Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13040 Megjelenítve: 1 - 10
Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

2023. február 02.
A 125 éves múlttal rendelkező márkának új fejezete kezdődik Magyarországon. 2023-tól a Peugeot robogók teljes típusválaszték forgalmazását, alkatrész és szolgáltatás értékesítési és importőri feladatait a Lubricants Hungary Kft. veszi át.
Részletek

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

Értékesítési palettájukon 50 cm³ ,125 cm³ és 400 cm³ robogók is megtalálhatóak. A több mint 30 éves múlttal rendelkező Lubricants Hungary Kft. alaptevékenysége a kenés- és szűréstechnikához kötődik (gulf.hu), de a motorozás és a kétkerekűek iránti vonzalom nagy népszerűségnek örvend körükben.

Városi használatra

Peugeot Django 50 cm3 robogó

Ha legtöbbször egyedül, a városon belül közlekedsz, ideális választás az 50 cm³ kategóriák között a Django 50. Ezeket a robogókat AM (segédmotoros) vagy B jogosítvánnyal is vezetheted.

Könnyedén elsuhanhatsz a lámpáknál, vagy a torlódásban araszoló járművek mellett és nyáron a klíma okozta megfázásokat is elkerülheted. Praktikus kiegészítőkkel felszerelve az eső és a hideg sem akadály, valamint a biztonságos parkoláshoz és csomag tároláshoz is találsz megoldásokat. Az 50 cm³ Peugeot robogók esetében átlagosan 1,75 liter/100 km fogyasztással és 380 km hatótávval lehet számolni (a mai üzemanyag árak mellett ezzel elég sokat meg lehet takarítani).

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

A városon belül és azon kívül is megállják a helyüket a 125 cm³ motorok

Peugeot Pulsion 125 cm3 robogó

A nagytestű, kétszemélyes 125 cm³ robogók (és a fölötti kategóriák) egyik előnye, hogy városon kívül is bátran lehet velük motorozni, dolgozni járni vagy a praktikus kialakításuk és kiegészítőik miatt a napi bevásárlást intézni. Ezeket a robogókat már A1 jogosítvánnyal vezetheted. Szükséges a rendszámozása és kötelező biztosítás is, de ezek jelentősen kisebb kiadásokat jelentenek, mint egy autó esetében. Két személlyel is bátran elindulhattok egy ilyen robogóval akár kirándulni is. Praktikus tároló dobozaiba a sisakokat is biztonságosan el tudjátok zárni.

A 125 cm³-es Peugeot robogók esetében átlagosan 2,4 liter/100 km fogyasztással és 190-380 km hatótávval lehet számolni. Ezeknél a motoroknál a biztonság is kiemelkedőbb, például több modell is ABS és SBC fékrendszerrel van felszerelve, valamint a nagyobb átmérőjű kerekek miatt jobb élmény a vezetésük.

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

A különlegesebb típusokat kedvelőknek ajánljuk a 400 cm³-es háromkerekűt

Peugeot Mertopolis 400 cm3 robogó

A lehető legkomfortosabb utazási élményt, kimagasló biztonsági felszereléseket, nagy tárolóhelyeket, kulcs nélküli indítást és számos praktikus dolgot kínál a Peugeot különleges háromkerekes kategóriája. A 400 cm³ motorral szerelt robogók esetében átlagosan 3,9 liter/100 km fogyasztással és 300 km hatótávval lehet számolni.

A gép szíve a teljes egészében Franciaországban gyártott új motor, amely 35,6 lóerős teljesítményt és 38,1 Nm nyomatékot biztosít. A piac újdonsült szereplője már most a legjobb teljesítményt nyújtja kategóriájában. A kompakt kormánynak köszönhetően mindig sima és magabiztos a vezetési élmény. És hogy ne veszítse el a fejedet, a megemelt műszerfal minden szükséges információt megad anélkül, hogy levennéd a szemedet az útról.

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

Új vagy használt?

Az új robogók előnye a használtakhoz képest, hogy 3 év garanciát kapsz rájuk és nem a rejtett hibák miatt kell aggódnod. Jelenleg nagyon nehéz olyan szerelőt találni, aki megbízhatóan, jó minőségben dolgozik és van kapacitása a meglévő munkái mellett továbbiakat vállalni. Ezt az időt érdemes inkább az élményekre szánni.

Kulcsszavak: importőr, motorkerékpár, Peugeot Motocycles, robogó
 
Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles Exkluzív ruhát ölt a dinamikus roadster Támad a Rockmafia az Open Road Festen! Támad a Rockmafia az Open Road Festen! Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles A BMW Motorrad új fejezetet nyit a nagyvárosi mobilitás területén Régi motorosok, zenei fellépők és vetélkedő az Open Road Fest sajtótájékoztatóján Régi motorosok, zenei fellépők és vetélkedő az Open Road Fest sajtótájékoztatóján Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles BMW Motorrad pályanap Brno-ban
 
Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

2023. február 02.
Végre a dedikált hibridet is kezelésbe veszi a Gazoo Racing részleg, bár az új Plug-in Hybrid már alapváltozatban is felveszi a versenyt gyorsulásban a sportautókkal.
Részletek

 Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius nemcsak a legszebb a típus történetében, de a legerősebb és leggyorsabb is. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt dedikált hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a gyorsulása is csak fél másodperccel rosszabb (kb. 6,8 mp) 0-ról 100 km/h-ra.

Most, az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a Toyota állítólag az ikonikus hibrid sportváltozatán dolgozik, pedig ezt korábban elképzelhetetlennek tartották a típus rajongói. Persze az optikai tuningcsomag már korábban elkészült, de arra senki sem gondolt, hogy a műszaki tartalmat is módosíthatja a Gazoo Racing.

A japán Best Car magazin értesülései szerint Prius Plug-in Hybriden alapuló sportváltozat neve Prius GRMN lesz, ami azt jelenti, hogy a normál GR szint fölé lövik be a tudását. Nem biztos, hogy megtartják a mérnökök a kétliteres, soros négyhengeres motorra épülő új hibrid hajtást, mert annak tuningpotenciálja valószínűleg nem olyan magas, hogy erőben felvegye a versenyt a RAV4 Plug-in Hybrid 306 lóerős, 2,5 literes benzinmotorból és három villanymotorból álló rendszerével.

 Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

Ezzel a hajtással nem csak a külső forrásból történő tölthetőség maradna meg, de kapásból a második legerősebb autóvá válna a Prius GRMN a Gazoo Racing-modellcsaládon belül a GR Supra mögött.

A teljesítménynövelés mellett a Best Car arról is beszámolt, hogy a Prius GRMN karosszériájának merevséget is fokozni fogják több ponthegesztéssel és ragasztással, erősebbek lesznek a fékei és feszesebbre hangolják a felfüggesztéseit is, hogy élénkebb vezethetőség párosuljon a jobb gyorsuláshoz.

Jó eséllyel exkluzív belsőt is kap majd a sportváltozat, mutatós fémpedálokra, sportülésekre, szénszálas díszbetétekre, és Alcantara-kárpitozásra számíthatunk. Bár a cikk nem említi, abban szinte egészen biztosak lehetünk, hogy többi GR sportmodellel ellentétben a Prius GRMN nem kap manuális sebességváltót, bár egészen tavaly decemberig a tisztán elektromos Lexus Electrified Sport tanulmányról is ezt gondoltuk.

 Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

Ha valóban megvalósul, valamikor 2023 vége és 2024 második negyedéve között jelenhet meg a piacon a Prius GRMN, ami azt jelenti, hogy előbb-utóbb kapnunk kell majd valamilyen hivatalos megerősítést az érkezéséről.
Kulcsszavak: Prius, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota A Toyota két darab Mirai üzemanyagcellás gépkocsit adományozott A Toyota két darab Mirai üzemanyagcellás gépkocsit adományozott Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát Fotósok fogalmazták meg a Toyota C-HR nagyvárosi hangulatát
 
A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét

A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét

2023. február 02.
A szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet.
Részletek

A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét

A Mazda amerikai központja (MNAO) január 31-én bemutatta az Mazda CX-90 modellt, az amerikai viszonyok között középkategóriásnak számító crossover SUV-t.
 
A tervek szerint a Mazda 2023 végéig a nagy padlólemezre épülő termékek[1] közül négy modellt vezet be a globális piacra, ahol a szabadidő-autók leginkább keresettek. A tavaly bemutatott CX-60 után a második modell a CX-90, mely jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet.

A CX-90 bemutatásával a Mazda SUV választéka is tovább erősödik, ami lehetővé teszi, hogy a vállalat megfeleljen az ügyfelek speciális igényeinek és a különböző piacok sajátosságainak. A CX-90 továbbá új lendületet ad a Mazdának üzletileg, és egyúttal a brandet is erősíti.

 A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét

A CX-90 a jelentős Észak-Amerikai piac igényeivel összhangban, újonnan kifejlesztett crossover SUV. Az "Az életed utazásához" koncepcióra épülő, szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó több kényelmet és funkciót kínál, illetve a biztonság terén is továbbfejlődött, így vezetése még több örömet nyújt, a családi és baráti utazások pedig még élvezetesebbé válnak. Az új zászlóshajó idén tavasszal mutatkozik be az Egyesült Államokban.
 
Az elsődleges piacok, ahol a Mazda CX-60 és CX-80 bemutatásra kerülnek, Európa, Japán és más további régiók. A Mazda CX-70 és CX-90 főként Észak-Amerikában és más régiókban kerül forgalomba.
 
A CX-90 designja a vitalitás érzetét sugározza, amely a Mazda KODO, azaz "A mozgás lelke" formanyelvéből ered. A "kevesebb több" esztétikai elve egyszerű formát eredményez, illetve dinamikus arányokat hoz létre. A belső teljes egészében a japán esztétikára épül, amely a fény és a természetes anyagok dinamikáját rendezett, elegáns térben integrálja.
 
A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét

A hajtáslánc tekintetében a Mazda új turbófeltöltős, 3,3 literes soros hathengeres benzinmotort kínál, amelyet egy 48 voltos mild hybrid rendszer egészít ki, valamint az e-SKYACTIV PHEV plug-in hybrid rendszert, amely egy 2,5 literes soros négyhengeres benzinmotort foglal magában. Az új, hátsókerék-orientált összkerékhajtás architektúrával kombinálva, a CX-90 jóval kevésbé terheli a környezetet, miközben a vezető igényeit is kiszolgálja.
 
A Mazda gondosan odafigyelt arra, hogy kényelmes belső teret teremtsen az utasok számára is. A belső minden ülés körül tágasabb lett. A harmadik sor három személy számára lett tervezve[2], és saját légkondicionáló nyílásokkal van ellátva. Ezen túlmenően a CX-90 továbbfejlesztett konfigurációja megerősíti a vontatási teljesítményt, ami a további szolgáltatásokkal együtt összességében növeli a funkcionalitást, lehetővé téve, hogy a vezető és az utasok is könnyűszerrel élvezhessék a különböző vezetési és utazási beállításokat.
 
A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét

Továbbá, a See-Through View kamera, mely képes intuitívan értelmezni az autó működtetéséhez szükséges információkat, valamint az head-up kijelző mind a vezető biztonságát szolgálják, és növelik biztonságérzetét.
 
2030 felé haladva a Mazda folytatja a vállalat emberközpontú filozófiáján alapuló kutatást azzal a céllal, hogy a mindennapi teendőkhöz szükséges helyváltoztatás még több örömet szerezzen, hogy a vezetés és az utazás mindig felemelő élményt nyújtson, és energiával töltse fel mind a Mazda vezetőit és utasait.
 
Kulcsszavak: crossover, CX-90, mazda, suv, új modell
 
A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját Ismét rekordévet zárt 2014-ben a szlovák Kia Ismét rekordévet zárt 2014-ben a szlovák Kia Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet A Nissan Pulsar tovább emeli a tétet
 
A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet

A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet

2023. február 01.
Kigördült a gyárból kedden a Boeing utolsó 747-ese, ismert nevén Jumbo Jet, a cég 54 év után állította le a repülőgépmodell gyártását.
Részletek

A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet


A megrendelőnek kedden átadott szállítórepülő sorrendben az 1574. volt, amely a Boeing Washington állambeli gyárában elkészült. A Jumbo Jet a repüléstörténet része lett, megjelenésével olyan távoli városok közvetlen összeköttetése valósult meg légi úton, ami korábban nem volt lehetséges.

Különlegességei közé tartozik, hogy kétszintes, és csaknem 500 utas elszállítására képes. Használják áruszállításra, valamint az elnöki repülő, az Air Force One szintén Jumbo Jet, és ezt a modellt használták a NASA űrsiklójának szállítására is.
   
Formája miatt nevezik bálnának is. Méretei lenyűgözőek: törzsének hossza 68,5 méter, teljes magassága pedig egy hatemeletes épülettel egyezik meg.
   
A Boeing a 747-es gyártásáról azt követően döntött az 1960-as évek második felében, hogy elveszített egy komoly katonai megrendelést a C-5A óriás szállítógépre.
   
A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet

Az első Jumbo Jet elkészülése 16 hónapon át tartott, és összesen 50 ezer ember munkája volt benne. A gép először 1969-ben emelkedett levegőbe, és 1970-ben állt forgalomba, az azóta megszűnt PanAm légitársaságnál.
   
A Boeing azt követően döntött a 747-es gyártásának leállításáról, hogy az elmúlt másfél évtizedben elterjedtek a hasonlóan széles géptörzsű, két hajtóművel felszerelt nagy hatótávolságú repülők, amelyek jóval gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a négy hajtőműves Jumbo Jetek.
Kulcsszavak: boeing, Boeing 747, Jumbo
 
Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát az amerikai hatóság Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását Az amerikai Boeing januártól felfüggeszti a 737 Max típusú repülőgépek gyártását A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet Akkumulátorproblémák miatt nem tudott felszállni egy Boeing 787-es Japánban A széláramlás miatt rekordidő alatt tette meg egy Boeing a New York-London utat A széláramlás miatt rekordidő alatt tette meg egy Boeing a New York-London utat A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet Tovább bővíti budapesti járatainak számát a LOT légitársaság
 
Az önvezető autókról szóló iratokat kért be a Teslától az amerikai igazságügyi minisztérium

Az önvezető autókról szóló iratokat kért be a Teslától az amerikai igazságügyi minisztérium

2023. február 01.
Az amerikai igazságügyi minisztérium az önvezető autókról szóló dokumentációért fordult kedden a Tesla járműgyártóhoz - derül ki az amerikai tőzsdefelügyelethez benyújtott iratokból.
Részletek

Az önvezető autókról szóló iratokat kért be a Teslától az amerikai igazságügyi minisztérium

Az austini székhelyű cég ellen már több hatósági vizsgálat zajlik a vezetéssegítő rendszerek balesetveszélyességének gyanúja miatt. A vállalat a bejelentésre azzal reagált, hogy eddig egyetlen kormányzati intézmény, egyetlen vizsgálata sem állapított meg bűncselekményt, illetve szabálysértést. A cég közleménye arra is kitért, hogy amennyiben a kormányzati intézmények folytatják az eljárásokat, azoknak a cég gazdálkodására nézve lehetnek káros következményei.
   
