Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 131 - 140
Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat

Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat

2023. február 21.
Az Alstom digitális vezérlési megoldása biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a MÁV-START Flirt elektromos vonatait az európai szabványoknak megfelelő vonatbefolyásoló berendezéssel. Magyarországon még nem volt példa arra, hogy villamos motorvonatokat utólag lássanak el az európai szabványoknak megfelelő vonatbefolyásoló berendezéssel
Részletek



Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat

 
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezető vállalata fontos mérföldkőhöz érkezett a MÁV-START Flirt típusú villamos motorvonatok flottamodernizációs projektjében, melynek keretében a sebesség és a biztonság növelésére tervezett ETCS (European Train Control System) 2. szintű rendszert szerelnek fel.

Az 59 Flirt villamos motorvonatból eddig 36 darabra került telepítésre az ETCS L2 rendszer és kapta meg a forgalomba hozatali engedélyt, melynek köszönhetően februárban újra személyforgalomba álltak, az Alstom szigorú európai követelményeknek megfelelő Atlas ETCS Level 2 vonatbefolyásoló berendezéssel felszerelve. A teljes projekt a tervek szerint 2023 szeptemberében fejeződik be, a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően. Az Alstom közbeszerzési eljárás keretében nyerte el ezt a projektet.

„A magyar vasúti közlekedés történetében még nem volt példa arra, hogy villamos motorvonatokat utólag lássanak el ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel. Az eredmények azt igazolják, hogy a biztonság erősítése és a hatékonyság növelése miatt érdemes volt belevágni a projektbe. Az pedig különösen fontos volt a számunkra, hogy a magyar vasút fejlődése iránt elkötelezett vállalatként a berendezéseket Magyarországon, helyi szakemberek munkájával, a szolnoki telephelyünkön építjük be a MÁV Start Flirt típusú villamos motorvonataiba” – mondja Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. vezérigazgatója.

Az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja a figyelmeztető, üzemi és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is. Teljes felügyeleti üzemmódban gyakorlatilag lehetetlen, hogy a mozdonyvezető tévesen figyelmen kívül hagyjon egy vörös ’Megállj!’ jelzést. A továbbfejlesztett ETCS Level 2 folyamatos felügyeletet biztosít a GSM-R (a GSM vasúti változata) segítségével.

Végső soron az ETCS Level 2 rendszer javítja a forgalom hatékonyságát, mivel lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik, mint például a Budapest-Székesfehérvár vonalon, így a korábbi 120 km/h sebességhez képest 160 km/h-ra növelve a maximális sebességet.

A folyamat összetettségét mutatja, hogy az Alstom 2020. januárban szerezte meg az átalakítási engedélyt a Flirt villamos motorvonatokra. A prototípusok elkészítését a tesztelés követte: az előírások szerint a vonatoknak 250 ezer kilométert kellett hiba nélkül futniuk, ezért az Alstom a Vasúti Hatóságtól engedélyt kapott arra, hogy 5 prototípussal végezze el a típusengedélyezési tartampróbát. A folyamattal párhuzamosan megkezdődött az előszerelés, majd 2022. januártól a végszerelés. A jármű típusengedélyét, amelynek megszerzéséhez független tanúsító szervezet bevonásával igazolni kellett, hogy a jármű tervezése, gyártása, összeszerelése megfelel az összes európai és nemzeti előírásnak, a hazai Vasúti Hatóság 2022. decemberében adta meg.

Az Alstom világszerte több mint 120 ETCS-projekttel, 19 200 fedélzeti egységgel és 13 300 km felszerelt vonallal vezető szakértelmet kínál a fővonali jelzőrendszerek terén. Európában az Alstom szállította az összes ETCS-sel felszerelt vonatok 70%-át.

Kulcsszavak: alstom, máv, Stadler
 
Tram-train és mozdonygyártó üzletágat vett a Stadler Tram-train és mozdonygyártó üzletágat vett a Stadler Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat Észtország egész vonatflottáját részben magyar gyártású FLIRT-re cserélték
 
Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

2023. február 21.
Jelentősen csökkent 2022-ben a finanszírozott gépjárművek darabszáma Magyarországon, ugyanakkor az autók árának emelkedésével együtt nőtt az átlagos hitelösszeg.
Részletek

Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

A Cofidis adatai szerint tavaly egymillió forinttal drágább lízingszerződést kötöttünk autóvásárláskor, mint egy évvel korábban.

