Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 181 - 190
Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

2021. február 19.
A Nissan úttörő crossoverének harmadik generációját 2021 tavaszán tervezi leleplezni. Európában több mint 3 millió eladott darab után is szegmensének referenciájaként tekintenek a Nissan Qashqai-ra az ügyfelek.
Részletek

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Elkezdődtek annak a harmadik generációs kompakt crossovernek a bevezetésére irányuló utolsó előkészületek, amely megváltoztatta az európai autópiacot és megihletett számos utánzót. Ez a Nissan Qashqai.

Az új modell prototípusai gyűjtik a teszt kilométereket az európai utakon, arra számítva, hogy ismét újra definiálhatják, hogy mit is várhat el egy ügyfél a kompakt crossovertől, amikor az 2021-ben megérkezik a piacra.

A vadonatúj Qashqai arra épít, hogy Európa C-SUV szegmensében 2007 óta úttörő és egyben etalon szerepet tölt be. Az autó alapját képező CMF-C platformja a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetségnek, felvonultat egy sor modern mérnöki megoldást, innovációt és fejlett technológiát.

A jelenlegi Qashqai, Európában 2014-ben jött ki, bevezetése óta 1 millió eladott autónál tart.

„Az új Qashqai meg fogja változtatni az ügyfelek elvárásait a családi autóval szemben. A magasabb kategóriájú autóknál megszokott komfort, kifinomultság és technológia jellemzi majd, míg a vezetési élménnyel elégedett lesz a vezetője és az utasai is. A Nissan innovatív e-POWER technológiájának köszönhetően, mi úgy érezzük, hogy az ügyfelek bele fognak szeretnek az elektromos hajtáslánc érzetbe, anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt” – mondta Gianluca de Ficchy, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Elnöke.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Ehhez az új iterációhoz a Nissan megtartotta azokat a vezérelveket, amelyek a Qashqai előző két generációjánál is jelen voltak, a koncepció, a dizájn és a fejlesztés tekintetében: elegáns külső megjelenés, gazdagabb felszereltség, hatékonyabb hajtáslánc, melyek magasabb minőséggel és vezetési élménnyel lettek egyesítve. Az új Qashqai ismét magasabbra teszi a lécet a crossover szegmensben, az ügyfelek örömére.

Ahogy elődeinél, úgy az új Qashqai esetében is a londoni székhelyű Nissan Design Europe csapata vezette a formatervezést, miközben az mérnöki tevékenységet a szintén Egyesült Királyságbeli, cranfieldi Nissan Technical Centre Europe csapata irányította.

CMF-C platform


Az új Qashqai az első olyan új európai modell, mely használja a CMF-C platformot, ami az autóipar egyik legkorszerűbb struktúráját és technológiai felépítményét jeleníti meg.

A mérnöki koncepcióban meghatározó jelentőségű volt a jelenlegi modell „éppen megfelelő” arányainak megtartása; városi utakon kellemesen navigálható, a parkolás kényelmes vele, miközben még kiváló belső térrel is rendelkezik.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

A felépítését tekintve, a karosszéria váz könnyebb anyagokból épül fel. A fejlett préselési és hegesztési technikák használatával növelték a szilárdságát, ugyanakkor csökkentették a súlyát. Most először készült a Qashqai hátsó ajtaja kompozit anyagból, nyerve ezzel 2,6 kg-ot.

A fejlett, nagy szilárdságú acélok (Ultra High Strength Steel - UHSS) alkalmazása 50%-kal nőt az új Qashqai szerkezetében. The UHSS anyag biztosítja a lehetséges legmagasabb nyújtható szilárdságot a vázszerkezetben, ahol szükséges, például gyűrődési zónák részeként, és mindezt szignifikáns súlynövekmény nélkül. Hagyományosan a magasabb nyújtható szilárdságú anyagok problémát okoznak a hegesztéseknél illetve a kötéseknél. A Qashqai karosszéria vázában a strukturális kötések egy magas szilárdságú megerősítést alkotnak, ahol az A, B és C oszlopok összekötik a padlót a tetőlemezzel.

Az új autóban, az első és a hátsó ajtók, az első sárvédő, és a motorháztető alumíniumból készültek, amely súlycsökkenést eredményezett. Összességében 21 kg-ot tudtak spórolni a mérnökök.

A CMF-C platform gerince sokkal homogénebb lett, annak érdekében, hogy jobban tudja továbbítani az ütközést. Ennek köszönhetően hatékonyabban nyeli el az energiát, csökkentve az utasokra mért terhelést egy baleset esetén. Ennek a fejlett gyártástechnológiának köszönhetően a teljes karosszéria 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb lett, mint a jelenlegi modellé.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Ha ezeket a fejlesztéseket átfordítjuk ügyfélelőnyökre, akkor megállapíthatjuk, hogy jobb lett a vezetési kényelem, javult az autó reakcióképessége, valamint baleset esetén kiváló biztonságot nyújt. Nem utolsó sorban a hatékonyság terén is új szintre lépett az új Qashqai.

Új felfüggesztés és kormányozási tervezés

Az új Qashqai, az elődjéhez hasonlóan különleges vezetési élményben részesíti tulajdonosát: kifinomult, mégis élvezetes.

Az CMF-C platformnak köszönhetően, az új Qashqai egy frissített első és hátsó Macpherson felfüggesztést kapott. A kétkerék meghajtásos Qashqai akár 19”-es kerekekkel, illetve a hátsó felfüggesztés torziós tengely valamint tekercsrugós konfigurációval érkezik. A összkerekes változat, egyrészt 20”-es kerekekkel, másrészt egy fejlett, többlengőkaros felfüggesztéssel lesz ellátva.

A torziós tengelynek, illetve a tekercsrugós felfüggesztésnek köszönhetően, az autó jobban elnyeli majd az útegyenletlenségeket, némiképp tompább lesz a belső út-zaj is, amelynek az ügyfélelőnye az, hogy halkabb és simább lesz a vezetés. Lényegében módosítva lettek a rugók és vertikálisan lettek elrendezve a rezgéscsillapítók.

Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje

Ezeknek köszönhetően a rugók és a lengéscsillapítók az optimális erőkifejtési tartományban dolgoznak, egyfelől maximalizálva a hatásfokukat, úgy hogy jobban legyen kontrollálva a válaszadás az útegyenletlenségekre és a rezgésekre, másfelől minimalizálva legyen a visszapattanást, annak érdekében, hogy nyugodt, higgadt, stabil vezetést érjünk el, mindamellett, hogy az autó megtartotta a kiváló irányváltási képességét is.

A fejlett, többlengőkaros hátsó felfüggesztés konfiguráció a szegmensbe a legjobb egyensúlyt kínálja a vezetési kényelem és a dinamikus válaszadás között. A többlengőkaros felfüggesztés csapágyperselyen keresztül van a segédalvázhoz illesztve, aminek köszönhetően az autó kevésbé közvetíti az útzajt és a rezgést az utasfülke irányába.

Az elektromos kormányrásegítés is tovább lett fejlesztve, aminek köszönhetően, jobb lett a válaszadás, valamint jobb lett az irányítás érzete a középső részén a kormányzási tartománynak, és csökkent a rezgés is.

David Moss, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Kutatás Fejlesztésének a Szenior Alelnöke a következőt nyilatkozta: „A mérnöki csapatunk összehasonlított jónéhány versenytársat a C (alsó közép kategória) és a C-SUV szegmensekből, közelebbi és távolabbi versenytársakat egyaránt, úgy hogy közben több ezer kilométer vezették ezeket az autókat, az Európai utakon, és a tapasztalatokból kiindulva hoztak létre egy egyensúlyt a vezetés és az irányíthatóság területein, hogy a lehető legjobb a vezetési élményt alkossák meg a Qashqai-ban.”

Kulcsszavak: bemutató, nissan, qashqai, suv, új modell
 
Október közepétől jön a Dacia első elektromos modellje Október közepétől jön a Dacia első elektromos modellje Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje Az új SEAT Leon SC – dinamikus dizájn, sportos háromajtós kompakt változatban Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója
 
Hibrid minden alkapomra

Hibrid minden alkapomra

2021. február 17.
A plug-in hibrid autók az egyik legnépszerűbb opcióvá váltak a fenntartható mobilitást támogató vásárlók számára.   Ennek okai a következők: nulla címkéjük (ha elektromos hatótávolságuk meghaladja a 40 km-t), vonzó ár és a két különböző motor kínálta sokoldalúság.
Részletek

Hibrid minden alkapomra

Az alábbiakban bemutatjuk a végtelen lehetőségek lehető legjobb kihasználását a mindennapi életben, példaként a SEAT Leon e-HYBRID-et és a megteendő út típusának megfelelő módjait.

