Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 131 - 140
A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig

A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig

2023. augusztus 04.
A Párizsi ChangeNOW Summit rendezvényen kiderült, hogy a Scénic Vision koncepcióautó bemutatásával körvonalazódott az irány, amit a Renault, második lépésként tett a C-szegmens elektromos járművei terén.
Részletek

A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig

A Scénic Vision megnyitotta az utat a fenntarthatóbb, biztonságosabb és inkluzívabb mobilitás felé, mellyel a szén-dioxid-mentesítés legfejlettebb technológiai lehetőségeit testesítette meg.

A vadonatúj Renault Scénic E-Tech Electric a Scénic Vision által kikövezett úton folytatja majd térhódítását az első sorozatgyártású autóként, amely megtestesíti a márka új fenntartható fejlődési stratégiáját: a környezetre, a biztonságra és a befogadásra.

Az autó kezdi felfedni végső sziluettjét, amikor a gyártás előtti autók flottájával találkozhatunk a Francia utakon.

A gyártás előtti autókat a Renault Design személyre szabott mintája borítja. Az ikonikus logó vonalainak és mintáinak játékából áll, tisztelegve a korábban a Mégane E-Tech Electric számára készített dizájn előtt, így káprázatos álcát hozva létre.

A vadonatúj Renault Scénic E-Tech Electric világpremierje az IAA Mobility 2023 rendezvényen, Münchenben, szeptember 4-én lesz.

A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig

A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig
Kulcsszavak: elektromos autó, IAA Mobility, renault, Scénic E-Tech
 
A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon Tovább bővül a BMW i partnerek száma Magyarországon Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig Új, digitalizált korszak eljövetelére számít a Volkswagen Csoport az autóiparban
 
A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat

A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat

2023. augusztus 04.
A Nissan elkötelezettségét amellett, hogy izgalmas járműveket kínáljon, amelyek örömet okoznak a tulajdonosoknak, mind a Nissan ARIYA, mind a TITAN díjjal ismerték el a JD Power 2023 US Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) felmérésben.
Részletek

A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat

A Nissan ARIYA holtversenyben végzett a legmagasabb elégedettségért a kompakt SUV-kategóriában – ez a teljesen elektromos modell első JD Power díja. A Nissan TITAN-t azért ismerték el, mert a legjobb vezetési élményt nyújtotta a nagy, könnyű teherbíró pickupok között.

A JD Power APEAL megvizsgálja az új járműtulajdonosok értékelését a járművükkel kapcsolatos tapasztalataikról a vásárlástól számított 90 nap után, és több mint 37 tulajdonság értékelését követi nyomon 10 kategóriában, beleértve a jármű hajtásláncát, információs és szórakoztató rendszerét, vezetési kényelmét és még sok mást.

Az ARIYA a Nissan első teljesen elektromos crossovere, amely zökkenőmentes és céltudatos technológiát kínál, amely az elérhető ProPILOT Assist 2.0 fejlett vezetőtámogató technológiával javítja az ARIYA vezetési képességeit. Az EPA által becsült akár 490 kilométer hatótávolsága a sofőrök különféle igényeit elégíti ki, a napi ingázástól a közúti utazásokig. Az elérhető e-4ORCE összkerékhajtás ikervillamos motorral segíti a biztonságos vezetést és a kényelmet szinte minden útfelületen.

A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat
Kulcsszavak: Ariya, Egyesült Államok, elektromos autó, JD Power, nissan
 
A CHAdeMO ismét forradalmasítja az elektromos autózást A CHAdeMO ismét forradalmasítja az elektromos autózást A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A Nissan Navara már bizonyított a Hungaroring Rescue csapatánál A teljesen elektromos Nissan ARIYA megkapta az első JD Power díjat Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló 500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka 500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka
 
Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából

Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából

2023. augusztus 04.
A Porsche egy igazán különleges modellel ünnepli a 911-es modellsorozat 60. születésnapját, amely a maximális vezetési élmény jegyében fogant: a Porsche 911 S/T mindössze 1963 példányban készül majd és különösen könnyű kialakítást, illetve szűretlen vezetési élményt ígér.
Részletek

Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából

A 911 GT3 RS magas fordulatú, 525 lóerős szívómotorja most először adja le erejét kézi váltón és könnyített kuplungon keresztül.

Az ikonikus 911 sportautó különleges évfordulója alkalmából a Weissach-i mérnökök egy végletekig letisztult sportautót alkottak a szűretlen vezetési élmény jegyében. Így született meg a 911 S/T. Az exkluzív, évfordulós modell a Touring csomaggal felszerelt 911 GT3 és a GT3 RS erősségeit egyesítve a menetdinamika és a vezethetőség kivételes kombinációját kínálja. A 911 GT3 RS 4,0 literes, 525 lóerős, magas fordulatú boxermotorja rövid áttételű kézi váltóval egyesül a modellben. A koncepciót következetes könnyűsúlyú kialakítás, valamint menetdinamikára és vezethetőségre hangolt futómű egészíti ki. A 911 S/T mindössze 1380 kilogrammot nyom (üres tömeg, folyadékokkal feltöltve), amely a 992-es modellgeneráció legkönnyebb változatává teszi. Az opcionális Heritage Design csomagot az 1960-as évek végének és az 1970-es évek elejének 911 S versenyverziói inspirálták.

Az évfordulós modell megjelenése a Porsche GT és motorsport tapasztalatát tükrözi vissza. Ugyanez érhető tetten a különösen szofisztikált vezethetőségben, amely a maximális vezetési élményt szolgálja. A forgó és a rugózatlan tömeg csökkentése különösen dinamikus viselkedést biztosít. Az S/T azonnal reagál a vezető parancsaira. A kormánykerék és a pedálok legapróbb mozdulására is azonnal, különösen precízen reagál a modell. A 911 GT3 RS-sel ellentétben a 911 S/T fejlesztésénél a hangsúly nem a versenypályás használaton volt, hanem inkább a közutak élvezetén.

Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából

Az új 911 S/T elnevezése az első 911 generáció különösen potens változataira utal. 1969-től kezdve tette elérhetővé a Porsche a 911 S speciális versenyverzióját, amely belső körökben 911 ST névre hallgatott. A futómű, a kerekek, a motor és a karosszéria változtatásai jelentősen fokozták a gyorsulást, a fékerőt, a tapadást és a kanyarképességeket. Ezeknél a modelleknél még nem használtak nagy légterelőket és más aerodinamikai kiegészítőket. Az új 911 S/T az eredeti 911 S (ST) hagyományait viszi tovább és ennek szellemében alakítja a Porsche 911 jelenlegi generációját. Az évfordulós modell a 911 GT3 RS műszaki tartalmát egyesíti a Touring csomagos 911 GT3 karosszériájával és mindezt különösen könnyű alkatrészekkel egészíti ki, amelyeket kifejezetten a 911 S/T számára fejlesztettek. Az eredmény egy olyan modell, amely a 911 GT portfólión belül igazán egyedi vezetési élményt nyújt.

Könnyűsúlyú építés a légterelőktől kezdve egészen a kuplungig

A a 911 S/T különösen dinamikus és közvetlen viselkedése többek között a következetes könnyűsúlyú felépítés érdeme. Az első fedél, a tető, az első kerékjárati ívek és a hangsúlyos légbeömlőkkel ellátott ajtók is könnyű, szénszálas erősítésű műanyagból (CFRP) készülnek. Ugyanez vonatkozik a bukókeretre, a hátsó tengely lengéscsillapítójára és a hátsó tengely merevítésére is. A Porsche szériában magnézium kerekekkel, PCCB fékrendszerrel és lítium-ion indítóakkumulátorral szereli a jubileumi modellt. A csökkentett hangszigetelés, a hátsókerék-kormányzás eltávolítása és a hajtáslánc könnyítése révén a 911 S/T üres tömege mindössze 1380 kilogramm. Ennek köszönhetően a közútra optimalizált modell további 40 kilogrammal könnyebb, mint a kézi váltós 911 GT3 Touring.

Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából

A Porsche mérnökei új, különösen könnyű kuplungot fejlesztettek ki kimondottan a 911 S/T számára. Az egytömegű lendkerékkel együtt ez 10,5 kilogrammal csökkenti a forgótömeget. Ez érezhetően csökkenti a szívó boxermotor válaszidejét, amely így sokkal gyorsabban és még közvetlenebbül fokozza a fordulatát. Az erőforráshoz hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik rövidebb áttétellel, mint a 911 GT3 esetében, így a 911 S/T magas fordulatú motorja még kirobbanóbb dinamizmust közvetít. A 911 S/T álló helyzetből csupán 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 300 km/h. A lélegzetelállító vezetési élményt a széria könnyűsúlyú sportkipufogó rendszer hangaláfestése fokozza. A 911 S/T a jelenlegi 911 generáció egyetlen modellje, amely a kettős keresztlengőkaros első és a többlengőkaros hátsó futóművet hátsókerék-kormányzás nélkül teszi elérhetővé. A rugózás és a vezérlőrendszere hangolása is az új kialakításnak megfelelően történt.

A 911 S/T aerodinamikája szintén a közúti élvezeteket és kevésbé a versenypályás használatot helyezi előtérbe. Az évfordulós modell adaptív hátsó légterelőjén egy kis légterelőajak kapott helyet. Alapfelszereltségként elöl 20, hátul 21 colos, könnyű, központi záras magnézium kerekeket visel az újdonság. A 255/35 ZR 20 méretű, ultranagyteljesítményű abroncsok biztosítják az első tengely kimagasló szintű mechanikus tapadását, míg hátul 315/30 ZR 21 méretű gumikat visel a 911 S/T. A CFRP kagylóülések ugyancsak szériában járnak a típushoz, de ingyenesen a négy irányban elektromos állítható Sport Plus ülések is kérhetők. A műszercsoport és a Sport Chrono csomag stopperórája a klasszikus zöld Porsche színsémát követi.

Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából

A 911 S/T-hez opcionálisan kérhető az exkluzív Heritage Design csomag. Az új tengerkék metálfényezés és a keréktárcsák Ceramica fényezése kizárólag ehhez a kifejezetten elegáns variánshoz elérhető. Az ajtókra 0-tól 99-ig rajtszám, illetve dekorfóliázás is kérhető. Az eredeti 911 klasszikus kialakítású Porsche pajzsa köszön vissza elöl, a kerékkupakokon, a kormánykeréken, a fejtámlákon és az autó kulcsán is, még szorosabbra fűzve a viszonyt a történelmi gyökerekhez. A belső térben szintén a múltidézés jegyében klasszikus konyakszínű, fekete kiegészítőkkel rendelkező, részben szövet borítású üléseket találunk. Fekete/klasszikus konyak kétszínű, félanilines teljes bőrkárpitozás, Dinamica tetőkárpit és egyéb nemes felületek egészítik ki az összképet a Porsche Exclusive Manufaktur jóvoltából. A Porsche logó és a 911 S/T modellmegjelölés hátul aranyszínű kialakítást kap.

A Porsche Design kizárólag a 911 S/T vásárlói számára teszi elérhetővé a Chronograph 1 – 911 S/T karórát. A titán tokozású, súlycsökkentés okán fényezetlen, exkluzív műremek a 911 különösen letisztult változatának filozófiáját követi. A kronográf szívét a COSC jóváhagyással és flyback funkcióval rendelkező Porsche Design WERK 01.240 óramű adja. A működtetést a 911 S/T magnézium keréktárcsáinak kialakítását visszatükröző rotor végzi.

