Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 131 - 140 |
A Nissan globális elektromos járművek eladása meghaladja az 1 millió darabot |
||
2023. augusztus 07.
A Nissan Motor elektromos járműveinek globális értékesítése meghaladta az 1 millió darabos mérföldkövet, és ennek csaknem egyharmada európai vásárlókhoz került.
|
Miután az eredeti LEAF elnyerte az Év Autója és a Világ Év Autója díjat is, az európai piacokra szánt gyártást 2013-ban a Nissan Egyesült-Királyságbeli Sunderlandi gyárában kezdték el, és eddig több mint 263 000 darabot adtak el a régióban. 2022-ben a Nissan megkezdte a Nissan Ariya teljesen elektromos crossover értékesítését. Az Ariya a Nissan legújabb tervezési nyelvét és technológiáit tartalmazza, mint például az e-4ORCE összkerék-vezérlést és a ProPILOT 2.0 fejlett vezetői támogató rendszer. Haszonjármű-kínálata keretében a Nissan 2014-ben piacra dobta első európai elektromos kisteherautóját, az e-NV200-at, amelyből több mint 45 000 darabot adtak el a kontinensen, mielőtt utódja, a Nissan Townstar EV bemutatkozott. év. A Nissan 2030-as hosszú távú víziója értelmében a Nissan 19 elektromos autó modell bevezetését tervezi világszerte a 2030-as pénzügyi évre. A vállalat célja továbbá, hogy 2028-ig minden házon belül kifejlesztett szilárdtest-akkumulátorral működő elektromos járművet piacra dobjon, és kibővítse elektromos járművét a vásárlók változatos igényeinek kielégítésére szerte a világon. Két jövőbeli elektromos autót már bejelentettek az európai piacra, egy új generációs elektromos crossovert, amelyet a CHILL-OUT koncepciómodell bemutat, és egy teljesen új kompakt elektromos járművet, amely a belépő szintű jármű a Nissan villamosított kínálatában. Kulcsszavak: Ariya, elektromos, elektromos autó, leaf, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Júliusban nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban |
||
2023. augusztus 07.
Júliusban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban, és ezen belül emelkedett a teljesen elektromos autók részaránya is a német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt pénteki jelentése alapján.
|
A teljesen elektromos autók (Battery Electric Vehicle, BEV) fogalomba helyezése 68,9 százalékkal nőtt 48,6 ezerre, részarányuk 20,0 százalék volt. Az előző hónapban, júniusban 64,4 százalékos volt az éves növekedés, a részarány pedig 18,9 százalékos. Hibrid hajtásláncos autót 12,5 százalékkal többet helyeztek forgalomba, 67,4 ezret, amit 27,7 százalékos részesedésnek felel meg. Közöttük 14,3 ezer volt plug-in hibrid 39,5 százalékos csökkenéssel. Benzinüzemű autót 83,3 ezret helyeztek forgalomba, 12,5 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A kategória 34,3 százalékkal vette ki a részét az újonnan forgalomba helyezett autók számában, a dízeles pedig 17,5 százalékkal. Dízelüzemű autót 42,5 ezret helyeztek forgalomba, 2,7 százalékos növekedéssel. Júniusban a benzinüzemű autók részaránya 35,6 százalék volt, a szám szerinti növekedés pedig 19,8 százalékos. A dízelek részaránya júniusban 16,7 százalék volt 10,3 százalékos éves növekedéssel. Júliusban szinte valamennyi Németországban gyártott márka forgalomba helyezése nőtt. A Smart a maga 0,6 százalékos regisztrációs részesedésével 637 százalékkal több, 1393 autót helyezett forgalomba. Ford gyártmányokból 44,2 százalékkal több autó került forgalomba, ami 4,5 százalékos részesedésnek felel meg. Mercedesből 29,4 százalékkal került több az utakra, ez 8,2 százalékos részesedés. 29,1 százalékkal nőtt a Mini forgalomba helyezése 1,8 százalékos részesedéssel. Audiból 22,5 százalékkal helyeztek többet forgalomba, a részesedés pedig 8,2 százalék lett. A Porsche szám szerint 9,5 százalékkal növekedett, részesedése pedig 1,2 százalék lett, a BMW 9,4 százalékkal nőtt 7,8 százalékos részesedésre, az Opel 5,8 százalékos növekedéssel 7,8 százalékos részesedésre, A legnépszerűbb márka változatlanul a VW volt 17,8 százalékkal a júniusi 19 százalék után. Júniusban a VW márka forgalomba helyezése 22,4 százalékkal nőtt, majd júliusban 8,3 százalékkal. A legnépszerűbb kivitel változatlanul a SUV volt júliusban is, 30,3 százalékos részesedéssel a júniusi 31,4 százalék után. Szám szerint a forgalomba helyezés júliusban 30,7 százalékkal nőtt éves bázison, az előző hónapban pedig 31,6 százalékkal. A második legnépszerűbb kategória a kompakt volt 21,0 százalékos éves növekedéssel és 15,7 százalékos részaránnyal júliusban. Júniusban a részarány 16,6 volt 19,2 százalékos szám szerinti növekedéssel.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, németország
|
|
|||||
|
||||||
Halálos baleset miatt félbeszakították a versenyt a Veszprém-ralin |
||
2023. augusztus 06.
