Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 131 - 140
A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése teljes mértékben a tervek szerint halad

A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése teljes mértékben a tervek szerint halad

2022. február 21.
A BMW Group jövőbeni debreceni gyárának területén az első épületek építési munkálatai a tervek szerint kezdődnek meg.
Részletek

A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése teljes mértékben a tervek szerint halad

Szijjártó Pétert, Magyarország külgazdasági és külügyminiszterét, Dr. Papp Lászlót, Debrecen polgármesterét és Hans-Peter Kemsert, a BMW Group debreceni gyárának igazgatóját a helyszínen tájékoztatták a kivitelezési munkálatok állapotáról.

Az építkezés jelen szakasza a központi irodaépületet, a képzési központot, az adatközpontokat és a további infrastrukturális épületeket érinti. A termelőlétesítmények építése még ebben az évben megkezdődik. A debreceni gyár alapkőletételre 2022 júniusának elején kerül sor.

„Ez a hatalmas beruházás egy újabb garancia arra, hogy Magyarország a tradicionális autóipart követően az elektromos autózásra épülő korszakban is nemcsak Európa, hanem a világ vezetői közé fog tartozni. Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW, mint a világ egyik legnagyobb és legmodernebb autóipari vállalata Debrecent választotta, hiszen ez is bizonyíték arra, hogy helyes volt az elmúlt 12 év gazdaságpolitikája, aminek köszönhetően a magyar beruházási környezet világszinten vált versenyképessé” – mondta el Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a debreceni eseményen.

A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése teljes mértékben a tervek szerint halad

„A BMW debreceni építkezésének megkezdése egy új korszak kezdetét jelenti számunkra. A világ egyik leginnovatívabb vállalata, a BMW Group és Közép-Európa egyik legsikeresebb városa, Debrecen együtt építi a jövőt a fenntarthatóság és az innováció jegyében. Elkötelezettek vagyunk a BMW debreceni sikere mellett, mert ez hozzájárul városunk és polgáraink sikeréhez” – mondta el Dr. Papp László, Debrecen polgármestere az esemény alkalmával.

„Az első épületek kivitelezésének megkezdésével a következő fontos szakaszhoz érkezünk: a gyárunk épületei elkezdenek növekedni és a létesítmény felveszi leendő formáját” – fogalmazott a BMW Group debreceni gyárának igazgatója, Hans-Peter Kemser, aki a BMW Group helyi csapatával, illetve a debreceni és magyarországi partnerekkel is találkozott már. „Minden személyes beszélgetés során rendkívül pozitív hozzáállást tapasztaltam és elköteleződést aziránt, hogy kiváló együttműködésünket folytatva a BMW Group csúcstechnológiás gyárát építsük fel itt Debrecenben” – tette hozzá.

2022 év elején Hans-Peter Kemser vette át a BMW Group debreceni gyárának igazgatói feladatait. Hans-Peter Kemser sokéves szakmai tapasztalattal rendelkezik az autógyártás és az elektromos mobilitás területén. 2015 és 2021 között a BMW Group lipcsei gyárának működéséért volt felelős.


A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése teljes mértékben a tervek szerint halad

A BMW Group munkaerő-toborzása a következő szakaszához érkezik

Jelenleg egy Debrecenben és Münchenben dolgozó szakmai stáb irányítja a különböző humánerőforrás-, üzemeltetési, fenntarthatósági, pénzügyi és tervezési tevékenységeket. A kivitelezési munkálatok előrehaladtával újabb karrierlehetőségek nyílnak meg. A munkaerő-toborzás jelen szakaszában a hangsúly olyan munkaterületekre koncentrálódik majd, mint az üzemépítés, a humánerőforrás, a létesítményüzemeltetés, a pénzügy, a beszerzés és az IT. Tekintve, hogy jelenleg az első épületek építési munkálatai állnak középpontban, az állásajánlatok a releváns munkaterületekhez kapcsolódnak majd. A gyártáshoz kapcsolódó állásajánlatok meghirdetésére egy későbbi időpontban kerül sor.
Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, debrecen, IIR Magyarország
 
Többhetes szünet után újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban Többhetes szünet után újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban A BMW Group debreceni gyárának fejlesztése teljes mértékben a tervek szerint halad Az új Ford Fiesta vigyáz a fiatal sofőrökre Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába
 
Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát!

Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát!

2022. február 18.
Az Európai Parlament jóváhagyta az egynapos sztrádamatrica bevezetését az egész Európai Unióban.
Részletek

Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát!

A módosítást javasló képviselők ezt azzal indokolték, hogy értelmetlen dolog egyhetes vagy akár havi matricát megvásároltatni az autósokkal akkor is, ha csak éppen átutazóban vannak, és például csak egy félórát használják az autópályát valamely országban. Az egynapos sztrádamatricát minden országnak kötelezően be kell vezetnie.

Az európai törvényben akad néhány újdonság, például "a szennyező fizet" elvét alkalmazza, ami azt jelenti, hogy a sztrádamatrica ára attól is függ majd, hogy az autó mennyire környezetbarát: benzines, gázolajos vagy hibrid meghajtású.

A PS európai parlamenti képviselője, Michal Wiezik és a KDH képviselője, Ivan Štefanec is nagy előrelépésnek tartja mindezt, mivel alternatívát jelent.

Ha például nyáron elutaznánk egy 10 napos kirándulásra Horvátországba, Ausztrián keresztül, akkor a szlovén sztrádán néhány kilométerért már nem kell kétszer 7 napos matricát vásárolnunk 30 euróért, hanem elég lesz kétszer egynaposat néhány euróért.


A törvényt első körben a teherautókra vonatkozóan vezetik be, a legtöbbet azok fizetik majd, amelyek a legszennyezőbbek.

Egyelőre nem tudni, hogy az egynapos sztrádamatrica pontosan mikor kerülhet bevezetésre, ahogy azt sem, hogy mennyibe kerül majd -í­rja a parameter.sk.


