Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 21 - 30
Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

2024. január 11.
A Volkswagen Haszonjárművek Amarok-sorozatának ítélte pickup-díját a Nemzetközi Év Kishaszonjárműve (International Van of the Year; IVotY) zsűrije. 2011 és 2017 után 2023-ban immár harmadszor nyerte el az Amarok a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA).
Részletek

Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok

Ismét az Amarok! Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon, a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) ugyanis csak két-három évente ítélik oda, a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata pedig – újra – győzedelmeskedett. A Volkswagen Haszonjárművek pickup-családja 2011 (a 2012-es és 2013-as évre) és 2017 (a 2018-as és 2019-es évre) után harmadszor részesült ebben az elismerésben, ezúttal együttműködő partnerével, a Forddal, illetve annak Ranger modelljével osztozik az első helyen.

„Tripla”: Harmadszor nyerte el a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) Amarok-sorozata a szállítmányozási szakújságírókból álló zsűri „Nemzetközi Pickup Díját” („International Pick-up Award”; IPUA). Az új modell – amely a márka partnerével, a Forddal együttműködésben született, és 2022 végén jelent meg első piacain – az idén októberben, Görögországban szervezett tesztvezetések alkalmával győzte meg a húsztagú nemzetközi zsűrit.

„Az Amarok kiválóan szerepelt az IPUA múlt hónapban, Görögországban tartott 2023-as csoporttesztjein. Noha együttműködési projektről van szó, a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata sikerrel őrizte meg a márka jellegzetes formai stílusjegyeit és menettulajdonságait – amit a vásárlók is értékelnek majd” – fejtette ki Jarlath Sweeney írországi autós újságíró, az IVotY és az IPUA zsűrijének elnöke. „Az IPUA immár hetedik alkalommal szervezett csoporttesztjei során az Amarok legújabb generációja is remekelt, s előző modellje 2011-es, majd – modernizált változatában – 2017-es győzelmei után újból a dobogó legfelső fokán végett” – folytatta Sweeney. Az Amarok így mindig a legújabb modelljével győzedelmeskedett az IPUA nemzetközi zsűrijének első, negyedik és most 2023-ban immár hetedik pickup-tesztjén.

„Az Amarok olyan pickup, amely mind műúton, mind pedig azoktól távol is megbízható teljesítményt nyújt, amiről a zsűri is meggyőződhetett. Ez a 2024-es és 2025-ös évre szóló „Nemzetközi Pickup Díj” egyben az Amarok „tripláját” is jelenti, mégpedig mindössze 14 évi gyártási idő alatt. E bizalom a Volkswagen Haszonjárművek teljes csapata számára nagy megtiszteltetés. Köszönjük!” – hangsúlyozta a lyoni díjátadó alkalmával Karl Bernqvist, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja.

Legtöbb piacán 2023-ban már megrendelhető az új pickup, amely számos példányban járja már az utakat – s szükség szerint természetesen a távoli terepeket is. Az Amarok modellek iránti kereslet a gyártás felfuttatásának időszakaszában részben meghaladja a kínálatot, így egyes piacaikon, illetve bizonyos modellváltozataikban már nem szállíthatók 2023-ra. Az új Amarok kizárólag Dél-Afrikában, a silvertoni gyárban készül.

A Volkswagen Haszonjárművek Németországban, illetve Európában öt modellváltozatban és négy motor/sebességváltó összeállítással TDI-dízelként kínálja új pickupját, míg a benzinmotorok, a rövidfülkés (Single Cab) változatok és a kisebb dízelmotorok további, Európán kívül piacokon szerepelnek a választékban.

Felszereltségtől függően több mint 25 vezetéstámogató rendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelző, a digitális és analóg kezelőszervek gyakorlatias összeállítása és színvonalas anyagválasztás gondoskodhat prémiumhangulatról az új Amarok fedélzetén. Az akár 1,19 tonna teherbírás, a még átgondoltabban kialakított rakfelület (plató) és az akár 3,5 tonna vontatható tömeg révén az új Amarok minden elképzelhető feladatot megoldhat, munka közben és a szabadidőben egyaránt.

Az új Amarok öt modellváltozatában – „Amarok”, „Life” és „Style”, valamint a „PanAmericana” (terepes stílus) és „Aventura” (exkluzív stílus) csúcsverziókban – szerepel a kínálatban, és Európába négyajtós, duplafülkés pickupként érkezik. Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága csaknem tíz centiméterrel haladja meg elődjéét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméter növekedést jelent, még több helyet biztosítva a duplafülkében.

Az Amarok fejlett technikája, illetve számos vezetéstámogató rendszert és 360 fokos kameraképeket is kínáló felszereltsége a terepes közlekedést is nagyban megkönnyíti. Akárcsak gázlómélysége, amely az eddigi 50-ről 80 centiméterre nőtt, de karosszériája rövidebb túlnyúlásai és nem utolsósorban erőteljes motor/sebességváltó kombinációi is hozzájárulnak terepes adottságaihoz.

