugeot e-Rifter bővíteti a kínálatot, az év második felében pedig érkezik a vadonatúj Peugeot 308, motorkínálatában 180 és 225 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibridekkel. A személyautók mellett a környezetbarát  kistehergépjárművekről sem feledkezik meg a márka : a Expert és a Boxer furgonok elektromos változatait a legtöbb országban már forgalmazzák, az elektromos Partner érkezése pedig év végére várható.  


Kulcsszavak: autógyár, CO2, Peugeot
 
A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat Első alkalommal gyártott egy év alatt egymillió járművet a ŠKODA Első alkalommal gyártott egy év alatt egymillió járművet a ŠKODA A Porsche újraindítja a sportautók gyártását A Porsche újraindítja a sportautók gyártását
 
A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

2021. május 06.
2022-től a bajor prémiumgyártó valós körülmények között teszteli a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában rejlő lehetőségeket, amelyek hosszú távon az elektromos mobilitás egyik alternatíváját jelentik majd.
Részletek

BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A BMW Group kiemelt prioritással kezeli az emisszió-mentes hajtáslánc-technológiák kifejlesztését. Az elektromos mobilitás térnyerésében hosszú távon a hidrogén-meghajtású modellek is fontos szerepet játszanak, hiszen a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés újabb alternatíváit jelentik. Akárcsak az elektromos autók esetében, a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt járművek műszaki alapját is elektromos hajtáslánc-technológia adja, azzal a különbséggel, hogy utóbbiak nem egy nagyfeszültségű akkumulátorból nyerik ki a működésükhöz szükséges energiát, hanem azt a technológia hidrogénből, közvetlenül az autóban állítja elő. Az innovatív hidrogéntechnológia alkalmazása így tovább segítheti az emisszió-mentes mobilitás elterjedését.

A BMW Group Landshutban működő LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központja (Lightweight Construction and Technology Centre) kulcsfontosságú szerepet játszik ebben a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia alapvető alkatrészeinek előállításával, amelyeket a bajor prémiummárka müncheni mérnökei 2022-től a BMW i Hydrogen NEXT kisszériás prototípusaiba is beépítenek. Hubert Aiwanger, Bajorország gazdasági, régiófejlesztési és energiaügyekért felelős minisztere, valamint Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja 2021. május 3-án, a BMW Group landshuti létesítményének „Hidrogéntechnológiai Napján” („Hydrogen Technology Day“) személyesen tekintette meg a vállalatcsoport hidrogéntechnológiában rejlő innovációs erősségét és iparosítási szakértelmét.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

„Meggyőződésem, hogy a hidrogéntechnológia egyre nagyobb teret nyer magának – én pedig elkötelezett vagyok amellett, hogy Bajorország a hidrogéntechnológia csúcstechnológiás központjává váljon. Ezzel ismét konstruktív módon reagálhatunk bolygónk klímaváltozására” – mondta Hubert Aiwanger, Bajorország miniszterelnök-helyettese és Bajorország gazdasági, régiófejlesztési és energiaügyekért felelős minisztere az alsó-bajorországi alkatrészgyárban tett látogatásakor. „A hidrogén-infrastruktúra nemzeti és nemzetközi kiépítésén van most a fókusz, a gyártástól kezdve az alkalmazásig” – tette hozzá.

„Könnyűszerkezetes- és technológiai központunkban a jövő mobilitásának meghatározó innovációit alkotjuk meg. Rendkívül összetett alkatrészeket fejlesztünk modelljeink adottságaira szabva, Landshut így megkerülhetetlen alkotóelem a BMW Group elektromos mobilitásra való átállásában. Házon belül kifejlesztett innovatív alkatrészeink iránymutatóbbak, mint korábban bármikor” – fogalmazott Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

2022 végén érkeznek a BMW i Hydrogen NEXT második generációjának kisszériás prototípusai

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modellek közvetlenül a járműben, hidrogénből nyerik ki a működésükhöz szükséges energiát, ez pedig számos előnyt jelent: ideálisabb választás azon ügyfeleknek, akik sűrűn tesznek meg nagyobb távolságokat, akiktől kompromisszumokat követel a járműtöltési rugalmasság és akiknek nincs állandó hozzáférése kiépített járműtöltési infrastruktúrához. A hidrogén-meghajtású modellek „megtankolása” csupán néhány percet vesz igénybe, éppúgy, mint a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. Ráadásul azok a járművek, amelyek megújuló energia felhasználásával előállított hidrogént „tankolnak”, jelentős mértékben tesznek a környezetvédelemért is.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

2022-ben a BMW Group kigurítja az utakra a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó kisszériás prototípusait, a legújabb BMW X5 műszaki alapjaira építve, olyan hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával felszerelve, amely csupán vízpermetet bocsát ki. A kisszériás prototípusok kifejlesztéséhez a BMW Group az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia megépítése során felhalmozott szakmai tapasztalatokra támaszkodik.