Kulcsszavak: autópálya, e-matrica, Európai Unió
 
Somogy megyei matrica nélkül is megközelíthető Balatonvilágos Somogy megyei matrica nélkül is megközelíthető Balatonvilágos Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát! A budaörsi képviselőtestület egyhangúlag tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát! A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU Bevezetik az egész EU-ban az egynapos sztrádamatricát! Az ország keleti részében beköszöntött a tél Panaszt nyújtott be az Uber az Európai Bizottságnak Magyarországgal szemben Panaszt nyújtott be az Uber az Európai Bizottságnak Magyarországgal szemben
 
POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg

POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg

2022. február 18.
A BMW immár több mint egy évtizede ápol szoros kapcsolatot az attraktív popkultúra meghatározó ikonjával, aki most a BMW M850i xDrive Gran Coupé műszaki alapjaira készített el egy mindössze 99 példányban napvilágot látó, rendkívül limitált szériát.
Részletek

POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg

A 2020. február 17-20. között megrendezett Frieze Los Angeles művészeti kiállítás színpadán a „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás a BMW modelltörténetének eddigi legrészletesebben kidolgozott műalkotásaként ünnepli világpremierjét.

A BMW a Frieze művészeti kiállítássorozat hosszútávú partnere, így a Pace Gallery közreműködésén keresztül nem csupán a Frieze Los Angeles művészeti kiállításon, de a nemzetközi porondon is reflektorfénybe gurítja együttműködő partnere, Jeff Koons lélegzetelállító műalkotásait.

„A BMW 8-as sorozatra megalkotott különkiadásom álmaim autója! Számomra ez egy rendkívül különleges autó, és a BMW oldalán már hosszú ideje szerettem volna egy különkiadást készíteni. A végeredmény egyszerre lett sportos, feltűnő, minimalista és részletekbe menően kidolgozott. Alig várom, hogy beüljek és vezessem! Bízom benne, hogy az emberek legalább annyira fogják élvezni a Gran Coupé nyújtotta kiváltságokat, mint amennyire én élvezem. Az autón futó vonalak és csíkok egyre nagyobbak és vastagabbak lesznek, ahogy haladunk a motorháztetőtől a csomagtérajtó felé, ez pedig már álló helyzetben is a haladás érzését kelti, akárcsak a „POP!” maszkolás és a szélörvény. A kék árnyalat az űr végtelen tágasságát idézi. A kérdés az, hogy miként viszonyulunk egymáshoz és mennyire vagyunk tudatosak azokkal, akik és amik körülvesznek minket. Vezetője és utasai számára ez az autó az élmény legmagasabb fokát testesíti meg. Az én autómnak ezt kell kínálnia” – fogalmazott Jeff Koons a különkiadás világpremierje kapcsán.

POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg

„A BMW arra törekszik, hogy folyamatosan újabb és újabb kihívásokat találjon. A Jeff Koons oldalán kiteljesedett újabb együttműködés mindannyiunkat inspirált – Münchenben és németországi gyárainkban egyaránt. A BMW modelltörténetében soha nem készült még annyira részletes dizájnnal megálmodott autó, mint a „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás. A rendkívül limitált széria igazi guruló műalkotásként lát napvilágot, hőn áhított gyűjtői darabként azonban nem csupán múzeumokban állítunk ki a világ minden táján, de vérpezsdítő BMW modellhez méltó módon, közúton is meghajtjuk” – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Csak a karosszériafényezés megfújása több mint 200 munkaórát vesz igénybe

A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás rendkívül összetett karosszériafényezése tizenegy különböző árnyalatot egyesít, a kéktől az ezüstig és a sárgától a feketéig. Ez azt is jelenti, hogy hetente mindössze két példány láthat napvilágot. A többszínű utasteret a prémium minőségű anyaghasználat és a legnemesebb bőr átfogó alkalmazása jellemzi, a pohártartó fedelén a művész aláírásával fémjelezve. Az ülések bővelkednek a képregények szuperhőseit és a BMW M divízió nagyteljesítményű sportautóit idéző piros és kék árnyalatokban, miközben a sportosan erőteljes dizájn szemkápráztató popkulturális elemek és geometriai mintázatok képében ölt testet – a BMW 8-as Gran Coupé kifinomult vonalvezetése és formanyelve előtt tisztelegve. A modell hátulja felé fokozódó színcsíkok a művész által 2010-ben alkotott BMW Art Car guruló műalkotást idézik. Jeff Koons elmondása szerint az autó két oldalát díszítő „POP!” maszkolás és a szélörvények a „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás erejét és gyorsaságát szimbolizálják.

POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg

A BMW Group Dingolfingban és Landshutban működő gyáraiban a magasan képzett szakemberek autónként több mint 200 munkaóra alatt fújják meg a különkiadás karosszériafényezését, amelynek precíz maszkolása érdekében gyakran nagyítót is használnak. Miután 2021 szeptemberében Jeff Koons és a BMW bejelentette újabb együttműködését, a sajtó képviselői a különkiadásról készült első skiccek és részletek alapján az „energikus”, „csábító” és „erőteljes” jelzőkkel illették a modellt. „Mérnökök és tervezők tucatjai adtak bele mindent együttműködésünk eme ékkövébe, hogy ezt a látomást valóra válthassuk” – tette hozzá Oliver Zipse.

Jeff Koons hónapokon keresztül visszatért a BMW Group dingolfingi gyárába, hogy egyeztessen a BMW projektben résztvevő munkatársaival. „Módfelett foglalkoztattak az alábbi kérdések: miről szól, mit közvetít, milyen főként a BMW 8-as Gran Coupé? Mi az erő és a teljesítmény valódi esszenciája? Hogyan alkossunk meg valamit, ami a BMW 8-as sorozatba sűrített összes energiát példázza, úgy, hogy az kompromisszumok nélkül magába foglalja az emberi tényezőt is?” – elmélkedett az egyesült államokbeli művész.

Jeff Koons aláírása a BMW embléma hamisítatlan kék színében tündököl

A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás minden egyes példányának egyediségét sorszámmal ellátott tanúsítvány igazolja, amelyet Jeff Koons és Oliver Zipse aláírása is hitelesít. A művész az autóhoz mellékelt használati utasítás tokját is egyedileg tervezte meg. Jeff Koons aláírása az utastérben is visszaköszön: a középkonzol előtti pohártartó fedelét díszítő szignót az egyesült államokbeli művész a BMW embléma hamisítatlan kék színében álmodta meg.

POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg

1990-ben a BMW 850i volt a bajor prémiumgyártó történetének első 8-as modellje, amely a vezetés jövőbe mutató élményét kínálva azonnal lebilincselte az elegancia és a teljesítmény harmóniáját kereső rajongókat. A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás most ezt a hagyományt folytatja tovább.