A motorpalettán 125 kW/170 LE, illetve 151 kW/205 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű dízel, valamint egy 177 kW/240 LE, 3,0 literes, hathengeres, szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás szerepel. Modellváltozattól függően az új Amarok hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A soros, illetve V-elrendezésű TDI-motorok 405 és 600 newtonméter közötti forgatónyomatékot produkálnak. Minden modellváltozat már alapkivitelében 4MOTION összkerékhajtással készül, kapcsolható (2H, 4H, 4L) vagy bővítetten kapcsolható (4A, 2H, 4H, 4L) kivitelben. Utóbbi csúcsváltozatok többlamellás központi tengelykapcsolón keresztül változó, automatikus nyomatékelosztást is biztosítva az első és a hátsó tengely között, az új Amarok így komoly terhek vontatásához vagy a terepes – például erdőben vagy építkezéseken – közlekedéshez is elegendő erővel rendelkezik.

Az új Amarok alapváltozatának induló ára …. A hétköznapok megbízható társának felszereltségében többek között LED-technikájú fényszórók, multifunkciós kormánykerék, Közlekedésitábla-felismerés (Dynamic Road Sign Display), 10 col képátlójú infotainment-képernyő, vészfékfunkcióval (Manoeuvre Braking) kiegészített hátsó Parkolássegítő rendszer (Park Distance Control) és Tolatókamera (Rear View Camera) is szerepel.

Kulcsszavak: amarok, pick up, volkswagen
 
Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok A kínai sajtó össztüzében a Volkswagen és az Audi Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok Negyven éves a Golf – bestseller, trendalapító és stílusikon Az év pickupja – „Triplázott” az Amarok A Volkswagen Golf elnyerte az "Arany Kormánykerék" díjat Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával Az amerikai környezetvédelmi szabályok kijátszásával vádolták meg a Volkswagent Az amerikai környezetvédelmi szabályok kijátszásával vádolták meg a Volkswagent
 
Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

2024. január 11.
Január 5-én hidrogénbusz mintaprojekt indult Debrecenben. A hidrogénbusz több magyar várost is megjár majd egy év alatt. Debrecent követően Miskolcon, Kecskeméten, Kaposváron, Zalaegerszegen és Győrben lehet majd kipróbálni, minden városban kétszer négy héten keresztül.
Részletek

Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

A Solaris hidrogénbusz üzemanyagellátását a Messer Hungarogáz biztosítja a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt kísérleti projektjében.

A jármű Debrecenben több útvonalon is részt vesz a forgalomban, majd fél év múlva újabb négy hétre visszatér. Az utasok díjmentesen próbálhatják ki a helyi légszennyezéstől mentesen és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő autóbuszt. A 89 utas szállítására képes, háromajtós, 12 méter hosszú Solaris Urbino 12 electric H2 február 1-ig közlekedik a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. menetrend szerinti vonalain. A jármű hidrogén üzemanyagcellája elektromos áramot termel, amely a jármű villanymotorját hajtja. A busz csupán vízpárát bocsát ki, ami az üzemanyagcellában lezajló hidrogén-oxigén reakció végterméke. A mintaprojekt során 200 km-es napi futásra lett kialakítva az ellátási rendszer, ami a városi közösségi közlekedésben való teszteléshez messzemenően elegendő.

A mintaprojekt helyszínéül szolgáló hat városban a Messer Hungarogáz Kft. hidrogéngyártóként és technológiai szakértőként biztosítja a hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz folyamatos üzemanyagellátását. A Messer célja, hogy a hidrogénhajtás iránt érdeklődő közösségi közlekedés szolgáltatók megismerjék az üzemanyag-cellás buszt, és tapasztalatot szerezzenek a hidrogéntöltés terén. A hidrogéntöltési szolgáltatást mobil, traileres hidrogén-töltőegységgel végzik. 

Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel

Ennek a technikai megoldásnak az előnye a gyors és egyszerű üzembehelyezés és a mobilitás. Egyetlen nap alatt áthelyezhető a töltőegység egyik városból a másikba. A Messer hazánkban is rendelkezik már tapasztalattal hidrogénbusz töltése terén. Tavaly januárban a paksi tömegközlekedésben teszteltek egy hidrogénnel hajtott autóbuszt, amelynek tankolását szintén hasonló mobil hidrogénkút telepítésével oldotta meg.

A Messer a hidrogén közúti szállításához a legnagyobb traileres járműflottával rendelkezik Magyarországon. A cég ezen túl felkészült fix, nagynyomású hidrogéntöltőkutak telepítésére és üzemeltetésére, a szükséges hidrogén folyamatos beszállítására, vagy akár helyszíni előállítására is. A Messer „One Stop Shop” néven kínál integrált hidrogénellátási megoldást a járműflotta-üzemeltetőknek, segítve a városokat, logisztikai szolgáltatókat abban, hogy határozott lépéseket tegyenek a közösségi közlekedés és teherszállítás szén-dioxid kibocsátásának csökkentése érdekében.