Átrendeződött a gépjárműfinanszírozási piac

Az újautó-piacon kialakult ellátási problémák miatt tavaly az év első felében sokan döntöttek úgy, hogy új gépjármű helyett inkább azonnal elérhető használtat vásárolnak. Ugyanakkor a hazai használtautó-import jelentősen visszaesett. 

„Az éves szinten mintegy 260 milliárd forint forgalmú  autófinanszírozási piacon 2022-ben csupán enyhe visszaesés tapasztalható 2021-hez képest, de a gépjárművek darabszáma jelentősen csökkent. Az év során folyamatosan emelkedő kamatkörnyezet visszavetette a lakossági hitelfelvételi kedvet, ugyanakkor az autók árának drágulása miatt az átlagos hitelösszeg növekedett, ez pedig kompenzálta a piacot” – magyarázza Székely Ágoston, a hitelintézet partnerértékesítési területvezetője.

Rangsorcsere a finanszírozók között

A piaci trendekkel ellentétesen – a nagy versenytársakat is maga mögé utasítva – a Cofidis növelni tudta hitelkihelyezési volumenét, így a Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2022-ben 32 százalékos részesedéssel piacvezető lett a magánszemélyek által vásárolt használtautók finanszírozása terén.

Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg

Átlagos hitelösszeg, autók átlagéletkora

A hitelspecialista cég finanszírozási adatain jól látszanak a teljes piacon észlelhető trendek. Az autók árának emelkedésével együtt nőtt a felvett hitel összege is: a használt autók átlagos hitelösszege közel 3,5 millió forintra emelkedett, amely 44 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbiakhoz képest. 2022-ben 1 millió forinttal emelkedett az új autók átlagos finanszírozása is.

A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora 15 év felett jár, ez pedig a használtautó-piacon eladott járművek összetételében is megmutatkozik: tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt.  Bár a Cofidisnél 2022-es lízingszerződések egyharmada 7 évnél idősebb autóra szól, a megállapodások közel felét (47%) az 1-6 éves gépjárművekre kötötték.

2023-as várakozások

Előrejelzések szerint a globális nyersanyag- és alkatrészhiány várhatóan 2023 második felében vagy 2024-ben megszűnik. „Várakozásaink szerint idén egyre több új autó érkezik a magyar piacra, ennek köszönhetően növekedni fog az eladásra kínált használtautó-állomány. A növekvő kínálat és a forint árfolyamának stabilizálódása (erősödése) miatt elindulhat egyfajta árverseny. A nagy kérdés az lesz, hogy a finanszírozói környezet mennyire tud támogató lenni, azaz hogyan alakul majd a forrásköltség, illetve a kamatszintek, és erre hogyan reagálnak a vásárlók” – mondta el Székely Ágoston.

Kulcsszavak: értékesítés, lízing, új autó
 
Egymillió forinttal nőtt az átlagos autófinanszírozási összeg Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic Májusban 11,5 százalékkal nőtt a Ford Európa értékesítési eredménye Májusban 11,5 százalékkal nőtt a Ford Európa értékesítési eredménye A tavalyihoz képest 2022-ben nőhet az új autók iránti kereslet A tavalyihoz képest 2022-ben nőhet az új autók iránti kereslet Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Minden várakozást felülmúlóan sikeres az új Lexus LS Minden várakozást felülmúlóan sikeres az új Lexus LS
 
Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

2023. február 21.
A magyarországi újautó-piac szereplői számára a múlt év vége óta a fő kihívás már nem a gyártási kapacitások szűkössége, hanem a kereslet csökkenése - mondta a Peugeot márkaigazgatója az MTI-nek.
Részletek

 Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

Bálint Zsófia emlékeztet arra, hogy egy évvel ezelőtt még az alkatrészhiány szorította korlátok közé az értékesítést, a márka "parádés" évet zárhatott volna, ha a gyártás lépést tud tartani a megrendelésekkel. Mindazonáltal a Peugeot jól teljesített - jegyezte meg -, globálisan 3,7 százalékkal, Európában 4,6 százalékkal estek vissza az eladásai.
   
