Találatok száma: 13115 | Megjelenítve: 91 - 100 |
![]() |
A BMW a világ első autógyártó vállalataként utastéri Bundesliga-élményt tesztel |
|
2023. január 19.
A német labdarúgó-bajnokság első osztályának egyes közvetítései már a következő meccsnaptól kezdve elérhetők lesznek az új luxuslimuzin BMW ívelt Kijelzőjén.
|
![]() |
![]() A BMW Group és a „DFL Deutsche Fußball Liga” tegnap bejelentette, hogy a BMW a világ első autógyártó vállalataként kezdi meg az utastéri Bundesliga-élmény tesztelését, egy nemzetközi kísérlet részeként. A német labdarúgó-bajnokság első osztályának egyes közvetítései egy alkalmazáson keresztül lesznek elérhetők az új BMW 7-es sorozat BMW ívelt Kijelzőjén. A luxuslimuzin operációs rendszerébe online telepítik fel a Bundesliga autós alkalmazását, amely eleinte kizárólag Németországban válik elérhetővé. A kísérleti tartalmak ezt követően nem sokkal az európai, az amerikai és az ázsiai régiókban is elérhetők lesznek. A lehetőség a jövőben érkező újdonságokra is kiterjeszthető. A nemzetközi kísérlet a tervek szerint 2024. március 31-ig tart. A maximális utasbiztonság fenntartása érdekében a videós Bundesliga-tartalmak kizárólag álló helyzetben lesznek elérhetők az új BMW 7-es sorozat utasterében. A tesztidőszak középpontjában az olyan, igény szerint kiválasztható tartalmak állnak, mint például a legfőbb formátumok, a meccsadatok és az egyes élő tartalmak, amelyeket kifejezetten a luxusautó utastéri adottságaihoz hangolnak. ![]() Menet közben a kiválasztott tartalmak akusztikus közvetítései lesznek elérhetők. A tesztelés során a mérnökök folyamatosan továbbfejlesztik majd a Bundesliga autós alkalmazását. Az alkalmazás videó-stream funkciójának használatához a bajor prémiummárka ügyfeleinek előbb aktiválniuk kell a luxusautójukba épített személyes eSIM kártyát. Az autó beépített antennáján keresztül a közvetítések ezt követően 5G sebességgel streamelhetők. Kulcsszavak: bmw, BMW 7-es, BMW Group, fejlesztés
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly |
|
2023. január 19.
A Mercedes-Benz 540 800 személyautót szállított ki az ügyfeleknek az utolsó negyedévben, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; az egész évben 1 százalékkal 2,04 millióra csökkent az átadott autók száma
|
![]() |
![]() vállalat működését a közlemény szerint a járvány miatti intézkedések, a félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások nehezítették. Európában a kiszállított gépkocsik száma 1 százalékkal 635 100 darabra nőtt éves szinten 2022-ben (ezen belül Németországban 8 százalékos volt a növekedés, ami 229 500 autót jelentett); Ázsiában 1 százalékkal 987 800 darabra, Észak-Amerikában 3 százalékkal 327 ezerre nőtt az átadások száma - tájékoztattak. A világ többi részén 94 ezer gépkocsi került ügyfélhez, 27 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, miután a cég úgy döntött, hogy nem exportál Oroszországba. A tisztán elektromos járműeladások (BEV) tavaly 124 százalékkal 117 800 darabra nőttek. Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére; ennek részeként a Mercedes-Benz egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítését tervezi - idézték fel korábbi bejelentésüket. A cég közlése szerint erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt: a Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött; az S-osztály kiszállításai pedig további 5 százalékkal emelkedtek. ![]() Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a cég márkaértékét tavaly 10 százalékkal növelték, így a Mercedes-Benz továbbra is a világ legértékesebb prémium autómárkája. Az idei év számos mérföldkövet tartogat a közvetlen értékesítési modell bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország - tette hozzá.
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, mercedes-benz
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Peugeot 106: Nagy autó, kis testben |
|
2023. január 19.
Húsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát.
