Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 171 - 180
Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

2023. július 10.
Két és fél évvel a projekt meghirdetése után sikeresen teljesítette első tesztútját az FCH2Rail tüzelőanyag-cellás elektromos motorvonata, amelyhez a Toyota biztosította a második generációs hidrogéntechnológiát.
Részletek

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

2023 tavaszán történelmi jelentőségű kísérletet hajtottak végre Spanyolországban: a Zaragoza és Canfranc közötti, 126 kilométeres vasúti szakaszon sikeresen haladt végig a FCH2Rail projekt kísérleti motorvonata. A szerelvényt egy forradalmian újszerű bimodális erőforrás hajtotta: ez a pálya villamosított szakaszain a felsővezetékből nyert energiát, a nem villamosított szakaszokon – amelyek közül több meredek emelkedőkre esett – pedig a fedélzeten üzemelő Toyota tüzelőanyag-cellás rendszerek biztosították az energiaellátást.

Egy 2022 decemberében közzétett statisztika szerint az Európai Unió országaiban üzemelő 200 099 kilométernyi vasútvonalnak mindössze 56,6 százaléka villamosított – ez a 2020 végi állapotokat tükröző szám folyamatosan, ám igen lassan emelkedik, mivel a felsővezetékek telepítése költséges és körülményes folyamat. A fennmaradó vasútvonalakon – azaz közel 87 ezer kilométeren – elsősorban dízel-elektromos mozdonyok teljesítenek szolgálatot, amelyek elkerülhetetlenül nagyobb zaj- és károsanyag-kibocsátással üzemelnek, mint a tisztán elektromos szerelvények.

Az Európai Unió négy országának – Belgium, Németország, Spanyolország és Portugália – részvételével ezért 2021 januárjában útjára indult egy olyan projekt, amely a dízel-elektromos mozdonyok kiváltására alkalmas, a villamosított és nem villamosított pályaszakaszokon egyformán közlekedni képes hibrid hajtáslánc-technológiát hivatott megvalósítani.

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

Az akkumulátoros elektromos rendszerek nagy tömegük és korlátozott (hőmérsékleti és domborzati viszonyoktól függően 30-70 kilométeres) hatótávolságuk miatt csak bizonyos területeken jelentenek megoldást. A projekt ezért kifejezetten a tüzelőanyag-cellás technológiára összpontosított: az FCH2RAIL (Fuel Cell Hybrid Power Pack for Rail Applications) konzorcium célja egy olyan hibrid hajtási rendszer megvalósítása, amely a villamosított szakaszokon a felsővezetékből nyert elektromos energiával halad, másutt pedig a fedélzeten működő tüzelőanyag-cella biztosítja a működéséhez szükséges áramot.

Ezen alapkövetelmények mellett a projekt többek arra is választ keresett, hogy az FCEV-rendszerek moduláris kialakítása lehetővé teszi-e a technológia széles körű felhasználását a személy- és áruszállításban, illetve, hogy a tüzelőanyag-cella hulladékhője hogyan hasznosítható a szerelvények gazdaságos klimatizálásában.

A 14 millió eurós (5,2 milliárd Ft) költségvetésű projekthez a hidrogéntüzelőanyag-cellák és a hibrid hajtási rendszerek globális szakértője, a Toyota biztosította a technológiát. Az autógyártó már egy évvel a projekt indulása után, 2022 januárjában leszállította azt a hat darab, második generációs technológiát alkalmazó tüzelőanyagcella-modult, amelyeket a laboratóriumi teszteket követően beépítettek egy spanyol CAF Civia típusú motorvonatba. Ez a szerelvény most sikeresen teljesítette első hosszú távú tesztjét.

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

Az eredményes első kísérletet követően a projekt engedélyt kapott a további tesztekre; ezek során további spanyolországi viszonylatokban fogják vizsgálni, hogy a rendszer képes-e megbízhatóan tartani az előírt menetidőket. Ha minden a tervek szerint megy, a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás moduljaival felszerelt motorvonatok már 2024-ben szolgálatba állhatnak Spanyolországban, majd további európai országokban is.

