Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 171 - 180
Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

2022. január 24.
A PEUGEOT 9X8 messze több, mint egy versenyautó: már most egy ikonikus tárgy, esztétikai és műszaki forradalom, egyedülálló formatervezési kaland.
Részletek

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

Mielőtt a hosszútávú versenyeken 2022-ben ténylegesen rajthoz állna az autó, Matthias HOSSANN, a PEUGEOT formatervezési igazgatója brutalista építészeti környezetbe helyezve mutatja be nekünk a PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercart. Ezt kihasználva Agnieszka DOROSZEWICZ, divat- és versenyautó-fotós a modellről készített képein a fénnyel, a kontrasztokkal és a különböző betonfelületekkel való játékra helyezi a hangsúlyt. A fotósorozat a legendás Le Mans-i 24 órás verseny metaforájaként is felfogható, ahol hasonlóan óráról-órára változnak a fényviszonyok.

A 9X8 Hybrid Hypercar megálmodásával a PEUGEOT tervezőcsapata merészet alkotott. A jármű magán viseli a márka legújabb modelljeinek valamennyi stilisztikai sajátosságát: ilyen az ugrásra kész nagymacskát idéző sziluett, a sportos jegyektől még hangsúlyosabban áramvonalas külső, a letisztult, strukturált vonalak és természetesen az elmaradhatatlan, oroszlánkarmot formázó fényszórók. A kifinomult és elegáns PEUGEOT 9X8 a gyorsaság szimbólumaként mindenkit felvillanyoz.
 
Merész

Versenyautót tervezni egyike az autótervezők legmerészebb álmainak. Ennek esélye eddig gyakorlatilag a nullával volt egyenlő: a stílus és a jellegzetes márkajegyek helyett a hangsúly mindig is elsősorban a teljesítményen volt, olyannyira, hogy a versenyautók kinézetre szinte alig különböztek egymástól. A dizájnerek szerepe az apróbb részletek kitalálására és a karosszéria „felöltöztetésére” korlátozódott.
A PEUGEOT 9X8 Hybrid Hypercar esetében azonban a mérnökök és a formatervezők példátlanul szoros együttműködésének köszönhetően olyan versenyautó született, ahol a stílus és a technológia kéz a kézben járnak:
„Elképesztő csapatmunka volt – meséli Matthias Hossann, a PEUGEOT formatervezési igazgatója. – Napi kapcsolatban voltunk a PEUGEOT Sport csapatával, és szó szerint egymás keze alá dolgoztunk.”
 

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

„Leendő versenyautónk tematikájának meghatározására először versenyt hirdettünk a tervezők körében. Rengeteg javaslat érkezett – ezt a tervet mindenki hatalmas lelkesedéssel fogadta, és az a perspektíva is felvillanyozott bennünket, hogy egy nap tanúi lehetünk, amint az alkotásunk a világ legismertebb pályáján a legnevesebb márkákkal száll versenybe.”

„Miután a PEUGEOT Sport mérnökei közreműködésével kiválasztásra került a téma, kezdetét vette a közös munka. A mérnökök, akik a teljesítmény tekintetében nem ismertek kompromisszumot, az új szabályozás nyújtotta lehetőségeket kihasználva maximálisan szabad kezet adtak a kreatív csapatnak a Hypercar dizájnjának kidolgozásában. A PEUGEOT 9X8 ezáltal az Automobile Club de l’Ouest – mint a Le Mans-i 24 órás autóverseny szervezője – és a FIA által kezdeményezett új Hypercar-szabályozás (LMH) lényegét testesíti meg, és egyben a PEUGEOT modellek karakteres márkajegyeit is magán viseli. Ezzel minden bizonnyal mérföldkő lesz a hosszútávú tartóssági versenyek történetében.”

Oroszlán

A legfontosabb oka a PEUGEOT autóversenyzésben való részvételének az, hogy az autósport egyfajta laboratóriumként kiváló lehetőséget nyújt a különböző ötletek kipróbálására és ezzel felpörgeti az innovációt. Minden érintett szakma előtt új, felfedezésre váró területek nyílnak meg, melyek friss gondolatokat ébresztenek és kreativitásra sarkallnak.  

Mint a PEUGEOT dizájnnagykövete és újabb koncepciók ihletője, a 9X8 Hybrid Hypercar szervesen illeszkedik a modellválaszték többi tagja – például a vadonatúj PEUGEOT 308 – által is képviselt új irányvonalba. A PEUGEOT 9X8 volt egyébként az első modell, amelyiken a 2021 elején bevezetett új oroszlánfejes logó először megjelent. Ezt követte később a PEUGEOT 308.

„A PEUGEOT 9X8 technológiai megoldásai egytől egyig a PEUGEOT Sport munkáját dicsérik, és ezt a dizájn révén is hangsúlyozni akartuk. Anélkül, hogy bármit is feladtunk volna a teljesítményre vonatkozó követelményekből, arra törekedtünk, hogy teljesen egyedi megjelenést és olyan letisztult sziluettet kölcsönözzünk a járműnek, mely szakít az előző generáció versenyautóinak túlzottan geometrikus formáival” – magyarázza Matthias Hossann.

A PEUGEOT formatervezőinek tudásáról árulkodik az is, ahogyan a PEUGEOT 9X8 belterében visszaköszön a jellegzetes Peugeot i-Cockpit. Akárcsak a szériamodellek esetében, a belső dizájn ugyanolyan kitüntetett figyelmet kapott, mint a külső: a pilótának és a képernyő előtt szurkolóknak kétségük sem lehet afelől, hogy egy vérbeli PEUGEOT belsejét látják. Mi több, a PEUGEOT 9X8 pilótafülkéje minden tekintetben úgy lett kialakítva, hogy minél ergonomikusabb és intuitívabb módon lehessen használni.

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!
 

Formabontó

A laikusok és a szakemberek is egyetértenek abban, hogy a PEUGEOT 9X8 radikálisan szakít a versenyautók korábbi generációi által képviselt hagyománnyal, bármilyen márkáról is legyen szó. A Hypercarral új korszak veszi kezdetét. „A PEUGEOT 9X8 igazi mérföldkőnek számít az autósportban – nyilatkozták a leendő pilóták. – Mostantól különbséget kell tenni a PEUGEOT 9X8 előtti és a PEUGEOT 9X8 utáni időszak között, mi pedig szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy részesei lehettünk ennek a forradalomnak.”