Halálos baleset miatt félbeszakították a 29. Veszprém-ralit, a HUMDA országos ralibajnokság idei negyedik futamát - közölték a szervezők a verseny honlapján vasárnap. A versenyzők két befejezett gyorsasági szakasz alapján a bajnoki pontok harmadát kapták meg.
|
A tájékoztatás szerint az első, kislődi gyorsasági szakaszon az 50-es rajtszámú Nemes Csaba - Nemes Richárd kettős autója fának csapódott. A versenybalesetben a pilóta, Nemes Csaba a helyszínen életét vesztette, a navigátort további kivizsgálásra kórházba szállították. A tragikus eseményt követően a versenyt a rendezők megállították, az elhunyt pilóta tiszteletére a Veszprém Arénánál megemlékezést tartottak. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) vezetősége, a verseny rendezősége, a versenyzők, a csapattagok és a ralis társadalom minden tagja nevében közleményben együttérzésüket fejezték ki a 47 évesen elhunyt pilóta családjának. Szintén a viadal honlapján tették közzé, hogy a teljesített két gyorsasági szakasz alapján a Ranga Péter-Czakó Janek kettős végzett az abszolút első helyen a félbeszakadt 29. Veszprém-ralin. A versenyzők a két befejezett gyorsaságival, mivel az össztáv több mint 25 százalékát teljesítették, a bajnoki pontok egyharmadát kapták meg. A második helyen az Ollé "Sasa"-Balai Róbert páros fejezte be az idei második murvás futamot. A harmadik helyet a Klausz Kristóf-Csányi Botond kettős szerezte meg, a bajnoki összetettben élén álló Vincze Ferenc, Percze Nándor duó csak hatodik lett. A bajnokságban második helyen álló Turán Frigyes, Farnadi Ágnes páros a kiszakadt bal hátsó futómű miatt kényszerült a verseny feladására. A végeredmény: Veszprém-rali (2 gyorsasági szakasz után félbeszakítva, dobogósok): 1. Ranga Péter, Czakó Janek (Skoda Fabia R5) 20:44.8 perc 2. Ollé "Sasa", Balai Róbert (Skoda Fabia R5) 8.2 másodperc hátrány 3. Klausz Kristóf, Csányi Botond (Skoda Fabia Rally 2 Evo) 9.3 másodperc hátrány
Kulcsszavak: baleset, Veszprém, Veszprém Rallye
|
|
|||||
|
||||||
A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig |
||
2023. augusztus 04.