Az új Porsche 911 S/T bruttó németországi alapára 292.187 euró. A Heritage Design csomag további bruttó 17.505 euróba kerül. A Chronograph 1 – 911 S/T karóra ára 11.950 euró.
Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából

Kulcsszavak: évforduló, Porsche, Porsche 911 S/T, új modell
 
A Seat bemutatta legújabb sportmodelljét az SUV-kategóriában A Seat bemutatta legújabb sportmodelljét az SUV-kategóriában Megújul a Peugeot 308 Megújul a Peugeot 308 Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig Családi autó: a SEAT 1430 Estate-től a vadonatúj Leon Kombiig Az új Porsche 911 S/T: letisztult különleges kiadás a 911 60. születésnapja alkalmából A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo Magyarországon is bemutatkozott a Citroën új családi szabadidő-autója a Berlingo
 
Tovább erősíti mobilitási portfólióját az AutoWallis a magyar Share Now akvizíciójával

Tovább erősíti mobilitási portfólióját az AutoWallis a magyar Share Now akvizíciójával

2023. augusztus 04.
A mobilitási piac egyik legdinamikusabban fejlődő területén bővíti szolgáltatási portfólióját az AutoWallis Csoport, miután tulajdonába kerül a Share Now-t Magyarországon üzemeltető vállalat. A piac egyik legjelentősebb autómegosztója az AutoWallis által nyújtott szakmai háttérrel és tőkeerővel további dinamikus növekedést tervez.
Részletek

Tovább erősíti mobilitási portfólióját az AutoWallis a magyar Share Now akvizíciójával

Újabb jelentős lépést tesz az AutoWallis Csoport stratégiája megvalósításának irányába, miután tulajdonába kerül a Share Now-t a magyar piacon működtető Wallis Autómegosztó Zrt. A Share Now-nak mintegy 100 ezer regisztrált ügyfele van itthon és közel 500 járműből álló flottával rendelkezik hazánkban, 2,2 milliárd forintos árbevétele alapján pedig piacvezető a szektorban. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy jelentős szinergiákat várnak a tranzakciótól mind az üzemeltetés, mind pedig a keresztértékesítési lehetőségek terén. 

Hozzátette, hogy az AutoWallis már eddig is jelentős mobilitási szolgáltató volt a régióban, de ezzel az akvizícióval a mobilitási szolgáltatások teljes spektrumát le fogják fedni: az eddigi rövid távú autókölcsönzés, tartós bérlet, illetve flottaszolgáltatások kiegészülnek a rövidtávú autómegosztással, valamint az AutoWallis újabb fontos lépést tesz a környezettudatos szolgáltatásainak bővítése és ESG céljainak megvalósítása érdekében. A vezérigazgató elmondta, hogy a Share Now mérete, növekedési üteme és üzleti modellje olyan fázisba került, amikor az AutoWallis szakmai hátterével kiegészülve jelentős részvényesi értéket teremthet a csoport számára.

Tovább erősíti mobilitási portfólióját az AutoWallis a magyar Share Now akvizíciójával

A tranzakció jelentőségét mutatja, hogy a közösségi autómegosztás Magyarországon és a régióban is ugrásszerű növekedésen ment keresztül, a jövőben pedig várhatóan a városi autós- és a közösségi közlekedés szerves részévé válva erősödhet ez a trend. A carsharing egyre többek számára jelenti a saját tulajdonú autó költséghatékony és fenntartható alternatíváját különböző élethelyzetekben. 

A közösségi autómegosztás ráadásul nemcsak gazdaságosabb, hanem zöldebb megoldás is lehet a városi közlekedésben, amelyhez hozzájárul a Share Now alacsony károsanyag kibocsátású, legfeljebb néhány éves, minimum EURO6-os motorral felszerelt, illetve elektromos modellekből álló flottája. Fontos, hogy a legújabb kutatások szerint nagyvárosi használatban akár 11 hagyományos használatú autót is kiválthat egy autómegosztós jármű. Az AutoWallis előrejelzései szerint a közösségi autómegosztást használók száma Budapesten már rövid-közép távon akár ötszörösére is nőhet.


Kulcsszavak: autómegosztó, AutoWallis, SHARE NOW
 
Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói Mostantól akár egy hónapra is bérelhetők a SHARE NOW autói Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten Több mint három hónapja indult el a DriveNow Budapesten Az AutoWallisnak rekordszintű árbevétellel és eredménnyel zárult a 2019-es éve Az AutoWallisnak rekordszintű árbevétellel és eredménnyel zárult a 2019-es éve
 
Minden orosz tisztségviselőnek hazai gépkocsit kell használnia

Minden orosz tisztségviselőnek hazai gépkocsit kell használnia

2023. augusztus 04.
Minden tisztségviselőnek orosz autót kell használnia - jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök az ipari vállalatok vezetőivel csütörtökön megtartott tanácskozásán.
Részletek

Minden orosz tisztségviselőnek hazai gépkocsit kell használnia

Az államfő elmondta, a minisztériumok és egyéb hivatalok szorgalmazták, hogy folytatódjon a külföldi gyártmányú gépkocsik beszerzése.
    
"Azt mondtam, hogy ezt teljesen ki kell zárni. És az ország minden tisztviselőjének hazai gépkocsival kell közlekednie" - hangsúlyozta Putyin.
    
Úgy vélekedett, nincsen semmi baj azzal, ha szerényebbre fogják az igényeket.
    
"Ellenkezőleg, még jó is. A mi figyelemre méltó tisztviselői karunknak meg kell értenie, hogy a hazai márkák, a hazai autók, más hazai termékek fejlesztésére kell törekedni" - tette hozzá Putyin.
    
Az elnök szerint nem kell általánosságban elutasítani az importot, de az alapvető cikkek előállítását a hazai termelők felé kell irányítani.
    