|
![]() |
![]() Az 1990-es évek Európájában fénykorukat élték a kisautók. A márkák egymásra licitálva mutatták be modern típusaikat: némelyek formabontó tojásként vagy csonkolt hasábformaként nyűgözték le a fiatalokat, mások csinos, lekerekített idomokkal játszották ki a cukiság ütőkártyát. A Peugeot azonban egy merőben szokatlan irányt választott 1991-ben. Ahelyett, hogy a bestseller Peugeot 205 vagy az Év Európai Autójának (1988) megválasztott Peugeot 405 által kijelölt irányba terelte volna a Peugeot 104 utódjának szánt Peugeot 106-ost, rövid időutazásra küldte formatervezőit. Ők pedig munkához láttak: megőrizték a komolyságot adó, egyenes vonalakat, a tetőoszlopoktól kezdve a fényszórókig, ám gyengéd lekerekítésekkel, finoman levágott sarkokkal tették elegánsabbá, kifinomultabbá a formát. Ez a formanyelv nem csak Európa-szerte volt újszerű, de a Peugeot palettáján is hiába kerestünk volna rá példát, legalábbis egy-két évvel későbbig, amikor megjelent a Peugeot 806, a 309, a 406 majd a 206, egytől-egyig a 106-os tökéletesített, nagyobb méretű átiratai… ![]() A 106 rövidebb, de szélesebb és magasabb volt a 205-ösnél, így 3,6 méter alatt maradó (1996-tól azt valamivel meghaladó) hossza ellenére a maga korában tágasnak számított. Robusztus szerkezete és remekül hangolt futóműve egyszerre tette kényelmessé és pontosan vezethetővé; az 1996-os modellfrissítés után pedig olyan modern biztonsági funkciók jelentek meg a fedélzeten, mint a blokkolásgátló vagy a légzsák. A soros négyhengeres TU benzin- és dízelmotorokról ekkorra már mindenki tudta, hogy hosszú életű, strapabíró jószágok, az viszont csak jóval később derült ki, hogy a sebességváltók és a belső tér szerelvényei is hosszabb életűnek bizonyultak annál, amit az ekkoriban gyártott kisautók nyújtottak – a korabeli vásárlók kis túlzással prémiumterméket kaptak a pénzükért. ![]() Ehhez a 106-os rendkívül változatos modellpalettája is hozzájárult. Egymás után jelentek meg a különleges kivitelű, korlátozott példányszámban gyártott kivitelek. Jó bornak is kell a cégér: a Peugeot másfél tucatnyi limitált kiadással tartotta folyamatosan reflektorfényben a 106-ost. Ennél is többet tettek a modell legendává emelkedéséért a sportváltozatok: a gyártás második évében színre lépő 106 XSI, az egy évvel később debütáló 106 Rallye, majd a modellfrissítés évében érkező 106 S16. Ezek a remekül hangolt, élvezetesen vezethető, optimálisan motorizált sportvariánsok ma keresett és megbecsült gyűjtői darabok, ahogy a ráncfelvarrást követően bemutatott 106 Maxi is. Egészen más irányt képviselt az 1995-ben bemutatott 106 Electrique, amelyet a maga korában modernnek számító, példa nélküli álló akkumulátoros elektromos hajtáslánccal szereltek fel. A Peugeot komoly reményeket fűzött a 27 lóerős, 90 km/óra végsebességű modellhez, és bár a 100 km hatótávolságú villanyautó valóban kelendőbbnek bizonyult bármely kortársánál, a végül néhány ezer darab eladott példány azt jelentette, hogy a 106 Electrique technológiai mérföldkő volt ugyan, de nem tekinthették üzleti sikernek. ![]() A Peugeot 106 sikertörténete 12 év és 2,8 millió eladott autó után, 2003-ban ért véget. A modell megismételhetetlennek bizonyult, közvetlen utódja a Peugeot 107 csak évekkel később, kooperációs gyártásban jelenhetett meg, sokkal lényegretörőbb műszaki tartalommal és kivitelezésben. A Peugeot 106 kifutásával a „mini” kategória fénykora is tovatűnt, az egyre szigorodó biztonsági és környezetvédelmi előírások közepette az ezredforduló után egyre kevésbé rentábilis új modelleket fejleszteni és gyártani a legkisebb személyautó kategóriában. Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, Peugeot 106
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát |
|
2023. január 19.
Több mint 150 ezer kiszállított járművel eddigi legnagyobb értékesítési volumenét produkálta a CUPRA globálisan. A rendhagyó karakterű és kihívó CUPRA Európa leggyorsabban növekvő autómárkájává lépett elő. A SEAT S.A. összesített kiszállítási volumene a beszállítói nehézségek következtében 18,1 százalékkal 385 600 járműre csökkent.
|
![]() |
![]() 2022-ben is folytatódott a CUPRA immár feltartóztathatatlan lendülete, a márka mindeddig példa nélküli, 152 900 darabos kiszállítási volumene 92,7 százalékos növekedést ért el a megelőző évhez (79 300) képest. Ezek az eredmények nagyban elősegítették a vállalatnál zajló pénzügyi fordulatot, mégpedig egy olyan év során, amelyet a félvezetők és más alapvető alkatrészek folyamatos hiánya jellemzett. Ezen problémák következtében, a SEAT S.A. összesen 385 600 darab kiszállított járművel zárta a 2022-es évet, ami 18,1 százalékos csökkenést jelent 2021-hez (470 500) viszonyítva. Továbbra is Németország a SEAT S.A. vezető piaca, ahol a tavaly eladott 105 300 jármű 1,2 százalékos növekedést mutat 2021-hez (104 100) képest. A megelőző évinél (81 800) 23,1 százalékkal kevesebb, 62 900 eladott autóval Spanyolország megőrizte a vállalat második legnagyobb