1. Napi útvonalak 60 km-ig: e-Mode. A hibridek alapértelmezés szerint elektromos üzemmódban indulnak, és addig folytatják, amíg az akkumulátor lemerül. Ezután anélkül, hogy a vezetőnek választania kellene, a belső égésű motor veszi át az irányítást. Az átállás akkor is megtörténne, ha az autónak nagyobb teljesítményre lenne szüksége, vagy ha egy adott sebességet túllépnének. "A Leon e-HYBRID elektromos üzemmódban akár 130 km / h sebességgel is vezethető" - mondja Gerhard Lux, aki a SEAT hibrid és elektromos hajtásának fejlesztéséért felelős. Lux hozzáteszi, hogy „50-60 kilométeres napi kirándulásokra alkalmas lenne mind városi területeken, mind az autópályán. Így az autó mindig elektromos üzemmódban működne ”.

2. Több mint 60 km tervezett út: Auto Hybrid-Mode. Ha az utazások összeadódnak és meghaladják az akkumulátor kapacitását, a hibrid mód teljes mértékben betölti funkcióját. Ebben az esetben a legjobb, ha a navigátorban megad egy útvonalat, hogy a jármű elkészíthesse becsléseit.

Hibrid minden alkapomra

„Az Auto Hybrid-Mode-nak köszönhetően az autó a navigátort használja az akkumulátor-energia kezelésére. Így az elektromos üzemmódot prioritásként fogja kezelni a városi vezetésben, és másodlagossá teszi az autópálya szakaszain. A cél az, hogy lemerült akkumulátorral érjük el a töltési pontot ”- magyarázza Gerhard. Bonyolultabb, köztes megállókkal rendelkező útvonalak esetén az Intelligent Hybrid funkció kezeli, hogy melyik rendszert használja a töltés optimalizálásához.

3. Utazások fix terv nélkül: Kézi hibrid mód. Mivel az életet nem mindig lehet megtervezni, néha nem tudod előre, hova kell kocsival menned. Például, ha a nap folyamán több utat kell megtennie munkája céljából, vagy „menet közben” kell változtatnia. Ezekben az esetekben a Leon e-HYBRID számos lehetőséget kínál. "Három lehetőség közül választhat: tartsa stabilan a töltést, válassza ki az akkumulátor minimális szintjét, amelyet nem lehet túllépni, hogy szükség esetén használható legyen, és végül amikor növelje a töltöttséget" - mondja Gerhard.

Egy hibrid alapos vizsgálata

A PHEV teljesítményének maximalizálása érdekében fontos alaposan megismerni ezeket. A plug-in hibrid rendelkezik a belsőégésűek minden alkatrészével és az elektromosok alkatrészeivel.

Hibrid minden alkapomra

Két motorja van, az egyik az üzemanyagtartályból nyeri az energiát, az elektromosságot pedig az akkumulátorok táplálják, melyek fékezéskor töltődnek, és amikor csatlakloztatják egy külső áramforráshoz. „A motorok külön is működtethetők, de ha nagyobb teljesítményre van szükség, egyszerre is dolgozhatnak. A Leon e-HYBRID esetében a két motor kombinálásának eredménye 204 LE teljesítményt ad ”- mondja a SEAT hibrid és elektromos hajtásláncának vezetője.


Kulcsszavak: hibrid, környezetbarát, plug-in hibrid, seat
 
A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában tették fel az i-re a pontot A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában tették fel az i-re a pontot Hibrid minden alkapomra Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Idén is folytatódik a dízelek zuhanórepülése Idén is folytatódik a dízelek zuhanórepülése
 
A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

2021. február 17.
A nagyteljesítményű sportautó immár hetedik kiadása is szoros együttműködésben készült a Porsche Motorsporttal. A modell a színtiszta versenytechnológiát minden eddiginél egyértelműbben tárja elénk.
Részletek

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

Speciális kettős keresztlengőkaros első futóműve, hattyúnyakat formáló hátsó légterelője és markáns diffúzora egyenesen a GT versenyautóként sikert sikerre halmozó 911 RSR-ből érkezik, miközben 510 lóerős négyliteres, hathengeres boxermotorja a hosszú távú versenyeken bizonyított 911 GT3 R-ből származik.

A gyönyörűen szóló magas fordulatú erőforrás gyakorlatilag változatlan formában dolgozik az új 911 GT3 Cup lemezei alatt. A végeredmény egy kiváló sportmodell: hatékony és érzelmes, precíz és nagyteljesítményű. Tökéletes a versenypályára és problémamentes a hétköznapokban.

A 911 GT3 valódi ereje a tulajdonságai összességében rejlik. 320 km/h-s végsebességével (PDK-val 318 km/h) a modell még gyorsabb az előző 911 GT3 RS-nél is. Az új GT3 álló helyzetből 100 km/h-ra mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul. A Porsche az új modellt a különösen érzelmes vezetési élmény jegyében hatfokozatú kézi váltóval is elérhetővé teszi. Az újdonság tökéletesre csiszolt aerodinamikája a versenysportban szerzett tapasztalatok eredménye, amely úgy termel jóval nagyobb leszorítóerőt, hogy érdemlegesen nem változtat a modell légellenállási értékén. Performance helyzetben a manuálisan állítható légterelő- és diffúzorelemek még több leszorítóerőt termelnek, így nagyobb kanyarsebességet tesznek lehetővé. Ugyanakkor ez a radikális állás kizárólag versenypályás használathoz engedélyezett.

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

A versenypálya a 911 GT3 igazi szakterülete. A Nürburgring-Nordschleifén, amely hagyományosan a Porsche sportautóinak mércéje, lenyűgöző rekordot állított fel: a végső hangolási munkák során a 911 GT3 szívómotoros sportautóként a világon elsőként ment be 7 perces idő alá. Lars Kern fejlesztőpilóta a teljes 20,8 kilométeres kört csupán 6 perc 59,927 másodperc alatt tette meg. A rövidebb, eddig mérceként szolgáló 20,6 kilométeres hosszúságú kört az új 911 GT3 6 perc 55,2 másodperc alatt tette meg. A tesztek során a 911 GT3 az opcionális Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsokon több körön is át is igazolta kivételes sebességét Jörg Bergmeister márkanagykövet szakértő kezei alatt. Bergmeister számára ez a modell „messze a legjobb sorozatgyártású autó”, amelyet a tapasztalt professzionális versenyző a „Zöld Pokolban” vezetett.

A szélesebb karosszéria, a nagyobb kerekek és a kiegészítő technológiai megoldások ellenére az új GT3 súlya hasonló, mint elődjéé. A modell kézi váltóval 1418, PDK-val pedig 1435 kilogrammot nyom. A súlycsökkentés jegyében az első fedél szénszálas erősítésű műanyagból (CfK) készül, továbbá speciális üvegeket, optimalizált tömegű féktárcsákat és kovácsolt alumínium keréktárcsákat találhatunk a fedélzeten, de a hátsó üléssor eltávolítása is értékes kilogrammokat takarít meg. A speciális, könnyűsúlyú sport kipufogórendszer is 10 kilogrammal könnyebbé teszi a modellt: a fokozatmentesen állítható kipufogószelepekkel rendelkező megoldás különösen izgalmas hangélménnyel szolgál, miközben a motor így is eleget tesz az Euro 6d ISC FCM (EU6 AP) károsanyag-kibocsátási normáknak. A 911 GT3 vegyes üzemanyag-fogyasztása kézi váltóval 13,3, PDK-val pedig 12,4 l/100 km.

