Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 171 - 180
A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

2021. február 25.
A Shell mai nappal bejelenti a legnagyobb szén-dioxid semleges programját a kenőanyag piacon, ezáltal Partnereink már karbon semleges olajokat is választhatnak a személygépjármű és további szektorokban.
Részletek

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

A Shell mai nappal bejelenti, hogy szén-dioxid semleges kenőanyagokat gyárt személygépjárművekhez, teherautókhoz és ipari berendezésekhez. Ez a kezdeményezés nagyban segíti kiszolgálni a növekvő igényét partnereinek, legyen szó akár szállítmányozásról, akik csökkenteni szeretnék a szén-dioxid lábnyomukat illetve ellensúlyozni a kibocsátást egy jól megválasztott kenőanyag által.

A program során világszinten a Shell kompenzálja a teljes termék életciklus alatt történő CO2 kibocsátást több mint 200 millió liter teljesen szintetikus kenőanyag kapcsán, ami egyenértékű 340,000 autó CO2 kibocsátásával, de a cél a 700,000 tonna szén-dioxid kibocsátás éves szinten. Európát tekintve mindez több mint 60 millió liter teljesen szintetikus kenőanyagot és 130,000 személygépjárművet és közelítőleg 280,000 tonna szén-dioxid kibocsátás kompenzálását jelenti éves szinten.

Parminder Kohli, Shell Vice President Lubricants Europe, Russia and Africa nyilatkozata alapján: “A világ legnagyobb kenőanyag gyártójaként törekednünk kell a partnereink igényeinek teljes mértékű kiszolgálására. Azon munkálkodunk, hogy elkerüljük, de legalábbis csökkentsük a károsanyag-kibocsátást, azzal, hogy megújuló energiaforrásokat használunk a kenőanyagok gyártása során, csökkentjük a gyártás során keletkező hulladék mennyiségét, és növeljük a működésünk energia hatékonyságát. Továbbá segítséget nyújtunk partnereinknek, hogy ellensúlyozni tudják a károsanyag kibocsátást, ha a megfelelő kenőanyagot választják.  Ez egy út a sok közül, mellyel környezetünkért tehetünk.”

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában


A Shell karbon semleges kenőanyagai a főbb piacokon lesznek elérhetőek Európában, mint az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Lengyelország, Hollandia, Belgium, Luxemburg és Törökország. Ezen termékek elérhetőek lesznek azon piacokon is, ahol a Shell hivatalos forgalmazói vannak jelen, mint például Magyarország. A Shell ellensúlyozza a kibocsátást egy válogatott teljesen szintetikus kenőanyag termékportfólió által, ami magába foglalja: a Helix személygépjármű motorolajat, a Rimula tehergépjármű motorolajat és széles körben ipari kenőanyag családjait is, mint például a Shell Omala, Shell Naturelle, és jónéhány Shell Gadus termék a szélerőművi szektorban.

Ez a program hozzájárul a Shell által kitűzött célhoz, hogy 2050-ig (vagy hamarabb) nulla kibocsátású energiavállalat legyen, ezzel is segítve a környezetet. Míg a kibocsátás elkerülését és csökkentését célzó intézkedések kínálják a legjobb módszert az emisszió hosszú távú leküzdésére, a követelményekhez igazodó megoldások bevezetéséig a Shell portfólióján és teljes ellátási láncán keresztüli szén-dioxid-ellensúlyozó program azonnali megoldást kínálnak a CO2-kibocsátás csökkentésére.

A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában

A Shell természeti alapú szén-dioxid-kibocsátási portfóliója kompenzálni fogja e termékek teljes életciklusának CO2-kibocsátását, az alapanyagtól a csomagoláson át a gyártást és értékesítést is beleértve, kiegészülve a felhasználással. Az így készült szintetikus Shell kenőanyagok teljes életciklusában ellensúlyozza a CO2 kibocsátást több tevékenységével, mint faültetési kampányok, megújuló energiaforrások kutatása és fejlesztése, karbonkvóta vásárlása. Minden egyes szén-dioxid kibocsátási egység (karbon kredit) segít csökkenteni az üvegház hatású gázok termelődését, ami 1 tonna CO2 -vel egyentértékű.


Kulcsszavak: kenőanyag, környezetbarát, Shell
 
Hét magyar diákcsapattal ünnepli 30. versenyét a Shell Eco-maraton Hét magyar diákcsapattal ünnepli 30. versenyét a Shell Eco-maraton A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése A SHELL bemutatja a karbonsemleges kenőanyag portfólióját Európában A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra Hat Magyar diákcsapat a Shell Eco-marathon Europe 2016-os versenyén Hat Magyar diákcsapat a Shell Eco-marathon Europe 2016-os versenyén A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez A SEAT célja, hogy hozzájáruljon a károsanyag kibocsátás nélkül működő városok létrejöttéhez
 
A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

2021. február 25.
2021. február 1-jén a BMW Group tizenkilenc európai országban vezette be szabványosított járműtöltési tarifáját. Az egységesítés az öreg kontinens több mint 173 000 nyilvános járműtöltő pontját érinti.
Részletek

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

A BMW és MINI modellek nyilvános járműtöltéséhez a BMW Group Európa tizenkilenc országában azonnali hatállyal új, szabványosított tarifát vezetett be. Ezzel a lépéssel a müncheni központú vállalatcsoport még vonzóbbá tette ügyfelei számára a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók üzemeltetési költségét, egyúttal az elektromos mobilitás népszerűségének folyamatos növekedésére és hálózatról tölthető modellpalettája tavalyi kimagasló értékesítési mutatójára (+31,8%) is naprakészen reagált.

A BMW Charging és / vagy a MINI Charging egyszeri regisztrációja csak Európában több mint 500 szolgáltató több mint 173 000 nyilvános járműtöltő pontján kínál szabványosított járműtöltési opciókat. A BMW Group ügyfelei kétféle alap csomag közül választhatnak, járműtöltési preferenciáik, vezetési szokásaik és igényeik szerint. A „Flex” és az „Active” csomaghoz egyaránt elérhető az „IONITY Plus” kiegészítő is.

„A magával ragadó modellpaletta mellett a versenyképes, átlátható tarifát kínáló, megbízható járműtöltési infrastruktúra kiépítése is alapvető fontosságú az elektromos mobilitás térnyeréséhez és elfogadottsága növeléséhez – a BMW Charging és a MINI Charging alkalmazásokkal pedig ügyfeleink pontosan ezt kapják” – nyomatékosította Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért.

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

„Active csomagunk tarifájával számolva Németországban a villamosenergia költségei több mint 25 százalékkal olcsóbbak, mint az ugyanannyi mobilitást kínáló bármelyik üzemanyagé, még azon ügyfeleink esetében is, akik nem tudják otthon vagy a munkahelyükön tölteni az autójukat és így a nyilvános járműtöltő hálózatra kell támaszkodniuk. Mindez azt jelenti, hogy a szóbeszédet, amely szerint a hálózatról tölthető autók töltése drágább, mint a benzines vagy dízelüzemű erőforrással szerelt modellek tankolása, teljes mértékben meg tudjuk cáfolni” - tette hozzá Pieter Nota.

Egyszerű hozzáférés több mint 500 szolgáltató európai járműtöltési infrastruktúrájához: egy kártya + egy alkalmazás az összes nyilvános járműtöltő ponthoz

A BMW Group holisztikusan közelíti meg az elektromos mobilitás kérdéskörét: a BMW Charging és a MINI Charging a vállalatcsoport minden ügyfelének átfogó járműtöltési megoldásokat kínál – az otthoni járműtöltéstől kezdve, a fali töltők installálásán és a digitális szolgáltatások rendszerbe állításán keresztül, egészen a BMW Charging és a MINI Charging nyilvános járműtöltő hálózatáig.