Az FCH2RAIL újabb példa arra, hogy a hidrogéntüzelőanyag-cellás technológia alkalmazásával hogyan csökkenthető az európai szállítási szektor szénkibocsátása. A Toyota FCEV moduljaival felszerelt Caetano buszok már számos európai országban szállítanak utasokat, a holland VDL Groep pedig idén nyáron kezdi meg a Toyota tüzelőanyag-cellás rendszerével felszerelt nehéz tehergépjárműveinek közúti tesztjeit.
Kulcsszavak: CAF, hidrogén üzemanyagcella, toyota
 
Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Elkészült az első Budapesti CAF villamos Elkészült az első Budapesti CAF villamos Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata Irányjelző Közlekedési Magazin - augusztusi ajánló A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota
 
Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

2023. július 07.
Őrizetbe vették kórházi ellátását követően a július elsejei Árpád hídi halálos baleset okozóját, aki vallomásában elismerte felelősségét - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.
Részletek

Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Balogh Ádám elmondta, szombaton spontán verseny alakult ki három személygépkocsi között. Az elöl haladó autó - egy 690 lóerős Mercedes - az Árpád hídon a Népfürdő utca vonalában megcsúszott, és elütötte a szalag- és csőkorlát mögött szabályosan közlekedő, 26 éves kerékpárost, aki a kórházba szállítása után meghalt.
   
A főosztályvezető kiemelte, hogy a baleset elkerülhető lett volna, az a közlekedésbiztonság két súlyos kockázatára vezethető vissza: a versenyzésre és a sebességtúllépésre.
   
Hozzátette, hogy a szakértői vélemény szerint a balesetet okozó autó a sodródást megelőzően legalább óránkénti 137 kilométeres sebességgel haladt.
   
Kérdésre válaszolva Balogh Ádám közölte, az autó 33 éves vezetőjét halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsítják.
   
A részleteket ismertetve elmondta, a spontán versenyben részt vevő három autó - a Mercedes és két BMW - a Róbert Károly körút és a Papp Károly utca kereszteződésénél "találkozott".
   
A baleset utáni meghallgatása során a Mercedes vezetője azt mondta, azért növelte az autója sebességét, mert a visszapillantó tükörből úgy érzékelte, hogy a BMW "rátapadt". A BMW vezetője pedig azt mondta, hogy ő az előtte haladó autótól függetlenül növelte a sebességét. Ugyanakkor tanúk úgy nyilatkoztak, hogy úgy tűnt, mintha versenyeztek volna.
   
Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Az elöl haladó autót 1-2 másodperces lemaradással követte a második, míg a harmadik autó 7-9 másodperccel volt lemaradva tőlük - közölte a főosztályvezető.
   
Balogh Ádám elmondta, az elöl haladó autó a hídon, a Népfürdő utca vonalában balra csúszott, ekkor a vezetője jobbra kormányzással próbálta megtartani a jármű stabilitását, ami nem sikerült. Az autó jobbra csúszott, majd a szalagkorlátot, valamint a kerékpárosok, gyalogosok védelmét szolgáló csőkorlátot átszakítva elütötte az ott szabályosan, Pest felé haladó biciklist, aki olyan súlyos - kettős végtagvesztéssel járó - sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítása után meghalt.
   
A baleset erejét mutatja, hogy a Mercedes az ütközést követően a tetejére borult, és azon pörögve hetven métert csúszott még.
  
 A második autó még el tudta kerülni az ütközést, de a spontán versenyben részt vevő harmadik autó nem tudott megállni és belerohant a Mercedesbe; mind a két autó sofőrje súlyosan megsérült. A második autóban utazók közül senki nem sérült meg, ők hívtak segítséget.
   

Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Ugyanebben az időben a Margitszigeten folyt egy másik baleseti helyszínelés, annak résztvevői hallották a csattanást és azonnal a Árpád hídra mentek. Így két perc alatt meg is kezdődhetett az elsődleges rendőri intézkedés.
   
Balogh Ádám közölte, a rendőrség a balesetben érintett kocsikat lefoglalta és büntetőeljárást indított halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt.
   
A szakértői vélemény szerint az autóknak műszaki hibájuk nem volt, ugyanakkor a Mercedes menetstabilizátora ki volt kapcsolva. A Mercedes vezetője a sebességhatárt jelentősen átlépte, teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a közlekedési szabályokat, és több közlekedési szabály együttes megszegése vezetett a baleset bekövetkeztéhez.
   