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

A versenysportos rokonságot az új 911 GT3 minden egyes részlete visszatükrözi. A műszerfal az aktuális modellgenerációé. Viszont újdonság a Track kijelzés: gombnyomásra a műszercsoporton letisztultabbá válnak a központi, 10.000-ig skálázott fordulatszámmérőtől jobbra vagy balra található műszerek, és csak a versenypályás használatnál releváns adatokat tárják csak a vezető elé, mint például az abroncsnyomás, az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az üzemanyag mennyisége és a vízhőmérséklet. Emellett a kezelést optikai váltási asszisztens teszi könnyebbé, amely a fordulatszámmérő bal és jobb oldalán megjelenített színes oszlopokkal kínál valódi motorsportos tájékoztatást.

A Porsche GT modelljeinél egyre több ügyfél dönt a személyre szabott felszereltségek mellett. Az új 911 GT3 modellek esetében is elérhetők a Porsche Exclusive Manufaktur lehetőségei, amelyek az olyan GT3-specifikus opciókat egészítik ki, mint például a könnyű szénszálas tető. A különleges lehetőségek között megtalálható a szénszálas külső visszapillantó tükör, a sötétített LED-Mátrix főfényszóró és az ehhez illeszkedő, vörös búra nélküli Exklusiv Design hátsó lámpák. A fekete könnyűfém kerekeknek indiai vörös vagy cápakék színű szegélyekkel lehet még több karaktert kölcsönözni. Belül a fordulatszámmérő és a Sport Chorno stopper hátlapjának, a biztonsági öveknek és a betéteknek egyedi színt adhatunk.

A vadonatúj 911 GT3 elrajtol

A Porsche Design által kínált egyedi koronográf legalább annyira exkluzív, mint a 911 GT3 maga, ugyanis az csak a modell vásárlói számára elérhető. Akárcsak múzsája, a karóra is dinamikus megjelenést, kimagasló teljesítményt és kivételes kidolgozást mondhat magáénak. Már az óraház is a motorsportra emlékeztet: akárcsak a GT3 motorjának hajtókarja, úgy az is ellenálló és könnyű titánból készül. Az óra felhúzójának kialakítása a 911 GT3 kerekeire emlékeztet. A hátlap díszgyűrűje éppen olyan színekben kérhető, mint az új 911 GT3 maga.

Az új Porsche 911 GT3 Magyarországon bruttó 182.000 eurótól elérhető. Az új modellek kiszállítása 2021 májusában kezdődik.


Kulcsszavak: 911 GT3, bemutató, Porsche, Porsche 911, új modell
 
A vadonatúj 911 GT3 elrajtol Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói A vadonatúj 911 GT3 elrajtol Az Új Qashqai hamarosan megérkezik Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE
 
A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését

A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését

2021. február 17.
A PEUGEOT RIFTER, amely eddig is hű társ volt a mindennapi közlekedésben, mostantól 100%-ban elektromos motorral is elérhető.
Részletek

A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését

Az új PEUGEOT e-RIFTER eredetiségével, kompromisszummentes szolgáltatásaival és azzal, hogy a korlátozott forgalmú belvárosi zónákba is behajthat,  minden felhasználói igénynek megfelel, mindezt pedig tágas és modern utastérrel, az új PEUGEOT i-Cockpit® digitális műszerfalával kiegészítve kínálja.

100%-ban elektromos technológia – Ready for full Electric action

A PEUGEOT e-RIFTER a moduláris, többféle meghajtással is kombinálható EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül. 100%-ban elektromos meghajtású változatának maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm, amely az indulás pillanatától fogva azonnal rendelkezésre áll, mégpedig rezgés, zaj, sebességváltás, szagok és természetesen helyi károsanyag kibocsátás nélkül.

Az elektromos hajtáslánc (elektromos motor, inverter és egyenáram/váltóáram átalakító) hasonló az új PEUGEOT e-PARTNER-éhez. Ennek megfelelően az e-RIFTER meghajtó áttételének kialakítása is hasonló, a nagyobb terhelésnek megfelelően lett kialakítva.

Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 280 km-es hatótávra is képes (az adat még homologizáció alatt áll).

Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama.

A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését

Az autó kétfajta fedélzeti töltővel érhető el, melyekkel minden helyzetben könnyű a töltés. Szériafelszereltségként egy egyfázisú, 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltő rendelhető hozzá.

A töltőnyílás, amely a bal hátsó sárvédő felett kapott helyet, többféle töltési módot is lehetővé tesz: szabványos hálózati csatlakozóról, megerősített hálózati csatlakozóról, nagy teljesítményű Wall Box segítségével, vagy akár gyorstöltőn is tölthetjük az autót.

Az 50 kWh kapacitású akkumulátor különböző töltési lehetőségei minden élethelyzethez képesek alkalmazkodni. Többféle töltési mód áll rendelkezésre: otthon, a munkahelyen és nyilvános töltőpontokon egyaránt.
- szabványos hálózati csatlakozóról (8 A): a teljes feltöltés időtartama 31 óra,
- megerősített hálózati csatlakozóról (16 A): a teljes feltöltés időtartama 15 óra,
- 7,4 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 7 óra 30 perc, az egyfázisú kábellel (7,4 kW),
- 11 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 5 óra, háromfázisú kábellel (11 kW),
- nyilvános töltőponton: az akkumulátor hőszabályzó rendszere 100 kW-os DC villámtöltő használatát is engedi, ily módon 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.

A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését

A PEUGEOT i-Cockpit® műszaki megújuláson ment át: új kijelző segíti a vezetőt abban, hogy a 100%-ban elektromos meghajtású gépkocsi tökéletes kezeléséhez szükséges minden információ rendelkezésre álljon. Opcióként ugyanis – a kompakt egyterűek szegmensében elsőként –  elérhető a 100%-ban digitális, 10 hüvelykes HD kijelző, amely a PEUGEOT legfrissebb grafikai univerzumának szellemében jeleníti meg az információkat, ráadásul teljes egészében személyre szabható, egyénileg beállítható, így ki-ki ízlése szerint állíthatja be a saját PEUGEOT i-Cockpit®-jét. Igény szerint megjeleníthetjük a navigációt, az elektromos energia áramlásának alakulását, a vezetést segítő rendszereket stb.

Megújult az analóg műszerfal is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse.

Élvezetes vezetés, okos kialakítás, még könnyebb használat

Az új PEUGEOT e-RIFTER külső méreteit tekintve kompakt, belső helykínálata viszont maximális, mivel az akkumulátor  a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti az utastér méretét.

Az EMP2 platform és az akkumulátor elhelyezése jót tesz a karosszéria stabilitásának is, az optimális súlyeloszlással a belsőégésű változatokhoz hasonló vezetési kényelmet biztosít. A futómű kényelme kifogástalan, a belsőégésű motorral szerelt változatokkal megegyező, kiváló teljesítményt nyújt.

Az új PEUGEOT e-RIFTER vezetője minden helyzetben könnyedén helytáll: a speciálisan kialakított kormányszervó állandó 10,8 méteres fordulókört garantál (Standard változat, járdák között), az autó magassága pedig nem haladja meg a 190 cm-t, aminek köszönhetően a parkolóházak többségébe nyugodtan behajthatunk vele.

Az új PEUGEOT e-RIFTER alakíthatóság és sokoldalúság tekintetében sem nyújt kevesebbet, mint a belsőégésű motorral szerelt verziók.

Mindkét karosszériaváltozat (a 4,40 méter hosszú Standard és a 4,75 méter hosszú Long) elérhető 5 és 7 üléssel is. Utóbbi megoldás nem csupán nagyobb tengelytávot, de nagyobb túlnyúlást is jelent, ami sokkal kényelmesebbé teszi az autó használatát.

A második üléssorban 3 különálló ülés található, melyek mindegyikére biztonságosan elhelyezhető a gyerekülés. A csomagtartóban található « Magic Flat » kar segítségével a hátsó ülések könnyedén a padló síkjába dönthetők.

A hosszú változat harmadik üléssorában a 2 különálló ülés nemcsak kiszerelhető (csakúgy, mint a Standard változatban), de csúsztatható is, így az adott helyzettől függően biztosíthatunk nagyobb csomagteret, vagy nagyobb lábteret a hátul utazóknak.

A teljesen vízszintesre ledönthető első utasülésnek köszönhetően a hosszú tárgyak szállítása is egyszerű feladat.