Vjacseszlav Vologyin, az orosz parlament alsóházának elnöke július elején sürgette, hogy a kormányzati és költségvetési intézmények a közbeszerzésnél a hazai autóiparra összpontosítsanak. Emlékeztetett rá, hogy Putyin egy Aurust használ hivatali autóként.
   

Minden orosz tisztségviselőnek hazai gépkocsit kell használnia

Szultan Hamzajev, az Egységes Oroszország képviselője is azt követelte, hogy a honatyák is orosz autókba üljenek át. Anton Sziluanov pénzügyminiszter pedig kijelentette, hogy az általa vezetett tárca kész elsőként részt vállalni a hazai autók hivatali célú beszerzésében.
    
Az RBK gazdasági lap online kiadásában csütörtökön emlékeztetett rá, hogy hasonló kezdeményezésre volt már példa. Az ötletet elsőként 1997-ben Borisz Nyemcov akkori miniszterelnök-helyettes vetette fel. Borisz Jelcin elnök támogatta a javaslatot, és rendeletet adott ki, amely megtiltotta külföldi gépkocsik beszerzését kormánytisztviselők számára. Utóbbiak azonban a hazai autók gyakori meghibásodásaira panaszkodtak, maga Jelcin pedig eközben továbbra is Mercedes-szel közlekedett. Az államfő végül - két évvel később - visszavonta rendeletét.
Kulcsszavak: autógyár, oroszország
 
A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla Visszahívta több százezer járművét Kínában a Tesla Minden orosz tisztségviselőnek hazai gépkocsit kell használnia Jelentősen emelkedett a Nissan bevétele Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát Új elektromos autót épít a Ford, megszorongatná vele a Teslát
 
Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

2023. augusztus 02.
Több, mint 70 éves a világszerte több, mint 11,3 millió példányban gazdára talált terepjáró ikon, a Toyota Land Cruiser, amelynek legújabb generációját ma leplezték le, Japánban. 
Részletek

Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

A Toyota a mai napon leleplezte a sokak által várva várt vadonatúj Land Cruisert, egy olyan modellt, amely közvetlenül azokra a hagyományos értékekre épít, amelyek immár több mint 70 éve az erő és a megbízhatóság szinonimájává tették a Land Cruiser nevet. A legendás Land Cruiser DNS-t új technológiákkal kombinálták, hogy magasabb szintű teljesítményt nyújtsanak mind terepen, mind a közúti használat során. Az eredmény pedig tovább erősíti majd a Land Cruiser nemzetközi hírnevét, hiszen egy olyan autó született meg, amely megbízhatóan és biztonságosan juttatja el úticéljához, és onnan a legnehezebb körülmények között is visszahozza. A Toyota októberben nyitja meg az új Land Cruiser előzetes értékesítését az európai vásárlók számára, az első járművek szállítása 2024 első felében várható.

Büszke örökség

A Land Cruiser 72 éve született, 1951. augusztus 1-jén, „Toyota BJ” néven. Nem sokkal ezután bizonyította erejét és képességeit azzal, hogy az első járművé vált, amely sikeresen feljutott a Fuji-hegy lejtőin lévő hatodik állomásig. A Toyota küldetése a Land Cruiserrel azóta is az, hogy olyan járművet biztosítson a vásárlóknak, amely még a legzordabb környezetben is biztonságosan elviszi őket úticéljukhoz. 

Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

Az ügyfelek különböző tapasztalatai szerte a világon felbecsülhetetlennek bizonyultak a Land Cruiser alapvető erősségeinek, a megbízhatóság, a tartósság és a terepképességek fejlesztésében. Talán nem meglepő, hogy tartós világhírneve a Toyota egyik legkelendőbb modelljévé tette, 11,3 millió (2023 júniusától az összesített és éves értékesítési mennyiségek a Lexus LX és Lexus GX modelleket is magukban foglalják) darabos  eladással, több mint 170 országban és régióban.

Alapvető fejlődés az új GA-F platform segítségével

Az új Land Cruiser megőrzi klasszikus, robusztus alvázas konstrukcióját, és követi a nagyobb Land Cruiser 300-at (nem kapható Nyugat-Európában) a Toyota GA-F platformjának átvételével, amely kulcsszerepet játszik a terepképességek jelentős javításában. Ugyanakkor az új modell könnyen manőverezhető és kényelmesebb a hagyományos közúti használatsorán, hűen a Toyota azon elkötelezettségéhez, hogy ez a modell egy praktikus, az ügyfelek napi igényeihez szabott jármű legyen. 

Az új váz 50 százalékkal merevebb, a karosszéria és az alváz kombinált merevsége pedig 30 százalékkal nagyobb. Ezek a jelentős fejlődések hozzájárulnak a jobb reakciókészséghez, kezelhetőséghez és menetkényelemhez. A felfüggesztés alapteljesítménye is javult, különösen azért, hogy biztosítsák az azonos tengelyen lévő kerekek magasságkülönbségének növelését– ez kulcsfontosságú tényező a terepképességeket tekintve.

Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

Új elektromos szervokormány

Ez az első Land Cruiser, amely elektromos szervokormányt (EPS) használ. Ez csökkenti az egyenetlen felületen való haladáskor előforduló kormányütés mértékét, és simább, közvetlenebb kormányzást, valamint könnyebb manőverezhetőséget biztosít minden sebességtartományban. Az EPS használatával az új Land Cruiser a Toyota Safety Sense aktív biztonsági és vezetőtámogató csomag részeként sáv- és nyomtartó rendszerrel is elérhető.