New York-i küldetés egy jó ügy érdekében

2010-ben Jeff Koons megalkotta a BMW M3 GT2 műszaki alapjaira megálmodott BMW Art Car guruló műalkotást, amely a párizsi világpremiert követően a Le Mans-i 24-órás versenyen is rajthoz állt. Bono, a U2 együttes frontembere még abban az évben azt írta a New York Times hasábjain megjelenő vezércikkében, hogy Jeff Koons-nak a jövő autójának megtervezésében is részt kellene vennie. A BMW és az egyesült államokbeli művész tovább fűzte ezt a gondolatmenetet, mígnem 2020 elején előálltak a 2022 januárjában bemutatott, új BMW 8-as Gran Coupé (az új BMW M850i xDrive Gran Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,7 – 11,0 liter / 100 km; az új BMW M850i xDrive Gran Coupé kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 243 – 251 gramm / km) műszaki alapjaira megtervezett limitált széria ötletével.

A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadást első körben a manhattani Rockefeller Plazában kiállítva tekintheti meg a nagyközönség, majd a rendkívül limitált széria egyazon példánya, amelyet Jeff Koons a csomagtérajtaján is saját kézjegyével lát el, 2022. április 4-én a Christie’s aukciósház New York-i árverésén tűnik majd fel. A szervezők a legmagasabb licit teljes összegével a gyermekek eltűnése és kizsákmányolása ellen harcoló nemzetközi szervezet, az ICMEC (International Centre for Missing & Exploited Children) munkáját támogatják. Jeff Koons immár több mint két évtizede segíti a szervezet törekvéseit.


POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg

Világpremierjét követően a „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadás világkörüli turnéra indul és Európa, Ázsia, valamint a Közel-Kelet számos művészeti kiállításán reflektorfénybe gurul. A modell többek között a 16th Istanbul Contemporary, a Paris Photo, a Goodwood Festival of Speed, az Art Dubai, a West Bund Art & Design Fair Shanghai és az Art Basel Hong Kong színpadán is megtekinthető lesz.

A BMW Art Cars kollekció története

Az 1975 óta eltelt negyvenhét évben tizenkilenc nemzetközileg elismert művész álmodta újra a BMW valamelyik modelljét. Ezen páratlan járművek családja a legendás BMW Art Cars kollekció. Az első BMW Art Car ötlete a művészetek iránt rajongó francia autóversenyző, Hervé Poulain fejéből pattant ki, aki felkérte művész barátját, Alexander Caldert, hogy formálja saját ízlésére versenyautóját. 1975-ben Jochen Neerpasch-csal, a BMW Motorsport akkori igazgatójával együttműködve született meg a BMW 3.0 CSL műszaki alapjaira megálmodott első BMW Art Car, amely a 24-órás Le Mans-i futamon egy csapásra a közönség kedvencévé vált: megszületett a BMW Art Cars kollekció. A különleges gyűjtemény darabjai nem csupán otthonukban, a müncheni BMW Múzeumban tekinthetők meg, de a világ számos híres tárlatán és múzeumában is feltűnnek, Ázsiától kezdve, Európán át, egészen Észak-Amerikáig.

A többek között Roy Lichtenstein, Esther Mahlangu, Jenny Holzer, Andy Warhol, David Hockney, Ólafur Elíasson, Frank Stella, Robert Rauschenberg, Cao Fei és John Baldessari nevével fémjelzett kollekció darabjait a sokszínű művészeti ágak, a dizájn-innovációk és a technológiai fejlődésben rejlő lehetőségek inspirálták. Jeff Koons a tizenhetedik guruló műalkotást készítette el 2010-ben a BMW M3 GT2 műszaki alapjaira, amely később a Le Mans-i 24-órás megmérettetésen is rajthoz állt. A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségének félévszázados múltját ünnepelve tavaly a BMW Art Cars kollekció a digitális térbe is beköltözött és azóta a kiterjesztett valóság részeként is megtekinthető. Az ingyenesen letölthető Acute Art okosalkalmazás segítségével a digitális guruló műalkotások bárki számára, bármikor elérhetők, szerte a világon.
Kulcsszavak: BMW Art Car, BMW M850i, Jeff Koons, világpremier
 
A ŠKODA VISION E európai premierje a Frankfurti Autószalonon A ŠKODA VISION E európai premierje a Frankfurti Autószalonon POP! POP! POP! A „THE 8 X JEFF KOONS” különkiadással az egyesült államokbeli művész álmai autóját alkotta meg A vadonatúj Jaguar XE világpremierjére szeptember 8-án, Londonban kerül sor A MINI a 2016-os Párizsi Autószalonon A MINI a 2016-os Párizsi Autószalonon A Kia a Párizsi Autószalonon tartotta az új Rio világpremierjét A Kia a Párizsi Autószalonon tartotta az új Rio világpremierjét Szeptember 1-jén, Prágában ünnepli a ŠKODA az új ENYAQ iV világpremierjét Szeptember 1-jén, Prágában ünnepli a ŠKODA az új ENYAQ iV világpremierjét
 
A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat

A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat

2022. február 17.
A Volkswagen új járműflottáinak átlagos szén-dioxid-kibocsátása Európában 5,5 millió grammal alacsonyabb volt a jogszabályban előírt célértéknél.
Részletek

A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat

Az előzetes számok alapján a Volkswagen túlteljesítette a 2021-re kitűzött ambiciózus európai szén-dioxid-kibocsátási célértékeket, és körülbelül 5,5 millió grammal kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki a jogszabályban előírt mennyiségnél. Az Európai Unióban a Volkswagen új járműflottái kilométerenként átlagosan 113 gramm szén-dioxidot bocsátottak ki, míg a jogszabályi célérték a márka számára kilométerenként 119 gramm volt. 2021-ben a reálisan meghatározott WLTP szabványok léptek a régi NEDC szabályozás helyére. A Volkswagen már 2020-ban is túlteljesítette a kitűzött célokat.

„A szén-dioxid-kibocsátási célok túlszárnyalásával ismét bizonyítottuk a fenntarthatóság és az e-mobilitás gyors és szisztematikus megvalósítása iránt tanúsított szemléletünket, amiről az ACCELERATE stratégiánk is szól. Mindezzel sokat tettünk azért, hogy megvalósítsuk a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben vállalt célokat. Idén az új modelljeinknek köszönhetően még nagyobb lendületet veszünk” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.

A tavalyi évben a Volkswagen minden eddiginél több elektromos járművet tudott kiszállítani, így több mint 369 000 elektromos járművet adtak át (ez 2020-hoz képest 73%-os növekedést jelent), beleértve körülbelül 106 000 db plug-in hibridet (33%-os növekedés) és 263 000 db tisztán elektromos járművet (97%-os növekedés). A Csoport ezzel megduplázta az akkumulátoros elektromos jármű értékesítéseit az előző évhez képest.

