Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 131 - 140
Bemutatkozik az új Peugeot 308

Bemutatkozik az új Peugeot 308

2021. március 19.
A PEUGEOT generációk óta írja sikertörténetét a kompakt ötajtósok világában: a 308 neve mögött több mint 7 millió eladott autó és 42 nemzetközi kitüntetés áll, köztük a 2014-ben elnyert Az Év Autója cím – most pedig a márka büszkén mutatja be a nagyszerű modell legújabb változatát, az új PEUGEOT 308-at.
Részletek

Bemutatkozik az új Peugeot 308

Ellenállhatatlanul csábító dizájnjával, a márka vadonatúj emblémájával az új PEUGEOT 308 határozottan a felső kategóriát képviseli. Felépítése minden szempontból az utazás kényelmére, a dinamizmusra és az egyéniségre fókuszál.

Technológia tekintetében az új PEUGEOT 308 a legújabb vezetéssegítő rendszereket kínálja. Megújult a PEUGEOT i-Cockpit®, amely immár az i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszert is magában foglalja.

Hatékonyság tekintetében az új PEUGEOT 308 hű marad a Power of Choice szelleméhez azzal, hogy az aerodinamikailag a legapróbb részletekig kidolgozott karosszériához tölthető hibrid, illetve belsőégésű dízel- és benzinmotorokat is kínál.

Az új PEUGEOT 308 egyes országokban a márka online értékesítési felületén is megvásárolható lesz, akár használtautó-beszámítással, finanszírozási szerződéssel és házhozszállítással együtt.

Az új PEUGEOT 308 határozottan őrzi helyét a szegmensben, miközben formája változik. Az 55 mm-rel megnövelt tengelytáv egyrészt megnyújtja az autó sziluettjét, másrészt több helyet kínál a hátul utazóknak. A 20 mm-rel alacsonyabb karosszéria – a hosszított orrkiképzéssel – pedig optikailag a motortérfedél hosszát növeli.

Bemutatkozik az új Peugeot 308

A hatékony aerodinamikát fő célként szem előtt tartva az új PEUGEOT 308 nem elsősorban kívül mutatja meg magát, hanem belül alkotott nagyot. Az újítások mögött komoly szerkezeti optimalizálás és karosszéria-megmunkálás áll.

Az új PEUGEOT 308 „bőre” szorosan simul a vázra – ez elsősorban a sárvédőknél látszik, amelyek nagyon határozott vonalúak, de nem takarnak szélesebb nyomtávot.

Az autó oldala egyszerű, sima, az első és a hátsó kereket vizuálisan összekötő egyenesnek köszönhetően mégis karakteres. Az oldalsó íves elemek rajzolatának ihlető forrása a márka történeti öröksége maga (PEUGEOT 205, 208, 308 stb.), miközben egyértelműen kidomborítja azt a dinamikus jelleget, amely a karosszérián végzett óriási formatervezői munka gyümölcse.

A hátsó rész szintén stratégiai szerepet játszik az aerodinamikai tulajdonságokban: az ötajtós karosszéria legfontosabb pontjait szélcsatornában rajzolták meg. Ily módon válik aerodinamikai elemmé a hátsó részen keresztben végighúzódó jellegzetes vonal, valamint a tető határozott irányvonala, amely az új PEUGEOT 308 megkülönböztető stílusjegyébe, a sajátosan hosszú hátsó légterelőbe fut ki.

Az új PEUGEOT 308 minden ízében a PEUGEOT genetikai örökségét hordozza. Érzéki és vonzó stílusával most egy dinamikusabb, a prémium autókat idéző világot mutat meg.

Az új PEUGEOT 308 a PEUGEOT új logóját viseli, az emblémát körülölelő hűtőrács rajza pedig kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a rácsvonalak mind egy irányban, az új címerpajzs felé mutatnak.

Formatervezési és technológiai újításként a vezetést segítő rendszerek érzékelői a logó mögött kaptak helyet (az orrkúp a radarhullámokkal kompatibilis indiumból készül), így a hűtőrács egyedül a márkaemblémáé. A rendszámtábla az orr-rész legaljára került.

Bemutatkozik az új Peugeot 308

Az első fényszórók már a belépő szinten is LED-technológiával készülnek. A cizellált, finom vonalú világítótestek nagyban hozzájárulnak az új PEUGEOT 308 dinamikus karakteréhez. A fényszórók az első lökhárítón horog alakú nappali fényekben folytatódnak. Ez az új fény arculati elemként is remekül illeszkedik a PEUGEOT új stílusához, éjjel-nappal első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.

A GT és GT Pack felszereltségi szinteken eddig alkalmazott Full LED fényszórók ennél is tovább mennek: a PEUGEOT Matrix LED Technology nagyobb hatékonyságot és biztonságot nyújt a mindennapokban.

A hátsó fényszórók is megkapják a Full LED technológiát, és természetesen megmarad a három oroszlánkarom is, amely a márka modern, egyedi ismertetőjegye.

TECHNO SPIRIT - új PEUGEOT i-Cockpit®

A PEUGEOT i-Cockpit® a márka genetikai örökségének részévé vált, újabb generációi mindig egyre sokoldalúbbak és modernebbek. Az új PEUGEOT 308 is hoz újdonságot e téren, mind ergonómiában és minőségben, mind pedig dizájnban és technológiában: érkezik az i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer.

Az új, kompakt kialakítású kormánykerékben helyett kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kéztartását érzékelve befolyásolják az új vezetést segítő rendszerek működését.

Az ergonomikus, opcióként fűtéssel is rendelhető kormánykeréken az alábbi funkcióvezérlők találhatók meg:
•    rádió,
•    médiarendszer,
•    telefon,
•    vezetést segítő rendszerek.

Bemutatkozik az új Peugeot 308

A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része – az Active Pack felszereltségi szinttől kezdve – a 10 collos numerikus kijelző. A GT változat kijelzője háromdimenziós. A digitális kijelző teljes egészében egyénileg állítható, személyre szabható, többféle információcsoport megjelenítésére alkalmas (TomTom navigáció, rádió és média, vezetést segítő rendszerek, energiaáramlás stb.). A beállításokat a kormánykapcsoló segítségével végezhetjük el.

Az új PEUGEOT 308 műszerfala úgynevezett „high-vent” kialakítású, ami azt jelenti, hogy a ventillátor beömlő nyílásai pontosan az utasok elé kerültek, így a vezető és az utasok számára egyaránt optimális szellőztetést biztosítanak.

E kialakítás következtében a szériafelszereltségként elérhető 10 collos központi érintőképernyő a digitális műszeregységhez képest lejjebb kapott helyet, közelebb a vezető kezéhez, de továbbra is a műszerfal szerves részeként.

Az új PEUGEOT 308-ban – az Allure felszereltségi szinttől kezdve – virtuális i-toggle vezérlőegység található, amely a légkondicionáló eddigi helyére került. A központi kijelző és a vele párhuzamosan elhelyezkedő új vezérlő kettőse nyitott könyvre hasonlít, így a szegmensben páratlan módon nemcsak technológiai, hanem esztétikai pluszt is adnak az utastérnek.

Minden egyes i-toggle segítségével egyetlen gombnyomással érhetjük el például a klímabeállításokat, a telefon kontaktlistáját, egy adott rádióállomást vagy egy kiválasztott alkalmazást – mindezt egyéni beállítások eredményeként.

