Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 131 - 140
Leállt a Renault-gyár Moszkvában

Leállt a Renault-gyár Moszkvában

2022. február 27.
Moszkvában leállt a Renault-csoport több márkájának az összeszerelése, egyelőre március 5-ig került lakat a gyárra.
Részletek

Leállt a Renault-gyár Moszkvában

Nem gyártják jelenleg a Renault Dustert, a Renault Kapturt, a Nissan Terranot és a Renault Arkanat. A legfőbb ok, hogy az Ukrajna elleni orosz támadás miatt  súlyos gondok vannak az alkatrészellátással. Hasonló okok miatt február végétől nem termel az AvtoVaz gyára Togliattiban és Izsevszkben - jelentette a smotrim.ru orosz hírportál.

A Renault moszkvai igazgatója szerint azért nem érkeznek meg az alkatrészek, mert az ukrán események miatt minden tranzitországban sokkal szigorúbbak az ellenőrzések, mint bármikor korábban.

Izsveszkben és Togliattiban Ladákat és Renault Sanderokat (Magyarországon Dacia Sandero, Dacia Logan) gyártanak, már ha éppen van alkatrész. A cég most mindent megtesz, hogy mielőbb újraindulhasson a termelés Moszkvában és a két másik városban, ehhez új szállítási útvonalakat keres és áttervezi a logisztikai rendszerét - írja a Privátbankar.hu.

Leállt a Renault-gyár Moszkvában


Kulcsszavak: autógyár, nissan, oroszország, renault
 
Leállt a Renault-gyár Moszkvában Sikeres első félévet zárt a Kia szlovákiai gyára A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol 5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén 5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén Leállt a Renault-gyár Moszkvában Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Leállt a Renault-gyár Moszkvában Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében
 
Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

2022. február 27.
Az elektromos hajtású autóknak köszönhetően nőtt a német autóipar exportbevétele tavaly, az alkatrészhiány miatt lecsökkent volumen ellenére is, de a válság előtti szintet még nem érte el német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
Részletek

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele
   
2021-ben a Destatis előzetes adatai szerint 117,6 milliárd euró értékben exportáltak Németországból autókat, 9,9 százalékkal az előző évi felett. A 2020-as válságévben az export 8,2 százalékkal csökkent a 2019-eshez képest.
   
A német autóipar legfontosabb felvevőországa 2021-ben is Kína volt 16,7 milliárd eurós forgalommal, 14,0 százalékkal a 2020-as felett. TAz Egyesült Államokba 15,9 milliárd euró értékben exportált személygépkocsikat Németország, 18,1 százalékos éves növekedéssel, az Egyesült Királyságba viszont az export 17,0 százalékkal csökkent 9,4 milliárd euróra.
   
Az alkatrészhiány világszerte hátrányosan érintette az autógyártókat, és ez visszafogta a német autóimportot is: 2021-ben az előző évihez képest 2,4 százalékkal 56,4 milliárd euróra csökkent, és ezzel 12,6 százalékkal a válság előtti szint alatt is maradt. Németország a legnagyobb értékben 6,5 milliárd euróért Spanyolországból importált autókat tavaly, 14,6 százalékkal a 2020-as alatt. Az Egyesült Államokból 6,3 milliárd euró értékben importált személygépkocsikat Németország, ami 3,8 százalékos növekedés az előző évihez képest. A Szlovákiából importált személygépkocsik összértéke 9,9 százalékkal emelkedett 5,2 milliárd euróra.
   

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

A belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik esetében mind az export, mind az import csökkent. Ezzel szemben a tisztán elektromos járművek, a hibrid személygépkocsik és az úgynevezett mild hibrid járművek esetében 2021-ben erőteljes növekedés volt tapasztalható: 2021-ben mintegy 300 ezer tisztán elektromos járművet exportáltak 12,6 milliárd euró értékben. Ez értékben 78,1 százalékos növekedés az előző évhez képest, 2019-hez képest pedig 272,7 százalékos növekedés. Az import esetében a bővülés még jelentősebb volt: a 7,5 milliárd euró értékben behozott 292 ezer elektromos járművel az importérték több mint 82,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest - 2019-hez képest pedig ötszörösére, 426,2 százalékkal. A megnövekedett kereslet egyik oka lehet az elektromos vagy plug-in hibrid járművek vásárlásához nyújtott állami támogatás is.
   
A plug-in hibridek, amelyek elektromos és belsőégésű motor kombinációjával rendelkeznek, szintén növekedést könyvelhettek el. 2021-ben 264 ezer hibridet exportáltak 10,5 milliárd euróért. Ez 37,5 százalékos bővülés 2020-hoz képest. Az import pedig 223 ezer hibrid autó volt 7,4 milliárd euróért, 32,2 százalékos növekedéssel.
   