A Párizsi ChangeNOW Summit rendezvényen kiderült, hogy a Scénic Vision koncepcióautó bemutatásával körvonalazódott az irány, amit a Renault, második lépésként tett a C-szegmens elektromos járművei terén.
|
A Scénic Vision megnyitotta az utat a fenntarthatóbb, biztonságosabb és inkluzívabb mobilitás felé, mellyel a szén-dioxid-mentesítés legfejlettebb technológiai lehetőségeit testesítette meg. A vadonatúj Renault Scénic E-Tech Electric a Scénic Vision által kikövezett úton folytatja majd térhódítását az első sorozatgyártású autóként, amely megtestesíti a márka új fenntartható fejlődési stratégiáját: a környezetre, a biztonságra és a befogadásra. Az autó kezdi felfedni végső sziluettjét, amikor a gyártás előtti autók flottájával találkozhatunk a Francia utakon. A gyártás előtti autókat a Renault Design személyre szabott mintája borítja. Az ikonikus logó vonalainak és mintáinak játékából áll, tisztelegve a korábban a Mégane E-Tech Electric számára készített dizájn előtt, így káprázatos álcát hozva létre. A vadonatúj Renault Scénic E-Tech Electric világpremierje az IAA Mobility 2023 rendezvényen, Münchenben, szeptember 4-én lesz. Kulcsszavak: elektromos autó, IAA Mobility, renault, Scénic E-Tech
|
|
|||||
|
||||||
A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat |
||
2023. augusztus 04.
A Nissan elkötelezettségét amellett, hogy izgalmas járműveket kínáljon, amelyek örömet okoznak a tulajdonosoknak, mind a Nissan ARIYA, mind a TITAN díjjal ismerték el a JD Power 2023 US Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) felmérésben.
|
A Nissan ARIYA holtversenyben végzett a legmagasabb elégedettségért a kompakt SUV-kategóriában – ez a teljesen elektromos modell első JD Power díja. A Nissan TITAN-t azért ismerték el, mert a legjobb vezetési élményt nyújtotta a nagy, könnyű teherbíró pickupok között. A JD Power APEAL megvizsgálja az új járműtulajdonosok értékelését a járművükkel kapcsolatos tapasztalataikról a vásárlástól számított 90 nap után, és több mint 37 tulajdonság értékelését követi nyomon 10 kategóriában, beleértve a jármű hajtásláncát, információs és szórakoztató rendszerét, vezetési kényelmét és még sok mást. Az ARIYA a Nissan első teljesen elektromos crossovere, amely zökkenőmentes és céltudatos technológiát kínál, amely az elérhető ProPILOT Assist 2.0 fejlett vezetőtámogató technológiával javítja az ARIYA vezetési képességeit. Az EPA által becsült akár 490 kilométer hatótávolsága a sofőrök különféle igényeit elégíti ki, a napi ingázástól a közúti utazásokig. Az elérhető e-4ORCE összkerékhajtás ikervillamos motorral segíti a biztonságos vezetést és a kényelmet szinte minden útfelületen. Kulcsszavak: Ariya, Egyesült Államok, elektromos autó, JD Power, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából |
||
2023. augusztus 04.
A Porsche egy igazán különleges modellel ünnepli a 911-es modellsorozat 60. születésnapját, amely a maximális vezetési élmény jegyében fogant: a Porsche 911 S/T mindössze 1963 példányban készül majd és különösen könnyű kialakítást, illetve szűretlen vezetési élményt ígér.