„A dizájnstúdió falán, ahol a PEUGEOT 9X8 született, három kulcsszó szerepelt: ikonikus, hatékony, szenvedélyes – meséli Matthias Hossann. – Így az egész csapat szeme előtt végig ugyanazok a célok lebegtek, függetlenül attól, hogy a fejlesztés melyik munkafázisában volt érintett az illető. Az IKONIKUS szót vettem előre, mert olyan autót szerettem volna, amelyik amellett, hogy azonnal felismerhető, gyökeresen szakít a korábbi hagyományokkal és egyértelmű generációváltást jelez.”

„A belső formatervezési versenyünk kapcsán beérkező rengeteg kiváló javaslat ellenére elég gyorsan kirajzolódott a nyertes tematika. Ez hátat fordított a hosszútávú versenyzésre tervezett versenyautók legutóbbi generációjára jellemző stílusjegyeknek. Olyan járművel rukkolt elő, amelyik elsősorban egy PEUGEOT, és csak másodsorban versenyautó. Olyan sportmodellt ígért, amelyik egyöntetű lelkesedést vált ki az autósport szerelmeseiből, de amelyik elméletben nemcsak a versenypályákon, hanem az országutakon is megállja a helyét.”

Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

Szárny nélkül

A koncepció legfeltűnőbb és sokak számára legmeghatározóbb jellemzője a hátsó légterelő hiánya, ami teljesen egyedi sziluettet eredményezett.

A hátsó légterelő először az 1967-es Le Mans-i versenyen jelent meg a versenyautókon, és azóta kötelező elemnek számít. 1971 óta, azaz több mint 50 éve először fordul elő, hogy egy autó hátsó szárny nélkül indul. Ez sokat elárul a PEUGEOT mérnökeinek és dizájnereinek bátorságáról és leleményességéről.

A PEUGEOT 9X8 tervezői rengeteget dolgoztak az autó hátsó részén. Az eredeti vázlaton szereplő, ugrásra kész vadállatra emlékeztető autót továbbgondolva jutottak el a kissé előrenyúló pilótafülkéhez és a hátsó kerekeknél alkalmazott jellegzetes megoldáshoz.


Kulcsszavak: Le Mans, Peugeot, PEUGEOT 9x8 Hypercar
 
Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Különleges kivitelű sportkupékkal ünnepli Le Mans-i hagyatékát a Toyota Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans! Új Peugeot 308, 308 napra Indul a PEUGEOT 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans! Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP
 
Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát

Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát

2022. január 24.
2022 közepén tartja premierjét a pickup legújabb generációja. Az új Amarok számos innovatív újdonsággal kelt mély benyomást. Magabiztos formavilággal érkezik a Volkswagen Haszonjárművek prémium-pickup modellje – azoknak, akik már a jövőt formálják.
Részletek

Súlyos terhek, úttalan utak vagy épp nehéz terep – ekkor jön el a Volkswagen Amarok ideje. Amennyire sokrétűek alkalmazási lehetőségei praktikus pickupként, éppoly számosak az új Amarok különleges megoldásai is. Az új modell 2022 közepén tartja világpremierjét és az év végére jelenik meg első piacain.

Teljes egészében új dizájnnal érkezik az Amarok. Külsejében például tíz centiméterrel hosszabb és több mint négy centiméterrel szélesebb a jelenlegi változatnál, de a sokoldalú on- & off-roader modell – amint legfrissebb vázlatrajzai is sugallják – utasterében is egyértelmű frissítésen esett át.

Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát

„A Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozatát kemény és őszinte formavilág jellemzi” – mutatott rá Albert-Johann Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek formatervezési vezetője. „Mindez a pickup belterében is jól érzékelhető. A rendezett és férfias architektúra, a gépszerkezetet idéző formai elemek, a letisztult és feszes hatású felületek és a különösen igényes kivitelű vezetőtér a jellegzetes Volkswagen géneket immár új szintre emelve hangsúlyozzák az Amarok prémiumkarakterét.”

A jövőben még több technika állhat rendelkezésre az Amarok fedélzetén, amelyek már nem csupán akkor bizonyulhatnak hasznosnak, amikor épp munkaeszközként szolgál. Legújabb generációjában e modell jóval több vezetői segédrendszert kínál és a konnektivitás területén is tudja, hogyan győzze meg az ügyfeleket. Az Amarok olyan fejlesztésekkel érkezik 2022-ben, amelyek korábban nem szerepeltek ebben a piaci szegmensben.

„Hajtásrendszerük tekintetében továbbra is elsősorban rendkívül gazdaságos TDI-dízelmotorokat alkalmazunk az új Amarok modellekben” – hangsúlyozta Lars Menge, a Volkswagen Haszonjárművek termékmarketing-vezetője. „A jövőben is szerepel majd a kínálatban egy erőteljes V6-os TDI, valamint további piacspecifikus motorváltozatok, vagyis az új Amarok az egyes piacok igényei szerint gazdaságos és erős dízel- vagy benzinüzemű erőforrással is készülhet.”

A Volkswagen Haszonjárművek Amarok sorozata 2010-ben került sorozatgyártásba, s azóta több mint 815 ezer példányt értékesítettek belőle. A prémium pickup ausztrál és európai tervezőcsapatok által kifejlesztett, legújabb változata a jövőben a dél-afrikai Silvertonban is készül majd.

Volkswagen Haszonjárművek – Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk

A könnyű haszongépjárművek vezető gyártójaként a Volkswagen Haszonjárművek márka alapjaiban újítja meg és teszi fenntarthatóvá az áruk, személyek és szolgáltatások szállítását. Járműveink egyaránt alkalmasak építőmunkások, családok, kalandorok, zsemlék, csomagok vagy éppen szörfdeszkák szállítására. Minden egyes nap a világ minden táján számtalan embernek segítenek abban, hogy jó munkát végezzenek. Mobil műhelyekként szelik az utakat, vagy éppen mentőorvosokat és rendőröket visznek munkába.

Telephelyeinken Hannoverben (Németország), Poznanban (Lengyelország), Wrzesniában (Lengyelország) és Pachecoban (Argentína) mintegy 24 000 munkatárs gyártja a Transporter, Caddy, Crafter és Amarok sorozatokat, valamint 2022-től az ikonikus Bulli teljesen elektromos változatát, az ID. BUZZ modellt. A Volkswagen Haszonjárművek a Volkswagen-vállalatcsoporton belül is vezető márkának számít az önvezetés, valamint az olyan mobilitási szolgáltatások terén, mint a Mobility-as-a-Service és a Transport-as-a-Service; ezeken a területeken mi alakítjuk a mobilitás jövőjét.

Így a márka a jövő társadalmát minden meghatározott követelményével a tisztább, okosabb és fenntarthatóbb mobilitás felé tereli. Ezt jelenti a Volkswagen Haszonjárművek márkaígérete: Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk.