Tavaly 551 ezer úgynevezett mild hibridet, belsőégésű motorral és villanymotorral szerelt járművet exportáltak 22,4 milliárd euróért. A mild hibrid autók külső áramforrással nem tölthetők. Az exportérték több mint kétszeresére nőtt 2020-hoz képest, 116,5 százalékos növekedéssel. Az import 204 ezer mild hibrid autó volt 5,3 milliárd euróért 68,1 százalékos növekedéssel.
   

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

Tavaly a Németországból exportált tisztán elektromos autók legnagyobb része az Egyesült Államokba került 2,0 milliárd euró értékben, 110 százalékos éves növekedéssel. Az elektromos autók második legfontosabb vásárlója az Egyesült Királyság volt 2,0 milliárd euróval, 96,7 százalékos növekedéssel, amelyet Norvégia követett 1,5 milliárd euróval, 30,6 százalékos növekedéssel.
   
Az elektromos járműveket elsősorban az Egyesült Államokból importálták Németországba: 1,2 milliárd euró értékben 108,3 százalékkal többet az előző évinél. Franciaországból 6,1 százalékkal többet, 927 millió euró értékben importált Németország. A csehországi import 70,5 százalékkal nőtt 806 millió euróra.
   
Az elektromos járművek térnyerése ellenére 2021-ben még mindig a belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik tették ki a német személygépkocsi-export és -import többségét, de a tendencia meredeken csökkenő volt.
   
A belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik három legfontosabb motorikus teljesítményosztályában 2021-ben összesen 1,5 millió autót exportáltak 48,7 milliárd euró értékben. Az export így értékben 18,9 százalékkal csökkent 2020-hoz képest. A három szegmensben az import összesen 1,2 millió gépkocsi volt 24,2 milliárd euró értékben, 23,0 százalékos csökkenéssel.
   
Az autóipar a legnagyobb forgalmú feldolgozóipari ágazat Németországban. A személygépkocsi- és személygépkocsi-motorgyártó ágazat 60 vállalata 2021-ben 295,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. Ez a teljes ipari forgalom 16,1 százaléka. A 2020-as 274,4 milliárd euróhoz képest képest ez 7,7 százalékos növekedést jelent. Ami azonban 6,9 százalékkal marad el a válság előtti 2019-es 317,5 milliárd eurótól.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
A Bulli pedig csak gurul, gurul tovább… - A hannoveri Transporter gyár 60 éve A Bulli pedig csak gurul, gurul tovább… - A hannoveri Transporter gyár 60 éve Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele Legalább 19-en haltak meg a GM-gyújtáskapcsolók hibája miatt Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Feleannyi energiával működik a Ford új dízelmotor-gyártósora Feleannyi energiával működik a Ford új dízelmotor-gyártósora A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó A Ford a leginnovatívabb tömeggyártó
 
Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

2022. február 27.
Péntektől nem repülhetnek be az Egyesült Királyság légterébe az Oroszországban lajstromba vett, orosz tulajdonú repülőgépek, de azok a járatok sem, amelyeket az országhoz köthető személy üzemeltet vagy bérel.
Részletek

Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

A csütörtök este kiadott NOTAM-közlemény szerint 2022. február 25-én UTC idő szerint 0 óra 1 perctől lép életbe a korlátozás az Oroszországhoz köthető gépekkel szemben, és egészen május 23. 11 óra 59-ig tart - í­rja az airportal.hu.

A tilalom az Oroszországban lajstromba vett repülőgépek mellett azokra a járatokra is vonatkozik, amelyeket olyan repülőgép teljesít, amely orosz tulajdonban van, és nem repülhetnek be az orosz személyek által üzemeltetett vagy bérelt gépek sem.

A korlátozás az Egyesült Királyság és az általa felügyelt tengeri területek feletti légterekre is vonatkozik.

Kivételt képeznek azok a repülőgépek, amelyeknek az Egyesült Királyság közlekedési minisztériuma ezt külön engedélyezi, vagy olyan észak-atlanti útvonalakon repülnek, amelyhez a shanwicki, illetve prestwicki légiforgalmi irányító központok engedélyével rendelkeznek.

A rendelkezés érinti az Aeroflot légitársaságot is, amely napi rendszerességű járatot üzemeltet Moszkva és London között.

A NOTAM-ok érvényességét könnyen és gyorsan lehet módosítani, így a korlátozás akár rövidebb ideig is tarthat, de hosszabbítható is.

