Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 171 - 180
Pierre-Martin Bos a Kia Europe Speciális célra Fejlesztett Járművekért felelős igazgatója

Pierre-Martin Bos a Kia Europe Speciális célra Fejlesztett Járművekért felelős igazgatója

2023. július 11.
Pierre-Martin Bos a PBV üzletág Igazgatójaként csatlakozik a Kia Europe felsővezetéséhez. A francia származású Bos több mint két évtizedes haszongépjármű tapasztalattal érkezik a Kiához.
Részletek


Pierre-Martin Bos a Kia Europe Speciális célra Fejlesztett Járművekért felelős igazgatója

Az újonnan létrehozott pozíciót Frankfurtban, a Kia regionális központjában látja el. Vezetőként Bos annak a szakembergárdának az irányítását veszi át, amelynek tagjai már 2021 óta a PBV üzletág európai alapjainak kiépítésén dolgoznak.

A Kia B2B kapcsolatainak fejlődését támogatandó, az új vezető fő feladata az európai piac PBV-kre való felkészítése lesz. Ezt az új kategóriát olyan sorozatgyártású járművek alkotják majd, amelyeket kifejezetten speciális feladatok végrehajtására terveznek és gyártanak. A Kia 2025-ben tervezi bemutatni első, középkategóriás PBV-jét, amely a márka kifejezetten ilyen járművek gyártására épített üzemében készül Hwaseong városában, Koreában. 

Ezek a hálózatba kapcsolt, elektromos hajtású járművek fontos új távlatokat nyitnak, különösen a könnyű haszonjárművek és a személyszállítás piacán. A Kia újoncként érkezik az európai könnyű haszonjármű piacra. Pierre-Martin Bos egyik fontos feladata lesz a piac felkészítése, valamint a fenntartható működésű hálózat kialakítása, merőben új működési és gazdasági alapokon.

Bos több mint húszéves autóipari tapasztalattal érkezik a Kiához. 1999 óta több nemzetközi pozíciót is betöltött a Stellantis-nál, illetve annak elődmárkáinál. Legutóbb a könnyű haszonjármű üzletágért és a B2B kapcsolatokért felelős vezetőként tevékenykedett a közel-keleti és az afrikai régióban.

Pierre-Martin Bos így nyilatkozott új pozíciójáról: “Óriási megtiszteltetés, így izgatottan várom, hogy bevezessem az európai piacra ezt a komoly változásokat hozó új szegmenst. Elektromos modelljeivel a Kia már bebizonyította, hogy különösen rövid idő alatt képes vezető szerepre szert tenni magasszintű technológiája révén. Lenyűgöz, ahogy a márka bevonja ügyfeleit saját, fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának lépéseibe, és nagyon vonzó, hogy mennyire magasszintű vásárlói elégedettséget tudhat magáénak. Ez az, ami hajt, hogy része legyek az európai PBV piac felkészítésének szoros partneri hálózat kiépítésével.

Won-Jeong Jeong, a Kia Europe elnöke elmondta: “A Kia fenntartható mobilitási szolgáltatóként elkötelezett az innováció mellett. Egyedi PBV ajánlatainkkal alapjaiban új, fenntartható szemléletű és teljes konnektivitású megközelítést kínálunk a B2B piac szereplőinek. Pierre-Martin Bos személyében kiváló szakembert üdvözölhetünk a csapatunkban; tapasztalt, és tökéletesen érti vásárlóink igényeit. Fontos és úttörő munkát végez majd a Kia Europe vezetőségének tagjaként.”

Bos 1998-ban végzett gépészmérnökként a franciaországi I.S.A.T. (Institut Supérieur de l´Automobile et des Transports) hallgatójaként, majd motorkonstruktőrként diplomázott a párizsi I.F.P. egyetemen. Nemzetközi karrierjét a Fiatnál kezdte, majd a Stellantis-nál folytatta a Közel-Keleten és Afrikában. A Fiat Professional üzletágának vezetőjeként számos európai országban formálta a könnyű haszonjárművek piacát, legutóbb pedig a Stellantis könnyű haszonjárművek és B2B piacokért felelős vezetőjeként dolgozott a Közel-Keleten és Afrikában. 2023. július 10-től dolgozik a Kia Europe-nál
Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, kia, Kia Motors
 
A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások Pierre-Martin Bos a Kia Europe Speciális célra Fejlesztett Járművekért felelős igazgatója Látványos felfrissülés – Az új Kia Soul Frankfurtban Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben Ericsson: az autó lesz a legfejlettebb okoseszköz a jövőben Pierre-Martin Bos a Kia Europe Speciális célra Fejlesztett Járművekért felelős igazgatója 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro
 
Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását

Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását

2023. július 10.
A Budai Központi Kerületi Bíróság vasárnapi ülésén halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt elrendelte az Árpád hídon július elsején történt baleset okozójának letartóztatását - közölte a Fővárosi Törvényszék.
Részletek

Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását

Azt írták, a terhelt 00 óra 44 perckor személygépkocsiját vezette Budapesten a Róbert Károly körúton - a Váci út irányából a Flórián tér irányába - a belső forgalmi sávban, majd az Árpád híd Népfürdő utcai felhajtójához érve a balra ívelő útkanyarulatban az autóval megcsúszott, és elveszítette uralmát a jármű felett.
   