Tájékoztatása szerint Magyarországon kismértékben javult a márka részaránya 2022-ben, a teljes piac 10,87 százalékos zsugorodása mellett a Peugeot értékesítése 10,7 százalékkal esett vissza.
   
A magyarországi Peugeot márkakereskedők tavaly 3167 járművet adtak el, ezzel a márka részesedése az újautó-piacon 2,45 százalékos. Az eladások 32 százaléka teherjármű, ez a szegmens 22 százalékkal esett vissza, miközben a teljes piac 23,2 százalékkal zuhant tavaly.
   
A márka vevőinek 80 százaléka flottavásárló, és Bálint Zsófia úgy látja, ez az arány még nőhet is, mert a magánügyfelek egyre inkább eltűnnek a piacról. Rámutatott: az orosz-ukrán háború nyomán fellépett gazdasági bizonytalanság több oldalról is megtépázta a járművásárlás iránti érdeklődést: a lakosság vásárlóereje az infláció következtében gyengült, az üzemanyagok ára drágult, az autók ára 30-40 százalékkal kúszott feljebb, eközben a finanszírozási lehetőségek drasztikusan romlottak.
   
 Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon

Kitért arra, hogy a flottavásárlók aránya tolódik a kisvállalkozások felé, ugyanakkor ebben a körben is jelenséggé vált a megrendelések lemondása.
   
Beszámolt arról, hogy az importőr P Automobil Import Kft.-vel szerződésben lévő Peugeot márkakereskedéseket nem ingatta meg a nehéz gazdasági környezet, takarékossággal, energetikai beruházásokkal racionalizálták megnövekedett költségeiket, így a 29 értékesítési pontból egyet sem kellett bezárni.
   
Bálint Zsófia reálisnak látja az idei évre 3800 jármű eladását Magyarországon. Ennek eléréséhez nagy reményt fűznek a most bevezetett 408-as modellhez, amellyel új piaci szegmensben jelenik meg a Peugeot. A modell plug-in hibrid, benzines, később pedig teljesen elektromos hajtással is kapható lesz. A puretech benzinmotoros változatot a későbbiekben a szentgotthárdi motorgyárban készült motorokkal is szerelik majd, ennek a motornak a gyártása az idén kezdődik meg ezen a helyszínen.
   
A Peugeot korábban bejelentett terve szerint 2023-ban gyártásában lendületet vesz az elektrifikáció, valamennyi modellje elérhető lesz hibrid vagy elektromos változatban, 2025-re pedig mindegyik személy- és teherautó modelljéből lesz tisztán elektromos. A márka 2030-tól csak elektromos járműveket fog értékesíteni az Európai Unióban, 2038-ra pedig karbonsemlegessé teszi tevékenységét.
Kulcsszavak: Bálint Zsófia, értékesítés, márkakereskedés, Peugeot
 
Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon Négy éve az élen az USA-ban a Ford A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman
 
Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát

Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát

2023. február 21.
Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát, és ez több lépésben igenis elérhető cél - írta Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn Facebook-oldalán, miután Terdik Tamás budapesti rendőrfőkapitánnyal a villamosmegállóban történt vasárnapi halálos gázolás ügyében egyeztetett.
Részletek

Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát


Karácsony Gergely közölte, a találkozón egyetértettek a célban Terdik Tamással, és áttekintették milyen lépések szükségesek a fővárosi közlekedésbiztonság erősítéséhez.
   
"Ebben én a zéró tolerancia elvét vallom: több lépésben igenis elérhető cél, hogy senki ne haljon meg közúti balesetben Budapesten" - fogalmazott a főpolgármester, hozzátéve, kiderült, két ember élete is csak centiken múlott vasárnap hajnalban.
   
Azt írta, a balesetek súlyosságának "elsődleges tényezője a sebesség", minden jel szerint ennek volt szerepe a vasárnap hajnalban történt tragédiában is.
   
A gyorshajtás megelőzésére és szankcionálására is alkalmas az éjjel-nappal működő sebességmérő kamerarendszer kiépítése a városon belül, ebben az elsődleges feladat a rendőrségé, de van teendője a fővárosi közútkezelőnek is, közöttük az együttműködést felgyorsítják - közölte Karácsony Gergely.
   