A lépés vélhetően része azoknak a szankcióknak, amelyről Boris Johnson brit miniszterelnök csütörtökön azt mondta az MTI szerint, hogy Nagy-Britannia partnereivel egyeztetve olyan masszív szankciókra készül Moszkva ellen, amelyek béklyóba szorítják az orosz gazdaságot. London új törvényjavaslatot is beterjeszt a parlament elé a kettős – vagyis polgári és katonai célú – felhasználásra egyaránt alkalmas termékek oroszországi exportjának teljes tilalmáról. Ez az intézkedés egyebek mellett a magasan fejlett elektronikai, távközlési és repülőgépipari berendezésekre és részegységekre vonatkozik, és évekre hátráltatni fogja az orosz hadiipari és technológiai szektorok fejlesztését – mondta a brit kormányfő.
Kulcsszavak: Aeroflot, Egyesült Királyság, légiközlekedés
 
Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság A világelső elektromos Urban Air Port® elnyerte a brit kormány támogatását Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Több járat is elindult Budapestre Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Számos új járat indul a budapesti repülőtérről
 
Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

2022. február 25.
Az Airbus A380-as gépének több száz alkatrészét, berendezési tárgyát árverezik el. A 21. század első új fejlesztésű repülőgépének darabjaira június 23. és 25. között licitálhatnak az érdeklődők személyesen vagy online.
Részletek

Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

Az Airbus közleménye szerint a Marc Labarbe nemzetközi aukciósház által szervezett árverésen csaknem 500 tárgy, köztük lámpák, lépcsők, fedélzeti bár, kartámaszok, ülések, utaskiszolgáló zsúrkocsik és a pilótafülke "menekülő kötele" is szerepel.
   
Az aukcióra bocsátott alkatrészek többsége az MSN 13-as szériaszámú A380-asból való, amely 2008. október 23-án állt kereskedelmi forgalomba, fedélzetén háromosztályos konfigurációban 489 utast szállíthatott. Más alkatrészek, így az üzleti osztályú ülések másik példányokból valók.
   
A licitből befolyó összeg legnagyobb része a cég alapítványához, az Airbus Foundationhöz kerül és humanitárius kezdeményezések finanszírozására fordítják. A bevétel egy másik részével a légiközlekedés hagyatékának gondozásával foglalkozó AIRitage egyesületet támogatják.
   
Az A380-as 2005. április 27-én hajtotta végre szűzrepülését a toulouse-i repülőtérről. A kétfedélzetes repülő nemcsak összetéveszthetetlen formája miatt vált világhírűvé, hanem a repülőgép gyártásánál alkalmazott csúcstechnológia miatt is.
   
Mint írják, az aukció nem jelenti azt, hogy az A380-as típus pályafutása véget ért volna. Az utolsó legyártott példány, a 272-es szériaszámú gép átadása az Emirates számára sem jelentette a program végét. A Superjumbo még több évtizedig teljesíthet szolgálatot a világon.
   
A 13-as szériaszámú repülőgépet 2021-ben vonták ki a forgalomból és a fenntartható módú szétbontásban világelső Tarmac Aerosave bontotta alkatrészeire, ezek jelentős része, mintegy 90 százaléka újrahasznosítható.
Kulcsszavak: A380, airbus, árverés
 
Bővíti budapesti kapacitásait a Qatar Airways Bővíti budapesti kapacitásait a Qatar Airways Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt Tavaly ezernél is több gépet adott el az Airbus, a Boeing szenved a 737 hiánya miatt Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el Megfelelő ütemben halad az Airbus A350-es berepülési programja Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el Kétszázötven Airbus A320 neót vehet az indiai IndiGo légitársaság
 
Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

2022. február 25.
A magyar autós társadalom közel harmada küzd a stresszel a volán mögött, 15 százalékuk mindig vagy sokszor, 17 százalékuk alkalmanként – derült ki a Cristo autós alkalmazás friss kutatásából.
Részletek

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

A stresszre utaló viselkedés és érzések inkább a férfiak körében jellemzők, ugyanakkor éppen ők azok, akik sokkal kevésbé látják magukat idegesnek, mint nőtársaik. A stressz hatására gyorsabban vezetünk, többet kockáztatunk, vagy éppen lankad a figyelmünk, ami folyamatos balesetveszélyt jelent. A biztonságos autózásért síkra szálló Cristo applikáció március elsejével lakossági kampányában egy különleges, heti fordulókra bontott versenyre hívja az autósokat, amelyből mindenki megtudhatja: a hagyományosan stresszes közúti közlekedésben ki mennyire vezet szabályosan és biztonságosan.

A magyar autósok tíz százalékánál fél tucat stressz tünet rendszeresen előfordul

2022. február 24. A magyar sofőrök nagyjából ötöde, 18 százaléka nem élvezi úgy a vezetést a saját bevallása szerint, mint korábban, ugyanilyen arányban vannak azok, akik azt érzik, hogy folyton rossz sofőrökkel hozza össze őket a sors – derült ki a Smartsurance Kft. által üzemeltett Cristo applikáció friss felméréséből, amelyet a Pulzus kutatócég készített. Minden tizedik autós szenved rendszeresen attól, hogy vezetés közben szaporább a pulzusa, szívverése, és ilyen arányban jellemző a kormányon való ideges dobolás, a szokatlan forgalmi helyzetekre való lassabb reagálás vagy éppen az, hogy a vezetőket olyan dolgok zavarják, amelyek korábban nem.