Az egyszeri regisztrációt követően egy kártya – vagy igény szerint egy alkalmazás – több mint 173 000 nyilvános járműtöltő ponthoz (162 000 AC és 11 000 DC, köztük akár 150 kW töltési kapacitásra is képes, nagyteljesítményű (HPC) töltőállomásokkal) kínál kényelmes hozzáférést Európában. Ebből mintegy 300 szolgáltató több mint 33 000 nyilvános járműtöltő pontja Németországban található. Magyarországon 4 szolgáltató több mint 1500 töltőpontját tudnak használni a felhasználók a szolgáltatással.

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

A BMW Charging és a MINI Charging járműtöltő hálózatának a BMW Group közös vállalkozásként működtetett, nagyteljesítményű IONITY járműtöltő pontjai is részei. Az IONITY járműtöltő parkjai – egyenként átlagosan négy járműtöltő oszloppal – Európa főbb autópályái és tranzitútvonalai mentén találhatók. Itt például egy 10 perces járműtöltés a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint több mint 100 kilométerre elegendő energiával vértezi fel a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km (NEDC) / 18,6 – 19,0 kWh / 100 km (WLTP); kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km). 2021 végéig Európában több mint 400 új járműtöltő állomás épül, miközben a városokon belüli hálózatbővítés is tervben van.

A BMW / MINI Charging használata olyan egyszerű, mint bankkártyával vásárolni

A BMW Charging és a MINI Charging folyamatosan növekvő hálózata tökéletes megoldást kínál azoknak az ügyfeleknek, akik nem tudnak vagy nem akarnak kiépíteni otthonukban megfelelő járműtöltő infrastruktúrát, és autójukat munkahelyükön sem tudják tölteni. A BMW / MINI Charging a parkolás minden elképzelhető formáját egyesíti a járműtöltéssel, legyen szó akár üzleti megbeszélésekről, városnéző körutakról vagy éttermi megjelenésekről. Sőt mi több, a hálózat azoknak is kiváló választás, akik a hosszabbra nyúló utazásokat részesítik előnyben – például szabadság vagy üzleti út alkalmával. A BMW és a MINI ügyfelei a következő nyilvános járműtöltő tarifák közül választhatnak, járműtöltési preferenciáik, vezetési szokásaik és igényeik szerint.

A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást

„Active” tarifa: az újratervezett alaptarifa az alacsonyabb költségek mellett átláthatóbb működést is kínál – kiváltképp azon ügyfeleknek, akik csak vagy főként nyilvános járműtöltő pontokat használnak –, hiszen a hálózat összes járműtöltő pontjának költsége előre, már a töltés megkezdése előtt megbízhatóan tervezhető. Az „Active” tarifa 1990 forintos alap havidíjáért például az ügyfelek hazánkban 85 forint (AC), illetve 130 forint (DC, 90 perc után 130 forint/perc extra töltőfoglalási díj) kilowattóránkénti szabvány díjért tölthetik fel autójukat a BMW Charging és a MINI Charging hálózatában.

Az „IONITY Plus” kiegészítő azon ügyfeleknek kínál kifejezetten vonzó plusz szolgáltatásokat, akik rendszeresen tesznek meg hosszabb távolságokat és gyakran töltik autójukat az autópályák mentén. A kiegészítő 4300 forint alap havidíjáért a BMW és a MINI ügyfelei egyaránt 105 forint (HPC) kilowattóránkénti szabvány díjért tölthetik fel autójukat az IONITY akár 150 kW töltési kapacitásra is képes, nagyteljesítményű töltőállomásain.

Ráadásul a BMW Group azon ügyfelei, akik új, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt BMW vagy MINI modellt vásárolnak, az első 12 hónapban havidíj nélkül részesülnek az „Active” tarifa kedvező díjaiban, amely még tovább fokozza a benzines, illetve dízelüzemű modellekkel szemben jelentkező üzemeltetésiköltség-különbségeket. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3, BMW iX (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: < 21 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km; a teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) és BMW i4 modellhármashoz ráadásul az „IONITY Plus” kiegészítőt is havidíj nélkül kínálja a bajor prémiumgyártó.

„Flex” tarifa: a BMW Group azon ügyfelei, akik kevésbé rendszeresen vagy spontán alkalmakkor használják a nyilvános járműtöltő pontokat, sokkal inkább a havidíj-mentes „Flex” tarifában találhatják meg számításaikat. A BMW és a MINI ügyfelei egy egyszeri regisztráció után hozzáférhetnek a BMW / MINI Charging hálózatában található összes nyilvános járműtöltő ponthoz, amelyeken az adott szolgáltató díjszabása mentén tölthetik fel autójukat.

Az ügyfél hazájának határain kívül az adott nemzetre érvényes járműtöltési tarifák az irányadóak, miközben a bajor prémiumgyártó ügyfele az „Active” tarifa és az „IONITY Plus” kiegészítő szabványosított díjszabásait ugyanúgy kihasználhatja.

Kulcsszavak: bmw, BMW Group, Mini, zöld
 
A BMW / MINI Charging a benzinnél és a gázolajnál is olcsóbbá teheti az elektromos autózást Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése
 
Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

2021. február 23.
Februárban egyszerre tapasztalhattuk meg a dermesztő fagyokat, és a tavasz kezdeti melegségét.
Részletek

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

Talán már el is gondolkodtak néhányan azon, hogy le kellene cserélni a téli gumikat nyárira. Ezzel érdemes még várni, ugyanakkor nem árt, ha előre gondolkodunk, és időben kérünk időpontot a márkaszervizbe. De akkor már ne csak abroncscserére, hanem egy átfogó tavaszi felkészítésre is. Az Autóváros szakemberei elárulják, miért fontos ez.

„Általában már március első napjaiban elkezdődik nálunk a téli gumik lecserélése” – kezdte Simon Péter, Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. „Szakembereink azonban mindig felhívják ügyfeleink figyelmét arra, hogy tartsák fent a téli abroncsokat egészen addig, amíg a napi átlaghőmérséklet nem emelkedik 7 Celsius fok fölé. Igaz, közel 10 éve történt már az az extrém eset, hogy a március közepi havazás lebénította az egész ország közlekedését, de onnantól fogva ez a nap egy lélektani határnak számít.

A tavaszi reggeleken és estéken ugyanis még mindig lehűlhet annyira a hőmérséklet, amihez a téli gumi több biztonságot nyújthat munkába menet, illetve hazafelé. Egy-egy tavaszi záporról, kiadósabb esőzésről nem is beszélve, amikor a síkossá váló aszfalton csökkenhet autónk kontrollálhatósága, a féktáv pedig jelentősen megnőhet.” Az viszont semmiképp sem követendő példa, hogy teljesen elhalasztjuk a cserét, és nyáron is a hidegebb időre való abroncsokkal autózunk. Ilyenkor nemcsak gyorsabban kopik el a kerekek felülete, hanem csökken gépkocsink stabilitása, megnövekszik a fékút, valamint zajosabb lesz a gördülés is.