Tisztán elektromos buszból több mint kétszázat helyeztek már forgalomba Magyarországon, mintegy háromnegyedük a közösségi közlekedést erősíti. Jelenleg még nem dőlt el, hogy a közösségi buszközlekedésben a tisztán elektromos, vagy a hidrogén üzemanyagcellás megoldás lesz-e a befutó, illetve, hogy milyen módon élhet majd egymás mellett, egészítheti ki egymást ez a kétféle modern hajtás.
Mindkét technológiának vannak előnyei és hátrányai. A hidrogén esetén nagyobb kihívás a zöld hidrogén hatékony és olcsó előállítása, valamint jelenleg a hidrogénhajtás elemei és alkatrészei általában költségesebbek. A tisztán akkumulátoros megoldások ugyanakkor járműtömegben, hatótávban, az akkumulátorok jelentette nyersanyagigényben és környezetterhelésben maradhatnak alul a hidrogénesekhez képest. A mintaprojekt éppen ezért a hidrogén üzemanyagcellás tapasztalatok minél szélesebb körű gyűjtése miatt is különösen fontos.

A hidrogén buszteszt projektgazdája a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A helyi légszennyezéstől mentesen és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő járművek tartós tesztelése alapján pedig megalapozott döntés is születhet majd a hidrogén alkalmazásáról a hazai közösségi közlekedésben.

Kulcsszavak: debrecen, hidrogén, tömegközlekedés
 
Debrecenben és további öt vidéki nagyvárosban tesztelik a hidrogénbuszt, Messer hidrogénnel Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost 2018 tavaszán Japánban megnyílik az út a hidrogén töltőállomás-hálózat fejlesztése előtt 2018 tavaszán Japánban megnyílik az út a hidrogén töltőállomás-hálózat fejlesztése előtt 2023 körül kezdődhet a termelés a BMW debreceni gyárában 2023 körül kezdődhet a termelés a BMW debreceni gyárában A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler
 
Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat

Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat

2024. január 11.
Stratégiai kiskereskedelmi megállapodást kötött a Schiller Autó Család Zrt.-vel a BYD, a kínai autógyártó ezzel erősíti jelenlétét a magyar piacon - közölték csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat

A BYD célja, hogy fenntartható és innovatív elektromos járműveket kínáljon Magyarországon széles vásárlói körnek. A Schiller BYD-márkakereskedése Észak-Pesten nyílik meg februárban.
    
A Schiller csoport a BYD harmadik magyarországi partnere, a kínai vállalat tavaly októberben indította a forgalmazást Magyarországon első két márkakereskedőjével, a Duna Autóval és a Wallis Motorral.
    
A következő hónapokban további kiskereskedelmi partnerek csatlakoznak majd a BYD hálózatához országszerte - jelezte a társaság.
    
A BYD arra számít, hogy a februártól elérhető elektromosautó-vásárlási állami ösztönző program vonzóvá teszi a márkát a magyarországi vállalatok számára, mindhárom jelenlegi BYD modell jogosult a 4 millió forintos ösztönzőre - közölték.
    
A BYD gyors lépéseket tesz annak érdekében, hogy jövőbeni szervizhálózatát a fővárostól távolabb élő vagy működő tulajdonosok is könnyen elérhessék - írták a közleményben.
    
A BYD Auto, a BYD 2003-ban alapított autóipari leányvállalata a tisztán elektromos és a plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A vállalat a világ első autógyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította. A BYD Europe a BYD csoport első tengerentúli leányvállalata - ismertették.
Kulcsszavak: autógyár, BYD
 
Gőzerővel épül a Tesla gigagyára. Ez lesz a világ legnagyobb épülete! Gőzerővel épül a Tesla gigagyára. Ez lesz a világ legnagyobb épülete! Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Megkezdték az új Mercedes CLA Shooting Brake gyártását Kecskeméten Megkezdték az új Mercedes CLA Shooting Brake gyártását Kecskeméten Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly Erősíti magyarországi jelenlétét a kínai BYD autógyártó vállalat Belga befektető veszi meg a GM strasbourgi üzemét
 
A Volkswagen csoport 12 százalékkal növelte eladásait

A Volkswagen csoport 12 százalékkal növelte eladásait

2024. január 10.
A Volkswagen csoport tavaly 12 százalékkal, 9,24 millió járművet értékesített tavaly a világon.
Részletek

A Volkswagen csoport 12 százalékkal növelte eladásait

A cég közleménye szerint az értékesítés minden fontos régióban nőtt, így Észak-Amerikában 18 százalékkal, Nyugat-Európában 21 százalékkal, Közép- és Kelet-Európában 14 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában együttesen 29 százalékkal,  Dél-Amerikában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig (a szárazföldi Kína és Hongkong nélkül) 9 százalékkal bővült.
    