A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat

A Volkswagen a következő 5 évben ismét növelni fogja a befektetéseit, körülbelül 18 milliárd eurós összegre. Ennek oroszlánrészét, körülbelül 14 milliárd eurót, az e-mobilitásra fogja költeni, például további modellek fejlesztésére és a gyártóüzemeinek e-mobilitást célzó átalakítására. Emellett több mint 1 milliárd eurót szánnak a hibridizációra. Az egyesült államokbeli emdeni és chattanoogai gyárak idén kezdik meg az ID.41 gyártását. A folyó üzleti évben a Volkswagen tovább bővíti a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) épülő kínálatát: ezzel a tisztán elektromos modelleket, az ID.52-öt, ID.5 GTX3-et és ID.BUZZ4-t fokozatosan fogják bevezetni a nemzetközi piacokra.

A Volkswagen „Way to Zero” dekarbonizációs program fókuszában a márka új ACCELERATE stratégiája áll, amelynek célja, hogy a márka az élre törjön az e-mobilitási versenyben. A Volkswagen célja, hogy legkésőbb 2050-re teljesen karbonsemlegessé váljon. A Csoport átmeneti célja, hogy Európában 2030-ra járművenként 40%-kal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást (a 2018-as alapszinthez képest). Az elektromos járművek gyártását – ideértve az ellátási láncokat – valamint üzemeltetését is karbonsemlegessé kívánja tenni.

A Volkswagen célja az új járműflotta teljesen elektromossá alakítása. 2030-ra az összes értékesített Volkswagen modell legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz Európában, ami több mint egy millió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában a tervek szerint legalább 50 százalék lesz az értékesített elektromos járművek aránya.

Az Európai Bizottság végső jóváhagyása a szén-dioxid-kibocsátási értékeket illetően egy későbbi időpontban várható.

Kulcsszavak: autógyár, CO2, szén-dioxid, volkswagen
 
A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat Az Iveco 182 új buszt szállít Torino városának Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat Márciusban a hetedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett személygépkocsik száma az EU-ban A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat Csökkent a román autógyártás az idén A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában
 
Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy

Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy

2022. február 17.
A Citroën Hydrogen egy hónapos intenzív használatát követően a SUEZ megerősítette, hogy az ë-Jumpy Hydrogen az optimális üzemidő, a sokoldalú használat és a gyors feltöltés tekintetében egyaránt sikeresen vizsgázott.
Részletek

Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy

A biztató visszajelzés fényes bizonyítéka a Citroën innovációs képességének és annak, hogy a márka komolyan veszi az energetikai átállás és a közlekedés szén-dioxid-mentesítésének kihívásait, és – a My Ami Cargótól az ë-Jumperig – a használati igényekhez igazodó modelleket kínál.

„A Citroën ë-Jumpy Hydrogen egy újabb előrelépés a márka villamosítási stratégiájának megvalósításában. A modell a márka zéró kibocsátású kishaszonjármű-kínálatát gazdagítja, amely már most a legszélesebb a piacon. A lítiumion akkumulátor és a hidrogén-üzemanyagcella társításán alapuló új technológia a mindössze háromperces hidrogénfeltöltésnek és a 400 km hatótávolságnak köszönhetően kiválóan megfelel a gépjárművüket intenzívebb terhelésnek kitevő vállalkozók igényeinek. Ez a technológia kulcsszerepet fog játszani a céges ügyfeleknek szánt kibocsátásmentes mobilitási megoldások bevezetésében.” - Richard Meyer, Stratégia és nemzetközi fejlesztés – Haszongépjármű üzletág.

Meggyőző eredmények
 
A SUEZ Carcassonne januárban próbálta ki az ë-Jumpy Hydrogen modellt. Az első üzemanyagcellás haszongépjárműről kapott visszajelzés kifejezetten pozitív – a kínált szolgáltatások tökéletesen megfeleltek az érintett tevékenységek által támasztott követelményeknek.

Egy ilyen típusúhaszmnálatra alkalmas technológia

A carcassonne-i telephelyen a munkafelügyelők mindennapi munkájuk során kizárólag az ë-Jumpy Hydrogent fogják használni. Nagyon változatos feladatokat kell ellátniuk, amibe a munkaterületek rendszeres felkeresése, a kisebb és nagyobb gépek szállítása és egy esetleges csőrepedéskor szükséges sürgősségi javítások is beletartoznak.

Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy

Ezért rendkívül fontos, hogy egy éjjel-nappal hadra fogható járművük legyen, amely elegendő hatótávolsággal rendelkezik, és amelyet nem szükséges napközben feltölteni. Ezeknek a dolgozóknak a városban és környékén nap mint nap több viszonylag rövid (kb. 100 km) utat kell lebonyolítaniuk. Ehhez pedig olyan járműre van szükség, amely gyorsan mozgósítható. A rakodókapacitásnak többnyire több mint a felére szükség van, a rakomány súlya pedig gyakran meghaladja a 200 kg-t.

A hidrogéntechnológia a hagyományos elektromos kínálat kiegészítésére szolgál, és más típusú igényeket elégít ki.

A nagy hatótávolságnak és az optimális üzemidőnek köszönhetően rendkívül sokoldalú használatot tesz lehetővé. A gyors feltöltésnek hála a jármű folyamatosan üzemképes. 350 bar nyomáson 3 perc alatt félig, 700 baros töltőponton pedig ugyanennyi idő alatt teletankolható a jármű. A hidrogéntartályok kiürülésekor 50 km tartalékot biztosító 10,5 kWh-s akkumulátor éjszakai töltése heti 3-5 alkalommal 220 V-os hálózati csatlakozóról egyszerűen megoldható.

„A hidrogén-utánpótlás biztosítása ugyanolyan gyorsan és egyszerűen történik, mint amikor benzint tankolunk. A 400 km-es hatótávolságnak köszönhetően az ë-Jumpy Hydrogennel sok kisebb út megtehető anélkül, hogy napközben vissza kellene menni tankolni a bázisra. Ezzel időt lehet megtakarítani, és nő a termelékenység, ami a vállalkozók számára kulcsfontosságú szempont.”


Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy

Stresszmentes használat

Az elektromos és a hidrogénmeghajtás kombinálásával a jármű fokozott testi-lelki kényelmet biztosít. Az ügyfél nyugodt szívvel végezheti a teendőit, nem kell aggódnia a hatótáv jelentette korlátok vagy a raktérkapacitás miatt.

Az elektromos járművekre jellemző egyedülálló vezetési élményt nyújtó ë-Jumpy Hydrogen igazi felfedezés volt azok számára, akik korábban soha nem vezettek elektromos autót: „Az ember nagyon gyorsan hozzászokik ahhoz a finom és csendes működéshez, ami az ë-Jumpy Hydrogent jellemzi (nincs motorzaj, és a külső zajok sem érzékelhetők). Minden körülmények között könnyű és kellemes vezetni.”

A 400 km-es teljes hatótávolság rendkívül sokoldalú használatot tesz lehetővé. A felhasználó sok kis utat tehet meg anélkül, hogy a feltöltés miatt aggódnia kellene. A jármű a kompakt furgont vezetők azon 44%-ának az igényeit is kielégíti, akik saját bevallásuk szerint időnként több mint 300 km-t vezetnek egy nap. A hidrogénmeghajtás egy új megoldást képvisel a szakmai ügyfelek mobilitása szempontjából, és jól kiegészíti a tisztán elektromos kínálatot. A hidrogéntechnológia kevésbé érzékeny a nagy terhelésre, a sebességre és az időjárási viszonyokra (pl. a hatótávolságot csökkentő alacsony hőmérsékletre). Mellesleg exotermikus rendszere hőt termel, ami javítja a hőkomfortot. A hatótávolság tehát kevésbé függ a hőingadozástól, így az utazások is jobban tervezhetők.


Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy

Az, hogy az ë-Jumpy Hydrogen folyamatosan üzemképes, a szupergyors tankolásnak köszönhető: a hidrogéntartályok 3 perc alatt teljesen újratölthetők. Ez kulcsfontosságú, mivel a járművezetők nem feltétlenül tudnak egy vagy több hosszabb töltési szünetet beiktatni a napi körútjukba, illetve éjjel-nappal üzemképes járművekre is szükségük lehet. „Ami a hajtásláncot illeti, az ë-Jumpy Hydrogen jó hatótávolsággal rendelkezik, az akkumulátor és a hidrogéntartályok feltöltése pedig nem jelent különösebb kötöttséget.”

A jármű rakodókapacitása változatlan. Az ë-Jumpy Hydrogen hasznos térfogata azonos a hagyományos meghajtású Jumpyéval: M változat esetén 5,3 m3, XL változat esetén 6,1 m3. A hasznos terhelés és a vontatható teher mindkét változaton elérheti az 1 tonnát. A kerékjáratok között mért 1,25 méteres hasznos szélességnek köszönhetően EUR-raklapok elhelyezésére is lehetőség van.

„Az ë-Jumpy Hydrogen hasznos térfogata semmivel sem kisebb, mint a hagyományos meghajtású változaté, ami számunkra elsődleges szempont, mivel a rendelkezésre álló térfogatnak gyakorlatilag mindig több mint a felére szükség van. Ráadásul a ki-/bepakolás és a rakomány mozgatása is könnyebb így.”

A Citroën által választott technológia létjogosultsága

Az alkalmazott technológia egy lítiumion akkumulátor és egy hidrogéntartályokkal összekötött üzemanyagcella társítására épül. Amikor a hidrogén és a levegő egy katalizátorral érintkezik, az üzemanyagcella vízgőz felszabadulása mellett elektromos motor meghajtására alkalmas villamos energiát termel. Az akkumulátorokkal ellentétben tehát egy üzemanyagcella inkább energiaátalakítónak, mint tárolóeszköznek tekinthető.

Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy

A Citroën egy üzemanyagcellákra szakosodott vállalattal, a Symbióval együttműködve dolgozta ki ezt a hibrid megoldást. Az ë-Jumpy Hydrogen tehát kétféle technológiával, egy 10,5 kWh-s lítiumion akkumulátorral és egy 45 kW-os üzemanyagcellával van felszerelve. Az utóbbi energiaellátásáról a Faurecia által gyártott három darab 700 bar nyomású hidrogéntartály gondoskodik, melyek 4,4 kg hasznos hidrogén tárolására alkalmasak.

A hidrogén biztosítja a nagyobb hatósugárhoz szükséges energiát, a közepes kapacitású akkumulátor az energiavisszanyerés és az automatikus töltődés segítségével pedig a plusz teljesítményről gondoskodik. E megoldásnak számos előnye van. Mind az ülések alá beépített akkumulátor, mind a padló alatt elhelyezett tartályok kis méretűek, és nem befolyásolják a rakodókapacitást. A teljesítmény tekintetében sincs szükség kompromisszumra, az üzemanyagcella elég erős ahhoz, hogy autópályán állandó sebességet biztosítson. Az akkumulátorra extra energiát igénylő átmeneti fázisokban, például gyorsításkor, indításkor vagy az első kilométereken van szükség. A hibridizáció növeli a meghajtórendszer tartósságát és csökkenti az üzemanyag hirtelen kifogyásának esélyét, mivel az akkumulátor a hidrogéntartályok kiürülésekor tartalék energiaforrásként működik.

A jövő technológiája

A különböző hidrogénrendszerek sokoldalúsága sokféle alkalmazást tesz lehetővé. Ez a technológia kulcsszerepet fog játszani az energetikai átállásban, különösen a mobilitás területén, ahol egy bizonyos típusú használatnak felel meg.

Speciális szakmai célokra szánt mobilitási megoldás

A SUEZ cégcsoporthoz hasonlóan számtalan olyan vállalat, amelyik csökkenteni szeretné a környezeti lábnyomát, stratégiailag érdekelt abban, hogy autóflottája zöldítésére hidrogéntechnológiát használjon. Ugyanez más szektorokban dolgozókra is igaz: ilyenek az önkormányzati szervek és helyi hatóságok, a szállítási és a logisztikai cégek, az expressz és speciális csomagküldő szolgálatok, a sürgősségi járművek vagy az autópálya-üzemeltetők, akiknek attól függően, hogy vészhelyzetben hová kell sietniük, rövidebb vagy hosszabb utat kell megtenniük stb.