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

Az óbudai vállalat szakembere hangsúlyozza, hogy foglaljunk előre időpontot az Autóváros 24 márkaszervizébe, ha azt szeretnénk, hogy a leginkább tervezhető legyen a programunk. De mégis milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, mielőtt egy újabb szezont kezdenénk meg a kerekekkel? A használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az abroncsok élettartamára. Igaz, nincs ökölszabály arra vonatkozóan, hogy a gyártástól számítva hány évig ajánlatos egy-egy garnitúrát használni, de azért a 8-10 éves darabok már cserére érettek. A gumik profilmélysége azonban pontosan meg tudja határozni, meddig autózhatunk biztonságosan az adott abroncsokkal – ez az érték a nyáriak esetében 1,6 mm. A gumik légnyomását, anyagát, valamint kopottságát is érdemes időnként ellenőrizni, de a márkaszervizek erre is ügyelnek a cserék, szervizek alkalmával.

Hol és hogyan érdemes tárolni a leszerelt abroncsokat? Mindenképp hűvös, száraz és fénytől védett helyet keressünk nekik, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja anyaguk elöregedését. A gumikat minden esetben a szennyeződésektől alaposan megtisztítva és állítva pakoljuk el, felnire szerelve azonban egymásra fektetve tároljuk őket. Ha otthon viszont nincs elég helyünk a tároláshoz, a Duna Autó gumihotel szolgáltatását is igénybe vehetjük.


Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során? 


Nem csak az abroncsok, hanem a kocsi egyéb alkatrészei, tartozékai is megérdemlik a tavaszi frissítést, hiszen a tél folyamán rengeteg külső, viszontagságos hatás éri autónkat. Simon Péter szerint 3+1 tanácsot érdemes megfogadni autósként, ha azt szeretnénk, hogy gépkocsink minél hosszabb ideig álljon gondtalanul rendelkezésünkre:

1.    Karosszéria és alváz

Végezzünk alapos alvázmosást a tavasz beköszöntével! A só és egyéb kemikáliák ugyanis a karosszérián és az alvázon is komoly károkat tud okozni, gyorsabb rozsdásodást idézhet elő. Emellett ellenőrizzük, hogy nem történt-e fizikai sérülés, elhasználódás a futómű-alkatrészekben, a kipufogórendszerben vagy az alvázon futó csövekben, vezetékekben!

2.    Klímaberendezés

Tisztíttassuk ki, fertőtlenítsük a légkondicionáló berendezést, és ha szükséges, cseréltessük ki a pollenszűrőt! A klíma télen jó megoldás a párátlanításra, nyáron viszont fokozottabb igénybevételnek tesszük ki, hiszen csak ennek segítségével tudjuk jól lehűteni az autót. Ez nem csak komfortérzetünk miatt fontos, de azért is, mert a hőmérséklet koncentrációs képességünkre is hatással van, ezáltal pedig a biztonságos vezetésre is. Autónk klímája a nedves, nehezen hozzáférhető elemek miatt a mikroorganizmusok, baktériumok melegágya lehet, amelyek ha bekerülnek az utastérbe, komolyabb egészségügyi problémákat is okozhatnak. Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi járványügyi helyzetben a teljes autófertőtlenítés is hasznos lehet bizonyos időközönként.

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?

3.    Hűtőrendszer és folyadékok

Ellenőriztessük a hűtőrendszert, és ha szükséges, pótoljuk a hiányzó hűtőfolyadékot! A hűtőrendszer nagyobb terhelésnek van kitéve melegebb időben, hiszen ilyenkor nem olyan jó a hőleadása. Éppen ezért fontos, hogy tökéletesen működjön, véletlenül se szivárogjon, és ezzel ne okozzon műszaki problémát járművünkben.

+1. A fogyasztás optimalizálása

Ha esetleg komolyabban berendezkedtünk autónkban is a hidegebb hónapokra, a jégoldó és kaparókesztyű mellett például hólapátot vagy útsót is tartunk a csomagtartóban, akkor érdemes ezeket kivenni, és helyet csinálni a tavaszi kirándulásokhoz. Ugyanakkor ügyeljünk arra is, hogy a tetőboxot, keresztrudakat, kerékpár-tartókat ne tartsuk fent autónkon állandó használati jelleggel, hiszen akár 3-5%-kal is megnövelheti gépkocsink fogyasztását.

Nem is kérdés, hogy a szakemberek minden karbantartási munkát megbízhatóan elvégeznek autóján a tavaszi felkészítés során – akárcsak a Duna Autó 24 márkaszervizében.

Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során?
 


Kulcsszavak: Duna Autó, márkaszerviz, Simon Péter, tavaszi felkészítés
 
Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani? Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani? Miért érdemes előre gondolkodni autónk tavaszi felkészítése során? Átadásra került a legelső Nissan Pulsar Meddig érdemes halogatni a gumicserét? Meddig érdemes halogatni a gumicserét? Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac
 
A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

2021. február 23.
A mai napon, egy virtuális világpremier keretében bemutatkozott a Hyundai tisztán elektromos, kompakt szabadidőjárműve, az IONIQ 5. A modell formavilága olyan új lehetőségeket térképez fel, amelyek csak kifejezetten elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel valósíthatók meg.
Részletek

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

A Hyundai Motor Company a mai napon, egy virtuális világpremier keretében bemutatta az IONIQ 5 kompakt szabadidőjárművet. A Hyundai új, akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) felvonultató IONIQ almárkájának első tagjaként az IONIQ 5 fenntartható megoldásaival és innovatív funkcionalitásával új mércét állít az elektromobilitás életstílusának.

Az IONIQ 5 alapját a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemeze adja: az ebből adódó, nyújtott tengelytáv határozta meg a modell egyedi arányait. Az E-GMP alkalmazása tette lehetővé az IONIQ 5 innovatív, számos tapintási ponton környezetbarát anyagokkal borított belső kialakítását; a kiemelkedő teljesítményhez társuló, ultragyors töltési lehetőséget és V2L (járműből a fogyasztóra) funkcionalitást; valamint azokat a fejlett online kapcsolódási és vezetőtámogató szolgáltatásokat, amelyek a felülmúlhatatlan utazási élmény mellett kiemelkedő biztonságot is szavatolnak.

„Az IONIQ 5 korlátozások nélkül alkalmazkodik mindenki életstílusához, és az egész utazás során előre gondoskodik az utasok igényeiről.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „Túlzás nélkül az első olyan elektromos jármű, amely belső terének és fejlett technológiáinak innovatív felhasználásával vadonatúj élményt biztosít.”

Az elektromos járművek tervezésének új korszakát harangozza be

Az IONIQ 5 progresszív formaterve szakít a múlt bevett szokásaival, és kihasználja a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett padlólemezből adódó, új formatervezési szabadságot.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

A vállalat első sorozatgyártású modelljének, a Hyundai Pony-nak a merészségét idéző IONIQ 5 rávilágít arra a 45 éve tartó utazásra, amely során a Hyundai az ügyfelek életének szerves részévé vált, és ezzel kapcsot teremt a múlt, a jelen és a jövő között. Az IONIQ 5 ezzel újraalkotja az időtlen formaterv fogalmát, egyben megteremtve azt a tematikát, amely az IONIQ modellcsalád bővülésével együtt fejlődik majd.

Az IONIQ 5 a Pony által ihletett sziluett és a 3000 mm-es tengelytáv társításának köszönheti egyedülálló külső stílusát. Ahhoz, hogy a nyújtott tengelytávból adódó, újszerű arányokat a modern elektromos járművek tipológiához igazítsák, a formatervezőknek különösen kifinomult megközelítést kellett alkalmazniuk.

Elöl a kerékívekre rázáródó motorházfedéllel találkozunk; ez a Hyundai történetében most először alkalmazott megoldás rendkívül szűk illesztési hézagokat, és ezáltal optimális aerodinamikai teljesítményt eredményez. Az első lökhárító hangulatát az a látványos V-alak határozza meg, amely az IONIQ 5 összetéveszthetetlen fénykarakterét megteremtő, jellegzetes nappali világítást is magában foglalja. Az apró, pixelszerű LED-csoportok a jármű faránál is visszaköszönnek.

