Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 181 - 190
Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

2022. január 25.
Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű casco megkötésének szükségességére hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) hétfői közleményében.
Részletek

Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

Azt írták, a hagyományos kialakítású autó átlagkára 400-450 ezer forint körüli, egy elektromos autóé pedig 600-700 ezer forint körül lehet, ezért a gépjármű biztosításainak díja is magasabb lehet, mint a hagyományos járműveké; különösen a casco kerülhet többe a magasabb javítási költségek miatt.   

Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére, 20 022-re emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma Magyarországon. A gyors bővülés mögött áll, hogy a kormány 2016 óta több program keretében csaknem 15 milliárd forint összegben támogatta új elektromos autók beszerzését, emellett a 4-5 éves járművek is kezdenek megjelenni a használtautó piacon.
   
A Magyarországon gépjárműbiztosítást kínáló 12 társaság nagyobb hányada kínál kgfb, illetve casco biztosítást a hazai újautó kínálatban elérhető elektromos modellek döntő többségére. Vannak biztosítók, amelyek azokra a típusokra nem adnak ajánlatot, amelyek hivatalos javítása Magyarországon nem megoldható - hívták fel a figyelmet, és megjegyezték, hogy más társaságok egyes modellekre csak egyedi kockázatelbírással, eseti döntés alapján vállalnak fedezetet. A társaságok portfoliójában pár százalékos az elektromos meghajtású járművek aránya - írta a MABISZ.
   

Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

A szövetség azt javasolja, hogy az elektromosautó-tulajdonos olvassa át alaposan a jármű kézikönyvét és tartson be minden gyári előírást a jármű karbantartása és használata során is, hiszen ezek feltételei lehetnek a casco-szolgáltatás nyújtásának.

Javasolt a szerződési feltételek szokásosnál gondosabb áttanulmányozása, hogy az ajánlattétel előtt az ügyfél megismerjen minden olyan speciális szabályozást (például a töltésre vonatkozó korlátozás), amely esetlegesen az elektromos járművekre vonatkozik. Érdemes meggyőződni róla, hogy a biztosító feltételei milyen kártérítést biztosítanak elektromos járművekre, valóban kiterjed-e a biztosítás minden alkatrészre, tartozékra, biztosítási eseményre - például töltés közbeni töltőkábel lopásra -, vannak-e az elektromos járművekre vonatkozó különleges megkötések, rendelkezések - írták.
Kulcsszavak: biztosítás, biztosító, elektromos autó, MABISZ, Magyar Biztosítók Szövetsége
 
A BMW bemutatja a forradalmian innovatív i3 még hatékonyabb akkumulátorát A BMW bemutatja a forradalmian innovatív i3 még hatékonyabb akkumulátorát Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra A tisztán elektromos Volvo modellek kizárólag az interneten keresztül lesznek elérhetők Kínában bővül az elektromos autók gyártása Kínában bővül az elektromos autók gyártása Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra Megduplázza e-autó töltőpontjai számát az ELMŰ A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban
 
50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

2022. január 25.
A Porsche AG gratulál a Porsche Design jubileumához. Az ünnepi év főszerepét két nagyon különleges autó kapta: egy exkluzív Porsche 911 Edition 50Y Porsche Design és egy történelmi jelentőségű 911 S 2.4 Targa 1972-ből, a Porsche Design alapításának évéből, amelyet a Porsche Classic korhű megoldásokkal restaurált.
Részletek

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

A kettőt a közös gének mellett a fényezésük köti össze, amely a Professor Ferdinand Alexander Porsche által 1972-ben megálmodott, legendás Chronograph I színeit idézi fel: kívül és belül egyaránt a fekete dominál. Emellett a Porsche Design bemutatja a Chronograph 1 – 1972 Limited Edition karórát is. A Porsche Múzeum szintén megünnepli a jeles évfordulót, méghozzá egy különleges kiállítással, amely 2022. január 19-től várja az érdeklődőket.

„Ha újragondolod valaminek a funkcióját, a forma ezt követően néha magától összeáll” – így írta le F.A. Porsche azt a folyamatot, amelyet mind a mai napig követnek a Porsche Design tervezői. 1972-ben ő alapította a Porsche Design vállalatot testvérével, Hans-Peterrel közösen. A Porsche 911 formatervezője olyan vállalatot álmodott meg, amely a Porsche lelkületét és alapelveit kiterjeszti az automobilok világán túlra. Azóta a Porsche Design nemzetközileg elismert prémium életstílus márkává nőtte ki magát, amely messze földről híre letisztult esztétikával rendelkező, funkcionális és tartós tárgyairól.

Exkluzív különleges kiadás: egy klasszikus formaterv modern értelmezése

A 911 Edition 50Y Porsche Design mindössze 750 példányra limitált, exkluzív szériaként F.A. Porsche ikonikus formaterveinek állít emléket. A teljesen fekete külső mellett klasszikus, kockás Sport-Tex ülésközéppel tiszteleg a múlt előtt. A széria Sport Chrono csomag műszerfali Porsche Design Subsecond órájának vörös másodperc mutatója szintén klasszikus elemként tűnik fel.

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

A különleges kiadás alapját a 911 Targa 4 GTS adja, alapára pedig Németországban bruttó 185.606 euró lesz. A jubileumi modell első példányai már áprilisban megérkezhetnek az európai kereskedésekbe. A leendő tulajdonosoknak lehetősége van a legendás Chronograph I új kiadásának megvásárlására is. A karóra különleges megoldásai, mint például az egyedi számozás és a keréktárcsa alakú rotor megerősíti a 911 Edition 50Y Porsche Design modellhez fűződő kapcsolatot.

Teljesen egyedi: 911 S 2.4 Targa F.A. Porsche aláírásával

Az elmúlt két évben a Porsche Classic egy igazán különleges projekten dolgozott a Porsche Design 50. születésnapjának megünnepléséhez. A főszereplő egy teljes mértékben restaurált 911 S 2.4 Targa, méghozzá 1972-ből, a Porsche Design alapításának évéből. „A víziónk az volt, hogy létrehozzuk a 911 Edition 50Y Porsche Design történelmi megfelelőjét,” magyarázta Ulrike Lutz, a Porsche Classic vezetője. „Az új Sonderwunsch egyedi kívánságokat megvalósító programunk révén könnyedén megalkothattuk az egyedi járműpárost. A tervezőink és restaurálóink feladata az volt, hogy az új autó különlegességeit megörökítsék a klasszikus modell esetében is.”