A körülmények azonban egyelőre nem teszik lehetővé, hogy a BMW Group széles körben is felkínálja ügyfeleinek a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát. Ehhez további elköteleződésekre, így elsősorban a hidrogén-utántöltő infrastruktúra kiépítésére és a megújuló energia felhasználásával, elegendő mennyiségben, versenyképes áron előállított, „zöld” hidrogén elérhetőségére van szükség.

Németországban, az Európai Unióban és más főbb régiókban a törvényhozók felismerték a „zöld” hidrogén fontosságát és a technológiában rejlő lehetőségeket. Az Európai Unió a korábban bejelentett „Green Deal” javaslatcsomagban is kulcsfontosságú tényezőként számol a hidrogéntechnológiával, amelyet a BMW Group is egyöntetűen üdvözöl. Eközben Ázsia meghatározó országai, így Japán, Korea és Kína is erős érdeklődést mutat a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modelleket működtető infrastruktúra kiépítése iránt. A hidrogén-meghajtású autók elterjedését a világ számos pontján más-más körülmény övezi.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

Nagymértékben innovatív üzemanyagcella-alkatrészek a BMW Group Landshutban működő gyárából

A 2022-ben érkező BMW i Hydrogen NEXT prototípusokban használt üzemanyagcellák előkészítését már megkezdték a BMW Group Landshutban dolgozó mérnökei. A kisszériás példányokhoz az alsó-bajorországi üzem nagymértékben innovatív alkatrészeket állít elő: az üzemanyagcellákat könnyűfémből készült, hálószerűen szőtt huzalkötegek rögzítik, a végükön olyan, műanyag és könnyűfém-öntvény keverékéből készült elosztódugókkal, amelyek légmentes és vízhatlan tömítést garantálnak. A hidrogén, az oxigén és a hűtőfolyadék ezeken az elosztódugókon, külön csatornákon keresztül jut be az üzemanyagcellákba, ahol kémiai reakcióba lépnek. Ezen speciális alkatrészeket a mérnökök úgy tervezik meg, hogy tartósan képesek legyenek ellenállni a hidrogén kölcsönhatásainak.

„A LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központ kézzelfogható előnyt garantál nekünk versenytársainkkal szemben. Innovációs erősségünkre és iparosítási szaktudásunkra támaszkodva házon belül vagyunk képesek létrehozni stratégiailag fontos újításokat, mialatt megbízható alapossággal mérjük fel külső partnereinket és beszállítóinkat is” – mondta Dr. Wolfgang Blümlhuber, a BMW Group landshuti gyárának menetdinamika-technológiai és könnyűfém-öntödei beszerzésekért, valamint beszállítói hálózatáért felelős vezetője. „A technológiai átállások során a siker soha nem önmagától jelentkezik. Sikereink titka a múltban is részben a bátorság, az újító szellem és a hosszú távra visszatekintő szaktudás hármas egységében rejlett – magasan képzett munkatársainkkal és felkészültségükkel a középpontban” – tette hozzá Willibald Löw, a landshuti gyár üzemi tanácsának elnöke.

BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A BMW i Hydrogen NEXT üzemanyagcella-technológiája

A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájában az üzemanyagcellák a szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP) tartályokban tárolt hidrogénből állítják elő a hátsó tengely fölé épített elektromos motor számára az akár 125 kW energiát. A technológia alapját a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása adja, amelynek a víz az egyetlen mellékterméke. Két darab, egyenként 700 bar nyomású tartályban összesen 6 kilogramm hidrogén tárolható, amely három-négy perc alatt újratölthető és mindenféle időjárási körülmények közepette bőségesen elegendő hatótávolságot garantál.

A BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájában ugyanaz az elektromos motor dolgozik, mint a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 modellben bemutatott ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiában. A mérnökök az elektromos motor fölé egy nagyfeszültségű akkumulátort is beépítettek, amely plusz teljesítményt, gyorsításnál pedig extra menetdinamikát kínál. A hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 275 kW / 374 lóerő.

Több mint negyven év tapasztalat a hidrogéntechnológiával

A BMW Group a hidrogéntechnológia területén több mint negyvenévnyi, a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia területén pedig több mint húszévnyi tapasztalatra támaszkodhat. A jövőbe mutató technológiát és a BMW i Hydrogen NEXT kisszériás prototípusokat is a vállalatcsoport müncheni mérnökei fejlesztik.


BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató

A hidrogén azonban a landshuti gyár számára sem ismeretlen: 2000-ben itt készült el a bajor prémiummárka akkori technológiai zászlóshajója, a BMW Hydrogen 7, amelyben hidrogén-meghajtású belsőégésű erőforrás és homokmagok formálta öntvény alkatrészek dolgoztak. „A landshuti gyár alsó-bajorország innovációs erősségét képviseli, az emisszió-mentes hajtáslánc-technológiák alternatíváját kínáló legújabb innovációkkal pedig a BMW Group ismét elköteleződött a térség mellett” – fogalmazott Dr. Stefan Kasperowski, a BMW Group Landshutban működő gyárának igazgatója. A BMW Group legnagyobb alkatrészgyáraként a landshuti üzem hat különböző gyártási technológiát alkalmaz, miközben a LuTZ könnyűszerkezetes- és technológiai központ mérnökeinek technológiákat egyesítő, előfejlesztési szaktudását is maradéktalanul kihasználja.

A BMW Group ráadásul már most is használja a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát: spartanburgi és lipcsei gyárai logisztikai feladatait több száz, üzemanyagcella-technológiával hajtott targonca segíti, a flotta pedig folyamatosan bővül.


Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, fejlesztés, hidrogén
 
A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató Legördült a hárommilliomodik MINI az oxfordi gyártószalagról Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A BMW Group a hidrogéntechnológia területén is iránymutató Öt hónap alatt 2.550.000 Volkswagen talált gazdára
 
Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis

Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis

2021. május 05.
Növelte eladásait és értékesítési árbevételét az első negyedévben a Stellantis autóipari konszern az egész ágazatot terhelő alkatrészhiány ellenére is a cég honlapján szerdán közzétett jelentés alapján.
Részletek

 Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis
   
A Stellantis autóipari konszern az év eleji létrejöttétől az első végéig 1,477 millió autót szállított le nagykereskedelmi ügyfeleinek, értékesítési árbevétele pedig 34,7 milliárd euró lett.
   
A Stellantis az idén január 16-án alakult meg a Fiat Chrysler Automobiles (FCA), valamint a francia PSA konszern egyesülésével. Annak érdekében, hogy az adatokat az egy évvel korábbival össze lehessen vetni, vagyis úgy számolva, mintha az egyesülés január elsején történt volna, a Stellantis 1,567 millió autót szállított le az év első három hónapjában, 11 százalékkal többet a 2020 első negyedévi 1,417 milliónál.
   
Értékesítési árbevétele pedig - szintén pro-forma alapon - 14 százalékkal 37,0 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevételt a nagyobb gyártási volumen mellett a modellválaszték magasabb árfekvése is növelte, részben csökkentették viszont a devizaárfolyam-hatások. Az első negyedévben az autóipar teljesítményét világszerte hátráltató alkatrészhiány ellenére is növelni tudta termelését és az értékesítési árbevételét a Stellantis, modellpalettája kedvező piaci fogadtatásának és árfekvésének köszönhetően - foglalta össze a beszámolót Richard Palmer vezérigazgató.
   
 Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis

Elmondta, hogy az első negyedévben az alkatrészhiány miatt 190 ezer jármű nem tudott elkészülne, a teljes termelés 11 százaléka. A vezérigazgató a második negyedévben is komoly termelési hátrányokra számít az alkatrészhiány miatt, melynek enyhülését csak az év második felében tartja valószínűnek.
   
Legnagyobb piacán, Európában pro-forma alapon 11 százalékkal 823 ezerre növelte eladásait a Stellantis. A növekedést sikeres új modellek bemutatása segítette azzal együtt is, hogy a 2020 első negyedévi bázist erősen visszavetették a járvány kitörése miatt bevezetett korlátozások. Az idei első negyedévi termelést viszont az elektronikai alkatrészek hiánya hátráltatta. Az értékesítési árbevétel az európai piacon 15 százalékkal 16,029 milliárd euróra emelkedett. A Stellantis piaci részesedése a 30 országot felölelő európai piacán 150 bázisponttal 23,6 százalékra emelkedett.  
   
Kínában, Indiában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben 45 százalékkal 50 ezerre nőttek az első negyedévi eladások, az értékesítési árbevétel pedig 35 százalékkal 865 millió euróra emelkedett.     Dél-Amerikában 49 százalékkal nőttek a Stellantis eladásai az első negyedévben 189 ezerre, az értékesítési árbevétel pedig 2,101 milliárd euróra nőtt 31 százalékkal. Dél-Amerikában 530 bázisponttal emelkedett a Stellantis piaci részesedése 22,2 százalékra az idei első negyedévben.
   