A leggyengébb növekedést Kínában regisztrálták, az eladott 3,2 millió autó 1,6 százalékos növekedésnek felelt meg. A VW-csoporthoz tartozó Audi értékesítése ugyanakkor 13,5 százalékkal, 728 ezer 600-ra ugrott Kínában.
    
A VW teljesen elektromos járműveinek (BEV) globális értékesítése tavaly 35 százalékkal, 770 ezerre emelkedett, részesedésük a teljes értékesítésből 8,3 százalékra nőtt a 2022. évi 6,9 százalékról.
   
A Volkswagen márka globális értékesítése 6,7 százalékkal, 4,87 millió járműre nőtt, ezen belül a BEV-ek eladásnövekedése 21,1 százalékkal, 394 ezerre bővült.
    
A Volkswagen csoport a múlt évre 9-9,5 millió autó eladását tervezte.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volkswagen, Volkswagen Csoport
 
Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban A Volkswagen csoport 12 százalékkal növelte eladásait Rajtra kész az új Mazda3 A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta
 
Tavaly több mint 2,3 millió utazás volt a Tram-Train-járatokon

Tavaly több mint 2,3 millió utazás volt a Tram-Train-járatokon

2024. január 10.
Tavaly több mint 2,3 millió utazás volt a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő Tram-Train-járatokon - közölte a MÁV Zrt. szombaton  az MTI-vel.
Részletek

Tavaly több mint 2,3 millió utazás volt a TramTrain-járatokon

Azt írták, hogy a járatok csúcsidőben 20 percenként közlekednek, és az elmúlt két évben több mint 1,7 millió kilométert tettek meg. Tavaly 467 ezer menetjegyet váltottak a járatokra és közel 13 ezer bérletet vásároltak májusig az utasok.
    
Úgy folytatták, hogy a vasútvillamoson az országbérlettel és a Csongrád-Csanád vármegyei bérlettel is lehet utazni, utóbbiból 2023-ban a MÁV-Volán-csoport 120 981-et értékesített, ebből 52 688 kedvezményes árú volt.
    
Kitértek arra is, hogy január 1-jétől emelkedett a Tram-Train járatok díjszabása, és változott a pótdíjak mértéke is.
Kulcsszavak: máv, tömegközlekedés, Tram-Train
 
Tavaly több mint 2,3 millió utazás volt a Tram-Train-járatokon Több támogatást nyújt a kormány a budapesti villamosbeszerzéshez Tavaly több mint 2,3 millió utazás volt a Tram-Train-járatokon 4-es metró - Szombattól változik a felszíni közlekedés menetrendje Tavaly több mint 2,3 millió utazás volt a Tram-Train-járatokon Ismét elindul a fényvillamos Budapesten Áprilisi nosztalgiajáratok Budapesten Áprilisi nosztalgiajáratok Budapesten BKV: jönnek a vizet kipufogó buszok BKV: jönnek a vizet kipufogó buszok
 
Márciustól változik a tarifarendszer az állami közlekedésben

Márciustól változik a tarifarendszer az állami közlekedésben

2024. január 10.
Március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más eddig használt bérletet megszüntetnek.
Részletek

Márciustól változik a tarifarendszer az állami közlekedésben


Lázár János hozzátette, új napi kedvezményes jegyet is bevezetnek: a vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.
    
Jelezte azt is, hogy az eddigi 65-féle kedvezményből 22 marad meg március 1-jétől, és valamennyi 50 százalékos kedvezményes utazásra jogosít majd.
    
A 65 év felettiek ingyenes utazási kedvezményét kiterjesztik a 14 év alattiakra is, a 14 -25 év közöttiek, ha nem vesznek bérletet, 50 százalékos kedvezménnyel utazhatnak csakúgy, mint a közszolgálatban - oktatásban, egészségügyben - dolgozók, amennyiben regisztrálnak a kedvezmény igénybevételére - ismertette a részleteket Lázár János.
    
Jelezte azt is, hogy a 65 év alatti életkorú nyugdíjasok kedvezményesen vásárolhatnak vármegye-, illetve országbérletet, az eddig 90 százalékos kedvezménnyel utazóknak - fogyatékosok, tartós betegek és a nagycsaládosok - szintén ingyenes lesz a közlekedés a MÁV és a Volán járatain az országban.
    
A miniszter Budapestre kitérve azt mondta, "elbambulták" a főpolgármesteri hivatalban a decemberben lejárt szerződés megújítását, a fővárosnak fizetési kötelezettsége van, a közlekedésben sincs "ingyen ebéd", , a HÉV, a MÁV, a Volán közszolgáltatás, az utazásért valakinek fizetnie kell.
    