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

A kiindulási pontot egy 911 T 2.4 Targa jelentette 1972-ből, ami meglehetősen rossz állapotban volt; még néhány alkatrésze is hiányzott. Ez általában már hátrányos kiindulási pontot jelentene egy restaurálási projekthez, itt azonban a tervezett módosítások miatt egyébként is szinte teljesen a nulláról kellett indulni. A Porsche Classic szakértői átalakították a motort és a futóművet az S verziónak megfelelően. Korának csúcsmodellje egy mechanikus benzinbefecskendezésű, 2.341 köbcentiméteres boxermotorral rendelkezett, amely 6500-as fordulaton 190 lóerőt teljesített.

Ferdinand Alexander Porsche iránti tiszteletből ez az egyedi autó ugyanolyan színekkel rendelkezik, mint az 1972-ben általa megálmodott Chronograph I karóra: a fekete a domináns szín, kívül és belül egyaránt. A platina selyemfényű klasszikus oldalsó csíkok és a Porsche Design felirat teszi igazán egyedivé az összképet. Különleges, exkluzív részletként a Targa bukókeret is platina selyemfényű kialakítást kapott az eredeti modell szálcsiszolt, rozsdamentes acéljának modern interpretációjaként. A Targa felirat ezúttal matt feketében látható. A különleges modellhez hasonlóan a farmotor feletti hűtőrácson megtalálható a ‘Porsche Design 50th Anniversary’ logó, méghozzá F.A. Porsche aláírásának hiteles reprodukciójával együtt.

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

További jubileumi termékek és kiegészítők

A Porsche és a karórák rajongói számára mutatja be a Porsche Design a Chronograph 1 – 1972 Limited Edition kronográfot. Az 500 példányra limitált, eredetit idéző karóra történelmi logóval és feliratokkal, teljesen egyedi és önálló kialakítással tiszteleg a márka jubileuma előtt. Az újdonság már elérhető a Porsche Design szokásos csatornáin.
Emellett a limitált Capsule kollekció teszi teljessé az ünnepi kínálatot egyedi ruhadarabokkal, cipőkkel, sport ruházattal, bőröndökkel és kiegészítőkkel, különleges szemüvegeket is beleértve.

A Porsche Design

„A jó formaterv őszinte.” hangsúlyozta mindig F.A. Porsche, a legendás Porsche 911 tervezője és a stúdió alapítója. Roland Heiler vezető és csapata mind a mai napig ezt a filozófiát követi. Eredeti anyagok használatával jól átgondolt, funkcionális és tartós termékeket terveznek letisztult esztétikával. A Porsche Design márka belső formatervezői csapataként inspiráló, kimagasló minőségű termékeket alkottak már a karórák, a napszemüvegek, a bőröndök és a bőr kiegészítők terén is.

A Porsche Design irodái megtalálhatók Zell am Seeben, Berlinben, Ludwigsburgban, Los Angelesben és Sanghajban, nemzetközi ügyfelek számára is kínálva szolgáltatásokat. Ez számos első osztályú fogyasztási cikket, háztartási eszközt és ipari terméket eredményezett már – a megrendelők között szerepel például az Elan, a KEF, a LaCie, a Morita és a Panasonic is.


50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

Az anyagok tökéletes megválasztása kulcsfontosságú szerepet játszik a F.A. Porsche stúdiójának termékeinél. A titán és a szénszál örök életű tartósságot és új, váratlan funkciókat is magukkal hoznak. A hagyományos, őszinte formatervezési hozzáállás ambiciózus innovációkkal egyesül, valódi luxuscikket alkotva.

Különleges kiállítás a Porsche Múzeumban

A Porsche Múzeum is megünnepli a Porsche Design 50. évfordulóját egy különleges kiállítással, amely 2022. július 11-ig lesz látogatható. Ennek egy része F.A. Porsche életéről és munkásságáról, formatervezési filozófiájáról és inspiráló hatásáról szól. Az öt évtizedet felölelő kiállításon számos érdekes termék látható.

A Porsche Design születésének szimbóluma a Chronograph I karóra – a legendás időmérő két verziója adja a különleges kiállítás gerincét, egyben érdekes kiindulási alapot is adva a többi kiállított cikkhez. Ezek között megtalálható a P8478 aviátor napszemüveg, a Monobloc Actuator chronotimer sorozat, a P3613 pipa és a P9521 mobiltelefon. A Porsche Múzeum felső szintjén látható F.A. Porsche saját autója, egy 993-as Speedster, valamint egy 904, amelyet a tervező valódi mestermunkaként írt le. Emellett a Porsche Classic által restaurált, 1972-es Porsche 911 S 2.4 Targa, valamint az új 911 Edition 50Y Porsche Design szintén a kiállítás részét képezi majd.

Kulcsszavak: évforduló, Ferdinand Porsche, Porsche, Porsche 911
 
A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben 50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ 50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját A BMW 7-es sorozat fényűző különkiadással ünnepli a luxus, az elegancia és a kimagasló teljesítmény negyvenedik évfordulóját A Volvo Cars a Techno Classicán ünnepli kilencvenedik születésnapját A Volvo Cars a Techno Classicán ünnepli kilencvenedik születésnapját
 
Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

2022. január 25.
Igazi prémium funkcióval: mátrix LED fényszórókkal lép piacra az új generációs Peugeot 308. De mit takar a hangzatos név, és miért jó ez a felhasználóknak?
Részletek

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

Miután meghódította a luxuskategóriát, a mátrix LED fényszóró most egy fél lépést tesz a tömegpiac irányába. Bár az autóvásárlók többsége továbbra sem élvezheti a jelenleg ismert legmodernebb, rendkívül alkalmazkodóképes világítástechnológia előnyeit, egyes nem prémium márkák kiemelt termékeiben már megjelent ez biztonsági és esztétikai szempontból egyaránt forradalmi jelentőségű rendszer.

Ilyen modell az új generációs Peugeot 308 is, amely két szegmens határán – a fényűző szolgáltatásokat megfizethető árakkal társító, szűk piaci tartományban – az elsők között alkalmazza ezt a kiemelkedő szolgáltatást.

Hosszú utat járt be az autóipari világítástechnológia, amíg eljutott jelenlegi fejlettségi szintjére. A korai automobilokon egyáltalán nem volt világítás, a XIX. század végén acetilénnel, kerozinnal működő, költséges, körülményes, balesetveszélyes és jóformán hasznavehetetlen lámpákat szereltek a járművekre.
1908-ban két, egymástól független találmány: a reflektor, illetve a karbon izzószálas elektromos világítás ígért ragyogó jövőt, ám gyártástechnológiai okokból még hosszú időnek kellett eltelnie, amíg az autókat a mai értelemben véve használható világítással szerelték fel.