Bemutatkozik az új Peugeot 308

Az új PEUGEOT 308 i-Cockpit® műszerfala továbbra is „driver oriented”, azaz a vezető felé tájolt, így még ergonomikusabbá teszi a vezetést, ugyanakkor ügyel arra, hogy az utas se érezze kizárva magát az élményből. Ugyanilyen kialakítást kapott a középkonzol, amely szintén nyitott az utas felé. A belső stílus tervezésekor kifejezett cél volt az, hogy a teret egyenlően osszák el az első sorban helyet foglalók között.
Az új klímablokk kompakt kialakításának nagy nyertese a középkonzol, ahol sok hely szabadult fel. A vezető oldalán ívben sorakoznak rajta a dinamikus vezetéshez szükséges vezérlőgombok:

•    új, kompakt vezérlő, amellyel a 8 fokozatú automata váltóval szerelt változatokban választhatjuk meg az üzemmódot (Reverse, Neutral, Drive), 2 gombbal pedig parkolófokozatba, illetve a manuális sebességváltásra kapcsolhatunk,
•    vezetésimód-választó – motorváltozattól függően – amellyel az Electric, a Hybrid, az Eco, a Normal és a Sport mód között válthatunk.
A középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított kis helyig húzódik. A konzol teljes további része a praktikus tárolásé:
•    két nagy méretű pohártartó,
•    két USB C csatlakozó (töltésre, illetve töltésre és adatátvitelre),
•    több, összesen 34 liternyi tárolóhely,
•    könyöklő.

Az új PEUGEOT 308 a tárolóhelyek tekintetében új etalon lesz a szegmensben.

Az utastér dizájnja az anyagok sokszínűségére és gazdagságára épít. A 8 különböző színt kínáló ledes hangulatvilágítás a központi kijelző mögött kapott helyet, és dekorelemként végighúzódva megvilágítja még az ajtókat is, amelyek – változattól függően – lehetnek párnázottak, szövettel vagy Alcantara®-val borítottak, illetve alumíniumfelületekkel díszítettek.

Bemutatkozik az új Peugeot 308

TECHNO SPIRIT - PEUGEOT i-Connect és i-Connect Advanced

Az új tájékoztató-szórakoztató rendszer mindenkinek ízlése és elvárásai szerint nyújtja az okostelefonok és a modern autók technológiájának legjavát. Összesen akár 8 különböző személy is eltárolhat magának különböző beállításokat, megjelenítési formákat, hangulatokat, így mindenki tökéletesen ergonomikusan, mindennapi szokásaival összhangban vezethet.

A mirroring funkció vezeték nélkül is működik, a Bluetooth rendszerhez pedig egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható. A nagy felbontású, 10 collos központi kijelző teljes egészében, könnyedén személyre szabható: a widgetekkel és a gyorsgombokkal több ablak is megjeleníthető egyszerre, köztük nagyon egyszerű a váltás, a reakcióidő a tabletekével azonos.

Könnyen lapozhatunk a különböző menük között balról jobbra, az értesítések között fentről lefelé, 3 ujjal egyszerre érintve a képernyőt pedig az alkalmazások gyűjtőoldalára jutunk. A „Home” gombbal bármelyik pillanatban könnyen visszatérhetünk a főoldalra, csakúgy, mint egy okostelefonon.

A kijelző tetején állandó sávban láthatjuk a külső hőmérsékletet, a klíma aktuális beállítását, az aktuális widgetet, a mobilhálózathoz történő csatlakozással kapcsolatos adatokat, az értesítéseket és a pontos időt.

A technológiai élmény a PEUGEOT i-Connect Advanced, azaz a hatékony és kiváló teljesítményű TomTom fedélzeti navigáció használatával válik teljessé. A könnyebb leolvashatóság érdekében a térkép a kijelző teljes felületét elfoglalja, frissítése pedig „over the air”, azaz mobilhálózaton keresztül történik.

Bemutatkozik az új Peugeot 308

Nagyobb biztonságot és kényelmet is jelent a mindennapokban az, hogy az „OK PEUGEOT” funkciónak köszönhetően hangfelismeréssel és normál természetes beszéddel irányíthatjuk a multimédia rendszer valamennyi szolgáltatását.

A tájékoztató rendszernek része az autó kezelési útmutatója és különböző tájékoztató videók is; az autó így segít a helyes használatban, illetve válaszol a felmerülő kérdésekre.

TECHNO SPIRIT - a vezetést segítő rendszerek

Az új PEUGEOT 308-ban a legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek teljesítenek szolgálatot, melyek mind a márka szaktudásának legjavát nyújtják:

Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát:
•    Félautomata sávváltás: 70 és 180 km/h sebesség között felajánlja a vezetőnek az előtte haladó lassabb jármű megelőzését, majd az eredeti sávba történő visszatérést.
•    Sebességajánlás: a sebességkorlátozó táblák értelmében felajánlja a vezetőnek a sebesség módosítását (gyorsítást vagy lassítást).
•    Sebesség módosítása kanyarban: a kanyar ívétől függően módosítja a sebességet, egészen 180 km/h-es sebességig.

Bemutatkozik az új Peugeot 308

Az új PEUGEOT 308 szériafelszereltségként vagy opcióként olyan új felszereltségi elemeket kínál, melyek jobbára csak a felsőbb szegmensekben találhatók meg:

•    Nagy hatótávú holttér-figyelő (75 méter),
•    Hátrameneti forgalom figyelő (hátrameneti fokozatban hangjelzéssel figyelmeztet a közelben található veszélyre),
•    Új, nagy felbontású, 180°-os tolatókamera beépített kameramosóval,
•    360°-os parkolósegéd 4 kamerával (elöl, hátul és kétoldalt),
•    Kulcs nélküli zárás-nyitás-indítás,
•    Fűthető szélvédő teljes páramentesítő funkcióval, kormányfűtés,
•    „E-call” segélyhívó, amely jelzi az autóban utazók számát és azt is, hogy az autó az út melyik oldalán található,
•    Külső visszapillantók automatikus állítása hátramenetbe kapcsoláskor.

PERFECT FIT - természetesen hatékony

Az új PEUGEOT 308 az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez megújult változatára épül, amely többféle meghajtás hordozására is alkalmas, köztük a 100%-ban elektromos meghajtáséra is. A bevezetés időpontjában kétféle plug-in hibrid változat lesz elérhető.
A platform új szerkezeti elemeket kapott, melyek révén még hatékonyabb, még biztonságosabb lett, illetve még inkább szolgálja a vezetés kényelmét és örömét.

Az új PEUGEOT 308 új arányai megerősítik a modell helyét a szegmensben:
•    megnövelt hossz: 4,36 m (+11 cm),
•    meredekebb, hátrébb került szélvédő,
•    nagyobb tengelytáv: + 55mm, azaz összesen 2,675 m, amit elsősorban a hátul utazók érzékelhetnek.
•    20 mm-rel alacsonyabb karosszéria, azaz 1,44 méteres magasság.

A csomagtér mérete 412 liter, ebből 28 liter a szőnyeg alatti rekeszek térfogata. A hátsó üléstámlák lehajtásával a csomagtér mérete 1323 literre növelhető.

Az új PEUGEOT 308 aerodinamikai mutatói kiemelkedőek: a Cx 0,28, az SCx pedig 0,62 m². Minden látható és kevésbé látható karosszériaelem (lökhárítók, légterelők, diffúzor, oszlopok, visszapillantók, alvázborítások stb.) komoly optimalizáláson estek át. Még a kerekek kialakításának is a hatékonyabb aerodinamika és a jobb teljesítmény volt a célja.

Az új PEUGEOT 308 gumiabroncs-választéka 16-18 collos méretekből áll. Az A és A+ osztályú abroncsok igen hatékonyak, ugyanakkor nem fosztják meg a használót a márkától megszokott vezetési élménytől és menetteljesítménytől. Minden fejlesztés központi célja a hatékonyság volt. Az új platform maga is hozzájárul ahhoz, hogy az új PEUGEOT 308 üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden eddiginél alacsonyabb lett.

A rázkódás kiszűrésére, a karosszéria szilárdságának növelésére új szerkezeti elemeket vetettek be a fejlesztők. Ennek hála, az új PEUGEOT 308 kiemelkedő vezetési élményt nyújt, példás úttartással, prémium kényelemmel, rendkívül kellemes vezethetőséggel és – a 10,5 méteres fordulókörnek köszönhető – könnyed városi manőverezhetőséggel.

PERFECT FIT - barátságos kényelem az utastérben

Az új PEUGEOT 308 üléseit úgy alakították ki, hogy tökéletes kényelmet nyújtsanak és kiemeljék a felhasznált anyagok minőségét: kevert szálú szövet, technikai szövet, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappa bőr. A GT változatokban a kárpitot adamit színű díszvarrás egészíti ki a műszerfalon, az ajtók belső felületén és a középkonzol párnázott felületein.