A PEUGEOT e-RIFTER csomagtere az 5 személyes változatban, kalaptartó alatt mérve 775 liter, a hosszú változatban, ledöntött ülésekkel, tetőig mérve pedig akár 4000 liter is lehet.

A csomagtértakaró két pozícióban is elhelyezhető, így rugalmas pakolási megoldásokat tesz lehetővé. Ha nincs rá szükség, a hátsó ülések mögött tárolható.

Számos tágas és könnyen elérhető tárolási lehetőség kínálkozik az utastérben, ezek össztérfogata egyes verziókban a 186 litert is elérheti. Találunk tárolókat a középkonzolon, a tető alatt, az ajtókban, az első és a hátsó üléssorban, valamint a csomagtérben is.

A modell emblematikus Zénith® panorámateteje az egyes generációkkal egyre csak fejlődött, mind vonzóbbá vált. Az ügyfelek egyik kedvenc megoldása egybefüggő, elektromos sötétítővel szabályozható méretű üvegfelületet biztosít. A tető középvonalában tárolórendszer húzódik, amely részben áttetsző, így több fényt enged az utastérbe.

A kategóriában egyedülálló módon a hatalmas csomagtérajtóban nyitható ablak kap helyet. A praktikus megoldásnak köszönhetően az ajtó kinyitása nélkül is hozzáférhetünk a csomagtérhez. Ez elsősorban akkor bizonyul hasznosnak, amikor a csomagtér tetejéről szeretnénk valamit kivenni, vagy ha az autó mögött lévő közeli akadály miatt nem tudjuk kinyitni a hátsó ajtót.

A modell vontatási kapacitása nem változott: akár 750 kg-os vontatmányt is szállíthatunk vele, amihez már a bevezetéskor is elérhető gyári vonóhorog áll rendelkezésre.

Kulcsszavak: bemutató, e-RIFTER, elektromos autó, Peugeot
 
A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését Jövőre érkezik a Ford Edge A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését Győzelemre született Bemutatkozik a Ford Fiesta ST új generációja Bemutatkozik a Ford Fiesta ST új generációja Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3 A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését Legyártották a 300 000. új Peugeot 208-at
 
Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota

Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota

2021. február 16.
Az autóipar kezd talpra állni a globális válság első hullámából, ám más közlekedési iparágak nem ilyen szerencsések. A Toyota rendkívüli szolidaritásról tanúbizonyságot téve munkát ajánlott azoknak, akik alól önhibájukon kívül kicsúszott a talaj.
Részletek

Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota

Több száz ideiglenes dolgozó vette fel a munkát a Toyota-csoporthoz tartozó Toyota Auto Body két gyártóüzemében. A munkások a Mitsubishi Heavy Industries és a Kawasaki Heavy Industries nagy nehézségekkel küzdő repülőgépgyártó ágazataiból érkeztek, egy példa értékű szolidaritási akció keretében.

Miután a Toyota Motor – az autóipar többi szereplőjéhez hasonlóan – tavaly késő tavasszal soha nem látott mértékű visszaesést szenvedett el, őszre sikeresen stabilizálta tevékenységeit. 2020 szeptemberében már 12 százalékkal több autót gyártott, mint egy évvel korábban. A vállalat több üzeme kénytelen szombatra is berendelni dolgozóit, hogy lépést tudjanak tartani a népszerű típusaik iránti hatalmas globális kereslettel.

Nem minden iparág volt azonban ilyen szerencsés. A nagy vesztesek között van a repülőgépgyártás, amelynek a kereskedelmi légi forgalom drasztikus visszaesése miatt rendkívüli bevételkieséssel és keresletcsökkenéssel kell szembe néznie.

A Nikkei beszámolója szerint a Mitsubishi Heavy Industries a nettó profit 77 százalékos (!) visszaesésével számol az idén március végén záruló pénzügyi évben. A cég alkalmazottak százait volt kénytelen átcsoportosítani vagy elbocsátani; hozzá hasonlóan számos japán nagyvállalatnak kellett kényszerrendelkezéseket hoznia a foglalkoztatás terén.

Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota

A Toyota-csoporthoz tartozó Toyota Auto Body ebben a szomorú helyzetben sietett az állás nélkül maradtak segítségére. A cég több száz dolgozót vett fel két karosszériagyártó üzemébe: ezeket az embereket a Land Cruisereket gyártó Yoshiwara-i, illetve az Alphard és Hiace kisbuszokat előállító Inabe-i gyárban, az összeszerelő soron foglalkoztatják. A konstrukció minden félnek előnyös, hiszen megoldást jelent a Toyotánál jelentkező, átmeneti munkaerőhiányra, továbbá elkerülhetővé teszi az érintett emberek végleges elbocsátását, fenntartva annak a lehetőségét, hogy a gazdaság talpra állását követően ezek az átcsoportosított dolgozók visszatérjenek eredeti munkakörükbe.

Az autóiparhoz hasonlóan más gazdasági ágazatokban, így a kiskereskedelemben dolgozók is segítő kezet nyújtottak a munka nélkül maradt japán dolgozóknak; az átcsoportosított munkaerő elszállásolásában pedig a hatalmas szabad kapacitással rendelkező szállodák, illetve légitársaságok segédkeznek.

Japánban hagyománya van ennek a munkaerőpiaci szolidaritásnak: hasonló program segítette a talpra állást az 1980-as években, a megerősödő jen miatt bekövetkezett recesszió során – ekkor elsősorban a hajó- és acélgyártó üzemek dolgozóit érintette a válság. Ezúttal a már említett repülőgépgyártás mellett a turizmus és az ehhez kapcsolódó gazdasági ágazatok vannak nehéz helyzetben.



Kulcsszavak: autógyár, munkaerő, toyota
 
Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt. élén Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt. élén Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota A Volkswagen Amarok nyerte a „Német Haszonjármű-díjat” 2014-ben 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére Brit autóipar: 50 százalékkal zuhantak a beruházások 2018 első felében Brit autóipar: 50 százalékkal zuhantak a beruházások 2018 első felében
 
A világelső elektromos Urban Air Port® elnyerte a brit kormány támogatását

A világelső elektromos Urban Air Port® elnyerte a brit kormány támogatását

2021. február 16.
Az Urban Air Port® által fejlesztett Air-One® olyan innovatív légikikötő és töltőközpont, amely az elkövetkező években a városok közötti utas- és áruforgalomban szerephez jutó, elektromos hajtású, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) légi járműveket – pl. légitaxikat és autonóm áruszállító drónokat – szolgálja ki.
Részletek

A világelső elektromos Urban Air Port® elnyerte a brit kormány támogatását

A mai napon az Urban Air Port® vállalat Air-One® rendszere megnyerte azt az Egyesült Királyság kormányzata által kiírt Future Flight Challenge pályázatot, amelynek célja megvalósítani az új generációs elektromos és autonóm légi járművek használatát lehetővé tevő légi közlekedési infrastruktúrát és rendszereket. Az Air-One® a világ első, teljes mértékben üzemkész központja, amely az elektromos hajtású, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) légi járműveket – pl. légitaxikat és áruszállító drónokat – szolgálja ki, és amelynek első példányát még az idén üzembe állítják Coventry városában.

Az Urban Air Port® a jövőbeli légi közlekedést kiszolgáló, teljesen autonóm, innovatív, zéró károsanyag-kibocsátású infrastruktúrát fejleszt. A vállalat ambiciózus projektje, az ipar, valamint az állami és közszféra összefogásával megvalósuló Air-One® program azt szemlélteti, hogyan lehet kiaknázni a fenntartható városi légi közlekedésben rejlő potenciált, és ezen keresztül enyhíteni a forgalmi dugókat, csökkenteni a légszennyezést, és mindenre kiterjedően csökkenteni a közlekedés szénlábnyomát, ugyanakkor fennakadásoktól mentes utas- és áruszállítási megoldást biztosítani.

A NASA előrejelzései szerint a városi légiközlekedési szektor csak az Egyesült Államokban akár 500 milliárd dolláros piaccá fejlődhet már rövid távon. A szervezet azt is kifejtette, hogy a piac növekedésének egyik elsődleges akadálya a megfelelő infrastruktúra hiánya1 – az Urban Air Port® pontosan ennek a problémának a megoldására jött létre.