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A kor technológiai kihívásaira jellemző, hogy a negyvenes évek elején például átmenetileg betiltották a reflektoros fényszórókat, mert a gyorsan rozsdásodó tükör miatt rendre elvakították a szembejövőket; a fényszórók állíthatósága pedig csak a húszas években jelent meg, mert addig olyan nagy tűréssel gyártották a lámpákat, hogy mindennemű szabályozás értelmetlennek bizonyult.

Az ötvenes évek derekán jelentek meg az első aszimmetrikus fényszórók. A francia Cibie cég találmánya egyszerre csökkentette a zavaró vakítást és biztosított megnyugtatóan hosszú fénypászmát.

Néhány évre rá a Hella bevezette a halogén izzókat, amelyek hosszabb élettartamot és nagyobb fényerőt sűrítettek kisebb méretbe. Ekkortájt ért véget a kerek fényszórók hegemóniája is; a modern optikai technológiákat alkalmazó, szögletes lámpatestek jóval nagyobb szabadságot engedtek a formatervezőknek.

Az autóipari világítás egyetlen évtized alatt többet fejlődött, mint előtte fél évszázadon át, és a következő dekádokban egyre gyorsuló ütemben érkeztek a korszakváltó innovációk.

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A nyolcvanas évek polikarbonát búrái, a kilencvenes évek ívkisüléses (HID) xenon fényszórói után gyorsan elérkeztünk a LED-es (fénykibocsátó diódás) világítótestekig. Ezeket először féklámpákban, később hátsó helyzetjelzőként, majd első nappali fényként alkalmazták.

Villámgyors aktiválásuk, minimális energiafogyasztásuk, valamint kis méretükből adódó szabad elrendezhetőségük gyorsan népszerűvé és hasznossá tette őket – nem utolsósorban marketing szempontból.

Hogy miért, azt remekül példázzák az új generációs Peugeot modellek: az oroszlánkarom-nyomot mintázó zárófények és a nagymacska szemfogát jelképező nappali világítás jól felismerhető karakterrel ruházzák fel az autókat, messziről azonosíthatóak.

Távolsági és tompított világításra ezzel szemben jóval később kezdték csak el használni a fénykibocsátó diódákat.

Nincs még tizenöt éve, hogy egy akkori luxuskategóriás limuzin elsőként alkalmazott teljes LED-es fényszórót. A LED-ek minimális helyigénye, nagy fényereje és rendkívüli (a gyakorlatban jóformán korlátlan) élettartama olyan előnyöket kínált, amelyek bőven ellentételezték a magas költségeket és az ekkora teljesítménynél már jelentős hőkibocsátást.

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A technológiában rejlő lehetőségeknek azonban ezzel még nem volt vége: 2014-ben készült el a világ első mátrix LED fényszórója, amely működési elvét tekintve olyan volt, mintha oldalanként nem egy, hanem tucatnyi reflektort szereltek volna az autóra. Ezek mindegyike más és más alakú fénycsóvát bocsátott ki, amelyek kombinálva a teljes megvilágítandó területet lefedték, akár egy mátrix. A rendszerhez egy kamera is tartozott, amely észlelte a szemből érkező autókat, azonosította azok helyét, és parancsot adott a lámpának, hogy az éppen oda világító LED-elemet kapcsolja le – azt, és csak azt. Ez a megoldás minden korábbinál optimálisabb megvilágítást kínált.

Ez a fényszóró, amelyet kezdetben csak a luxusmárkák zászlóshajóihoz rendelhettek meg az ügyfelek, ma már a Peugeot 308 vásárlói számára is elérhető.

Míg a modell minden kivitele kivétel nélkül takarékos, nagy fényerejű, hosszú élettartamú LED lámpatesteket kapott, a legmagasabb felszereltségű változatok adaptív mátrix LED technológiát kínálnak. Ezekben a lámpatestekben oldalanként huszonnégy diódát találtunk – ebből négy szolgálja ki a tompított világítást, míg ha távolságira kapcsolunk, mind a 24 világít. A húsz távolsági LED igény szerint fel- és lekapcsolható, illetve fényerejük szabályozható: hogy mikor és hogyan, azt a szélvédő felső részén elhelyezett kamera jelei alapján dönti el a rendszert vezérlő számítógép.


Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A mátrix LED fényszóró persze többet tud a vakításmentes távolsági világításnál. A Peugeot mérnökei három különböző üzemmódot programoztak be a vezérlésbe, amelyek sebességtől függően váltják egymást. 0-50 km/óra sebességtartományban automatikusan aktiválódik a tompított világítás, 50 és 110 km/óra között távolsági világítással halad a gépkocsi, ha pedig ennél is gyorsabban megyünk, a vezérlés minimális mértékben (0,4°) megemeli a fénycsóvát, hogy az autópályán is biztonságos látási viszonyokat teremtsen.

Van ugyanakkor egy tulajdonsága a mátrix LED fényszóróknak, amelyet a Peugeot 308 tervezői tudatosan nem használtak ki. A számítógépes vezérlésnek köszönhetően ugyanis a fényforrásokat bárhol, bármilyen csoportosításban el lehet helyezni az autó orrán – jó példa erre a 2015-ös Peugeot Fractal tanulmányautó, vagy az egy évvel később bemutatott Peugeot L500 R HYbrid koncepciójármű, amelyek egyáltalán nem rendelkeztek hagyományos értelemben vett lámpatestekkel.

Az igazság azonban az, hogy a Peugeot arculatától elválaszthatatlanok azok a fényrajzolatok, amelyeket épp a LED technológia bevezetése tett lehetővé. Ha tehát amiatt aggódnánk, hogy a közeljövő Peugeot-i elveszíthetik jól ismert, karakteres fizimiskájukat, ne tegyük: formájukban és méretükben változhatnak, a fényszórók még jó ideig az autók meghatározó részei – ha úgy tetszik, a lélek tükreként is emlegetett „szemei” – maradnak.


Kulcsszavak: fényszóró, Peugeot, Peugeot 308, új modell
 
Egy márka, száz dicsőség Egy márka, száz dicsőség Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308 A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo! Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo! A Volvo Cars dízelmotor nélkül hozza forgalomba az új S60 szedánt A Volvo Cars dízelmotor nélkül hozza forgalomba az új S60 szedánt
 
A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán

A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán

2022. január 24.
Az EV6 az ‘Év elektromos szabadidő-autója’ címet is elnyerte a What Car? díján. A What Car? ‘Év Autója’ választásán korábban csak egyetlen alkalommal győzött tisztán elektromos modell: a Kia e-Niro 2019-ben. A vontatóképességeket elismerő ‘Tow Car Award’ fődíjasa a Kia Sorento lett 2022-ben.
Részletek

A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán

A Kia EV6 abszolút elsőséget szerzett a brit What Car? 2022-es ‘Év Autója’ szavazásán, ahol elnyerte az ‘Év elektromos szabadidő-autója’ címet is. A tisztán elektromos hajtású EV6 mindössze a második ilyen hatáslánccal futó modellként győzedelmeskedett a What Car? gáláján, első elektromos autóként a díj történetében a Kia e-Niro végzett az élen, még 2019-ben.