Mint írta, elkészítették emellett a fővárosi közlekedésbiztonsági stratégiát, azon városfejlesztési lépések sorozatát, amelyekkel a közúti biztonság erősíthető. Megkezdték ennek a stratégiának a szakmai egyeztetését, legutóbb - többek között - az Autóklubbal tárgyaltak róla.
   
Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát

Véleményüket figyelembe veszik, és ennek alapján a stratégiát már ezen a héten nyilvánosságra hozzák, hogy elkezdjék a szélesebb körű társadalmi egyeztetést - olvasható a bejegyzésben, amelyben Karácsony Gergely hangsúlyozta: az így véglegesülő közlekedésbiztonsági lépések végrehajtását kiemelt prioritásnak tekinti.
   
Vasárnapra virradóra a fővárosi Harminckettesek terénél egy személygépkocsi a villamosmegállóba sodródott és elütött egy ott várakozó 23 éves nőt, aki a helyszínen életét vesztette.
Kulcsszavak: balesetmegelőzés, budapest, Karácsony Gergely, közlekedésbiztonság
 
Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát Hétfőtől egyirányú lesz a budapesti Nagytétényi út egy szakasza Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten Minden harmadik utas elmulasztja bekapcsolni a hátsó biztonsági övet Minden harmadik utas elmulasztja bekapcsolni a hátsó biztonsági övet Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát Bezöldült a Budapest Taxi Karácsony Gergely: Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát Mitől válik dögössé a szerény fényszóró?
 
Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó

Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó

2023. február 17.
Néhány éven belül az elektromos járművek olcsóbbak lesznek, mint a belső égésű motorral hajtottak, így a fogyasztóknak is sokkal könnyebb lesz a választás - jelentette ki Frans Timmermans az európai Zöld megállapodásért felelős uniós biztos kedden Strasbourgban az Európai Parlament plenáris ülésén.
Részletek

Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó


A biztos az új gépjárművekre vonatkozó, a szén-dioxid-kibocsátási előírások módosítására irányuló uniós javaslatról szóló vitában kifejtette: az európai embereknek minél előbb hozzá kell férniük a megfizethető, tiszta közlekedéshez, ennek érdekében pedig az elektromos mobilitást, különösen a személygépkocsiknál, a lehető leggyorsabban be kell vezetni.
   
Az európai autóipar az elmúlt években sokat fejlődött, az elektromos járművek üzemeltetési költségei már most is alacsonyabbak, mint a belső égésű motorral hajtott autóké. Felhívta a figyelmet, hogy az európai autóipar jelenleg a legjobb és leginnovatívabb a világon, azonban ezt a versenyelőnyt fent kell tartani. Emlékeztetett, hogy Kína tavaly több elektromos autómodellt vezetett be a nemzetközi piacokon, "amelyek jó minőségű, egyre inkább megfizethető gépjárművek".
   
"Versenyeznünk kell velük, nem adhatjuk át kívülállóknak ezt az iparágat, be kell fektetnünk az európai autóipar átalakításába, és elektromos járműveket a világszintű fogyasztásra kell gyártanunk" - hangsúlyozta.
   
Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó

Arra is rámutatott, a jövő autóiparában fenntartható munkahelyeket kell teremteni, tehát ennek megfelelően kell átalakítani és képezni a munkaerőt.

"Nem kevesebb emberre van szükségünk, hanem más készségekkel rendelkező emberekre, mert ipari forradalom zajlik, akár tetszik, akár nem. Dönthetünk úgy, hogy az társadalmi értékeinkkel összeegyeztethető módon élére állunk, vagy átadhatjuk a vezetést a világ más részeinek, de akkor az ipar leépülésével kell számolnunk" - hangoztatta.
  
A szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatára vonatkozó jogalkotási javaslatot az Európai Bizottság terjesztette be 2021 júliusában. A javaslat értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű autók értékesítését, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie. Az előterjesztésről csütörtökön szavaz az Európai Parlament.
Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Bizottság, Európai Unió, környezetbarát, környezetvédelem
 
Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF Kétéves a közkedvelt BMW i3 globális sikertörténete Kétéves a közkedvelt BMW i3 globális sikertörténete Néhány éven belül az elektromos jármű olcsóbb lesz, mint a belső égésű motorral hajtott autó A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához ITM: ismét igényelhető állami támogatás új elektromos autók vásárlásához A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését
 
Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

2023. február 17.
A magyar lízingpiacon a finanszírozott összeg 859 milliárd forintot tett ki 2022-ben, ami 18 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest, a szerződések száma ugyanakkor 14 százalékkal csökkent - ismertette a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja a szervezet keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
Részletek

Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

Nyikos Katalin kifejtette: a finanszírozott összeg növekedésében komoly szerepet játszott az áremelkedések mértéke, míg a szerződött darabszám csökkenése elsősorban a piaci környezet bizonytalanságával, az eszközök drágulásával és az ellátási láncok akadozásával magyarázható.
   