Szétkapcsolható első stabilizátor rudak – a Toyota kínálatában először

Az új Land Cruiser még jobb terepképességeket tesz lehetővé az új, szétkapcsolható első stabilizátor rudakkal. A technológia – SDM (Stabiliser with Disconnection Mechanism) – elsőként mutatkozik be a Toyota kínálatában, és lehetővé teszi a vezető számára, hogy a műszerfalon lévő kapcsoló segítségével módosítsa a stabilizátor rudak (stabilizátor) állapotát. Ez a rugalmasság jobb vezethetőséget tesz lehetővé egyenetlen utakon, emellett pedig fokozott kényelmet és könnyebb kezelhetőséget közúti vezetés közben. A Multi-Terrain Monitor és a Multi-Terrain Select frissítései további támogatást nyújtanak a terepes használat során. A nagyfelbontású kamera és kijelző segítségével a Multi-Terrain Monitor tiszta rálátást biztosít a vezetőnek a közvetlenül a jármű körüli és alatti területre, míg a Multi-Terrain Select rendszer automatikusan igazítja a jármű beállításait a különböző terepviszonyokhoz.

Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

Új hajtásláncok

A hajtáslánc tükrözi a Toyota azon törekvését, hogy a tervezés során odafigyeljenek arra, hogy támogassák az emberek életmódját és megélhetését, valamint továbbvigyék a modell régóta fennálló hírnevét a megbízhatóság, valamint az közúton és terepen való tartósság terén. Nyugat-Európában az új Land Cruiser 2,8 literes turbódízellel kerül bemutatásra, amelyet az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény erős egyensúlyára terveztek. 204 LE/150 kW maximális teljesítménnyel rendelkezik, és egy új, nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltó kapcsolódik hozzá, így akár 3500 kilogrammos teher vontatására is alkalmas. 

2025 elejétől elérhető lesz egy elektrifikált hajtáslánc, amely az erőteljes és hatékony dízelmotort 48 voltos lágy hibrid technológiával ötvözi.  Formák: a hagyomány és a modernitás ötvözete A hagyományokat a modernséggel ötvözték, hogy egy időtlen megjelenést hozzanak létre, amely kifejezi a jármű halhatatlanságát, és a zord körülményekkel szembeni ellenállóságát. A stílus azt a funkcionális szépséget is megragadja, amely a legjobb munkaeszközökben található.

Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

A marcona, strapabíró megjelenés az új Land Cruiser „vissza az gyökerekhez” koncepcióját fejezi ki, ugyanakkor rendkívül praktikus is a forma funkciót követ megközelítéssel. A terepképességeket a rövidebb túlnyúlások, a szögletes sarkok és a szűkebbre húzott alsó rész segítik, a karosszériaelemeket pedig úgy tervezték, hogy sérülés esetén könnyen cserélhetők legyenek. Profilból a külső kialakítás klasszikus Land Cruiser sziluettet mutat, erős vízszintes vonalakkal. Teljes hossza 4920 mm, szélessége 1980 mm és magassága 1870 mm – a tengelytáv 2850 mm.  

A belső tér öt- vagy hétüléses konfigurációban érhető el, a kialakítása pedig egy autentikus terepjáró erejét és funkcionalitását idézi. Erről olyan részletek is tanúskodnak, mint a vízszintesen rendezett műszerfal és a könnyű kezelhetőséget biztosító kapcsolók – amelyek még akkor is könnyebbséget jelentenek, ha nehéz terepen haladunk. A vezető körkilátása prioritást kapott, amelyet az alacsonyra húzott, vízszintes műszerfal és a mélyebb oldalablakok beépítését lehetővé tevő, alacsonyabb övvonal segít.

Fejlett biztonsági rendszerek

Az új Land Cruiser a legújabb Toyota Safety Sense rendszer előnyeit élvezi a Toyota T-Mate fejlett biztonsági funkciók és technológiák átfogó csomagjának részeként, amely csökkenti a vezetőre háruló terheket.

Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert

Land Cruiser First Edition

A vadonatúj Land Cruiser Európában egy speciális First Edition modellel mutatkozik be, amely kizárólag azon vásárlók számára lesz elérhető, akik már az értékesítés megkezdése előtti előfoglalási időszakban – amely idén októberben kezdődik – élnek a lehetőséggel, hogy előrendeljék az autót. Ez a limitált példányszámú változat – mintegy 3000 példányt gyártanak majd Európának – a Land Cruiser örökségét hangsúlyozza különleges stílusjegyekkel és racionális terepkiegészítőkkel. Az egyedi részletek közé tartoznak a klasszikus kerek fényszórók és a két különböző kéttónusú külső fényezés: Sand és Smoky Blue. A további részleteket az előfoglalási időszak közeledtével pontosítjuk.

Kulcsszavak: bemutató, Land Cruiser, premier, toyota
 
A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert Audi-modellek a Wörthi-tavi találkozón Októberben adják át a Toyota önvezető jármű tesztközpontját Októberben adják át a Toyota önvezető jármű tesztközpontját Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert Itthon is bemutatkozott az új SEAT Leon Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert DS 5LS R tanulmányautó a Pekingi Autószalonon
 
Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck

Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck

2023. augusztus 02.
Növelte eladásait, értékesítési árbevételét és működési eredményét a második negyedévben és az év első felében a Daimler Truck haszongépjármű és autóbusz gyártó konszern, és eredményességének javulását valószínűsíti az egész évre vonatkozóan is a honlapján kedden publikált beszámolójában.
Részletek

Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck

A Daimler Truck Holding AG (Daimler Truck) haszongépjármű-gyártó konszern a második negyedévben 132 ezer tehergépkocsit és autóbuszt értékesített, 9 százalékkal többet az egy évvel korábbi 121 ezernél. Az év első hat hónapjában 257 ezer járművet adott el a cég, 12 százalékkal többet az előző évi 230 ezernél.
    
Ezen belül az autóbusz eladások a második negyedévben 22 százalékkal nőttek 6181 példányra 5075-ről, az év első felében pedig 36 százalékkal 11,7 ezerre a 2022 első hat hónapjában értékesített 8,6 ezerről.
    
A második negyedévben az értékesítési árbevétel 15 százalékkal 13,88 milliárd euróra emelkedett 12,10 milliárd euróról. A féléves árbevétel 20 százalékkal nőtt 27,08 milliárd euróra 22,65 milliárd euróról.
    