Jobbra próbált ellenkormányozni, amelyet követően a személygépkocsi jobbra, az úttestről lesodródva a jobb oldalon telepített, a kerékpárutat elválasztó szalag- és csőkorlátnak ütközött, eközben a szintben kiemelt kerékpárútra is felcsapódott, majd a kiszakadt szalagkorláttal együtt nekiütközött a kerékpárúton vele szemben, Buda irányából Pest irányába közlekedő kerékpárosnak - ismertette a törvényszék a részleteket.
   
A szalag- és csőkorlátnak, a szintben kiemelt kerékpárútnak és az ott közlekedő kerékpárosnak ütközést követően a személygépkocsi visszacsapódott az úttestre és a tetejére borult, miközben a személygépkocsiból kifröccsenő olaj és fagyálló folyadék rácsapódott a középső forgalmi sávban mögötte érkező  személygépkocsira.
   
Ezt követően a balesetet okozó autó az Árpád hídon - a belső és a középső forgalmi sávban - a tetején csúszott a Flórián tér irányába, majd a szalagkorlátnak ütközés helyétől körülbelül 70 méterre nekiütközött az Árpád hídon vele azonos irányból a belső forgalmi sávban közlekedő személygépkocsinak - részletezték.
   
Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását

A tájékoztatás szerint a balesetben a gyanúsított és egy másik sofőr nyolc napon túl gyógyuló, súlyos sérülést szenvedett, míg a kerékpáros a kórházba szállítását követően életét vesztette.
   
A terhelt cselekménye - bizonyítottság esetén - halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége megállapítására alkalmas - mutattak rá.

A bűncselekmény megalapozott gyanúját egyebek között a helyszíni szemléről készült jegyzőkönyv, a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetről szóló jelentés, a helyszínrajz, fényképfelvételek és az Országos Mentőszolgálat esetlapjai támasztják alá.
   
A bíróság megállapítása szerint bár a terhelt büntetlen előéletű, az eljárás során beszerzett adatok alapján megalapozottan feltehető, hogy a balesetet okozó gépjárművet versenyzésre használja. Erre utal az autó egyedi rendszáma, illetve a gépjármű jelentős teljesítménynövelése is. A baleset helyszíne klasszikusan olyan hely, ahol korábban is fordultak már elő közúti gyorsulási versenyek, továbbá a terhelt korábbi jogsértéseinek helyszínei is jellemzően versenyzésre használt helyszínek. Mindezekre figyelemmel megalapozottan feltehető, hogy a balesetkor a terhelt és egy másik autó vezetője között spontán gyorsulási verseny alakult ki, ennek következtében hunyt el a vétlen kerékpáros - mutatott rá törvényszék.
   
Az ülésen az is megállapították, hogy a gyanúsított kikapcsolta a fejlett vezetést támogató rendszert (ESP) a gépkocsiban, amelyből a terhelt kockázatot semmibe vevő, felelősséget nem ismerő hozzáállására lehet következtetni. Ez a bűnismétlés veszélyét növelő tényező. Ugyancsak az ezen magatartásra vonatkozó következtetést erősíti az is, hogy a bűncselekmény elkövetésének oka szándékos szabályszegés volt, többszörös sebességtúllépés.
   
Ezekből arra lehet következtetni, hogy a gyanúsított a KRESZ előírásait figyelmen kívül hagyja, alappal következtethetően semmibe veszi a közlekedési szabályokat. A vele szemben lefolyatott szabálysértési eljárások sem tartották vissza attól, hogy a megalapozott gyanú szerint ismételten közlekedési szabályt szegjen - tudatta a törvényszék.
   
Mindezek alapján fennáll a veszélye annak, hogy a terhelt szabadlábon hagyása esetén újabb, szabadságvesztéssel büntetendő közlekedési bűncselekményt követne el, így vele szemben a bűnismétlés veszélyétől alapos okkal lehet tartani.
   
Döntése során a bírságnak azon sajátos körülményt is figyelembe kellett vennie, hogy a terhelt a bűncselekményt a megalapozott gyanú szerint olyan nagy teljesítményű személygépkocsival követte el, amely egy olyan gazdasági társaság tulajdonában van, amelyben ő maga minősített befolyással rendelkezik, de a saját tulajdonában is van egy nagy teljesítménnyel bíró személygépkocsi, így a bűnügyi felügyelet elrendelése estén a terhelt rendelkezésére állnának olyan gépjárművek, amelyek a bűnismétlés veszélyét megkönnyítenék.
   
A bíróság szerint a megalapozott gyanú szerinti bűncselekmény jellege és a terhelt nyomozati iratokból kikövetkeztethetően a közlekedési szabályokat semmibe vevő személyisége a letartóztatás elrendelését teszi szükségessé - szögezték le a közleményben.
Kulcsszavak: Árpád híd, baleset, gyorshajtás
 
Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását Kiss Norbi kétszer is a dobogón, Beni hatalmas balesetet szenvedett szombaton Zolderben Elrendelték az Árpád hídon történt baleset okozójának letartóztatását Maláj utasszállító - Lezárták az ukrán légtér egy részét Drága lehet a javítás az olcsó alkatrészek miatt Drága lehet a javítás az olcsó alkatrészek miatt Csaknem kilencszáz helyen lesz mobil traffipax a 24 órás ellenőrzés alatt Csaknem kilencszáz helyen lesz mobil traffipax a 24 órás ellenőrzés alatt Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt Halálos baleset a Miskolc ralin, leállították a versenyt
 