piacaként betöltött pozícióját, majd 36 600 – azaz a 2021-es mennyiségnél (50 700) 27,9 százalékkal kevesebb – eladott gépkocsival az Egyesült Királyság következik. ![]() Magyarország Itthon a CUPRA, a nemzetközi trendekkel párhuzamban, meg tudta erősíteni pozícióját, javított piaci részesedésén, kereskedői hálózata pedig megháromszorozta értékesítési teljesítményét 2022-ben. Az új Born modellel a márka már elektromos autót is kínál Magyarországon, motorválasztékát a Leon modellcsaládnál a 150 és 190 lóerős TSi motorokkal bővítette, valamint piacra került a győri gyártású, 5 hengeres motorral szerelt 390 lóerős Formetor VZ5 is. „Nagy lehetőség a márka számára, hogy 2024-től a konszern győri üzemében indul el a CUPRA új SUV modelljének, a Terramarnak a gyártása, amely a legújabb generációs, közel 100 kilométer elektromos hatótávolságú plug-in-hibrid erőforrással is elérhető lesz” – mondta Rozgonyi Ádám, a SEAT és a CUPRA magyarországi márkaigazgatója, hivatkozva Wayne Griffiths tavaly novemberi, magyarországi látogatására. A SEAT és a CUPRA vezérigazgatója ugyanis ekkor leplezte le a márka legújabb modelljét a győri gyár dolgozói előtt. A SEAT továbbra is népszerű márka volt Magyarországon 2022-ben, ugyanakkor a beszállítói válság következtében a hazai forgalomba helyezés 10%-os visszaesést mutatott. Jelentős eseménye volt az évnek az első hazai CUPRA Garage márkakereskedés megnyitója Debrecenben, amellyel a SEAT márkakereskedői hálózat 12 tagúvá bővült. ![]() A CUPRA és a SEAT számokban – 2022 CUPRA Formentor „best sellerével” az élen, 2022-ben új eladási rekordot állított fel a CUPRA, amelynek első önálló modellje – a márka eladásainak 63,8 százalékát, míg a SEAT S.A. értékesítésének több mint negyedét adva – 97 600 példányban kelt el világszerte. A CUPRA második legnépszerűbb modellje, a CUPRA Born 31 400 kiszállított járművel zárta első teljes évét a piacon. 2018-as alapítása óta a CUPRA közel 300 ezer járművet értékesített. A CUPRA legjelentősebb európai piacai között Németország (58 400 darab; 89,9 százalékkal több, mint 2021-ben), az Egyesült Királyság (14 400; +87,4 százalék), Spanyolország (13 600; +23,9 százalék), Olaszország (11 300; +83,9 százalék), Franciaország (7600; +86,5 százalék), Ausztria (5400; +157,6 százalék) és Svájc (5000; +38,3 százalék) szerepelt. Világszinten a rendhagyó karakterű és kihívó CUPRA márka egyaránt óriási növekedést produkált Mexikóban (4300; +120,0 százalék), Törökországban (2800; +879,6 százalék) és Izraelben (2700; +138,8 százalék). Ausztráliai megjelenésével, valamint Lisszabonban, Rotterdamban és Sydneyben nyílt új City Garage létesítményeivel 2022-ben új lendületet vett a CUPRA ambiciózus, világméretű terjeszkedése. 2023 folyamán a márka Berlinben, Madridban és Párizsban tervezi bővíteni globális hálózatát. A SEAT 232 700 autót szállított ki 2022-ben, ami 40,5 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest. A SEAT Arona megőrizte a márka legnagyobb darabszámban értékesített modelljeként kivívott pozícióját (71 000 darab; -33,5 százalék 2021-hez képest), majd a SEAT Ibiza (51 300; -46,4 százalék) és a SEAT Leon (41 500; -47,3 százalék) következik. A SEAT legnagyobb piacainak Spanyolország (49 200; -30,4 százalék), Németország (46 900; -36,0 százalék), az Egyesült Királyság (22 200; -48,4 százalék), Olaszország (13 900; -35,2 százalék) és Franciaország (13 900; -48,8 százalék) számítottak. Egymilliomodik SUV-modellje értékesítésével a márka egy jelentős mérföldkőhöz is elérkezett 2022 folyamán. „Továbbra is nagyon nagy kereslet mutatkozik mind a SEAT, mind pedig a CUPRA modelljei iránt, rekordméretű megrendelésállománnyal mindkét márka számára. Fő erősségeink vonzó márkáinkban, illetve a leggazdaságosabb, hagyományos belsőégésű motorral szerelt modellektől egészen a tisztán elektromos járművekig terjedő, széles kínálatunkban rejlenek” – emelte ki Kai Vogler, a SEAT S.A. értékesítésért és marketingért felelős ügyvezető alelnöke. A vállalat globális termelése – az Audi A1 gyártását is beleértve – 478 954 legyártott autóval nagyjából 2021-es szintjén maradt, ami 1,1 százalékos csökkenést jelent a megelőző évhez (484 046) képest. A vállalat martorelli üzemében a beszállítói szűk keresztmetszetek következtében 4,8 százalékkal 366 764 járműre csökkent a termelés. 2023 – Amikor az álmok valóra válnak A vállalat számára 2023 a mérföldkövek éve lesz. A CUPRA egyik nagy álma válik valóra, amikor hivatalosan bemutatja a CUPRA Tavascant, azaz a márka első tisztán elektromos, sportos SUV-modelljének sorozatgyártású változatát. A CUPRA emellett tovább bővíti kínálatát, új változatokkal és új motorokkal egészíti ki meglévő palettáját. Idén martorelli gyára megnyitásának 30. évfordulóját is ünnepli a SEAT S.A., amely újabb lendületet ad a vállalat elektrifikációjának. Kulcsszavak: autógyár, Cupra, jármű kereskedelem, seat
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz közlekedik Pakson |
|
2023. január 18.