Ezek a közúti közlekedésre szakosodott pszichológus segítségével összeállított válaszlehetőségek egyértelmű tünetei a stressznek, amelytől a megkérdezett autósok közel harmada, legalább 31 százaléka legalább alkalmanként szenved („minden alkalommal” 6 százalék, „sokszor” 8 százalék, „olykor” 17 százalék). Az autósok 36 százaléka vallotta azt, hogy ritkán stresszes vezetés közben, 33 százaléknál pedig a stressz egyáltalán nem jelenik meg az életében vezetés közben. Érdekesség, hogy a felmérésben azonosított stressztünetek közül hat is volt olyan, amelyek a megkérdezettek több 10 százalékra igazak; ezek mindegyike inkább a férfiakra jellemző, miközben éppen ők azok, akik kevésbé látják magukat stresszesnek.

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Gyorsabb tempó, kockázatvállalóbb vezetés, lankadó figyelem, fagyás a következmények

A stressz komoly közlekedésbiztonsági kockázatot hordoz: a megkérdezett autósok 15 százaléka hajt végre kockázatosabb manővereket, ugyanennyien vannak, akik hirtelen gyorsítanak és fékeznek, 14 százalék mondta azt, hogy lankad a figyelme, lefagy, 11 százalék pedig általánosan gyorsabban vezet; a megkérdezettek negyede véli úgy, hogy a stressz nem befolyásolja a vezetési gyakorlatát. Ezek – kockázatosabb manőverek és a lankadó figyelem kivételével – a férfiak körében jellemzőbbek.

„Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan”: keressük az ország legbiztonságosabban közlekedő sofőrjét!
A probléma ismeretében március elsejével átfogó edukációs kampányt indít a Cristo applikáció, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet stressz közlekedésbiztonsági kockázataira, és hasznos, pszichológiai és közlekedéstechnikai tanácsokkal segítse a hazai autós közösséget.

„Az autóstársadalom egészét kiszolgálni kívánó, a sofőrök közlekedési, autós igényeit folyamatosan figyelő és lekövető alkalmazásként számunkra elemi érdek, hogy minél több autós szabályosan és biztonságosan közlekedjen. A nemzetközi kutatási adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a szabálytalan vezetés egyik fő oka a stressz és a negatív érzelmeink. Ezért döntöttünk amellett, hogy országos kampányt indítunk azzal a céllal, hogy segítsünk a vezetőknek a stressz leküzdésében és a szabályosabb, biztonságosabb autózás gyakorlásában” – mondja Szota Szabolcs, a Smartsurance Kft. ügyvezető igazgatója.


Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Az alkalmazás ugyanakkor nem egyszerűen informatív tájékoztató tartalmakkal, hanem személyre szabottan és interaktív módon szeretné segíteni az autós közösséget. Ezért a Cristo applikációban egy egyhónapos, heti fordulókra bontott közlekedésbiztonsági versenyre hívják az autósokat, a Cristo jelenlegi és leendő felhasználóit, akik pontos képet kaphatnak arról, hogy mennyire vezetnek biztonságosan. Az applikáció a jelentkezés után nyomon követi és elemzi a felhasználó vezetési gyakorlatát, a sebesség megválasztását, a manővereket, az elindulásokat és a megállásokat, és ez alapján pontok formájában értékeli a teljesítményt. A versenyzők minden héten megmérettetnek, és a heti fordulók nyertesei, valamint azok, akik az összesített versenyben a legtöbb pontot szerezték az egy hónap alatt, a verseny utolsó állomásán, április 2-án a drivingcamp vezetéstechnikai tanpályáján mérhetik össze tudásukat és felkészültségüket a győzelemért. A záró rendezvényre bejutók már biztos nyernek valamit, viszont az első három helyezett kapja a legértékesebb nyereményeket.

A versenyben való részvételhez egy telemetrikai eszköz szükséges

A versenyben az applikáció felhasználói vehetnek részt, a regisztráció ingyenes. A vezetési gyakorlat pontos elemzéséhez ugyanakkor – a nevezés feltételeként – szükség van egy Beat nevű telemetrikai eszközre, amely pontos gyorsulási- és lassulási adatokat szolgáltat az applikáció számára. A Beat eszköz a Cristo alkalmazásban, illetve a verseny webes felületén egyaránt megrendelhető. Használatával nem csak a játékban való részvétel, de a Cristo kényelmi szolgáltatásai, például a valós autóhasználat alapján fizetendő Casco-biztosítás és a kényelmi díj mentes automatikus parkolás leállítás (okosparkolás) is elérhetővé válnak. A versenybe a játék időtartama alatt bármelyik héten becsatlakozhatnak a felhasználók.