|
A 911 GT3 RS magas fordulatú, 525 lóerős szívómotorja most először adja le erejét kézi váltón és könnyített kuplungon keresztül. Az évfordulós modell megjelenése a Porsche GT és motorsport tapasztalatát tükrözi vissza. Ugyanez érhető tetten a különösen szofisztikált vezethetőségben, amely a maximális vezetési élményt szolgálja. A forgó és a rugózatlan tömeg csökkentése különösen dinamikus viselkedést biztosít. Az S/T azonnal reagál a vezető parancsaira. A kormánykerék és a pedálok legapróbb mozdulására is azonnal, különösen precízen reagál a modell. A 911 GT3 RS-sel ellentétben a 911 S/T fejlesztésénél a hangsúly nem a versenypályás használaton volt, hanem inkább a közutak élvezetén. Könnyűsúlyú építés a légterelőktől kezdve egészen a kuplungig A 911 S/T aerodinamikája szintén a közúti élvezeteket és kevésbé a versenypályás használatot helyezi előtérbe. Az évfordulós modell adaptív hátsó légterelőjén egy kis légterelőajak kapott helyet. Alapfelszereltségként elöl 20, hátul 21 colos, könnyű, központi záras magnézium kerekeket visel az újdonság. A 255/35 ZR 20 méretű, ultranagyteljesítményű abroncsok biztosítják az első tengely kimagasló szintű mechanikus tapadását, míg hátul 315/30 ZR 21 méretű gumikat visel a 911 S/T. A CFRP kagylóülések ugyancsak szériában járnak a típushoz, de ingyenesen a négy irányban elektromos állítható Sport Plus ülések is kérhetők. A műszercsoport és a Sport Chrono csomag stopperórája a klasszikus zöld Porsche színsémát követi. A Porsche Design kizárólag a 911 S/T vásárlói számára teszi elérhetővé a Chronograph 1 – 911 S/T karórát. A titán tokozású, súlycsökkentés okán fényezetlen, exkluzív műremek a 911 különösen letisztult változatának filozófiáját követi. A kronográf szívét a COSC jóváhagyással és flyback funkcióval rendelkező Porsche Design WERK 01.240 óramű adja. A működtetést a 911 S/T magnézium keréktárcsáinak kialakítását visszatükröző rotor végzi. Az új Porsche 911 S/T bruttó németországi alapára 292.187 euró. A Heritage Design csomag további bruttó 17.505 euróba kerül. A Chronograph 1 – 911 S/T karóra ára 11.950 euró. Kulcsszavak: évforduló, Porsche, Porsche 911 S/T, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Tovább erősíti mobilitási portfólióját az AutoWallis a magyar Share Now akvizíciójával |
||
2023. augusztus 04.
A mobilitási piac egyik legdinamikusabban fejlődő területén bővíti szolgáltatási portfólióját az AutoWallis Csoport, miután tulajdonába kerül a Share Now-t Magyarországon üzemeltető vállalat. A piac egyik legjelentősebb autómegosztója az AutoWallis által nyújtott szakmai háttérrel és tőkeerővel további dinamikus növekedést tervez.
|
Újabb jelentős lépést tesz az AutoWallis Csoport stratégiája megvalósításának irányába, miután tulajdonába kerül a Share Now-t a magyar piacon működtető Wallis Autómegosztó Zrt. A Share Now-nak mintegy 100 ezer regisztrált ügyfele van itthon és közel 500 járműből álló flottával rendelkezik hazánkban, 2,2 milliárd forintos árbevétele alapján pedig piacvezető a szektorban. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy jelentős szinergiákat várnak a tranzakciótól mind az üzemeltetés, mind pedig a keresztértékesítési lehetőségek terén. Hozzátette, hogy az AutoWallis már eddig is jelentős mobilitási szolgáltató volt a régióban, de ezzel az akvizícióval a mobilitási szolgáltatások teljes spektrumát le fogják fedni: az eddigi rövid távú autókölcsönzés, tartós bérlet, illetve flottaszolgáltatások kiegészülnek a rövidtávú autómegosztással, valamint az AutoWallis újabb fontos lépést tesz a környezettudatos szolgáltatásainak bővítése és ESG céljainak megvalósítása érdekében. A vezérigazgató elmondta, hogy a Share Now mérete, növekedési üteme és üzleti modellje olyan fázisba került, amikor az AutoWallis szakmai hátterével kiegészülve jelentős részvényesi értéket teremthet a csoport számára. A tranzakció jelentőségét mutatja, hogy a közösségi autómegosztás Magyarországon és a régióban is ugrásszerű növekedésen ment keresztül, a jövőben pedig várhatóan a városi autós- és a közösségi közlekedés szerves részévé válva erősödhet ez a trend. A carsharing egyre többek számára jelenti a saját tulajdonú autó költséghatékony és fenntartható alternatíváját különböző élethelyzetekben. A közösségi autómegosztás ráadásul nemcsak gazdaságosabb, hanem zöldebb megoldás is lehet a városi közlekedésben, amelyhez hozzájárul a Share Now alacsony károsanyag kibocsátású, legfeljebb néhány éves, minimum EURO6-os motorral felszerelt, illetve elektromos modellekből álló flottája. Fontos, hogy a legújabb kutatások szerint nagyvárosi használatban akár 11 hagyományos használatú autót is kiválthat egy autómegosztós jármű. Az AutoWallis előrejelzései szerint a közösségi autómegosztást használók száma Budapesten már rövid-közép távon akár ötszörösére is nőhet. Kulcsszavak: autómegosztó, AutoWallis, SHARE NOW
|
|
|||||
|
||||||
Minden orosz tisztségviselőnek hazai gépkocsit kell használnia |
||
2023. augusztus 04.