A Tesla két vezetéssegítő rendszere, a Full Self-Driving (FSD) és az Autopilot áll a vizsgálatok homlokterében. A Nemzeti Autópálya-biztonsági Hivatal 2016-ban indított eljárást, miután egy autós Floridában halálos balesetet szenvedett a robotpilóta használata közben. Időközben több, az automata sofőr használatakor bekövetkezett baleset is a vizsgálat tárgyává vált.
   
Az elektromos autózás elterjesztése mellett elkötelezett amerikai kormányzat ugyanakkor partnerként is tekint a gyártóra. Múlt pénteken a Tesla elnök-vezérigazgatója és alapítója, Elon Musk több magasrangú elnöki tanácsadóval találkozott Washingtonban, akikkel a közlekedés elektromos átalakításáról tárgyalt. A Fehér Ház szóvivője ugyanakkor közölte, hogy az elnök nem találkozott az üzletemberrel.
   
A republikánusokat támogató Elon Musk és a demokrata Joe Biden között számos ponton feszültség van. Miközben az elnök a szakszervezetek elkötelezett támogatója, addig a Tesla nem engedi be üzemeibe az érdekképviseleteket. Biden és Musk politikai véleménykülönbségei azután váltak igazán láthatóvá, hogy az üzletember tavaly megvásárolta a Twitter közösségi médiavállalatot.
   
A Tesla a múlt héten erősítette meg, hogy 3,6 milliárd dolláros (mintegy 1300 milliárd forintos) beruházásból Nevada államban építi fel új üzemét.
   
Az elektromos autókat és napelemeket gyártó cég a múlt héten azt is közölte, hogy profitja 2022 utolsó negyedében 59 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét, bevétele pedig a várakozásokat meghaladva elérte a 3,69 milliárd dollárt.
Kulcsszavak: önvezető autó, önvezető jármű, Tesla
 
Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Elképesztően gyorsan megtisztítja a legszennyezettebb levegőt is a Tesla modellje Elképesztően gyorsan megtisztítja a legszennyezettebb levegőt is a Tesla modellje Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában A Chevy Bolt fájhat a Teslának A Chevy Bolt fájhat a Teslának Az önvezető autókról szóló iratokat kért be a Teslától az amerikai igazságügyi minisztérium A Tesla bombameglepetéssel rukkolt elő - Elszállt az árfolyam
 
Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt

Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt

2023. január 31.
Az ABB E-mobility világszerte több mint egymillió elektromosjármű-töltőt értékesített váltó- és egyenáramú töltőportfóliójából. A folyamatos növekedést a gyártási kapacitás megduplázása segíti elő, miután az olaszországi Valdarnóban új, DC villámtöltőket gyártó létesítményt helyeztek üzembe.
Részletek

Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt


Az ABB E-mobility bejelentette, hogy leszállította az egymilliomodik elektromosjármű-töltőjét, ami a legújabb mérföldköve a vállalat azon távlati céljának, hogy az intelligens és megbízható töltési megoldások folyamatos fejlesztésével lehetővé tegye a kibocsátásmentes jövőt.

Az elmúlt két évben, a több mint 85 piacon jelen lévő ABB E-mobility megduplázta termelési kapacitását a 2022-ben az olaszországi Valdarnóban 30 millió dollárból megvalósított, 16 000 m² alapterületű, új gyártóüzemének beindításával. Az élvonalbeli gyártóüzem új mércét állított fel az ágazatban, mivel hét gyártósorának köszönhetően 20 percenként egy egyenáramú villámtöltőt gyárt, ami lehetővé teszi a vállalat számára, hogy folytassa az elmúlt években bizonyított rendkívüli növekedést.

Az ABB E-mobility a valdarnói létesítményén kívül is folytatta globális terjeszkedését. E hónap elején a vállalat bejelentette, hogy megkezdi a gyártást az Egyesült Államokban található új gyártóüzemében, ahol a tervek szerint évente 10 000 töltőt gyártanak majd nyilvános töltőállomások, iskolabuszok és járműflották számára. 2022-ben jelentősen növelte tulajdonrészét az ABB E-mobility a legnagyobb kínai töltésszolgáltató, a Chargedotban is. 

Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt

Frank Mühlon, az ABB E-mobility vezérigazgatója a bejelentés kapcsán elmondta: „Az ABB E-mobility már régóta törekszik a kibocsátásmentes mobilitás jövőjének megteremtéséhez szükséges innovációk kifejlesztésére az EU első 50 kW-os töltőjének 2010-es gyártásától kezdve a Terra 360 bevezetéséig, amely kevesebb mint három perc alatt 100 km-es hatótávolságra elegendő energiamennyiséget képes biztosítani.”

„Miközben a kutatásba és fejlesztésbe történő folyamatos beruházásaink az e-mobilitás fejlesztése iránti folyamatos elkötelezettségünket mutatják, céljaink megvalósításához elengedhetetlen e megoldások globális, nagyléptékű szállítása. Szeretnék köszönetet mondani ügyfeleinknek világszerte a folyamatos együttműködésükért, amellyel hozzájárultak az egymilliomodik töltő leszállítását jelző mérföldkő eléréséhez. Bizakodva várom a további több milliónyi töltőt, amelyek hozzájárulnak a tisztább, zöldebb világ megteremtéséhez.”

Kulcsszavak: ABB, ABB E-mobility, elektromos töltőállomás
 
A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát Fontos döntést hozott a Shell Fontos döntést hozott a Shell Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz Az ABB villámtöltési technológiát szállít az ABB FIA Formula-E világbajnokság harma-dik generációs versenyautóihoz Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt Ingyen autózhatunk tíz év múlva Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt
 
A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

2023. január 31.
A PEUGEOT meghirdette villamosítási stratégiájának új fejezetét: az E-LION PROJEKT széles körű kutatásokkal megalapozott választ ad a változó világ igényeire.
Részletek

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

Az E-LION PROJEKT útmutatást nyújt ahhoz, hogy az új generációs PEUGEOT járművek hogyan tudják teljesíteni ezeket az elvárásokat.
Az E-LION PROJEKT többről szól, mint a villamosításról: egy 360 fokos megközelítésen alapuló, holisztikus projekt, amelynek középpontjában öt fő célkitűzés áll:

1.    Ökoszisztéma: termékeink és szolgáltatásaink ökoszisztémája, amelyek az STLA technológiai megoldásokra épülnek;
2.    Élmény: a termékeink és szolgáltatásaink minden aspektusát, a töltéstől az online kapcsolódásig végig kísérő ügyfélélmény;
3.    Elektromos: mindennek az alapját 100% akkumulátoros elektromos technológiák alkotják, összhangban a PEUGEOT azon célkitűzésével, hogy 2025-re palettájának összes tagja elérhető legyen akkumulátoros elektromos hajtáslánccal
4.    Hatásfok és takarékosság: a PEUGEOT kompromisszumot nem ismerően törekszik a lehető legnagyobb teljesítmény elérésére, a lehető legcsekélyebb energia-felhasználás mellett (12,5 kWh/100km az e-208 esetében),
5.    Környezetvédelem: minden igyekezetünk közelebb visz bennünket a fenntarthatóság felé, valamint végső célunk megvalósításához: hogy 2038-ra elérjük a nettó zéró szénkibocsátást.