Soha nem járt még ilyen közel a tökéletességhez a Lexus LC

Soha nem járt még ilyen közel a tökéletességhez a Lexus LC

2023. július 10.
A Lexus LC a vezetési élmény minden szintjét érintő, általános modellfrissítéssel folytatja pályafutását. A módosítások a japán piacon debütálnak, ahol egy különleges kivitelű limitált kiadáshoz is hozzájuthatnak a szerencsés vásárlók.
Részletek

Soha nem járt még ilyen közel a tökéletességhez a Lexus LC

A Lexus modern modellkínálatának talán egyetlen tagja sem részesült olyan általános és teljes körű elismerésben, mint a 2017-ben bemutatott LC. A gran turismo 3,5 literes full hibridként és 5,0 V8-as sportmotorral egyaránt megvásárolható, utóbbit a 2020-as modellévtől vászontetős kabrió karosszériával is kínálja a Lexus. A modell a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően mára a Lexus által kínált vezetési élmény legmagasabb szintjét testesíti meg: lineáris reakciói tökéletesen tükrözik a vezető szándékait.

A Lexus shimoyamai műszaki központjának mérnökei most olyan, további módosításokat dolgoztak ki, amelyek révén a rugózási komfort és az iránytartás terén egyaránt még magasabb szintre lép a modell.

Elsőként módosították a V8-as benzinmotor rögzítését, a kupékiviteleknél megerősítették a hátsó felfüggesztés bekötését, míg a kabrió torziós szilárdságát a fenéklemez meglévő merevítő elemeinek megerősítésével, illetve új merevítések beépítésével fokozták. Módosították a kerékcsavarok rögzítését, így még szilárdabb lett a szerkezet, valamint új gyári szerelésű abroncsokat választottak; a változtatások egyszerre eredményeznek kényelmesebb rugózást és precízebb irányíthatóságot.

Soha nem járt még ilyen közel a tökéletességhez a Lexus LC

Áthangolták a rugókat, a kanyarstabilizátorokat és a lengéscsillapítókat, így a vezető részletgazdagabb visszajelzést kap az útról, a pontosabb kormányreakciók pedig lineárisabb irányíthatóságot eredményeznek. Ugyanezt a célt szolgálja az automata sebességváltó áthangolása: a rendszer a váltások során pontosabban értelmezi a vezető szándékát, így komfortos és sportos vezetési stílus esetén egyaránt élvezetesebb vezethetőséget, közvetlen gázreakciókat biztosít.

A Lexus LC dizájnerei mindig is kiemelt hangsúlyt fordítottak arra, hogy megtalálják a túraautó karakterével leginkább harmonizáló színvilágot. Ezúttal egy kontrasztos párosítást: a Sonic Copper/Heat Blue kombinációt alkalmazták; az utastérben a Dark Rose árnyalat hoz új hangulatot. A kupé kínálatában új a kék-fehér külső színvilág, amelyhez módosított belső színharmónia tartozik, míg a kabrió vászonteteje új piros árnyalatban is választható.

Ami a digitális fejlesztéseket illeti, az új 12,3 colos érintőképernyőn állandóan láthatók a leggyakrabban használt funkciók parancsikonjai; ezeket a vezetőhöz közel csoportosították. A képernyőn megjelenő információ elrendezését, illetve a parancsokra adott reakciókat egységesítették.

Soha nem járt még ilyen közel a tökéletességhez a Lexus LC

Tovább bővült a Lexus Safety System+ biztonsági funkciók sora. Az előre tekintő kamerát és a nagy felbontású radart egyaránt továbbfejlesztették, így az ütközést megelőző rendszerek nagyobb tartományban képesek érzékelni az akadályokat, így hatékonyabban tudják elkerülni a balesetet. Mostantól a kerékpárosokat is észleli, illetve a gyalogosokat éjszaka, sötétben is „látja” a rendszer; kanyarodás közben is érzékeli a keresztező gyalogosokat és járműveket; emellett két új funkció is megjelent a palettán: az egyik kis sebességű haladás esetén megakadályozza a hirtelen gázadást, ami a jármű megugrását és kezelhetetlenné válását eredményezhetné; a másik a sávon belül végrehajtott elkerülő manővereket támogatja automatikus elkormányzással.

Megjelent a mesterséges intelligencián alapuló, finomabban és diszkrétebben dolgozó sávkövető rendszer, az adaptív tempomat mostantól az ívmeneti sebességet is szabályozza, a jelzőtábla-felismerő rendszer, valamint mostantól 360 fokos panorámaképet is kaphatunk a jármű közvetlen környezetéről, illetve az autó alatti útfelületről.

A fenti, átfogó módosításokon túl egy sor különleges fejlesztés teszi a kínálat eddigi talán legjobban vezethető tagjává az Edge limitált szériát. A kizárólag V8-as motorral, kupékarosszériával megrendelhető különkiadás új fejlesztésű, üreges alumíniumból készült hátsó futóműelemeket, valamint további padlómerevítéseket kap. A fix hátsó szárny mellett a lökhárítóba integrált légterelő idomok javítják tovább az aerodinamikai jellemzőket. Az alumínium futóműelemek egyébként utólagos átépítésre megrendelhetők lesznek minden LC-hez.

Soha nem járt még ilyen közel a tökéletességhez a Lexus LC

Az 5.0 V8-as szívómotor sem maradt változatlan. Optimalizálták a mozgó alkatrészek tömegét és csökkentették a belső súrlódás mértékét, így a Lexus történetének egyik legkiválóbb blokkja még finomabban jár. A hátsó differenciálmű végső beállítását Takumi mesterekre bízzák, így a hajtáslánc közvetlenebbül, harmonikusabban reagál a gázadásra és -elvételre.