A What Car? díjai a legfrissebbek az EV6 nemzetközi elismeréseinek hosszú sorában, hiszen tavaly március óta a modell már több rangos címet is begyűjtött. A ‘Német Év Autója választáson a ‘Prémium’ kategóriában végzett az első helyen, a Top Gear pedig az ‘Év Corossoverének’ választotta. Az EV6 ott szerepel az európai ‘Év Autója’ döntőseinek listáján is, ennek a szavazásnak a végeredményét február 28.-án hirdeti ki a zsűri.

“Az EV6 a hosszú hatótávolságot rendkívüli gyorstöltési képességekkel kombinálja, és ezzel komolyan feladja a leckét a versenytársaknak. Ugyanakkor mivel kifejezetten elektromos hajtásra konstruált alapokon áll, és nem egy belső égésű modell műszakiságát alakították át hozzá, a teljes hajtás az akkumulátorokkal együtt is csak rendkívül kevés helyet foglal, így tágas és praktikus kialakítású az utastér.” Mondta Steve Huntingford, a What Car? magazin szerkesztője.

A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán

“Kiváló menetteljesítményeivel, magas kidolgozási színvonalával, versenyképes áraival és élvonalbeli garanciális feltételeivel az EV6 valóban elhozza a jövőt a mába.”

Jason Jeong, a Kia Europe elnöke így kommentálta az EV6 sikereit: “Fantasztikus elismerés, hogy az EV6 nyerte a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásának fődíját. Az EV6 vásárlóink körében és a médiában is sikert aratott már Európa szerte hosszú hatótávolságával, különleges gyorstöltési képességeivel, látványos formáival és utasterének magas színvonalával. Az EV6 azonban csak az első lépés a Kia elektromos fejlesztéseinek sorában, hiszen 2026-ig 11 tisztán elektromos hajtású, akkumulátoros újdonság érkezik márkánk kínálatába.”

Az EV6 hosszú hatótávval, nagy, emissziómentes teljesítménnyel és 800 voltos gyorstöltési képességekkel érkezett a crossoverek piacára. WLTP ciklus szerinti vegyes hatótávolság az 528 km-t is elérheti, miközben 800 voltos gyorstöltéssel mindössze akár 18 perc alatt is 10-ről 80 százalékig tölthető.

A Kia első, eleve tisztán elektromos hajtásra tervezett modelljeként a márka globális elektromos padlólemezén (E-GMP) futó EV6-ot 2026-ig további 6 Kia követi majd ezen a platformon. A márka célja, hogy 2035-re kizárólag elektromos modelleket kínáljon majd az európai piacokon és számos más országban is világszerte.

A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán

A Sorento a ‘Tow Car Award’ 2022-es győztese

Az EV6 mellett a Sorento is komoly sikert ért el a What Car? 2022-es megmérettetésén, ugyanis elnyerte a magazin és Brit Kemping és Túraklub (Camping and Caravanning Club) legjobb vontató autót díjazó ‘Tow Car Award’ elismerését. A Sorento 2.2 literes CRDi dízelmotorral és nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval felszerelt változatát díjazta a zsűri, mint a 2022-es év lakókocsi- és utánfutó-vontatásra leginkább alkalmas modelljét. Erős hajtásláncával ez a hétüléses, nagy csomagterű, kényelmes és jól felszerelt SUV ugyanis akár 2500 kilós fékezett utánfutót is vontathat.

A What Car? ‘Év Autója’ díja

A What Car? ‘Év Autója’ díján több kategóriában is győztest hirdetnek minden évben. Valamennyi jelöltet a What Car? szakmai zsűrije teszteli, nem csak közúton, tesztpályán is. A fődíjas az egyes kategóriák győztesei közül kerül ki
Kulcsszavak: év autója, EV6, kia, What Car
 
A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét Bezöldült a KIA Soul Bezöldült a KIA Soul
 
Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

2022. január 24.
A PEUGEOT 9X8 messze több, mint egy versenyautó: már most egy ikonikus tárgy, esztétikai és műszaki forradalom, egyedülálló formatervezési kaland.
Részletek

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

Mielőtt a hosszútávú versenyeken 2022-ben ténylegesen rajthoz állna az autó, Matthias HOSSANN, a PEUGEOT formatervezési igazgatója brutalista építészeti környezetbe helyezve mutatja be nekünk a PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercart. Ezt kihasználva Agnieszka DOROSZEWICZ, divat- és versenyautó-fotós a modellről készített képein a fénnyel, a kontrasztokkal és a különböző betonfelületekkel való játékra helyezi a hangsúlyt. A fotósorozat a legendás Le Mans-i 24 órás verseny metaforájaként is felfogható, ahol hasonlóan óráról-órára változnak a fényviszonyok.

A 9X8 Hybrid Hypercar megálmodásával a PEUGEOT tervezőcsapata merészet alkotott. A jármű magán viseli a márka legújabb modelljeinek valamennyi stilisztikai sajátosságát: ilyen az ugrásra kész nagymacskát idéző sziluett, a sportos jegyektől még hangsúlyosabban áramvonalas külső, a letisztult, strukturált vonalak és természetesen az elmaradhatatlan, oroszlánkarmot formázó fényszórók. A kifinomult és elegáns PEUGEOT 9X8 a gyorsaság szimbólumaként mindenkit felvillanyoz.
 
Merész

Versenyautót tervezni egyike az autótervezők legmerészebb álmainak. Ennek esélye eddig gyakorlatilag a nullával volt egyenlő: a stílus és a jellegzetes márkajegyek helyett a hangsúly mindig is elsősorban a teljesítményen volt, olyannyira, hogy a versenyautók kinézetre szinte alig különböztek egymástól. A dizájnerek szerepe az apróbb részletek kitalálására és a karosszéria „felöltöztetésére” korlátozódott.
A PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar esetében azonban a mérnökök és a formatervezők példátlanul szoros együttműködésének köszönhetően olyan versenyautó született, ahol a stílus és a technológia kéz a kézben járnak:
„Elképesztő csapatmunka volt – meséli Matthias Hossann, a PEUGEOT formatervezési igazgatója. – Napi kapcsolatban voltunk a PEUGEOT Sport csapatával, és szó szerint egymás keze alá dolgoztunk.”
 