A világelső elektromos Urban Air Port® elnyerte a brit kormány támogatását

A Hyundai Motor Group városi légiközlekedési részlege a vadonatúj szektor globális fejlődését elősegítendő az Urban Air Port® vállalatot választotta elsődleges infrastrukturális partneréül. A dél-koreai vállalat saját fejlesztésű eVTOL légi jármű megvalósítását tervezi, és támogatja a széles körű városi légiközlekedési ökoszisztéma kialakítását. A Hyundai Motor Group 2028-ra kereskedelmi forgalomba kívánja hozni saját légijárművét; az Air-One® fejlesztéséhez ezen célkitűzéshez kapcsolódóan nyújt támogatást.

„Az autóknak utakra van szüksége, a vonatoknak sínekre, a légi járműveknek repülőterekre. Az Urban Air Port ugyanígy alapfeltétele az eVTOL járművek üzemeltetésének.” – mondta Ricky Sandhu, az Urban Air Port® alapítója és elnök-vezérigazgatója. „A világ első kereskedelmi repülőjárata több mint száz évvel ezelőtt szállt fel, megteremtve modern világunkat, amelyben minden mindennel összeköttetésben áll. Az Urban Air Port® tökéletesebb kapcsolatot teremt városaink között, javítja a termelékenységet, és hozzájárul ahhoz, hogy az  Egyesült Királyság vezető szerepre tegyen szert a vadonatúj, környezetbarát globális gazdaság megteremtésében.”

“Egykor úgy tekintettünk a repülő autókra, mint a szárnyaló képzelet teremtményeire. Az Air-One® mindenki számára elhozza a tiszta városi légi közlekedést, és megteremti a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás új, magasba emelkedő világát."

A világelső elektromos Urban Air Port® elnyerte a brit kormány támogatását


„A Hyundai eVTOL programjának megvalósulásában kulcsfontosságú szerephez jut a kiszolgáló infrastruktúra fejlesztése.” - mondta Pamela Cohn, a Hyundai Motor Group Urban Air Mobility részlegének ügyvezető igazgatója. „Az Air-One® olyan különleges projekt, amely jóvoltából vezető szerepet játszhatunk a jövőbeli mobilitás robusztus, megfizethető, intermodális infrastrukturális hálózatának megteremtésében. Nagy örömünkre szolgál, hogy részt vehetünk ebben a nagy-britanniai együttműködésben, amelynek keretében olyan biztonságos megfizethető, emberközpontú mobilitási megoldásokat valósíthatunk meg, amelyek új lehetőségeket nyitnak meg az egész társadalom előtt.”

Az Urban Air Port® 60 százalékkal kevesebb helyet foglal el, mint egy hagyományos helikopter leszállóhely, amely koncepcióját tekintve a legközelebb áll az új fejlesztéshez. Az innovatív felépítésnek köszönhetően egy-egy állomás telepítése mindössze néhány napot vesz igénybe, nettó szénkibocsátása nulla, ráadásul az energiahálózatoktól teljesen függetlenül üzemeltethető, azaz nem feltétlenül van szüksége megfelelő hálózati csatlakozásra.

Az Urban Air Port® integrált módon igyekszik megoldást biztosítani a nagyvárosok szénmentesítésére. Kialakítása révén bármilyen eVTOL légi jármű fogadására alkalmas, és elektromos járművek, buszok vagy robogók központi kiszolgáló egységeként képes támogatni a fenntartható közlekedés más módozatait. Az Urban Air Port® könnyen átszállítható alternatív helyszínekre, igazodva a légi mobilitási piac fejlődéséhez. Ez egyben azt is jelenti, hogy a fogadóegység katasztrófavédelmi vagy -elhárítási feladatok végrehajtására is ideális megoldást kínál. Az Urban Air Port® ideális a segélycsomagok, felszerelések vagy akár emberek összegyűjtését és célba juttatását végző drónok vagy egyéb eVTOL járművek villámgyors útnak indítására.

„Az Urban Air Port® forradalmasíthatja a világ városainak közlekedését.” – mondta Gary Cutts, a brit kutatási és innovációs szervezet, az UK Research and Innovation által útjára bocsátott Future Flight Challenge program igazgatója. „Szorosabb kapcsolatot építhet ki közöttük, tisztábbá teheti közlekedésüket, és felgyorsíthatja a környezetbarát gazdasági talpra állást. A projekt hamisítatlanul innovatív jellegénél fogva a Future Flight Challenge alap célját és lényegét testesíti meg, és hozzásegíti az Egyesült Királyságot ahhoz, hogy az elektromos városi légi közlekedés úttörőjévé váljon.”

A vállalat a következő öt év során több mint 200 platformot készít gyártani, hogy kielégítse a globális keresletet. Számos város jelezte már, az Egyesült Királyságban és annak határain túl egyaránt, hogy örömmel létesítenének Urban Air Port® légi kikötőt. Miután biztosította az Air-One® megvalósításához szükséges anyagi forrásokat, az Urban Air Port® most potenciális befektetőkkel folytat tárgyalásokat, hogy megteremtse a gyors piaci bevezetés és a nemzetközi növekedés feltételeit.

Coventry: A villamosítás központja

Az Urban Air Port® több okból választotta Coventry-t első platformja helyszínéül. Egyrészt a város az Egyesült Királyság szívében, kulcsfontosságú pozícióban fekszik, másrészt hagyományos autó- és légi ipari központnak számít, amely rendelkezik a jövő gyártóiparát kiszolgáló szakemberekkel és szakismerettel. A város különleges fekvésének köszönhetően négy órán belül könnyedén elérhető innen az ország szinte bármely pontja. 2020 decemberében Coventry-t megválasztották az elektromos autózásra leginkább alkalmas brit városnak. A város 2021-ben az ország kulturális fővárosa; az Air-One®-t az ehhez kapcsolódó ünnepségek keretében leplezik le még az idén, majd fontos szerepet szánnak neki a 2022-es Nemzetközösségi játékok alkalmával is2.

„Városunk már most is aktívan hozzájárul az elektromos közlekedés jövőjének a kialakításához.” – mondta Jim O’Boyle tanácsos, a Coventry városi tanács foglalkoztatásért és szabadidős tevékenységekért felelős tagja. „Ez a mostani, úttörő jelentőségű projekt újfent az új technológiák élvonalába emeli Coventry-t, rávilágítva, hogy a városi tanács különböző helyi szervezetekkel szorosan együttműködve hogyan teremti meg egy jobb, zöldebb jövő feltételeit.”

Az Urban Air Port® és kutató partnerei a Coventry egyetemen arra törekednek, hogy a nagyközönség minél jobban megértse és elfogadja az új technológiát – ami elengedhetetlen annak hosszú távú sikeréhez. Ennek érdekében a Coventry-ben felállítandó Air-One® platformon élő bemutatókat tartanak majd, a légi járművek távoli irányításától kezdve a töltés/tankolás folyamatán át az áruk berakodásáig és az utasok beszállásáig. Az autonóm és pilóta által vezetett eVTOL légi járművek három alapvető piaci szegmenst fognak kiszolgálni: ezek a légitaxi szolgáltatások, az autonóm logisztikai feladatok, valamint a katasztrófa és vészhelyzet-kezelés.

Az Egyesült Királyságban a drónok fejlesztésével és gyártásával, valamint légi szállítmányozással foglalkozó, piacvezető vállalat, a Malloy Aeronautics lesz a Urban Air Port® drón-partnere. A vállalat az Air-One® platformon mutatja be nagyméretű áruszállító drónjait.

„Alapvető célkitűzésünk, hogy városi környezetben megvalósítsuk az önvezető légi szállítmányozást, és azt harmonizáljuk a kellően rugalmas és alkalmazkodóképes, intelligens operációs rendszereket alkalmazó, ultramodern innovációt képviselő kiszolgáló infrastruktúrával.” – mondta Oriol Badia, a Malloy Aeronautics vezérigazgatója. „Az Air-One® a jövő változatos közlekedési igényeit képes kielégíteni, a katasztrófavédelemtől kezdve a brit fogyasztó alapvető, mindennapi árucikkekkel való kiszolgálásáig. A Malloy és az Urban Air Port® közötti, erős együttműködés különösen izgalmas lehetőségeket teremt, egyetlen, kulcsra kész termékben egyesítve a kiváló használhatóságot és a megbízható működőképességet.

