Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 1 - 10
A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et

A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et

2022. május 25.
Annak ellenére, hogy Budapest Airport tavalyi utasforgalma 20 százalékkal, a légiáru mennyiség pedig 36 százalékkal emelkedett 2020-hoz képest, a vállalat a koronavírus-járvány második évét is komoly veszteséggel zárta: a 2021-es pénzügyi évét 143 millió euró nettó árbevétel mellett 87,6 millió euró veszteséggel fejezte be.
Részletek

A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et

A cég MTI-nek küldött, hétfői közleménye úgy fogalmaz: a tavalyi egy újabb "katasztrofális év volt a légiközlekedési iparágban", bár a pandémia első événél, 2020-nál valamelyest jobban alakult.
   
Az év második felében megkezdődött a kilábalás a koronavírus-járvány okozta súlyos válságból. Folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai és ezzel párhuzamosan a repülőterek forgalma, de az utasszámok még továbbra is messze elmaradtak a 2019-es szinttől - tették hozzá.
   
A vállalat 143,3 millió euró nettó árbevétele az előző évit 21 százalékkal haladja meg, a veszteség pedig 20 százalékkal csökkent 87,6 millió euróra.
   
A Budapest Airport ezt az utasszámcsökkenéshez köthető hatalmas bevételkiesést továbbra is a rekord cargo-forgalommal és olyan stabil, az utasszámtól függetlenül működő bérlőktől származó ingatlanhasznosítási bevételekkel tudta valamelyest pótolni, mint például a repülőgép-karbantartó vállalatok és az integrátorok - írták.
   
A cég 2022 márciusában átlagosan 13 százalékkal emelte a dolgozói béreket.
   
Közölték azt is, tavaly 36,6 millió eurót fordítottak fejlesztésekre, így ezzel a 200 millió eurót is meghaladta az elmúlt 3 évben elvégzett kapacitásbővítő, infrastrukturális és fenntarthatósági beruházások értéke.
   
A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et

A Budapest Airport megkezdte az 1. Terminál újranyitásának és az új, 3. Terminál építésének előkészületeit. A két beruházás összértéke meghaladja majd az 1 milliárd eurót.
   
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben kiemelte: büszkék rá, hogy a második, járvány sújtotta évet is át tudták vészelni állami támogatás nélkül, és minden nehézség ellenére a fejlesztéseket is dinamikus ütemben folytatták. Reményét fejezte ki, hogy idén az utasforgalomban, és így a bevételekben is megközelítik a 2019-es eredményeket.
Kulcsszavak: budapest airport, légi közlekedés, Liszt Ferenc Airport
 
A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et Jelentősen csökkent az Air France-KLM-csoport eredménye a harmadik negyedévben Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et Elindítja két londoni járatát Budapestről a British Airways A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et Budapestről is szállít az Emirates SkyCargo Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között
 
Szűkíti középkategóriás kínálatát a Mercedes-Benz

Szűkíti középkategóriás kínálatát a Mercedes-Benz

2022. május 25.
Szűkíti középkategóriás autókból álló kínálatát, és egyre inkább a luxus kategóriára összpontosít a Mercedes-Benz - jelentette be a német autógyártó társaság vezetője.
Részletek

Szűkíti középkategóriás kínálatát a Mercedes-Benz
   
Ola Källenius a Handelsblatt című német üzleti lap beszámolója szerint egy franciaországi fórumon elmondta, hogy a jövőben a beruházások több mint háromnegyedét a legnagyobb profitot ígérő városi terepjárókra és a limuzinokra fordítják.
   
Így 2026-ra 60 százalékra emelkedik a luxusautók, köztük az S-osztályba tartozó limuzinok, az elektromos meghajtású EQS modellek, a Mercedes-AMG-k részesedése a csoport teljes értékesítésből.
  
 "Ami mindig is a márkánk lényege volt, az most már a stratégiánk magja is: a luxusszegmens" - idézte a Handelsblatt a vállalat igazgatótanácsának elnökét, aki elmondta, hogy az üzleti modellt és a termékportfóliót még következetesebben ahhoz az alapelvhez igazítják, hogy a Mercedes-Benz csoport építse "a világ legkívánatosabb autóit".
   
Ola Källenius kiemelte, hogy a mennyiség helyett a minőségre összpontosító stratégia nem vezethet további létszámleépítésekhez, és az üzemek kapacitásának jelentős kiigazításához sem.
   
A Handelsblatt vállalati forrásokból származó értesülései szerint az irányváltás a többi között azt jelenti, hogy a belépő szintű Mercedeseknél - köztük a CLA-osztály modelljeinél - 2024-től hétről négy karosszériaváltozatra szűkül a kínálat. A B-osztály modelljei teljesen kikerülnek a kínálatból, és az A-osztály is hamarosan megszűnik "a jelenlegi formájában - írta az üzleti lap a hírportálján.
   
Hozzátették, hogy az átalakítás eredményeképpen sokkal többet kell majd fizetni az új Mercedesekért. A belépő szintű ár 28 ezer euróról (10,9 millió forint) valószínűleg 33 ezer euró fölé emelkedik - írták, rámutatva, hogy a stuttgarti központú vállalat a drágább modellekre összpontosítva igyekszik több nyereségre szert tenni.
   
A társaság tavaly az első számú üzletágában, a luxusautók és kishaszongépjárművek gyártásában (Mercedes-Benz Cars & Vans) 14 milliárd euró üzemi eredményt (EBIT) ért el. Ez az egy évvel korábbi 6,8 milliárd euró bő kétszerese. Az árbevétel-arányos nyereségmutató minden korábbinál nagyobb, 12,7 százalék volt, szemben a vállalat előrejelzésében szereplő 10-12 százalékkal.
   
A Kecskeméten autógyárat működtető társaság tavaly leválasztotta és a frankfurti tőzsdére vitte teherautógyártó üzletágát (Daimler Truck), február elején pedig bejelentette, hogy Daimler helyett Mercedes-Benz csoport néven működik tovább.
Kulcsszavak: autógyár, CLA, mercedes-benz
 
Szűkíti középkategóriás kínálatát a Mercedes-Benz A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója Szűkíti középkategóriás kínálatát a Mercedes-Benz Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése Szűkíti középkategóriás kínálatát a Mercedes-Benz Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó Nyereségromlással zárta az évet a Renault Nyereségromlással zárta az évet a Renault
 
A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében

A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében

2022. május 23.
Az Euro NCAP a Nissan Qashqai modellbe beépített ProPILOT navigáció kapcsolattal a legújabb értékelésében a lehető legmagasabb, „kiváló” minősítést szerezte meg. Több kategóriában a maximális pontra értékelte a Qashqait az Euro NCAP.
Részletek

A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében

Az Euro NCAP a Nissan Qashqai modellbe beépített ProPILOT navigáció kapcsolattal a legújabb értékelésében a lehető legmagasabb, „kiváló” minősítést szerezte meg. Ez azt követően történt, hogy az Euro NCAP januárban az off-road (emelt hasmagasságú) kategóriában a legjobbnak járó díjat a Qashqainak ítélte meg.