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

„Leendő versenyautónk tematikájának meghatározására először versenyt hirdettünk a tervezők körében. Rengeteg javaslat érkezett – ezt a tervet mindenki hatalmas lelkesedéssel fogadta, és az a perspektíva is felvillanyozott bennünket, hogy egy nap tanúi lehetünk, amint az alkotásunk a világ legismertebb pályáján a legnevesebb márkákkal száll versenybe.”

„Miután a PEUGEOT Sport mérnökei közreműködésével kiválasztásra került a téma, kezdetét vette a közös munka. A mérnökök, akik a teljesítmény tekintetében nem ismertek kompromisszumot, az új szabályozás nyújtotta lehetőségeket kihasználva maximálisan szabad kezet adtak a kreatív csapatnak a Hypercar dizájnjának kidolgozásában. A PEUGEOT 9X8 ezáltal az Automobile Club de l’Ouest – mint a Le Mans-i 24 órás autóverseny szervezője – és a FIA által kezdeményezett új Hypercar-szabályozás (LMH) lényegét testesíti meg, és egyben a PEUGEOT modellek karakteres márkajegyeit is magán viseli. Ezzel minden bizonnyal mérföldkő lesz a hosszútávú tartóssági versenyek történetében.”

Oroszlán

A legfontosabb oka a PEUGEOT autóversenyzésben való részvételének az, hogy az autósport egyfajta laboratóriumként kiváló lehetőséget nyújt a különböző ötletek kipróbálására és ezzel felpörgeti az innovációt. Minden érintett szakma előtt új, felfedezésre váró területek nyílnak meg, melyek friss gondolatokat ébresztenek és kreativitásra sarkallnak.  

Mint a PEUGEOT dizájnnagykövete és újabb koncepciók ihletője, a 9X8 Hybrid Hypercar szervesen illeszkedik a modellválaszték többi tagja – például a vadonatúj PEUGEOT 308 – által is képviselt új irányvonalba. A PEUGEOT 9X8 volt egyébként az első modell, amelyiken a 2021 elején bevezetett új oroszlánfejes logó először megjelent. Ezt követte később a PEUGEOT 308.

„A PEUGEOT 9X8 technológiai megoldásai egytől egyig a PEUGEOT Sport munkáját dicsérik, és ezt a dizájn révén is hangsúlyozni akartuk. Anélkül, hogy bármit is feladtunk volna a teljesítményre vonatkozó követelményekből, arra törekedtünk, hogy teljesen egyedi megjelenést és olyan letisztult sziluettet kölcsönözzünk a járműnek, mely szakít az előző generáció versenyautóinak túlzottan geometrikus formáival” – magyarázza Matthias Hossann.

A PEUGEOT formatervezőinek tudásáról árulkodik az is, ahogyan a PEUGEOT 9X8 belterében visszaköszön a jellegzetes Peugeot i-Cockpit. Akárcsak a szériamodellek esetében, a belső dizájn ugyanolyan kitüntetett figyelmet kapott, mint a külső: a pilótának és a képernyő előtt szurkolóknak kétségük sem lehet afelől, hogy egy vérbeli PEUGEOT belsejét látják. Mi több, a PEUGEOT 9X8 pilótafülkéje minden tekintetben úgy lett kialakítva, hogy minél ergonomikusabb és intuitívabb módon lehessen használni.

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!
 

Formabontó

A laikusok és a szakemberek is egyetértenek abban, hogy a PEUGEOT 9X8 radikálisan szakít a versenyautók korábbi generációi által képviselt hagyománnyal, bármilyen márkáról is legyen szó. A Hypercarral új korszak veszi kezdetét. „A PEUGEOT 9X8 igazi mérföldkőnek számít az autósportban – nyilatkozták a leendő pilóták. – Mostantól különbséget kell tenni a PEUGEOT 9X8 előtti és a PEUGEOT 9X8 utáni időszak között, mi pedig szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy részesei lehettünk ennek a forradalomnak.”

„A dizájnstúdió falán, ahol a PEUGEOT 9X8 született, három kulcsszó szerepelt: ikonikus, hatékony, szenvedélyes – meséli Matthias Hossann. – Így az egész csapat szeme előtt végig ugyanazok a célok lebegtek, függetlenül attól, hogy a fejlesztés melyik munkafázisában volt érintett az illető. Az IKONIKUS szót vettem előre, mert olyan autót szerettem volna, amelyik amellett, hogy azonnal felismerhető, gyökeresen szakít a korábbi hagyományokkal és egyértelmű generációváltást jelez.”

„A belső formatervezési versenyünk kapcsán beérkező rengeteg kiváló javaslat ellenére elég gyorsan kirajzolódott a nyertes tematika. Ez hátat fordított a hosszútávú versenyzésre tervezett versenyautók legutóbbi generációjára jellemző stílusjegyeknek. Olyan járművel rukkolt elő, amelyik elsősorban egy PEUGEOT, és csak másodsorban versenyautó. Olyan sportmodellt ígért, amelyik egyöntetű lelkesedést vált ki az autósport szerelmeseiből, de amelyik elméletben nemcsak a versenypályákon, hanem az országutakon is megállja a helyét.”

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

Szárny nélkül

A koncepció legfeltűnőbb és sokak számára legmeghatározóbb jellemzője a hátsó légterelő hiánya, ami teljesen egyedi sziluettet eredményezett.

A hátsó légterelő először az 1967-es Le Mans-i versenyen jelent meg a versenyautókon, és azóta kötelező elemnek számít. 1971 óta, azaz több mint 50 éve először fordul elő, hogy egy autó hátsó szárny nélkül indul. Ez sokat elárul a PEUGEOT mérnökeinek és dizájnereinek bátorságáról és leleményességéről.

A PEUGEOT 9X8 tervezői rengeteget dolgoztak az autó hátsó részén. Az eredeti vázlaton szereplő, ugrásra kész vadállatra emlékeztető autót továbbgondolva jutottak el a kissé előrenyúló pilótafülkéhez és a hátsó kerekeknél alkalmazott jellegzetes megoldáshoz.


Kulcsszavak: Le Mans, Peugeot, PEUGEOT 9x8 Hypercar
 
A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans! Az új Peugeot 308 erényei előkelő és tágas kombiba sűrítve Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans! Bemutatkozott az új Peugeot 308 Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans! Csökkent a járműgyártás Csehországban
 
Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát

Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát

2022. január 24.
2022 közepén tartja premierjét a pickup legújabb generációja. Az új Amarok számos innovatív újdonsággal kelt mély benyomást. Magabiztos formavilággal érkezik a Volkswagen Haszonjárművek prémium-pickup modellje – azoknak, akik már a jövőt formálják.
Részletek

Súlyos terhek, úttalan utak vagy épp nehéz terep – ekkor jön el a Volkswagen Amarok ideje. Amennyire sokrétűek alkalmazási lehetőségei praktikus pickupként, éppoly számosak az új Amarok különleges megoldásai is. Az új modell 2022 közepén tartja világpremierjét és az év végére jelenik meg első piacain.