Lázár János szerint a kormány és a tárca is megállapodásra törekszik, ezért újabb ajánlatot tett a fővárosnak. Terveik szerint a Budapest bérlettel lehet majd utazni a Volán- és MÁV-járatokon, amennyiben a vármegye- és az országbérleteket az összes BKK-járaton elfogadják.
    
Az építési és közlekedési miniszter a Papp László (Fidesz-KDNP) debreceni polgármesterrel a helyi DKV Közlekedési Zrt. telephelyén tartott tájékoztatón kitért a térség közlekedési fejlesztésére is.
    
Jelezte: a korábban elfogadott 159 milliárd forint fejlesztési forráson túl további 195 milliárd folyósításáról döntött a kormány, amely együttesen 700-750 milliárd forintos beruházás megvalósulását jelenti a térségben. Ezek életminőséget és megközelíthetőséget javító fejlesztések, s alkalmassá teszik Debrecen infrastruktúráját arra, hogy kiszolgálja a betelepülő nagy cégeket, s a jelenlegi 200 ezres lakosság 250 ezerre nőjön.
    
Hozzátette: ezen túlmenően 250 milliárd forintos beruházást tervez a Debreceni Egyetem, és olyan további fejlesztéseket is, mint a 47-es főút négysávosítása Debrecen és Békéscsaba között, az M4-es autópálya tovább építése Berettyóújfaluig, a 4-es számú főút négysávosítása, vagy a Nyíregyháza-Debrecen közötti gyorsvasút kialakítása.
    
Lázár János szerint öt éven belül érdemben változik meg a közlekedési infrastruktúra a térségben, ami jelentősen hozzájárul, hogy a Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen háromszög a Közép-Kárpát-medence központja legyen.
    
Papp László polgármester a sajtótájékoztatón bejelentette: április elsejétől valamennyi 14 év alatti debreceni nevelési-oktatási intézményben tanuló gyerek, illetve diák ingyenesen használhatja a városi közösségi közlekedést, ingyen utazhat valamennyi villamos-, troli- és autóbuszjáraton.
    


Kulcsszavak: tömegközlekedés, vármegyebérlet
 
Márciustól változik a tarifarendszer az állami közlekedésben Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása Luxemburgban nem kell fizetni a buszokon, villamosokon Luxemburgban nem kell fizetni a buszokon, villamosokon Márciustól változik a tarifarendszer az állami közlekedésben Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Márciustól változik a tarifarendszer az állami közlekedésben BKK: húsz év elmaradását kell behozni Márciustól változik a tarifarendszer az állami közlekedésben Üzemkész a debreceni CAF-villamos prototípusa
 
Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata

Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata

2024. január 09.
A márka gazdag és dicsőséges ralihagyatéka előtt tisztelgő különkiadás készült a Peugeot városi kisautójából. A 208 Rallye olyan hatásosan idézi a negyven évvel ezelőtti 205 Rallye hangulatát, hogy akár alapvető hiányosságait is hajlandóak volnánk elnézni neki.
Részletek

Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata

Már negyvenéves a Peugeot 205, és bár a korszakalkotó ferdehátú jubileumi éve  nemrég véget ért, az utolsó hetekre is maradt még okunk az ünneplésre: a frissen bemutatott Peugeot 208 Rallye limitált széria az egykori kisautónak egy igazán karakteres változatára emlékezik.

Az eredeti Peugeot 205 fenomenális sikerében kulcsszerepet játszott a gyártás második évében, 1984-ben bevezetett GTI változat, amely erősebb motorral, módosított futóművel és látványos optikai részletekkel teremtett új mércét a sorozatgyártású közúti autóktól elvárható vezetési élmény terén. Persze a 205 GTI által kínált örömöknek megvolt az ára – nem átvitt értelemben, hiszen a sportos kisautónak pont az volt az egyik legnagyobb erénye, hogy csorbítatlan mindennapi használati értékkel társította a dinamizmust, hanem szó szerint: az igényes műszaki tartalom és a jelentős kereslet miatt a GTI drága móka volt.

Ebben a helyzetben a Peugeot zseniális érzékkel talált rá egy piaci résre, és 1988-ban bemutatta a 205 Rallye-t. Ez bizonyos értelemben közelebb állt a sportautó klasszikus fogalmához, amennyiben a felemelő vezetési élményhez szükséges tömeg/teljesítmény arányt nem az utóbbi növelésével, hanem az előbbi csökkentésével érte el. Persze az 1,3 literes motor hegyesebb profilú vezérműtengelyének és Weber ikerporlasztójának köszönhetően kikérte volna magának ezt a minősítést, hiszen a gyárilag megadott 103 lóerős csúcsteljesítmény valóban jó értéknek számított akkoriban.

Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata

A lényeg mégsem ez volt, hanem a 800 kg alá leszorított menetkész tömeg. Ehhez minden nélkülözhető elemétől megszabadították a 205-öst, a hangszigeteléstől kezdve a rádióig. Megkapta viszont a 205 GTI futóművét és fékjeit, ami összességében egy kevésbé sokoldalú, csökkentett használati értékű, ám sokak szemében éppen ezért kívánatosabb autót eredményezett – ami nem mellékesen jelentősen olcsóbb volt, mint a példakép 205 GTI.

A lényegre törő karakterhez a minimalista megjelenés is hozzá tartozott. A 205 Rallye kizárólag fehér színben volt elérhető, a karosszéria színére fújt (azaz fehér) acél keréktárcsákkal, amelyeket szögletesre rajzolt kerékívtoldatok hangsúlyoztak ki. Az egyetlen díszítőelem a hűtőrácson és a csomagtartón elhelyezett színes sávozás volt, amely a Peugeot-Talbot motorsport-sikereire emlékeztette a közönséget. Az utastér a már említett tömegcsökkentő intézkedések miatt meglehetősen spártai volt, viszont ez senkit nem érdekelt, hiszen az üléseket a Peugeot-Talbot logójával hímezték.


Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata

Az eredeti elképzeléseknél végül nagyságrendekkel többet, mintegy 30 ezer darabot épített a 205 Rallye-ból a Peugeot. A későbbiekben újra és újra megpróbálta visszahozni a koncepciót, ám a piac a kilencvenes évektől kezdve egyre kevésbé volt fogékony a pragmatikus megoldásokra. Így aztán a rajongóknak nem maradt más, mint az emlékezés és a remény, hogy egyszer talán feltámad a 205 Rallye szelleme…

Egy ötvenéves múltra visszatekintő Peugeot-kereskedés, a svácji Garages Hotz SA tulajdonosa azonban most úgy döntött, reménykedés helyett a saját kezébe veszi a visszatérés kérdését. Saját hatáskörében megtervezte és megépítette a Peugeot 208 Rallye-t, amely váratlanul stílusosan adja vissza a legendás ős hangulatát.

A karosszéria természetesen hófehér, ahogy a 16 colos acél keréktárcsák is; a hűtőmaszk fölött, a küszöbökön, valamint a hátsó szélvédő alatt pedig ott pompáznak a klasszikus színes sávok. A C-oszlopon korhű betűtípussal tüntették fel a típusjelzést, a szélvédő tetejéről pedig nem hiányozhat az elmaradhatatlan árnyékoló sáv, rajta a Peugeot Talbot Sport felirattal.

Három apróság miatt nem tekinthető tökéletesnek az illúzió. Az egyik, hogy a 208 Rallye-nak kettővel több oldalajtaja van az optimálisnál – ezzel nincs mit kezdeni, a Peugeot kisautójának aktuális szériája csak ötajtós karosszériával elérhető. A másik, hogy pusztán esztétikai a beavatkozás: sem a futóműhöz, sem a hajtáslánchoz nem nyúltak. Ez persze érthető, és végül is az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 100 lóereje darabszámra majdnem pontosan annyi, mint amivel a 205 Rallye vevői harmincöt éve gazdálkodhattak.

Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata

A harmadik, és valójában ez a legfájóbb pont, hogy az autó természeténél fogva csupán egy helyen: a nyugat-svájci Neuchâtel kantonban megbúvó falucskában, Travers-ben rendelhető meg. A Garages Hotz AS ezzel együtt nem kötötte ki, hogy kizárólag helyi vevőktől fogad megrendeléseket – sőt, a modell profi honlapja alapján úgy tűnik, örömmel látják a nemzetközi érdeklődőket. Ami pedig a 24 500 svájci frankos (9,77 millió Ft) vételárat illeti, az egyáltalán nem tűnik túlzónak, főleg annak fényében, hogy a 208 GT Svájcban 24 700 frankba kerül.

A legjobb mégis az volna, ha a Peugeot központjában is felfigyelnének  a 208 Rallye-ra. A recept egyszer már bevált, és ma, amikor az egész világ a retró és a fenntarthatóság lázában ég, alighanem ismét sikeres lehetne egy minimalista filozófiát sugalló modellváltozat.


Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 205, visszatekintés
 
Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata Legyártották a 300 000. új Peugeot 208-at Bemutatkozik az új Peugeot 308 Bemutatkozik az új Peugeot 308 Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot A legkisebbekre is gondol a Peugeot A legkisebbekre is gondol a Peugeot Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata Az új Peugeot 308 lett az "Év autója" 2014-ben
 
A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel

A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel

2024. január 09.
A parkolóhelykeresés, majd az autó újbóli megtalálása – különösen a labirintusszerű parkolóházakban – meglehetősen fárasztó és időigényes lehet, és hasonló a helyzet a szabad töltőállomások keresésével is.
Részletek

A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel

A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad most közösen teszteli az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) megoldását, amely az automatizált parkolási asszisztens (Automated Valet Parking) rendszeren alapul. Segítségével az elektromos gépjárművek vezető nélkül hajthatnak egy töltőberendezéssel felszerelt, szabad parkolóhelyhez, ahol egy töltőrobot automatikusan feltölti az akkumulátort. A feltöltés befejezése után a jármű szintén vezető nélkül átmanőverezik egy másik parkolóhelyre. 