Az értékelés két területet fed le, melyek a „vezetéstámogatási kompetencia” és a „biztonsági háttértámogatás”.

A Qashqai 74%-os pontszámot ért el az általános vezetéstámogatási kompetencia terén, a lehetséges 25-ből 20 pontot kapott a ProPILOT Navi-Link (navigáció-kapcsolat) rendszerrel a vezetők számára elérhető információk egyértelműségére, míg a rendszer állapotának láthatósága a 25-ből 20,9 pontot ért el.

A vezetési együttműködés kategóriában, ahol a rendszer reakcióját értékelték, amikor a vezetőnek be kell avatkoznia például egy akadály kikerülése érdekében, a maximális 25 pontot adták.

A ProPILOT Navi-Link rendszeren belüli adaptív sebességtartó automatika teljesítményét illetően a rendszer sikeresen kezelte azokat az útviszonyokat, amikor a Qashqai megközelített egy lassabban haladó autót, egy gyorsan hajtó autót és egy olyan autót, amely hirtelen mozdult ki az előtte lévő sávból, hogy egy másik autót beelőzhessen. Elismerést kapott az is, hogy a segítségnyújtás elérhető marad, miután az autó teljesen megállt.

A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében

A maximális 35 pontból 30 pontra értékelték a Qashqait a kormányrásegítés kategóriában, ugyanis az autó 100 km/órás sebességig megfelelően reagált egy "S" kanyarra.

93% a biztonsági mentésnél

A ProPILOT Navi-Link azaz navigációs kapcsolattal ellátott rendszere a maximális 25 pontot érte el a rendszerhiba kategóriában, ahol egy blokkolt érzékelő veszélyeztetheti a rendszer teljesítményét. A ProPILOT navigációs rendszere időben figyelmeztetett, így a vezető tudta, hogy a rendszer nem képes a teljes helyzet megoldására önállóan.

Annak érdekében, hogy a vezető ne essen kísértésbe, hogy túlságosan a vezetőtámogató rendszerre hagyatkozzon, és esetlegesen elterelődjön a figyelme az útról, a ProPILOT rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogy a vezetőnek legalább az egyik keze a kormányon legyen. Ha pedig észleli a kezek hiányát, akkor vizuális és hangjelzéssel figyelmeztet. Ha a vezető keze továbbra is távol marad a kormánytól, az autó lassítást, és végül a jármű teljes leállását kezdeményezi szükség esetén akár a vészjelző bekapcsolása mellett. A Qashqai 20 pontot ért el a megszerezhető 25-ből ezen funkció működésével kapcsolatosan.

A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében

Az Euro NCAP az ütközéselkerülés értékelési kategóriáján belül a lehetséges 50 pontból 48,4 pontra értékelte a Qashqait. Ebben a kategóriában a tesztek azt vizsgálják, hogy a ProPILOT Navi-Link rendszerrel felszerelt Qashqai hogyan teljesít az ütközés elkerülése során, amikor kanyarban álló autóhoz közelít, vagy fékező autóhoz közelít, vagy lassabban haladó autóhoz közelít, vagy a sávba közvetlenül elé besoroló autóhoz közelít, illetve amikor az elöl haladó autó sávot vált, és az előtt az autó előtt hírtelen feltűnik egy másik autó.

A nyugalom érdekében fejlesztették ki

A Nissan Qashqaiban debütál először Európában a Nissan szélvédőre vetített kijelzője, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy figyelemmel kísérje sebességét, a navigációs irányokat és az érvényes sebességkorlátozást anélkül, hogy levenné tekintetét az útról.

Az intelligens fényszórók felszerelése, amelyek úgy állítják be a fénysugár irányát, hogy a szembejövő járművezetőket ne vakítsák el, egy másik példa a Qashqai innovatív technológiájára, amely növeli a biztonságérzetet.

A modell a holttér figyelő funkcióval is rendelkezik, amely érzékeli, ha a vezető nem lát egy másik járművet a szomszédos sávban, és aktívan visszairányítja a Qashqai-t a saját sávjába, elkerülve az esetleges veszélyes helyzetet. A hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer a parkolóhelyről való tolatáskor is megakadályozza az ütközést.

A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében

A Qashqai és vezetőtámogató rendszerei az Euro NCAP által elért kiemelkedő eredmények mellett januárban a brit What Car? magazinnál is elnyerte a biztonsági díjat.

David Moss, a Nissan Technical Centre Europe regionális kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke nyilatkozta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Nissan fejlett ProPILOT navigációs rendszerének számos integrált funkcióját átfogóan értékelte az Euro NCAP. A ’kiváló’ minősítés tükrözi azt a célkitűzésünket, hogy olyan technológiát fejlesszünk ki, amely támogatja a vezetőt, intuitív és hatékonyan csökkenti a mindennapi vezetés okozta stresszt és a balesetek kockázatát.”

Hozzátette: „A Qashqai fejlesztése során olyan megközelítést alkalmaztunk, amely szerint a technológia jobban támogathatja a vezetőt olyan helyzetekben, amikor a vezetővel szemben nagyobb a figyelem igény. Emiatt a beavatkozás fokozatosan történik: az első lépés a tájékoztatás, majd a figyelmeztetés, végül pedig a beavatkozás – amennyiben a vezető nem tesz korrekciós lépéseket.”

A Nissan Qashqai kínálat hamarosan a Nissan egyedülálló e-Power elektromos hajtásláncával bővül, amely hatékony, magával ragadó és kifinomult teljesítményt kínál.

Az Euro NCAP 1997 óta végez független autóteszteket, és az értékesítésre kerülő új modellek többségét folyamatosan változó kritériumai alapján méri. A szervezet amellett, hogy különböző szimulált ütközések során vizsgálja az autók tényleges fizikai szilárdságát, a balesetmegelőző technológiákat is teszteli és pontozza.

Azt is fontos megjegyezni, hogy a Qashqaiban egy egész arzenál biztonsági extra található, melyek szinten minden esetben alapfelszereltségként jelennek meg az autóban.