Az adó- és kamatfizetés előtti működési eredmény (EBIT) 41 százalékkal nőtt a második negyedévben éves bázison, 1,43 milliárd euróra 1,01 milliárd euróról, az első félévben pedig 56 százalékkal 2,59 milliárd euróra 1,66 milliárd euróról.
   

Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck

A bevételarányos jövedelmezőség javult, a második negyedévben 10,3 százalékra, a cég történetében az első alkalommal tíz százalék fölé 8,0 százalékról, az év első felében pedig 9,6 százalékra az egy évvel korábbi 7,0 százalékról.
    
A Daimler Truck a második negyedévben 1,11 euró egy részvényre jutó nyereséget könyvelt el az egy évvel korábbi 1,12 euró helyett, az év első hat hónapjára viszont 2,01 eurós egy részvényre jutó nyereséget, 41 százalékkal magasabbat a 2022 első fél évi 1,43 eurónál.
    
A javuló eredmények mellett a Daimler Truck beérkező megrendelései azonban csökkentek a második negyedévben és az év első felében is: a második negyedévben 13 százalékkal 96,9 ezerre 111,4 ezerről, az év első felében 12 százalékkal 219,8 ezerre 250,1 ezerről.
    
A Daimler Truck felfelé javította a 2023-as pénzügyi évre vonatkozó eredmény előrejelzését: a konszern szintjén 8,5-10 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget tervez a korábbi 7,5-9 százalék helyett. Az észak-amerikai tehergépkocsi üzletágban a jövedelmezőség 11-13 százalékra emelkedhet 10-12 százalékról. A Mercedes-Benz haszongépjármű üzletágban 8-10 százalékra javulhat a jövedelmezőség 7-9 százalékról. A Daimler Buses esetében 3-5 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget várnak az eddigi 2-4 helyett.

Kulcsszavak: Daimler Truck, haszongépjármű, jármű kereskedelem
 
Lendületben az új Nissan Navara Lendületben az új Nissan Navara Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck Bajban a BMW? Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck Scania az IAA kiállításon Növelte forgalmát és működési eredményét a Daimler Truck Bemutatkozott az új SEAT Leon Cupra
 
Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

2023. augusztus 02.
Bár a legtöbben helyi, lakás-óvoda-iskola-munkahely közötti közlekedésre használják hétköznapokon elektromos autójukat, átlagosan 70-100 kilométert megtéve egy nap, a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint egyre többen hosszabb, külföldi utakra is elindulnak velük.
Részletek

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

A szövetség adatai szerint a belföldi utazást megkönnyíti, hogy folyamatosan nő a töltőállomások száma: a legtöbb az autópályák és a főutak mentén található, illetve a Balaton térségében: 2022 végén az országban 2147 töltőállomás volt, 14 százalékkal több mint egy évvel azelőtt. Az infrastruktúra bővítését a szövetség szerint az is indokolja, hogy egy év alatt 47,4 százalékkal nőtt az elektromos autók száma.
    
A tájékoztatás szerint 2022-ben minden rekordot megdöntött a zöldrendszámos autók átadása Magyarországon, köztük is a tisztán elektromos autók eladása nőtt a legnagyobb mértékben, és az év végén már 34 754 közlekedett az utakon. A legfrissebb adatok szerint idén június végén 41 386 tisztán elektromos autó járta az utakat Magyarországon, míg a zöld rendszámos autók száma meghaladta a 74 ezret.
    
A hosszabb útra utazóknak a Jövő Mobilitása Szövetség több tanácsot is ad, mivel például a nagy sebesség miatt a városi használatban megszokottnál akár 30 százalékkal is kisebb utat lehet megtenni egy elektromos autóval, márkától és típustól függetlenül. A hatótávolságot befolyásolja a csomagok száma és a klímahasználat is: a hűtés például 20 százalékkal is csökkentheti a hatótávot.
   

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

Egy másik tanács szerint érdemes tájékozódni a töltőkről, hol található villám- vagy ultragyors töltő, illetve egyenáramú berendezés, mivel egy jobb töltő kiválasztásával sok időt meg lehet spórolni. Egy villámtöltővel 20-50 perc is elég a "tankolásra", igaz, ezek csak 5-10 százalékot tesznek ki az összes töltőt figyelembe véve.
    
Példaként a szövetség megemlíti, hogy ha például Győrből Gyulára igyekszik a család egy 50 kWh körüli autóval, akkor a 339 kilométeres út megtételéhez egy alkalommal - autótípustól függően - jó eséllyel meg kell majd állniuk egy villámtöltőnél útközben.
    
A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét, aki azt ajánlja, hogy a villámtöltők keresésére jó kiindulási pont a plugshare.com oldal.
    
Elmondta, a villanyautósok információs közösségi oldala nagyon hasznos segítséget nyújt az úton lévőknek: ezen az oldalon ugyan töltést indítani nem lehet, de naprakész információkkal szolgálnak az autósok egymásnak a felületen, így ellenőrizni lehet, hogy üzemkész-e a töltő, használták-e azt a megelőző néhány napban. Magyarországon a Mobiliti applikációja az egyik legelterjedtebb, amelyben jól lehet keresni, valamint több más szolgáltató berendezéseit is lehet látni, hasonlóan az drivE.ON applikációhoz - írták.
   

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

Felhívták a figyelmet arra is, hogy egy-egy szolgáltató appjában a többi szolgáltató töltőivel kapcsolatos információk nem mindig naprakészek. A foglaltságot általában lehet ellenőrizni a töltőkön, illetve bizonyos szolgáltatók előzetes helyfoglalást is lehetővé tesznek. A töltés indításához applikációnként előzetes regisztráció és a bankkártya adatok megadása szükséges.
    