Három napon át közlekedik demonstrációs jelleggel egy hidrogén üzemanyag-cellás autóbusz Pakson, a magyar hidrogén völgy központjában, a JIVE-2 projekt részeként, mely az eddigi legnagyobb uniós társfinanszírozású hidrogénbusz program Európában.
|
![]() |
![]() A január 16. és 18. közötti programon hidrogén busz konferenciát, szakmai és pályaorientációs napot is szerveznek ahhoz kapcsolódóan, hogy a busz ebben az időszakban részt vesz Paks közösségi közlekedésében, az 1-es vonalon. Az utasok díjmentesen vehetik igénybe a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület, a Toyota–CaetanoBus, a Messer Hungarogáz Kft. és a Paksi Közlekedési Kft. együttműködésében közlekedő hidrogénüzemű buszt. A zéró lokális emisszióval és nagyon csekély zajkibocsátással üzemelő, Portugáliában gyártott, háromajtós Toyota–Caetano H2.City Gold típusú busz érkezik Paksra január 13-án, amelybe a Toyota üzemanyagcellás technológiáját szerelték. A jármű egy töltéssel 400 kilométer megtételére képes, a tankolás mindössze 9 percet vesz igénybe. Az üzemanyagcella teljesítménye 60 kW, amelyet kiegészít egy beépített (44 kWh kapacitású, LTO) akkumulátor is, így a járművet meghajtó villanymotor 180 kW leadására képes. A belső tér optimalizálása érdekében a hidrogéntartályokat és az üzemanyagcella-köteget a jármű tetején helyezték el. A tartályokban összesen 37,5 kilogramm hidrogéngázt lehet tárolni 350 bar nyomáson. A Toyota–Caetano H2.City Gold típus 10,7 vagy 12 méteres változatban érhető el; Pakson a hosszabb változat közlekedik, amely – az ülő és állóhelyekkel együtt számítva - 85 utas szállítására képes. ![]() A demonstrációs mintaprojekt magyarországi koordinátora a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület, a program hazai mobilitási partnere pedig a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. A Messer Hungarogáz Kft. technológiai támogatást nyújt, a hidrogén-töltőállomást és az üzemanyagot biztosítja. A Paksi Közlekedési Kft. üzemelteti a járművet a közösségi közlekedésben Az EU társfinanszírozásával a Közép- és Kelet-Európában útjára indított JIVE-2 (Közös Kezdeményezés a Hidrogénjárművekért Európa-szerte) program az eddigi legnagyobb üzemanyagcellás busz projekt Európában, melynek célja, hogy előmozdítsa a hidrogén meghajtású buszok kereskedelmi forgalomba hozatalát és a kapcsolódó hidrogéntöltő-infrastruktúra kiépítését. A teljes európai ellátási láncot lefedő Európai Hidrogén Egyesület szintén részt vesz a demonstrációs mintaprojektben. – Nagy lehetőségek állnak a hidrogén előtt, az üzemanyagcellás hajtáslánc a buszközlekedésben is kiemelkedő szerepet kaphat majd a jövőben. Mindent megteszünk azért, hogy ez a környezetbarát megoldás mielőbb elterjedjen hazánkban és a HUMDA által koordinált Zöld Busz Programmal együtt hozzájáruljon a 2050-es klímacéljaink eléréshez. Ez a különleges busz a legjobb helyen itt Pakson, a magyar hidrogén völgy központjában van. Értékes tapasztalatokat szerezhetünk a mintaprojekt során arról, hogy a közösségi közlekedésben miként hasznosítható a legjobban ez a technológia – emelte ki Deli Daniella, az Energiaügyi Minisztérium helyettes államtitkára. ![]() ![]() – Kiemelt célunk, hogy a közösségi közlekedésben csökkentsük a szén-dioxid-kibocsátást. Ebben nagy szerepe van a – 2021-ben elfogadott, Nemzeti Hidrogénstratégia részét képező - Zöld Busz Programnak, amelynek részeként a tavaly februári budapesti demonstrációs mintaprojekt után már második alkalommal vesz részt a közösségi közlekedésben üzemanyag-cellás autóbusz Magyarországon. A hidrogén hosszú távon az energia tárolására is jó megoldást jelent, emellett egyértelműen ez a jövő egyik hatékony hajtáslánca – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója. – A hidrogént eddig szinte kizárólag vegyipari, petrolkémiai célokra használtuk, de a jövő közlekedésében is fontos szerepet kap majd. A világ számos fejlett országában e tendencia megindult, és a közlekedési célú közvetlen hidrogénfelhasználás mellett az energetikában, és az ipar több szegmensében kap majd egyre fontosabb szerepet a tiszta hidrogén – reményeink szerint ez Magyarországon is így lesz. A városi közösségi közlekedésben a közeljövő egyik perspektivikus alternatív megoldását jelentik a hidrogén üzemanyag-cellás járművek – tette hozzá Mayer Zoltán, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület titkára. ![]() – A Magyarországon elsőként bemutatott hidrogén üzemanyagcellás elektromos személyautó, a Toyota Mirai forgalmazójaként nagy öröm számunkra, hogy ez a Caetanobusszal közös demonstrációs projekt a hazai szervezőknek hála megvalósulhatott, és bízunk benne, hogy ez csupán az első, ámbár rendkívül fontos mérföldköve lesz