Teljes egészében új dizájnnal érkezik az Amarok. Külsejében például tíz centiméterrel hosszabb és több mint négy centiméterrel szélesebb a jelenlegi változatnál, de a sokoldalú on- & off-roader modell – amint legfrissebb vázlatrajzai is sugallják – utasterében is egyértelmű frissítésen esett át.

Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát

„A Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozatát kemény és őszinte formavilág jellemzi” – mutatott rá Albert-Johann Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek formatervezési vezetője. „Mindez a pickup belterében is jól érzékelhető. A rendezett és férfias architektúra, a gépszerkezetet idéző formai elemek, a letisztult és feszes hatású felületek és a különösen igényes kivitelű vezetőtér a jellegzetes Volkswagen géneket immár új szintre emelve hangsúlyozzák az Amarok prémiumkarakterét.”

A jövőben még több technika állhat rendelkezésre az Amarok fedélzetén, amelyek már nem csupán akkor bizonyulhatnak hasznosnak, amikor épp munkaeszközként szolgál. Legújabb generációjában e modell jóval több vezetői segédrendszert kínál és a konnektivitás területén is tudja, hogyan győzze meg az ügyfeleket. Az Amarok olyan fejlesztésekkel érkezik 2022-ben, amelyek korábban nem szerepeltek ebben a piaci szegmensben.

„Hajtásrendszerük tekintetében továbbra is elsősorban rendkívül gazdaságos TDI-dízelmotorokat alkalmazunk az új Amarok modellekben” – hangsúlyozta Lars Menge, a Volkswagen Haszonjárművek termékmarketing-vezetője. „A jövőben is szerepel majd a kínálatban egy erőteljes V6-os TDI, valamint további piacspecifikus motorváltozatok, vagyis az új Amarok az egyes piacok igényei szerint gazdaságos és erős dízel- vagy benzinüzemű erőforrással is készülhet.”

A Volkswagen Haszonjárművek Amarok sorozata 2010-ben került sorozatgyártásba, s azóta több mint 815 ezer példányt értékesítettek belőle. A prémium pickup ausztrál és európai tervezőcsapatok által kifejlesztett, legújabb változata a jövőben a dél-afrikai Silvertonban is készül majd.

Volkswagen Haszonjárművek – Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk

A könnyű haszongépjárművek vezető gyártójaként a Volkswagen Haszonjárművek márka alapjaiban újítja meg és teszi fenntarthatóvá az áruk, személyek és szolgáltatások szállítását. Járműveink egyaránt alkalmasak építőmunkások, családok, kalandorok, zsemlék, csomagok vagy éppen szörfdeszkák szállítására. Minden egyes nap a világ minden táján számtalan embernek segítenek abban, hogy jó munkát végezzenek. Mobil műhelyekként szelik az utakat, vagy éppen mentőorvosokat és rendőröket visznek munkába.

Telephelyeinken Hannoverben (Németország), Poznanban (Lengyelország), Wrzesniában (Lengyelország) és Pachecoban (Argentína) mintegy 24 000 munkatárs gyártja a Transporter, Caddy, Crafter és Amarok sorozatokat, valamint 2022-től az ikonikus Bulli teljesen elektromos változatát, az ID. BUZZ modellt. A Volkswagen Haszonjárművek a Volkswagen-vállalatcsoporton belül is vezető márkának számít az önvezetés, valamint az olyan mobilitási szolgáltatások terén, mint a Mobility-as-a-Service és a Transport-as-a-Service; ezeken a területeken mi alakítjuk a mobilitás jövőjét.

Így a márka a jövő társadalmát minden meghatározott követelményével a tisztább, okosabb és fenntarthatóbb mobilitás felé tereli. Ezt jelenti a Volkswagen Haszonjárművek márkaígérete: Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk.


Kulcsszavak: amarok, pick up, volkswagen
 
A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát A Nissan bemutatja a Navara OFF-ROADER AT32 változatát A Volkswagen a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be a továbbfejlesztett I.D CROZZ tanulmányt A Volkswagen a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be a továbbfejlesztett I.D CROZZ tanulmányt Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát Csehországban tavaly 5 százalékkal csökkent az eladott új személygépkocsik száma A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat A Volkswagen bemutatta a jövőbeni I.D. modellcsaládban  vezető szerepet betöltő I.D. VIZZION-t A Volkswagen bemutatta a jövőbeni I.D. modellcsaládban vezető szerepet betöltő I.D. VIZZION-t
 
Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

2022. január 21.
Robbanásszerűen terjednek az elektromos autók egész Európában, és Magyarországon is sorra dőlnek meg az e-gépjárművek számaival kapcsolatos rekordok.
Részletek

Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

Így nem csoda, hogy 2022. január 1-jétől már jogszabályi előírás kötelezi a töltők kiépítését az új épületekben. A Metrodom azonban egy jó nagy lépéssel előrébb jár: a 2021 után megépülő lakóparkokban már minden gépkocsibeállóhoz alapfelszereltségként építi ki az egyedi elektromos autótöltőket.

A KSH legfrissebb adatai szerint míg az újonnan forgalomba helyezett autók számára valamelyest hatással volt a koronavírus-járvány – részben a járműgyártást világszerte akadályozó alapanyaghiány miatt –, addig az elektromos üzemű gépkocsiknál egyáltalán nem volt érezhető a pandémia. Magyarországon töretlen volt a zöld rendszámú gépjárművek számának növekedése: 2021 januárja és szeptembere között az egy évvel korábbinál 62 százalékkal többet, megközelítőleg 4 800 darabot helyeztek belőlük forgalomba . Október végén már 38 753, november utolsó napjára pedig 40 545 környezetbarát gépjármű közlekedett a magyar utakon, ráadásul egyre több van magánszemélyek tulajdonában. A legnépszerűbb modellé vált Kia e-Nirora például 43 százalékban természetes személyek szerződtek, de volt olyan modell is, a Renault Zoé, amelyet 70 százalékban magánszemélyek vásároltak.