Egyes változatokon szériafelszereltségként, máshol opcióként az első ülések AGR (Aktion für Gesunder Rücken) megkülönböztető jelzést kaptak, amely az ülések ergonomikus kidolgozását és a sokoldalú beállítási lehetőségeket ismeri el. Az ülések egyes változatainál akár 10 féle elektromos beállítási lehetőség és 2 beprogramozott üléspozíció is elérhető. Mindkét első ülés rendelhető 8 ponton működő masszázsfunkcióval, többféle masszázsprogrammal és természetesen ülésfűtéssel.

A hátsó üléseknél az 55 mm-rel megnövelt tengelytáv nagyban növeli az utasok kényelmét, jóval több hely jut a térdeknek. Bővül a kapcsolódási lehetőségek köre is: az Allure szinttől felfelé 2 USB csatlakozó áll rendelkezésre (töltésre, ill. töltésre és adatátvitelre) a középkonzol hátsó részén. A 2/3 – 1/3 arányban dönthető hátsó ülések között síalagút található, az azt eltakaró könyöklőben pedig két nagy méretű pohártartó és egy telefontároló kapott helyet.

Teljesen megújult a légkondicionáló rendszer, minden utas nagyobb kényelmére. Különösen a hátul utazók járnak jól, hiszen a középkonzol hátsó részén új légbeömlő nyílások kaptak helyet.

Az új PEUGEOT 308 az utastér levegőminőségére is ügyel: az AQS (Air Quality System) berendezés folyamatosan ellenőrzi az utastérbe jutó levegő minőségét, és szükség esetén aktiválja a légcserét. A GT változatokban ezt a szolgáltatást a Clean Cabin funkció egészíti ki, amely kiszűri a szennyező gázokat és mikrorészecskéket. Az utastér levegőjének minőségéről a központi érintőképernyőn kaphatunk információt.

PERFECT FIT - a motorválaszték

A Power of Choice koncepciója nagyon fontos a márka számára, ezért az új PEUGEOT 308 kétféle tölthető hibrid hajtással kerül forgalomba:

•    HYBRID 225 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 180 lóerős (132 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 26 g/100 km C0₂-kibocsátással és 59 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos engedélyeztetés alatt álló adat),
•    HYBRID 180 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 150 lóerős (110 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 25 g/100 km C0₂-kibocsátással és 60 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos engedélyeztetés alatt álló adat),

A lítiumion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. Kétféle töltő elérhető hozzá, amelyek minden élethelyzethez, minden töltési lehetőséghez alkalmazkodnak: szériafelszereltségként egy 3,7 kW-os egyfázisú, illetve opcióként egy 7,4 kW-os egyfázisú töltőberendezés.

A várható töltési idők az alábbiak szerint alakulnak:

•    7,4 kW-os Wall Box (32 A): egyfázisú, 7,4 kW-os töltőkábellel teljes töltés 1 óra 55 perc alatt,
•    megerősített aljzatról (16 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 3 óra 50 perc alatt,
•    szabványos aljzatról (8 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 7 óra 5 perc alatt.

Az új PEUGEOT 308 a következő, alacsony (akár 117 g/km) CO₂-kibocsátású belső égésű motorokkal érhető el. A motorok a még folyamatban lévő WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicules Test Procedures) jóváhagyási eljárás szerint megfelelnek a legújabb EURO6 normáknak.

3 hengeres, 1,2 literes benzinmotorok:
•    PureTech 110 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
•    PureTech 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
•    PureTech 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval)

4 hengeres, 1,5 literes dízelmotorok:
•    BlueHdi 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
•    BlueHdi 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).



Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 308, új modell
 
Bemutatkozik az új Peugeot 308 A legkisebb Picasso - Citroen C3 Picasso 1.6 HDI Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben A Ford bemutatja az új ST-Line termékcsaládot A Ford bemutatja az új ST-Line termékcsaládot Bemutatkozik az új Peugeot 308 Markáns stílusjegyek jellemzik az új BMW Z4 roadstert
 
Megmutatta magát az első BMW i4

Megmutatta magát az első BMW i4

2021. március 18.
A tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé a BMW Group évértékelő konferenciáján fedte fel vonalait.
Részletek

Megmutatta magát az első BMW i4

„Sportos formanyelvével, kategóriaetalon menetdinamikai tulajdonságaival és zéró emissziójával a BMW i4 vérbeli BMW modell, amelynek köszönhetően a márka szíve immár tisztán elektromosan ver” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért.

A BMW i4 egy tisztán elektromos meghajtású, négyajtós Gran Coupé modellként érkezik meg a piacra 2021-ben, portfólióján többek között egy BMW M Performance kiadással. A modell újraértelmezi a BMW által fémjelzett sportosság, a kényelem és a hosszú távon fenntartható teljesítmény egységét, amely egyedülálló a szegmensben. A BMW i4 többféle változatban lesz elérhető, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 590 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal. 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményével a modell körülbelül 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW i4 további részleteit a következő hetekben jelenti be a gyártó.

Megmutatta magát az első BMW i4
Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, i4, premier
 
Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát Megmutatta magát az első BMW i4 Autószalonon mutatja be az új Leon X-PERIENCE modellt Megmutatta magát az első BMW i4 A Volkswagen Passat is villamosítva lett Megmutatta magát az első BMW i4 Holnap nyitja kapuit a 83. Genfi Autószalon Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást
 
Összefogott a Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására

Összefogott a Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására

2021. március 18.
A konzorcium egy olyan új együttműködési formát testesít meg az akkumulátor értékláncban, amelynek célja az erőforrások tartalékolása, a szén-dioxid kibocsátás csökkentése és az értékteremtés.
Részletek

Összefogott a Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására

Brüsszel és Párizs, 2021. március 18. A gépjárműgyártás egyik legjelentősebb piaci szereplője, a Groupe Renault, a világ vezető erőforrás gazdálkodással foglalkozó szereplője, a Veolia, valamint a világ vezető tudományos cége, a Solvay, ma gazdasági együttműködést jelentett be az elektromos gépjármű akkumulátorok zártláncú újrahasznosítására Európában.

A Veolia és Solvay által 2020 szeptemberében létrehozott konzorcium tovább erősödött a Groupe Renault elektromos gépjárművek akkumulátorainak terén szerzett úttörő szakértelmével, ami kiegészíti a Solvay akkumulátorok alapjául szolgáló fémek kémiai úton történő kivonásában szerzett szakértelmét, valamint a Veolia lítium-ion akkumulátorok szétszerelésében és hidrometallurgiai eljárással történő újrahasznosításában szerzett 10 éves tapasztalatát.

Míg 2020-ban 10 millió körül alakult a futó elektromos gépjárművek száma, becslések szerint ez a mennyiség 2030-ra átlépheti a 100 milliós határt is, így az akkumulátor alapanyagokokhoz való stabil és felelős hozzáférés stratégiai fontosságú kihívást jelent.

Ennek értelmében a három partner célja egy a stratégiai akkumulátor alapanyagok, mint a kobalt, a nikkel és a lítium számára biztonságos és fenntartható ellátási lánc kiépítése.

Összefogott a Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására

A vállalatok tervei szerint ezt a célt úgy érik el, hogy az értéklánc minden egyes szakaszában kiaknázzák szakértelmüket - az elektromos járművek elhasználódott akkumulátorainak begyűjtésétől kezdve, azok szétszereléséig, a fém kitermeléséig és a tisztításig.

A konzorcium tagjai fejlesztik továbbá a már létező mechanikus és hidrometallurgiai akkumulátor-újrahasznosítási folyamatokat is. A Solvay és a Veolia közös innovatív technológiája révén a korábban csak kohászati célokra alkalmas formában kinyert stratégiai fémeket kivonják és magas tisztaságú fémekké alakítják, amelyek így készen állnak arra, hogy új akkumulátorokban kerüljenek felhasználásra, ezáltal csökkentve a jövőbeni elektromos gépjárművek akkumulátor-előállításának környezeti lábnyomát.