Közölték, utazáskor érdemes folyamatosan kontrollálni, hogy a hatótáv és a megteendő távolság milyen mértékben változik: alapszabályként azt ajánlják, hogy 20 százalék alá ne essen a töltöttség, és 80 százaléknál jobban ne töltsék fel az autókat, de az sem probléma ha egyszer-egyszer 100 százalékra töltik az akkumulátorokat.
    
A Jövő Mobilitása Szövetség szerint minél északabbra utazik valaki elektromos járművével, annál sűrűbb a töltőállomások hálózata: Norvégia és Hollandia jár az élen, ugyanis ezek az országok célul tűzték ki, hogy két töltőállomás között 120 kilométernél nem lehet nagyobb a távolság. A déli országokban már nem ilyen kedvező a helyzet, ott mindig érdemes figyelni a hatótávra és a következő töltési lehetőségre - áll a közleményben.
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
1000 kilométert is megtehet majd egy elektromos autó 1000 kilométert is megtehet majd egy elektromos autó Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele A következő öt évben 14 milliárd dollárt fektet be Kínában a General Motors Fontos döntést hozott a Shell Fontos döntést hozott a Shell Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele Elektromos autók: csökkenő árak, szaporodó vásárlások Megemelte árait Kínában a Tesla Megemelte árait Kínában a Tesla
 
A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

2023. augusztus 02.
Sokolov város külterülete a bajor prémiumgyártó eddigi legnagyobb tesztlétesítményének ad otthont. A nagymértékben, illetve teljes egészében automatizált járművezetés és parkolás folyamatosan fejlesztett tesztpályája mintegy 600 hektáron terül el.
Részletek

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

A BMW Group új tesztlétesítmény rendszerbe állítását ünnepelte a csehországi Sokolov városában. A jövőbe vezető mobilitási megoldások továbbfejlesztésére kiépített tesztpálya (FMDC - Future Mobility Development Center) hivatalos megnyitó eseményén Petr Očko, Csehország ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese, Petr Kulhánek, Karlovy Vary régió kormányzója, Ilka Horstmeier, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkakapcsolatokért felelős tagja, valamint Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja is részt vett.

Közép-Európa első, automatizált járművezetésre és parkolásra kiépített tesztpályájaként az FMDC – amelybe a BMW Group 300 millió eurót invesztált – a jövőben kulcsfontosságú szerepet játszik a müncheni központú vállalatcsoport innovatív mobilitási megoldásainak kifejlesztésében és tökéletesítésében. Az egykor bányászati régióként üzemelő helyszínt innovációs központtá alakították át, amely több mint 100 technológiai szakembernek ad munkát. 

A létesítmény elhelyezkedése, kialakítása és környezete tökéletes feltételeket és valós körülményeket biztosít a nagymértékben, illetve teljes egészében automatizált járművezetés és parkolás teszteléséhez, rendhagyó módon egészítve ki a megannyi vezetési szituáció virtuális szimulációit. A virtuális szimulációk és a valós körülmények között végzett tesztelések egyesítésével a BMW Group az ügyfelek legmagasabb szintű biztonsági elvárásainak is maradéktalanul megfelel. A Sokolov város külterületén rendszerbe állított tesztlétesítmény a München melletti Aschheim városában, a franciaországi Miramasban és a svédországi Arjeplog városban működő tesztpályákat követi a sorban.

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

„Az FMDC képében egy teljes mértékben egyedülálló tesztlétesítményt építettünk ki, kifejezetten a 4-es szintű automatizált járművezetés és parkolás rendkívül alapos tesztelése céljából. A 600 hektáron elterülő tesztpályán maximális rugalmassággal és átütő hatékonysággal tesztelhetjük az összes lehetséges vezetési szituációt, legyen szó akár városi, országúti vagy autópályás vezetésről, akár automatizált parkolásról. A létesítmény különlegessége, hogy az egyes tesztmodulokat megállás nélkül tudjuk egymás után tesztelni, amely így annyira valósághű, megbízható és ügyfélközpontú, amennyire csak lehetséges” – fogalmazott Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

Az új tesztlétesítmény nem csupán a technológiai innovációk tesztelését és továbbfejlesztését teszi lehetővé, de arra is iránymutató példaként szolgál, hogy a legmagasabb szintű környezetvédelmi intézkedések és fenntarthatósági szabványok miként foganatosíthatók az egyes technológiák tesztelése során. A tesztpálya tervezése és kiépítése során a BMW mindvégig szorosan együttműködött az erre szakosodott ökológiai építésfelügyelettel.

„A BMW Group nem csupán az autókban összpontosítja a személyes mobilitás jövőjét átható elektromos meghajtást, digitalizációt és fenntarthatóságot, hanem a teljes értékláncra tekintünk – gyárainkat és tesztlétesítményeinket is beleértve. Partnereinkkel együttműködve képesek voltunk a Sokolov városában található korábbi bányászati régiót modern és hatékony tesztpályává alakítani, amellyel párhuzamosan új, vonzó munkahelyeket is teremtettünk” – mondta Ilka Horstmeier, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkakapcsolatokért felelős tagja. 

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

„A jövőbe vezető mobilitási megoldások továbbfejlesztésére kiépített tesztpálya és járműtöltési infrastruktúrája kizárólag megújuló energiaforrásokból táplált zöldenergia felhasználásával üzemel, amely új lépés nemzetközi hálózatunk széndioxid-mentesítése felé” – tette hozzá.

A zöldenergia-felhasználás mellett a tesztlétesítmény innovatív vízkezelő rendszert is alkalmaz, amely az összegyűjtött esővizet használja fel a pálya öntözésére. A tervezési folyamatok során a regionális biodiverzitás megőrzését és elősegítését is figyelembe vették: a létesítmény teljes területén kétéltű-figyelő rendszer működik, amely biztosítja az állatok biztonságos átkelését a tesztpályán. Az építkezés során 2,2 millió köbméter, az egykor bányászati régióként üzemelő helyszínből kitermelt földet használtak fel. A szakemberek így nem egy újabb földterületet sajátítottak ki és zártak el, hanem egy korábbi, használaton kívüli területet hasznosítottak újra és állították a jövőbe mutató technológiai fejlesztések szolgálatába.