Oldalt a karosszéria síkjába simuló, onnan automatikusan kiemelkedő kilincsek nem csak letisztult felületet, de jobb aerodinamikai hatásfokot is eredményeznek. Az orr és a far formai elemei az ajtóknál olvadnak egységbe, megvalósítva a vadonatúj Hyundai Tucsonnál bevezetett ´parametrikus dinamika´ formanyelvet. A Hyundai 45 elektromos tanulmányautót idéző, robusztus C-oszlop messziről felismerhető, tiszteletet parancsoló megjelenéssel vértezi fel az IONIQ 5-öt.
A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

Az aerodinamikailag optimalizált keréktárcsákon is visszaköszön a parametrikus pixel dizájntematika: 20 colos átmérőjükkel ezek a legnagyobb keréktárcsák, amelyeket a Hyundai valaha elektromos járműre szerelt. A kerekekkel válnak teljessé az IONIQ 5 tökéletesített, a Hyundai E-GMP platformjához optimalizált arányai.

„Új mobilitási élmény egy új generáció számára. A projekt első pillanatától kezdve ez volt a feladatunk: hogy tovább tekintsünk a látóhatárnál, mégis megőrizzük a Hyundai alapvető értékeit.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „Az IONIQ 5 az időtlen értékek új definíciója: egy közös szál, amely kapcsolatot teremt a márka múltja, jelene és jövője között.”

Az „élettér” tematika határozza meg a belső minden elemét, mindenekelőtt azt az „univerzális sziget” névre keresztelt padlókonzolt, amely akár 140 mm-rel hátrébb tolható. Az univerzális sziget, valamint az akkumulátoroknak otthont adó, teljesen sík padló szabadabb mozgást tesz lehetővé a fedélzeten.

Az IONIQ 5 első ülései elektronikusan szabályozhatók. Az ülések optimális szögben dönthetők hátra, így az utasok a súlytalanság élményét élhetik át. A Hyundai mintegy 30 százalékkal csökkentette az első ülések vastagságát, ezzel még több helyet biztosítva a hátul utazóknak.

A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig; a környezetbarát módon feldolgozott, növényi cserzésű bőrtől kezdve a növényi alapú biofestékekig.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

Az ügyfelek kilencféle karosszériaszín közül választhatnak; ezek közül öt, természeti ihletésű árnyalat kizárólag az IONIQ 5-höz rendelhető. A beltérben háromféle színharmónia áll rendelkezésre.

Minden ügyféligényt kielégítő elektromos hajtási rendszerek


Az IONIQ 5-höz elérhető, elektromos hajtási konfigurációk minden ügyfél mobilitási igényeihez igazodnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén. Az ügyfelek kétféle akkumulátorcsomag – 58 kWh vagy 72,6 kWh – közül választhatnak, ahogy villanymotor-konfigurációból is kettő áll rendelkezésre: az egyiknél csak a hátsó tengelyen, a másiknál elöl és hátul egyaránt található villanymotor. Az összes elérhető elektromos hajtási konfiguráció kiemelkedő hatótávolságot kínál; a végsebesség minden esetben 185 km/óra.

A hajtáslánc-kínálat csúcsán a 72,6 kWh-os akkumulátorral társított összkerékhajtású (AWD) konfiguráció áll: ennek rendszerteljesítménye 225 kW; maximális kombinált forgatónyomatéka 605 Nm. Ez a hajtáslánc 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Ugyanez a 72,6 kWh kapacitású akkumulátor kétkerék-hajtással (2WD) társítva 470-480 kilométeres elektromos hatótávolsággal vértezi fel az IONIQ 5-öst (WLTP norma szerint.)  

Ultragyors akkumulátortöltés innovatív V2L (járműből a fogyasztóra) funkcióval

Az IONIQ 5 E-GMP padlólemeze 400V és 800V töltési rendszereket is képes kezelni. A platform alapértelmezésben a 800 voltos töltést is támogatja, ám további komponensek vagy adapterek nélkül is alkalmas a 400V-os töltés fogadására. A többféle feszültségű töltőrendszer világelső, szabadalmaztatott technológiája a villanymotort és az invertert felhasználva alakítja át a 400V-ot 800V-ra, így gondoskodva a kiszámítható töltési kompatibilitásról.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

350 kW teljesítményű töltőt használva az IONIQ 5 mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Az IONIQ 5 csupán 5 perc alatt 100 kilométer megtételére (WLTP) elegendő töltést képes felvenni.

Emellett az IONIQ 5 innovatív V2L funkciójának köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést (pl. elektromos kerékpár, elektromos robogó vagy kempingfelszerelés) tölthetnek vagy működtethetnek a járműről, amely így guruló töltőként szolgál.

A V2L funkció legnagyobb kimenő teljesítménye 3,6 kW. A V2L csatlakozó aljzat a második üléssor alatt található, és a jármű aktív állapotában használható. Kívül, az akkumulátor töltésére szolgáló aljzat mellett egy másik V2L csatlakozót is elhelyeztek. A felhasználók konverter segítségével tölthetik nagyteljesítményű elektromos berendezéseiket. A külső csatlakozóról a jármű lekapcsolt állapotában is vételezhető elektromos áram.

Innovatív kapcsolódási és vezetőtámogató funkciók a biztonság és a kényelem szolgálatában


Az IONIQ 5 fejlett technológiák alkalmazásával biztosít fokozott digitális felhasználói élményt. A széles, konfigurálható, kettős vezetői környezet egy 12 colos infotainment érintőképernyőből, valamint egy árnyékoló nélküli, 12 colos digitális műszeregységből áll, amely a felhasználók igényei szerint testre szabható.

Az IONIQ 5 az első olyan Hyundai modell, amely kiterjesztett valóságú Head-Up kijelzőt (AR HUD) alkalmaz, gyakorlatilag kijelzővé alakítva át a szélvédőt.

A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

Az IONIQ 5 a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját is megkapta, és ezáltal a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének. Az IONIQ 5 a Hyundai történetében elsőként kínál Autópálya asszisztens 2 (HDA 2) funkciót. A további vezetőtámogató funkciók között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW), vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), és így tovább.

Az IONIQ 5 európai forgalmazása 2021. első félévében veszi kezdetét egyes kiválasztott régiókban.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, Hyundai, IONIQ 5, új modell
 
A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a  Kia cee’d GT Line Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a Kia cee’d GT Line Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció Visszaszámlálás az új Golfhoz: Golf II – a tökéletesített koncepció A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát Nissan e-NV200 luxus kiadásban Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez
 
Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

2021. február 22.
A Toyota hálózatról tölthető hibrid szabadidőjárműve mintegy másfélszer akkora távolságot tud megtenni tisztán elektromos üzemben, mint versenytársai többsége. Mindez az átlagos hétköznapokon keveseket érdekel, ám amint beköszönt a tél, állva hagyja a többieket a RAV4 Plug-in Hybrid.
Részletek

 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

A világ fejlett országaiban jelentős különbségek mutatkoznak a napi ingázás távolságában. Az átlagos észak-amerikai dolgozó 26 kilométerre lakik a munkahelyétől, a britek esetében 19 kilométer az átlag, Ausztráliában az ingázók kétharmada nem utazik többet 14 kilométernél egy irányban.