Ahogy az alapmodelleknél, itt is kiemelt szerep jutott a színeknek. A karosszéria Hakugin névre keresztelt fényezése matt fehér alaptónusú ezüst színével visszafogott, meditatív hangulatot kölcsönöz az autónak; a hatást fényes fekete kontrasztelemek erősítik. Az utasteret a hagyományos japán győzelmi szín: a Kachiiro különleges kékje uralja.

Az Edge kivitel mintegy 25 százalékos felára ellenére kivételes értéket és vonzerőt képvisel. Ezért, hogy a várhatóan elsöprő érdeklődést kezelhető szinten tartsa, a Lexus a japán autóiparban gyakran alkalmazott megoldást választotta: a limitált kiadás mindössze hatvan példányát kisorsolja az érdeklődők között.

 
Kulcsszavak: lexus, Lexus LC, sportautó
 
A Lexus hibridek jól fogynak itthon A Lexus hibridek jól fogynak itthon Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?! Két világ találkozása: Lexus LS 1951-ből?! Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk Soha nem járt még ilyen közel a tökéletességhez a Lexus LC Nissan GT-R Nismo – A világ leggyorsabb sorozatgyártásra szánt autója A Lexus bemutatta az együléses ’SKYJET’ űrhajót A Lexus bemutatta az együléses ’SKYJET’ űrhajót
 
Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

2023. július 10.
Két és fél évvel a projekt meghirdetése után sikeresen teljesítette első tesztútját az FCH2Rail tüzelőanyag-cellás elektromos motorvonata, amelyhez a Toyota biztosította a második generációs hidrogéntechnológiát.
Részletek

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

2023 tavaszán történelmi jelentőségű kísérletet hajtottak végre Spanyolországban: a Zaragoza és Canfranc közötti, 126 kilométeres vasúti szakaszon sikeresen haladt végig a FCH2Rail projekt kísérleti motorvonata. A szerelvényt egy forradalmian újszerű bimodális erőforrás hajtotta: ez a pálya villamosított szakaszain a felsővezetékből nyert energiát, a nem villamosított szakaszokon – amelyek közül több meredek emelkedőkre esett – pedig a fedélzeten üzemelő Toyota tüzelőanyag-cellás rendszerek biztosították az energiaellátást.

Egy 2022 decemberében közzétett statisztika szerint az Európai Unió országaiban üzemelő 200 099 kilométernyi vasútvonalnak mindössze 56,6 százaléka villamosított – ez a 2020 végi állapotokat tükröző szám folyamatosan, ám igen lassan emelkedik, mivel a felsővezetékek telepítése költséges és körülményes folyamat. A fennmaradó vasútvonalakon – azaz közel 87 ezer kilométeren – elsősorban dízel-elektromos mozdonyok teljesítenek szolgálatot, amelyek elkerülhetetlenül nagyobb zaj- és károsanyag-kibocsátással üzemelnek, mint a tisztán elektromos szerelvények.

Az Európai Unió négy országának – Belgium, Németország, Spanyolország és Portugália – részvételével ezért 2021 januárjában útjára indult egy olyan projekt, amely a dízel-elektromos mozdonyok kiváltására alkalmas, a villamosított és nem villamosított pályaszakaszokon egyformán közlekedni képes hibrid hajtáslánc-technológiát hivatott megvalósítani.

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

Az akkumulátoros elektromos rendszerek nagy tömegük és korlátozott (hőmérsékleti és domborzati viszonyoktól függően 30-70 kilométeres) hatótávolságuk miatt csak bizonyos területeken jelentenek megoldást. A projekt ezért kifejezetten a tüzelőanyag-cellás technológiára összpontosított: az FCH2RAIL (Fuel Cell Hybrid Power Pack for Rail Applications) konzorcium célja egy olyan hibrid hajtási rendszer megvalósítása, amely a villamosított szakaszokon a felsővezetékből nyert elektromos energiával halad, másutt pedig a fedélzeten működő tüzelőanyag-cella biztosítja a működéséhez szükséges áramot.

Ezen alapkövetelmények mellett a projekt többek arra is választ keresett, hogy az FCEV-rendszerek moduláris kialakítása lehetővé teszi-e a technológia széles körű felhasználását a személy- és áruszállításban, illetve, hogy a tüzelőanyag-cella hulladékhője hogyan hasznosítható a szerelvények gazdaságos klimatizálásában.

A 14 millió eurós (5,2 milliárd Ft) költségvetésű projekthez a hidrogéntüzelőanyag-cellák és a hibrid hajtási rendszerek globális szakértője, a Toyota biztosította a technológiát. Az autógyártó már egy évvel a projekt indulása után, 2022 januárjában leszállította azt a hat darab, második generációs technológiát alkalmazó tüzelőanyagcella-modult, amelyeket a laboratóriumi teszteket követően beépítettek egy spanyol CAF Civia típusú motorvonatba. Ez a szerelvény most sikeresen teljesítette első hosszú távú tesztjét.

Útjára indult a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás motorvonata

Az eredményes első kísérletet követően a projekt engedélyt kapott a további tesztekre; ezek során további spanyolországi viszonylatokban fogják vizsgálni, hogy a rendszer képes-e megbízhatóan tartani az előírt menetidőket. Ha minden a tervek szerint megy, a Toyota hidrogéntüzelőanyag-cellás moduljaival felszerelt motorvonatok már 2024-ben szolgálatba állhatnak Spanyolországban, majd további európai országokban is.