A lízingszolgáltatók elsődleges ügyfélköre továbbra is a kis- és középvállalati szektor (kkv), ide tartozik a lízingügyfelek 64 százaléka, míg a nagyvállalatok 19 százalékot, a lakossági ügyfelek pedig 8 százalékot képviselnek - tájékoztatott.
   
A szövetség elnökségi tagja arra is felhívta a figyelmet, hogy a 2022-es adatok alakulását jelentősen befolyásolta egy nagyobb ingatlanlízing-tranzakció, ami nélkül a finanszírozott összeg növekedése 12 százalék lett volna, a kkv-k aránya pedig 72 százalék lenne a lízingügyfelek között.
   
Nyikos Katalin elmondta: a szerződések számánál a flottafinanszírozáson kívüli autók esetében volt a legnagyobb a visszaesés, a 2022-es adat 23 százalékos csökkenés 2021-hez, és 42 százalékos csökkenés 2019-hez képest. Ennek hátterében a járművek árának növekedése mellett a szállítási problémák miatt állandósult hiány áll - mutatott rá.
   
Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly

Ezen a piacon a lakossági vásárlásokat szinte teljesen átvette a kkv-szektor, amelynek részesedése a 2019-ben mért 13,6 százalékról 61,5 százalékra emelkedett. A nagyvállalati szektor piaci részesedése szintén nőtt, tavaly elérte a 15,7 százalékot. A lakosság 8782 darabos gépjármű-beszerzése ugyanakkor már csak 22 százalékot tesz ki, szemben a 2019. évi 43,6 százalékos részesedéssel - ismertette.
   
Az adatok szerint a nagy haszongépjárművek piaca a 2019-et követő visszaesést még nem tudta behozni, de az elmúlt két évben már nőtt. A teljes hazai piacot tekintve ebben a szegmensben az egyik legmagasabb a lízing elterjedtsége, csaknem 80 százalékot ér el. A finanszírozott eszközök 85 százaléka új, és elsősorban pénzügyi lízing szolgáltatásokat vesznek igénybe az ügyfelek.
   
Az állami támogatott finanszírozások összege 203,2 milliárd forint volt tavaly, a szerződött darabszám pedig csaknem 13 900. A támogatott konstrukciók a teljes lízingpiac 24 százalékát tették ki.
   
Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta: a lízingpiac szereplői 2023-ra a finanszírozott összeg stagnálására, esetleg kisebb növekedésére, valamint a szerződések számának stagnálására számítanak.
   
A nemzetközi trendeket ismertetve a főtitkár jelezte, hogy európai átlagban szintén a kkv-szektor a vezető az ügyfelek között, ugyanakkor a magyarnál jóval magasabb, 29 százalékos a lakossági szektor aránya.
   
Tavaly az európai lízingpiac minden kategóriában képes volt növekedésre. A regionális piacokat tekintve Kelet-Közép Európa érte el a legjobb eredményt kétszámjegyű növekedéssel, elsősorban az ingatlan- és termelőeszköz-szegmensek eredménye miatt - közölte Kőszegi László.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Magyar Lízingszövetség
 
Új kampányával a Dunlop feltüzeli mind a pilóták, mind a csapatok érdeklődését Új kampányával a Dunlop feltüzeli mind a pilóták, mind a csapatok érdeklődését Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka Két lépcsőben, több mint nyolcszázzal csökkenti dolgozói létszámát a Bosch hatvani gyára Két lépcsőben, több mint nyolcszázzal csökkenti dolgozói létszámát a Bosch hatvani gyára A SEAT új kiszállítási rekord ért el A SEAT új kiszállítási rekord ért el
 
Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását

Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását

2023. február 17.
Az Európai Parlament keddi strasbourgi plenáris ülésen jóváhagyta a tagállami kormányokat tömörítő Európai Tanáccsal elért megállapodást az új személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról.
Részletek

Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását

Ennek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.