A három partneri vállalat már egy aktív kísérleti szakaszba lépett, amely során egy olyan kísérleti üzemet állítanak fel Franciaországban, ami képes a használt akkumulátor fémek kivonására és tisztítására.

Kulcsszavak: elektromos autó, környezetvédelem, lítium-ion akkumulátor, renault, újrahasznosítás
 
Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás IONITY: nagy teljesítményű töltőpontok egész Európát lefedő hálózata az elektromos mobilitás határainak kiterjesztésére IONITY: nagy teljesítményű töltőpontok egész Európát lefedő hálózata az elektromos mobilitás határainak kiterjesztésére Túl halk az elektromos autó az amerikaiaknak Túl halk az elektromos autó az amerikaiaknak Los Angelesben bemutatkozott az új e-Golf Los Angelesben bemutatkozott az új e-Golf Összefogott a Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására Szeptember utolsó vasárnapján újra végigsétálhatunk a Jazzy Streeten
 
Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon

Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon

2021. március 18.
Indul a villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon: az új, kétvágányú, négykilométeres villamospálya a budai Fehérvári úttól az új Duna-hídon és Észak-Csepelen át, továbbá a ráckevei-Duna-ági új hídon keresztül a pesti Gubacsi útig tart majd és öt, akadálymentes megálló lesz rajta - tudatta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szerdán.
Részletek

Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon

A tervezésre 2020 szeptember 3-án kiírt közbeszerzés nyertese a Közlekedés Kft. - TEN-T Zrt. - Arcus Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorcium - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
   
Mint írták, az új hídon, illetve a kapcsolódó úthálózaton futó villamosvonal tervezőjének kiválasztására szolgáló közbeszerzés nyertesének minden szakterületre vonatkozóan el kell készítenie idén júliusra a bírálati engedélyezési tervet, szeptemberre a végleges engedélyezési tervet, végül november végére meg kell szereznie az összes szükséges jogerős engedélyt, hozzájárulást és jóváhagyást.
   
"A kormány célja, hogy könnyebb legyen Budapesten közlekedni és ennek sarokköve a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése. Ezért magától értetődő, hogy a déli új Duna-hídon villamosvonalnak is épülnie kell. Az Új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány. Az önkormányzati választások után a híd pozíciójáról kialakult vitát követően pedig a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa - a fővárosi önkormányzat és a kormány közös városfejlesztési szerve - 2020 februárjában megerősítette, hogy Budapest következő hídja a budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épüljön meg" - idézték a közleményben Fürjes Balázst, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárát.

Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon
   
Hozzátették: a NIF Zrt. és a kormányzati BFK irányításával készülő új Duna-híd a számítógépes forgalmi modellezés szerint önmagában is jelentősen tehermentesíti majd a belsőbb hidakat, és lehetőséget teremt a belváros forgalomcsillapítására.
   
A híd javítja a kapcsolatokat Budapest déli részei között, segíti az itt lévő barnamezős területek revitalizációját. Csepel most először kap közvetlen kapcsolatot a XI. kerület felé, valamint villamos is először lesz a szigeten.
   
A közlemény idézték Vitézy Dávidot, a BFK vezérigazgatóját, aki elmondta: a Rákóczi hídra két évtizeddel megépülése után kerültek fel a villamossínek, a híd átadása után közel húsz évvel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) indította el a beruházást, amely 2015-re készült el. Addig üresen tátongott a helyük a híd közepén, és a város láthatóan hamarabb körülvette és körülnőtte az új hidat, mint ahogy a villamos megépült.
  
Ezt a hibát a Galvani híddal nem szabad elkövetni, eleve villamospályával együtt kell megépíteni. Az új villamosvonal a Budai Fonódó villamoshálózat vonalait tudja majd összekapcsolni Újbuda felől a dél-pesti vonalhálózattal és a Határ úti metróállomással - hangsúlyozta Vitézy Dávid.
  
Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon

A BFK közleménye szerint a tervezőknek a két hídon közösségi közlekedési sávokat kell kialakítaniuk, amelyeket a villamosok és buszok is használhatnak majd. A kapcsolódó úthálózat városias jellegű lesz, a villamosok szintbeni csomópontokon, sok helyen fasorok, zöld felületek között haladnak majd. Az új vonalról mindkét déli hévre, azaz a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli vonalra is át lehet majd szállni.
   
A tervezendő szakaszon öt - Fehérvári út, Szerémi út, Budafoki út, Weiss Manfréd út H7, és Soroksári út H6 - akadálymentes megálló lesz.
   
Az csak később dől majd el, hogy a BKK milyen viszonylatot járat majd itt. Ez attól is függ, hogy az új hídhoz kapcsolódó úthálózat hogyan épül meg Pesten a Gubacsi úttól az Üllői útig - írták.
   
A BFK szerint a legvalószínűbb egy olyan villamosjárat, amely a Határ út metróállomástól indul, és a Határ úton, illetve a Gubacsi úton éri el az új szakaszt. A Fehérvári útnál kapcsolat jönne létre a meglévő villamoshálózattal, és Újbuda központ, a Móricz Zsigmond körtér, a Villányi út, a BAH-csomópont, az Alkotás utca, a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy felé - olvasható a közleményben.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, Galvani-híd, tervezés, villamos
 
Uber: a demonstráció megerősíti, hogy szükség van modern szabályozási keretre Uber: a demonstráció megerősíti, hogy szükség van modern szabályozási keretre Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon Az amerikai Fusion hybrid alapjaira épül a Ford önjáró kisérleti autója Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre Svédországban Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon A Qatar Airways nyerte "Az Én Légitársaságom 2013" elismerést Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez
 
Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében

Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében

2021. március 18.
Feljelentést tettek a Fővárosi Közgyűlés többségét alkotó frakciók a rendőrségen a 3-as metró felújított szerelvényei ügyében - jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester szerda este Facebook-oldalán.
Részletek

Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében

Feljelentést tettek a Fővárosi Közgyűlés többségét alkotó frakciók a rendőrségen a 3-as metró felújított szerelvényei ügyében - jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester szerda este Facebook-oldalán.

Karácsony Gergely közölve, lezárult a vizsgálat a metrókocsik beszerzésével kapcsolatban, amelyet azért rendelt el, hogy "végre mindannyian tisztán lássuk és értsük, mi történt pontosan, amikor egy ennyire előnytelen konstrukcióban állapodott meg az előző városvezetés".

Klímaberendezés nélküli, elavult metrókocsikat kaptunk közel 70 milliárd forintért, amiért természetesen valakinek felelnie kell, ezért szerdán a közgyűlési többséget alkotó frakció vezetőinek nevében megtettük a feljelentést a rendőrségen - olvasható a főpolgármester bejegyzésében.

Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében
Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, bkv, főváros, Karácsony Gergely
 
Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében Verekedett két járművezető az Apor Vilmos téren Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében Új korszak a budapesti tömegközlekedésben Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében Naponta több mint 100 ezer utas használja a 4-es metrót Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében Nem volt jogsértés a villamostendert lezáró első döntésben Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése
 
A Land Rover és a Királyi Földrajzi Társaság elindította a 2021-es ’Earth Photo’pályázatot

A Land Rover és a Királyi Földrajzi Társaság elindította a 2021-es ’Earth Photo’pályázatot

2021. március 17.
A Land Rover a brit Királyi Földrajzi Társasággal együttműködve indítja el a 2021-es ’Earth Photo’ versenyt, arra ösztönözve az embereket, hogy vegyék a nyakukba a vidéket, fedezzék fel a tájat és csodálkozzanak rá környezetük szépségére.
Részletek

A Land Rover és a Királyi Földrajzi Társaság elindította a 2021-es ’Earth Photo’pályázatot

Az ’Earth Photo’ egy nemzetközi fotópályázat, amelynek célja a környezeti és földrajzi kérdések népszerűsítése a nyertes képek és videók háttérsztorijának feltárásával. A pályázat már nyitva áll, nyáron és ősszel pedig több kiállításon is bemutatják a nyertes és shortlistre került képeket és videókat.  