Ezzel párhuzamosan a nyilvános töltők száma is jelentősen nőtt itthon az elmúlt időszakban, a kimutatásokban nem szereplő otthoni töltők száma pedig az engedélyköteles töltőberendezésekének is a többszöröse lehet. Ugyancsak az e-gépjárművek robbanásszerű növekedésére adott választ a 2022. január 1-jétől életbe lépő TNM rendelet , amely szerint mostantól kötelező villanyautó-töltőt telepíteni vagy a későbbi töltőtelepítést előkészíteni minden újépítésű – és felújított – épületben.
Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

A Metrodom azonban jóval az előírások előtt jár, ugyanis már tavaly – még a jogszabály bevezetése előtt – túlteljesítették azt: minden 2021-ben, illetve azt követően indított projektjüknél (Metrodom River, Metrodom Green) minden gépkocsibeállóhoz egyedi elektromos autótöltőt építenek ki alapfelszereltségként. Ez tehát azt jelenti, hogy mostantól egyáltalán nem forgalmaznak olyan beállót ezekben az épületekben, amely kizárólag belsőégésű motorral felszerelt gépkocsikra van optimalizálva.

A nem nyilvános (otthoni) e-gépkocsitöltőkről ugyan nem vezetnek kimutatást, de óvatos becsléssel 8-10 ezer darabra becsülik ezek számát, a Metrodom Rivernél 860, míg a Metrodom Green-nél 375 ilyen beálló megépítése várható, így a beruházások eredményként több mint 1200 darabbal bővül a magyarországi nem nyilvános töltők állománya.

“Ezzel a megoldással az elektromos autók töltése sokkal egyszerűbbé, kényelmesebbé és olcsóbbá válik, ami erősen segíti, hogy a nullemissziós elektromos autók a város azon belső részein is elterjedjenek és általánossá váljanak, ahol jelenleg a lehető leghatékonyabban használhatóak, illetve ahol a legfontosabb a levegőminőség javítása” – nyilatkozta Kricsfalussy Tamás, a Metrodom értékesítési igazgatója. Azt is hozzátette, hogy emellett a lakóparkok és a beállók jövőállóvá válnak, mivel 2035 után gyakorlatilag tilos lesz belsőégésű motorral szerelt gépkocsit újonnan forgalomba hozni és helyezni, így ugrásszerűen megnövekszik majd a saját töltővel rendelkező városi beállók iránti igény, ami várhatóan lakásvásárlási szemponttá is válik majd.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, zöld
 
Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját A A Nissan és az ENEL vállalat forradalmasítja a lakossági és ipari fogyasztók energiafelhasználásának módját Vége az elektromos autók ingyenes töltésének a Mol-kutakon Vége az elektromos autók ingyenes töltésének a Mol-kutakon Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem….
 
Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

2022. január 21.
A műszerfal teljes szélességében kialakított, ívelt érintőkijelző garantálja a gördülékeny, intuitív felhasználói élményt
Részletek

Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

A 2022-es Mercedes-Benz EQS elektromos szedánjának központi eleme lesz az LG Electronics (LG) legújabb, prémium kategóriás autós infotain-ment-rendszere (in-vehicle infotainment, IVI), az MBUX Hyperscreen, amely egy olyan kijelzőcsoport, amely az A-oszloptól az A-oszlopig elfog-lalja szinte a műszerfal teljes szélességét. A Mercedes-Benz AG első elektromos luxusautója — egyedülálló belső koncepciójának és forradal-mian új ember-gép interfészének köszönhetően — megmutatja az elekt-romos járművek tervezésének futurisztikus trendjeit, és egy izgalmas jö-vőképet rajzol fel a jövő mobilitásáról.

A Mercedes-Benz által először a CES 2021-en bemutatott MBUX Hyperscreen három képernyőből áll. A vezető előtt elhelyezett LCD-képernyő (Instrument Cluster Display, ICD), valamint a két OLED-elem — a központi kijelző (Central Information Display, CID) és az utasoldali kijelző (Co-Driver Display, CDD) — egyetlen egybefüggő üvegborítás alatt kap helyet. A fejlett műanyag OLED (P-OLED) kijelzőtechnológa révén az elektromos Mercedes-Benz EQS infotainment-rendszere tiszta, éles képeket és szövegeket képes megjeleníteni, vékony keretek alkalmazásával, fizikai gombok nélkül, így az utasok egy gyorsan kiismerhető, kényelmes felhasználói élményt nyújtó, intuitív érintőfelületet kapnak, kifinomult haptikus visszajelzéssel.


Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

Az LG infotainment-rendszerét kifejezetten a Mercedes-Benz AG igényei alapján tervezték meg: a hajlított, panorámaszerű kialakítás tökéletesen illik az elegánsan karcsú szedán formatervéhez. A kijelző megalkotása és gyártása során használt technológiákat, köztük az üveg ívelt kialakítását, a felületkezelést vagy a kijelzők hajlított egybekapcsolását az LG saját terméktervezési kutatóintézete fejlesztette ki. E kutatóintézet feladata az alkatrészekkel és anyagokkal, valamint a fejlett gyártási technikákkal kapcsolatos szakmai háttér biztosítása.

Az LG és a Mercedes-Benz AG mérnökei szorosan együttműködtek azért, hogy az autóba építhető kijelzőket, például műszerfalakat és navigációs rendszereket olyan új megközelítéssel tervezzék meg, amelynek eredményeként ezek a berendezések a sofőrök és az utasok számára is nagyobb kényelmet és kontrollt garantálnak utazás közben. Az elektromos Mercedes-Benz EQS szemet gyönyörködtető infotainment-rendszere nem csak a könnyű használat, hanem a biztonság terén is magasabbra teszi a lécet olyan új technológiákkal, amelyek jóval felülmúlják a frontális és egyéb ütközések elkerülésével kapcsolatos alapvető szabványparamétereket.

Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

„Megtiszteltetés és kiváltság számunkra, hogy ilyen szorosan dolgozhatunk együtt egy olyan megbízható partnerrel, mint a Mercedes-Benz AG” — mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Az, hogy 2021-ben a Mercedes-Benz AG az autóipari kijelzők megbecsült beszállítójává választotta az LG-t, azt jelzi számunkra, hogy a partneri kapcsolatunk nagyszerű eredményeket hoz, amire rendkívül büszkék vagyunk.”

Az LG járműalkatrészek-üzletága a jövő mobilitásának innovatív szereplőjeként azért dolgozik együtt olyan globális autógyártókkal, mint a Mercedes-Benz AG, hogy a piacon vezető szerepet szerezzen az összekapcsolhatóság, az infotainment- és az ADAS-rendszerek megoldások terén, ezzel egyedi autózási élményt kínálva. Az LG elkötelezett amellett, hogy változatosabbá tegye portfólióját és tovább erősítse azt olyan vállalatok felvásárlásával, mint az autós fényszórórendszereket gyártó ZKW Group, a Cybellum kiberbiztonsági vállalat, valamint az LG-Magna e-Powertrain vegyesvállalat.