Kulcsszavak: gyorshajtás, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben E-útdíj - Elmaradt a szerződéskötés a tendergyőztessel Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben E-útdíj - 75 milliárd forint felett a bevétel Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben NFM: az M0-ás régi pályájának felújítását a 2014-2020-as uniós forrásból finanszíroznák Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Finnországban nyit téli tesztpályát a Goodyear Dunlop
 
Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

2022. február 25.
Japán sajtóértesülések szerint villanyautó válthatja a Lexus palettáján a márka legkisebb, legöregebb szedánját. Az elektromos IS már az évtized derekán piacra léphet.
Részletek

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

A jövőbeli újdonságokat rendszerint jó érzékkel, nagy pontossággal előre jelző, japán Best Car magazin úgy tudja, a Lexus hamarosan vadonatúj modellel váltja le az IS szedánt. Ez nem volna nagy meglepetés, hiszen a jelenleg forgalmazott típust 2013-ban vezették be. Noha a középkategóriás szedán 2020-ban teljes körűen megújult, az autóiparban a digitális funkciók és szolgáltatások elterjedése felgyorsította a modellciklusokat. Mechanikusan hiába számít ma is modernnek az autó, ma már olyan elvárásokat támasztanak járműveikkel szemben a fogyasztók, amik tíz évvel ezelőtt még nem is léteztek.

Nos, az új generációs IS nem csak kielégíti majd ezeket az elvárásokat, de alighanem új mércét is állít ezek terén. A Best Car értesülései szerint ugyanis a közelmúltban leleplezett, futurisztikus koncepciójármű, az egyelőre csak Lexus Electrified Sedan néven ismert formatanulmány jelenti a kiindulási pontot az újdonság fejlesztéséhez.

A sportos limuzin műszaki részletei egyelőre nem ismertek, ám ez nem meglepő annak fényében, hogy a modell várhatóan csak 2025-re kerül piacra, hiszen a villamosított hajtástechnológiák, ezen belül is az akkumulátorok rohamos fejlődése miatt az évtized derekára vélhetően a jelenlegi csúcsmegoldásokon is messze túllépnek majd.


Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

A márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett típusa, a Lexus RZ 450e új generációs, nagyobb energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorokat alkalmaz, amely a szokásosnál jelentősen nagyobb kapacitást, ezáltal hosszabb hatótávolságot eredményez azonos méretű akkumulátorcsomaggal.

A fejlesztés következő fázisában érkezhetnek a szilárd elektrolitos akkumulátorok; ezeket első körben várhatóan öntöltő hibrid típusaiban alkalmazza majd a Lexus, majd az itt szerzett tapasztalatok alapján továbbfejlesztett technológia az akkumulátoros elektromos modellekben is helyet kaphat.

Hogy az egyre nagyobb hatótávolságot biztosító akkumulátorrendszerek közül melyek lesznek piacérettek az új generációs Lexus IS premierjére, ma még nem tudható. Az viszont szinte bizonyos, hogy a modell hátsó- és összkerékhajtással, illetve többféle teljesítményszinten is elérhető lesz.

A Lexus hagyományait ismerve joggal számíthatunk egy IS F nagyteljesítményű elektromos szedánra is – tekintve, hogy a márka a közelmúltban egyértelművé tette, hogy villanymotorral kelti életre a Lexus LFA legendáját, az extrém menetdinamikájú elektromos hajtásláncot jóformán csak le kell majd emelniük a polcról a márka mérnökeinek.

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, Lexus IS
 
Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja A BMW ízelítőt ad a jövő autóipari innovációiból Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés Elektromos autókat kaptak állami intézmények Elektromos autókat kaptak állami intézmények Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Elektromobilitás kiállítás a Millenárison
 
E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe

E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe

2022. február 25.
Február elején módosultak az Európai Unióban és néhány további európai országban az elektromos autók töltőire vonatkozó előírások.
Részletek

E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe

Az új szabványnak megfelelő töltők jobban tolerálják a környezeti változásokat, a hőingadozást, illetve nagyon szigorú teszteken kell átmenniük a por és víz, valamint a véletlen érintések elleni védelem kapcsán. Így összességében biztonságosabb és hatékonyabb használatot tesznek lehetővé. Az e-autók töltéséhez nagy teljesítményre képes elektromos hálózat kell, ha erre nem figyelnek, a vezetékek túlmelegedhetnek, ez pedig tűzveszélyes. Ennek megelőzését is szolgálja az új szabályozás – hívja fel a figyelmet az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric.

Egy friss előrejelzés szerint a következő bő egy évtizedben Európában több mint 60 millió töltőt kell majd telepíteni, és mintegy 115 milliárd eurós beruházásra lesz szükség az e-autózást kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésére. A rövidzárlatok, a túlmelegedés és az áramütés elkerülése érdekében kulcsfontosságú az elektromos biztonság. Ezt szem előtt tartva lépett életbe 2022. február 3-án az Európai Unió tagországaiban, valamint az Egyesült Királyságban, Izlandon, Norvégiában, Svájcban, Macedóniában, Szerbiában és Törökországban egy új, elektromos töltőkre vonatkozó szabvány. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ezekben az államokban csak olyan töltőberendezéseket lehet értékesíteni, amelyek megfelelnek az új előírásoknak. A piac már felkészült a szigorúbb műszaki elvárásokra.