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „Az  E -LION PROJEKT azt a stratégiát határozza meg, amelyet a Peugeot elektromos járművek gyártójaként követni kíván, illetve, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a társadalom igényeinek és értékeinek fejlődésével lépést tartva olyan mobilitási megoldásokat kínálhassunk ügyfeleinknek, amelyek összhangban állnak márkánk értékeivel.”  

 
A PEUGEOT két év alatt öt új elektromos gépkocsit vezet be:

E-308, E-308 SW (az első európai gyártású elektromos kombi), E-408, E-3008 és E-5008.

A tisztán elektromos 308 és 308 SW modelleket vadonatúj villanymotor hajtja: a 115 kW (156 LE) csúcsteljesítményű erőforrással szerelt járművek WLTP norma szerinti hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert. A kompromisszumokat nem ismerő fejlesztés a kategória legkedvezőbb energiafelhasználását – átlagosan 12,7 kWh – nyújtja.

Bemutatkozik az új HIBRID technológia

A PEUGEOT új hibrid technológiát vezet be járművein. A 48V-os MHEV (mild hibrid) technológia még az idei évben megjelenik a 208, 2008, 308, 3008, 5008 és 408 modellcsaládokban. A PEUGEOT Hybrid 48V rendszer új generációs, 100 vagy 136 lóerős teljesítményű PureTech benzinmotorból, valamint egy ahhoz kapcsolódó, vadonatúj hatfokozatú, villamosított duplakuplungos sebességváltóból (E-DCS6) áll, amely egy 21 kW teljesítményű villanymotort is magában foglal.

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

A menet közben töltődő akkumulátor jóvoltából a technológia kis fordulatszámon nagyobb forgatónyomatékot biztosít, valamint 15%-kal csökkenti az átlagos üzemanyag-fogyasztást. Városi forgalomban a HYBRID rendszerrel felszerelt alsó-középkategóriás szabadidőjármű a menetidő több mint 50 százalékában károsanyag-kibocsátás nélkül, 100%-ban elektromos üzemben képes közlekedni. Emellett városi forgalomban zéró emisszióval is közlekedhetünk.

Bemutatkozik a kompakt szabadidőjárművek új generációja

•    2023 második felében érkezik az E-3008  
•    A maximális hatótávolság eléri a 700 kilométert. Háromféle elektromos hajtáslánccal, köztük egy dupla villanymotoros konfigurációval lesz elérhető.
•    Az E-3008 lesz az első olyan modell, amely az új, ultramodern STLA Medium platformra épül,
•    A típust nem sokkal később követi az E-5008.

A TERMÉKDIZÁJN  ÉS A TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓ kulcsfontosságú szerepet játszik az E-Lion Projektben és a PEUGEOT azon céljának megvalósításában, hogy 2038-ra elérje a nettó karbonsemlegességet

A PEUGEOT új, kifejezetten akkumulátoros elektromos technológia köré tervezett modellkínálata a Stellantis műszaki platformjaira épül, amelyek izgalmas kiindulási alapot biztosítanak a jövőbeli formatervek megvalósításához.

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

•    ÚJ ARÁNYOK - a tervezők rugalmasabban, szabadabban alakíthatják ki a jármű meghatározó arányait
•    ÚJ TÁVLATOK - minden részletében vadonatúj formanyelv
•    ÚJ TÉRKIHASZNÁLÁS - férőhely és a funkcionalitás újragondolva
•    ÚJ VEZÉRLÉS - az elektronikus kormánymű soha nem látott lehetőségeket teremt a jármű irányítása terén. Ez tette lehetővé annak a Hypersquare kormánykeréknek, az új generációs, intelligens i-COCKPIT vezetői környezetnek és a vadonatúj kezelőfelületnek a megalkotását, amely 2026-tól jelenik meg sorozatgyártásban.

A fedélzeti élményt az STLA technológiai megoldások teszik lehetővé.

●    STLA-BRAIN - az autó „idegrendszere” és központi intelligenciája, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető        
●    STLA-SMARTCOCKPIT - kapcsolat az ügyfél digitális életével, az autóban és azon túl                                          
●    STLA-AUTODRIVE - az autonóm közlekedés jövője

A téma legnagyobb globális szakértőivel – így az Amazonnal és a Foxconnal – folytatott együttműködés jóvoltából az új technológiák bevezetését mindig lélegzetelállító élmények megvalósítása kíséri.

JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA : „Ügyfeleink a megmondhatói, hogy az elektromos PEUGEOT modellek elsősorban és maradéktalanul PEUGEOT-k, és ez az élmény mindig is prioritást élvez nálunk.”

A PEUGEOT a következő két járműgeneráció során negyedére csökkenti járműveinek globális felmelegedési potenciálját (global warming potential, GWP)

A már útjára indított kezdeményezések sora a beszerzéshez és a beszállítói lánchoz kapcsolódó stratégiáktól a jármű szerkezetén és összetételén át egészen a felhasznált anyagokig tart:
•    A fekete szín és a króm helyébe fény, illetve üveg lép;
•    Kis tömegű ülések;
•    Újrahasznosított könnyűfém keréktárcsák;
•    Különös hangsúlyt fektetnek az újrahasznosított anyagok felhasználására, beleértve a könnyűfém keréktárcsákat;
•    Globális életciklus stratégia felállítása új generációs termékeink tervezése során.

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

GLOBÁLIS ÉLETCIKLUS: A jövőben az akkumulátoros elektromos járművek élettartama eléri a 20-25 évet, míg a mai, belső égésű motorral szerelt járműveknél ez körülbelül 15 évre tehető.

A hosszabb életciklus nagyszerű lehetőséget teremt tervezőink számára, hogy élettartamuk során új találkozási lehetőségeket dolgozzanak ki a termékekkel.   

Az életciklus tervezés szemlélet négy fázisa:

1.    Életciklus: a Stellantis platformon és technológiai rendszereken nyugvó, alapvető szerkezetet 25 évnyi használatra tervezik
2.    Felújítás: a kulcsfontosságú alkatrészek felújításának és újrahasznosításának a lehetősége, beleértve az újrahasznosított alkatrészek felhasználását (ld. Sustainera)
3.    Frissítés: a kopásnak és elhasználódásnak kitett komponensek (kárpitozás, díszítőelemek) frissítése, amint azt az INCEPTION tanulmányautó is példázta, hogy az autó minden tulajdonosváltáskor új érzést keltsen.
4.    Igény szerint: rendszeresen, vezeték nélkül frissíthető a kezelőfelület, a világítás és számos egyéb, szoftver alapú komponens. Így az autó hosszan megőrzi vonzerejét (mint az okostelefonok operációs rendszerének évenként esedékes frissítése.)     

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

MATTHIAS HOSSANN, A PEUGEOT FORMATERVEZÉSI IGAZGATÓJA: „Képzeljen el egy világot, ahol megszűnik a klasszikus használt autó fogalma. Ehelyett járművünk mindig friss és személyre szabott lesz, képességeit pedig igényeink szerint frissíthetjük vagy bővíthetjük. Mindig naprakész termék, amely egész élettartamában megőrzi piaci értékét.”
   