A 2021-es ’Earth Photo’ a brit autómárka és az intézet hosszú partnerségében nyit új fejezetet. A Land Rover több mint 40 éve dolgozik együtt az 1830-ban a földrajztudományok előmozdításáért létrejött Királyi Földrajzi Társasággal – elsősorban a terepmunkában és az expedíciókon támogatva a kutatókat járművek és szakértelem biztosításával, valamint képzési és ismeretterjesztő projektek finanszírozásával.

Laura Wood, a Jaguar Land Rover globális márka és partnerségi PR-vezetője elmondta: „A Land Rover mindig is lehetővé tette az emberek számára, hogy minél többet hozzanak ki a világukból, ezért örömmel támogatjuk ezt a kihívást. A rendkívüli képek rögzítése érdekében a végletekig elmenő professzionális és amatőr fotósok már pusztán azzal is hozzájárulhatnak a pozitív változáshoz, hogy széles körben láthatóvá teszik a világot."

A Land Rover és a Királyi Földrajzi Társaság elindította a 2021-es ’Earth Photo’pályázatot

Alasdair MacLeod, a Királyi Földrajzi Társaság vállalati és erőforrás-vezetője úgy fogalmazott: „A Land Roverrel való együttműködés új fejezetet jelent ennek a fontos nemzetközi versenynek az életében. A Land Rover története a felfedezés, az expedíció története és az a képessége, ahogyan a legnehezebb terepeket is megszelídíti, ideális partnerré teszi az ’Earth Photo’ számára”.

Amy Frascella, a Land Rover színekért- és anyagokért felelős igazgatója 2021-ben csatlakozik a verseny zsűrijéhez. „Az emberek egyre inkább tudatában vannak a bolygóra gyakorolt hatásuknak – a megvásárolt dolgoktól kezdve egészen azokig, amit esznek és ahogyan élnek. A Land Rover továbbra is felelősségteljesebb, fenntarthatóbb megoldásokra törekszik, mint például a bőr prémium alternatíváit jelentő anyagok vagy az újrahasznosított polimerek használata a járművek belső tereiben” – fogalmazott a designer. „Ez a verseny hatékony eszköz a vita és a változás ösztönzésére, ezért is örülök, hogy csatlakozhatok a bíráló bizottsághoz” – tette hozzá.

Az ’Earth Photo’-t öt díjkategóriában hirdetik meg: Emberek, Hely, Természet, Változó erdők, A változás klímája. A tavalyi verseny 2600 nevezést vonzott a világ minden tájáról. Egy kiemelkedő fotóst díjaznak majd a később megnevezett fődíjjal, illetve a fenti kategóriákban egy-egy nyertest hirdetnek egyenként £250 értékben, valamint a legjobb rövidfilm készítőjét is kitűntetik. A nyáron a földrajzi társaság épületében rendezett kiállításon túlmenően az év hátralévő részében a brit erdőkben is helyeznek ki alkotásokat.

A Land Rover és a Királyi Földrajzi Társaság elindította a 2021-es ’Earth Photo’pályázatot

A jelentkezőket arra ösztönzik, hogy akkor készítsenek fényképeket és videókat, amikor ez biztonságos, illetve a koronavírus miatti helyi korlátozások ezt lehetővé teszik.

Az éves versenyt és a kiállításokat a társaság, a Land Rover és a Forestry England közösen rendezi a vizuális művészetek vezető tanácsadója, a Parker Harris támogatásával.

Kulcsszavak: környezetvédelem, Land Rover
 
A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A Goodyear Genfben bemutatta a Range Rover Sport 2014-et A Goodyear Genfben bemutatta a Range Rover Sport 2014-et A Land Rover és a Királyi Földrajzi Társaság elindította a 2021-es ’Earth Photo’pályázatot Az európai autópiac tavalyi nyertese a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda A Kia bemutatja új márkacéljait és stratégiáját A Kia bemutatja új márkacéljait és stratégiáját Évekkel megelőzi a konkurenseket a Toyota Évekkel megelőzi a konkurenseket a Toyota
 
Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma februárban

Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma februárban

2021. március 17.
Az Európai Unióban februárban még soha nem helyeztek forgalomba olyan kevés új autót éves szinten, mint az idén.
Részletek

Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma februárban

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerdán azt közölte, hogy februárban 771 ezer 486 új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 19,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 956 ezer 430-hoz képest.
   
A 26 uniós tagállamnak szinte mindegyikében csökkenés volt, két ország kivételével.
   
A vezető piacok közül a legnagyobb éves visszaesés Spanyolországban következett be, 38,4 százalékos, a második legnagyobb pedig Franciaországban, 20,9 százalékos. Németországban 19 százalékos, Olaszországban pedig 12,3 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
   
Februárban csak két országban nőtt az új autók eladása éves szinten az EU-ban: Svédországban 5,3 százalékkal és Írországban 4,9 százalékkal.
   
Magyarországon 10 892 új autót helyeztek forgalomba az idén februárban, 1,7 százalékkal kevesebbet a tavaly februári 11 ezer 78-hoz képest. A magyarországi volt a második legkisebb visszaesés februárban éves szinten az EU-ban Finnország után, ahol 1,2 százalékkal csökkent az új autók értékesítése.
   
Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma februárban

Az EU-ban az idei első két hónapban 1 millió 498 ezer 116 új autó került forgalomba, ami 21,7 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 1 millió 912 ezer 877-nél.
   
A Magyarországon forgalomba állított új autók száma 6,8 százalékkal, 19 ezer 760-ra esett a tavalyi 21 ezer 192-vel szemben. Az EU-ban ez volt a legkisebb csökkenés az idei első két hónapban éves összevetésben.
   
A legnagyobb, 47,1 százalékos esést Portugáliában jegyezték fel. Egyedül Svédországban nőtt a kéthavi eladás, 12,8 százalékkal 43 ezer 410-re.
Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem
 
Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Átvette első új Volvo FH nyerges vontatóit a Kozák-Trans Kft Átvette első új Volvo FH nyerges vontatóit a Kozák-Trans Kft Hatodik éve dönt értékesítési rekordot Európában a Lexus Hatodik éve dönt értékesítési rekordot Európában a Lexus Ötezer eurót kap, ha e-autót vásárol Ötezer eurót kap, ha e-autót vásárol Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly
 
A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

2021. március 17.
A BMW Group új technológiai zászlóshajója, amely az automatizált járművezetés, az intuitív járművezérlés, az interaktív járműkapcsolati megoldások és a jövőbe mutató digitális szolgáltatások legkorszerűbb innovációit iránymutató formanyelvvel és a modern luxus hamisítatlan kisugárzásával egyesíti, már a tervezés első fázisától kezdve a vezetés zéró emissziójú élményét.
Részletek

A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

A BMW iX értékláncát és teljes életciklusát a legszigorúbb környezetvédelmi előírások maradéktalan betartása övezi. A modell már a sorozatgyártást megelőző utolsó fejlesztési fázisban jár, 2021 végi piaci bevezetésekor pedig a bajor prémiumgyártó ügyfelei kétféle változat közül választhatnak majd: a BMW iX xDrive40 és a BMW iX xDrive50 közül.

A BMW iX újraértelmezi az osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) járműkoncepciót. Ez a BMW Group első modellje, amely a vállalatcsoport új, moduláris, széles tartományban alkalmazható eszköztárára épül, előrevetítve a BMW Group jövőbeni modelljeinek műszaki alapját. A BMW iX fejlesztési és gyártási folyamatait minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szemlélet övezi, a nyersanyagok kitermelését szabályozó szigorú környezetvédelmi és emberjogi elvárások betartásától kezdve, a megújuló erőforrások felhasználásával előállított energián keresztül, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig. A BMW iX emissziós lábnyomát független elemzők tanúsítványa hitelesíti, amely szerint a BMW iX xDrive40 modell globális felmelegedésre gyakorolt hatása 200 000 kilométer megtétele alatt 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt Sport Activity Vehicle (SAV) modellé.