Kulcsszavak: értékesítés, nissan, ProPILOT, qashqai
 
Januárban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban Januárban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében A Nissan jelentősen átdolgozott, úttörő crossover modellje továbbra is orrhossznyival a piac előtt jár A Porsche további növekedéssel kezdte 2018-at A Porsche további növekedéssel kezdte 2018-at Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac
 
Itthon is növekszik érdeklődés az elektromos autók iránt

Itthon is növekszik érdeklődés az elektromos autók iránt

2022. május 23.
A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 autóssal készült hazai kutatásából.
Részletek

Itthon is növekszik érdeklődés az elektromos autók iránt

Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a rövid hatótávolságtól és a lassabb töltéstől tartanak főleg az érdeklődők. A magyarokat elsősorban a vételár-támogatással és adókedvezményekkel lehetne átcsábítani az e-mobilitásra.    

A magyarok döntő többsége (80%) még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek több mint fele (53%-a) egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.

„A magyaroknak egyre fontosabb a környezet védelme és a károsanyag-kibocsátás csökkentése. Személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, ami hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását”

- mutatott rá László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.


Itthon is növekszik érdeklődés az elektromos autók iránt

Az e-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók. 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak közül még nagyobb azok aránya (47%), akik azt mérlegelik, hogy hibrid négykerekűt vásároljanak.

A potenciális vevők számára a legfőbb aggályok a villanyautóval szemben a magasabb árszint (71%), valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei (69%). Ezen kívül aggódnak a rövidebb hatótáv (62%), a lassabb töltési idő (40%), és a jármű gyorsan csökkenő értéke (20%) miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal (64%), az adó- és illetékkedvezményekkel (44%), valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak.

„A hazai vállalatoknak van lehetősége arra, hogy e-mobilitásra ösztönözzék az embereket. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére, ezért is érdemes a területet jól ismerő tanácsadókkal egyeztetni” – tette hozzá Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője.

Itthon is növekszik érdeklődés az elektromos autók iránt

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Itthon is növekszik érdeklődés az elektromos autók iránt Csökkent a román autógyártás az idén Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler 500 új elektromos töltőhely jöhet létre Budapesten 500 új elektromos töltőhely jöhet létre Budapesten A szakértő szerint évente több mint 20 százalékkal nőtt az autópiac Magyarországon A szakértő szerint évente több mint 20 százalékkal nőtt az autópiac Magyarországon A Volkswagen növelné piaci erejét az idén A Volkswagen növelné piaci erejét az idén
 
Audi Hungaria: elkészült a 100 000. hibridautó Győrben

Audi Hungaria: elkészült a 100 000. hibridautó Győrben

2022. május 23.
Folyamatosan nő az elektromos, mild hibrid és plug-in hibrid technológiájú járművek aránya a gyártásban.nLes Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja: „Csapatunk az elektromobilitáshoz szükséges valamennyi kompetenciával rendelkezik”
Részletek

Audi Hungaria: elkészült a 100 000. hibridautó Győrben

A mai napon legördült az Audi Hungariánál a 100 000. hibridautó a gyártósorról: egy Audi Q3 Sportback 45 TFSI e District-zöld színben, amely Németországba indult útnak első tulajdonosához. A vállalat járműgyártása 2019-ben lépett az elektromobilitás útjára a mild hibrid technológiájú járművek gyártásával, amelyet 2020-ban a plug-in hibrid technológiájú Audi Q3 modellek gyártása követett. A járműgyártásban folyamatosan nő az elektromos hajtásláncú járművek aránya.
 
„Járműgyártásunk csapata közel 25 éves tapasztalattal készíti a győri Audi TT Coupé és Roadster, valamint az Audi Q3 és Q3 Sportback modelljeinket. Az évek során folyamatosan bővítettük kompetenciáinkat, amelynek köszönhetően képesek vagyunk egy gyártósoron gyártani a belső égésű motorral szerelt és az elektromos hajtásláncú modelljeinket. A 100 000. hibridmodellünk gyártása egy fontos mérföldkövet jelent számunkra az elektromobilitás felé vezető úton”, mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.
 
Audi Hungaria: elkészült a 100 000. hibridautó Győrben

A 100 000. győri elektromos modell, egy Audi Q3 Sportback 45 TFSI e, amelyet 2022-ben az Év Magyar Autójának választott a szakmai zsűri. Az autó 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményre képes, amelyet a plug-in hibrid technológia jegyében egy 1,4 literes TFSI motor és egy elektromotor biztosít, amely energiáját egy lítiumion akkumulátorból nyeri. A modell tisztán elektromos hatótávja 45-50 kilométer.
 

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, PHEV
 
A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament Visszafogja beruházásait a Volkswagen Csoport Visszafogja beruházásait a Volkswagen Csoport Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban Bemutatjuk a BMW Group tesztlétesítményét Miramas-ban Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít Az Audi Q7 legújabb generációja új mércét állít
 
Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten

Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten

2022. május 23.
A jövő technológiáját próbálhatják ki a fővárosban közlekedők, ugyanis a Budapesti Közlekedési Központ és két szolgáltatója, a BKV Zrt. és az ArrivaBus a Mercedes és az MAN legmodernebb csuklós elektromos városi autóbuszait tesztelik valós forgalmi környezetben. A járművekkel a 7-es, valamint a 8E vonalon lehet találkozni, amelyeken bárki ingyenesen utazhat.
Részletek

Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten

Az ArrivaBus által tesztelt teljesen elektromos MAN Lion’s City 18E városi autóbusz május 21-ig, szombatig van forgalomban a belvárost is átszelő 8E vonalán. A BKV Zrt. által vizsgált Mercedes eCitaro G elektromos csuklós autóbusszal pedig május 17. és 23. között a 7-es busz vonalán, május 24. és 30. között pedig a 8E busz vonalán lehet találkozni. A tesztbuszok a 8E vonalon e8E, a 7-esen pedig e7 jelzéssel közlekednek.

A most bemutatott MAN Lion’s City 18E típusú, 18 méteres csuklós autóbusz minden körülmények között mintegy 300 kilométeres hatótávot garantál. Ezt a még napjainkban is kiemelkedőnek számító 640 kWh-nyi akkukapacitás biztosítja, amelyből 512 kWh energia áll az autóbusz rendelkezésére. A modern elektromos busz teljes hosszában alacsonypadlós, és dupla klíma szolgálja az utasok igényeit.

A Mercedes eCitaro G típusú elektromos csuklós autóbusz szintén 18 méter hosszú, klimatizált és teljes hosszában alacsonypadlós. Az autóbuszt egy 441kWh összkapacitású akkumulátor hajtja, amellyel akár 340 kilométert is képes megtenni városi körülmények között.