Az Urban Air Port® 1,2 millió angol fontos támogatást nyert el a UK Research and Innovation által szervezett Future Flight Challenge program keretében. A program anyagi fedezetét az Industrial Strategy Challenge Alap 125 millió fontos támogatása biztosítja, a várakozások szerint ehhez akár 175 millió font értékben járulhatnak hozzá az iparági szereplők.


Kulcsszavak: airport, Egyesült Királyság, fejlesztés, Hyundai, Hyundai Motor
 
Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban Elektromos, zöldbuszos mintaprojekt indul nyolc városban A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni Közel az út széle? A Ford új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni
 
Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

2021. február 16.
Továbbra is egyedülálló jelenség, de határozottan felsőbb osztályba lépett.  A megújult orr-rész, az új díszítőelemek és az új kényelmi szolgáltatások érettebbé tették a modell karakterét.
Részletek

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A C3 Aircross 2017 végén mutatkozott be, azóta közel 330 ezer példány kelt el belőle, most pedig megújulva folytatja menetelését ebben az igen kompetitív szegmensben. Az ügyfelek az első pillanattól kezdve nagyra értékelték a modell határozott, vonzó stílusát, kivételes személyre szabhatóságát, kényelmi szolgáltatásait és páratlan rugalmasságát. Elsősorban a magasabb felszereltségi szinteket választják (az eladott autók 62%-a Shine felszereltségű), ami komoly vonzerőre utal. A kompakt külső és a tágas utastér kombinációja sokoldalúvá teszi az autót, amely ezáltal ideális megoldást jelent azoknak az aktív életet élő ügyfeleknek, akik mindenekelőtt a kényelmet és a rugalmasságot keresik egy autóban, de ragaszkodnak a mindennapokat megkönnyítő kezelhetőséghez és agilitáshoz is. A C3 Aircross SUV mostani frissítésének elsődleges célja emiatt a még karakteresebb, tekintélyesebb, modernebb stílus, illetve a még nagyobb utazási kényelem, biztonság és sokoldalúság volt.

 Határozottabb stílus, egyedi karakter

Szemben az ötajtósok egyre alacsonyabb, egyre laposabb sziluettjeivel, a C3 Aircross határozott SUV-karakter: vonalvezetése tágas utasteret ígér, az emelt hasmagasságnak és a nagyméretű kerekeknek köszönhetően látványosan „ül” az úton. Az alvázvédő elemek, a kerékjárati ívek és a sárvédők megoldásai, valamint a tetősínek erőt sugároznak. Míg első megjelenésekor a C3 Aircross elsősorban friss és barátságos dizájnjával és személyre szabhatóságával hódított, addig az új C3 Aircross már érettebb, bölcsebb arcát mutatja. Nem ad alább az eredetiségből és a friss szellemiségből, de – a piac igényeinek megfelelően – a játékosságot érettebb, karakteresebb megoldások váltják fel.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Kifejezőbb orr-rész

Az új C3 Aircross határozott dizájnja elsősorban a teljes egészében újratervezett orr-részen nyilvánul meg: jóval karakteresebb, tekintélyesebb lett. A CXPERIENCE tanulmányautó inspirálta megoldások 2020-ban, az új C3-mal mutatkoztak be első ízben, 2021-től pedig a Citroën új arculatának meghatározó vonásaivá válnak: határozott, jellegzetes, egyedi stílus.

Az új arculat az első pillanatban feltűnik, elsősorban az új fényszóróknak köszönhetően. A krómozott márkaembléma nagyobb lett, elnyúlik a LED-es fényszórók felé, alapvetően az új C3 és az új C4 stílusában, de erőteljesebben. A LED-es fényszórók több fényt adnak, ezáltal nagyobb biztonságot, védettséget nyújtanak. Az új C3 Aircross hűtőrácsa is megújult, a geometrikus mintázatot eddig még nem láthattuk máshol. Az új, színes betétekkel díszített ezüstszürke lökhárító tovább növeli a robusztusság érzetét.

Az új orr-rész nagyobb, erősebb struktúrájú, kiemeli a motortér méretét is, modernségével kifejezőbbé, masszívabbá teszi az új C3 Aircross küllemét.

A nagy kerekeken ülő karosszéria, a magasra épített, vízszintes motortérfedél, a tekintélyes méretek, a körkörösen elhelyezett védőelemek – ezekkel a tulajdonságokkal az új C3 Aircross olyan határozott stílust kapott, amely azonnal kiemeli a B-SUV szegmens többi modellje közül.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Prémium színvonalú személyre szabhatóság

Tovább bővült az új C3 Aircross kínálata a személyre szabhatóság területén, így minden egyes ügyfél megalkothatja a saját, egyedi, különleges autóját.

Az autó külsejét tekintve immár 70 különböző kreáció közül választhatunk, amelyek az alábbiakon alapulnak:
-    7 karosszériaszín, köztük 3 új: a Khaki szürke, a Voltaic kék és a Hófehér.
-    4 színcsomag, köztük 2 olyan szín, amelyek a prémium kategóriákban használt texturált hatást hozzák el ebbe a szegmensbe: az eloxált narancs és az eloxált sötétkék. A színcsomagok eredeti, nagyon karakteres színre fényezett betétekből állnak az első lökhárító oldalsó szélein, a külső visszapillantó tükrök házain és a C-oszlopon. Utóbbi más újdonságot is tartogat: a jellegzetes redőzött díszítés mellett most új, négyzetes grafika jelenik meg, a kiválasztott színcsomagtól függően: a fényes fekete és az eloxált sötétkék csomagoknál krómozott, tükrös hatású, redőzött, a hófehér és az eloxált narancs csomagnál pedig négyzetes fehér.
-    2 tetőszín: fehér vagy fekete.

Az új C3 Aircross új 16 és 17 collos felnikkel jelentkezik: a minden eddiginél dinamikusabban megrajzolt keréktárcsák gyémántfényű és teljesen fekete kivitelben is elérhetők, így szabad a választás a kifinomultabb és a férfiasabb megjelenés között.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A prémium színvonalú személyre szabhatósági lehetőségek az autó belső terében is megjelennek. Négy különböző beltéri hangulat érhető el, négy teljesen különböző karakterrel, így mindenki megtalálhatja a hozzá illőt.
-    A szériaváltozat letisztult és diszkrét, a szürke kárpitozáshoz texturált szürke műszerfalborítás társul.
-    Az Urban Blue csomag modern és derűs, nagyon finoman sportos hangulatú, kék szövetekkel és bőrhatású textillel, az ülések háttámláján végighúzódó díszcsíkkal, melyben megjelenik a márka emblémája, valamint bőrhatású kék szövetborítással a műszerfalon.
-    A Metropolitan Graphite csomag trendi és látványos, bőrhatású, grafitszürke szövetet kombinál kevert szálú  szürke szövettel, az ülések háttámláján végighúzódó díszcsík itt világos, texturált fahatású, míg a műszerfal szövetborítása kevert szálú szürke.
-    A Hype Grey csomag kifinomult és elegáns. Meghatározója a zöldesszürke bőrkárpit és a bőrhatású fekete szövet, a zöldesszürke bőr díszcsík a műszerfalon, valamint a márka emblémáját is kiemelő díszítés az ülések háttámláján.

A Metropolitan Graphite és a Hype Grey csomagok eleganciáját tovább emeli a Citroën vadonatúj díszvarrása, amely stilizált márkaemblémákat sorakoztat. A piacon egyedülálló dekorelem az új C4-ben mutatkozott be első ízben.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Aktív élet, tökéletes biztonságban

Az új C3 Aircrossban a vezető igazán otthon érezheti magát a kormánynál. A Citroën Advanced Comfort® program minden eszközt biztosít ahhoz, hogy a vezetés kellemes élmény legyen.

Azonkívül, hogy a futómű beállításai a szegmensben kiemelkedő vezetési komfortot biztosítanak, a C3 Aircross további kényelmi szolgáltatásokat is kínál, mégpedig a C4 Cactusban és C5 Aircrossban már megismert Advanced Comfort ülésekkel. Az Urban Blue, a Metropolitan Graphite és a Hype Grey beltérhangulatban elérhető Advanced Comfort ülések 4 területen is növelik az utazók kényelmi szintjét: a vizuális komfort, az üléskomfort, a testtartási és az utazási komfort területén.