Minden tisztségviselőnek orosz autót kell használnia - jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök az ipari vállalatok vezetőivel csütörtökön megtartott tanácskozásán.
|
Az államfő elmondta, a minisztériumok és egyéb hivatalok szorgalmazták, hogy folytatódjon a külföldi gyártmányú gépkocsik beszerzése. "Azt mondtam, hogy ezt teljesen ki kell zárni. És az ország minden tisztviselőjének hazai gépkocsival kell közlekednie" - hangsúlyozta Putyin. Úgy vélekedett, nincsen semmi baj azzal, ha szerényebbre fogják az igényeket. "Ellenkezőleg, még jó is. A mi figyelemre méltó tisztviselői karunknak meg kell értenie, hogy a hazai márkák, a hazai autók, más hazai termékek fejlesztésére kell törekedni" - tette hozzá Putyin. Az elnök szerint nem kell általánosságban elutasítani az importot, de az alapvető cikkek előállítását a hazai termelők felé kell irányítani. Vjacseszlav Vologyin, az orosz parlament alsóházának elnöke július elején sürgette, hogy a kormányzati és költségvetési intézmények a közbeszerzésnél a hazai autóiparra összpontosítsanak. Emlékeztetett rá, hogy Putyin egy Aurust használ hivatali autóként. Szultan Hamzajev, az Egységes Oroszország képviselője is azt követelte, hogy a honatyák is orosz autókba üljenek át. Anton Sziluanov pénzügyminiszter pedig kijelentette, hogy az általa vezetett tárca kész elsőként részt vállalni a hazai autók hivatali célú beszerzésében. Az RBK gazdasági lap online kiadásában csütörtökön emlékeztetett rá, hogy hasonló kezdeményezésre volt már példa. Az ötletet elsőként 1997-ben Borisz Nyemcov akkori miniszterelnök-helyettes vetette fel. Borisz Jelcin elnök támogatta a javaslatot, és rendeletet adott ki, amely megtiltotta külföldi gépkocsik beszerzését kormánytisztviselők számára. Utóbbiak azonban a hazai autók gyakori meghibásodásaira panaszkodtak, maga Jelcin pedig eközben továbbra is Mercedes-szel közlekedett. Az államfő végül - két évvel később - visszavonta rendeletét.
Kulcsszavak: autógyár, oroszország
|
|
|||||
|
||||||
Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert |
||
2023. augusztus 02.
Több, mint 70 éves a világszerte több, mint 11,3 millió példányban gazdára talált terepjáró ikon, a Toyota Land Cruiser, amelynek legújabb generációját ma leplezték le, Japánban.