 A minimális tömegre, a hulladék csökkentésére és a feldolgozási folyamatok redukálására irányuló törekvések olyan forradalmi eljárásokat eredményezhetnek, mint a PEUGEOT INCEPTION TANULMÁNYAUTÓ esetében látott fenntarthatósági lépések:

1.    Tömeg csökkentése (vékonyabb ülések, szellős steppelésű szövetek...),
2.    Hulladék csökkentése (formára öntött szövetek),
3.    Takarékoskodás az erőforrásokkal (nyersanyagok kidolgozás, ötvözetek kerülése, krómozás beszüntetése...),
4.    Energia-takarékosság (elektromos fogyasztás).

JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Ezek a fejlesztések egy olyan, új korszakot vezetnek be, amely nagyobb tisztelettel bánik természeti környezetünkkel, és lehetővé teszi, hogy olyan különleges innovációkat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek megerősítik a PEUGEOT ’vonzerejének hatalmát.’”

A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit

Ami a felhasználói élményt illeti, a PEUGEOT arra törekszik, hogy INSPIRÁLÓ, EGYSZERŰ és MEGFIZETHETŐ legyen az ügyfelek számára.

Inspiráló - az autókon túl a PEUGEOT a Vonzerő hatalmával teszi még intenzívebbé a tulajdonosi élményt.

Az elektromos mobilitással kapcsolatos összes élmény egybevág a PEUGEOT három alapértékével:
•    Vonzó formaterv - a nagymacskákat idéző kiállás és a "három karom" fényrajzolat a PEUGEOT dizájn meghatározó elemei
•    Az ösztönös vezetési élményt még inkább érzelmekben gazdaggá teszi a villamosítás, a hajtáslánc robbanékony reakciói, és az i-Cockpit vezetői környezet dinamizmusa
•    Minőségből, takarékosságból és technológiai tartalomból fakadó kiválóság a teljes elektromosjármű-kínálatban

Egyszerűség - a vezetés előtt, közben és után átélhető ügyfélélményt figyelembe véve 

•    Könnyen megvásárolható: a PEUGEOT az új 408 modellt a nagyobb nyugat-európai piacokon a PHEV First Edition kivitellel vezette be – ebben a csomagban megtalálható minden opció, beleértve a töltéshez szükséges megoldásokat, ráadásul az interneten keresztül, néhány kattintással megrendelhető.
•    Könnyen tölthető: a Free2Move eSolutions megoldások fali töltőbox telepítésével és kapcsolódó szolgáltatások teljes körével gondoskodnak az otthoni töltésről; míg a városban vagy országúton Európa legjobban kiépített (több mint 350 ezer állomásból álló) töltőhálózatához biztosít hozzáférést az e-Solutions kártya. Az egyérintéses RFID kártya számos energiaszolgáltatóhoz biztosít hozzáférést, a kártya az előre feltöltött keret jóvoltából azonnal használható
•    Könnyen tervezhető: a PEUGEOT utazástervező alkalmazás segít úgy megtervezni az utazást, hogy út közben a legjobb helyeken tölthessük autónkat. A jövőben olyan megoldásokat kínálunk, amelyek a töltőpont közelében található éttermekben és áruházakban, illetve szolgáltatások igénybe vétele során felhasználható ajánlatokat is tartalmaznak. Így az ügyfelek optimálisan tölthetik el a töltésre fordított időt.

Cél a megfizethetőség - az emelkedő megélhetési költségek és az infláció fényében a PEUGEOT arra törekszik, hogy a lehető leginkább megfizethető formában kínálja ügyfeleinek az elektromos PEUGEOT járművek élményét.

Kétféle ajánlat létezik, akárcsak a mobiltelefonoknál:
•    PEUGEOT használat alapú: bizonyos futásteljesítményt magában foglaló, használat alapú konstrukció havi gyakoriságú fizetéssel.  Franciaországban például az E-208 havi díja 150 eurótól indul, ami 500 kilométernyi használatot is magában foglal.  A további kilométereket igény szerint, már 7 cent / km ártól vásárolhatják meg az ügyfelek. A PEUGEOT a jövőben modellkínálatának több tagjára, illetve más piacaira is ki kívánja terjeszteni ezt az ajánlatot.

•    PEUGEOT Your Way: az egyszeri havi díj magában foglalja a lízing költséget, a karbantartás és szervizelés összes költségét, sőt, a töltési költségeket is. Minden üzemben tartási kiadás egyetlen díjban.  A mobiltelefonokkal ellentétben azonban itt az ügyfeleket nem köti hosszú hűségidő. Amennyiben életkörülményeik megváltoznak, nagyobb autóra válthatnak, vagy egyszerűen visszaadhatják az autót.  

PHIL YORK, A PEUGEOT MARKETING ÉS KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓJA: „Az elektromos járművek birtoklásával kapcsolatos szempontok átalakulóban vannak: a villanyautók általános jellemzői helyett egyre inkább a személyes logisztikai igények mentén határoznak az ügyfelek. Nagy izgalommal tölt el, hogy inspiráló, egyszerű és megfizethető megoldásokkal tudtuk kielégíteni ügyfeleink elvárásait, méghozzá mindezt a PEUGEOT modellektől megszokott vonzerővel társítva.”

A PEUGEOT a legjobb úton halad afelé, hogy 2038-ra megvalósítsa a nettó karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzéseit. Ami a globális felmelegedési potenciál mérséklését illeti, VILÁGSZERTE -60%-KAL, EURÓPÁBAN pedig -70%-KAL számolhatunk 2030-ra.

A karbonsemlegességre vonatkozó terv túlmutat a 100 százalékos villamosításon, és olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint:
•    a termékek tervezése és gyártása során felhasznált anyagok
•    a felhasznált energiamennyiség
•    a termékek beillesztése egy körkörös gazdasági sémába

A társadalom körkörös gazdasága a hagyományos „vedd el, gyártsd le, dob el” szemlélettel szakítva az anyagok és az áruk körforgásával számol. A Stellantis számára a körkörös gazdaság ott kezdődik, hogy hogyan tervezhetjük járműveinket tartósabbra; hogy hogyan használhatunk fel bennük minél több újrahasznosított anyagot; és végül, hogy hogyan tudjuk megjavítani, újragyártani, újrafelhasználni és újrahasznosítani az alkatrészeket.  

 Ezen túlmenően a járművek és alkatrészek megújítása, illetve az utólagos beépítési programok – amelyekkel a meglévő járműveket akkumulátoros elektromos üzemre állíthatjuk át – mind a gépkocsik élettartamának meghosszabbítását célozzák.  

A Stellantis hálózatán belül máris feltűntek az alkatrész-katalógusokban az „újragyártott” komponensek; ez az ajánlat megfizethető módon biztosíthat fenntartható alternatívát az ügyfelek számára.  

A vállalati és privát ügyfelek egyaránt találkozhatnak az „újrafelhasználás” fogalmával a Stellantis e-kereskedelmi platformján, a B-Parts platformon (amely jelenleg 155 országban érhető el, és 5,2 millió alkatrészt foglal magában.)  