-    A vizuális komfortot a Citroënre jellemző egyedi üléskialakítás növeli, amely már az első pillanatban a puha, kellemes utazás ígéretét hordozza.
-    Az üléskomfortot az eddigieknél 15 mm-rel vastagabb üléspárna fokozza, amely már a beülés pillanatában pozitív élményt ad.
-    A test komfortjához a széles, tágas ülések által biztosított tartás járul hozzá.
-    Az utazási komfort pedig hosszútávon érezhető, elsősorban az ülés középső részén található magas tömörségű szövetnek és a vastagabb, strukturáltabb üléspárnának köszönhetően.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A szegmensben úttörőnek számító kezelhetőség

Az új C3 Aircrossban megmaradt az eddig is referenciának számító rugalmas alakíthatóság, a sokoldalúság és a világos, napfényes beltér, amelyekhez most még több kényelmi szolgáltatás társul. A kompakt külső méretek, a 4,16 méteres hossz eredményeképpen az autó könnyen manőverezhető, agilis, ugyanakkor  tágas belső teret kínál.

A belső tér kényelmét elsősorban a kategóriában kivételesen nagy hátsó lábtér és az utastér magassága adja. Az új C3 Aircross rendkívül könnyen alakítható: a hátsó üléssor 2 részben,150 mm-rel előre-hátra csúsztatható, az első utasülés pedig teljesen vízszintesre dönthető, asztalkává alakítható, ezáltal akár 240 cm hosszú tárgyak (lapra szerelt bútorok, sporteszközök stb.) is szállíthatók benne. A hátsó üléssor előre mozgatásával a csomagtér 410 literről 520 literre bővíthető, de ha a hátsó üléseket előre döntjük, akár egy 1289 literes rakteret is előállíthatunk.

Az utastér másik ütőkártyája az óriási üvegfelületeken, köztük a panorámatetőn keresztül zavartalanul beáramló rengeteg fény.

A Citroën nem feledkezik meg a funkcionális szolgáltatások fejlesztéséről sem: megújult a középkonzol is. Hátsó részén óriási tároló kapott helyet, amelyhez nemcsak az első, de a hátsó ülésen utazók is kényelmesen hozzáférnek, és amelyet kis tolóajtóval tudunk zárni. Ezen a tárolón kívül minden utas talál kedvére való megoldásokat: az első utas előtt tolltartót, a hátsó középső ülés lehajtható támlájának hátoldalán pohártartót, az első ülések háttámláján térképtartót, a műszerfal környékén pedig számos kis lerakóhelyet találunk.
	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A mindennapi életet megkönnyítő, egyben kalandra csábító technológiák

Az új C3 Aircross minden olyan technológiai megoldást felvonultat, amelyek könnyeddé és biztonságossá teszik a vezetést. Az új, nagyobb, 9”-os érintőképernyő ergonomikusabb, könnyebben olvasható és praktikusabban használható. Új, minden eddiginél jobb minőségű központi kijelzőn jelenik meg többek között a Citroën Connect Nav beépített navigációs rendszer, és erre a Mirror Screen-kompatibilis képernyőre tükrözhető – az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokkal  – a telefon kijelzője. A modellben elérhető a vezeték nélküli telefontöltő és a Citroën Connect Assist szolgáltatás is.

Az új C3 Aircrossban 12 vezetéstámogató rendszer áll rendelkezésre ahhoz, hogy a mindennapi utazások könnyebbek és biztonságosabbak legyenek. Ezek között találunk olyanokat, amelyek a biztonságot fokozzák, például a színes head-up display, amelynek segítségével minden fontos információ közvetlenül a vezető látóterében jelenik meg, illetve a sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással, az Active Safety Brake vészfékező rendszer és az intelligens távolsági fényszóró-vezérlés. Az apró mindennapi élethelyzeteket olyan berendezések könnyítik meg, mint a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, a Park Assist (parkolóasszisztens párhuzamos és merőleges parkoláshoz) vagy a tolatókamera Top Rear Vision funkcióval, amely az autó mögötti területet az érintőképernyőn jeleníti meg.

A C3 Aircross számos terepen megállja a helyét, erre a Grip Control® és a Hill Assist Descent a garancia, amelyek minden körülmények között, minden helyzetből biztonságosan kihozzák az autót. A rendszer az érzékelt útviszonyok függvényében irányítja az első kerekek meghajtását, illetve tartja a sebességet akár meredek lejtőkön is.

Az új C3 Aircross PureTech benzines és BlueHDi dízelmotorokkal készül. A PureTech 110 lóerős motorhoz 6 fokozatú manuális, a PureTech 130 lóerős motorhoz pedig 6 fokozatú automata váltó társul, míg a BlueHDi 110 lóerős motor 6 fokozatú manuális, a BlueHDi 120 lóerős motor pedig 6 fokozatú automata váltóval kerül forgalomba.

Kulcsszavak: bemutató, C3 Aircross, Citroën, új modell
 
Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált A Mercedes a nagyterűek között Formabontó sportkombi lett az új Peugeot 508 SW Formabontó sportkombi lett az új Peugeot 508 SW Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált Még több erő, még több fejlesztés: az új BMW M5 Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált Az új Peugeot 308 - Letisztult formaterv és innovatív vezetőhely Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált A Ford kisméretű SUV-modellkínálatának átfogó bevezetésére készül Európában
 
A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

2021. február 16.
A DS Automobiles volt az első prémium autógyártó, amely belépett a Formula-E-be, még 2015-ben. A konstruktőr egészen 2026-ig meghosszabbítja elköteleződését a FIA világbajnokság irányába. A Formula-E tökéletesen illeszkedik a DS Automobiles elektrifikációs stratégiájába. 2020-ban a DS-é volt a legkisebb CO2 átlag Európában a többféle hajtási módot kínáló konstruktőrök között. 
Részletek

A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

A Formula E autók első két generációjával elért sikerek után (A DS Automobiles az egyetlen gyártó, amely minden évben legalább 1 E-Prix-t nyert a bajnokság fennállása óta) a márka új versenyautó fejlesztésébe fog és továbbra is elkötelezett a 100%-ban elektromos versenykategória iránt. Jean-Éric Vergne-nyel, António Félix da Costával és a DS TECHEETAH-val a DS Automobiles az elmúlt két szezonban elnyerte az egyéni és a csapatbajnoki címeket, valamint övé a legtöbb versenygyőzelem és pole pozíció a “Gen2” bevezetése óta.

A 2022/2023-as évadban bemutatkozó új, harmadik generációs versenyautó (“Gen3”) könnyebb lesz és sokkal nagyobb teljesítményű. A jelentős módosításoknak köszönhetően, a teljesítmény 40%-kal megnő (350 kW-ra a kvalifikáció és 300 kW-ra a versenyek során). A mindkét tengelyen aktív energiavisszanyerés 600 kW maximális teljesítményt fog elérni (most 250 kW). Ideológiájához híven a Formula E-minden konstruktőrnek szabad kezet ad saját motorja és szoftverei kifejlesztéséhez.

Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója : "A Formula-E fejlesztései és a DS Automobiles elektrifikációt érintő fejlesztései között szoros összefüggés van. Rengeteget tanultunk a Formula-E első generációjának fejlesztése során és később az eredmények is megérkeztek a Gen2 bevezetése után. A következő versenyautónak köszönhetően a Formula- E új szintre emelkedik a teljesítmény és a villámtöltés tekintetében is."