„A technológia hajtja mindazon innovációkat, amelyekkel még a legnagyobb kihívásokkal szemben is képesek vagyunk felvenni a kesztyűt. Ilyen kihívás a klímaváltozás is” – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Semmi kétség: a mobilitásnak fenntarthatónak kell lennie, ha valóban kimagasló, hosszú távon életképes megoldást szeretnénk alkotni. A BMW Group számára a prémium mobilitás elképzelhetetlen felelősségvállalás nélkül” – tette hozzá.


A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

„Tettünk egy ígéretet, amelyet maradéktalanul betartunk: a BMW iX piaci bevezetésére még az idei év vége előtt sor kerül, kétféle változatban. Ez lesz a BMW iX xDrive40 és a BMW iX xDrive50” – vette át a szót Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „A két modell Németországra vonatkozó árait is kidolgoztuk már: a BMW iX iDrive40 például 77 300,- eurótól indul, amely egy belsőégésű erőforrással szerelt BMW X5 árszintje. Ügyfeleink ráadásul újabb és újabb járműfunkciókhoz férhetnek hozzá, nem csupán vásárláskor, de az autó használata során, később is bármikor. Személyre szabott termékeink és ügyfélközpontú szolgáltatásaink könnyedén letölthetők és aktiválhatók a modell fedélzeti operációs rendszerében” – tette hozzá.

Végigkövetett nyersanyag-kitermelés, átfogó zöldenergia-felhasználás a sorozatgyártásban és nagy arányban alkalmazott természetes, illetve újrahasznosított anyagok

Az akkumulátorcella-gyártó vállalatokhoz történő leszállítás előtt a BMW Group lépésről lépésre végigköveti Ausztráliában és Marokkóban a nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártásához szükséges kobalt és lítium kitermelési folyamatait. Akárcsak a vállalatcsoport dingolfingi üzeme - amely a BMW iX modellt is gyártja majd -, úgy a BMW Group akkumulátorcella-gyártó partnerei is kizárólag zöldenergia felhasználásával állíthatják elő késztermékeiket. 2021 februárja óta ráadásul a vállalatcsoport a tömegtermeléshez szükséges alumíniumot is napenergia-hasznosítással működő létesítményből szerzi be. Véges erőforrásaink megőrzésének fontosságát a BMW iX sorozatgyártásában a másodlagos alumínium és az újrahasznosított műanyag egyre nagyobb arányú alkalmazása is nyomatékosítja. A modell utasterében FSC-jóváhagyott faanyagot, cserzett olajlevél-kivonattal finomított bőrt és más természetes anyagokat használtak. A padlóborításhoz és a szőnyegekhez használt nyersanyagok között újrahasznosított halászhálók is megtalálhatók.
A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

„Ahelyett, hogy a felelősségvállalást beszállítói hálózatunk tagjaira hárítanánk, közösen vállalunk velük felelősséget” – nyilatkozta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. „Többéves tapasztalatra támaszkodunk e téren és olyan folyamatokat hozunk létre, amelyek nagyobb átláthatóságot és végigkövethetőséget garantálnak” – tette hozzá.

Elektromos motorok: megnövelt menetdinamika és kisebb arányban felhasznált nyersanyagok


A BMW iX elektromos motorjait mindezeken felül úgy alkották meg a tervezők, hogy előállításukhoz nincs szükség ritkaföldfémekre. Az erőforrások szinkronmotor-alapelv szerint működnek: a rotort nem állandó mágnesek hozzák mozgásba, hanem közvetlenül a villamosenergia. Mágnesek hiányában így a motorok előállításához szükséges ritkaföldfémekre sincs szükség, így a BMW Group sem függ azok mennyiségétől.

Az elektromos motorok rendhagyó kialakítása a menetteljesítményre is pozitív hatással van: a rotor mindvégig kontrollált mozgása lehetővé teszi, hogy az elektromos motorok azonnal leadják csúcs forgatónyomatékukat, ez a teljesítmény pedig – a hagyományos elv szerint készülő elektromos motorokkal ellentétben – extrém széles fordulatszám-tartományban fenntartható. A BMW iX vezetési élményét nagymértékben meghatározza a villámgyorsan felépülő és szokatlanul hosszan tartó csúcsteljesítmény, amely megalapozza a márka által fémjelzett, legendásan sportos vezethetőséget.

A BMW iX xDrive50 modell hajtáslánc-technológiája – amely mindkét tengelyen egy-egy elektromos motorral dolgozik – több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, amellyel a BMW Group új technológiai zászlóshajója kevesebb, mint 5 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A BMW iX xDrive40 modell maximális teljesítménye hozzávetőlegesen 240 kW / 300 lóerő, amely így valamivel több, mint 6 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

Az egyetlen feltöltéssel megtehető, tisztán elektromos hatótávolságot hatékony hajtáslánc- és a legkorszerűbb akkumulátor-technológia fokozza

A BMW iX elektromos motorját, váltóját és vezérlőelektronikáját egyetlen házba integrálták a tervezők, ez a fajta kompakt kialakítás pedig a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatással van. Ennek, optimalizált aerodinamikai tulajdonságainak és az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek köszönhetően a BMW iX kimagasló hatékonysággal büszkélkedhet szegmensében: a BMW iX xDrive50 modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 100 kilométeren kevesebb, mint 21 kilowattóra kombinált energiafogyasztással, a BMW iX xDrive40 modell pedig kevesebb, mint 20 kilowattóra kombinált energiafogyasztással kecsegtet.

Ahogyan az elektromos motorok, a vezérlőelektronika és a járműtöltő technológia, úgy a BMW iX nagyfeszültségű akkumulátorai is a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjának termékei. Utóbbiakat a tervezők mélyen a BMW iX padlólemezébe süllyesztették, mintegy a karosszéria integrált egységeként. A modell lítium-ion akkumulátorainak gravimetrikus energiasűrűsége hozzávetőlegesen 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben ez idáig használt akkumulátoroké.
A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

Az akkumulátorcellák a BMW Group szigorú szabványai szerint készülnek és típus-specifikus, nagyfeszültségű energiatároló egységekké állnak össze. A müncheni központú vállalatcsoport dingolfingi gyára a BMW iX xDrive50 modellbe több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű, míg a BMW iX xDrive40 modellbe több mint 70 kWh bruttó energiateljesítményű akkumulátort épít. A BMW iX xDrive50 modell így a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 600 kilométer, a BMW iX xDrive40 modell pedig több mint 400 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok az egyes modellek aktuális fejlesztési fázisában becsült értékek.)

A BMW iX új járműtöltő technológiája extrém gyors (DC) járműtöltést is lehetővé tesz, a BMW iX xDrive50 modell esetében 200 kW, míg a BMW iX xDrive40 modell esetében 150 kW maximális töltési teljesítménnyel. Mindez azt jelenti, hogy a modellek 10 perc alatt akár 120 kilométerre (BMW iX xDrive50) / 90 kilométerre (BMW iX xDrive40) elegendő energiát is képesek magukhoz venni. A nagyfeszültségű akkumulátor 10 százalékos töltöttségi szintjéről így mindkét modell 40 perc alatt képes elérni a 80 százalékos töltöttségi szintet.

Az új technológiai eszköztár az automatizált járművezetés újabb és újabb fejlesztései előtt nyitja meg az utat

A BMW Group új technológiai eszköztára a BMW iX modellben ünnepli világpremierjét, az automatizált járművezetés és a digitális szolgáltatások területén újabb és újabb fejlesztések előtt nyitva meg az utat.

A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

Az újdonság például hússzor gyorsabb adatfeldolgozásra képes, mint a bajor prémiumgyártó bármelyik korábbi modelljének vezérlőelektronikája, amely azt eredményezi, hogy a technológia egyszerre az eddigieknél mintegy kétszer több járműszenzor folyamatos és villámgyors adatfeldolgozását képes elvégezni.