Hamarosan ugyanígy találkozhatunk a gyártóüzemek esetében a SUSTAINera címkével. Ez már ma is látható egyes alkatrészek dobozán, és hamarosan a gépkocsikban is megjelenik. Ha az ügyfél ezzel a megjelöléssel találkozik, biztos lehet abban, hogy a kérdéses alkatrész előállításához akár 80%-kal kevesebb nyersanyagot és akár 50%-kal kevesebb energiát használtak fel, mint egy hasonló, de újrahasznosított anyagokat nem tartalmazó komponens esetében.

LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A nettó karbonsemlegesség nem jelzős szerkezet, hanem egyfajta gondolkodásmód: egy olyan szemlélet, amelyet MINDANNYIUNKNAK el kell sajátítanunk, vállalatként és egyéni szinten egyaránt. Ugyanígy az E-LION Projekt sem csupán stratégia vagy PowerPoint prezentáció: olyan projekt, amelynek megvalósítását személyes feladatunknak érezzük, mert sikere saját maguk és az elkövetkező generációk szempontjából egyaránt létfontosságú.”







Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Peugeot
 
Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Extrém időjárási viszonyok között tesztel az Audi Hungaria Extrém időjárási viszonyok között tesztel az Audi Hungaria Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja A Volkswagen 8,5 millió járművet hív vissza Európában A Volkswagen 8,5 millió járművet hív vissza Európában Jöhet az elektromosautó-flották kora Jöhet az elektromosautó-flották kora
 
A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon

A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon

2023. január 31.
A L’Aventure DS standon a DS E-TENSE PERFORMANCE és a DS 9 E-TENSE 4x4 360 társaságában egy SM PROTOTYPE (1973) és egy DS 21 INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970) is megtekinthető lesz. A márka örökségének részét képező modellek (DS és SM) klubjai szintén jelen lesznek ezen, a rajongók számára kihagyhatatlan találkozón.
Részletek

A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon

A DS Automobiles a teljesítmény jegyében jelenik meg a 2023-as Rétromobile kiállításon. 4 modell kap helyet a standon, két „technológiai laboratórium” és két szériamodell, amelyek mind a teljesítményt testesítik meg.

SM PROTOTYPE (1973)

Ennek a prototípusnak a kifejlesztése során azt vizsgálták, hogyan vihető át a nagy teljesítmény az első kerekekre, és hogyan érhető el nagyfokú kanyarstabilitás magas sebesség mellett. Vezérlőszervek és mérőműszerek segítségével az SM PROTOTYPE képes a karosszéria stabilizálására, valamint olyan paraméterek megváltoztatására mint a tömegközéppont, a felfüggesztés rugalmassága, vagy a karosszéria dőlése. Ez a 340 LE-s tanulmányautó az SM-re épített versenyautók kifejlesztéséhez nyújtott alapot.

·        2 ajtós, 2 személyes coupé, rövidített hátsó rész

·        3,0 literes Maserati motor, 4 vezérműtengellyel, 3 db ikerkarburátorral, hengerenként 4 szeleppel. Teljesítmény: 340 lóerő

·        Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul

·        Hossz : 4,35 m - Szélesség : 1,71 m - Magasság : 1,10 m (álló helyzetben) - Tömeg : 1 169 kg

·        Végsebesség : 285 km/h

A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon

DS E-TENSE PERFORMANCE (2022)

A DS E-TENSE PERFORMANCE egy nagy teljesítményű laboratórium, amelyet a DS PERFORMANCE azt követően tervezett, hogy két alkalommal is elnyerte mind a csapat-, mind az egyéni bajnoki címeket a Formula E-ben. Első tesztperiódusa során a DS E-TENSE PERFORMANCE több, mint 3000 km-t tett meg és igazoltan 2 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 km/h-s sebességre. Hajtáslánca két villanymotorból áll, melyek kumulált teljesítménye 600 kW (250 kW elöl és 350 hátul), azaz 815 LE a gyorsítás és a rekuperáció során is. Nyomatéka 8000 Nm. A közvetlenül a DS PERFORMANCE Formula E fejlesztéséből érkező két villanymotor kivételes teljesítményre képes.

·        2 ajtós, 2 személyes coupé.

·        Villanymotorok 340 LE (elöl) és 475 LE (hátul) teljesítménnyel.

·        Kumulált teljesítmény : 815 lóerő.

·        Hossz : 4,70 m - Szélesség : 1,95 m - Magasság : 1,28 m - Tömeg : 1 250 kg.

·        Végsebesség : 250 km/h.

A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon

DS 21 PALLAS INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970)

Az elmúlt évszázad autógyártásának egyik referenciájaként a DS már az 1955-ös párizsi bemutatója során mítoszt teremtett. Forradalmi koncepciójával olyan technológiai megoldásokat hozott, mint a hidropneumatikus felfüggesztés, a szervókormány, a hidraulikus rásegítésű sebességváltó, a szervófék első féktárcsákkal, valamint a keréktárcsa középtengelyében elhelyezett kormányzási csuklópontok.  Az előszőr 75 LE-s motorral bemutatkozó DS az idők során egyre erősebb lett. 1969-ben az első elektronikus befecskendezéssel szerelt francia autóként már 139 LE teljesítményt nyújtott. 2175 cm3-es motorja 185 km/h végsebességhez segítette.

·        4 ajtós, 5 személyes limuzin

·        2,2 literes, elektronikus befecskendezővel szerelt motor. Teljesítmény: 139 LE

·        Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul

·        Hoszz : 4,80 m - Szélesség : 1,79 m - Magasság : 1,47 m (álló helyzetben) - Tömeg : 1 170 kg

·        Végsebesség : 185 km/h

A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon


DS 9 E-TENSE 4x4 360 (2022)

A DS 9 exkluzív belső tere a DS Automobiles Párizsban dolgozó « Színek és Anyagok » csapatának és kárpitosmestereinek szakértelmét tükrözi. A DS PERFORMANCE műhelyében készülő DS 9 E-TENSE 4x4 360 változat a DS Automobiles technológiájának legjavát nyújtja. 200 LE-s PureTech benzinmotorjához 2 villanymotor kapcsolódik (elöl 81 kW, 110 LE / hátul 83 kW, 113 LE), valamit beállításai is egyediek. A  DS 9 E-TENSE 4x4 360 menetteljesítménye elsőrangú (0-ról 100 km/h sebességre 5,6 s alatt gyorsul fel).

·        4 ajtós, 5 személyes limuzin

·        Tölthető hibrid 1 598 cm3-es, 200 LE-s benzinmotorral és két villanymotorral (110 LE elöl és 113 LE hátul)

·        Rendszerteljesítmény : 360 LE

·        Kamera által vezérelt felfüggesztés : DS ACTIVE SCAN SUSPENSION

·        Hossz : 4,93 m - Szélesség : 1,93 m - Magasság : 1,46 m - Tömeg : 1 931 kg

·        Végsebesség : 250 km/h

A DS Automobiles megszületése óta kiépített kapcsolatok keretében négy, a DS-szel és az SM-mel foglalkozó klub lesz jelen a DS Márka társaságában a Rétromobile kiállítás teljes időtartama alatt : Euro SM Club, DS-ID Club de France, ParIDS és Amicale des Clubs DS.