Az észak-amerikai eladások 4 százalékkal csökkentek az első negyedévben 451 ezer autóra, az értékesítési árbevétel viszont 9 százalékkal nőtt 15,916 milliárd euróra. Az értékesítési volumen néhány modell piaci kivezetése és az idei első negyedév folyamán az elektronikai alkatrészekben fellépett hiány miatt csökkent, az árbevétel pedig a modellpaletta kedvezőbb árfekvésének köszönhetően emelkedett, amit viszont némileg mérsékelt a devizaárfolyamok hátrányos alakulása.
Kulcsszavak: értékesítés, Fiat Chrysler, jármű kereskedelem, psa, Stellantis
 
A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését A gyengülő forint sem gátolta a használtautó-behozatal növekedését Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis Több mint 12 millió Ford Focus talált gazdára a modell első generációjának bemutatása óta Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis A Renault Trucks első „nagykövete” Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis Használt autóra gyűjtenek a magyarok
 
Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

2021. május 05.
A kormány a járványhelyzet alatt is kiemelt figyelmet fordít a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv végrehajtására, amelynek egyik sarkalatos pontja a közlekedés zöldítése. Ehhez járul hozzá a Zöld Busz Program is, amelynek keretében a Volánbusz Zrt. 60 elektromos autóbusz beszerzésére nyújtott be pályázatot - jelentette be Schanda Tamás az ITM szerdai közleménye szerint.
Részletek

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára hozzátette, a program lehetőséget teremt arra, hogy minél több környezetbarát és kibocsátásmentes autóbusz állhasson forgalomba a nagyvárosokban, a teremtett világ védelme mellett az emberek életminőségének javítását is szolgálva.
   
"A kormány a Zöld Busz Programban tíz év alatt 36 milliárd forinttal támogatja a járműállomány minőségi cseréjét a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken elektromos buszok beszerzésével. A most megpályázott járművek hat megyeszékhely mintegy 570 ezer lakójának biztosíthatnak magas színvonalú személyszállítási szolgáltatást, tisztább levegőt, csendesebb utcákat és élhetőbb környezetet" - idézi a közlemény Schanda Tamást.
   
Kedvező elbírálás esetén hatvan szóló, kéttengelyes, alacsonypadlós  helyi kivitelű autóbusz segítheti a Volánbusz környezetvédelmi célkitűzéseinek megvalósulását és a kényelmes utazást. Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben pedig 6 jármű korszerűsítheti a helyi járműparkot, mindenütt kiépülhet az üzemeltetéshez szükséges töltő infrastruktúra is. A beruházás megvalósulása esetén az érintett településeken évente mintegy 2200 tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás - áll a közleményben.
   

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz
A
közlemény szerint a Volánbusz tulajdonosi képviselőjeként Homolya Róbert, a MÁV Csoport elnök-vezérigazgatója kifejtette: "a MÁV-Volán-csoport célja a kvázi klímasemlegesség elérése 2050-ig, ennek érdekében egyik fő fenntarthatósági törekvésünk a közlekedési szolgáltatók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése döntő részben a közúti és a vasúti járműpark korszerűsítésével. Magyarország optimális, zöld közlekedésének megteremtésében fontos lépés volt a vasúti és a közúti autóbuszos közlekedés egyesítése, amely lehetővé teszi a vidéki közlekedés összehangolását, a felesleges párhuzamosságok megszűntetését, ezáltal az energiafelhasználás mérséklését. Szemléletformálási céllal a MÁV-START által kiállított elektronikus vonatjegyeken, bérleteken feltüntetjük a környezetkímélő vasút használatával az adott távolságon elért megtakarítást a CO2-kibocsátásban."
   
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója a pályázat benyújtásával kapcsolatban elmondta: "A Volánbusz elkötelezett a fenntartható közlekedés megvalósítása mellett, amelyet jól példáz a 2018-ban indított járműfiatalítási programunk is. Ennek keretében eddig 866 autóbuszt helyeztünk forgalomba, így csak tavaly több mint 27 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid került a levegőbe. A járműfiatalítási program eredményeként 2022 végéig a teljes autóbusz-állomány 40 százaléka megújul.

A pályázat sikeressége esetén az európai szinten kiemelkedő méretű e-flotta beszerzésével lehetőségünk nyílik arra, hogy megkezdjük a valóban környezetkímélő közúti közösségi közlekedés kialakítását Magyarországon, és széles körű tapasztalatokat szerezzünk a tiszta járművek üzemeltetésében" - írta az ITM közleményében.
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, volánbusz
 
Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla 2022-ig kétszer három sávos lesz az M1-es autópálya 2022-ig kétszer három sávos lesz az M1-es autópálya A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei
 

Találatok száma: 12459 Megjelenítve: 1 - 10