A tesztjáratokon ingyenesen lehet utazni, bárki kipróbálhatja azokat. A BudapestGO rendszerében percre pontosan nyomon lehet követni, hogy épp merre haladnak a járművek. A tesztelés lehetőségét a BKV Zrt. és az ArrivaBus biztosítja. A vállalatok elkötelezettek a környezetbarát járművek beszerzése iránt, mindent megtesznek annak érdekében, hogy tisztán elektromos hajtású járműveket hozzanak Budapestre, egyelőre teszt jelleggel.

Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten

Cél a fenntartható, környezetbarát járműparkfejlesztés

A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ már több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az ArrivaBus-szal és a BKV Zrt.-vel együttműködésében.

Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a járműtesztre az EU célkitűzésével összhangban kerül sor.
Kulcsszavak: ArrivaBus, bkk, bkv, budapest, elektromos busz, MAN, mercedes
 
Szombattól vezető nélkül közlekednek a 4-es metró szerelvényei Szombattól vezető nélkül közlekednek a 4-es metró szerelvényei Végre megépült a busz, amit az egész világ tűkön ülve várt Végre megépült a busz, amit az egész világ tűkön ülve várt Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten Csalódtak a taxisok a fővárosi taxirendelet egyeztetései miatt Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten Pénteken forgalomba áll az első, a BKV által összeszerelt busz Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni
 
A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

2022. május 23.
A fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat részeként a BMW M GmbH egy limitált szériában kínált különkiadást is bemutat, amely a prémium középkategória rendkívül sikeres, nagyteljesítményű sportautójának műszaki alapjaira épül.
Részletek

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

Magasabb szintű maximális teljesítményével, intelligens könnyűszerkezetes járműépítésével, kétüléses kialakításával, típus-specifikus futómű-hangolásával és egyedülálló felszereltségi tételeivel az új BMW M4 CSL (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 222 – 227 gramm / km) a génjeiben hordozza a versenypályás adottságokat. A különkiadás sok mindenben osztozik élvonalbeli futamokra tervezett testvérmodelljével, a BMW M4 GT3 modellel, ez pedig a versenypályán is megmutatkozik: a világpremierje előtti teszteken az új BMW M4 CSL megfutotta a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján a BMW Group sorozatgyártásban kínált modelljei által mért eddigi leggyorsabb köridőt. A legendás versenypálya leginkább tesztelésekre és összehasonlításokra használt vonalvezetése a T13 szektor egyenese nélkül is 20,6 kilométer hosszú, itt az új BMW M4 CSL 7 perc 15,677 másodperces köridőt ment. A modell hivatalos, hitelesített ideje a teljes, 20,832 kilométer hosszú versenypályán 7 perc 20,207 másodperc. A különkiadás 3,7 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a nulla-kétszázat pedig 10,7 másodperc alatt teljesíti.

Hagyományokkal átitatott recept: „Competition, Sport, Lightweight”

Az új BMW M4 CSL génjeibe kódolt versenyzői adottságok alapja egy legendássá vált járműépítési koncepció, amely a legmagasabb szintű járműépítési szaktudást és a legkorszerűbb technológiai innovációkat felhasználva teremt lélegzetelállító vezetési élményt. A „CSL” megjelölés a „Competition”, „Sport” és „Lightweight” szavakra utal, kihangsúlyozva a súlycsökkentésre irányuló járműépítési vezérelveket és a motorsportban elért versenysikereket. A BMW Motorsport GmbH által, hasonló elvek mentén tervezett BMW 3.0 CSL már debütálása évében, 1973-ban megnyerte az Európai Túraautó-Bajnokságot, az új BMW M4 CSL pedig a BMW M3 és a BMW M4 összes korábbi generációjának rendkívül sikeres nyomdokain érkezik meg, többek között a 2003-as BMW M3 CSL és a 2016-os BMW M4 GTS után.


A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

Az új BMW M4 CSL a május 20-22. között megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este első napján ünnepli világpremierjét, ami a BMW M GmbH számára a fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat egyik fénypontja. 2022 júliusától a különkiadás pontosan 1 000 példányban lát napvilágot a BMW Group dingolfingi gyárában.

Mérnöki precizitás a legapróbb részletekig: az új BMW M4 CSL intelligens könnyűszerkezetes járműépítése

Innovációs erősségének és versenyautó-építési szaktudásának köszönhetően a BMW M GmbH 1 625 kilogrammra csökkentette az új BMW M4 CSL saját tömegét, amelyhez megnövelt maximális teljesítmény társul. A végeredmény így lóerőnkénti 2,95 kilogramm, amely tökéletes műszaki alapot kínál a dinamikusan letaglózó vezetési élményhez.

A mérnökök a BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 223 – 224 gramm / km) alapfelszereltségként kínált sportüléseit M Carbon kagylóülésekre cserélték, amellyel mintegy 24 kilogrammot spóroltak. A hátsó üléssor és a hozzájuk tartozó biztonsági övek eltávolítása, az ultrakönnyű hátsó panel beépítése és a csomagtér átalakítása további körülbelül 21 kilogrammos súlycsökkentést jelentett. A speciális könnyűfém keréktárcsák, spirálrugók és lengéscsillapítók mellé extrakönnyű M Carbon kerámia fékrendszer került, amely hozzávetőlegesen újabb 21 kilogramm mínusz.

A hangszigetelés módszeres csökkentésével és az ultrakönnyű hangszigetelő anyagok használatával a mérnökök körülbelül 15 kilogrammot, a szénszál-erősítésű műanyagok (CFRP) átfogó alkalmazásával pedig további 11 kilogrammot spóroltak meg.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A készítők a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető mellett például az új BMW M4 CSL motorháztetejét, csomagtérajtaját és középkonzolját is eme csúcstechnológiás alapanyagból formálták meg. A sport kipufogórendszer titán hátsó dobja több mint 4 kilogramm súlycsökkenést eredményez. A BMW hűtőrács, a hátsó lámpák, a szőnyegek és az automata légkondicionáló területén végzett részletes módosítások további 4 kilogrammal csökkentették a különkiadás saját tömegét.

Exkluzív karosszériafényezési árnyalat, típus-specifikus stílusjegyek

Alapfelszereltségként az új BMW M4 CSL az exkluzív Frozen Brooklyn Grey metál karosszériafényezési árnyalatban ragyog. A modell letisztult sportosságát láthatóan hagyott szénszálak és pirosra fényezett kiegészítők fokozzák. Az alapfelszereltség alternatívájaként a bajor prémiummárka ügyfelei Alpine White akril és Sapphire Black metál karosszériafényezési árnyalattal is megrendelhetik az új BMW M4 CSL modellt.