Kulcsszavak: BMW Group, csehország, önvezető autó, tesztpálya
 
A BMW Group fennállása eddigi legerősebb júniusát és első félévét zárta A BMW Group fennállása eddigi legerősebb júniusát és első félévét zárta A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban Csökkent az eladott gépkocsik száma Csehországban A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját Ígéretes akkumulátor-technológia nyerte a BMW Startup Challenge fődíját A BMW Group ismét a világ vezető prémiumautó-gyártójaként zárta az évet A BMW Group ismét a világ vezető prémiumautó-gyártójaként zárta az évet
 
A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

2023. augusztus 02.
Az ë-C4 vagy ë-C4 X modellt vásárlók zavartalan utazása és a még habozó ügyfelek meggyőzése érdekében a Citroën bevezeti a Free2Move Charge e-ROUTES alkalmazást. A kiváló teljesítményű utazástervezőnek köszönhetően az elektromos autóval tett hosszabb utazások is stresszmentessé válnak.
Részletek

A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

Most, hogy itt a nyaralások ideje és előtérbe kerülnek a hosszú utazások, a Citroën bemutatja az elektromos autóval rendelkezők ideális segítőtársát, a stresszmentes utazásokat garantáló új e-ROUTES alkalmazást. Az ë-C4 és ë-C4 X modellen elérhető új szolgáltatás hosszú utak során is lehetővé teszi az említett zéró emissziós járművek optimális használatát. Az intelligens alkalmazás jól tükrözi a Citroën azon törekvését, mely a Citizen program által megtestesített nyugodtabb és felelősségteljesebb autós élmény biztosítására és a minél egyszerűbb elektromos autózásra való átállás felgyorsítására irányul.

Az októbertől üzemképes Free2Move Charge e-ROUTES alkalmazás egy nagy teljesítményű utazástervező, mely a megfelelő okostelefonos alkalmazáson keresztül férhető hozzá. Az utazás optimális megtervezéséhez az e-ROUTES valós időben kéri le a gépjármű adatait, és a menet közben elérhető töltőállomások jellemzőinek figyelembevételével különböző lehetséges útvonalakat ajánl.

A Stellantis szoftverfejlesztői által készített e-ROUTES applikáció erősségei:

- A piacon referenciának számító, fejlett útválasztási algoritmus, amely a legmegfelelőbb útvonalat számítja ki a töltőállomások elhelyezkedése, minősége (terminálok száma és jellemzői az egyes állomásokon stb.) és elérhetősége (elérhető, használatban lévő vagy üzemen kívüli töltőpontok) alapján.


A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

- Zökkenőmentes kommunikáció a járművel, mely valós időben, dinamikus módon osztja meg az alkalmazással a szükséges járműadatokat (akkumulátorszint, energiahasználat, töltési mód, külső hőmérséklet stb.) az olyan specifikus információk biztosítása érdekében, mint a várható hatótávolság vagy az érkezéskor rendelkezésre álló töltésszint. A telematikai egységen keresztül megvalósuló „over
the air” kapcsolat közvetlen hozzáférést biztosít a kulcsfontosságú adatokhoz, így hardverkulcsra sincs szükség.

- Online navigációs funkciók kiváló minőségű, folyamatosan naprakész térképekkel, korszerű módon történő célravezetéssel, valós idejű forgalmi információkkal és átfogó utazási szolgáltatásokkal (sebességkorlátozások, útlezárások, veszélyek stb.).

A választott modellváltozattól függően 360 vagy 420 km (WLTP) hatótávolságú ë-C4, illetve ë-C4 X az akkumulátorsúly és a költséghatékonyság szempontjából egyaránt megfontolt választást jelent, és egyben tökéletesen kielégíti a felhasználók túlnyomó többségének a mindennapi igényeit. Az e-ROUTES alkalmazás pedig ideális partner az időnként szükségessé váló hosszabb utazások egyszerű menedzselésében.

Az e-ROUTES egy kimondottan kifinomult applikáció, ergonomikus felépítésének és Apple CarPlay-, illetve Android Auto-kompatibilitásának köszönhetően mégis rendkívül egyszerűen használható. Az e-ROUTES funkciók az egyes ügyfelek MyCitroën fiókjához tartozó azonosítási adatok megadásával érhetők el. Az app az ügyfél okostelefonján és – a mirroring funkció jóvoltából – a gépjármű érintőképernyőjén egyaránt használható.

Az e-ROUTES-ot nagy előrelépésként fogják megélni az ügyfelek. Eddig induláskor kellett megtervezni az útvonalat, és önállóan kellett megbirkózni a vezetési körülmények változásával. Mostantól azonban van egy kézzelfogható asszisztens, amely – szüntelenül figyelembe véve az autó állapotát, az elérhető töltőállomásokat és az aktuális forgalmi viszonyokat – gondoskodik az optimális utazásról. Folyamatosan alkalmazkodva a változó feltételekhez optimális útvonaljavaslatokkal áll elő, és megkeresi a töltésre legmegfelelőbb helyeket. Az e-ROUTES megkönnyíti az utazást, és leveszi a navigálási terhet a vezetőről, akinek csak hagynia kell, hogy vezessék.

Az e-ROUTES bevezetése októbertől várható. Az app már most is része a CONNECT PLUS csomagnak, amit az ë-C4, illetve ë-C4 X modellt vásárló új ügyfeleknek 12 hónapig ingyen biztosít a márka (1 év után pedig előfizethető).

Kulcsszavak: applikáció, Citroën, elektromos autó, Stellantis
 
Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt Dobogós helyezéssel végzett a DS és António Félix da Costa Diriyah-ban Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 131 - 140