Kulcsszavak: amarok, pick up, volkswagen
 
Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon? Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon? A Volkswagen a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be a továbbfejlesztett I.D CROZZ tanulmányt A Volkswagen a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be a továbbfejlesztett I.D CROZZ tanulmányt Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát Új, digitalizált korszak eljövetelére számít a Volkswagen Csoport az autóiparban A Volkswagen a hosszú távon fenntartható mobilitás világszerte vezető szolgáltatójává kíván válni A Volkswagen a hosszú távon fenntartható mobilitás világszerte vezető szolgáltatójává kíván válni A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon
 
Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

2022. január 21.
Robbanásszerűen terjednek az elektromos autók egész Európában, és Magyarországon is sorra dőlnek meg az e-gépjárművek számaival kapcsolatos rekordok.
Részletek

Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

Így nem csoda, hogy 2022. január 1-jétől már jogszabályi előírás kötelezi a töltők kiépítését az új épületekben. A Metrodom azonban egy jó nagy lépéssel előrébb jár: a 2021 után megépülő lakóparkokban már minden gépkocsibeállóhoz alapfelszereltségként építi ki az egyedi elektromos autótöltőket.

A KSH legfrissebb adatai szerint míg az újonnan forgalomba helyezett autók számára valamelyest hatással volt a koronavírus-járvány – részben a járműgyártást világszerte akadályozó alapanyaghiány miatt –, addig az elektromos üzemű gépkocsiknál egyáltalán nem volt érezhető a pandémia. Magyarországon töretlen volt a zöld rendszámú gépjárművek számának növekedése: 2021 januárja és szeptembere között az egy évvel korábbinál 62 százalékkal többet, megközelítőleg 4 800 darabot helyeztek belőlük forgalomba . Október végén már 38 753, november utolsó napjára pedig 40 545 környezetbarát gépjármű közlekedett a magyar utakon, ráadásul egyre több van magánszemélyek tulajdonában. A legnépszerűbb modellé vált Kia e-Nirora például 43 százalékban természetes személyek szerződtek, de volt olyan modell is, a Renault Zoé, amelyet 70 százalékban magánszemélyek vásároltak.

Ezzel párhuzamosan a nyilvános töltők száma is jelentősen nőtt itthon az elmúlt időszakban, a kimutatásokban nem szereplő otthoni töltők száma pedig az engedélyköteles töltőberendezésekének is a többszöröse lehet. Ugyancsak az e-gépjárművek robbanásszerű növekedésére adott választ a 2022. január 1-jétől életbe lépő TNM rendelet , amely szerint mostantól kötelező villanyautó-töltőt telepíteni vagy a későbbi töltőtelepítést előkészíteni minden újépítésű – és felújított – épületben.
Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az újépítésű ingatlanok körül

A Metrodom azonban jóval az előírások előtt jár, ugyanis már tavaly – még a jogszabály bevezetése előtt – túlteljesítették azt: minden 2021-ben, illetve azt követően indított projektjüknél (Metrodom River, Metrodom Green) minden gépkocsibeállóhoz egyedi elektromos autótöltőt építenek ki alapfelszereltségként. Ez tehát azt jelenti, hogy mostantól egyáltalán nem forgalmaznak olyan beállót ezekben az épületekben, amely kizárólag belsőégésű motorral felszerelt gépkocsikra van optimalizálva.

A nem nyilvános (otthoni) e-gépkocsitöltőkről ugyan nem vezetnek kimutatást, de óvatos becsléssel 8-10 ezer darabra becsülik ezek számát, a Metrodom Rivernél 860, míg a Metrodom Green-nél 375 ilyen beálló megépítése várható, így a beruházások eredményként több mint 1200 darabbal bővül a magyarországi nem nyilvános töltők állománya.

“Ezzel a megoldással az elektromos autók töltése sokkal egyszerűbbé, kényelmesebbé és olcsóbbá válik, ami erősen segíti, hogy a nullemissziós elektromos autók a város azon belső részein is elterjedjenek és általánossá váljanak, ahol jelenleg a lehető leghatékonyabban használhatóak, illetve ahol a legfontosabb a levegőminőség javítása” – nyilatkozta Kricsfalussy Tamás, a Metrodom értékesítési igazgatója. Azt is hozzátette, hogy emellett a lakóparkok és a beállók jövőállóvá válnak, mivel 2035 után gyakorlatilag tilos lesz belsőégésű motorral szerelt gépkocsit újonnan forgalomba hozni és helyezni, így ugrásszerűen megnövekszik majd a saját töltővel rendelkező városi beállók iránti igény, ami várhatóan lakásvásárlási szemponttá is válik majd.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, zöld
 
Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen Elektromos autót venne, de sokba kerül? Mutatjuk, meddig kell várni, hogy olcsóbb legyen Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak
 
Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

2022. január 21.
A műszerfal teljes szélességében kialakított, ívelt érintőkijelző garantálja a gördülékeny, intuitív felhasználói élményt
Részletek

Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

A 2022-es Mercedes-Benz EQS elektromos szedánjának központi eleme lesz az LG Electronics (LG) legújabb, prémium kategóriás autós infotain-ment-rendszere (in-vehicle infotainment, IVI), az MBUX Hyperscreen, amely egy olyan kijelzőcsoport, amely az A-oszloptól az A-oszlopig elfog-lalja szinte a műszerfal teljes szélességét. A Mercedes-Benz AG első elektromos luxusautója — egyedülálló belső koncepciójának és forradal-mian új ember-gép interfészének köszönhetően — megmutatja az elekt-romos járművek tervezésének futurisztikus trendjeit, és egy izgalmas jö-vőképet rajzol fel a jövő mobilitásáról.

A Mercedes-Benz által először a CES 2021-en bemutatott MBUX Hyperscreen három képernyőből áll. A vezető előtt elhelyezett LCD-képernyő (Instrument Cluster Display, ICD), valamint a két OLED-elem — a központi kijelző (Central Information Display, CID) és az utasoldali kijelző (Co-Driver Display, CDD) — egyetlen egybefüggő üvegborítás alatt kap helyet. A fejlett műanyag OLED (P-OLED) kijelzőtechnológa révén az elektromos Mercedes-Benz EQS infotainment-rendszere tiszta, éles képeket és szövegeket képes megjeleníteni, vékony keretek alkalmazásával, fizikai gombok nélkül, így az utasok egy gyorsan kiismerhető, kényelmes felhasználói élményt nyújtó, intuitív érintőfelületet kapnak, kifinomult haptikus visszajelzéssel.


Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

Az LG infotainment-rendszerét kifejezetten a Mercedes-Benz AG igényei alapján tervezték meg: a hajlított, panorámaszerű kialakítás tökéletesen illik az elegánsan karcsú szedán formatervéhez. A kijelző megalkotása és gyártása során használt technológiákat, köztük az üveg ívelt kialakítását, a felületkezelést vagy a kijelzők hajlított egybekapcsolását az LG saját terméktervezési kutatóintézete fejlesztette ki. E kutatóintézet feladata az alkatrészekkel és anyagokkal, valamint a fejlett gyártási technikákkal kapcsolatos szakmai háttér biztosítása.

Az LG és a Mercedes-Benz AG mérnökei szorosan együttműködtek azért, hogy az autóba építhető kijelzőket, például műszerfalakat és navigációs rendszereket olyan új megközelítéssel tervezzék meg, amelynek eredményeként ezek a berendezések a sofőrök és az utasok számára is nagyobb kényelmet és kontrollt garantálnak utazás közben. Az elektromos Mercedes-Benz EQS szemet gyönyörködtető infotainment-rendszere nem csak a könnyű használat, hanem a biztonság terén is magasabbra teszi a lécet olyan új technológiákkal, amelyek jóval felülmúlják a frontális és egyéb ütközések elkerülésével kapcsolatos alapvető szabványparamétereket.

Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába

„Megtiszteltetés és kiváltság számunkra, hogy ilyen szorosan dolgozhatunk együtt egy olyan megbízható partnerrel, mint a Mercedes-Benz AG” — mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Az, hogy 2021-ben a Mercedes-Benz AG az autóipari kijelzők megbecsült beszállítójává választotta az LG-t, azt jelzi számunkra, hogy a partneri kapcsolatunk nagyszerű eredményeket hoz, amire rendkívül büszkék vagyunk.”

Az LG járműalkatrészek-üzletága a jövő mobilitásának innovatív szereplőjeként azért dolgozik együtt olyan globális autógyártókkal, mint a Mercedes-Benz AG, hogy a piacon vezető szerepet szerezzen az összekapcsolhatóság, az infotainment- és az ADAS-rendszerek megoldások terén, ezzel egyedi autózási élményt kínálva. Az LG elkötelezett amellett, hogy változatosabbá tegye portfólióját és tovább erősítse azt olyan vállalatok felvásárlásával, mint az autós fényszórórendszereket gyártó ZKW Group, a Cybellum kiberbiztonsági vállalat, valamint az LG-Magna e-Powertrain vegyesvállalat.

Kulcsszavak: EQS, LG Electronics, mercedes-benz, új modell
 
A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába Ford Mustang Shelby GT350 - Alaposan kidolgozott részletmegoldások Új színekben pompázik a Ford Fiesta Új színekben pompázik a Ford Fiesta Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ
 
Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

2022. január 20.
Több nemzetközi légitársaság bejelentette, hogy szerdától törölte járatait egyes amerikai repülőterekre, mivel attól tartanak, hogy az ott kiépített 5G hálózatok megzavarhatják a repülőgépek kritikusan fontos berendezéseit.
Részletek

Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

Az Intarfax amerikai forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy az Emirates Airlines, az Air India, az All Nippon Airways és a Japan Airlines már törölte számos járatát. Az Emirates Airlines például kilenc amerikai város repülőterére függesztette fel járatait: Boston, Chicago, Fort Worth (Dallas), Houston, Miami, Newark, Orlando, San Francisco és Seattle.
   
"Szorosan együttműködünk a repülőgépgyártókkal és az illetékes hatóságokkal az üzemeltetési problémák megoldása érdekében, és várjuk, hogy a lehető leghamarabb újraindíthassuk járatainkat az Egyesült Államokba" - áll az Emirates Airlines közleményében .
   
Az Air India azt közölte, hogy felfüggeszti az Újdelhi és San Francisco, Chicago, illetve a New York-i JFK, továbbá a Mumbai-Newark közötti járatait.
   
Az All Nippon Airways és a Japan Airlines pedig azt közölte, hogy törölt egyes, Boeing 777-es repülőgépekkel kiszolgáló egyesült államokbeli járatokat, ezek közül azonban néhányat "sikerült megmenteni" azáltal, hogy a repülőgépeket Boeing 787-esekkel váltották fel.
   
Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt

Előzőleg a nagy amerikai polgári és teherforgalmi légitársaságok vezetői levélben figyelmeztették az illetékes kormányzati intézményeket arra, hogy az AT&T és a Verizon távközlési cégek C-Band frekvenciasávot elfoglaló ötödik generációs (5G) mobil hálózati infrastruktúrája szerdán esedékes üzembe helyezése komoly zavarokat okozhat a polgári légiközlekedésben.
   
A "C-Band" 5G frekvenciatartomány a 2,4 és 5,0 gigahertzes wifi frekvencia csatornák között helyezkedik el és az amerikai szövetségi légügyi felügyelet, a FAA (Federal Aviation Administration) szerint a tartományban folytatott adatforgalmazás interferálhat a repülőgépek rendkívül érzékeny avionikai elektronikájával, ellehetetlenítve ezzel a rossz látási viszonyok közötti navigációt.
   
Az AT&T és a Verizon tavaly nyerte el a C-Band adatátviteli frekvenciasáv használati jogát 80 milliárd dolláros tenderen. Január elején beleegyezésüket adták bufferzóna kialakításához ötven amerikai repülőtér környékén az esetleges interferencia csökkentése érdekében, hathónapos időtartamra. A légitársaságok ellenállása miatt a szolgáltatás üzembe helyezését először 30 nappal, majd két héttel elhalasztották. A kéthetes halasztás szerdán járt le, de már kedden jelezték a távközlési cégek, hogy elhalasztják egyes repülőterek közelében lévő tornyok üzembe helyezését.
Kulcsszavak: Egyesült Államok, légiközlekedés, repülőtér
 
Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt Bemutatták a Ford Edge koncepcióautóját Új Guinness-világrekordot állított fel a Volkswagen Golf Új Guinness-világrekordot állított fel a Volkswagen Golf Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt Szeptemberben még nem repülnek a Sólyom gépei Több nemzetközi légitársaság törölte járatait az Egyesült Államokba az 5G miatt Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre
 
Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

2022. január 20.
Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg - közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport kedden az MTI-vel.
Részletek

Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

A közleményben kiemelték, 2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el, azonban az elmúlt néhány hónapot figyelembe véve, már a járvány előtti szint felét is meghaladta.
   
Ismertették, hogy tavaly - a 2020-as évvel összevetve - 20 százalékkal több, 4 622 882 utas, és 36 százalékkal több, 183 362 tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   
Kitértek arra, hogy európai viszonylatban a teljes 2021-es évről elmondható, hogy folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai. Az átoltottság növekedésével az utazási kedv és egyben a lehetőség is visszatért, hiszen az országok többsége a koronavírus elleni oltással rendelkezőknek szabad mozgást tesz lehetővé.