Kulcsszavak: EQS, LG Electronics, mercedes-benz, új modell
 
Íme a tervezett Toyota modellek 2022-ig! Íme a tervezett Toyota modellek 2022-ig! Luxus autó drága edzőcipőben Luxus autó drága edzőcipőben Megújult a Lexus nagyteljesítményű sportszedánja Megújult a Lexus nagyteljesítményű sportszedánja A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Hankook lett a Mercedes-Benz „Stars & Cars“ rendezvény hivatalos főszponzora és kizárólagos gumiabroncs-partnere A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját
 
Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

2022. január 20.
Több nemzetközi légitársaság bejelentette, hogy szerdától törölte járatait egyes amerikai repülőterekre, mivel attól tartanak, hogy az ott kiépített 5G hálózatok megzavarhatják a repülőgépek kritikusan fontos berendezéseit.
Részletek

Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

Az Intarfax amerikai forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy az Emirates Airlines, az Air India, az All Nippon Airways és a Japan Airlines már törölte számos járatát. Az Emirates Airlines például kilenc amerikai város repülőterére függesztette fel járatait: Boston, Chicago, Fort Worth (Dallas), Houston, Miami, Newark, Orlando, San Francisco és Seattle.
   
"Szorosan együttműködünk a repülőgépgyártókkal és az illetékes hatóságokkal az üzemeltetési problémák megoldása érdekében, és várjuk, hogy a lehető leghamarabb újraindíthassuk járatainkat az Egyesült Államokba" - áll az Emirates Airlines közleményében .
   
Az Air India azt közölte, hogy felfüggeszti az Újdelhi és San Francisco, Chicago, illetve a New York-i JFK, továbbá a Mumbai-Newark közötti járatait.
   
Az All Nippon Airways és a Japan Airlines pedig azt közölte, hogy törölt egyes, Boeing 777-es repülőgépekkel kiszolgáló egyesült államokbeli járatokat, ezek közül azonban néhányat "sikerült megmenteni" azáltal, hogy a repülőgépeket Boeing 787-esekkel váltották fel.
   
Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

Előzőleg a nagy amerikai polgári és teherforgalmi légitársaságok vezetői levélben figyelmeztették az illetékes kormányzati intézményeket arra, hogy az AT&T és a Verizon távközlési cégek C-Band frekvenciasávot elfoglaló ötödik generációs (5G) mobil hálózati infrastruktúrája szerdán esedékes üzembe helyezése komoly zavarokat okozhat a polgári légiközlekedésben.
   
A "C-Band" 5G frekvenciatartomány a 2,4 és 5,0 gigahertzes wifi frekvencia csatornák között helyezkedik el és az amerikai szövetségi légügyi felügyelet, a FAA (Federal Aviation Administration) szerint a tartományban folytatott adatforgalmazás interferálhat a repülőgépek rendkívül érzékeny avionikai elektronikájával, ellehetetlenítve ezzel a rossz látási viszonyok közötti navigációt.
   
Az AT&T és a Verizon tavaly nyerte el a C-Band adatátviteli frekvenciasáv használati jogát 80 milliárd dolláros tenderen. Január elején beleegyezésüket adták bufferzóna kialakításához ötven amerikai repülőtér környékén az esetleges interferencia csökkentése érdekében, hathónapos időtartamra. A légitársaságok ellenállása miatt a szolgáltatás üzembe helyezését először 30 nappal, majd két héttel elhalasztották. A kéthetes halasztás szerdán járt le, de már kedden jelezték a távközlési cégek, hogy elhalasztják egyes repülőterek közelében lévő tornyok üzembe helyezését.
Kulcsszavak: Egyesült Államok, légiközlekedés, repülőtér
 
Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren A Travel Service lett a korábbi állami cseh légitársaság tulajdonosa A Travel Service lett a korábbi állami cseh légitársaság tulajdonosa Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt Az Egyesült Államokban tervezi legújabb gyártóbázisának létrehozását a Hankook Tire Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt A Budapest Airport légitársaságokat díjazott Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren Elindult a chartergépes szezon a sármelléki repülőtéren
 
Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

2022. január 20.
Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg - közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kedden az MTI-vel.
Részletek

Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

A közleményben kiemelték, 2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el, azonban az elmúlt néhány hónapot figyelembe véve, már a járvány előtti szint felét is meghaladta.
   
Ismertették, hogy tavaly - a 2020-as évvel összevetve - 20 százalékkal több, 4 622 882 utas, és 36 százalékkal több, 183 362 tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   
Kitértek arra, hogy európai viszonylatban a teljes 2021-es évről elmondható, hogy folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai. Az átoltottság növekedésével az utazási kedv és egyben a lehetőség is visszatért, hiszen az országok többsége a koronavírus elleni oltással rendelkezőknek szabad mozgást tesz lehetővé.

A közlemény szerint 2021-ben a legforgalmasabb utasforgalmi időszak november volt mintegy 730 000 utassal, míg a legkevesebb, 54 407 utast februárban regisztráltak a repülőtéren.
   


Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Tavaly a legforgalmasabb útvonalak London, Amszterdam és Párizs voltak, ezeken az utasok 17 százaléka utazott.

Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője a közleményben hangsúlyozta: sikeresnek tekintik a tavalyi évüket, hiszen a járvány előtti városok 80 százalékát ismét be tudták kapcsolni járathálózatukba, és 18 új célállomást tettek Budapestről elérhetővé. A szakember abban bízik, hogy a célállomások még hiányzó 20 százalékát idén vissza tudják építeni.
   
A Budapest Airport közleménye szerint a légi áruszállítás területén 2021 több szempontból is jelentős év volt. Példaként említik, hogy minden idők legerősebb éve volt árumennyiség szempontjából, a Budapest Airport átlépte a 180 ezer tonnás cargo álomhatárt.
   
A jelentősebb áruforgalmat lebonyolító kelet-közép európai repülőterek közül - 2019-hez viszonyítva - a budapesti repülőtér árumennyisége növekedett a legnagyobb mértékben, szorossá téve ezzel a versenyt a régióban vezető szerepet betöltő Béccsel és Münchennel is. A Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom is új szinteket ért el, hozzájárulva ezzel, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon - közölte a Budapest Airport.
Kulcsszavak: budapest airport, ferihegy, légiközlekedés, Liszt Ferenc Airport
 
Olaszországba indít új járatot Debrecenből a Wizz Air Olaszországba indít új járatot Debrecenből a Wizz Air Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren Egy éve állt le a Malév Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren Két éve állt le a Malév Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren Száz Airbust vesz az Air China A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla
 

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 181 - 190