Kulcsszavak: Citroën Hydrogen, ë-Jumpy, hidrogén, hidrogén üzemanyagcella
 
Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy Platinarallit hozhat a hidrogénhajtású autó gyártása Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy 2015-től érkezhetnek a hidrogénhajtású Toyoták Sikeresen vizsgázott a Citroën ë-Jumpy Hidrogénre hangol a Toyota A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát
 
Három szervezet is elismerte a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítményét

Három szervezet is elismerte a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítményét

2022. február 17.
A Volvo Cars idén sorban negyedik alkalommal nyerte el a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét értékelő, piacvezető EcoVadis szervezet legmagasabb szintű fenntarthatósági minősítését, és ezzel megerősítette pozícióját, mint az autóipar egyik leginkább fenntartható szemléletű szereplője.
Részletek

Három szervezet is elismerte a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítményét

Az EcoVadis értékelési módszertana alapján a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítménye Kiemelkedő minősítést érdemel annak "jól strukturált felépítése és proaktív szemlélete miatt.´ Az ebből adódó platina érem azt jelenti, hogy a Volvo Cars az EcoVadis által bevizsgált mintegy 75 ezer vállalat legjobb 1%-ba tartozik.
 
A platina érem minősítés is azt igazolja, hogy a Volvo Cars számára a fenntarthatóság ugyanolyan fontos, mint a biztonság: a kérdést tevékenysége minden területén elsődleges prioritásként kezeli a gyártó.
 
Emellett a Volvo Cars bronzérmet kapott a közismerten rendkívül szigorú szempontok szerint értékelő Standard & Poor (S&P) éves vállalati fenntarthatósági minősítési eljárásában. A bronzérem azt jelenti, hogy a Volvo Cars környezetvédelmi, közösségi és vállalatirányítási tevékenységeit tekintve a minősített autóipari szereplők legjobb 10%-ába sorolható.
 
A Volvo Cars kifejezett elismerésben részesült a környezetvédelmi kategóriában mutatott teljesítményéért; a minősítés során nagyra értékelték az üvegházhatást erősítő gázok kibocsátásának, valamint az energia- és vízfogyasztásnak a visszaszorításáért, továbbá a megfelelő hulladékkezelésért tett erőfeszítéseit.
 

Három szervezet is elismerte a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítményét

A Volvo Cars emellett bekerült az S&P rangos ´2022-es fenntarthatósági évkönyvébe´ is, amely az egyes iparágak legkiválóbban teljesítő szereplőit összegzi. A Volvo Cars arra törekszik, hogy az elkövetkező évek során tovább javítsa S&P minősítését.
 
Szintén említésre érdemes, hogy a világszerte elismert CDP környezetvédelmi non-profit szervezet a ‘Supplier Engagement Leader’ (nyers fordításban ´vezető szereplő a beszállítók bevonása terén´) címmel ismerte el a Volvo Cars azon stratégiai jelentőségű döntését, hogy klímavédelmi erőfeszítéseit és célkitűzéseit a teljes beszállítói láncra kiterjeszti. Ezt megelőzően, tavaly év végén a Volvo Cars ´A´ minősítésű elismerésben részesült klímavédelmi tevékenységeiért és környezetvédelmi célkitűzéseiért.
 
„A fenntarthatóságot ugyanolyan komolyan vesszük, mint a biztonságot.” – mondta Anders Kärrberg, a Volvo Cars fenntarthatóságért felelős globális igazgatója. „Tevékenységeink minden területén aktívan teszünk annak érdekében, hogy fenntarthatóbbá tegyük üzletmenetünket, többek között szénlábnyomunk csökkentése révén. Az EcoVadis, az S&P és a CDP szigorú minősítési rendszerében elért eredményeink azt igazolják, hogy jó úton járunk.”
 
A Volvo Cars átfogó klímavédelmi terve a vállalat tevékenységeinek és termékeinek teljes spektrumában csökkenteni kívánja a karbon-kibocsátást, 2040-re pedig teljes mértékű klímasemlegességet kíván elérni. A 2020-es célkitűzések megvalósítása felé vezető első, konkrét lépésként a vállalat 2018 és 2025 között 40 százalékkal kívánja mérsékelni az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét.
 
A klímavédelmi terv nem éri be annyival, hogy részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok alkalmazásával csökkentse a járművek károsanyag-kibocsátását: a vállalat gyártóhálózatának, tágabb értelemben vett tevékenységeinek, valamint beszállítói láncának szénkibocsátását is mérsékelni kívánja. Emellett a Volvo Cars a körkörös gazdaság támogatásával szándékozik hatékonyabban felhasználni az értékes nyersanyagokat, illetve csökkenteni szénlábnyomát.
 
A vállalat 2025-től évente 2,5 millió tonnával tervezi mérsékelni tevékenységeinek szénkibocsátást, illetve az új autói gyártásánál felhasznált nyersanyagok 25 százalékát újrahasznosításból, illetve biológiai forrásból kívánja biztosítani. A Volvo Cars várakozásai szerint éves szinten 1 milliárd svéd korona megtakarítást eredményezhet a körkörös gazdaság olyan alapvető módszereinek az alkalmazása, mint az újragyártás, az újrahasznosítás vagy az újrafelhasználás.
 
Az EcoVadis, S&P és CDP szervezetek által alkalmazott minősítési módszerek nemzetközi fenntarthatósági normákon alapulnak, azokat egy fenntarthatósági szakemberekből, illetve a beszállító lánc szakértőiből álló, tudományos közösség ellenőrzi.
 
Az EcoVadis vizsgálataiban kiemelt szerepet játszik, hogy az adott vállalat hogyan képes alkalmazni a fenntarthatósági irányelveket saját beszállítói hálózatán belül. Az EcoVadis, S&P, CDP és hasonló szervezetek által összeállított minősítéseket egyre nagyobb számban veszik figyelembe beszerzési és befektetési döntéshozatali folyamataikban a különböző befektetők, illetve a legváltozatosabb iparágakban tevékenykedő vállalatok, különös tekintettel a nagy flottavásárlókra.
 

Kulcsszavak: autógyár, elismerés, volvo
 
A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti A Hyundai a “Red Dot: 2018-as Év Márkája” díj nyertese A Hyundai a “Red Dot: 2018-as Év Márkája” díj nyertese Három szervezet is elismerte a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítményét Alfa Romeót gyárt majd a Mazda Három szervezet is elismerte a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítményét Élesben indul a gyártás Szentgotthárdon Három szervezet is elismerte a Volvo Cars fenntarthatósági teljesítményét A Lada visszatér Latin-Amerikába
 
A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat

A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat

2022. február 17.
Az amerikai General Motors azt tervezi, hogy április elején újraindítja a Chevrolet Bolt elektromos járművek gyártását, és nem sokkal ezután megkezdi a kiszállítást az autókereskedőknek.
Részletek


A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat

Az amerikai General Motors azt tervezi, hogy április elején újraindítja a Chevrolet Bolt elektromos járművek gyártását, és nem sokkal ezután megkezdi a kiszállítást az autókereskedőknek.