Az FCH2RAIL újabb példa arra, hogy a hidrogéntüzelőanyag-cellás technológia alkalmazásával hogyan csökkenthető az európai szállítási szektor szénkibocsátása. A Toyota FCEV moduljaival felszerelt Caetano buszok már számos európai országban szállítanak utasokat, a holland VDL Groep pedig idén nyáron kezdi meg a Toyota tüzelőanyag-cellás rendszerével felszerelt nehéz tehergépjárműveinek közúti tesztjeit.
Kulcsszavak: CAF, hidrogén üzemanyagcella, toyota
 
Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t Európában is gyártják majd a Toyota C-HR-t Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől? Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől? 35,4%-al növelte piaci pozícióját a Toyota Magyarországon 35,4%-al növelte piaci pozícióját a Toyota Magyarországon
 
Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

2023. július 07.
Őrizetbe vették kórházi ellátását követően a július elsejei Árpád hídi halálos baleset okozóját, aki vallomásában elismerte felelősségét - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.
Részletek

Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Balogh Ádám elmondta, szombaton spontán verseny alakult ki három személygépkocsi között. Az elöl haladó autó - egy 690 lóerős Mercedes - az Árpád hídon a Népfürdő utca vonalában megcsúszott, és elütötte a szalag- és csőkorlát mögött szabályosan közlekedő, 26 éves kerékpárost, aki a kórházba szállítása után meghalt.
   
A főosztályvezető kiemelte, hogy a baleset elkerülhető lett volna, az a közlekedésbiztonság két súlyos kockázatára vezethető vissza: a versenyzésre és a sebességtúllépésre.
   
Hozzátette, hogy a szakértői vélemény szerint a balesetet okozó autó a sodródást megelőzően legalább óránkénti 137 kilométeres sebességgel haladt.
   
Kérdésre válaszolva Balogh Ádám közölte, az autó 33 éves vezetőjét halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsítják.
   
A részleteket ismertetve elmondta, a spontán versenyben részt vevő három autó - a Mercedes és két BMW - a Róbert Károly körút és a Papp Károly utca kereszteződésénél "találkozott".
   
A baleset utáni meghallgatása során a Mercedes vezetője azt mondta, azért növelte az autója sebességét, mert a visszapillantó tükörből úgy érzékelte, hogy a BMW "rátapadt". A BMW vezetője pedig azt mondta, hogy ő az előtte haladó autótól függetlenül növelte a sebességét. Ugyanakkor tanúk úgy nyilatkoztak, hogy úgy tűnt, mintha versenyeztek volna.
   
Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Az elöl haladó autót 1-2 másodperces lemaradással követte a második, míg a harmadik autó 7-9 másodperccel volt lemaradva tőlük - közölte a főosztályvezető.
   
Balogh Ádám elmondta, az elöl haladó autó a hídon, a Népfürdő utca vonalában balra csúszott, ekkor a vezetője jobbra kormányzással próbálta megtartani a jármű stabilitását, ami nem sikerült. Az autó jobbra csúszott, majd a szalagkorlátot, valamint a kerékpárosok, gyalogosok védelmét szolgáló csőkorlátot átszakítva elütötte az ott szabályosan, Pest felé haladó biciklist, aki olyan súlyos - kettős végtagvesztéssel járó - sérüléseket szenvedett, hogy a kórházba szállítása után meghalt.
   
A baleset erejét mutatja, hogy a Mercedes az ütközést követően a tetejére borult, és azon pörögve hetven métert csúszott még.
  
 A második autó még el tudta kerülni az ütközést, de a spontán versenyben részt vevő harmadik autó nem tudott megállni és belerohant a Mercedesbe; mind a két autó sofőrje súlyosan megsérült. A második autóban utazók közül senki nem sérült meg, ők hívtak segítséget.
   

Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját

Ugyanebben az időben a Margitszigeten folyt egy másik baleseti helyszínelés, annak résztvevői hallották a csattanást és azonnal a Árpád hídra mentek. Így két perc alatt meg is kezdődhetett az elsődleges rendőri intézkedés.
   
Balogh Ádám közölte, a rendőrség a balesetben érintett kocsikat lefoglalta és büntetőeljárást indított halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt.
   
A szakértői vélemény szerint az autóknak műszaki hibájuk nem volt, ugyanakkor a Mercedes menetstabilizátora ki volt kapcsolva. A Mercedes vezetője a sebességhatárt jelentősen átlépte, teljes mértékben figyelmen kívül hagyta a közlekedési szabályokat, és több közlekedési szabály együttes megszegése vezetett a baleset bekövetkeztéhez.
   
A sofőrt gyanúsítottként hallgatták ki, őrizetbe vették és kezdeményezték a letartóztatását. Vallomása során a gyanúsított elismerte a felelősséget a baleset bekövetkezéséért. A másik két gépkocsi sofőrjének a felelősségét az eljárás keretén belül vizsgálják - mondta el Balogh Ádám.
   
Kérdésre válaszolva beszámolt arról is, hogy a Mercedes vezetőjének már volt két, anyagi kárral járó balesete, többször követett el közlekedési szabályszegést, illetve 13 büntetőponttal rendelkezett. Hangsúlyozta: a BRFK elkötelezett a balesetek számának csökkentésében, illetve a közúti versenyzés felszámolásában.
   