„A BMW iX modellel új technológiai mércét állítunk fel az iparágban. A BMW iX még aktuális modellpalettánk legfejlettebb tagjainál is gyorsabb és erősebb szenzortechnológiával, illetve 5G-képes technológiával rendelkezik, amelyekkel új és továbbfejlesztett automatizált járművezetési funkciók, valamint parkolási funkciók használatát teszi lehetővé, kihasználva a nagyteljesítményű, ötödik generációs tisztán elektromos hajtáslánc-technológiánkban rejlő lehetőségeket” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

Az újfajta vezetési élményt újfajta formanyelv erősíti

A BMW iX a közeli jövő azon úttörő modellgenerációjának első, iránymutató hírnöke, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. A modell eme iránymutató karakterét az újdonság formanyelve is nyomatékosítja, amelyet az utastérből kiindulva, belülről kifelé haladva álmodtak meg a tervezők. Mint ilyen, a BMW iX mindenekelőtt a kompromisszumoktól mentes életminőséget, valamint vezetője és utasai pihentető környezetét helyezi előtérbe.

A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe

A karosszéria letisztult, minimalista formanyelve a személyes mobilitás új irányát közvetíti, amely az utasok igényeire és szükségleteire helyezi a hangsúlyt. Az utastér az utazás minden pillanatát innovatív opciókkal látja el, legyen szó pihentető kikapcsolódásról, biztonságról, vagy a kerekeken guruló luxus új formájáról.

„A BMW iX ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az új technológiákat mennyire modern és érzelmekben gazdag formanyelvbe tudjuk öltöztetni. Technológiailag a modell végtelenül összetett, ez mégis letisztultnak és egyszerűnek érződik. A BMW iX egy olyan mobil életteret kínál, amelyben az emberek pihentető kényelemre lelnek, és amelyben az autó intelligenciája akkor van kéznél, amikor szükség van rá” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW iX, elektromos autó, környezetbarát, környezetvédelem
 
Az ABB telepíti USA-szerte a nagy teljesítményű, elektromos járművekhez rendszeresített töltőket Az ABB telepíti USA-szerte a nagy teljesítményű, elektromos járművekhez rendszeresített töltőket Amerika réme: az új Nissan Titan Amerika réme: az új Nissan Titan Egyre nagyobb a népszerűsége az elektromos autónak Egyre nagyobb a népszerűsége az elektromos autónak Háromnapos utazás, vissza a jövőbe Háromnapos utazás, vissza a jövőbe A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon
 
A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig

A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig

2021. március 17.
A Nissan Motor Co., Ltd. célként tűzte ki a karbonsemlegesség elérését a vállalat működését és termékei életciklusát tekintve 2050-ig. Az erőfeszítés részeként minden a kulcspiacokon kínált, új Nissan gépjármű elektromosítva lesz lesz 2030 elejéig.
Részletek

A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig

A Nissan tovább folytatja az innovációt az elektromosítás és a termelési technológia tekintetében annak érdekében, hogy fejlődést tudjon eszközölni a cég karbonsemlegességi célját illetően az alábbi stratégiai területeken:

•    Akkumulátor innovációk bevezetése, a félvezetők és egyéb kapcsolódó technológiák a költséghatékony és még eredményesebb elektromos járművek fejlesztése érdekében

•    A Nissan e-POWER elektromosított hajtáslánc további fejlesztése a nagyobb energiahatékonyság eléréséhez

•    Egy olyan akkumulátor ökoszisztéma fejlesztése, ami támogatja a megújuló energiaforrások felhasználásával történő helyi energiatermelést. A Nissan fokozott együttműködést sürget az energiaszolgáltató szektorral az energiahálózatok karbonsemlegesítése érdekében.

•    Innovációk a termelési folyamatok során, a hatékonyságnövelés a jármű-összeszerelés terén, kezdve a Nissan Intelligent Factory kezdeményezéssel. A vállalat komoly erőforrásokat áldoz a energiahatékonyság illetve a felhasznált anyagok hatékonyságának a növelésére – ezzel támogatva a hosszútávú karbonsemlegesség ambícióit.

A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig

„Elkötelezettek vagyunk annak érdekében, hogy segítsünk létrehozni egy karbonsemleges társadalmat és felgyorsítsuk a klímaváltozással szembeni globális törekvést.” – vallja a Nissan vezérigazgatója, Makoto Uchida. „Elektromos járműkínálatunk világszintű terjeszkedése tovább folytatódik, ez pedig jelentős hozzájárulás lesz a Nissan karbonsemlegessé válásához. Továbbra is olyan innovációs tevékenységet végzünk, mely izgalmasabbá teszi az emberek életét, miközben egy mindenki számára fenntartható jövőt célzunk meg.”

A Nissan, a LEAF bevezetése (2010) óta dolgozik azon, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást és olyan elektromos jármű technológiákról gondoskodjon, melyből a környezet és a társadalom számára is előnyöket nyújt. A vállalat elektromosítási és károsanyag kibocsátáscsökkentő törekvései támogatják az ENSZ párizsi egyezményének klímaváltozással és a karbonsemlegességgel kapcsolatos globális kapcsolatos célkitűzéseit 2050-ig.

A Nissan ambíciói kiterjednek a Nissan Green Program múltbéli kezdeményezéseire, valamint a cég azon folyamatos munkájára, hogy minimalizálja termékei és működése karbonlábnyomát. A vállalat bemutatta a világ első tömegtermelésű elektromos autóját, a Nissan LEAF-et és napjainkig több, mint 500 000 darabot adtak el a zéró kibocsátású járműből.

A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig

Az e-NV200 kishaszongépjárművet 2014 óta forgalmazza (évek óta piacvezető Magyarországon), ami városi szállítás kiváló eszköze. Mindezeken kívül a Nissan továbbra is folytatja az iparági koalíciókkal és hatóságokkal való munkát az infrastruktúra fejlesztése és az elektromos autók előnyeivel kapcsolatos tudatosság növelésének érdekében. 2013-2015 között például 7 nagyváros önkormányzatának adományozott villámtöltőt, az utóbbi két évben pedig részt vállalt egy NEXT-E nevű Európai Uniós projektben, ahol 250 darab villám- és ultragyors töltő kerül telepítésre a régió hat országának az autópályáira.

Továbbá a Vehicle-to-Grid (járműből a hálózatba) technológián keresztül, kiemelkedően az autóiparban, a Nissan lehetőséget nyújt a zöld energiának az autókban való eltárolására, valamint újrahasznosított elektromos autó akkumulátorokat kínál (egyes piacokon), xStorage néven, szintén a megújuló energia eltárolása céljával. Az xStorage akku csomagok megalkotásánál az is a vezérelv volt, hogy az akkumulátorok élettartama meghosszabbodhasson.

Az újgépjármű-kínálat 100%-ának az elektromosítása a cél 2030-ig, Japán, Kína az Egyesült Államok és Európa kulcspiacain – így a Nissan élen jár azok között a gyártók között, akik az elektromos jármű technológia széleskörű elterjedését támogatják.   

A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig

A Nissan hisz abban, hogy a gépjárműipar hajtóerő lehet a globális környezeti és éghajlati  kihívások enyhítésében a hatóságokkal és partnerekkel való világszintű együttműködés által az innováción és az elkötelezettségén keresztül. A megújuló energia és a töltő infrastruktúra terjeszkedésével a gépjármű-elektromosítás és a fenntartható működési metódusok segíteni tudják egy karbonsemleges jövő eljövetelének a felgyorsítását.



Kulcsszavak: elektromos autó, karbonsemleges, környezetbarát, környezetvédelem, nissan
 
Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram Külön termék lesz az elektromos autók töltéséhez használt áram Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Az úttörő Volkswagen koncepció, a BUDD-e első elismerései Az úttörő Volkswagen koncepció, a BUDD-e első elismerései A Nissan a GT-R LM Nismo-val visszatér Le Mans-ba A Nissan a GT-R LM Nismo-val visszatér Le Mans-ba
 
Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről

Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről

2021. március 16.
A Kia nyilvánosságra hozta új, EV6 nevű, tisztán elektromos hajtású modelljének első hivatalos fotóit. Az újdonság bemutatójára is sor kerül még idén márciusban.
Részletek

Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről

Az EV6 a Kia első új modellje, amely már a márka új formafilozófiája, az ’Egyesült ellentétek’ jegyében született. A friss formanyelv a természet és az emberi lét ellentéteiből, kontrasztjaiból építkezik, innen meríti inspirációit. Az új formairányzat középpontjában a márka új vizuális identitása áll, pozitív, természetes energiákkal, és a látványos formák, valamint az éles formaelemek kontrasztjával.