A sofőrt gyanúsítottként hallgatták ki, őrizetbe vették és kezdeményezték a letartóztatását. Vallomása során a gyanúsított elismerte a felelősséget a baleset bekövetkezéséért. A másik két gépkocsi sofőrjének a felelősségét az eljárás keretén belül vizsgálják - mondta el Balogh Ádám.
   
Kérdésre válaszolva beszámolt arról is, hogy a Mercedes vezetőjének már volt két, anyagi kárral járó balesete, többször követett el közlekedési szabályszegést, illetve 13 büntetőponttal rendelkezett. Hangsúlyozta: a BRFK elkötelezett a balesetek számának csökkentésében, illetve a közúti versenyzés felszámolásában.
   
Már korábban feltérképezték azokat a helyszíneket, amelyek alkalmasak lehetnek a fővárosban versenyzésre. Ezeken a szakaszokon rendszeresen végeznek ellenőrzéseket. Tavaly negyven, idén már tíz akciót tartottak azért, hogy versenyzést felszámolják - mutatott rá Balogh Ádám.
   
Kiemelte, a BRFK az év második felében prioritásként kezeli a sebességtúllépőkkel és a versenyzéssel szembeni hatékony fellépést. Zéró toleranciát hirdetnek a versenyzéssel szemben.
   
A balesetet rögzítő felvételt közzétették a police.hu oldalon.
Kulcsszavak: Árpád híd, baleset, BRFK
 
Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját Halálos baleset a fővárosban, lezárták a Méta utcai felüljárót Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját A kormány fejősteheneknek nézi az autósokat A Germanwings-gép másodpilótájának szembetegsége és súlyos depressziója lehetett A Germanwings-gép másodpilótájának szembetegsége és súlyos depressziója lehetett Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját Sokkoló videó a Bianchi balesetről Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját Indul a bringaszezon, több lehet a baleset
 
Az ikonikus Twingó újragondolva

Az ikonikus Twingó újragondolva

2023. július 07.
Az emblematikus Twingo 30. évfordulója alkalmából a Renault felkérte Sabine Marcelis tervezőt és nemzetközileg elismert kortárs művészt, hogy képzelje újra ezt az ikonikus modellt, és mutassa be az 1993-ban kiadott Twingo művészi értelmezését.
Részletek

Az ikonikus Twingó újragondolva

Az emblematikus Twingo 30. évfordulója alkalmából a Renault felkérte Sabine Marcelis tervezőt és nemzetközileg elismert kortárs művészt, hogy képzelje újra ezt az ikonikus modellt, és mutassa be az 1993-ban kiadott Twingo művészi értelmezését.

Sabine Marcelis az „ELLE DECO International Designer of the Year” díj legújabb nyertese, amely díj lehetővé tette számára, hogy a világ egyik legbefolyásosabb tervezőjeként tudjon érvényesülni. Lenyűgöző művészeti installációi a nemzetközi közönséget elragadva, az Art Basel dizájn és művészet szerelmeseitől a világ számos múzeumába látogatóig.

A  Renault ezért megbízta Sabine Marcelis tervezőt, hogy álmodja újra a Twingót. A holland tervező ismert a letisztult és elegáns formákon végzett munkáiról, a fénnyel való különleges vonzalomról és a technológiák mesteri ismeretéről, amelyek a lehetőségek határait feszegetik a jobb anyaghasználat érdekében.

Az ikonikus Twingó újragondolva

A projekt a Twingo részletes feltárásával kezdődött, hogy visszatérjenek legismertebb tulajdonságaihoz: ikonikus egytérfogatú sziluettjéhez, jellegzetes fényszóróihoz, moduláris belső teréhez hihetetlen térérzettel és fényességgel.

Ezt követte az átláthatóság, valamint a színek és anyagok kölcsönhatásának játékán végzett aprólékos munka. Az eredmény megdöbbentő: egy egyedülálló Twingo, és mégis hű az emblematikus modell lényegéhez, 30 évvel a létrehozása után.

„A Renault-val való együttműködés azzal a felkéréssel kezdődött, hogy a 30. évfordulója alkalmából tervezzük újra a Twingót. Nagyszerű lehetőség volt ez, és egy új felfedezési terület volt számomra, mert még soha nem terveztem autót. Egy ilyen ikonikus és népszerű autón dolgozni igazi kihívás volt, különösen a projekt méretét tekintve. Lehetőség volt valami igazán innovatív és emlékezetes létrehozására” – mondta Sabine Marcelis.