A különbségekben számtalan tényező játszik szerepet, a földrajzi adottságoktól a társadalmi szokásokon át a városok történelmi kialakulásáig és közlekedési hálózatáig. A lényeg azonban az, hogy egy társadalom akkor tud hatékonyan átállni az elektromos közlekedésre, ha a lakosság többsége képes belső égésű motor nélkül intézni mindennapos autózását: amíg ez nem megy az év 12 hónapjában, nehéz rávenni az átállásra az embereket.

Európában átlagosan kevesebb mint 15 kilométert kell megtennünk reggelente, hogy bemenjünk a munkahelyünkre, és ugyanennyit este haza . Ha tehát egy hálózatról tölthető (plug-in hibrid vagy akkumulátoros elektromos) jármű egy feltöltéssel képes megbízhatóan megtenni az oda-vissza távolság másfélszeresét – hiszen boltba, iskolába, edzésre, színházba és ki tudja, hány helyre megyünk még egy átlagos napon –, akkor már alkalmas arra, hogy elkezdje átformálni a felhasználók gondolkodását.

 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

Ez egybevág azzal a gyakorlattal, hogy a legtöbb, Európában forgalomba hozott plug-in hibrid jármű akkumulátor-kapacitását úgy méretezik a gyártók, hogy a felhasználók 50 kilométer körüli távolságot tudjanak megtenni tisztán elektromos üzemben, ennél persze a gyakorlati felhasználás általában kevesebb hatótávot mutat.

Ehhez képest a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid WLTP norma szerinti elektromos hatótávolsága vegyes üzemben 75 (városban pedig lenyűgöző 98) kilométer – jelentősen több, mint a konkurenseké. Felesleges extra, gondolhatják sokan, amit a mindennapokban úgysem tudunk kihasználni (bár ezzel nem értene egyet az európai ingázóknak az a közel egynegyede, akik több mint húsz kilométerre laknak munkahelyüktől4). Ez igaz is lehet az év nyolc hónapjában, ám amint beköszönt a tél, fordul a helyzet.

Egy reprezentatív (102 különböző típus 4200 példánya által megtett 5,2 millió kilométernyi utazáson alapuló) felmérés ugyanis egészen pontosan meghatározta a környezeti hőmérséklet és a modern plug-in és tisztán elektromos járművek hatótávolsága közötti összefüggést. A résztvevők 21,5 °C-on mérték a legjobb hatótávolsági értékeket, a hőmérséklet csökkenésével pedig egyre romlott az egy feltöltéssel megtehető távolság. A közhiedelem szerint ez az akkumulátorok töltésmegtartó képességének romlása miatt van, de ennél prózaibb a helyzet: a bepárásodó ablakok és a didergő utasok miatt jelentős energiamennyiséget használunk el fűtésre.
 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

Míg a fent említett 21,5 Celsius-fokban akár a laboratóriumban mért hatótávolságnál is messzebb juthatunk egy feltöltéssel, 0 °C-nál az érték már csak 80 százaléka a hivatalos távolságnak, mínusz 10 Celsiuson 60 százalékra esik vissza a hatótávolság, mínusz 20 foknál pedig pont fele annyit tudunk utazni, mint ideális körülmények között. Közép-Európában évente legfeljebb pár hétig mérhető ilyen hideg, ám ez aligha vigasztalja azokat, akik –10 °C-ban kénytelenek lemondani plug-in autójuk környezetbarát üzemeltetéséről, mert az az ígért 50 helyett csupán 30 vagy még ennél is kevesebb kilométert tud megtenni egy feltöltéssel.

A felmérés szerint a Toyota RAV4-re ezzel szemben ilyenkor is számíthat a gazdája: az ilyen körülmények között mért – kifejezetten jónak számító – 45 kilométeres valós hatótávolság pont elegendő ahhoz, hogy oda-vissza emissziómentesen közlekedjünk. Ugyanezt tapasztalta egyébként a közelmúltban a legnagyobb kanadai autós folyóirat  szerkesztője, amikor a modell helyi szabvány szerint 67 kilométerre hitelesített hatótávolsága mínusz 15 fokban csupán 50 kilométerre csökkent, nem nehezítve a mindennapi használatot.

 Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye

A Toyota RAV4 extrém hatótávolsága azonban nemcsak télen, de nyáron is valós előnyöket hordoz: a fent említett elemzésből ugyanis az is kiderül, hogy a hőmérséklet emelkedésével ismét csökkenni kezd a tényleges hatótávolság. A magyarázat ugyanolyan egyszerű, mint télen: amint melegünk van, bekapcsoljuk a klímaberendezést, vagy leengedjük az ablakokat. Ez egy benzin- vagy dízelmotoros autóban is megnöveli a fogyasztást, az elektromos hajtásra pedig annál is nagyobb terhet ró. Ki gondolta volna: 40 °C-os hőségben ugyanolyan mértékben romlik a hatótávolság, mint fagypontnál, azonban az összes vizsgált modell közül a RAV4 PHEV modell teljesített a legjobban és még ilyenkor
Kulcsszavak: plug-in hibrid, rav4, toyota
 
Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye A Toyota hibridek globális értékesítése meghaladta a 6 milliós darabszámot Toyota Land Cruiser: A legbiztonságosabb terepjáró? Toyota Land Cruiser: A legbiztonságosabb terepjáró? Minél nagyobb a hideg, annál nagyobb a Toyota RAV4 PHEV előnye Megduplázza e-autó töltőpontjai számát az ELMŰ Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon A Z-generáció a villanyautókra szavaz A Z-generáció a villanyautókra szavaz
 
Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

2021. február 22.
A márka hároméves történetének második hálózatról tölthető hibridmodellje (Plug-in Hybrid Vehicle; PHEV) jelenik meg az értékesítési palettán és márciusban érkezik a márkakereskedőkhöz. A 204 és 245 lóerős változatban kínált CUPRA Formentor e-HYBRID gyártása az első néhány hétben napi százdarabos volumennel veszi kezdetét.
Részletek

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

Megkezdi új Formentor e-HYBRID modellje gyártását a CUPRA, az újdonság márciustól érkezik a piacra. A 204 és 245 LE teljesítményű, két új, hálózatról tölthető hibridváltozatával (Plug-in Hybrid Vehicle; PHEV) az első, kifejezetten a CUPRA számára tervezett és kifejlesztett modellsorozat továbbra is igazolja: az elektromos hajtás és a sportosság tökéletesen illik egymáshoz. Az új CUPRA Formentor e-HYBRID, amely az első hetekben napi százdarabos volumenben készül, hozzájárul a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez és az európai célkitűzések teljesítéséhez.

Mindemellett a vállalat már e hónaptól kezdve vesz fel megrendeléseket a CUPRA Formentor e-HYBRID 245 lóerős változatára, míg a 204 lóerős verzió a következő hetekben válik elérhetővé. Ezzel a két modelljével, amelyek a CUPRA Leon e-HYBRID és a CUPRA Leon e-HYBRID Sportstourer piaci bevezetéséhez csatlakoznak, a márka immár összesen hat PHEV-modellt kínál, amikor pedig már hajtásrendszerei teljes palettája elérhetővé válik a kereskedelmi forgalomban, a CUPRA célja az egymilliárd eurós összárbevétel elérése. A jövőbeni CUPRA el-Born – vagyis a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje – szintén még az idei év során, a későbbiektől bővíti a kínálatot.