A közlemény szerint 2021-ben a legforgalmasabb utasforgalmi időszak november volt mintegy 730 000 utassal, míg a legkevesebb, 54 407 utast februárban regisztráltak a repülőtéren.
   


Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Tavaly a legforgalmasabb útvonalak London, Amszterdam és Párizs voltak, ezeken az utasok 17 százaléka utazott.

Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője a közleményben hangsúlyozta: sikeresnek tekintik a tavalyi évüket, hiszen a járvány előtti városok 80 százalékát ismét be tudták kapcsolni járathálózatukba, és 18 új célállomást tettek Budapestről elérhetővé. A szakember abban bízik, hogy a célállomások még hiányzó 20 százalékát idén vissza tudják építeni.
   
A Budapest Airport közleménye szerint a légi áruszállítás területén 2021 több szempontból is jelentős év volt. Példaként említik, hogy minden idők legerősebb éve volt árumennyiség szempontjából, a Budapest Airport átlépte a 180 ezer tonnás cargo álomhatárt.
   
A jelentősebb áruforgalmat lebonyolító kelet-közép európai repülőterek közül - 2019-hez viszonyítva - a budapesti repülőtér árumennyisége növekedett a legnagyobb mértékben, szorossá téve ezzel a versenyt a régióban vezető szerepet betöltő Béccsel és Münchennel is. A Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom is új szinteket ért el, hozzájárulva ezzel, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon - közölte a Budapest Airport.
Kulcsszavak: budapest airport, ferihegy, légiközlekedés, Liszt Ferenc Airport
 
Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren Flottamegújításról írt alá megállapodást a Budapest Airport és a Mercedes Megkezdődött az új utasmóló építése a budapesti repülőtéren Megkezdődött az új utasmóló építése a budapesti repülőtéren Tavaly 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren Megérkezett Debrecenbe a Wizz Air első milánói járata A Wizz Air gépein népszerűsítik a 2024-es olimpiát A Wizz Air gépein népszerűsítik a 2024-es olimpiát Két hónappal korábban adhatják át az új utasmólót a budapesti repülőtéren Két hónappal korábban adhatják át az új utasmólót a budapesti repülőtéren
 
Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával

Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával

2022. január 20.
A Taycan Sport Turismo a Porsche innovatív elektromos autójának legújabb karosszéria-változata, immár a harmadik a sportszedán és a Cross Turismo mellett.
Részletek

Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával

Az új variáns olyan ügyfeleket céloz meg, akik a Taycan Cross Turismo kivételes praktikumát a Taycan sportszedán kiemelkedő menetdinamikájával együtt szeretnék magukénak tudni. A Taycan Sport Turismo család első tagjaként a GTS érkezik meg 2022 februárjának végén, amit további modellek követnek mindössze három héttel később, március közepétől. A Taycan Sport Turismo új opcionális felszereltsége a panorámatető Sunshine Control funkcióval, amely elektromos árnyékolást tesz lehetővé.

Tavasztól kezdődően a modellváltozat kínálata ebből az öt típusból áll majd:

• Taycan Sport Turismo 326 lóerővel és hátsókerékhajtással, opcionálisan Performance Plus akkumulátorral és 380 lóerővel, Németországban 86.495 eurótól
• Taycan 4S Sport Turismo 435 lóerővel és összkerékhajtással, opcionálisan Performance Plus akkumulátorral és 490 lóerővel, Németországban 107.439 eurótól
• Taycan GTS Sport Turismo 517 lóerővel és összkerékhajtással, Németországban 132.786 eurótól
• Taycan Turbo Sport Turismo 625 lóerővel és összkerékhajtással, Németországban 153.968 eurótól
• Taycan Turbo S Sport Turismo 625 lóerővel és összkerékhajtással, Németországban187.288 eurótól


„A harmadik karosszéria-változat, vagyis a Sport Turismo bemutatkozása dinamikus és praktikus mindentudóval bővíti elektromos sportautó-kínálatunkat,” mondta Kevin Giek, a Taycan modellsorozat alelnöke. „Biztos vagyok benne, hogy az új változat folytatja a Taycan sikertörténetét. Az ötféle Sport Turismo modell egyensúlya és sokoldalúsága különösen értékes a vásárlók számára, miközben a kínálat a különösen dinamikus hátsókerékhajtású változattól a szélsőségesen gyors Turbo S-ig nyújtózva kiemelkedően széles.”

Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával

A Taycan Turbo S Sport Turismo álló helyzetből mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 260 km/h. A Taycan 4S Sport Turismo rendelkezik a legnagyobb hatótávolsággal, amely a WLTP adatok alapján egészen 498 kilométerig húzódik. A legújabb Taycan modellekhez hasonlóan a Sport Turismo modellek is különösen hatékony hajtási stratégiával rendelkeznek. A hőmenedzsment és a töltési funkciók is továbbfejlődtek.

Mindkét akkumulátor feltölthető 22 és fél perc alatt 5-ről 80 százalékra. Ez egyben azt is jelenti, hogy akár öt perc töltés is elegendő lehet ahhoz, hogy további 100 kilométert megtegyünk.

Funkcionális formaterv praktikus részletekkel

A Taycan Sport Turismo a testvérei sportos sziluettjét hordozza magán lejtő tetőívvel és a Taycan Cross Turismo funkcionális kialakításával. A testvérmodellel szemben viszont a Taycan Sport Turismo lemond a terepjárós elemekről és hátsókerékhajtással is elérhető.

A hátsó fejtér több mint 45 milliméterrel nagyobb, mint a Taycan sportszedán esetében, de a vezetőülés felett is 9 mm-rel nagyobb a fejtér. A nagyméretű csomagtérajtón át még könnyebben hozzáférhető a csomagtartó. A nyílás sokkal hosszabb (801 mm) és magasabb (543 mm), mint a szedán esetében (434 és 330 mm).

Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával

A hátsó csomagtér mérete a felszereltségtől függ. Sound Plus csomag esetében akár 446 liter is lehet (szedán: 407 liter). BOSE® Surround audiorendszernél (széria a Taycan Turbo Sport Turismo esetében) 405 literes teret találunk. A hátsó ülések 60-40 százalékos arányban dönthetők, amivel a rendelkezésre álló tér 1212-1171 literre növelhető. Emellett pedig elöl 84 literes raktér fokozza a praktikumot.