Az ikonikus Twingó újragondolva

Ez az együttműködés a Renault és Sabine Marcelis között a művészi és kreatív szabadság értékeinek valódi tanúsága.

A Renault elkötelezettsége az elektromos autók iránt – a koncepció valóban előnyös az utólagos beépítési készletből –, valamint Sabine Marcelis innovatív megközelítése az anyagokhoz és a dizájnhoz, tökéletes szinergiát teremtenek az ikon, a Twingo évfordulójának megünneplésére, és teljesen új megvilágításba helyezik az autót. Ez az egyedi és váratlan koncepció az emblematikus Twingo és a tervező művészi víziója találkozása, amely a jármű kifinomult újraértelmezését kínálja.

Az ikonikus Twingó újragondolva
Kulcsszavak: évforduló, formatervezés, renault, twingo
 
Huszonöt éves a legfontosabb Lexus Huszonöt éves a legfontosabb Lexus 85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin 85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját Új Škoda Superb: felsőbb kategóriák térkínálatával a beltérben Új Škoda Superb: felsőbb kategóriák térkínálatával a beltérben Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda
 
Tervben a járműelkobzás Ausztriában

Tervben a járműelkobzás Ausztriában

2023. július 07.
Az Árpád hídon július 1-jén éjjel történt halálos kimenetelű baleset után ismét fellángolt a vita arról, hogy miért nem kobozzák el a notórius gyorshajtóktól az autót.
Részletek

Tervben a járműelkobzás Ausztriában

Az Árpád hídon július 1-jén éjjel történt halálos kimenetelű baleset után ismét fellángolt a vita arról, hogy miért nem kobozzák el a notórius gyorshajtóktól az autót.

Nyugati szomszédunknál, Ausztriában egy törvénytervezet szerint az extrém gyorshajtóktól elkoboznák a kocsit akár örökre. A szabályozás lényege, ha valaki 60 km/h-val gyorsabban hajt, mint a városi sebességhatár (50 km/h) – azaz 110-zel vagy annál többel közlekedik –, illetve 70 km/h-val gyorsabban, mint az autópályán megengedett legnagyobb sebesség, azaz 200-nál többel, annak két hétre lefoglalják a járművét.

A lefoglalás idején megnézik, történt-e már hasonló esete az illetőnek. Ha igen, akkor elveszik a gyorshajtó autóját. Már az első esetnél véglegesen elkoboznák a kocsit, ha a gyorshajtás városban 80-nal vagy a sztrádán 90-nel haladja meg a megengedett legnagyobb sebességet, illetve ha valaki 220-nál gyorsabban hajt az autópályán. A jármű elkobzása mellett még jelentős pénzbírságot is kellene fizetni, valamint a jogosítványt is bevonnák, nehogy egy másik kocsival folytatódjon a száguldozás - í­rja a BRFK.

Tervben a járműelkobzás Ausztriában
Kulcsszavak: Ausztria, baleset, gyorshajtás, közlekedésbiztonság
 
Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt! Abroncsvásárlás: így válasszuk ki a megfelelőt! A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is Áram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot Tervben a járműelkobzás Ausztriában Japán Nagydíj - Hamilton nyerte a kétszer félbeszakított versenyt
 
Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban

Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban

2023. július 07.
A német járműipari vállalatok a korábbinál lényegesen kedvezőbbnek értékelték júniusban aktuális üzleti helyzetüket a müncheni ifo gazdaságkutató intézet legfrissebb felmérése szerint.
Részletek

Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban

Az intézet honlapján szerdán publikált összefoglaló alapján a német autógyártók üzleti helyzete júniusban jelentősen javult. Az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke 37,5 pontra emelkedett a májusi 28,4 pont után.
   
Az ifo intézet (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) júniusra vonatkozó adatai szerint azonban az ágazat vállalatainak üzleti várakozásai nagy mértékben romlottak, az indikátor mínusz 56,9 pontra csökkent az előző havi mínusz 10,3 pontot követően, miután idén áprilisig pozitív tartományban volt.
   
A várakozások mutatója zsinórban ötödik hónapja csökkent júniusban. Legutóbb a 2008-as pénzügyi válság idején volt gyengébb az indikátor, amikor mínusz 67,8 pontra esett.
   