A Bosch és a Cariad jelenleg Németországban, két saját parkolóházában teszteli az ehhez szükséges technológiát. Amíg a Cariad ingolstadti parkolóházában a két vállalat az automatizált parkolási asszisztensen keresztül a vezető nélküli parkolást vizsgálja, addig a Bosch ludwigsburgi létesítményében az automatizált töltési asszisztenssel működő, vezető nélküli töltést tesztelik. A Las Vegas-i CES 2024 szakkiállításon a Bosch az automatizált töltéshez szükséges technológiát is bemutatja.

Elektromobilitás: automatizálás a hatótávolsággal kapcsolatos aggályok eloszlatására

Az egyszerű és problémamentes töltés kétségkívül az elektromos autóval közlekedők kívánságlistájának élén áll. Ezzel szemben a mindennapi tapasztalatok mást mutatnak: hosszú sorok a töltőállomások előtt, a hálózati kábel túl késői eltávolításáért fizetendő díj, illetve a kábel manuális kezelése. 

A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel

Az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) megoldja ezeket a kihívásokat, hiszen jelentősen növeli az ügyfelek kényelmét az elektromos járműveik töltése során. Ráadásul a technológia számos előnyt is kínál az autógyártók, a töltőpontok és a parkolóházak üzemeltetőinek, valamint az energiaszolgáltatóknak. Ahogy a fenntarthatóság szempontjából is fontos a szerepe az elektromobilitásnak, hiszen az elektromos járművek használatával a közúti közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás is csökken.

„Az automatizálás kulcsszerepet játszik a mobilitás forradalmában és az elektromobilitásra való átállásban. Két szolgáltatásunk – az automatizált parkolási asszisztens és az automatizált töltési asszisztens – a felhasználók számára zökkenőmentesebbé és kényelmesebbé teszi a mobilitás élményét” – emelte ki Manuel Maier, a Bosch ágazatok közötti, 4. szintű parkolási termékterületének alelnöke. „Az elektromos járművek egyszerű töltésének lehetősége eloszlatja az elektromos autózás hatótávolságával kapcsolatban megfogalmazott kételyeket, ami elengedhetetlen az elektromobilitás széles körű elterjedéséhez. A Bosch és a Cariad ezt szem előtt tartva még hatékonyabbá és kényelmesebbé teheti a parkolást és a töltést.”

A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel

Rolf Dubitzky, a Cariad parkolásért felelős vezetője szintén nagy lehetőséget lát az együttműködésben: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Bosch szakembereivel közösen alakíthatjuk az automatizált parkolás és töltés jövőjét. Együttműködésünkkel lehetővé vált, hogy már a járműfejlesztés korai szakaszában teszteljük a technológiákat, így a végtermék a lehető legjobb felhasználói élményt hosszútávon is megbízhatóan nyújthatja az ügyfeleknek.”

Töltési szolgáltatás: automatizáltan a nagyobb kényelemért

Miután az infrastruktúra a parkolóhelyre vezette a járművet, egy robot kinyitja a töltőfedelet, és automatikusan behelyezi, majd a jármű akkumulátorának teljes feltöltését követően eltávolítja a töltőkábelt. Az autó ezután visszatér a hagyományos parkolóhelyre, így szabaddá teszi a töltőhelyet a következő, alacsony töltöttségű elektromos jármű számára. Ezzel akár több jármű feltöltése és parkolása is lehetővé válik emberi beavatkozás nélkül, ami növeli a töltőinfrastruktúra hatékonyságát, optimalizálja a töltőállomások kihasználtságát, illetve megkíméli az ügyfeleket a töltőállomás előtti hosszadalmas várakozástól.

Az automatizált töltési asszisztens (Automated Valet Charging) a világ első vezető nélküli, SAE 4. szintű parkolási szolgáltatása, amely már körülbelül egy éve működik a stuttgarti repülőtér P6 parkolóházában. A Bosch emellett Németország-szerte további parkolóházakban is megkezdte a megfelelő infrastrukturális technológia kiépítését.
Kulcsszavak: Bosch, elektromos autó, fejlesztés, volkswagen
 
Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz Magyarország az Európában bevált elektromobilitási ösztönzők bevezetésén dolgozik Magyarország az Európában bevált elektromobilitási ösztönzők bevezetésén dolgozik A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel Ügyfelek tesztelhetik az ultra kompakt ‘i-Road” elektromos járművet Tokióban
 
Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése

Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése

2024. január 09.
Több mint hárommillió alternatív hajtású járművet (NEV: New Energy Vehicle) értékesített világszerte a BYD, ezzel a NEV-piac világszintű vezetője 2022 után 2023-ban is - közölte az MTI-vel a vállalat.
Részletek

Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése

A közlemény szerint a BYD a világ tíz legnagyobb autógyártója közé lépett, és megőrizte vezető helyét a kínai piacon. Kiemelték: a vállalatcsoport nemzetközi piaci jelenléte is nagyot nőtt 2023-ban, ugyanis exportja 334,2 százalékkal emelkedett, ami 242 765 exportált autót jelent.
    