A tervezők a szénszál-erősítésű műanyagból készült karosszériaelemek és karosszéria-kiegészítők felületét számos helyen láthatóan hagyták. Ilyen például a motorháztetőbe vésett két mélyedés, amelyeket piros kontúr hangsúlyoz ki. A piros árnyalat a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető közepén, a küszöbtoldatokon, a fekete típusjelölések kontúrjain, valamint az első lökhárító szénszál-erősítésű műanyagból készült, típus-specifikus koptatóin és légbeömlő nyílásain is visszaköszön.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

BMW Laserlight lézerfény-technológia: sárga fényszórók és innovatív hátsó lámpák

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Laserlight lézerfény-technológia figyelemfelkeltő, szemet gyönyörködtető részletként fokozza az új BMW M4 CSL megjelenését. A különleges fényszórók nem fehér, hanem sárga árnyalatban pompáznak, legyen szó akár az ajtók kinyitására aktiválódó fényjátékról, akár a tompított vagy a távolsági fényről. A sárga fényszórókkal a tervezők a sikeres GT versenyautók emlékét idézik.

Az új BMW M4 CSL LED-technológiás hátsó lámpái már alapfelszereltségként olyan technológiát kínálnak, amely a sorozatgyártásban kínált autók történetében világpremierjét ünnepli: a készítők a hátsó lámpák üvegburkolataiba bonyolult fényszálakat szőttek, amelyeket lézertechnológiával világítanak meg, így a lámpák felületének struktúrája szinte életre kel. A technológia olyan egyedi fényjátékot garantál, hogy az sötétben már messziről is felismerhető.

Soros hathengeres benzinmotor versenysport-ihlette karakterrel

Az új BMW M4 CSL típus-specifikus erőforrásához ugyanaz a magas fordulatszám-tartományig kalibrált, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor szolgáltatta az alapot, amely a BMW M4 GT3 versenyautó erőforrásának műszaki alapját is adta. A motorban rejlő jelentős teljesítmény-tartalékok lehetővé tették, hogy a mérnökök anélkül fokozzák az erőforrás teljesítményét, hogy stabilitása és tartóssága terén bármiféle kompromisszumot is kötnének. A két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltő maximális töltési nyomását ehhez 1,7 barról 2,1 barra emelték, a motorvezérlő elektronikában pedig típus-specifikus módosításokat hajtottak végre. Az új BMW M4 CSL soros hathengeres erőforrása így 650 Nm csúcs forgatónyomatékot ad le percenkénti 2 750 és 5 950 főtengely-fordulat között, amelyhez percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál 405 kW / 550 lóerő maximális teljesítmény társul.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A 3.0 liter hengerűrtartalmú motor versenysport-ihlette karakterének középpontjában a magas fordulatszám-tartomány és a maximális teljesítmény felépülése áll. A motorblokk zárt tetős kialakítása nagymértékben növeli az egység merevségét, a kovácsolt, könnyűszerkezetes főtengely pedig még az extrém nagy forgatónyomatékkal is megbirkózik. M-specifikus alkatrész továbbá a háromdimenziós nyomtatással készült hengerfej is.

A hajtáslánc hűtési és kenési rendszerét az intenzív versenypályás használat követelményei szerint tervezték át a mérnökök. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, dupla végződésű sport kipufogórendszer és a súlyoptimalizált, titán hátsó dob olyan versenypályás orgánumot garantál, amelyet kifejezetten az új BMW M4 CSL számára hangoltak a mérnökök.

A soros hathengeres benzinmotor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A motor és a váltó típus-specifikus rögzítési megoldásai még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is garantálják a vérpezsdítően dinamikus menetteljesítményt. A motor és a váltó stabilabb karosszériaváz-kapcsolata főként határon autózva érezhető.

Optimalizált karosszériaváz-merevség, típus-specifikus futómű-technológia

Az új BMW M4 CSL futómű-technológiáját ugyancsak részletekbe menően továbbfejlesztették a mérnökök – az erőforrás megnövelt teljesítményével párhuzamosan.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

A módosításoknál a mérnökök a modell jelentős mértékben lecsökkentett saját tömegét és megnövelt karosszériaváz-merevségét is figyelembe vették, új szintre emelve ezzel az agilis vezethetőség, a lélegzetelállító menetdinamika és a mérnöki precizitás BMW M modellek által fémjelzett egységét.

Az új BMW M4 CSL motorterében teljesen újratervezett merevítések emelik új dimenzióba a futómű-technológia stabil bekötéseit. Különböző számítási modellek segítségével a mérnökök a frontrész és a tornyok közötti, alumínium-öntvényből készült toronymerevítő elemek geometriáját pontosan az eltérő vezetési szituációkban fellépő erőkhöz igazították.

A kormánymű pontosságát, a kanyarodás közben fellépő oldalirányú erőhatások csillapítását, a spirálrugók és a lengéscsillapítók reakcióit, illetve az egyes kerekek tapadását a féltengelyegyenként hangolt kinematika, valamint a típus-specifikus kerékdőlés-szögek, lengéscsillapítók, kiegészítő rugók és keresztstabilizátorok összehangolt rendszere optimalizálja. A típus-specifikus kerék-felfüggesztéseket a BMW M4 Competition Coupé modellhez képest 8 milliméteres hasmagasság-csökkentés egészíti ki. Ráadásul a különkiadás széleskörű alapfelszereltségének az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű, az M-specifikus Servotronic funkcióval és változó áttétellel dolgozó, elektromechanikus szervokormány, valamint az M Carbon kerámia fékrendszer is része.

Az integrált fékrendszer M-specifikus változata még határon autózva és kedvezőtlen útviszonyok közepette is kiváló pedálérzetet garantál.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

M Traction Control tapadás-vezérlés versenypályára optimalizálva

Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségeként kínált, versenypályára optimalizált M Traction Control tapadás-vezérlés lehetővé teszi, hogy a vezető a saját preferenciái szerint állítsa be a kipörgésgátló rendszer közbeavatkozásának határértékét. Száraz útfelületen az 1-5 közötti érzékenység látványos megcsúsztatásokhoz segíti a vezetőt. A 6-10 közötti érzékenységet a mérnökök a túraautó-pilóták számára kifejlesztett alkalmazás alapjaira álmodták meg, lehetővé téve, hogy a vezető a legideálisabb útviszonyok és gumiabroncs-hőmérséklet esetén maximális tapadást és iránystabilitást érjen el.

Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségének az exkluzív keresztküllő-dizájnú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei, az első tengelyen 19”, a hátsó tengelyen 20” méretben. Mindegyik keréktárcsán nagyteljesítményű gumiabroncsok feszülnek, elöl 275/35 ZR19, hátul pedig 285/30 ZR20 méretben.