Ennek ellenére a német autógyártók ismét áremelést terveznek. A német autógyártók körében nagyfokú bizonytalanság uralkodik; az áremelések elsősorban a prémiumszegmenst és az elektromos járműveket érinthetik Oliver Falck, az ifo vezető szakértőjének nyilatkozata szerint.
   
A német autóipari beszállítók hangulatát tükröző mutató 41,3 pontról 32,6 pontra csökkent. A német autóipari beszállítókat negatívan érinti a külföldi kereslet hiánya - tette hozzá Oliver Falck. Az autóipari beszállító vállalatok üzleti várakozásai is romlottak, az indikátor mínusz 32,1 pontra csökkent a májusi mínusz 20,3 pontról.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától A Trump-kormányzat jelentősen enyhítette a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának korlátozását A Trump-kormányzat jelentősen enyhítette a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának korlátozását Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban Teljesen új ötajtós csapotthátú a Nissantól Pickup-háború a láthatáron Pickup-háború a láthatáron Hálózatba kapcsolt mobilitási szolgáltatások üzletágat alapít a Bosch Hálózatba kapcsolt mobilitási szolgáltatások üzletágat alapít a Bosch
 
Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon

Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon

2023. július 07.
Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon: 2023. január és június között a BMW eladásai 15 százalékkal, a MINI márkáé 43 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához képest.
Részletek

Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon
A magyarországi márkakereskedések 2690 BMW-t és 351 MINI-t helyeztek forgalomba az idei első fél évben. Ezzel a BMW a hetedik legnépszerűbb márka Magyarországon, a prémium szegmensben pedig az első.
   
Az idén Magyarországon eddig 57 559 új személyautót helyeztek forgalomba, alig haladva meg a 2022. első fél évi 57 408 darabot.
   
A közleményben rámutatnak: a stagnáló magyarországi újautó-piacon a prémium szegmens növekszik, és ez jelentős részben köszönhető a BMW Group teljesítményének.
   
A vállalatcsoport ügyfeleinek 13 százaléka a tisztán elektromos meghajtású modell mellett döntött - emelték ki, hozzátéve: a részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább nőhet.
   
A közlemény idézi Mester Andrást, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetőjét, aki a stabil teljesítményt a kiforrott márkakereskedői háttérnek és az országos partnerségi hálózatuknak tulajdonítja. "Az épülő debreceni BMW-gyárat, amely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group magyarországi jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk" - jelentette ki.
   
A BMW Group korábbi tájékoztatása szerint tavaly a teljes évben 5267 új autót adott el, értékesítése 18 százalékkal bővült, miközben az új személyautók magyarországi piaca akkor 8,5 százalékkal 111 524 darabra zsugorodott. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482-őt helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon.
Kulcsszavak: BMW Group, BMW Group Magyarország, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Tízéves csúcson a használt autó piac Tízéves csúcson a használt autó piac Ismét piacvezető a Suzuki Ismét piacvezető a Suzuki Újabb két kereskedést nyitott a LADA Újabb két kereskedést nyitott a LADA Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét
 
Hétvégén ismét AlfaCity!

Hétvégén ismét AlfaCity!

2023. július 07.
Július 7-8-án (pénteken és szombaton) a Szalki-szigeten rendezik meg AlfaCityt, a világ egyik legnagyobb Alfa Romeo találkozóját, amelyre több mint 1000 autót várnak a szervezők. Az idei újdonság az első zöldrendszámos Alfa Romeo, a plug-in hibrid Tonale!
Részletek

Hétvégén ismét AlfaCity!

Hogy pontosan mennyi Alfa Romeo gyűlik ezúttal össze a rendezvény helyszínén, minden évben fogadások tárgyát képezi a márka rajongóinak körében, de az szinte biztos, hogy idén ezernél is több Alfa Romeo érkezik majdAlfaCitybe, köztük sok érdekes oldtimer és izgalmas tuningautó. Tavaly egyébként 1350 Alfa Romeo fordult meg a kétnapos rendezvény alatt a Szalki-szigeten.

Az egyik izgalmas oldtimer egy 1974-es Junior Zagato, amelyből mindössze 402 darabot gyártottak, és Magyarországon ez az egyetlen példány.