Már korábban feltérképezték azokat a helyszíneket, amelyek alkalmasak lehetnek a fővárosban versenyzésre. Ezeken a szakaszokon rendszeresen végeznek ellenőrzéseket. Tavaly negyven, idén már tíz akciót tartottak azért, hogy versenyzést felszámolják - mutatott rá Balogh Ádám.
   
Kiemelte, a BRFK az év második felében prioritásként kezeli a sebességtúllépőkkel és a versenyzéssel szembeni hatékony fellépést. Zéró toleranciát hirdetnek a versenyzéssel szemben.
   
A balesetet rögzítő felvételt közzétették a police.hu oldalon.
Kulcsszavak: Árpád híd, baleset, BRFK
 
Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját Milliós kár is lehet a vadbaleset ára Őrizetbe vették az Árpád hídi halálos baleset okozóját Megszaporodtak a kárbejelentések a biztosítóknál a hétvégi hóvihar után Halálos baleset miatt félbeszakították a versenyt a Veszprém-ralin Halálos baleset miatt félbeszakították a versenyt a Veszprém-ralin Házkutatást tartottak a lezuhant repülőgép másodpilótájának lakóhelyén Házkutatást tartottak a lezuhant repülőgép másodpilótájának lakóhelyén Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset
 
Az ikonikus Twingó újragondolva

Az ikonikus Twingó újragondolva

2023. július 07.
Az emblematikus Twingo 30. évfordulója alkalmából a Renault felkérte Sabine Marcelis tervezőt és nemzetközileg elismert kortárs művészt, hogy képzelje újra ezt az ikonikus modellt, és mutassa be az 1993-ban kiadott Twingo művészi értelmezését.
Részletek

Az ikonikus Twingó újragondolva

Az emblematikus Twingo 30. évfordulója alkalmából a Renault felkérte Sabine Marcelis tervezőt és nemzetközileg elismert kortárs művészt, hogy képzelje újra ezt az ikonikus modellt, és mutassa be az 1993-ban kiadott Twingo művészi értelmezését.

Sabine Marcelis az „ELLE DECO International Designer of the Year” díj legújabb nyertese, amely díj lehetővé tette számára, hogy a világ egyik legbefolyásosabb tervezőjeként tudjon érvényesülni. Lenyűgöző művészeti installációi a nemzetközi közönséget elragadva, az Art Basel dizájn és művészet szerelmeseitől a világ számos múzeumába látogatóig.

A  Renault ezért megbízta Sabine Marcelis tervezőt, hogy álmodja újra a Twingót. A holland tervező ismert a letisztult és elegáns formákon végzett munkáiról, a fénnyel való különleges vonzalomról és a technológiák mesteri ismeretéről, amelyek a lehetőségek határait feszegetik a jobb anyaghasználat érdekében.

Az ikonikus Twingó újragondolva

A projekt a Twingo részletes feltárásával kezdődött, hogy visszatérjenek legismertebb tulajdonságaihoz: ikonikus egytérfogatú sziluettjéhez, jellegzetes fényszóróihoz, moduláris belső teréhez hihetetlen térérzettel és fényességgel.

Ezt követte az átláthatóság, valamint a színek és anyagok kölcsönhatásának játékán végzett aprólékos munka. Az eredmény megdöbbentő: egy egyedülálló Twingo, és mégis hű az emblematikus modell lényegéhez, 30 évvel a létrehozása után.

„A Renault-val való együttműködés azzal a felkéréssel kezdődött, hogy a 30. évfordulója alkalmából tervezzük újra a Twingót. Nagyszerű lehetőség volt ez, és egy új felfedezési terület volt számomra, mert még soha nem terveztem autót. Egy ilyen ikonikus és népszerű autón dolgozni igazi kihívás volt, különösen a projekt méretét tekintve. Lehetőség volt valami igazán innovatív és emlékezetes létrehozására” – mondta Sabine Marcelis.

Az ikonikus Twingó újragondolva

Ez az együttműködés a Renault és Sabine Marcelis között a művészi és kreatív szabadság értékeinek valódi tanúsága.

A Renault elkötelezettsége az elektromos autók iránt – a koncepció valóban előnyös az utólagos beépítési készletből –, valamint Sabine Marcelis innovatív megközelítése az anyagokhoz és a dizájnhoz, tökéletes szinergiát teremtenek az ikon, a Twingo évfordulójának megünneplésére, és teljesen új megvilágításba helyezik az autót. Ez az egyedi és váratlan koncepció az emblematikus Twingo és a tervező művészi víziója találkozása, amely a jármű kifinomult újraértelmezését kínálja.

Az ikonikus Twingó újragondolva
Kulcsszavak: évforduló, formatervezés, renault, twingo
 
Az ikonikus Twingó újragondolva Városi crossover a Renault-tól Initiale Paris koncepcióautóból Renault Espace Initiale Paris koncepcióautóból Renault Espace Átszervezi működését a Renault csoport Átszervezi működését a Renault csoport Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon Jubileumát ünnepli a zászlóshajó – 85 éves a ŠKODA SUPERB Jubileumát ünnepli a zászlóshajó – 85 éves a ŠKODA SUPERB
 
Tervben a járműelkobzás Ausztriában

Tervben a járműelkobzás Ausztriában

2023. július 07.
Az Árpád hídon július 1-jén éjjel történt halálos kimenetelű baleset után ismét fellángolt a vita arról, hogy miért nem kobozzák el a notórius gyorshajtóktól az autót.
Részletek

Tervben a járműelkobzás Ausztriában

Az Árpád hídon július 1-jén éjjel történt halálos kimenetelű baleset után ismét fellángolt a vita arról, hogy miért nem kobozzák el a notórius gyorshajtóktól az autót.