„A nyilvános használatra szánt töltők esetében ez talán kisebb probléma, mivel ezeket jellemzően komoly tapasztalattal és háttérrel rendelkező szervezetek üzemeltetik. Az otthoni töltés kapcsán viszont fel kell hívni az egyéni felhasználók figyelmét a lehetséges kockázatokra és a biztonságos körülmények kialakítására” – mutatott rá Racsek Dániel, a Schneider Electric EcoStruxure üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

Elektromos autó vásárlásakor általános gyakorlat, hogy a gyártó ad töltőt a jármű mellé, amely természetesen megfelel az értékesítéshez szükséges műszaki előírásoknak. Ugyanakkor a telepítésük során különös gondossággal kell eljárni. „Célszerű felmérni akár már vásárlás előtt, hogy az otthonunk elektromos hálózata alkalmas-e egyáltalán a nagy teljesítményt igénylő e-autó töltésre. Olyan kérdéseket kell tisztázni például, hogy bírja-e a hálózat a plusz terhelést, milyen kábelek futnak a falban, hogyan lettek bekötve – ehhez a felméréshez és a telepítéshez is mindenképpen kérjük szakemberek segítségét. A Schneider Electric az elmúlt években többszáz hazai villanyszerelőt képzett ki arra, hogy megfelelő módon tudják telepíteni az e-autó töltőket” – fűzte hozzá Racsek Dániel.



Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Schneider Electric
 
Jó eredményeket ért el a német autóipar az elektromos mobilitásban Jó eredményeket ért el a német autóipar az elektromos mobilitásban Magyarországra érkezett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 Magyarországra érkezett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Így hódítaná meg Amerikát a Volkswagen Így hódítaná meg Amerikát a Volkswagen A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el
 
Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

2022. február 23.
Petter Solberg, Richard Burns, Alister McRae, Guy Wilks, Mark Higgins… Nagyszerű autóversenyzők, akikben az a közös, hogy mindannyian megfordultak John Haugland téli raliiskolájában…
Részletek

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

S amiért ez nekünk, magyaroknak éppen most érdekes, az nem más, mint hogy a Hangodi Bendegúz, Bunkoczi László kettős is éppen ebbe az iskolába készül, mi több, már el is utazott, hogy  kipróbálja magát szöges gumikon, jégen és havon, a Dél-Norvégiában, 900 méteres magasságban felépített ralipályán. Negyvenhat ország 1700 versenyzője vett részt az elmúlt majdnem harminc évben John Haugland iskolájának háromnapos kurzusán, és kivétel nélkül mind értékes és hasznos tapasztalatokkal gazdagodott. Ezt várja az előtte álló héttől Hangodi Bendegúz, a Peugeot 208 Rally Cup tavalyi bajnoka is, aki életében először vezet majd szöges gumikon és havon – ennél jobb visszarázódást elképzelni sem tud a hazai szezonkezdet előtt.

„Izgulni nem izgulok, de nyilván furdal a kíváncsiság, hogy milyen lesz ez az egész – mondta az utazás előtt Hangodi Bendegúz, aki az idén is marad a Peugeot-kupa versenyzője. – Az elmélet is érdekes lesz, de nyilván a vezetés része izgat a legjobban, arra vagyok a legkíváncsibb, hiszen sohasem autóztam még szöges gumikon, sem havon. Azt mondják, a szöges gumival ezen a laza talajon nagyobb lesz a tapadás, mint murván – elég nehéz elhinni, de nagyon várom, hogy megtapasztaljam. Bízom benne, hogy ebből a kurzusból sokat tudok majd profitálni: a szezon előtt több száz kilométert megtenni szerintem főnyeremény.”

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

A ralisuli a tudatos építkezés része, egy húszéves versenyző nyilván nagyon sokat tanulhat, de még egy olyan rutinos navigátornak is kínál újdonságokat a havon autózás, mint Bunkoczi László, aki Szalay Balázs mellett egyszer már autózott versenykörülmények között hófalak fogságában – a Northern Forest Baján, Oroszországban.

„Havon mindig történik valami, úgyhogy fejleszti a problémamegoldó képességet és gyorsítja a reakcióidőt” – mondta Bunkoczi. – „Három napon keresztül napi kétszáz kilométer lesz a penzum, ami azt jelenti, hogy három nap alatt megteszünk majdnem hatszáz versenykilométert két különböző pályán. Nekem sem volt még részem ilyesmiben, nem tudom, mire számítsak, de nagyon várom. És külön jó hír, hogy három

napon keresztül mi leszünk az egyetlen ralisok az iskolában: John Haugland csak Benivel foglalkozik majd – ennek meg kell, hogy legyen az eredménye.”