Tavaly nyáron a vállalatnak fel kellett függesztenie ezeknek az autóknak a gyártását az akkumulátorok gyártási hibája miatt, mert tüzet okozhattak - közölte a The Wall Street Journal. Július végén a GM egyben bejlentette, hogy visszahívja az elmúlt öt évben gyártott mind a 142 000 Chevrolet Bolt elektromos járművet.
   
Szeptemberben a GM már arról számolt be, hogy az LG Chem dél-koreai akkumulátorgyártó kijavította a hibát, és megkezdte az új akkumulátorok kiszállítását a márkakereskedésekbe, hogy a régieket lecseréljék mind a 142 000 villanyautóban. A GM 13 akkumulátortűzről tud.

A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat
Kulcsszavak: Bolt, chevrolet, elektromos autó
 
A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat Nyolc Corvette-ritkaság zuhant bele egy víznyelőbe Kentuckyban A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat Ötcsillagos minősítést ért el a Chevrolet új városi terepjárója, a Trax A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt A GM áprilistól ismét gyártja a Chevrolet Bolt elektromos autókat Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is
 
A BKV javítja a tram-train szerelvényeket

A BKV javítja a tram-train szerelvényeket

2022. február 15.
Karácsony Gergely főpolgármester szerint Lázár János köszönettel és bocsánatkéréssel tartozik Budapestnek, miután a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) javítja meg a hódmezővásárhelyi tram-train, azaz a vasútvillamos egyik szerelvényét.
Részletek

a BKV javítja a tram-train szerelvényeket

Jelenleg a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) "kiváló szakmai csapata dolgozik azon, hogy a tram-train szerelvények képesek legyenek gyorsabban futni és Lázár János kedvenc projektje ne álljon bele a földbe" - fogalmazott Karácsony Gergely a Facebookon, miután néhány nappal korábban kiderült, hogy a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő vasútvillamosok hibáját a BKV műhelyében próbálják meg kiküszöbölni - í­rja a hvg.hu.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) pár nappal ezelőtti posztja szerint a tesztidőszak során kiderült, hogy "a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ami nem egészséges, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható."

A VEKE azt írja, hogy vagy a pályával van gond, vagy a járművön alkalmazott kerékprofillal. Ennek kiderítéséhez az egyik járművön át kell esztergálják a kerekeket másik profilra, hogy azzal teszteljék a szerelvényt. A gyártó Stadler pedig a BKV Baross kocsiszínben található padló alatti kerékesztergáját ítélte olyannak, amely ezt a munkát el tudja végezni, oda a jármű a saját kerekein el is tud jutni, ezért került végül az egyik tram-train szerelvény a Budapesti Közlekedési Vállalat műhelyébe.


a BKV javítja a tram-train szerelvényeket

A VEKE felhívja arra is a figyelmet, hogy a vasútvillamosokat megrendelő MÁV-Start és a kormányzat sokáig nem akarta ezt az egy szerelvényt sem kivonni a forgalomból, mivel annak javítása hosszú ideig fog tartani és eleve nincs elég tram-train jármű.

Az egyesület szerint rendkívül elmérgesedett a viszony a gyártó és a vevő, illetve a kormány között, megfogalmazásuk szerint „a politika belenyúlt az engedélyeztetési folyamatba, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika ki máson, a gyártón akarja leverni”.

Karácsony Gergely az említett bejegyzésében felidézte, hogy Lázár János korábban Budapestet bírálta, amiért az „nem hagy levegőt” az országnak, miközben a nemzeti össztermék 40 százalékát megtermelő főváros az ott befolyt adók csak néhány százalékát használhatja fel. Karácsony szerint az élet most „frappáns választ adott Lázár ostobaságára”.

"Lázár János pedig tartozik egy köszönettel és tartozik egy bocsánatkéréssel!" - tette hozzá.

Kulcsszavak: bkv, Stadler, Tram-Train, VEKE
 
2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll 2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll A BKV javítja a tram-train szerelvényeket Forgalomba állnak Budapesten az első földgázüzemű buszok Új korszak a vasúti személyszállításban: csatolt üzemmódban közlekednek a Stadler egyszintes és emeletes motorvonatai Új korszak a vasúti személyszállításban: csatolt üzemmódban közlekednek a Stadler egyszintes és emeletes motorvonatai A BKV javítja a tram-train szerelvényeket A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK A BKV javítja a tram-train szerelvényeket Pénteken forgalomba áll az első, a BKV által összeszerelt busz
 
Növekszik a Mazda piaci részesedése Európában

Növekszik a Mazda piaci részesedése Európában

2022. február 15.
A pénzügyi év (2021. ápr. 1- 2022. márc. 31.) első 9 hónapjában 8%-kal emelkedett az értékesítés. A CX-60 PHEV márciusi bevezetése erősíti a SUV-választékot.
Részletek

Növekszik a Mazda piaci részesedése Európában

Leverkusen 2022. február 12. A Mazda Motor Corporation csütörtökön jelentett pénzügyi és értékesítési eredményeket pénzügyi évének első három negyedévére vonatkozóan. 2021. április elsejétől december 31-ig globálisan 930.000 db autót adott el.

Az európai régió 8%-ot nőtt a 9 hónapos periódus alatt, 147.000 darabbal és egy 0,1%pontos növekedéssel az előző évhez képest. A legnagyobb piac, Németország a maga 31.000 darabjával és 1,2%-os piaci részesedésével járult ehhez hozzá, miközben, az Egyesült Királyság értékesítése 32%-kal nőtt, 21.000 db-ra. Magyarországon ez az időszak hasonlóan alakult a 2020-as évhez képest (1144 darab, 1,28%-os piaci részesedés).

A Mazda hazai piacán Japánban 94.000 autót adtak el. Észak-Amerikában 14%-kal emelkedett az értékesítés 332.000 darabra az előző évhez viszonyítva, és Ausztrália is 13%-os növekedést könyvelhetett el 74.000 autó eladásával. Kínában visszaesett a kereslet az április-december időszakban, 134.000 autó került eladásra, ez 25%-os csökkenés az előző év ugyanezen időszakához képest.