Versenyautós hangulatot árasztó felszereltség, amely a hétköznapokat is megkönnyíti


Az új BMW M4 CSL típus-specifikus felszereltségét a színtiszta sportosság, a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság és az exkluzív prémium hangulat közötti tökéletes egyensúly jegyében állították össze a tervezők. Az M Carbon kagylóüléseket szénszál-erősítésű műanyagból készült, rendkívül erős vázszerkezet és a komfortnövelő funkciók szándékos mellőzése jellemzi: az ülések háttámlái fix szögben állnak, előre-hátra manuálisan mozgathatók, magasságuk pedig csak műhelyben, egy háromfokozatú csavarrögzítés útján állítható. Az M Carbon kagylóülések fejtámlái levehetők és hatpontos biztonságiöv-rendszerrel is felszerelhetők.

A „CSL” emblémával díszített kagylóülések mellett Alcantara-borítású BMW M sportkormány, antracit árnyalatú tetőkárpit, szénszálból készült dekorbetétek, „CSL” emblémával ellátott középkonzol és hátsó panel, valamint M-specifikus kijelzők járulnak hozzá a koncentrált vezetési élményhez. A kibővített Merino bőrkárpitozás és a BMW M biztonsági övek ugyancsak az alapfelszereltség részei. A kagylóülések mögé épített hátsó panelben két bukósisak stabil tárolóhelyét alakították ki a készítők.

A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel

Az M-specifikus járművezérlő rendszer a járműbeállítási funkciók közvetlen elérése érdekében „M Setup” gombot, a leginkább kedvelt konfigurációk gyors aktiválása érdekében pedig a kormánykeréken két „M” gombot is tartogat. Az új BMW M4 CSL alapfelszereltségének része továbbá az M Drift Analyser és M Laptimer funkciókkal dolgozó M Drive Professional rendszer, valamint a ROAD, SPORT és TRACK vezetési üzemmódok aktiválását kínáló „M Mode” gomb is.

A szintén alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával kecsegtet. Funkciói között a BMW Maps navigációs rendszer, a BMW Intelligent Personal Assistant, az okostelefon-integrálhatóság, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a WiFi csatlakozási lehetőség is megtalálható. Az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Head-Up kijelző és a BMW Drive Recorder az opcionális extrafelszereltség része.

Az új BMW M4 CSL komfortnövelő és vezetést támogató rendszerei kizárólag a lényegre összpontosítanak, szem előtt tartva az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveit és a letisztult koncepciót. A különkiadás alapfelszereltségének része így az automata légkondicionáló, a parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és a sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info). A kétzónás automata légkondicionáló, a Driving Assistant csomag és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) az opcionális extrafelszereltség részeként rendelhető meg a modellhez.
Kulcsszavak: bemutató, BMW Group, BMW M, sportautó, új modell
 
A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel Ford ’Vandemonium’ a SEMA kiállításon A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló
 
Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A.

Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A.

2022. május 18.
Spanyolország történetének legnagyobb ipari beruházása. 2023 első negyedévében veszi kezdetét az első spanyolországi akkumulátor-gigagyár (Gigafactory) építése, amely több mint 3000 új munkahelyet teremt.
Részletek

Tízmilliárd eurót mozgatna meg Spanyolország villamosítására a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A.

A PERTE VEC kedvező elbírálása esetén, a „Future: Fast Forward” projektbeli partnereivel közösen tízmilliárd eurót tervez mobilizálni a Volkswagen Csoport és a SEAT S.A. – jelentette be május 5-én Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke, aki Pedro Sánchez, Spanyolország miniszterelnöke, Ximo Puig, a Valenciai Generalitat elnöke, Wayne Griffiths, a SEAT S.A. elnöke, valamint Thomas Schmall, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, műszaki igazgató, egyben a SEAT S.A. igazgatótanácsának elnöke társaságában kereste fel a Parc Sagunt II helyszínét.

„Ez a tízmilliárd eurós beruházás villamosítja Spanyolországot, Európa második legnagyobb autógyártóját. Akkumulátor-gigagyárat létesítünk Saguntóban, ezzel elektromos járművek gyártását tesszük lehetővé Martorell és Pamplona üzemeiben, illetve átfogó beszállítói ökoszisztémát építünk ki. Ez Spanyolország eddigi legnagyobb ipari beruházása” – hangsúlyozta Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke.

A találkozó helyszínéül a Parc Sagunt II (Valencia) szolgált, ahol a Volkswagen Csoport az ország első gigagyárát létesíti. Az akkumulátorgyár felépítése a „Future: Fast Forward” projekt egyik fő eleme. Május 4-én a projektben résztvevő összesen 62 nemzeti és nemzetközi vállalat, illetve benchmark-cég együttesen pályázott a Stratégiai Projekt a Gazdaság Élénkítéséért és Átalakításáért (spanyolul PERTE) Elektromos és Hálózatba Kapcsolt Jármű (spanyolul VEC) programjára.

„A Volkswagen Csoport, a SEAT S.A. és a spanyol kormányzat közös jövőképet fogalmazott meg Spanyolország európai elektromos mobilitási központtá fejlesztéséről, mi pedig készen állunk ezen átalakulás elindítására. A PERTE egész Spanyolország számára mintául szolgálhat a hagyományos ipari struktúrák átalakítására” – tette hozzá Herbert Diess.

A gigagyár éves termelési kapacitása a 40 gigawattórát is elérheti, a teljes cellamennyiséget Martorell és Pamplona üzemei használják fel, 2030-ra pedig a tervek szerint már több mint 3000 munkatársat foglalkoztat és 200 hektáron működik majd. A gigagyár építése 2023 első negyedévében, a termelés pedig 2026-ban veszi kezdetét.

Az első mérföldkövet a PERTE-pályázat kedvező elbírálása, illetve az engedélyek véglegesítése jelenti. „Több, mint hárommilliárd euró beruházással építjük meg az akkumulátor-gigagyárat, de a PERTE forrásai is elengedhetetlenek azon ambiciózus célkitűzésünk megvalósításához, hogy az elektromos járművek európai központjává fejlesszük Spanyolországot” – emelte ki Thomas Schmall.

„A saguntói akkumulátorgyár 200 hektáron terül majd el, a harmadikként azon hat gigagyár közül, amelyeket a vállalatcsoport Európa-szerte tervez létesíteni. Az akkumulátorgyártás spanyolországi és európai felfuttatása tekintetében egyaránt kulcsfontosságú a hosszú távú fenntarthatóság és a zárt értékteremtési láncolat. Néhány alapvető szempont: a gigagyár ellátásához szükséges villamosenergia száz százalékban megújuló forrásokból megoldott előállításával, a helyi ellátás (local-to-local) koncepciójával és az értékes nyersanyagok helyszíni újrahasznosításával új valenciai gyárunk a körforgásos gazdaság mintaképeként szolgálhat” – mutatott rá Thomas Schmall.