A 2030-ra kitűzött, köztes kibocsátáscsökkentési célérték az új személygépkocsiknál 55, a kisteherautóknál 50 százalék.
   
Az egyéb kulcsfontosságú intézkedések között van az is, hogy az Európai Bizottság 2025-ig módszertant terjeszt elő az EU piacán értékesített személygépkocsik és kisteherautók teljes életciklusára vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási adatok értékelésére és jelentésére, adott esetben jogalkotási javaslatokkal együtt. A testület továbbá 2026 decemberéig figyelemmel kíséri a kibocsátási határértékek és a valós üzemanyag- és energiafogyasztási adatok közötti eltérést, jelentést készít a gyártók fajlagos szén-dioxid-kibocsátásának kiigazítására szolgáló módszertanról, és megfelelő nyomonkövetési intézkedéseket javasol.
   
2025 végétől kezdődően a bizottság kétévente jelentést tesz közzé a kibocsátásmentes közúti mobilitás irányába tett haladásról. A plenáris ülésen megtartott zárószavazást követően a szöveget az Európai Tanácsnak hivatalosan is jóvá kell hagynia.
   
Az Európai Bizottság 2021 júniusában terjesztett elő a "Fit for 55" csomag részeként jogalkotási javaslatot az új személygépkocsikra és könnyű haszongépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási teljesítménynormák felülvizsgálatára. A javaslat célja, hogy hozzájáruljon az EU 2030-ig és 2050-ig szóló éghajlati célkitűzéseihez, előnyöket biztosítson a polgárok számára, és ösztönözze az innovációt a kibocsátásmentes technológiák terén.


    


Kulcsszavak: benzin, dízel, dízelmotor, Európai Unió
 
A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását Csökkent az üzemanyagok ára Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását Emelkedett az üzemanyagok ára A Volkswagen tájékoztató internetes oldalt indított A Volkswagen tájékoztató internetes oldalt indított Az EP megszavazta a dízel-és benzinüzemű új autók értékesítésének 2035 utáni betiltását Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be
 
A Citroën C5 X elnyerte a rangos WWCOTY (Women´s World Car Of The Year) Nők Év Autója díját a "Legjobb nagyautó" kategóriában

A Citroën C5 X elnyerte a rangos WWCOTY (Women´s World Car Of The Year) Nők Év Autója díját a "Legjobb nagyautó" kategóriában

2023. február 17.
A Citroën C5 X elnyerte a WWCOTY (Az év női autója) díját "legjobb nagyautó" kategóriában. A WWCOTY nemzetközi zsűrit Sandy Myhre hozta létre 2009-ben, hogy lehetővé tegye a nők számára az autóiparban, hogy kifejezzék véleményüket a piacra kerülő modellekről.
Részletek

A Citroën C5 X elnyerte a rangos WWCOTY (Women´s World Car Of The Year) Nők Év Autója díját a

A nőknek gyakran van szerepük az autóvásárlásban, még akkor is, ha nem önálló döntéshozók, van véleményük az autó erősségeiről és gyengeségeiről. Az öt kontinens 45 országából származó 63 autós újságíróból álló női zsűrinek az a feladata, hogy hat kategóriában (nagyautó, teljesítményautó, városi autó, nagy SUV, 4X4 és családi SUV) válassza ki a legjobb autókat.

A győztes autók a biztonság, a vezetés, a kényelem, a technológia, a tervezés, a hatékonyság, a környezeti hatás és az ár-érték arány szempontjából a kiválóság képviselői a kategóriájukban. A Citroën C5 X megnyerte a "Legjobb nagyautó" kategóriát, és most a másik öt győztessel fog versenyezni az utolsó fordulóban, hogy eldöntse a WWCOTY fődíjának összesített győztesét. A győztest március 8-án, a nemzetközi nőnapon hirdetik ki.