A találkozót a 2004-ben alakult Alfa Amore nevű internetes közösség szervezi. Az első AlfaCityt még 2007-ben rendezték meg, már akkor is több száz autó részvételével. A korábbi találkozókat Esztergomban, Komáromban, Balatonfüreden és Zánkán tartották. A mostani helyszín, a dunaújvárosi Szalki-sziget 2021 óta ad otthont a rendezvénynek. Dunaújváros nagy előnye, hogy gyakorlatilag az ország közepén van és autópályán lehet megközelíteni.

AlfaCity minden ötödik résztvevője külföldi, több külföldi márkaklub képviselőjét is várják a szervezők, egyebek között Olaszországból, Ausztriából, Romániából, Szlovákiából, Szerbiából, Csehországból és Lengyelországból is érkeznek majd alfások.

Hétvégén ismét AlfaCity!

Pénteken inkább a lazább programokra helyezték a hangsúlyt, hogy mindenkinek több ideje legyen körülnézni, de azért a színpadon több beszélgetés is zajlik majd a találkozó legizgalmasabb autóiról.

Ahogy azt már a korábbi években is megszokhatták a rendezvényre kilátogatók, úgy idén is a fellépők többsége vagy Alfa Romeo tulajdonos, vagy szorosan kötődik a márkához. A találkozó szombati napján előadást tart Vályi István az alfás lóhere történetéről, a nap házigazdája pedig idén is Rákóczi Ferenc rádiós műsorvezető, az Alfa Romeo hazai márkanagykövete lesz. Napközben lesz karnevál hangulatú táncshow, felnikitartó-verseny, baleset-megelőzési előadás, de megtartják az alfás tetoválások versenyét is. A színpadra több izgalmas Alfa Romeót is felvisznek majd, hogy alaposan bemutassák őket.

A pénteki programok között van egy kerékpárostúra a Rácalmási szigetekre és egy szakértői előadás a motorolajokról.

A programok sorát mindkét este hajnalig tartó bulik zárják. Pénteken Regán Lili, Naksi, majd DJ Miller zenél. Szombaton napközben fellép az utcazenészekből álló AlfaCity Band, az EZ Fight Zenekar pedig egy az alfásokról és AlfaCityről írt dallal is készül a rendezvényre. Az esti DJ pedig Nigel Stately lesz!

A rendezvény részletes programja megtalálható a www.alfacity.hu címen. AlfaCity főtámogatója az F Automobil Import Kft.  

Kulcsszavak: alfa romeo, kiállítás, tonale
 
SMM 2018: a Scania bemutatja erős és fenntartható motorjainak kínálatát SMM 2018: a Scania bemutatja erős és fenntartható motorjainak kínálatát A Genfi Autószalonon az Alfa Romeo sztárja A Genfi Autószalonon az Alfa Romeo sztárja A DRIVE. Volkswagen Group Forum második kiállításaként megnyílt a „Think New.” A DRIVE. Volkswagen Group Forum második kiállításaként megnyílt a „Think New.” Hétvégén ismét AlfaCity! Rekordlátogatottsággal zárt az idei BUSEXPO Hétvégén ismét AlfaCity! Alfa Romeo 4C világpremier a 83. Genfi Autószalonon
 
A BMW Group Gyár Debrecen stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetemmel

A BMW Group Gyár Debrecen stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetemmel

2023. július 06.
Az oktatás, tudomány és a kutatás-fejlesztés területére is kiterjedő együttműködési megállapodást írtak alá a Debreceni Egyetem (DE) és a BMW Group Gyár Debrecen vezetői az egyetem Learning Center-ében július 4-én.
Részletek

A BMW Group Gyár Debrecen stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetemmel


Az oktatás, tudomány és a kutatás-fejlesztés területére is kiterjedő együttműködési megállapodást írtak alá a Debreceni Egyetem (DE) és a BMW Group Gyár Debrecen vezetői az egyetem Learning Center-ében július 4-én. A két fél közötti együttműködés több éves múltra tekint vissza. A jelenleg öt karra kiterjedő megállapodás olyan mérföldkő, ami teljesen új szintre emeli ezt a partnerséget.

A BMW Group számára az egész világon nagy jelentőséggel bír minden oktatási és képzési együttműködés, így van ez a BMW Group Gyár Debrecen esetében is. Minden tréning és képzés a jövőbe történő befektetést jelenti, különösen, ha fiatalokról van szó, hiszen ők a munka világába lépve, új szemléletükkel saját karrierjük mellett a már meglévő folyamatokat, technológiákat is aktívan formálhatják.