Panoráma napfénytető Sunshine Control funkcióval: átlátszó vagy opálos egyetlen gombnyomásra

Az új panoráma napfénytető Sunshine Control funkcióval rendelkezik, átlátszósága pedig elektromosan állítható. A nagyméretű üvegfelület kilenc részből áll, amelyek egyedileg szabályozhatók. Ez azt jelenti, hogy egyes részek vagy a teljes tető is átlátszóvá vagy opálossá tehető. Utóbbi esetében nem jut be a napsugárzás és nem lesz átlátszó a tető, de a belső tér világos marad.

Az átlátszó és a matt beállítások között két részleges állás is választható. Emellett a funkciók között megtaláljuk a dinamikus napfényroló funkciót, amellyel az egyes szekciók sorban válnak opálossá vagy átlátszóvá, ha a Taycan vezetője elhúzza az ujját a napfénytető képén a központi kijelzőn.

Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával

Remote Park Assist parkolórendszer és Android Auto integráció

A Taycan Sport Turismo a kényelem, a biztonsági megoldások és az infotainment tekintetében is a csúcskategóriát képviseli. Az opcionális Remote Park Assist parkolórendszerrel a vezető távirányítással parkolhat a járművel, anélkül, hogy a kormány mögött ülne. Az automatikus irányítás párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre, valamint garázsok esetében is működik. A rendszer ultrahangos érzékelők és kamerák segítségével automatikusan észleli a rendelkezésre álló helyet.

Az Apple Car Play mellett immár az Android Auto is a Porsche Communication Management (PCM) központi rendszer szerves részét képezi a tavalyi frissítés óta, így az iPhone mellett a Google operációs rendszerét (Android) használó mobiltelefonokat is támogatja a jármű.

Emellett a Voice Pilot beszédvezérlés még jobban megérti az informális beszédparancsokat. A navigációs rendszer még gyorsabban tervez útvonalat, online keresés segítségével találja meg az érdekes pontokat (POI) és egyértelműbb formában jeleníti meg az információkat. A Charging Planner útvonaltervező is továbbfejlődött, és sokkal inkább a gyorstöltésre képes állomásokat használja, mint a rövid töltési szüneteket. Emellett pedig a töltőberendezésekre teljesítmény alapján is lehet szűrni.

Kulcsszavak: bemutató, Porsche, Taycan
 
Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával „A MINI története” a BMW Múzeumban Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával Genfben bemutatkozott az Audi TT quattro sport concept tanulmányautó Az új Taycan Sport Turismo: praktikus mindentudó kivételes menetdinamikával Autócsodák a roncstelepről a Discovery Channel műsorán
 
Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

2022. január 19.
Az elektromos ütemterv következetes alkalmazásával a teljesen elektromos modellek átadása 57,5 százalékkal nőtt. A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi márka teljes értéke 1,68 millió járművel megközelítette az előző évi szintet, így növekedést ért el az Egyesült Államokban és más kulcsfontosságú piacokon.
Részletek

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ezenkívül az Audi az elmúlt évben több mint kétszeresére növelte teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját. A nehéz beszállítói helyzet ellenére összességében az Audi átadásai megközelítették az előző évi mennyiséget: 2021-ben a négykarikás márka 1 680 512 modellt adott át ügyfeleinek, ami 0,7 százalékkal kevesebb, mint 2020-ban. Az Egyesült Államokban a teljesítmény 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

„A 2021-es év kihívásokkal teli volt, de világméretű csapatunk elkötelezett munkájával sikeresen leküzdöttük őket” – mondta Hildegard Wortmann, az AUDI AG Igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Bizakodással tekintünk a jövőbe. A „Vorsprung 2030” projekttel átlátható stratégiát határoztunk meg, és a hosszú távú változtatások iránti elkötelezettségünk jutalma az Audi elektromos járművei iránti nagy kereslet igazolja korábbi döntésünket a kibocsátásmentes hajtásrendszerek mellett. Ezt a lendületet visszük magunkkal 2022-ben is, és szisztematikusan haladunk végig az átalakuláson. A beérkező megrendelések nagy száma is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

2021 első félévét követően az Audi jó úton haladt a rekordok megdöntése felé: a 981 681 átadott jármű a cég történetének új csúcsa. Ezek után az év második felében vált érezhetővé a tartós félvezetőhiány, ami miatt az átadások a negyedik negyedévben 34,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.

Azonban a teljesen elektromos modellek értékesítése folyamatosan növekszik. 2021-ben az Audi 81 894 teljesen elektromos járművet adott el – ez 57,5 százalékos növekedést jelent. A tervek szerint 2025-re több mint 20 teljesen elektromos modell lesz az Audi portfóliójában. A márka 2026-tól kezdődően kizárólag teljesen elektromos modelleket fog kínálni.

Az Audi erős kezdéssel indított az Audi e-tron GT1 és az Audi RS e-tron GT2 év eleji bemutatójával. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron is központi szerepet játszik a négykarikás vállalat villamosítási stratégiájában. Ennek a négy új modellnek köszönhetően az elmúlt évben az Audi több mint kétszeresére növelte a teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját.

Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

A vállalat elektromobilitás melletti egyértelmű elkötelezettsége a beruházási kiadások tervezésében is megmutatkozik: a 2021 végén jóváhagyott tervek alapján az Audi 2022 és 2026 között mintegy 18 milliárd eurót költ majd villamosításra és hibridizációra. A mintegy 37 milliárd eurós összértékű befektetés csaknem fele erre a két előremutató területre irányul.

A komplett modellkínálaton belül a teljesen elektromos járművek mellett különösen az Audi Q3 (+19,2%), az Audi A5 (+8,3%) és az Audi A7 (+9,2%) esetében tapasztalható jelentős növekedés. A SUV szegmens különösen keresett volt: az Audi Q5 (+5,3%) és az Audi Q7 (+5,3%) is erősödött. Az Audi Sport nagy teljesítményű modelljei ismét túlszárnyalták az előző évet, és új rekordot döntöttek 39 356 eladott járművel (+34,2%).

Az Audi Kínában a 2021-es évet 701 289 átadott járművel 3,6 százalékos visszaeséssel zárta. A rekordot döntő 2020-as év után 2021-ben a negyedik negyedévet főként a helyben gyártott járművek esetében tapasztalható félvezetőhiány jellemezte. Az Audi jelentős keresletnövekedést könyvelhetett el az import modellek esetében (+53%). Különösen pozitív fejlődést mutatott az Audi A5 (+96,7%), az Audi Q7 (+74,4%), valamint a teljesen elektromos Audi e-tron (+68,7%). Ezenkívül az Audi Sport modellek értékesítése több mint kétszeresére (+113,4%) nőtt az előző, 2020-as évhez képest.


Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi

Az Egyesült Államokban az Audi felülmúlta az előző évi adatokat: a 196 038 jármű 5,0 százalékos növekedést jelentett. Az Audi rekordévet tudhat maga mögött a teljesen elektromos járművek terén, mivel minden eddiginél több teljesen elektromos modellt értékesített az Egyesült Államokban, köztük a 2021 júliusa óta elérhető Audi e-tron GT1-t is, ami az előző évhez képest 52,5 százalékos növekedést jelent. Az Audi e-tron is jelentősen, +34,6 százalékkal nőtt. A SUV-szegmensben tartósan nagy volt a kereslet, amelynek élén az Audi Q3 (+26,5%) és az Audi Q5 (+19,6%) áll. 7796 átadott modellel és 60,5 százalékos növekedéssel az Audi Sport modellek szintén új rekordot döntöttek az Egyesült Államokban. Kanadában 11,2 százalékkal nőtt az átadott járművek száma.

Európában az AUDI AG 617 048 járművet adott át (-0,4%), amivel az előző évi adatok közelében maradt. Az Audi A3 (+3,6%), az Audi Q3 (+5,6%), az Audi Q5 (+18,6%) és az Audi Q8 (+1,8%) iránti kereslet erősödött. A cég jelentős növekedést ért el többek között Franciaországban (+10,2%), Olaszországban (+9,9%) és az Egyesült Királyságban (+9,4%). Dániában és Norvégiában új rekordokat döntött, részben az ott különösen népszerű elektromos modellek miatt. Összességében 31 európai piac teljesített jobban az előző évinél. A négykarikás márka Németországban 180 883 járművet adott át ügyfeleinek (-15,6%). A félvezetőhiány mellett itt is érezhetőek voltak a 2020 második felében bekövetkezett áfacsökkentés hatásai. Az Audi e-tron 10,3 százalékos növekedéssel továbbra is különösen pozitív trend figyelhető meg a cég hazai piacán.

A négykarikás vállalat az előző évhez képest világszerte 3,1 százalékkal, 137 347-re növelte az átadott járművek számát. Az elektromos modellek itt is igen pozitív tendenciát mutattak, 89,6 százalékos növekedéssel.

„Bár a félvezető-ellátás továbbra is feszültséget fog okozni a következő hónapokban, az átadott elektromos modellek számának erőteljes növekedése olyan hátszelet ad számunkra, aminek köszönhetően rendíthetetlenül kitartunk az ütemtervünk mellett” – mondta Hildegard Wortmann. „A beérkező rendelések mennyisége, valamint a valaha volt legmagasabb rendelési hátralék is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

Kulcsszavak: audi, autógyár, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar
 
Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben Gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton az Audi Másfél millió kilométer után is kicsattanó formában
 
Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

2022. január 19.
A Mio, a menetrögzítő kamerák vezető gyártója mindent megtesz, hogy új szintre emelje a vezetés élményét. MiVue™ 800-as szériájával számos újdonságot hozott, most pedig felteszi a pontot az i-re a legújabb MiVue™ 886-os modellel, ami a márka első 4K felbontású kamerája! Miben más ez az eszköz, mint a többi? Mutatjuk!
Részletek

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Egyre több autóban látni fedélzeti kamerát, ami nem csoda, hiszen a sofőrök egyre inkább felismerik az eszközben rejlő lehetőségeket: vezetéstámogató és biztonsági asszisztenciák, kényelmi funkciók segítik a mindennapjaikat. Ahogy bővül a választék, úgy szélesedik a kamerák nyújtotta előnyök palettája. A Mio most összegyűjtötte ezeket és előrukkolt egy igazi nagyágyúval, a MiVue™ 886-os modellel, amiben ötvözi és fokozza mindazt, amit egy menetrögzítő kamerától elvárhatunk.

Túlszárnyalja az elvárásokat

Egy menetrögzítő kamera egyik legfontosabb feladata, hogy jó minőségű felvételeket készítsen. A MiVue™ 886 ezt nem bízza a véletlenre: ez az első modell, ami már 4K 2160P Ultra HD felbontással és 1/1.8” méretű, nagy szenzorral biztosít minden eddiginél tisztább képet, felnagyítható részleteket, valamint élénk színeket.

Éjszakai vezetés során a 2K 1440P/30fps HDR funkció alkalmazásával a kamera automatikusan több képkockát rögzít különböző expozíciós értékekkel, majd kombinálja ezeket a képkockákat, hogy létrehozzon egy fényesebb, élesebb és kevésbé zajos képet, így a világos és sötét területeken is láthatóak lesznek a tárgyak.
 
Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Hogy minden sofőr igényének megfeleljen, a MiVue™ 886 többféle felbontási lehetőséget kínál az utazás rögzítéséhez. Az alapértelmezett és legmagasabb minőséget nyújtó 4K 2160p/30fps mellett választhatjuk a profi sofőröknek ajánlott, nagy sebesség mellett is részletgazdag képet nyújtó 2K 1440p/60fps felbontást vagy a 4x-esen lassított felvételt biztosító FHD 1080p/120fps opciót, ami autópályán haladva válhat igazán hasznunkra. Bármelyik mellett is döntünk, egy biztos: minden részlet a rendelkezésünkre áll.

Vezetékek nélkül, naprakészen

A MiVue™ 886 az első Mio dashcam, amely a nagy sebességű Wi-Fi 5 technológiával dolgozik, ami gyorsabb kapcsolódást tesz lehetővé az eszköz és az okostelefonok között. A szoftver és a biztonsági kamera adatai Wi-Fi közelében könnyen frissíthetők az OTA (Over-the-Air) szolgáltatásokon keresztül, így a készülék mindig naprakész lesz.

„Hová is parkoltam?”

A beépített Bluetooth-nak köszönhetően a fenti kérdést többé nem kell feltenni, a „Hol van a parkoló autóm?” funkció ugyanis elmenti a parkoló jármű GPS-koordinátáit. Ezenkívül a MiVue™ Pro alkalmazáson keresztül egyszerűen letölthető a „Fogyasztási kimutatás” is.

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!

Előzetes és okos figyelmeztetés

A fejlesztéseknek köszönhetően a GPS nyújtotta előnyöket a Mio még inkább kihasználja a prémium kategóriás MiVue eszközeiben. Ennek eredményként a MiVue™ 886-ban is megtalálható a Speed Cam Alert és a szabadalmaztatott Smart Alert funkció. A menetrögzítő kamerákba beépített GPS-nek köszönhető sebességmérőkamera-figyelmeztetések alapján, a Speed Cam Alert még korábban tudja riasztani a sofőrt, ha túllépné az aktuális sebességhatárt. A figyelmeztető funkció a legtöbb európai országban legálisan használható, indulás előtt azonban érdemes utánanézni az aktuális szabályoknak.