Béatrice Foucher, a DS Automobiles igazgatója : "Az elektrifikáció központi eleme a DS Automobiles globális stratégiájának. Az első prémium gyártó vagyunk, aki beszállt a Formula E-be. Márkánk rengeteget profitál a DS Performance munkájából és az általa elért győzelmekből, modelljeink fejlesztése és a márkaismertség növelése kapcsán egyaránt. Ma a DS Automobiles büszkélkedhet Európában a legalacsonyabb átlagos CO2 kibocsátással a többféle hajtást kínáló márkák között, ami szintén a Formula-E-ben megszerzett tapasztalat eredménye.  2026-ig vállalt elköteleződésünk újabb lehetőségeket hoz majd a fejlesztéseink terén! "


A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

Jamie Reigle, a Formula E ügyvezetője : “A DS Automobiles az elsők között csatlakozott a Formula-E-hez, amikor a csapatok elkezdték fejleszteni saját motorjaikat a versenyautóikhoz. Nagyon jó érzés azt látni, hogy az utcákon egyre több elektromos modellükkel találkozunk. Örülök, hogy az egyetlen gyártó aki egymás után kétszer is kettős bajnoki címet szerzett, már a 9. szezonra is biztosította helyét, tovább hangsúlyozva a Formula-E fontosságát. A DS egyfajta technológiai laborítóriumként és a világ vezető autógyártóinak marketingplatformjaként tekint ránk. Izgalommal tölt el, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő fázisában is együtt menetelünk majd előre".

A DS Automobiles 4 elektromos hajtású modellt kínál, több változatban : DS 3 CROSSBACK E-TENSE (tisztán elektromos), DS 4 E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300, DS 9 E-TENSE 225 és DS 9 E-TENSE 4x4 360 (tölthető hibridek).

A DS Automobiles és partnere a TECHEETAH éppen a 7. évad első futamaira készül, amelyeknek Diriyah (Szaúd-Arábia) ad otthont február 26-án és 27-én. Ez a két esemény lesz az első két éjszakai verseny a Formula-E történetében. A két DS E-TENSE FE20 volánja mögött a jelenlegi bajnok António Félix da Costát és a kategória egyetlen kettős bajnokát, Jean-Eric Vergne-t üdvözölhetjük.


Kulcsszavak: DS Automobiles, együttműködés, elektromos autó, Formula E
 
Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága
 
A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

2021. február 11.
A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa
Részletek

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Elektromos innováció: E-TENSE

A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 platform kifejezetten a DS 4 számára készült.

A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

Felépítés

Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben: atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

Tömegcsökkentés

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik, a bepakolást „tele van a kezem” funkció teszi könnyűvé.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Biztonság

A megújult EMP2 platform a legújabb biztonsági és a legszigorúbb fogyasztóvédelmi szabályozásnak is megfelel, semmiféle kompromisszumot nem köt az össztömeg és a szerkezet tekintetében sem.

Dinamikai és akusztikai tulajdonságok

Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak, köszönhetően a karosszéria optimális csavarodásának és a kiemelkedő úttartásnak.

Plug-in hibrid

A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa. Az EMP2 platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér és a csomagtér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).  

A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető lesz a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap maga mellé. A DS 4 ily módon különlegesen hatékony energiaforrások széles skáláját kínálja, amelyet elsőosztályú aerodinamikai megoldások segítenek.

Hatékonyság a kerekek szintjén is

A DS 4 kerekeinek mérete 720 mm, így akár 20 collos felnikkel is elérhető, míg az alapverzió 19 collos felnikkel kerül forgalomba. A „Tall & Narrow” megoldások célja az aerodinamikai zavarok és a CO2-kibocsátás csökkentése úgy, hogy a vonzó stílus és a kivételes kényelem ne szenvedjen csorbát. Ugyanígy 19 collos az All Seasons 3PMSF abroncs. Az E-TENSE változatoknál elérhető 20 collos felnikhez szintén kiváló minőségű abroncsok társulnak. A prémium dinamikai jellemzők elérésének egyik záloga a felnik tömegének 10%-os (kerekenként 1,5 kg-os) csökkentése és az aerodinamikai betétek alkalmazása, amelyek szintén hozzájárulnak a fogyasztás és a CO2-kibocsátás visszafogásához.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Digitális utastér – könnyed kapcsolódás a világhoz

A digitális szolgáltatások és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében az volt a fő cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról, hiszen ez komoly biztonsági szempont a vezetés során.

A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS IRIS SYSTEM.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat.

A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására.

A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is.
A rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik.

Dinamikai komfort és biztonság

A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es – tehát a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető legmagasabb – félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.

A DS 4-ben bemutatkozó rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.

A kormányon külön érzékelő figyeli, hogy a vezető ébersége nem lankad-e, hiszen továbbra is a vezető irányítja a különböző funkciókat.

Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést (akár 75 méteres sávban is) és a hátulról érkező jármű jelzését, szintén a holt terekben előforduló balesetek megelőzése érdekében.

A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül.
 
A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

A vezető manőverezését ezen felül 360°-os kamerarendszer, azaz 4 kamera segíti (közülük kettő a külső visszapillantó tükrökben található).

A DS jellegzetes fényei

A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei:

A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző.
A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.
A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.   
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.
A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

Környezetvédelem

A DS 4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható vagy újrahasznosított fém vagy polimer műanyag.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A műszerfal (a nem látható részeken) 20%-ban kenderből készül. Újrahasznosított alapanyagokat, például polipropilént, poliészter rostokat és elasztomereket találunk az alváz terelőelemeiben, zajcsökkentőiben és alátéteiben.

Hét karosszériaszín

A DS 4 hétféle színben lesz elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany és a lakkszürke. Az öt további szín pedig a gyöngyházfehér, a platinaszürke, a bársonyvörös, a hófehér és a Perla Nera fekete.
A DS 4 Európa, Ázsia, Dél-Amerika és Afrika DS STORE-jaiban egyaránt elérhető lesz. A DS VIRTUAL VISION alkalmazással a kereskedésekben az érdeklődők – óraszíj-mintázatú nappabőr ülésben ülve és VR-sisak segítségével – kedvükre konfigurálhatják a modellt, kialakítva így saját kreációikat.
A DS 4 forgalmazása 2021 negyedik negyedévében indul.

Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, DS E-TENSE, DS4, elektromos autó, plug-in hibrid, új modell
 
A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A Citroën ma leplezi le a megújult C-Elysée-t A Citroën ma leplezi le a megújult C-Elysée-t
 
A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

2021. február 11.
Az Audi Hungaria tavaly év végén a plug-in hibrid hajtásláncú Audi Q3 modellek gyártásával az elektromobilitás következő szintjére lépett.
Részletek

A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

A járműgyártás rugalmasságának köszönhetően a vállalat sikerrel integrálta a plug-in hibrid modellek gyártását a meglévő gyártási infrastruktúrába. Ennek érdekében a gyártást új berendezésekkel, robotokkal és specifikus munkaállomásokkal egészítették ki, valamint egy speciális tűzoltóautót is üzembe helyeztek.  

„Az elektromobilitás előretörésével új kompetenciákat építettünk fel. A munkatársak továbbképzésével felkészültünk az elektromos hajtásláncú autók sorozatgyártására. Különösen nagy hangsúlyt fektettünk az Audi Q3 PHEV nagyfeszültségű technológiájának elsajátítására, amelynek keretében 1 500 munkatársat képeztünk tovább”,

- mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.  

A speciális képzés ezt követően a járműszereldei alapoktatás részévé vált. Ezzel párhuzamosan a vállalatnál egy biztonsági koncepciót is bevezettek, a következő súlypontokkal: a termelésben egy további kameraállomást installáltak az alkatrészek, például a PHEV-akkumulátor beépítés előtti ellenőrzésére, valamint egy különleges horgas emelős darus tűzoltósági gépjárművet is üzembe helyeztek a hatékony tűzvédelem érdekében.  

A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

„Csapatunk szaktudásának köszönhetően az elmúlt évben már összesen 24 000 mild-hibrid hajtásláncú Audi Q3, valamint 480 Q3 PHEV modell gördült le gyártósorunkról”, fűzte hozzá Les Zoltán.

Az Audi Hungaria 1998 óta gyárt prémium minőségű autókat. A vállalat töretlenül halad az elektromobilitás útján. 2019-ben indult a mild-hibrid technológiájú Audi Q3 gyártása, amellyel elsőként jelent meg az akkumulátortechnológia a győri sorozatgyártásban.

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, plug-in hibrid
 
Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar Tavaly is rekordot döntött a szlovák autóipar A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO Az Audi Hungaria sikeresen zárta a kihívásokkal teli 2020-as évet Az Audi Hungaria sikeresen zárta a kihívásokkal teli 2020-as évet Beperelték a Volkswagent az Egyesült Államokban Beperelték a Volkswagent az Egyesült Államokban Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 181 - 190