Nyugati szomszédunknál, Ausztriában egy törvénytervezet szerint az extrém gyorshajtóktól elkoboznák a kocsit akár örökre. A szabályozás lényege, ha valaki 60 km/h-val gyorsabban hajt, mint a városi sebességhatár (50 km/h) – azaz 110-zel vagy annál többel közlekedik –, illetve 70 km/h-val gyorsabban, mint az autópályán megengedett legnagyobb sebesség, azaz 200-nál többel, annak két hétre lefoglalják a járművét.

A lefoglalás idején megnézik, történt-e már hasonló esete az illetőnek. Ha igen, akkor elveszik a gyorshajtó autóját. Már az első esetnél véglegesen elkoboznák a kocsit, ha a gyorshajtás városban 80-nal vagy a sztrádán 90-nel haladja meg a megengedett legnagyobb sebességet, illetve ha valaki 220-nál gyorsabban hajt az autópályán. A jármű elkobzása mellett még jelentős pénzbírságot is kellene fizetni, valamint a jogosítványt is bevonnák, nehogy egy másik kocsival folytatódjon a száguldozás - í­rja a BRFK.

Tervben a járműelkobzás Ausztriában
Kulcsszavak: Ausztria, baleset, gyorshajtás, közlekedésbiztonság
 
Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Automata segélyhívó kerülhet minden új autóba 2018-tól az EU-ban Elfelejthetjük a gyorshajtási bírságokat Elfelejthetjük a gyorshajtási bírságokat Egy egyiptomi pilóta szerint nem adott le vészjelzést a lezuhant orosz gép Egy egyiptomi pilóta szerint nem adott le vészjelzést a lezuhant orosz gép Tervben a járműelkobzás Ausztriában Villamosvezető bántalmazott egy terhes nőt, a BKV vizsgálja az esetet Háromszögű, négyszögletes, kerek… gyerekek, mit jelentenek ezek? Háromszögű, négyszögletes, kerek… gyerekek, mit jelentenek ezek?
 
Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban

Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban

2023. július 07.
A német járműipari vállalatok a korábbinál lényegesen kedvezőbbnek értékelték júniusban aktuális üzleti helyzetüket a müncheni ifo gazdaságkutató intézet legfrissebb felmérése szerint.
Részletek

Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban

Az intézet honlapján szerdán publikált összefoglaló alapján a német autógyártók üzleti helyzete júniusban jelentősen javult. Az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke 37,5 pontra emelkedett a májusi 28,4 pont után.
   
Az ifo intézet (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) júniusra vonatkozó adatai szerint azonban az ágazat vállalatainak üzleti várakozásai nagy mértékben romlottak, az indikátor mínusz 56,9 pontra csökkent az előző havi mínusz 10,3 pontot követően, miután idén áprilisig pozitív tartományban volt.
   
A várakozások mutatója zsinórban ötödik hónapja csökkent júniusban. Legutóbb a 2008-as pénzügyi válság idején volt gyengébb az indikátor, amikor mínusz 67,8 pontra esett.
   
Ennek ellenére a német autógyártók ismét áremelést terveznek. A német autógyártók körében nagyfokú bizonytalanság uralkodik; az áremelések elsősorban a prémiumszegmenst és az elektromos járműveket érinthetik Oliver Falck, az ifo vezető szakértőjének nyilatkozata szerint.
   
A német autóipari beszállítók hangulatát tükröző mutató 41,3 pontról 32,6 pontra csökkent. A német autóipari beszállítókat negatívan érinti a külföldi kereslet hiánya - tette hozzá Oliver Falck. Az autóipari beszállító vállalatok üzleti várakozásai is romlottak, az indikátor mínusz 32,1 pontra csökkent a májusi mínusz 20,3 pontról.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
Önvezető szimulátor fejlesztését támogatja a Toyota Önvezető szimulátor fejlesztését támogatja a Toyota Nagy-Britanniában nőtt az autóeladás márciusban Nagy-Britanniában nőtt az autóeladás márciusban A BMW Group már több mint kétmillió gépkocsit adott el idén A BMW Group már több mint kétmillió gépkocsit adott el idén Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban Eau Rouge: a sebesség, az elkötelezettség és a bátorság szinonimája Jelentősen javult a német járműipari vállalatok üzleti helyzete júniusban Elkészült a háromszázezredik DS3
 
Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon

Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon

2023. július 07.
Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon: 2023. január és június között a BMW eladásai 15 százalékkal, a MINI márkáé 43 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához képest.
Részletek

Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon
A magyarországi márkakereskedések 2690 BMW-t és 351 MINI-t helyeztek forgalomba az idei első fél évben. Ezzel a BMW a hetedik legnépszerűbb márka Magyarországon, a prémium szegmensben pedig az első.
   
Az idén Magyarországon eddig 57 559 új személyautót helyeztek forgalomba, alig haladva meg a 2022. első fél évi 57 408 darabot.
   
A közleményben rámutatnak: a stagnáló magyarországi újautó-piacon a prémium szegmens növekszik, és ez jelentős részben köszönhető a BMW Group teljesítményének.
   