az abszolút zöld, hidrogén alapú, emissziómentes hazai tömegközlekedés kialakításának. Az egyes városokban megvalósuló hidrogén alapú tömegközlekedés megteremtheti azt a kritikus minimum forgalmat és megtérülést, amely előfeltétele annak, hogy az egyes szolgáltatók magyarországi töltőállomások létesítése mellett döntsenek – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe – Hungary országigazgatója. – Zöld hidrogént, azaz megújuló energiával előállított üzemanyagot biztosítunk a paksi demonstrációhoz. Célunk, hogy a technológia iránt érdeklődő közösségi közlekedés szolgáltatók megismerjék az üzemanyag-cellás buszt, és tapasztalatot szerezzenek a hidrogéntöltés terén. Az üzemanyagcellás busz hidrogén-tankolása a Messer által telepített nagyteljesítményű hidrogéntöltő állomáson történik – emelte ki Bohner Zsolt, a Messer Hungarogáz Kft. ügyvezető igazgatója. ![]() – A hidrogéngazdaság ma még az energetikai piacnak csak egy kis részét képezi, de nagyon gyorsan általánosan elfogadottá és széles körben használttá kell tenni. Támogatásunkkal a JIVE projekt lehetővé teszi az üzemanyagcellás buszok piaci méretének növelését Európában, és hozzájárul a teljes értéklánc árának csökkentéséhez, miközben felhívja a figyelmet a hidrogéntechnológiákra és azok előnyeire is – fűzte hozzá Bart Biebuyck, a Clean Hydrogen Partnership (Tiszta Hidrogén Szövetség) ügyvezető igazgatója. A Toyota–CaetanoBus a Toyota Caetano Portugal és Mitsui & Co vállalatok részeként, egy portugáliai székhelyű busz- és alvázgyártó. A vállalat járműkínálata főként városok és repülőterek számára ideális. A Toyota–CaetanoBus 1980 óta foglalkozik az elektro-mobilitással. A Toyota és Caetano együttműködése értelmében a H2.City Gold városi buszt közös márkanéven forgalmazzák. Kulcsszavak: autóbusz, hidrogén üzemanyagcella, HUMDA, Toyota–CaetanoBus
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az "Év Autója" a Jeep® Avenger lett |
|
2023. január 18.
A Jeep® Avenger a márka első modellje, amely ebben a rangos nemzetközi elismerésben részesült. A városi szabadidőjármű a 22 ország 57 neves szakújságíróját tömörítő zsűri szavazatai alapján bizonyult az év legjobbjának
|
![]() |
![]() A vadonatúj Jeep® Avenger, a márka történetének első tisztán elektromos modellje (BEV) nyerte el a 2023-as európai Év Autója címet. A Jeep Avenger városi szabadidőjármű az első olyan Jeep modell, amely a díj 60 éves történelme során győzni tudott a nemzetközi megmérettetésen. Az Avenger hat másik típussal együtt vett részt a döntőben: a Kia Niro, a Nissan Ariya, a Peugeot 408, a Renault Austral, a Subaru Solterra/Toyota bZ4X és a Volkswagen ID Buzz ellenében kellett helytállnia. A kilenc autós szakkiadvány által szervezett szavazáson a 22 nemzet 57 független szakújságírójából álló zsűri voksai döntöttek a végső győztesről. Az Avenger nem kevesebb, mint 21 zsűritagnál bizonyult az első számú választásnak. A Jeep összesen 328 pontot ért el, 87 ponttal előzve meg a második helyezett modellt. Egyetlen kivétellel az összes ország képviselői a legjobb három közé sorolták az Avengert. A végeredményt január 13-án, pénteken, a Brüsszeli Autószalonon (Belgium) tartott, ünnepélyes eredményhirdetésen hozták nyilvánosságra. ![]() Søren W. Rasmussen, az Év Autója Zsűri új elnöke az eredményről szólva kifejtette: „A Jeep Avenger az Év Autója díj megérdemelt nyertese, meggyőzően tükrözi azt a korszakot, amelybe az autóipar belépett, és dizájnjával sugározza azt a hatalmas változást, ami előtt az ismert márka áll. A Jeep Avenger egy igazi európai, és annyi jó tulajdonsággal rendelkezik, hogy a 2023-as Év Autója cím mögött álló zsűri igazán elégedett lehet. Gratulálunk!” "A Jeep Avenger a legtöbb területen tökéletes megoldásnak bizonyult. A városi használatban kompakt és mozgékony, elegendő erővel és nyomatékkal rendelkezik ahhoz, hogy bármilyen úton helytálljon, hatótávolsága kielégíti az ebben a környezetben jelentkező igényeket. Mindössze 4,08 méter hosszú, helykínálata bőséges, ám ez egy teljes értékű gépkocsi, nem városi autó. A legfontosabb mégis a lenyűgöző dizájn " - fogalmazott Alberto Sabbatini, az Év Autója szervezet alelnöke. „Hatalmas megtiszteltetés, hogy az Európa elismert autóipari szakértőiből álló, illusztris zsűri a Jeep első, tisztán elektromos szabadidőjárművét választotta az Év Európai Autójának.” – mondta Christian Meunier, a Jeep márka vezérigazgatója. Hozzátette: „Korábban a Jeep márka egyetlen terméke sem volt még döntős ezen a versenyen, nem hogy első helyezett. Ez pedig pontosan érzékelteti, milyen kulcsfontosságú szerepet játszik a Jeep Avenger márkánk globális villamosítási stratégiájában, amelynek keretében a márka az emissziómentes