 

Kulcsszavak: DS Automobiles, kiállítás
 
Hangszórók nélküli autós hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében Hangszórók nélküli autós hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon A Citroen-rajongók által kiválasztott kedvenc modellek a C_42 új kiállításán A hazai gépjármű-kereskedelem történetét bemutató kiállítás nyílik az MKVM-ben A hazai gépjármű-kereskedelem történetét bemutató kiállítás nyílik az MKVM-ben Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával érkezik az új DS 7 Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával érkezik az új DS 7 Exkluzív hangélmény a hétvégi Frieze New York művészeti kiállítás 7-es BMW-iben Exkluzív hangélmény a hétvégi Frieze New York művészeti kiállítás 7-es BMW-iben
 
Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói

Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói

2023. január 23.
Eredményrészesedési juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói április elején - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
Részletek

Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói

Az egyszeri, bruttó 870 ezer forintos összeget április elején, a márciusi fizetéssel együtt kapják meg a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. aktív dolgozói, valamint a gyárban aktív szerződéssel rendelkező kölcsönzött munkavállalók.
   
A tájékoztatás szerint a Mercedes-Benz a félvezetők hiánya és a logisztikai kihívások, valamint a koronavírus-járvány miatt szükséges regionális intézkedések és a geopolitikai bizonytalanságok dacára sikeres évet zárt. "Köszönetképpen az elért eredményekért és a nagyfokú rugalmasságért a Mercedes-Benz részesedést biztosít munkavállalóinak a vállalat sikeréből" - írták a közleményben.
   
A nyereségrészesedés az egyik eleme annak a 2022. decemberi bérmegállapodásnak, amelyet a vállalat a Vasas Szakszervezeti Szövetség MBMH Vasas Alapszervezetével és a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezetével (MTSZSZ) folytatott sikeres tárgyalások után kötött.
   
Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói

Az erre az évre vonatkozó bérmegállapodás egyebek mellett magában foglalja a többlépcsős, 17+7 százalékos béremelést, valamint az inflációkövető külön kifizetéseket is - emlékeztetnek a közleményben.
   
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg több mint 4500 embert foglalkoztat. A tervezett gyárbővítéssel, illetve a jövőbeli, új, tisztán elektromos hajtású modellek gyártásával összefüggésben 2023-ban Kecskemétre több száz új munkavállalót, köztük mérnököket, karbantartókat, logisztikusokat és HR-es szakembereket vesznek fel.

Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
 
A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA) A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA) Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói Az új Volvo FH mögött rejlő szigorú minőségellenőrzési tesztek Kemény tesztnek vetteték alá a Seat Atecát Kemény tesztnek vetteték alá a Seat Atecát Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Urban eTruck kisszériás gyártása 2017-ben indul Az elektromos meghajtású Mercedes-Benz Urban eTruck kisszériás gyártása 2017-ben indul Növeli beruházásait a Renault Növeli beruházásait a Renault
 
Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

2023. január 23.
A 2020-as évtized kétségtelenül az elektromobilitás korszaka lesz, eddig legalábbis egyértelműen az: folyamatosan tűzik ki a nyugati országok azokat a dátumokat, amikortól kezdve már csak tisztán elektromos járműveket regisztrálhatnak a gyártók.
Részletek

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

A legnagyobb OEM-ek már ráléptek az elektromos átállás útjára, és egyre nagyobb arányba dobnak piacra elektrifikált autókat a belső égésű motorral szerelt járművek helyett. Természetesen sok még a nyitott kérdés (hogy egyet említsünk: mennyi tér jut a hidrogénnek és a szintetikus üzemanyagoknak a mobilitásban?), az viszont biztos, hogy az átalakulás megkezdődött.

Az új helyzetben új erőforrásokra van szükség: a töltési infrastruktúra mellett legalább akkora kihívást jelent a kellő mennyiségű akkumulátor előállítása. A megnövekedett igényekhez rengeteg nyersanyagra is szükség van, de ha azt elő is teremtik, az akkumulátorokat még le is kell gyártani, össze is kell szerelni. Ez munkaerőt igényel, nem is keveset, ráadásul a magasan képzett szakemberektől kezdve a gyártósori munkásokig egyaránt kell az ember.

Magyarország fontos szerepet tölt be az akkumulátorgyártásban: ha csak az eddig hivatalosan bejelentett beruházásokkal és a már meglévő gyárakkal számolunk, akkor 2031-re (a tervek szerint addigra éri el teljes kapacitását az összes említett üzem) 200 gigawattóra gyártási kapacitással fog rendelkezni hazánk – és ebben nincs benne a Samsung SDI lehetséges harmadik gödi gyára, valamint az sem kizárt, hogy a Volkswagen is épít akkugyárat hazánkban. Jelen állás szerint ennél nagyobb kapacitással csak a németek rendelkeznek majd, a harmadik helyen pedig a lengyelek állhatnak – két olyan ország, ami jóval nagyobb területtel és népességgel rendelkezik, mint hazánk.

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

Munkahely bőven lesz az autóiparban

A tervek szerint a CATL kilencezer munkahelyet teremt Debrecenben, az SK On 2500 dolgozót keres iváncsai gyárához, míg a BMW csak az akkumulátorösszeszerelő-üzemében 500 embert foglalkoztatna Debrecenben. Ez 12 ezer új munkahely az olyan kisebb beruházások nélkül, amik az akkumulátorgyártáshoz kötődnek – ilyenek például a katódgyárak vagy a fóliagyárak.

Itt érdemes kitérni arra, hogy a magyarnál jelentősen jobb munkaerőpiaci pozíciókkal rendelkező Egyesült Államokban is komoly kihívást jelent az elég munkás felkutatása a Biden-adminisztráció klímavédelmi terveihez. A tengerentúlon is az akkugyárak dolgozóinak megtalálása okozza az egyik legnagyobb fejtörést korábbi cikkünk szerint, olyannyira, hogy a rabok átképzése is felmerült már, sőt, Kaliforniában már működik is ez az elgondolás.

Kérdés, hogy Magyarország hogyan tud megküzdeni ezzel a kihívással egy olyan korban, amikor a munkanélküliség rekordalacsony. Bár 2023-ban várhatóak leépítések, szerencsére nem tömeges mértékben, így jó kérdés, hogy a 2020-as évek második felében megvalósuló beruházásokhoz honnan lesz elég munkaerő. Ezzel kapcsolatban az autopro.hu megkereste Nógrádi Józsefet, a Trenkwalder Magyarország kereskedelmi igazgatóját, aki szerint kétséges, hogyan lesz képes kiszolgálni az igényeket a magyar piac.

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

Nincs tartalék

„Munkaerő-tartalékról egyáltalán nem beszélhetünk, sőt, az is erősen kétséges, hogy a meglévő igényeket képes-e kiszolgálni a jelenlegi hazai piac. Egyrészt az akkumulátorgyártás más szektorokkal is versenyez a munkaerőrért, és így hatványozottan kitett a munkaerőpiaci kihívásoknak” – kezdi a szakember, de az igazán komoly probléma csak ezután jön, hiszen a magyar akkugyártás terén főleg tervekről beszélhetünk még.

„A magyar akkumulátorgyártás még közel sem ért el arra a szintre, amely létszámról valójában beszélünk. A beruházások nagy része az előttünk álló évtizedekben fogja elérni azt a szintet, aminek eredményeként akkumulátor-gyártó nagyhatalom leszünk, és ez akár 100 ezer főt is jelenthet csak ebben a szektorban. A felpörgő elektromosautó-gyártás ugyanis egyre több akkumulátorra tart majd igényt, ami a tervezett kapacitásokon felüli termelésbővítést jelent” – fogalmazott Nógrádi József, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az akkumulátorgyártás technológiája még fejlesztés alatt áll, folyamatosan dobnak piacra egyre nagyobb kapacitású akkumulátorokat (energiasűrűség terén folyamatos a fejlődés), ezért kutatás-fejlesztési központokra is szükség lesz, valamint az egyetemekkel folyamatos együttműködésre lesz igény.


Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

„A szektorra sorra épülnek rá a beszállítói hálózatok, amelyek szintén szakembert kívánnak majd, ráadásul jobb híján a gyáraktól igyekeznek levadászni a szakembereket, akiknek jó alternatíva lesz, hogy nem egy városnyi gyárban lesznek a száz mérnökből az egyik, hanem termelésvezetők egy kis, de stabil beszállítónál. Ráadásul még nem beszéltünk az akkumulátorok szervizeléséről, az országos töltőhálózati rendszer felállításáról, a használt akkumulátorok feldolgozásáról, újrahasznosításáról, hulladékkezeléséről. Ezek a területek szintén szakembert kívánnak. A szektor robbanásszerű növekedés előtt áll, de a piac nem áll készen ennek a kiszolgálására” – mondta Nógrádi József.

Képzés, képzés, képzés

Mint említettük, a magyar munkaerőpiacon a munkanélküliség rendkívül alacsony: 2022 novemberében 184 ezer fő volt, ami 3,8 százalékos érték, azaz rekordközeli (a munkanélküliségi ráta 3,2 százaléknál még soha nem járt lejjebb), miközben a munkaerőigény a KSH szerint is 89.400 fő. Európában közel 800 ezer főt kell átképezni az akkumulátorszektorra 2025-ig, ha tartani szeretnék a versenyt Ázsiával.
 
Nógrádi József, a Trenkwalder Magyarország kereskedelmi igazgatója | Fotó: Trenkwalder Magyarország
„Az ipar más területein sincs elegendő szakember, ezért az új területekre, szakmákra, fejlesztésekre végképp nincs se tartalék, se olyan mértékű utánpótlás, ami belátható időn belül megoldaná ezt a problémát. A megújuló energiák és az elektromobilitás kapcsán csupán a felszínt karcolgatjuk” – figyelmeztet Nógrádi József.

A Trenkwalder kereskedelmi igazgatója a napelemek példáját említette, ugyanis sokan a szakemberhiány miatt nem telepítettek végül napelemeket, hiába képeztek át a napelemek telepítésével foglalkozó cégek szakmunkásokat erre a tevékenységre. Szerinte ehhez hasonló a helyzet az akkumulátorgyártásban is, azaz akiknek szakemberre van szüksége, annak magának kell képeznie őket.

„A különböző, magas szintű, sok esetben speciális gyártási folyamatokhoz nincs szakember. Mivel ez a terület sokkal több veszélyes anyagot kezel a gyártás során és mások a technológiák is, mint a klasszikus autógyártás vagy alkatrészgyártás esetében, ezért az operátoroknak is legalább középfokú végzettséggel kell bírniuk. Mindez a munkaerőhiányos piacon komoly nehézség elé állítja a HR területet” – mondta Nógrádi József, külön hangsúlyozta, hogy rendkívül fontos lépés a folyamatos képzés és átképzés a szektor szereplői részére. 2025-ig nem kevesebb, mint 40 ezer fő átképzését irányozta elő az autóiparból az akkumulátor iparági stratégia. Ez a stratégia fekteti le egyébként a magyar ipar átállását az akkumulátorgyártásra, vagyis természetesen kormányzati szinten is komolyan foglalkoznak a kérdéssel.

Egyedül nem fog menni

Magyarország egyedül nem lesz akkumulátorgyártó-nagyhatalom. Ez természetesen nem egy erős vagy meglepő állítás, hiszen a hazánkban épülő akkugyárak mind külföldi nagyvállalatok beruházásainak részeként valósulnak meg. Azonban nem ez az egyetlen oka, amiért rá vagyunk utalva a külföldi munkaerőre. Nógrádi József válaszában hangsúlyozta, hogy jelenleg ötezer főt sem alkalmaz a bányászati szektor Magyarországon, emellett az akkumulátorokhoz használt nyersanyagok többségéből nem is rendelkezik komolyabb készlettel hazánk. A termálvizekből kinyert lítium ugyan részben megoldást jelent, de önmagában nem lesz elég.

„Ásványkincsek hiányában a nemzetközi szereplőkre vagyunk utalva, így a logisztika talán még hangsúlyosabb, mint korábban bármikor. A bányászat újraindítása pedig ilyen szakemberhiányos helyzetben szinte lehetetlen” – emelte ki a szakember.

A külföldi munkaerő alkalmazása is elkerülhetetlen, ráadásul ez két fronton is szükséges lesz Nógrádi József szerint: egyfelől az akkugyártásban a legnagyobb tapasztalattal az ázsiai cégek bírnak, ezért fontos a tudásközpontok létrehozása és azok integrálása a nemzetközi vérkeringésbe. „A nemzetközi együttműködések fejlesztése, egy nyitott, egyetemi szintű kapcsolati rendszer kiépítését igényli más tudásközpontokkal, iparági képviselőkkel” – mondta. A másik front maga az alkalmazott munkaerő, akit részben hoz is magával a beruházó, másrészt Nógrádi szerint felértékelődik a külföldi munkaerő alkalmazása.

Komoly karrierlehetőség

Nógrádi József elmondta, hogy az akkumulátorpiacot jelenleg közel 25 frissen (az elmúlt 3-4 évben) települt cég és további 10-15 olyan hazai vállalkozás alkotja, amelyeknek van olyan üzletága, ami szorosan kapcsolódik a szektorhoz, de nem ez a fő üzletáguk. Jelen helyzetben közel húszezer főt foglalkoztatnak így a szektorban, de ez a szám a gyárak elindulásával a következő években rohamosan nőni fog.

„A jelenlegi tapasztalatok, amiket a mostani dolgozók megszereznek, pár éven belül aranyat fognak érni az egyre szakemberhiányosabb piacon. Azok, akik kitartanak a szektorban, komoly karrierutat fognak tudni bejárni” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a szektor komoly versenyben van más gyárakkal szemben is, ezért, ha szeretnék megtartani a munkavállalóikat, tartaniuk kell a bérversenyt, sőt sok esetben nekik kell diktálniuk azt, mivel a létszámigényeik nekik a legjelentősebbek.

Végül említést kell tenni az akkumulátorgyártás népszerűségi kihívásairól is: ez a szektor ma nem kifejezetten népszerű Magyarországon, ez ellen elsősorban azzal tehetnek a beruházók, ha bebizonyítják, hogy valóban képesek úgy segíteni egy környezetbarát technológiát, hogy közben nem roncsolják a gyáraik környezetét sem a veszélyes anyagokkal, sem a vízhasználat mértékével.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, lítium-ion akkumulátor, munkaerő
 
A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást A spanyol kormány visszakéri a VW-csoporttól a környezetbarát autók vásárlásához nyújtott támogatást A Kia a Párizsi Autószalonon tatrja a tisztán elektromos e-Niro premierjét A Kia a Párizsi Autószalonon tatrja a tisztán elektromos e-Niro premierjét A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen A Nissan bemutatja elektromos ökoszisztémáját a Nissan Futures 3.0 rendezvényen 45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását 45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét
 

Találatok száma: 13040 Megjelenítve: 1 - 10