Napelempark-megállapodás az Iberdrolával

A május 5-i rendezvény részeként stratégiai megállapodást írt alá a Volkswagen Csoport és az Iberdrola Csoport, amelynek keretében a gigagyárat zöld energiával ellátó napelemüzem is épülhet Saguntóban. A napelemes erőmű az akkumulátorgyártól kevesebb, mint tíz kilométerre, 250 hektáron terül majd el, és első fázisában a gigagyár teljes energiaigényének 20 százalékát biztosítja.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely egyaránt tervez, fejleszt, gyárt és értékesít autókat Spanyolországban. A Volkswagen Csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), CUPRA és SEAT márkanév alatt értékesíti járműveit, a SEAT MÓ pedig a városi mobilitási termékeket és megoldásokat kínáló üzletág.

A SEAT S.A. járművei több mint 80 százalékát exportálja és 75 országban van jelen. A vállalat több mint 15 ezer szakembert foglalkoztat és három gyártóközponttal – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – rendelkezik, ahol a SEAT Ibiza, a SEAT Arona, a Leon család és a CUPRA Formentor készül. Mindemellett a SEAT S.A. Németországban CUPRA Born és SEAT Tarraco, Csehországban Ateca, Portugáliában pedig SEAT Alhambra modelljeit készíti, SEAT CODE szoftverfejlesztő központja pedig Barcelonában működik.

A SEAT S.A. 2025-ig ötmilliárd eurót invesztál új modellek fejlesztésébe két kereskedelmi márkája, a SEAT és a CUPRA számára, valamint termékpalettája elektromossá alakításába. A vállalat célja, hogy meghatározó szerepet játsszon a városi járművek villamosításában, különös tekintettel a spanyol autóipar átalakítására.

Kulcsszavak: autógyár, környezetvédelem, seat, Volkswagen Csoport
 
A jövőbe invesztál a Volkswagen A jövőbe invesztál a Volkswagen Kiválóan kezdte az évet a SEAT Magyarországon Kiválóan kezdte az évet a SEAT Magyarországon A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca
 
Francia idegenlégiós Oroszlányban

Francia idegenlégiós Oroszlányban

2022. május 18.
Pályafutását mentőként kezdte Franciaországban, de huszonhárom évesen szakmát és országot váltott, azóta az Oroszlányi Önkéntes Tűzoltó Egyesület munkáját segíti éjjel-nappal.
Részletek

Francia idegenlégiós Oroszlányban

A veterán korú, különlegesen átalakított Peugeot 505 kombinak csodájára jár a szakma, de gazdái nem dísznek tartják – és nem is ijed meg a kemény munkától.

Pont ma harmincéves – mondja nem titkolt büszkeséggel Tyukodi József, az Oroszlányi Önkéntes Tűzoltó Egyesület elnöke, ezzel azt is elárulva, hogy miért ragaszkodott a fotózás kitűzött dátumához. Az ünnepelt az egyesület oszlopos tagja, de torta helyett csupán egy alapos mosást kapott születésnapjára, gyertyából pedig amúgy sincs szüksége négynél többre.

A fényképeken így is legjobb formáját mutatja, ami előéletét tekintve nagy szó, hiszen két évtizeden át szolgált franciaországi mentőalakulatoknál, míg aztán 2015-ben Magyarországra költözött, hogy szociális dolgozóként (értsd: ételhordó gépkocsiként) segítse az oroszlányi önkormányzat munkáját.

„Oroszlányban 2003-ban jött létre a Köztestületi Tűzoltóság. Az 1911 óta folyamatosan működő egyesület ekkor minden felszerelését átadta a hivatásos állománynak, így innentől nem rendelkeztünk saját autóval. Amikor aztán az önkormányzat franciaországi felajánlásból hozzájutott ehhez a Peugeot 505-öshöz, azonnal megláttam benne a lehetőséget."

Francia idegenlégiós Oroszlányban

"A hatalmas belső terű, mégis könnyű, kis fogyasztású, egyszerűen szervizelhető jármű tökéletesen alkalmasnak tűnt azoknak a feladatoknak a kiszolgálására, amikkel rendszeresen bennünket, önkéntes tűzoltókat bíztak meg: avartüzek oltására, műszaki mentések végrehajtására, kidőlt fák feldarabolására és eltávolítására, esőzések után elárasztott pincék szivattyúzására.” – kezdi a történetet a legelején Tyukodi József, aki 1980-ban kötelezte el magát a tűzoltóhivatás mellett.

 „Jókor voltunk a jó helyen: az autót pont akkor kaptuk meg, amikor eljött az éves pályázatok beadási határideje. Felmértük az állapotát – a huszonhárom év nem múlt el felette nyomtalanul –, készítettünk egy kalkulációt, és amikor elnyertük a támogatást, megkezdődött a munka. Az autó műszakilag viszonylag jó állapotban volt, de a karosszériát itt-ott már megtámadta a korrózió.
Komoly bürokratikus vesszőfutást jelentett a francia papírok honosítása, a forgalmi engedély kiváltása, de az egyesület alapításának évfordulójára, 2015. augusztus 28-ra mindennel elkészültünk, az indítókulcsot Németh Gábor alpolgármester adta át az egyesületnek.”

Az autót még a Heuliez karosszériaépítő manufaktúra alakította át mentővé: a második üléssort kiszerelve egyetlen hatalmas teret alakítottak ki az első ülések mögött, itt helyezték el a mentőorvos ülését, a hordágyat, az oxigénpalackokat és a többi felszerelést.

Ezeket részben el kellett távolítani, részben a megváltozott feladatokhoz átalakítani, hiszen Tyukodi Józsefnek egészen pontos elképzelései voltak arról, hogy mi mindent szeretne az autóval szállítani.

Francia idegenlégiós Oroszlányban

„Tudva azt, hogy milyen feladatoknál kell helyt állnunk, összeállítottunk egy minimális felszereléslistát. Tizenkét tömlőnek, négy sugárcsőnek, egy osztónak, egy háti puttonyfecskendőnek, szikracsapóknak, egy állványcsőnek, egy szivattyúnak, két mentőkötélnek és mászóöveknek, négy sisaknak, terelőkúpoknak, bontóbaltáknak, lapátoknak kellett helyet találnunk. Van bent két láncfűrész is, meg porral oltók, és persze kell a hely az egyéni védőfelszereléseknek is. Ez mintegy féltonnányi tömeget jelent, tehát meg kellett oldani mindennek a biztonságos rögzítését.”

Az öreg Peugeot hatalmas rakterében minden centimétert kihasználtak, katonás rendben sorakoznak a felszerelések. A tartókat saját tervek alapján készítették el az egyesületi tagok, túlnyomó többségben Szlezák Ákos, Bodó Krisztián, Batta Attila és jómagam közreműködésével, minden hivatalos előírást és követelményt betartva.