Az eseményen Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a BMW Group Gyár elkötelezett Debrecen mellett, mely elköteleződésben fontos szerepet kap a magasan képzett szakemberekkel való együttműködés. „Fontos, hogy megtaláljuk a megfelelő hozzáállású munkatársainkat. Számunkra a kultúra központi elem, mert hiszünk abban, hogy ez a kulcs a sikerhez. Mindig azt hangsúlyozzuk, hogy a BMW jövőjét itt építjük Debrecenben. Az egyetemben pedig fontos partnerre találtunk ennek megvalósításában” – mondta a cégvezető.


A BMW Group Gyár Debrecen stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetemmel

Papp László, Debrecen polgármestere az aláírás kapcsán rávilágított arra, hogy a megállapodás az egyik legjövőbemutatóbb együttműködés. „A BMW Group esetében olyan tudást, innovációt, vállalati kultúrát képviselő nagyvállalatról beszélünk, amelytől nagyon sokat lehet tanulni. A BMW Group Gyár Debrecen és a Debreceni Egyetem mai napon kötött együttműködési megállapodása által két nagyon erős szövetségesünk lett abban, hogy a debreceni fiatalok ne máshol, hanem itt, ebben a városban képzeljék el a jövőjüket”.

A Debreceni Egyetem Magyarország egyik legrangosabb felsőoktatási intézménye, jelentős tudományos kutatóközpont, amely – felismerve a magas színvonalú, gyakorlatorientált képzésben rejlő szakmai és munkaerő-piaci lehetőségeket – aktívan támogatja az oktatás és az ipar gyümölcsöző együttműködését.

Kossa György, az egyetemet fenntartó Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnöke az eseményen elmondta, hogy ha két világmárka - a BMW és a Debreceni Egyetem - találkozik, az erős üzenet az egyetemen tanuló hallgatóknak és a térség polgárainak egy rendkívül magas, tudományokra épített ökoszisztéma létrejöttéről, ami növeli diplomájuk értékét.

Szilvássy Zoltán rektor kifejtette, hogy a debreceni Magyarország legszélesebb képzési spektrumát kínáló egyeteme, így az intézmény a BMW számára sokat tud nyújtani az oktatás, a képzés, az innováció területén. „Nagy reményekkel állunk ehhez az együttműködéshez, és az, hogy ez a mai napon szerződésben testesül meg, különös kiváltság és öröm a számunkra” – tette hozzá a rektor.

A BMW Group Gyár Debrecen stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Debreceni Egyetemmel

A vállalatnál végbemenő növekedés és fejlődés minden területen jól látható. Az alapkőletétel óta eltelt első év volt az építkezés leglátványosabb időszaka, hiszen a legnagyobb és legfontosabb épületek napról napra nyerik el formájukat. Egyszerre több építési fázis zajlik: miközben ugyanazon épület egyik részén még a tartópilléreket állítják fel, más pontokon már a tető és a homlokzati falak is készülnek, melynek eredményeként az építkezés a tervek szerint halad.

Az első épületek, amelyeket idén átadnak, a Képzési Központ és a Kommunikációs Központ. A Képzési Központ építése a befejező stádiumba lépett, és hamarosan megkezdődik az eszközök telepítése, hogy szeptembertől készen álljon az épület a négy szakmában duális képzésben részt vevő technikus tanulók első csoportjának fogadására.

A BMW Group debreceni gyárában dolgozók száma hónapról hónapra jelentősen növekszik: júliusban már az 500. munkatárs csatlakozott a csapathoz.



  

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, debrecen, Debreceni Egyetem
 
60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája 60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája Autóklub: várniuk kell a dízelbotrányban érintett autótulajdonosoknak Autóklub: várniuk kell a dízelbotrányban érintett autótulajdonosoknak Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban
 
A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel

A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel

2023. július 05.
Kívül ikonikus, belül Dolce Vita : az új Fiat 600e tökéletesen kifejezi az olasz szépséget és életstílust, hűvös dizájnjának és olyan funkcióinak köszönhetően, mint a színterápia és a masszázsfunkció, amely valóban multiszenzoros élményt nyújt.
Részletek

A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel

A FIAT továbbra is élen jár a fenntartható városi mobilitás terén, és bemutatja az új Fiat 600e-t, amely nagyszerűen kiegészíti a márka kínálatát, és a B-szegmensbe való visszatérést jelzi. És ezt úgy teszi, hogy mindent, amit szeret a B-szegmensben, és minden szempontból továbbfejleszti: nagyobb hely, nagyobb hatótáv, megnövelt Dolce Vita érzés. Egyszerűen fogalmazva, az új Fiat 600e a B és B-SUV világ legjavát veszi fel, hogy gyönyörű, örömteli és elkényeztetett vezetési élményt nyújtson.