A crossoverek világa által inspirált vonalaival a Kia első - kifejezetten akkumulátoros, tisztán elektromos hajtású modellek hordozására tervezett E-GMP nevű padlólemezén -, az EV6 a Kia első újdonsága, amely már az új formai irányelvek alapján született. Az EV6 a Kia elektromos hajtások fejlesztése iránti elkötelezettségét is hivatott hangsúlyozni.

“Az EV6 a Kia első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modellje, és ebben a minőségében a márka első autója, amely az emberközpontú progresszív formák és a tiszta üzemű elektromos hajtás egységét hirdeti. Úgy hisszük, az EV6 fontos és versenyképes szereplővé válik majd az elektromos modellek globális piacán.” Mondta Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője. “Határozott és hatásos formákat kívántunk alkotni, kifinomult és magas technikai színvonalú részletekkel, tiszta arányokkal és egyedi, futurisztikusan elektromos autós megjelenéssel.”

Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről

Egyesült ellentétek: a Kia új formafilozófiája

A Kia valamennyi modellre kiterjedő új formanyelve az EV6-tal debütál. A formafilozófia öt alappillére: a ‘Természetesen bátor’, az ‘Okkal élvezetes’, a ‘Fejlődés ereje’, az ‘Életteli technológia’, és a ‘Boldogság feszültsége’ nevet kapta.

A ‘Természetesen bátor’ a természettel való interakción alapul, azokra az arányokra és formákra épül, amelyek mind az emberi, mind pedig a természeti környezetben megtalálhatók. A dizájn ezen alappillére alapján egyszerre organikus és technikai struktúrák, és belső felületek születnek, miközben a külsőt a tiszta vonalak, és a bátor, folyamatosan változó idomok határozzák meg.

Az ‘Okkal élvezetes’ az érzésekre és a hangulatokra összpontosít a jövő Kia modelljeiben. A jövő Kia formavilágában együtt él az értelem az érzelemmel oly módon, hogy a nyugtató és inspiráló hatású autók használóik érzelmeire és érzéseire is hatnak majd. Az utasterekben több lesz az új, természetes eredetű anyag és a merész, fiatalos, játékos színárnyalat is.

A ‘Fejlődés ereje’ a márka mai erős dizájnvonalára épít, a közelmúlt formai változásai a jövő formáira is átvetülnek, majd így fejlődnek tovább. A jövő dizájnja a már megszerzett tapasztalatokra és az átfogó kreativitásra épít.

Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről

Az ‘Életteli technológia’ az új technológiákat és műszaki megoldásokat öleli fel, hogy segítse és fejlessze az ember és a gép közötti kapcsolatokat. A jövő Kiái újgenerációs felhasználói élményeket is kínálnak majd, nem csak a technológia fejlődése révén, de például a világítás és a konnektivitás újragondolásával, hogy a használók még közelebbi kapcsolatba kerülhessenek járműveikkel.

A ‘Biztonság feszültsége’ az ellentétes erőkre és a kreatív kontrasztokra épít, s éppen az ezek egyensúlyából adódó formai egyensúlyra törekszik. Határozott és éles, kifinomult technikájú részletekkel teremt feszültséget és harmonikus formaközpontú dizájnjövőt.

“Arra törekszünk, hogy autóink természetes élményeket hordozzanak, olyanokat, amelyek jobbá, és élhetőbbé is teszik ügyfeleink mindennapjait. Célunk a Kia márka fizikai élményeinek megtervezése, eredeti, újító hatású és izgalmas elektromos autókkal. Formatervezőink elképzelései és a márka céljai most jobban összetartoznak, mint valaha. Tevékenységeink központjában az autóvásárló és autót használó ügyfél áll, ez határozza meg minden döntésünket.” - mondta Karim Habib.

Külső megjelenés: jövőbe mutató, kifinomult részletek által meghatározott elektromosautó formák

Az EV6 megjelenése maga a ‘Fejlődés erejének’ megtestesülése. A márka formai erősségeinek továbbfejlesztése mentén az EV6 annak a szaktudásnak a csúcsa, amit a márka formaközpontú átalakulása során gyűjtöttünk össze, miközben a jövőt kutattuk.

Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről

Az orron a jellegzetes nappali menetfények vonala határozza meg a letisztult formai képet, hiszen ezek a formák alkotják a ‘Digitális tigrisorr’ alapjait, a Kia jellegzetes hűtőmaszk formáit az elektromos korszakba vetítve. A fényszórók alakja és fénykibocsátási képe is jellegzetes, az alattuk húzódó légbeömlő pedig vizuálisan szélesíti az autó orrképét, és kihangsúlyozza technikai töltetét. Az orr felöl az autó alatt áramló levegőt terelőlemezek vezetik az optimális légellenállás érdekében, a padlólemez külső borítása sík.

Az oldalak igazi, crossoverek inspirálta vonalvezetése áramvonalas, modern és komoly formai feszültséget generál éleivel és high-tech részleteivel. A döntött vonalú szélvédő dinamikus és határozott, a látványos hátsó ívek pedig testet adnak a megjelenésnek. Az ajtók alsó részén végigfutó karaktervonal a hátsó kerékjáratok előtt felfelé fut, így nyújtja meg az autó oldalnézeti képét.

A jórészt a lehető legjobb légellenállási jellemzők érdekében döntött formájú C-oszlopok fényes fekete betétje a hátsó szélvédő szélesítéseként hat. A hátsó szélvédő fölött légterelő húzódik, ami a hátsó lámpatestek felett ülő másik légterelő felé irányítja az áramlatokat.

Az EV6 formái a Kia három formatervező stúdiójának közös munkáját dicsérik, a formacsapat tagjai a koreai Namyangban, Frankfurtban és a kaliforniai Irvine városában dolgoztak.

Beltéri formák: modern és tágas utastér

Az utastér formáin dolgozók munkáját nagyban megkönnyítette, hogy az E-GMP platform a korábbi padlólemezeknél jóval több lehetőséget kínál, és szabadabb kezet, több mozgásteret is enged a formatervezőknek. EV6 dizájnerei innovatívan használták a teret és ez a vezetési élményre is kihat.

Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről

Az utastér egyik legfeltűnőbb és legkülönlegesebb eleme a nagyméretű, ívelt és egybefüggő audiovizuális és navigációs képernyő. A széles, íves képernyő egyszerű és letisztult formája különös tágasságérzetet sugall. A kijelző vezető előtti részén a főműszerek információi jelennek meg, a középkonzol vonalában pedig az infotainment és a navigáció. A kijelző méreteiből adódóan a vezetőt körülöleli az információ, miközben a kevés hagyományos kapcsoló tovább hangsúlyozza a beltéri letisztultságot.

A műszerfal képernyő alatti részén találhatók a fűtés, a szellőzés és a légkondicionálás érintőkapcsolói, ezek alatt pedig az autó eleje felé fordul a panel, így még tágasabb az elöl ülők tere.

Az ülések vékonyak és könnyűek, huzatuk látványelemként is helytálló, újrahasznosított műanyagból készített tartós szövet. Az ülések könnyed formái is kihangsúlyozzák az utastér tágasságát.

Az EV6 online világpremierjére még idén márciusban sor kerü.
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EV6, kia, Kia Motors, új modell
 
2021-től minden új INFINITI modellben lesz elektromos hajtás 2021-től minden új INFINITI modellben lesz elektromos hajtás Az ABB szállítja Bulgária országos gyorstöltőhálózatát Az ABB szállítja Bulgária országos gyorstöltőhálózatát Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt BMW i modellek a Nemzetgazdasági Minisztérium E-mobilitási konferenciáján BMW i modellek a Nemzetgazdasági Minisztérium E-mobilitási konferenciáján
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 131 - 140