szabadidőjárművek piacának globális vezető szereplőjévé kíván emelkedni. Ezúton gratulálunk a többi döntősnek is, kemény verseny volt!" ![]() „Az Avenger pontosan jelzi a Jeep márka elkötelezettségét az európai piac, illetve a villamosítás mellett.” – tette hozzá Antonella Bruno, a Jeep márka európai igazgatója. „A modell egy kifejezetten Európára méretezett, kiváló közúti- és terepalkalmasságú, tisztán elektromos modellekből álló portfolió első képviselője, és ebben a minőségében fontos mérföldkő a márka európai elektromos forradalmában.” A Jeep Avenger európai bevezetésével új fejezetébe lép a Jeep villamosítási programja: 2025-ig összesen négy akkumulátoros elektromos modellt hoz forgalomba az európai piacokon a márka. Ennek köszönhetően 2030 végére a Jeep kizárólag elektromos modelleket értékesít majd Európában. Az új Avenger városi szabadidőjármű alig több mint négy méter hosszú, és ezzel Európa második legdinamikusabban bővülő új autó kategóriájába, a gyors ütemben erősödő B-SUV szegmensébe tartozik. A dinamikus és élvezetes vezethetőséget, valamint valódi terepalkalmasságot kínáló Avenger a villanymotor azonnal ébredő forgatónyomatékának köszönhetően robbanékony teljesítményre képes, miközben kiemelkedően csendes utazási élményt biztosít. Az új szabadidőjárművet olyan aktív ügyfeleknek szánja a Jeep, akik kompakt méretekkel és a legmodernebb technológiai tartalommal felvértezett járművet keresnek. ![]() A 2022. október 17-én, a Párizsi Autószalon alkalmából leleplezett új Jeep Avenger rendkívül kedvező fogadtatásnak örvendett. A pozitív szakmai véleményeket jelentős vásárlói érdeklődés erősítette meg. A hiánytalanul felszerelt bevezető kivitel, az exkluzív 1st Edition előrendelésének megnyitása óta eltelt nem egészen három hónap során több mint 8000 járművet értékesítettek, ennek 60 százalékát Olaszországon kívül. Kulcsszavak: Avenger, elektromos autó, év autója, jeep
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars |
|
2023. január 18.
A Volvo Cars bejelentette, hogy a 2022. naptári évben 615 121 autót adott el, 12,0 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korában. Az akkumulátoros elektromos hajtású Volvo gépkocsik 2022-ben 10,9 százalékkal részesedtek a gyártó teljes forgalmából; 2021-ben ez az arány mindössze 3,7 százalék volt.
|
![]() |
![]() A Volvo Cars egész éves forgalmát a beszállítói láncot érintő nehézségek mellett az alkatrészhiányból adódó gyártási korlátozások is befolyásolták. Az eladásokat szintén negatívan érintette, hogy Kínában folytatódtak a koronavírus-járványhoz kapcsolódó lezárások. Mindezek ellenére a Volvo Cars termékei iránti kereslet töretlennek bizonyult. 2022 decemberében a Volvo Cars 72 663 gépkocsit értékesített, 12,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az akkumulátoros elektromos, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Recharge modellek részaránya 2022 decemberében elérte a 43,8 százalékot. Ugyanekkor a tisztán elektromos járművek az eladások 20,1 százalékát tették ki. 2022 végén a Volvo Cars 49,0 százalékkal több aktív előfizetést tartott számon, mint egy évvel korábban. A 2022-es év egészét tekintve a Volvo Cars 17,0 százalékkal több gépkocsit értékesített az interneten keresztül, mint 2021-ben. Ez a növekedés egyszerre volt betudható a fokozott keresletnek, illetve a több piacra kiterjesztett, szélesebb körű ajánlatnak. ![]() Az Amerikai Egyesült Államokban éves szinten 102 038 gépkocsit értékesített a vállalat, 16,5 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben. December folyamán 11 111 Volvo gépkocsi talált gazdára az USA-ban, ami 6,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában regisztrált értéket. Kínában 2022 során 162 322 gépkocsit adott el a Volvo Cars; ez éves szinten 5,4 százalékos csökkenésnek felel meg. Az év utolsó hónapjában ugyanitt eladott 16 950 autó ugyanakkor 15,8 százalékkal haladta meg a Volvo Cars 2021. decemberi forgalmát. Ami Európát illeti, az év egészét tekintve 15,7 százalékos visszaeséssel 247 413 gépkocsit értékesített a márka. Decemberben ezzel szemben 33 407 eladott autóval éves szinten 17 százalékos növekedést regisztrált a Volvo Cars. 2022-ben változatlanul az XC60 volt a Volvo Cars legkeresettebb típusa: ebből az év folyamán 195 338 darabot adtak el világszerte (2021-ben 215 635 db). A második helyen az XC40 áll 169 206 eladott példánnyal (2021-ben 201 037 db), míg a harmadik legnépszerűbb Volvo típus az XC90 volt 97 130 darabos forgalommal (2021-ben 108 231 db). Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Volvo Cars
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A BMW Group Magyarország új éves értékesítési rekordot ért el |
|
2023. január 18.