A decemberi értékesítés 341 043 darabbal zárt, ez önmagában is 45 százalékos növekedést jelent, az éves végeredmény pedig 3 024 417 darab világszerte, amely 61,9 százalékos többlet a 2022-es évhez viszonyítva.
    
Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD ma már sokrétű üzleti tevékenységet folytat, amely kiterjed az autóiparra, a vasúti közlekedésre, az új energiára és az elektronikára. Több mint 30 ipari parkkal rendelkeznek Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon és Indiában.
    
A vállalat decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg első európai üzemét. A tavaly szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt elérő, nagyjából 630 ezer embernek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon,
    
A cég 2023 első három negyedévében 24,938 milliárd jüant (mintegy 3,21 milliárd eurót) fordított kutatási és fejlesztési tevékenységeire, ez a tavalyi ráfordításokhoz képest 129,42 százalékos teljesítmény. A kutatási és fejlesztési ráfordítások ebben az időszakban jelentősen meghaladták a nettó profit mértékét is - ismertette egy korábbi közleményében a cég.
Kulcsszavak: autógyár, BYD, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában Meghaladta a hárommillió darabot a BYD éves globális értékesítése A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs
 
MGE: az újautó vásárlások csak kismértékben, a használt autók forgalma azonban több mint 16 százalékkal esett vissza

MGE: az újautó vásárlások csak kismértékben, a használt autók forgalma azonban több mint 16 százalékkal esett vissza

2024. január 04.
Bár tavaly a magas kamatok és emelkedő árak miatt sokan halasztották el autóvásárlásukat, aránylag jól teljesített a magyar újautópiac: 2023-ban 107 720 új személygépjárművet helyeztek forgalomba, csak 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Részletek

MGE: az újautó vásárlások csak kismértékben, a használt autók forgalma azonban több mint 16 százalékkal esett vissza

Tavaly 5807 tisztán elektromos személyautót helyeztek forgalomban, 23,4 százalékkal többet, mint a megelőző évben, a forgalomba állított plug-in hibrid személyautók száma 5546 volt, 13,7 százalékkal több, mint a megelőző évben.
    
Összességében a regisztrált járművek közel 11 százaléka ebből a két kategóriából került ki.
    
A személygépjármű-piacon a városi terepjárók (SUV) népszerűsége a nemzetközi trendeket követve töretlen, a SUV modellek a piac majdnem felét adják 49,5 százalékos részesedéssel - írták.
    
Tavaly 17,5 százalékkal több, 20 749 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba. A nagyhaszonjárművek piaca pedig 11,3 százalékkal nőtt (6344 darab) egy év alatt.
    
A közúti nehéz pótkocsik piaca ennél kisebb ütemben, 8,8 százalékkal (3649 darab) emelkedett. Tavaly 820 autóbuszt helyzetek forgalomba, amely 17,5 százalékkal haladja meg a 2022-es értéket.
    
A motorkerékpár piac negyedével (26 százalék) bővült, 6549 darabot helyeztek forgalomba.
    
A tájékoztatás szerint a használt autók esetében az újautó piacnál is nagyobb visszaesést mérték: 2023-ban 105 667 használt személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 16,2 százalékos csökkenés egy év alatt.
    
Megjegyezték: a használtautó-import növekedésével párhuzamosan folyamatosan emelkedik a magyarországi járműpark átlagéletkora, amely meghaladja a 15 évet.
    
A használt kishaszonjárműveknél ennél magasabb, 19,3 százalékos csökkenést produkált a magyar piac, az értékesített volumen tízezer alá (9138) esett.
    
Az MGE várakozása szerint a csökkenő kamatok és a javuló gazdasági környezet támogathatja a szektor idei növekedését, ugyanakkor becslésük szerint a személyautók piacán stagnálás várható, 100 ezer körüli éves forgalommal és a haszonjárműveknél is a tavalyi évhez hasonló értékesítéssel számolnak.
    
Az elektromos autók piacán az MGE jelentős keresletbővülést vár idén. Az előrejelzés szerint 7500 új jármű kerülhet forgalomba, amely változhat az állami támogatások függvényében.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge, új autó
 
Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Egy hónap alatt száz Ladát értékesítettek Egy hónap alatt száz Ladát értékesítettek 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető Hét százalékkal nőttek az idén az európai autóeladások Hét százalékkal nőttek az idén az európai autóeladások Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 21 - 30