Elődje és bestseller sikere, az 50-es évekből származó Fiat 600, amely a családok mozgatójaként is ismert, az új Fiat 600e a gyorsan növekvő B szegmens szívébe helyezi magát.

Az új Fiat 600e ideális megoldást jelent mind a város szerelmeseinek, mind a külvilág szerelmeseinek, és tökéletes megtestesítője a márka értékeinek, az olasz stílusnak és a fenntarthatóságnak.

A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel

Hűvös és gyönyörű, nagy mérete, 4,17 méter hosszú, kényelmes hely 5 személy számára, kategóriájában a legjobb elülső tároló, több mint 400 km-es elektromos hatótávval (WLTP kombinált ciklus) és több mint 600 km-rel büszkélkedhet. a város (WLTP városi ciklus), és a legmodernebb biztonsági funkciókat kínálja.

A két különböző, teljesen elektromos változatban, az új Fiat 600e La Prima és az új Fiat (600e) RED változatban kapható, családbarát megoldás a tiszta olasz Dolce Vita teljes megtapasztalására, a környezetre való tekintettel és a társadalmi ügyek iránt.

A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel
Kulcsszavak: elektromos autó, fiat, Fiat 600e, premier, új modell
 
A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A Volvo bemutatta a sokoldalú új V60-as családi kombiját A Volvo bemutatta a sokoldalú új V60-as családi kombiját A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel Volvo FMX az új igásló Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz
 
A 2023-as Kia Picanto merészebb megjelenéssel érkezik

A 2023-as Kia Picanto merészebb megjelenéssel érkezik

2023. július 05.
A Kia paletta legkisebb tagja agresszívabb stílust és továbbfejlesztett utastér-technológiát alkalmaz, bár most már kizárólag szívómotorokkal elérhető, a turbó opció elvesztésével.
Részletek

A 2023-as Kia Picanto merészebb megjelenéssel érkezik

A harmadik generációs Picanto eredetileg 2017-ben jelent meg, és 2020-ban kisebb frissítésen esett át. Ezúttal a Kia komolyabban foglalkozik a stílusfrissítésekkel: a Picanto a maga egyedi módján átvette az „Oposites United” stílusnyelvet.

A második facelift csúcspontja az új arc, az új Y alakú fényszórók (opcionálisan LED) dühösebb és sportosabb megjelenést kölcsönöznek neki. A lökhárító is új, átdolgozott krómozott tigris-orr hűtőrács és egy összetettebb központi légbeömlő, fényes fekete díszítéssel és karosszériaszínű elemekkel.  A profil nagyrészt új vonalakat, míg hátul a Picanto új LED-es hátsó lámpát kapott, amelyek most a hátsó üveg alá vannak csatlakoztatva.


A 2023-as Kia Picanto merészebb megjelenéssel érkezik

A hátsó lökhárítót is élesebb stílusjegyekkel frissítették, beleértve a kisebb fényvisszaverőket a műszellőzőnyílásokon, agresszívebb diffúzort és a látható kipufogócsövek hiányát. A tipikus Kia jegyeket csak a zászlóshajó GT-Line díszítést láthatjuk, és nem az alapmodellt, amely egyszerűbb kialakítást alkalmaz a karosszéria számára.

Az alapmodell alapkivitelben 14 colos kerekekkel érkezik, ellentétben a GT-Line-nal, amely 16 colos könnyűfémeket kapott gyémánt csiszolású felülettel. A színpaletta 9 opciót tartalmaz, köztük 4 új árnyalatot.

A 2023-as Kia Picanto merészebb megjelenéssel érkezik
Kulcsszavak: kia, Picanto, Picanto GT-Line
 
Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét A Genfi Autószalonon a Kia megmutatta elektromos jövőjét A 2023-as Kia Picanto merészebb megjelenéssel érkezik Létszámbővítésre készülnek a szlovákiai autógyárak Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 171 - 180