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

Kulcsszavak: Hangodi Bendegúz, Peugeot, Peugeot 208 Rally Cup, Peugeot 308
 
Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással PEUGEOT SPORT ENGINEERED: a teljesítmény újraértelmezése PEUGEOT SPORT ENGINEERED: a teljesítmény újraértelmezése Kevesebb pont, fokozott biztonság Kevesebb pont, fokozott biztonság Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja! Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja!
 
MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

2022. február 23.
MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója, amely a vállalati lízingek esetében megszokott komplex szolgáltatási csomagot és kényelmet nyújtja a lakossági ügyfeleknek.
Részletek

MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

Az ingyenes vezetéstechnikai tréninget is magába foglaló, akár 72 hónapos futamidőre is igénybe vehető MVM GO-t a zsámbéki Drivingcamp-ben mutatta be a két vállalat.

Dr. Tomaj Balázs, az MVM Csoport kereskedelmi és ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettese az új szolgáltatás bevezetése kapcsán elmondta: „Az MVM Csoport piacvezető szerepet tölt be a hazai elektromobilitásban és elkötelezett a fenntartható mobilitás további fejlesztése iránt. Ennek keretében folyamatosan fejlesztjük töltési szolgáltatásainkat, a MÁV-Volánbusszal közösen részt veszünk a tömegközlekedés elektrifikációjában, valamint a rövidtávú, elsődlegesen városi közlekedési igények kiszolgálása érdekében aktív szerepet vállalunk a mikromobilitási eszközök piacán. Az eddig megtett lépéseink mellett folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol a cégcsoport bővíteni tudja szolgáltatásait, ezért indítottuk útjára az MVM GO-t, amely mindenképpen úttörő kezdeményezésnek számít a hazai piacon, hiszen nincsen jelen hasonló, lakosság fókusszal rendelkező e-autó tartósbérleti konstrukció.”

„Büszkék vagyunk, hogy ezt a teljeskörű szolgáltatást a Mercarius Flottakezelő nyújthatja saját szervizhálózatára támaszkodva, saját telephelyein, ahol állandó munkatársaink segítségével hatékonyan, jól tervezhető módon végezhetők el a szükséges munkák. A Mercariusnál úgy gondoljuk, hogy az MVM GO igazán jövőbe mutató, 21. századi innovatív szolgáltatás, amely új fejezetet nyithat mind az elektromos autózás, mind a tartósbérlet terén Magyarországon” – nyilatkozta Rónai-Horst László, a Mercarius Flottakezelő ügyvezető igazgatója.

„Az elektromobilitás ösztönzésével az MVM célja, hogy tisztuljon a városi levegő, javuljon a lakosság életkörülménye és életminősége, növekedjen az ország versenyképessége. Az MVM GO szolgáltatást az teszi teljessé, hogy az MVM Mobiliti, amely az ország legnagyobb elektromos töltőhálózatát üzemelteti, 2022. január 1-jétől több mint 1500 kútoszlopán kizárólag megújuló forrásból származó zöld energia tölthető. A Mobiliti szolgáltatása Európa-szerte 180 000 töltőponton érhető el.” – nyilatkozta Alkér Zoltán, az MVM Csoport infrastruktúra vezérigazgató-helyettese az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő sajtóeseményén.

MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

Dinamikus növekedés az elektromos autók piacán

A növekvő akkumulátor kapacitásnak és ezáltal a hatótáv növekedésének, valamint a dinamikusan bővülő országos töltő infrastruktúrának köszönhetően az elektromos meghajtású autók már nem csak a városi közlekedés környezetkímélőbb alternatívái. Egyre többen cserélik hagyományos meghajtású autóikat hibrid vagy teljesen elektromos meghajtású járművekre, amelyekkel ma már éppúgy vállalható egy nyári családi utazás, mint a mindennapos ingázás a munkahelyre. 

Új kihívások

Az egyre népszerűbb kategória azonban meghibásodáskor vagy káresemény bekövetkezésekor új probléma elé állíthatja a tulajdonosokat. A teljesen elektromos motorral szerelt autók javítása ugyanis specialistát igényelhet, de már az időszakos karbantartás elvégzésekor is szükség lehet képesítéssel rendelkező szerelőre. Emiatt a tulajdonosnak sokszor hosszú várakozási időre kell számítaniuk, és előfordulhat, hogy mélyen a pénztárcájukba kell nyúlniuk. Többek között erre jelent megoldást az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő által közösen kidolgozott MVM GO E-autó tartós bérleti konstrukció, amely a vállalati flották nyújtotta kényelmet, kiszámíthatóságot és biztonságot nyújtja a lakossági szegmensben.