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

Amint Wayne Griffiths, a CUPRA és a SEAT elnöke kiemelte: „A CUPRA Formentor e-HYBRID a márka lényegét testesíti meg és kulcsfontosságú az értékesítési volumen 2020-hoz viszonyított megkétszerezésének elérésében. Célunk, hogy a CUPRA teljes eladásainak ötven százalékát a Formentor adja 2021 folyamán, ennek felét pedig már a plug-in hibrid változatok tegyék ki. Európában a hibridmodellek eladásai a 2019-es 5,7 százalékról a teljes értékesítés 11,9 százalékára nőttek 2020 során, s a piac tovább bővül, lehetővé téve az áttérést az elektromos hajtásokra.”

Az új CUPRA Formentor e-HYBRID hajtásrendszere egy 150 LE (110 kW) teljesítményű 1.4 TSI benzines erőforrást, egy 115 lóerős elektromos motort és egy 13 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátort kombinál, 245 lóerő rendszerteljesítményt, 400 newtonméter maximális rendszer-forgatónyomatékot és tisztán elektromos üzemmódjában akár 55 kilométer hatótávot produkálva. A teljesítmény és a gazdaságosság ezen együttesével a 245 lóerős CUPRA Formentor e-HYBRID álló helyzetből mindössze 7,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, s a hivatalos WLTP-tesztciklus szerint üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 1,4 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig csak 31 gramm kilométerenként. A CUPRA Formentor e-HYBRID 204 lóerős változata 350 newtonméter maximális rendszer-forgatónyomatékot és 7,8 másodperc alatti 0-100 km/h gyorsulást kínál.

Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását

A CUPRA Formentor e-HYBRID a márka székhelyén, Martorellben, egy új, teljes egészében a hibridmodellek gyártására létesített szerelősoron készül. Ezt a 2-es számú gyártósorba integráltan alakították ki, amelyen a CUPRA Leon és e-HYBRID változata, valamint a CUPRA Formentor készül.

Formentor – kapu a nemzetközi piacokra

A Formentor a CUPRA globalizációs stratégiájának kulcsfontosságú „motorja”. Bevezetésével a márka célja, hogy megszilárdítsa pozícióját a fő európai piacokon, illetve belépjen Észak-Európa legszéleskörűbben villamosított autóparkkal rendelkező országaiba, például Norvégiába. A CUPRA emellett újabb nemzetközi piacokra is ki kívánja terjeszteni jelenlétét.

Hét motorváltozatával – köztük két hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel – a CUPRA Formentor a márka belépője a CUV-szegmensbe, amely az elkövetkező öt év során várhatóan megduplázza piaci részesedését Európában. Ez az európai „Év Autója” (COTY) díj döntősei közé is beválasztott, nagyteljesítményű crossover-modell a legkorszerűbb technikával, feltűnő és magával ragadó külső formavilággal, egyéni belső részletekkel és fejlett, nagyteljesítményű motorváltozatokkal kombinálja a márka egyedülálló génjeit.
Kulcsszavak: Cupra, e-Hybrid, Formentor, környezetbarát
 
Új perspektívák a közösségi közlekedésben: gazdaságosabban jobbat? Új perspektívák a közösségi közlekedésben: gazdaságosabban jobbat? Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását Okos város koncepciót dolgoznak ki Miskolcon Intelligens energia-pozitív családi autót épített egy holland diákcsapat Intelligens energia-pozitív családi autót épített egy holland diákcsapat Kaliforniában terjedhetnek el a hidrogénautók Kaliforniában terjedhetnek el a hidrogénautók Folytatja hajtásrendszerei elektromossá alakítását a CUPRA és megkezdi a Formentor e-HYBRID gyártását Ingyen autózhatunk tíz év múlva
 
ŠKODA KUSHAQ – Dizájnrajzok kínálnak ízelítőt az indiai piac számára készülő új SUV-modellről

ŠKODA KUSHAQ – Dizájnrajzok kínálnak ízelítőt az indiai piac számára készülő új SUV-modellről

2021. február 19.
A VISION IN koncepciótanulmány markáns formavilágát veszi át a ŠKODA középkategóriájú SUV-modellje sorozatgyártású változata számára. A ŠKODA KUSHAQ modellel veszi kezdetét az INDIA 2.0 projekt keretében induló termékoffenzíva.
Részletek

ŠKODA KUSHAQ – Dizájnrajzok kínálnak ízelítőt az indiai piac számára készülő új SUV-modellről

Két dizájnrajzzal immár konkrét betekintést kínál új KUSHAQ modelljére a ŠKODA. Az indiai piacra tervezett középkategóriájú SUV formavilágát a ŠKODA VISION IN koncepciótanulmány markáns megjelenése határozza meg. Műszakilag a KUSHAQ a Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjának a ŠKODA AUTO által kifejezetten India számára átdolgozott MQB-A0-IN változatára épül és az INDIA 2.0 termékoffenzíva keretében az első a ŠKODA és a Volkswagen azon négy modellje közül, amelyeket helyben, azaz Indiában gyártanak majd. A ŠKODA KUSHAQ világpremierjére 2021. március 18-án kerül sor.

Az egyik dizájnrajzon az új ŠKODA KUSHAQ erőteljes kialakítású eleje látható. A modell nevének eredete az ősi indiai szanszkrit nyelvre vezethető vissza, amelynek „Kushak” szava „királyt” vagy „uralkodót” jelent. Feltűnőek az éles metszésű, kétrészes fényszórók, amelyek egészen a széles ŠKODA hűtőrácsig nyúlnak. Az alsó védőidommal kialakított, masszív első lökhárító a SUV-modell atletikus megjelenését hangsúlyozza.

A második rajz az új ŠKODA KUSHAQ hátulját ábrázolja, amelynek letisztult formáit megnyújtott tetőlégterelő és a lökhárító robusztus diffúzoreleme fogja közre. A kompakt SUV-modell hátsó lámpáit a márkára jellemző kristályhatású struktúrák díszítik, a csomagtérajtón pedig önálló betűkkel szerepel a „ŠKODA” felirat.


ŠKODA KUSHAQ – Dizájnrajzok kínálnak ízelítőt az indiai piac számára készülő új SUV-modellről

Az új ŠKODA KUSHAQ és az elkövetkező volumenmodellek műszaki alapjául egyaránt a helyben kifejlesztett és gyártott MQB-A0-IN platform szolgál, amelyet már az új, szigorúbb indiai biztonsági és károsanyag-kibocsátási követelmények jegyében terveztek. A tervekben az új modellek igen magas, 95 százalékos lokalizációs szintje szerepel, amelyhez a ŠKODA AUTO pune-i műszaki centrumában zajlik a fejlesztés.





Kulcsszavak: bemutató, Compact SUV, KUSHAQ, premier, skoda
 
Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját ŠKODA KUSHAQ – Dizájnrajzok kínálnak ízelítőt az indiai piac számára készülő új SUV-modellről A High Performance K900 szokatlan formában közvetíti az autóversenyzés izgalmait Villamosított kényelem - Nissan e-NV200 Villamosított kényelem - Nissan e-NV200 ŠKODA KUSHAQ – Dizájnrajzok kínálnak ízelítőt az indiai piac számára készülő új SUV-modellről Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről
 
Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában

Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában

2021. február 19.
Az Audi Hungariánál kiemelt stratégiai cél a fenntarthatóság. Ezen a téren 2020-ban fontos mérföldkőhöz érkezett a vállalat, hiszen a tavalyi évben elérte a karbonsemlegességet.
Részletek

Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában

Az Audi Hungaria nem csak termékeinél és azok gyártása során törekszik a fenntarthatóságra, hanem a termeléshez szorosan kapcsolódó tevékenységek, mint például a logisztika területén is. Ennek szellemében vesz részt tesztjelleggel egy teljesen elektromos kamion a járműgyártás logisztikai folyamataiban.