A BMW Group Magyarországon tavaly 5 267 darab új autót értékesített. A BMW márka eladásai 18%-kal nőttek. A vállalatcsoport legnépszerűbb modellje a BMW X5
|
![]() |
![]() 2022-ben a BMW Group Magyarország is magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás területén: a vállalatcsoport ügyfelei 2021-hez képest 44%-kal több plug-in hibrid és 62%-kal több teljesen elektromos modellt regisztráltak. A BMW márkából 4 785 db-ot, a MINI márka modelljei közül 482 db-ot helyeztek forgalomba tavaly, ami mindkét márka esetében rekordot és 2021-hez képest 18, illetve 5 százalékos növekedést jelent az értékesítési volumenben. A kihívásokkal terhelt gazdasági környezetben a sikerek elérésében meghatározó szerepet játszott az új modellek rendkívül pozitív fogadtatása, valamint a stabil márkakereskedői háttér. Elektromos térnyerés 2022-ben tisztán elektromos BMW-ből és MINI-ből 550 db-ot adtak el Magyarországon, a BMW kiegyensúlyozott szereplésével (469 db) a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó a tradicionális márkák között, 2021-hez képest a piaci átlagot meghaladva 119%-kal növelte elektromos modelljeinek értékesítését. A legnépszerűbb BEV modell a BMW iX (167 db), a BMW iX3 (117 db) és a BMW i4 (88 db) voltak, melyet a kifutása évében is kiváltképp sikeres BMW i3-as (82 db) követ. A vállalatcsoport plug-in hibrid modelljeinek értékesítése 44%-kal 769 db-ra nőtt és a BMW X5 45e, a BMW 5-ös és 3-as plug-in hibrid modellek voltak a legkelendőbbek itthon. ![]() Idén a BMW X5 a legnépszerűbb modell A legnépszerűbb modellek dobogójának csúcsán a BMW X5 (861 db) áll, a 3-as (607 db) és az 5-ös (491 db) BMW-t megelőzve. A BMW X modellek a bajor prémium gyártó egyre több ügyfelét vonzzák, a tavaly értékesített 2 300 darab SAV/SAC modell 17%-os növekedést takar. A legnagyobb vonzereje a BMW X5-nek volt 42%-os gyarapodással, de a várakozásoknak megfelelően nagy népszerűségnek örvend a BMW X1 új generációja is. A BMW márka vásárlóinak 72%-a dönt az xDrive technológia, azaz az összkerék-meghajtás mellett – ezzel a részaránnyal a prémium szegmensben piacvezető a BMW. Rendkívül fontos szerepet tölt be a BMW 3-as és 4-es sorozata is, mellyel stabilan vezeti a tradicionális középkategóriát a bajor gyártó. A BMW M GmbH rekord értékesítési mutatóval zárta jubileumi évét Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH hazánkban is jól teljesített, az M és M Performance modellek 595 darabos értékesítési volumene 8%-os növekmény 2021-hez képest. A legkelendőbb modellduót a BMW M4 (+140%) és a BMW M3 (+95%) alkotja. A regisztrált érdeklődések alapján a BMW legsportosabb modelljei várhatóan idén a csúcsra törnek, köszönhetően elsősorban a BMW M3 Touring-nak, a BMW M2-nek és a BMW XM-nek. ![]() Rekord a MINI-nél is 482 darab eladott modellel a márka a hazai történetének legjobb évét zárta. A legtöbb ügyfél a tavaly már hat tagúra nőtt márkakereskedői hálózatnál a legkisebb MINI mellett döntött: a klasszikus 3 és 5-ajtós modell részaránya a kabrió változatot is beleértve mintegy 65%-os a teljes MINI palettából. A 3-ajtós MINI modellek közel fele elektromos meghajtással gurul ki a szalonokból. A konnektorról tölthető MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 modellek is 27%-ot tettek ki a márka teljes értékesítéséből. A nagymotor szegmensben letaszíthatatlan a trónról a BMW Motorrad A BMW Motorrad hazai értékesítési volumene stabil, enyhén (3,5%-kal) csökkent 2021-hez képest, így a márka az összesített regisztrációk tekintetében a harmadik helyet érte el. Az összesen 636 darab értékesített motor közül 532 darab modell 500 cm3 feletti, ezzel az eredménnyel a BMW Motorrad piacvezető szerepet tölt be a nagymotoroknál. A legnépszerűbb modell a BMW R 1250 GS/Adventure, ezek mellett 205 ügyfél tette le a voksát. 2023-ban 100 éves a BMW Motorrad, mely alkalomból az R nineT és R 18 100 Years jubileumi modellek kerülnek piacra, de érkezik a márka második M modellje, az M 1000 R is. 2023-as újdonságok Az idei évben számos további újdonság érkezik, a frissen bemutatott új BMW 7-es és i7-es mellett jön a BMW iX1, a BMW M3 Touring, a BMW M2 és a BMW M GmbH második önálló modellje, a BMW XM is. Az év utolsó szakaszában várható a vadonatúj BMW 5-ös sorozat teljesen elektromos i5-ös változatban is, illetve a MINI Countryman új, harmadik kiadása. Kulcsszavak: BMW Group, jármű kereskedelem, Mini
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az M-Sport Ford World Rally Team bemutatja versenyautói 2023-as fényezését |
|
2023. január 17.