A márka 2021-ben bemutatott zászlóshajója, a C5 X a Citroën egyedülálló szakértelmét testesíti meg. Világszerte több mint 45 000 kelt el alig egy év alatt. Európában az év második felében a D-szegmens non-prémium szedán rangsorának vezetője lett. A C5 X az elegáns szedánok, a sokoldalú kombik és a magas építésű SUV-k szintézisét teremti meg.

A Citroën C5 X elnyerte a rangos WWCOTY (Women´s World Car Of The Year) Nők Év Autója díját a

Mindezt úgy, hogy közben páratlan kényelmet biztosít a Citroën Advanced Comfort üléseknek és Citroën Advanced Comfort aktív felfüggesztésnek köszönhetően.

A C5 X valóban derűs, nyugodt utazásra hív. A legmodernebb megoldásokat kínálja a fedélzeti élet megkönnyítésére, beleértve a kiterjesztett Head Up kijelzőt vagy a vadonatúj MyCitroën Drive Plus infotainment rendszert természetes beszédfelismeréssel és 12"-os érintőképernyővel. A C5 X tökéletesen illeszkedik a Citroën energiaátmenetébe azáltal, hogy 180 ë-EAT8 plug-in hibrid verzióval egészíti ki eddigi 225 ë-EAT8 plug-in hibrid kínálatát, amely már most is C5 X eladásainak 60% -át teszi ki.

Kulcsszavak: C5 X, Citroën, díj, elismerés
 
A Citroën C5 X elnyerte a rangos WWCOTY (Women´s World Car Of The Year) Nők Év Autója díját a "Legjobb nagyautó" kategóriában Újra a Multivan nyerte a Motor Klassik díját Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 A Citroën C5 X elnyerte a rangos WWCOTY (Women´s World Car Of The Year) Nők Év Autója díját a "Legjobb nagyautó" kategóriában Új vezető tisztségviselők a Citroen és a DS élén Az új DAF CF és XF kapta az „Év tehergépkocsija” címet Az új DAF CF és XF kapta az „Év tehergépkocsija” címet
 
Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszerének hiányossága miatt

Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszerének hiányossága miatt

2023. február 17.
Amerikai hatóságok nyomására szoftverfrissítés idejére visszahívja teljes önvezető rendszerrel felszerelt 362 ezer autóját a Tesla - derült ki a csütörtökön megjelent dokumentumokból.
Részletek

Több százezer autót hív vissza a Tesla az önvezető rendszerének hiányossága miatt

A döntés azután született meg, hogy az Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) közölte, hogy a sofőrtámogató rendszer nem felel meg a közlekedésbiztonsági jogszabálynak és baleseteket okozhat.
   
A hatóság álláspontja szerint a szoftver megengedi, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint törvénytelen, illetve kiszámíthatatlan módon hajtson be kereszteződésekbe, megnövelve az ütközés kockázatát.
   
A Tesla vitatja a közlekedésbiztonsági szervezet megállapításait, de közölte, hogy teljesíti a kérést.
  
Ugyanakkor a cég szerint nincs tudomás arról, hogy a visszahívás által érintett járművek esetében a kifogásolt hiányosság bármilyen sérüléshez, vagy halálesethez vezetett volna.
   
A rendszert illetően összesen 18 alkalommal kérték garanciális intézkedést - áll a közleményben.
   
A texasi székhelyű autógyártó bejelentette, hogy önvezető szoftverrendszerét távoli eléréssel frissíti az érintett járművek esetében, amelyek 2016 és 2023 között gyártott modellek.
   
Az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős hivatal (NHTSA) több vizsgálatot folytat az elektromos autóiról ismert gyártó ellen annak önvezető technológiája miatt, állítólagos balesetek miatt.
Kulcsszavak: autógyár, önvezető autó, önvezető jármű, Tesla
 
Újra úton az Über önvezető autója Újra úton az Über önvezető autója A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét A Continental és a NVIDIA mesterséges intelligencián alapuló önvezető autókat fejleszt A Continental és a NVIDIA mesterséges intelligencián alapuló önvezető autókat fejleszt Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla
 
A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát

A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát

2023. február 17.
A Ford arra törekszik, hogy az elektromos autók elérhetőbbek és megfizethetőbbek legyenek, ezért a Mustang Mach-E európai kínálatában¹ még idén bevezeti a lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat.
Részletek

A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát

Ezzel együtt a vállalat azt is bejelentette, hogy 3,5 milliárd dolláros beruházással felépíti az USA első, autógyári hátterű LFP akkumulátorgyárát; a BlueOval Battery Park Michigan nevű üzem 2026-ban kezdi meg a termelést.