„Vállalatunknál a fenntarthatóság jegyében törekszünk a környezetkímélő technológiák és zöld megoldások alkalmazására. Ezt a szemléletet a logisztikai folyamatainkba is beépítjük: 2018 óta vonatokkal karbonsemlegesen szállítjuk az alkatrészeket, kész motorjainkat, valamint autóinkat Győr, Ingolstadt és Brüsszel között, valamint a gyárterületen belül is elektromos vontatók szállítják a kész motorokat a motorgyárból a járműgyárba. Az elektromos kamion bevetése tovább zöldíti logisztikai folyamatainkat”, mondta Les Zoltán az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.

Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában

A vállalat logisztikai központjából 90 percenként indul útnak egy alkatrészekkel teli kamion a járműszerelde felé, majd tér vissza az üres göngyölegekkel. Az ingázó kamionflotta tagja, egyelőre tesztjelleggel, egy teljesen elektromos üzemű, Scania alapokra épült, magyar fejlesztésű tehergépkocsi, amelyet az Audi Hungaria logisztikai szolgáltató partnere, az Imperial Logistics Kft. alvállalkozója, az Innovatív Raktárlogisztika Kft. üzemeltet.

Az e-kamion két töltés között 7–11 kört tud teljesíteni, amely összesen 60–100 kilométeres távot jelent. Az e-kamion bevetésével éves szinten akár 40 tonna CO2-kibocsátás kerülhető el. Az Audi Hungaria partnereivel közösen vizsgálja a további elektromos szállítóeszközök alkalmazásának lehetőségét.

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, elektromos kamion, győr, környezetbarát
 
A jövő utasterén dolgozik a Ford A jövő utasterén dolgozik a Ford Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában 5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén
 
Klímasemleges üzemanyagkártya és még több elektromos autó a SHARE NOW kínálatában

Klímasemleges üzemanyagkártya és még több elektromos autó a SHARE NOW kínálatában

2021. február 19.
Mostantól a fővárosi autómegosztási piac meghatározó szereplőjének ügyfelei még aktívabb részesei lesznek a klímavédelemnek: a car sharing jellegű autóbérlés budapesti piacán aktív SHARE NOW az OMV klímasemleges üzemanyagkártyáját használja annak érdekében, hogy csökkentse a globális széndioxidkibocsátást. Emellett a magyarországi autómegosztók között egyedüliként a SHARE NOW állított üzembe elektromos MINI modelleket.
Részletek

Klímasemleges üzemanyagkártya és még több elektromos autó a SHARE NOW kínálatában

A gyalog is könnyen elérhető távolságban lévő személyautókból álló free-floating autómegosztásnak több tényező miatt is alacsonyabb a környezeti terhelése, mint a saját tulajdonú gépkocsiknak. Mivel utóbbiak közül négy-hat járművet is képes kiváltani egy közösen használt autó, ez érzékelhetően enyhíti a nagyvárosi forgalom intenzitását. A car sharing olyan üzleti modellen alapul, amely a járművek intenzív használatára épül: a megosztott gépkocsik idejük jó részében mozgásban vannak, emiatt kevesebb időt töltenek a parkolókban.

Ez a tény, illetve a saját tulajdonú gépjárművek kiváltása együttesen azt eredményezik, hogy több lesz a szabad parkolóhely, miközben ezekkel az autókkal jóval észszerűbben közlekedünk: csak a valóban szükséges távolságokat tesszük meg, így összességében csökken a településeken belül leautózott kilométerek száma.

Mindezeken túl a free-floating autómegosztás remekül illeszkedik a közösségi közlekedés kialakult lokális rendszereibe: a több mint 300 budapesti SHARE NOW autó bármelyik városlakó számára pár perc alatt elérhető és a hét bármely órájában kínál közlekedési alternatívát a több mint 90 km2-es zóna területén élők vagy dolgozók számára, miközben a járművek az egész országban használhatóak.


Klímasemleges üzemanyagkártya és még több elektromos autó a SHARE NOW kínálatában

A fővárosi autómegosztási piacon megkerülhetetlennek számító, Budapest mellett további 15 európai nagyvárosban aktív SHARE NOW újabb lépésre szánta el magát annak érdekében, hogy tovább csökkentse szolgáltatásai környezetre gyakorolt hatását: mostantól az OMV klímasemleges üzemanyagkártyáját használja az autók tankolásához, minden megvásárolt liter üzemanyag széndioxidkibocsátásának automatikus ellensúlyozása érdekében.

Ebben az OMV partnere a 2006-ban Münchenben alapított ClimatePartner, amely már 30 ország 1500 vállalatát vonta be globális széndioxidkompenzációs kezdeményezéseibe. Ezek kapcsán a ClimatePartner több erdővédelemmel, szélenergiával, valamint biomasszahasznosítással kapcsolatos nemzetközi projektet valósít meg, és az elvárt klímastratégiai szempontok mellett munkalehetőséget, megélhetést teremt a helyieknek, megfelelve ezzel az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaiban (SDG) meghatározott célkitűzésnek.

„A klímavédelem nem csupán regionális probléma, de jelentős globális kérdés is” – hangsúlyozza Buday Bence, a SHARE NOW Magyarország ügyvezető igazgatója. „A nagyvárosok zsúfoltságát, közlekedési problémáit enyhítő free-floating megoldások a helyi levegőminőségnek is jót tesznek, ugyanakkor a mostani lépéssel még többet teszünk a széndioxidkibocsátás csökkentése, a globális felmelegedés hatásainak ellensúlyozása érdekében” – teszi hozzá a szakember.

Klímasemleges üzemanyagkártya és még több elektromos autó a SHARE NOW kínálatában

Buday Bence szerint kétségbevonhatatlan az autómegosztás hozzájárulása az elektromos mobilitás robbanásszerű fejlődéséhez – a SHARE NOW mintegy 11 ezres európai flottájából 2900 elektromos meghajtású. Eközben Budapesten már három különböző, teljesen elektromos meghajtású modell érhető el: a felhasználók már eddig is használhatták a BMW i3 és smart elektromos autóit, mostantól pedig további 30 elektromos MINI-t is vezethetnek a SHARE NOW flottájában. Ugyanakkor a teljes áttöréséhez számos tényezőnek kell még érdemben változnia.

Ezzel az ügyvezető elsődlegesen a háttérinfrastruktúra alulfejlettségére utalt, amely a töltők sűrűségét és a töltési sebességet tekintve sincs maradéktalan összhangban a városi emberre jellemző életritmussal. Ráadásul a járművek és főleg az akkumulátorok gyártási és hulladékkezelési technológiája sem jutott még el arra a szintre, hogy az elektromos autók teljes életciklusukat figyelembe véve egyértelműen környezetbarátabb megoldásnak számítsanak globálisan, mint a legszigorúbb emissziós normákat teljesítő belsőégésű motorokkal szerelt társaik – teszi hozzá Buday Bence.

Szerinte jól mutatja az autómegosztás létjogosultságát, hogy miközben a pandémia teljesen átformálta a mobilitási szokásokat az egész világon, Európában megélénkült a kereslet a városon belüli közlekedés rugalmas, biztonságos és bárki számára elérhető formái iránt.