A vállalatcsoport ügyfeleinek 13 százaléka a tisztán elektromos meghajtású modell mellett döntött - emelték ki, hozzátéve: a részarány az ősszel bemutatkozó BMW i5-össel tovább nőhet.
   
A közlemény idézi Mester Andrást, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetőjét, aki a stabil teljesítményt a kiforrott márkakereskedői háttérnek és az országos partnerségi hálózatuknak tulajdonítja. "Az épülő debreceni BMW-gyárat, amely még hangsúlyosabbá teszi majd a BMW Group magyarországi jelenlétét, rendkívül erős alapokkal várjuk" - jelentette ki.
   
A BMW Group korábbi tájékoztatása szerint tavaly a teljes évben 5267 új autót adott el, értékesítése 18 százalékkal bővült, miközben az új személyautók magyarországi piaca akkor 8,5 százalékkal 111 524 darabra zsugorodott. A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482-őt helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon.
Kulcsszavak: BMW Group, BMW Group Magyarország, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon Elképesztő, amit a Tesla művel Erős fél évet zártak a BMW Group márkái a magyarországi újautó-piacon Kimagasló növekedés a Ssangyongnál A kormány támogatja az elektromos autók vásárlását A kormány támogatja az elektromos autók vásárlását Magyarországon még mindig imádjuk a pickupokat Magyarországon még mindig imádjuk a pickupokat
 
Hétvégén ismét AlfaCity!

Hétvégén ismét AlfaCity!

2023. július 07.
Július 7-8-án (pénteken és szombaton) a Szalki-szigeten rendezik meg AlfaCityt, a világ egyik legnagyobb Alfa Romeo találkozóját, amelyre több mint 1000 autót várnak a szervezők. Az idei újdonság az első zöldrendszámos Alfa Romeo, a plug-in hibrid Tonale!
Részletek

Hétvégén ismét AlfaCity!

Hogy pontosan mennyi Alfa Romeo gyűlik ezúttal össze a rendezvény helyszínén, minden évben fogadások tárgyát képezi a márka rajongóinak körében, de az szinte biztos, hogy idén ezernél is több Alfa Romeo érkezik majdAlfaCitybe, köztük sok érdekes oldtimer és izgalmas tuningautó. Tavaly egyébként 1350 Alfa Romeo fordult meg a kétnapos rendezvény alatt a Szalki-szigeten.

Az egyik izgalmas oldtimer egy 1974-es Junior Zagato, amelyből mindössze 402 darabot gyártottak, és Magyarországon ez az egyetlen példány.

A találkozót a 2004-ben alakult Alfa Amore nevű internetes közösség szervezi. Az első AlfaCityt még 2007-ben rendezték meg, már akkor is több száz autó részvételével. A korábbi találkozókat Esztergomban, Komáromban, Balatonfüreden és Zánkán tartották. A mostani helyszín, a dunaújvárosi Szalki-sziget 2021 óta ad otthont a rendezvénynek. Dunaújváros nagy előnye, hogy gyakorlatilag az ország közepén van és autópályán lehet megközelíteni.

AlfaCity minden ötödik résztvevője külföldi, több külföldi márkaklub képviselőjét is várják a szervezők, egyebek között Olaszországból, Ausztriából, Romániából, Szlovákiából, Szerbiából, Csehországból és Lengyelországból is érkeznek majd alfások.

Hétvégén ismét AlfaCity!

Pénteken inkább a lazább programokra helyezték a hangsúlyt, hogy mindenkinek több ideje legyen körülnézni, de azért a színpadon több beszélgetés is zajlik majd a találkozó legizgalmasabb autóiról.

Ahogy azt már a korábbi években is megszokhatták a rendezvényre kilátogatók, úgy idén is a fellépők többsége vagy Alfa Romeo tulajdonos, vagy szorosan kötődik a márkához. A találkozó szombati napján előadást tart Vályi István az alfás lóhere történetéről, a nap házigazdája pedig idén is Rákóczi Ferenc rádiós műsorvezető, az Alfa Romeo hazai márkanagykövete lesz. Napközben lesz karnevál hangulatú táncshow, felnikitartó-verseny, baleset-megelőzési előadás, de megtartják az alfás tetoválások versenyét is. A színpadra több izgalmas Alfa Romeót is felvisznek majd, hogy alaposan bemutassák őket.

A pénteki programok között van egy kerékpárostúra a Rácalmási szigetekre és egy szakértői előadás a motorolajokról.

A programok sorát mindkét este hajnalig tartó bulik zárják. Pénteken Regán Lili, Naksi, majd DJ Miller zenél. Szombaton napközben fellép az utcazenészekből álló AlfaCity Band, az EZ Fight Zenekar pedig egy az alfásokról és AlfaCityről írt dallal is készül a rendezvényre. Az esti DJ pedig Nigel Stately lesz!

A rendezvény részletes programja megtalálható a www.alfacity.hu címen. AlfaCity főtámogatója az F Automobil Import Kft.  

Kulcsszavak: alfa romeo, kiállítás, tonale
 
A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen Hétvégén ismét AlfaCity! Vonzó modellekkel és sztárséfek egyedi receptjeivel készül a Mercedes-Benz a Gourmet Fesztiválra Egy 1957-es ritka kincs lett az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este legnagyobb győztese Egy 1957-es ritka kincs lett az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este legnagyobb győztese Alfa Romeo „MILANO”: a névbe foglalt történelem Alfa Romeo „MILANO”: a névbe foglalt történelem Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 171 - 180