|
A Toyota a mai napon leleplezte a sokak által várva várt vadonatúj Land Cruisert, egy olyan modellt, amely közvetlenül azokra a hagyományos értékekre épít, amelyek immár több mint 70 éve az erő és a megbízhatóság szinonimájává tették a Land Cruiser nevet. A legendás Land Cruiser DNS-t új technológiákkal kombinálták, hogy magasabb szintű teljesítményt nyújtsanak mind terepen, mind a közúti használat során. Az eredmény pedig tovább erősíti majd a Land Cruiser nemzetközi hírnevét, hiszen egy olyan autó született meg, amely megbízhatóan és biztonságosan juttatja el úticéljához, és onnan a legnehezebb körülmények között is visszahozza. A Toyota októberben nyitja meg az új Land Cruiser előzetes értékesítését az európai vásárlók számára, az első járművek szállítása 2024 első felében várható. Büszke örökség A Land Cruiser 72 éve született, 1951. augusztus 1-jén, „Toyota BJ” néven. Nem sokkal ezután bizonyította erejét és képességeit azzal, hogy az első járművé vált, amely sikeresen feljutott a Fuji-hegy lejtőin lévő hatodik állomásig. A Toyota küldetése a Land Cruiserrel azóta is az, hogy olyan járművet biztosítson a vásárlóknak, amely még a legzordabb környezetben is biztonságosan elviszi őket úticéljukhoz. Az ügyfelek különböző tapasztalatai szerte a világon felbecsülhetetlennek bizonyultak a Land Cruiser alapvető erősségeinek, a megbízhatóság, a tartósság és a terepképességek fejlesztésében. Talán nem meglepő, hogy tartós világhírneve a Toyota egyik legkelendőbb modelljévé tette, 11,3 millió (2023 júniusától az összesített és éves értékesítési mennyiségek a Lexus LX és Lexus GX modelleket is magukban foglalják) darabos eladással, több mint 170 országban és régióban. Alapvető fejlődés az új GA-F platform segítségével Az új Land Cruiser megőrzi klasszikus, robusztus alvázas konstrukcióját, és követi a nagyobb Land Cruiser 300-at (nem kapható Nyugat-Európában) a Toyota GA-F platformjának átvételével, amely kulcsszerepet játszik a terepképességek jelentős javításában. Ugyanakkor az új modell könnyen manőverezhető és kényelmesebb a hagyományos közúti használatsorán, hűen a Toyota azon elkötelezettségéhez, hogy ez a modell egy praktikus, az ügyfelek napi igényeihez szabott jármű legyen. Az új váz 50 százalékkal merevebb, a karosszéria és az alváz kombinált merevsége pedig 30 százalékkal nagyobb. Ezek a jelentős fejlődések hozzájárulnak a jobb reakciókészséghez, kezelhetőséghez és menetkényelemhez. A felfüggesztés alapteljesítménye is javult, különösen azért, hogy biztosítsák az azonos tengelyen lévő kerekek magasságkülönbségének növelését– ez kulcsfontosságú tényező a terepképességeket tekintve. Új elektromos szervokormány Ez az első Land Cruiser, amely elektromos szervokormányt (EPS) használ. Ez csökkenti az egyenetlen felületen való haladáskor előforduló kormányütés mértékét, és simább, közvetlenebb kormányzást, valamint könnyebb manőverezhetőséget biztosít minden sebességtartományban. Az EPS használatával az új Land Cruiser a Toyota Safety Sense aktív biztonsági és vezetőtámogató csomag részeként sáv- és nyomtartó rendszerrel is elérhető. Szétkapcsolható első stabilizátor rudak – a Toyota kínálatában először Új hajtásláncok A hajtáslánc tükrözi a Toyota azon törekvését, hogy a tervezés során odafigyeljenek arra, hogy támogassák az emberek életmódját és megélhetését, valamint továbbvigyék a modell régóta fennálló hírnevét a megbízhatóság, valamint az közúton és terepen való tartósság terén. Nyugat-Európában az új Land Cruiser 2,8 literes turbódízellel kerül bemutatásra, amelyet az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény erős egyensúlyára terveztek. 204 LE/150 kW maximális teljesítménnyel rendelkezik, és egy új, nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltó kapcsolódik hozzá, így akár 3500 kilogrammos teher vontatására is alkalmas. 2025 elejétől elérhető lesz egy elektrifikált hajtáslánc, amely az erőteljes és hatékony dízelmotort 48 voltos lágy hibrid technológiával ötvözi. Formák: a hagyomány és a modernitás ötvözete A hagyományokat a modernséggel ötvözték, hogy egy időtlen megjelenést hozzanak létre, amely kifejezi a jármű halhatatlanságát, és a zord körülményekkel szembeni ellenállóságát. A stílus azt a funkcionális szépséget is megragadja, amely a legjobb munkaeszközökben található. A marcona, strapabíró megjelenés az új Land Cruiser „vissza az gyökerekhez” koncepcióját fejezi ki, ugyanakkor rendkívül praktikus is a forma funkciót követ megközelítéssel. A terepképességeket a rövidebb túlnyúlások, a szögletes sarkok és a szűkebbre húzott alsó rész segítik, a karosszériaelemeket pedig úgy tervezték, hogy sérülés esetén könnyen cserélhetők legyenek. Profilból a külső kialakítás klasszikus Land Cruiser sziluettet mutat, erős vízszintes vonalakkal. Teljes hossza 4920 mm, szélessége 1980 mm és magassága 1870 mm – a tengelytáv 2850 mm. A belső tér öt- vagy hétüléses konfigurációban érhető el, a kialakítása pedig egy autentikus terepjáró erejét és funkcionalitását idézi. Erről olyan részletek is tanúskodnak, mint a vízszintesen rendezett műszerfal és a könnyű kezelhetőséget biztosító kapcsolók – amelyek még akkor is könnyebbséget jelentenek, ha nehéz terepen haladunk. A vezető körkilátása prioritást kapott, amelyet az alacsonyra húzott, vízszintes műszerfal és a mélyebb oldalablakok beépítését lehetővé tevő, alacsonyabb övvonal segít. Fejlett biztonsági rendszerek Land Cruiser First Edition Kulcsszavak: bemutató, Land Cruiser, premier, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck |
||
2023. augusztus 02.