Kulcsszavak: autómegosztó, car sharing, SHARE NOW
 
Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó vállalata Új városi autókkal erősít a MOL Limo Új városi autókkal erősít a MOL Limo Íme a közösségi autómegosztás jövője: elindult a ReachNow Íme a közösségi autómegosztás jövője: elindult a ReachNow Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban Autómegosztót és autókölcsönzőt indított a Toyota Japánban A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business” A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”
 
Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett

Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett

2021. február 19.
Az ezredfordulóhoz közeledve a Peugeot formatervezői úgy érezték, megfojtja kreativitásukat a kategóriák túlszabályozottsága. Gondoltak hát egy nagyon-nagyon merészet, és megalkották az autót, amihez fogható máig nem született soha egyetlen gyártónál sem: egyszerre volt kabrió, pickup és buszlimuzin – és egy kicsit luxusjacht is.
Részletek

Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett

A Peugeot 1997-ben két látványos tanulmányautót is bemutatott – mindkettőt hajózási tematikával. Az egyik Nautilusról, Nemo kapitány tengeralattjárójáról (azt pedig a látványos csigáspolipról) kapta a nevét, a másikat pedig úgy hívták, Runabout, ami a könnyű motorhajók általános elnevezése az angolszász terminológiában. Azok, akik Verne Gyula hagyatékát keresték a Pininfarina által tervezett luxuslimuzinban, csalódniuk kellett – ma már nem is nagyon emlékszünk rá, hiszen a két évvel később bemutatott Peugeot 607-es nagyautó egészen más formai irányt vett. Annál emlékezetesebb a 806 Runabout, amely különleges hangulatával még most, több mint két évtizeddel később is izgalomba hozza az autózás (és a hajózás) szerelmeseit.

Induljunk el a nagyon is prózai gyökerektől. A Peugeot 1994-ben mutatta be előzmények nélküli buszlimuzinját, a 806-ost. A hatalmas családi jármű magáért beszélt: a széles oldalsó tolóajtók, a műszerfalra emelt sebességváltó kar, az ajtó mellé költöztetett kézifék, valamint a kiemelhető, átrendezhető, forgatható ülések könnyen kihasználható, praktikus, kivételesen tágas járművé tették. Ezt nagyra értékelték a vevők, a Peugeot azonban úgy érezte, az érvrendszerből hiányzik még valami: a 806 sokoldalú, tágas és kétségtelenül kényelmes – de hol marad a méltatásból a felszabadultság, a franciás joie de vivre, amiről a hatalmas ablakokon beáradó napfény és a bőségesen méretezett ülések gondoskodtak.

Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett

Ha pedig már életmódról beszélünk, akkor legyen annyira örömteli, és annyira francia, amennyire csak lehet. Innen már csak egy gondolati szökkenés volt a Riviéra, onnan pedig ugrani sem kellett a fényűzés, a gondtalanság, a jólét csúcsát képviselő jachtokig.

A kötelező stíluselemeket nem volt nehéz összeválogatni: teakfa burkolatok, nemesacél szerelvények, hófehér felületek és tengerkék kárpitozás nélkül nem jacht a jacht. Ezekből bőségesen jutott a 806 Runabout fedélzetére.

A tervezők a megfelelő arányokra is ügyeltek. Az eredetileg három üléssoros karosszéria arányai egyszerűvé tették az előretolt kormányállás kialakítását. A klasszikus tetőoszlopokat nélkülöző, szemellenzőként körbefutó szélvédő ugyanannyira védte az utasokat a széltől és a csapadéktól, mint amennyire közel engedte egymáshoz az embert és a természetet – végtére is az arcunkba csapódó vízpermet nélkül steril öröm csupán a hajózás élménye.

A buszlimuzinok persze sokoldalú járművek, ezért egy életmód-tanulmány sem lehetett egysíkú. Az övvonal magasságában húzódó nemesfa dekk alatt hatalmas csomagtartó rejtőzött, amelyet a kétszárnyú ajtóként nyitható hátfalon vagy az első ülések irányából, egy szintén kétszárnyú tolóajtón keresztül lehetett megközelíteni és -pakolni. Elfért itt búvárfelszerelés, piknikkosár, kötélzet és a tengerparti nyaralás más tartozékai.
Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett

Ha a csomagokat kirakták, jöhetett a Runabout következő trükkje: a dekk gombnyomásra a padló szintjébe süllyedt. Ilyenkor az első ülések mögött két szükségülést lehetett kihajtogatni. A deszkázaton napozóágyakat helyezhettünk el, vagy itt tárolhattuk az autóhoz tervezett, szokatlan kisméretű személyes vízi járművet (akkoriban még kevesen ismerték a jetski kifejezést). A hőségben megszomjazik az ember, de sebaj: az első oldalajtókban (a hátsókat befalazták) kezdetleges, de funkcionális bárszekrényt rendeztek be. Elered az eső? Semmi baj, a belső tér fölé vászontető emelhető.

 A vezetői környezet szintén a hajók világát idézte, a kötélzettel burkolt kormánykeréktől kezdve az automata sebességváltó előválasztó karjáig, amelyet a jachtok gázkarját idéző hosszú, krómozott szerelvényként képzeltek el. Alatta csörlőt helyeztek el, amivel az imént említett kishajót lehet a fedélzetre húzni – ha sokáig vizsgálnánk, nyilván találnánk még tengeri utalást a részletekben.

A Peugeot 806 Runabout nem csak lenyűgöző statikus tanulmány, hanem járóképes is volt; legalábbis a tanulmányautó korabeli bemutató filmjében saját erejéből közlekedett. A buszlimuzin nyomatékos és takarékos dízelmotorja helyett a Peugeot 3,0 literes V6-os benzinmotorját szerelték a többcélú járműbe, ám a megnövekedett tömeg és az átalakítások nyomán óhatatlanul megváltozott szerkezeti szilárdság miatt aligha aknázhatták ki a nagy benzinmotor adottságait. Voltaképp ez sem számított, hiszen a Peugeot-nak esze ágában sem volt gyártásba venni az autót, annak egyetlen példánya a márka franciaországi múzeumában csodálható meg.

Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett

A 806 Runabout örökre tanulmány maradt, mégsem volt hiábavaló az a rengeteg kreatív munkaóra, amit megalkotására fordítottak. Amikor ugyanis évekkel később megjelent a Peugeot 807, a stílusteremtő buszlimuzin utódmodellje, annak számos részlete visszavezethető volt a Runabout tanulmányra. Az erősen döntött szélvédőtől a fényszórókon és az alattuk elhelyezett, kiegészítő fényforrásokon át egészen a hátsó, mandulaforma lámpatestekig – igaz, a szériamodellen függőlegesen helyezkedtek el, nem vízszintesen, ám ez részletkérdés csupán.

A 806 Runabout ezzel együtt is a márka és az autózás történetének egyik legextravagánsabb, a valósághoz a legkevésbé ragaszkodó tanulmányautója. Méltó utóda a Peugeot legelső koncepciójárművének, amelyet 1925-ben mutattak be. A vállalat hajózási részlegét, a Peugeot Nauticát népszerűsítő jármű ugyanúgy hajót mintázott, mint hét évtizeddel későbbi utóda, és ahhoz hasonlóan ez sem volt képes hajóként közlekedni, a kezdet kezdetén egyértelművé tette ellenben, hogy a Peugeot kreativitását és képzelőerejét nehéz – és tulajdonképpen felesleges is – korlátok közé szorítani.

Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett




Kulcsszavak: 806 Runabout, design, formatervezés, Peugeot
 
Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett Lehet ezt még fokozni? Igen, lehet: Tesla Model S rendőrautó A Mazda VISION COUPE nyerte a legszebb tanulmányautó címet A Mazda VISION COUPE nyerte a legszebb tanulmányautó címet Elismerésben részesült a Kia Soul EV és az új zászlóshajó a Kia Sorento Elismerésben részesült a Kia Soul EV és az új zászlóshajó a Kia Sorento Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett Aranykormány díj Peter Schreyernek A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 171 - 180