Növekszik a Mazda piaci részesedése Európában

A pénzügyi év első háromnegyed évében a Mazda 16,5 milliárd eurós  nettó árbevételt jelentett, melyből 486,3 millió eurós működési eredmény származott. Az adózott eredmény 224,4 millió euró.

A gyártást befolyásoló tényezőknek és a kínai kereslet visszaesésének köszönhetően a Mazda globális éves értékesítési előrejelzését 71,000 darabbal csökkentették, így várhatóan 1,240,000 darab lesz.
A Mazda európai szervezete 190,000 autóval járul ehhez hozzá. A fix költségek és a változó marketing-kiadások csökkentésével, valamint a feltételezett árfolyamtrendek figyelembevételével az MC működési profitját 626 millió euróra emelte, nettó árbevételét 23,7 milliárd euróra, adózott eredmény előrejelzését pedig 419,8 millió euróra módosította.

A Mazda folyamatosan figyeli a gazdasági környezet, a különböző piacok autópiaci trendjei, valamint az üzletet befolyásoló tényezők változását, melybe beletartozik a félvezető-hiány, a növekvő nyersanyag árak és a COVID19 alakulása is.

A Mazda elkötelezett marad a jövőbeli technológiákba való befektetései iránt, és bővíti SUV-választékát 2022-től kezdve. A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV 2022. március 8-án debütál, és első képviselője annak a két modellnek, mely Európában az elkövetkező két évben biztosítani fogja a pozitív üzleti növekedést közép- és hosszútávon.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, mazda
 
Növekszik a Mazda piaci részesedése Európában Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban Növekszik a Mazda piaci részesedése Európában A vártnál jobban fogy a BMW i3-as 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között A legjobb negyedév a vállalat történetében: a Škoda márka 276 600 autót adott át ügyfeleinek A legjobb negyedév a vállalat történetében: a Škoda márka 276 600 autót adott át ügyfeleinek
 
ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára

ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára

2022. február 15.
Az ABB fejlett energiaátalakító moduljai öt új, az Északi-tengeri-csatornán éjjel-nappal közlekedő elektromos kompjárat számára biztosítanak automatizált gyorstöltést.
Részletek

ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára

Az ABB energiaátalakító technológiája stabil áramellátást biztosít azoknak a gyorstöltő egységeknek, amelyek az Északi-tengeri-csatorna amszterdami szakaszán a nap 24 órájában közlekedő öt új elektromos kompot szolgálják ki. Az új kompokat a város tömegközlekedési vállalata, a Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) rendelte meg, mely egy fontos lépés a fenntartható, kibocsátásmentes közlekedési vállalattá válása útján. 2023-ig teljesen lecserélik azt a jelenleg is működő dízelüzemű flottát, amelyet még az 1930-as években állítottak forgalomba.

A GVB az Északi-tengeri-csatorna három nagy forgalmú, évente több mint 350.000 gépkocsit szállító útvonalán állítja forgalomba az elektromos kompokat. A kompok folyamatosan, éjjel-nappal fognak közlekedni, és minden 20 perces oda-vissza út után 3 percük lesz akkumulátoraik feltöltésére. Épp ezért, a megbízható szolgáltatás folyamatos fenntartásának egyik kritikus tényezője a gyorstöltés lesz.

A teljesen automatizált töltőállomások kivitelezésére kiírt pályázatot a BAM Csoporthoz tartozó BAM Infra Rail bv, egy jelentős építőipari, ingatlanfejlesztő, valamint mély- és magasépítő cég nyerte el. A biztonságos és hatékony töltés, valamint az akkumulátorok élettartamának optimalizálása érdekében az elektromos hálózaton fellépő áramingadozások nem befolyásolhatják a töltőberendezések által biztosított 750 V egyenáramú (DC) tápellátást. A BAM azért kereste meg az ABB-t, mert olyan technológiára volt szüksége, mely a váltakozó áramú (AC) hálózati feszültséget stabil egyenfeszültséggé képes átalakítani.


ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára

Az ABB le is szállított három ACS880 típusú betápmodult, mely az az IGBT-s (Isoleted Gate Bipolar Transistor) technológia elve alapján alakítja át az energiát. Ez a megoldás nagyon stabil egyenáramú kimenetet biztosít minimális hálózati torzítással, ami annak köszönhető, hogy reagál a hálózati eseményekre és kompenzálja a feszültségeséseket.

A kompok alapvetően „plug-in hybrid” kialakításúak, azonban normál üzemrend szerint 100%-ban a 680kWh-s akkumulátorokról fognak működni. A generátort csak 8-as szélerősség felett kapcsolják majd be.

„A BAM és az ABB által leszállított gyorstöltési megoldás teljes mértékben automatizált, a töltési idő könnyen beilleszthető a kompok menetrendjébe. Az elektromos működés azt jelenti, hogy nincs részecske-, illetve széndioxid-kibocsátás. Miután mind az öt elektromos komp forgalomba állt és a régi dízelüzemű kompokat kivontuk a forgalomból, évente 800.000 liter dízel üzemanyagot fogunk megspórolni, ami több mint 2.400 tonnányi széndioxid-kibocsátás megszűnését jelenti” – mondja Alain Asin, a GVB egyik projektmenedzsere.

„Az ABB-nek komoly tapasztalata van a stabil és megbízható partról a hajóra történő energiaellátás biztosításában a hajók széles skálája számára – mondta Marcel Zevenbergen, az ABB System Drives munkatársa. – A siker egyik kulcsfontosságú tényezője, hogy betápmoduljainkat hosszútávú megbízható működésük érdekében számos belső és külső tesztnek vetjük alá.”

Az új GVB kompok maximum 400 utas, 20 gépkocsi vagy 4 kamion szállítására alkalmasak. Az új flotta első tagja 2021 augusztusában állt forgalomba, és az utasok egybehangzó véleménye szerint az átkelés sokkal kényelmesebb, csendesebb és tisztább lett, mint korábban.

Kulcsszavak: ABB, Amszterdam, elektromos töltőállomás
 
ABB robotok szerelik össze az új Mercedes SUV-okat a finn Valmet Automotive-nál ABB robotok szerelik össze az új Mercedes SUV-okat a finn Valmet Automotive-nál ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára Szabad felhasználásúvá teszi technológiai szabadalmait a Tesla Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Az ABB Azipod® meghajtási rendszerével az Északi-sarkra és azon is túl Az ABB Azipod® meghajtási rendszerével az Északi-sarkra és azon is túl
 

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 131 - 140