Nehezítette a feladatot, hogy semmit nem szerelhettek be fixen, hiszen az 505-ös hivatalosan megmaradt mentőautónak, így a vizsgáztatás idejére mindig helyre kell állítani az eredeti állapotokat.  

„Nem érte volna meg átminősíttetni az autót, de nem is volt rá szükség, hiszen azok a feladatok, amiket ellátunk, nem igénylik a megkülönböztető jelzés használatát.” – magyarázza a piros festés és a fényhíd hiányát Tyukodi József.
Francia idegenlégiós Oroszlányban

A közvetlen önkéntes tűzoltói feladatok ellátásán kívül a Peugeot 505 rendszeres feladatai közé tartozik a részvétel a Flórián-napi ünnepségeken, az egyesület alapításának évfordulójára szervezett programon, a város rendezvényein, a civil szervezetek programjain, valamint azokon a tűzoltóversenyeken, ahol minden alkalommal a csodájára járnak a ritka veteránnak.

„Évente mintegy 4000 kilométert megy az autó, ami nem sok, de vonuló kocsi lévén mindig indulásra készen kell hogy álljon. 2,5 literes dízelmotorjával és hátsókerék-hajtásával teljes terheléssel is komfortosan vezethető, pedig ilyenkor teljesen kilapulnak a hátsó laprugók. Az ülések tágasak, kényelmesek, műszakilag a kezdeti problémák elhárítása óta teljesen megbízható a Peugeot.” – összegzi a tapasztalatokat az egyesület elnöke, aki szinte mindig maga vezeti az autót.

Az impozáns, emelt tetejű kombi éves fenntartását részint pályázatokból, részint az egyesületnek nyújtott támogatásokból fedezik. A szponzorok matricái miatt gyakran csak versenyautóként emlegetik a Peugeot-t, amely most, harmincadik évét betöltve immár komoly veteránpiaci értéket képvisel.

Ennél fontosabb azonban az egyesület számára, hogy megbízhatóan szolgálja őket, és biztonságosan szállítja a tűzoltók mintegy kétmillió forint értékű szakfelszerelését.

Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 505, tűzoltóautó, tűzoltóság
 
Suzuki Vitarát kaptak az Esztergomi tűzoltók Suzuki Vitarát kaptak az Esztergomi tűzoltók Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója Ötmilliárd forintos közbeszerzést nyert a Rába Ötmilliárd forintos közbeszerzést nyert a Rába A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot
 
A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

2022. május 18.
A Hyundai Motor Company a mai napon „Az innováció nagyon is emberi dolgokkal kezdődik” címmel globális programkampányt indított útjára, amely az önvezető robottaxik jövőjére vonatkozó elképzeléseit ismerteti.
Részletek

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A vezető nélküli mobilitási technológiák globális piacának vezető szereplője, a Motional 2023-tól fuvarmegosztó szolgáltatókkal együttműködésben vezeti be 4. szintű autonóm mobilitási technológiáját az USA nagyvárosaiban.

A tisztán elektromos IONIQ 5 modellen alapuló robottaxi (a továbbiakban IONIQ 5 robottaxi), amely először a 2021-es IAA Mobility kiállításon mutatkozott be nagy sikerrel, egy 4. szintű autonóm közlekedésre alkalmas gépkocsi, amely képes vezető nélkül, biztonságosan működni. A robottaxi valóra váltásához a Hyundai a Motional vállalattal lépett együttműködésre, akik a biztonságos vezető nélküli használathoz szükséges hardverrel és szoftverrel szerelik fel a díjnyertes IONIQ 5-öst.
 
A Hyundai jövőképe a technológia és az ügyfélélmény terén összecseng azzal az ígérettel, hogy az IONIQ 5 robottaxi „olyan mobilitási megoldás, amely amellett, hogy nem igényel emberi sofőrt, tele van emberiességgel.”

A Hyundai ´emberiséget szolgáló fejlődés´ jövőképével összhangban a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a robottaxi teljes mértékben önvezető technológiája mellett is őrizze meg emberi jellemzőit. Ez az üzenet jelenik meg a most útjára indított kampány két rövidfilmjében.

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A két kampányvideó kiemeli a robottaxik emberi vonásait, bemutatva, hogy biztonságos stílusban közlekednek, és gondoskodnak utasaikról. Az első részben a robottaxi viselkedése az óvatos, megfontolt sofőrökét idézi, míg a második részben a robottaxi féltőn gondoskodik utasairól.

Az első epizódban az IONIQ 5 robottaxi autonóm laboratóriumában dolgozó mérnöknő felidézi gyermekkori emlékeit: édesapjára gondol, aki mindig óvatosan, figyelmesen vezetett. Ezután ugyanezeket az értékeket alkalmazva fejleszti a 4. szintű autonóm gépkocsi biztonsági technológiáit. Később látjuk, amit az autó megáll egy kerékpáros előtt, félrehúzódik a megkülönböztető jelzését használó jármű elől, és elengedi a szemből érkezőket, mielőtt biztonságosan nagy ívben balra kanyarodna.

A második film elején egy robotikai mérnöknek készülő tinédzser jön ki az iskolából, és barátaival együtt beülnek egy IONIQ 5 robottaxiba. Meglepődve tapasztalják, hogy az autó saját magát vezeti. Az egyik fiatal kicsatolja a biztonsági övét, az autó azonban figyelmezteti, hogy kösse be magát – pont, mintha vele volnának a szülei. A videó rávilágít arra, hogy az önvezető robottaxi olyan mobilitási megoldást nyújt, amellyel mindenki, minden helyzetben biztonságosan közlekedhet, a tinédzserektől kezdve a fogyatékkal élőkön át az idősekig.

A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését

A Hyundai és a Motional úgy tervezik, hogy már 2023-tól elérhetővé teszik a nagyközönség számára az IONIQ 5 robottaxit. A szolgáltatás elsőként Las Vegasban lesz elérhető, majd kiterjesztik azt az Egyesült Államok, illetve a világ más nagyvárosaira is.

A globális kampány része a Hyundai azon célkitűzésének, hogy minél több lehetőséget kínáljon a nagyközönség számára a 4. szintű autonóm járművek kipróbálására.


Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, IONIQ 5, önvezető autó
 
A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését Megy, mint a golyó az új ADAM ROCKS mini-crossover A Hyundai Motor új globális kampány keretében ismerteti az önvezető IONIQ 5 alapú robottaxi elképzelését Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Az Opel megmutatja a jövő sportkocsiját Az Opel megmutatja a jövő sportkocsiját Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA
 

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 1 - 10