A MiVue 800-as sorozatban, így a 886-ban is megtalálható Average Speedcam Alert pedig abban segít, hogy külföldi útjaink során megfelelő sebességgel haladjunk az átlagsebesség-mérési szakaszokon is: az eszköz jelzi, ha átlagsebesség-mérési szakaszhoz közeledünk, valamint mutatja a sebességhatárt, az aktuális sebességet és a szakaszhatárig hátralévő távolságot.

Mentés másodpercenként

Míg a menetrögzítő kamerák többsége csak percenként menti a felvételeket, a legújabb SD előformázási rendszer gyorsabb olvasási/írási teljesítményt tesz lehetővé, így a MiVue™ 886 vezetés közbeni felvételeit másodpercenként képes menteni.

Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja!


Mivel a külső micro SD kártya 256 GB-ig támogatott, így 4K UHD felbontással akár 800 perc folyamatos felvételre is képes, vagyis akár az utazás minden másodpercét megőrizhetjük. Baleset esetén pedig a fájlok automatikusan javításra kerülnek, amint az eszköz elindul.

3 az 1-ben parkolás

A motor leállításakor, a beépített 48 órás akkumulátorral a MiVue™ 886 automatikusan Smart Parking módra (mozgás- és ütésérzékelés) vagy Passive Parking módra (csak ütésérzékelés) vált. Előbbin belül elérhető a time lapse  funkció, ami a képkockák másodpercenként történő rögzítésével a lassú változásokat is felveszi. Ennek segítségével akkor is gyűjthető bizonyíték, ha épp nem vagyunk az autóban.


Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, menetrögzítő kamera
 
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja! Tíz éven belül akár 140 000 elektromos jármű is forgalomba kerülhet Magyarországon Forgalomkorlátozások lesznek a május 1-jei programok miatt Budapesten Forgalomkorlátozások lesznek a május 1-jei programok miatt Budapesten Megérkezett a menetrögzítő kamerák nagyágyúja! Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Kézmozdulatokkal irányítható kijelzőt fejleszt a Continental Kézmozdulatokkal irányítható kijelzőt fejleszt a Continental
 
A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

2022. január 19.
A Lexus Európa 72.441 járművet adott el 2021-ben, ami két százalékos növekedés 2020-hoz képest, és rekordmértékű 2,3 százalékos részesedést jelent a prémium piacon.
Részletek

A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

Az elektrifikált modellek a márka nyugat-európai eladásainak 96 százalékát tették ki az elmúlt évben. Magyarországon ennél is jobb eredménnyel, 11,4%-os növekedéssel és 4,7%-os prémium piaci részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon pedig 12,9%-os bővüléssel 5,2%-os részesedéssel) végzett a márka, miközben az eladások 99%-át tették ki az öntöltő hibrid elektromos autók. A Lexus első akkumulátoros elektromos modellje, az UX 300e 3000 példányban kelt el az értékesítés első teljes évében úgy, hogy még csupán néhány európai piacon volt elérhető. 

A 2022-es eladásokat vadonatúj NX bemutatása lendíti majd fel, beleértve a Lexus első plug-in hibrid modelljét, az NX 450h+ változatot. Idén érkezik majd a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, az RZ 450e is.
 
A Lexus Európa eladásai 2 százalékkal nőttek 2021-ben, megszilárdítva ezzel a márka részesedést – amely rekordot jelentő, 2,3 százalék lett – az egyébként a világjárványhoz kapcsolódó és a globális kínálati korlátok miatt 2020-hoz képest 2 százalékkal zsugorodó prémium piacon. A legerősebb növekedést az LC modellcsalád érte el (+53%), köszönhetően az LC Convertible sikeres piaci bevezetésének. A Lexus zászlóshajója, az LS szintén jelentős előrelépést tett (+46%) a 2021 elején végrehajtott alapos modellfrissítést követően.

A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

Az UX család jelentős, 25 százalékos növekedést ért el, elsősorban az új UX 300e, a Lexus első akkumulátoros elektromos modelljének köszönhetően. Az ES felső-középkategóriás szedán eladásai szintén nőttek, 19 százalékkal. Összességében a Lexus SUV-kínálata a márka európai eladásainak 87 százalékát adta, méghozzá az UX (21.144 darab), az NX (19.493 darab) és az RX (18.346 darab) modelleknek köszönhetően. Az elektrifikált járművek a Lexus nyugat-európai eladásainak nem kevesebb, mint 96 százalékát tették ki. Az első Lexus hibrid modell, az RX 400h 2005-ös bemutatása óta a Lexus Europe több mint félmillió elektrifikált járművet adott el a régióban.

A lendület 2022-re is kitart

A vadonatúj, második generációs NX kiszállításai 2022 januárjában kezdődnek, és ez a Lexus eladások jelentős növekedéséhez vezet majd ebben az évben. A vadonatúj NX új fejezetet nyit meg a Lexus történetében. Új irányokat hirdet a külcsín és az utastér kialakításának tekintetében, és rendkívül hatékony, új hajtásláncaival magasabbra helyezi a lécet a szegmensben, köszönhetően többek között a Lexus első plug-in hibrid rendszerének.

A modell új csatlakoztatott és biztonsági technológiákat is felvonultat, valamint teljesítmény terén is előrelépést jelent. Mindezek összessége még szorosabb kapcsolatot biztosít az autó és vezetője között.


A Lexus tovább erősítette európai pozícióját

2022 első felében a Lexus bemutatja első dedikált platformra épülő akkumulátoros elektromos, azaz BEV modelljét, az RZ 450e típust. Ez az autó új szintre emeli a vezetési, hála az exkluzív, új hajtásrendszerének, a DIRECT 4 megoldásnak, valamint a legmodernebb, mechanikai összeköttetést nélkülöző, steer-by-wire kormányzásnak.

Az elkövetkező években a Lexus folyamatosan érkezik majd újdonságokkal, így 2025-ig nem kevesebb mint 20 új vagy frissített modell érkezik majd. Ezek nagy többsége a „Lexus Electrified” filozófia égisze alatt született meg, melynek lényege, hogy teljes mértékben kihasználja az elektromos hajtásláncokban rejlő lehetőségeket, ezzel új értelmet adva a vezetés örömének.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lexus
 
A Lexus tovább erősítette európai pozícióját Csökkent a román autógyártás az idén Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés A Lexus tovább erősítette európai pozícióját A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát Ötezer eurót kap, ha e-autót vásárol Ötezer eurót kap, ha e-autót vásárol
 

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 171 - 180