Növelte eladásait, értékesítési árbevételét és működési eredményét a második negyedévben és az év első felében a Daimler Truck haszongépjármű és autóbusz gyártó konszern, és eredményességének javulását valószínűsíti az egész évre vonatkozóan is a honlapján kedden publikált beszámolójában.
|
A Daimler Truck Holding AG (Daimler Truck) haszongépjármű-gyártó konszern a második negyedévben 132 ezer tehergépkocsit és autóbuszt értékesített, 9 százalékkal többet az egy évvel korábbi 121 ezernél. Az év első hat hónapjában 257 ezer járművet adott el a cég, 12 százalékkal többet az előző évi 230 ezernél. Ezen belül az autóbusz eladások a második negyedévben 22 százalékkal nőttek 6181 példányra 5075-ről, az év első felében pedig 36 százalékkal 11,7 ezerre a 2022 első hat hónapjában értékesített 8,6 ezerről. A második negyedévben az értékesítési árbevétel 15 százalékkal 13,88 milliárd euróra emelkedett 12,10 milliárd euróról. A féléves árbevétel 20 százalékkal nőtt 27,08 milliárd euróra 22,65 milliárd euróról. Az adó- és kamatfizetés előtti működési eredmény (EBIT) 41 százalékkal nőtt a második negyedévben éves bázison, 1,43 milliárd euróra 1,01 milliárd euróról, az első félévben pedig 56 százalékkal 2,59 milliárd euróra 1,66 milliárd euróról. A bevételarányos jövedelmezőség javult, a második negyedévben 10,3 százalékra, a cég történetében az első alkalommal tíz százalék fölé 8,0 százalékról, az év első felében pedig 9,6 százalékra az egy évvel korábbi 7,0 százalékról. A Daimler Truck a második negyedévben 1,11 euró egy részvényre jutó nyereséget könyvelt el az egy évvel korábbi 1,12 euró helyett, az év első hat hónapjára viszont 2,01 eurós egy részvényre jutó nyereséget, 41 százalékkal magasabbat a 2022 első fél évi 1,43 eurónál. A javuló eredmények mellett a Daimler Truck beérkező megrendelései azonban csökkentek a második negyedévben és az év első felében is: a második negyedévben 13 százalékkal 96,9 ezerre 111,4 ezerről, az év első felében 12 százalékkal 219,8 ezerre 250,1 ezerről. A Daimler Truck felfelé javította a 2023-as pénzügyi évre vonatkozó eredmény előrejelzését: a konszern szintjén 8,5-10 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget tervez a korábbi 7,5-9 százalék helyett. Az észak-amerikai tehergépkocsi üzletágban a jövedelmezőség 11-13 százalékra emelkedhet 10-12 százalékról. A Mercedes-Benz haszongépjármű üzletágban 8-10 százalékra javulhat a jövedelmezőség 7-9 százalékról. A Daimler Buses esetében 3-5 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget várnak az eddigi 2-4 helyett. Kulcsszavak: Daimler Truck, haszongépjármű, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 131 - 140 |