A Ford arra törekszik, hogy diverzifikálja akkumulátor-ellátási láncát, és az ezeket gyártó üzemeket oda telepítse, ahol elektromos autóit is előállítja, mert így megfizethetőbbé válnak ezek a termékek a vásárlók számára, vagyis erősödik az EV-k iránti kereslet. A Ford azon dolgozik, hogy a Ford+ tervnek megfelelően az elektromos járművek globális, éves gyártási kapacitását 2023 végéig 600.000 darabra, 2026 végéig pedig 2 millióra növelje.

Az elektromos autók gyártásának gyors ütemű bővítésével párhuzamosan a vállalat bevezeti az LFP akkumulátorokat is, hogy még több elektromos hajtású modellt és választási lehetőséget kínálhasson vásárlóinak, ezzel együtt pedig elérje, hogy a Model e üzletág 2026 végére 8 százalékos korrigált EBIT rátával működjön.

“Elkötelezetten törekszünk arra, hogy ez elektromos autók forradalmának élére álljunk, ezért a legjobb technológiákra és munkatársakra van szükségünk, hogy iparágunk globális átalakulásának élvonalbeli szereplői lehessünk,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke.

A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát

Az LFP akkumulátorok előnyeit a Ford vásárlói élvezhetik

A nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett az LFP immár a második olyan akkumulátor-technológia, amelynek révén a Ford vásárlói kiválaszthatják az igényeiknek leginkább megfelelő akkumulátor-teljesítményt.

Az LFP akkumulátorok nagyon strapabírók, és jól viselik a gyakoribb és gyorsabb feltöltéseket, ugyanakkor kevesebb ritka és drága alapanyagot tartalmaznak. Ez a kedvezőbb árú akkumulátor lehetővé teszi, hogy a Ford stabilizálja vagy akár tovább csökkentse az elektromos autók fogyasztói árát. Az LFP akkumulátorok egy sor, már jelenleg is fejlesztés alatt álló, kedvező árú, új generációs személyautó és haszonjármű meghajtásáról gondoskodnak majd.

“A Ford elektromos autóinak kínálata hatalmas keresletet generált. Az LFP és NCM akkumulátorok széles körű bevezetésével vásárlóink ezrei, hamarosan pedig milliói élvezhetik majd a Ford EV-k minden előnyét, méghozzá a legmodernebb akkumulátor-technológiákkal, amelyek idővel egyre megfizethetőbbé válnak,” mondta el Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója.

Az LFP akkuk már a michigani Marshallban felépülő új akkumulátorgyár megnyitása előtt, még idén megjelennek a Mustang Mach-E kínálatában, 2024-ben pedig az F-150 Lightning vásárlói is megrendelhetik azokat a legfontosabb globális piacokon, hogy senkinek ne kelljen sokáig várnia az új technológiára.

A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát

Az LFP akkumulátorok révén csökkenthető az iparág függősége az olyan, nehezen és drágán beszerezhető ásványi anyagoktól, mint a nikkel és a kobalt. Ez nemcsak gazdasági előnyt jelent, hanem abban is segít, hogy a Ford olyan EV-beszállítói láncot építsen ki, amely a vállalat fenntarthatósággal és emberi jogokkal kapcsolatos alapelvei szerint működik.

A Ford vállalta, hogy 2026 végéig 50 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos autókba, és 2050-ig világszerte megvalósítja a karbonsemlegességet autói, létesítményei és beszállítói lánca működésében. A vállalat célja, hogy 2035-re az összes, Európában forgalmazott modellje zéró károsanyag-kibocsátású legyen, és hogy európai létesítményei, logisztikai tevékenységei és beszállítói karbonsemlegesen működjenek.
Kulcsszavak: elektromos autó, ford, Mustang Mach-E
 
Elektromos töltőkutakkal a fenntartható fejlődésért Elektromos töltőkutakkal a fenntartható fejlődésért A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát Jönnek az önműködő autók A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát Óriási előnnyel őrizte meg piacvezető pozícióját a 2013-ban Ford
 

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 131 - 140