MVM GO E-autó tartós bérlet – Egyedülálló megoldás a lakossági piacon

Az MVM GO teljes körű szolgáltatáscsomagot kínál a 36, 48, 60, vagy 72 hónapos futamidővel választható tartós bérleti konstrukcióban. Aki az MVM GO-t választja, mindössze havi fix összeget fizet, amely a jármű használatán túl a gépjármű teljes karbantartási költségét, a téli és nyári gumiabroncsokat, azok cseréjét, a biztosítási díjakat, igény szerint pedig a csereautó, illetve a hozom-viszem szolgáltatások díját is tartalmazza. Emellett az MVM GO minden ügyfelének ajándék 4 órás vezetéstechnikai tréninget ajánl fel a Drivingcampen, ahol megismerhetik új elektromos autójuk tulajdonságait. Jelenleg két készleten lévő modellre (Kia e-Niro, CUPRA Born) érhető el standardizált ajánlat, de ügyféligények alapján bármelyik elektromos autóra is kérhető egyéni MVM GO ajánlat.



Kulcsszavak: elektromos autó, flottakezelő, Mercarius Flottakezelő, MVM, tartós bérlet
 
Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et Jövő tavasszal mutatkozik be Európában az elektromos Toyota PROACE Verso Jövő tavasszal mutatkozik be Európában az elektromos Toyota PROACE Verso Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét
 
A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap

A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap

2022. február 23.
Az idei modellévben új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátor javítja az IONIQ 5 teljesítményét.  Az IONIQ 5 opcióként kamera alapú, digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel szerelhető fel, összhangban a modell modern, digitális karakterével.
Részletek

A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap

A Hyundai Motor a 2023-as modellévre továbbfejleszti a díjnyertes IONIQ 5 szabadidőjárművet. A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral lép piacra. Ezen túlmenően a modell egy sor olyan új funkciót kínál, amelyek még élvezetesebbé teszik a díjnyertes, tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű vezetését, az akkumulátor kondícionálástól kezdve a kamera alapú visszapillantó tükrökig.
A Hyundai IONIQ 5 2021 februárja óta kapható világszerte. A Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemezére épülő első modellként az IONIQ 5 a sajtó és a vásárlók körében egyaránt népszerűnek bizonyult. Az IONIQ 5 2021-ben számos szakmai díjban részesült, Európában több mint 30 első helyezést – többek között a rangos Év Német Autója díjat – zsebelhetett be. Emellett a modell bejutott a 2022. Év Európai Autója díj döntőjébe is.

„Az IONIQ 5 rendkívül sikeresnek bizonyult a bevezetése óta eltelt 12 hónapban, értékesítési és márkaépítési szempontból egyaránt.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A szegmensben egyre erősebb a verseny, ezért a Hyundai továbbfejlesztett termékekkel és funkciókkal igyekszik megőrizni az autóiparban megszerzett technológiai vezető szerepét.”

A megújuló IONIQ 5 első ízben lesz elérhető kamera alapú digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel. A digitális belső visszapillantó tükör (DCM) akadálytalan panorámaképen jeleníti meg a jármű mögötti terület képét, így biztosítva optimális látási viszonyokat. A DCM rendszer kamerája az IONIQ 5 hátsó légterelője alatt helyezkedik el.


A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap
A
 Hyundai tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművének a továbbfejlesztett kiadása digitális külső visszapillantó tükrökkel (DSM) is rendelhető. A koreai kivitelű IONIQ 5 modellekhez már most is elérhető, ultramodern funkciót most első ízben kínálja Európában a Hyundai Motor Group. A DSM révén csökken a jármű légellenállása, és minden helyzetben, akár rossz időben is tiszta képet biztosít a jármű mögötti területekről.

Az új akkumulátor kondicionáló funkció képessé teszi az IONIQ 5-öst arra, hogy menet közben automatikusan úgy szabályozza az akkumulátor hőmérsékletét, hogy az a töltőponthoz érve a töltéshez optimális szintre kerüljön. Ez hideg időben kedvezőbb töltési teljesítményt eredményez. A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot ad meg úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerben.

Az elöl és hátul egyaránt alkalmazott intelligens frekvencia-csillapító rendszer (Smart Frequency Dampers, SFD) jóvoltából javulnak a futómű-reakciók, ami kényelmesebb rugózást eredményez.

Ami a megjelenést illeti, a megújuló IONIQ 5 új dizájn-kombinációkat kínál. Többek között megjelennek a kínálatban a fekete dekorelemekkel díszített, festetlen fekete lökhárítók; ezekhez projektoros LED világítás társul.

A megújuló IONIQ 5 2022 második felétől lesz elérhető Európában.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, IONIQ 5
 
A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap 2015-ben érkezik Tesla Model X Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét Munkahelyek tízezreit veszélyeztetik az elektromos autók Munkahelyek tízezreit veszélyeztetik az elektromos autók Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget 5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up! 5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!
 

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 131 - 140