Az M-Sport Ford World Rally Team az új évadot egy látványos, új megjelenéssel indítja, amit a Monte-Carlo Rallyn majd láthatunk először akció közben.
|
![]() |
![]() A synthwave zene által ihletett, és – a hibrid korszakhoz illően – az elektrifikációt kihangsúlyozó 2023-as fényezés olyan benyomást kelt, mint egy festmény: az ikonikus Ford-kék vásznon vibráló, neon-hatású pink és kék minták láthatók. A csapat a 2022-es festés sikerére alapozva fejlesztette tovább a dizájnt, remélve, hogy a 2023-as év ugyanolyan előrelépést jelent majd a teljesítmény terén, mint a színvilág tekintetében. Az új, látványos fényezés Ott Tänak és Pierre-Louis Loubet versenygépein lesz majd először látható a Monte-Carlo Rallyn. Az M-Sport egy új videóban villantja meg az autó festését; a filmben végignézhetjük, amint a dizájner megtervezi és elhelyezi a mintákat a csupasz karbonszálas karosszérián, míg végül a maga teljességében bontakozik ki előttünk a látvány. ![]() A Ford-branding továbbra is hangsúlyos marad a gépháztetőn, akárcsak az ikonikus Red Bull jelzés, ami központi grafikai elem Tänak és Loubet autóin. A Red Bull szponzorációja immár mindkét pilótára kiterjed, akik 2023-ban a Red Bull hivatalos sportolóinak számítanak. Monte-Carlóban Jourdan Serderidis vezeti majd az M-Sport harmadik Rally1 autóját, ami ugyanazzal a szemet gyönyörködtető fényezéssel áll rajthoz, mint a csapat többi gépe. ![]() Kulcsszavak: autósport, ford, M-Sport Ford World Rally Team
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Felgyorsítaná villamosítási stratégiáját a Toyota |
|
2023. január 16.
Épp csak hozzáfogott elektromobilitási elképzeléseinek megvalósításához a Toyota, az értesülések szerint az autógyártó máris nagyságrendekkel fejlettebb technológiák bevezetésében gondolkodik.
|
![]() |
![]() A Toyota már 2023 elején ismertetheti beszállítóival azokat az új elképzeléseket, amelyekkel az autógyártó még versenyképesebbé tenné 2021 végén ismertetett elektromos stratégiáját, jelentette belső forrásokra hivatkozva a Reuters hírügynökség. Az akkumulátoros hajtási rendszerek fejlődésének üteme és léptéke messze meghalad mindent, amivel az autógyártók az iparág történetében eddig találkozhattak. A jármű- és gyártástechnológia-innovációk olyan gyorsasággal követik egymást, amellyel a hagyományos fejlesztési stratégiák nem képesek lépést tartani. Ha hihetünk a híreknek, a Toyota ezt felismerve már most új mederbe terelheti épp csak útjára indított villamosítási programját. Mint emlékezetes, Tojoda Akio cégelnök 2021 végén ismertette azt az ambiciózus tervet, amelynek keretében 2030-ra globális piacain harminc tisztán elektromos személy- és haszonjárművet kíván bevezetni, és ezekből éves szinten 3,5 millió darabot készül értékesíteni az autógyártó. Emellett azonban a Toyota – számos más autógyártóval ellentétben – továbbra is kiemelt jelentőségűként kezel egyéb hajtástechnológiákat, amelyekkel rövid és középtávon hatékonyabban csökkenthetők a flottaszintű károsanyag-kibocsátások. Ennek szellemében a Toyota folyamatosan fejleszti fullhibrid-rendszereit, illetve alternatív üzemanyagok meghonosításával igyekszik fenntarthatóbbá tenni belső égésű motorjait. ![]() Ennek az inkluzív stratégiának a gyümölcse az E-TNGA platform, amely a Toyotánál széles körben alkalmazott TNGA architektúrát adaptálta tisztán elektromos hajtási rendszerekhez, lehetővé téve a belső égésű és emissziómentes rendszerek párhuzamos gyártását. Az eredeti elképzelések szerint ez a Toyota bZ4X-nél is alkalmazott platform adná a következő években bemutatandó, részben már beharangozott típusok alapját. A távlati kilátások azonban arra engednek következtetni, hogy az évtized végére a megcélzottnál jelentősen több tisztán elektromos jármű eladásával számolhat a Toyota. Hogy ezeket a lehetőségeket kiaknázhassa, az autógyártó az értesülések szerint lerövidítené az E-TNGA életciklusát, és a tervezettnél korábban – várhatóan a most bemutatott típusok modellváltásakor – vezetné be új generációs BEV-technológiáit. A Reuters már tavaly ősszel beszámolt arról, hogy a Toyota egykori versenyképességért felelős igazgatója, Terasi Sigeki vezetésével felállt egy munkacsoport, amelyet azzal bíztak meg, hogy vizsgálják meg, hogyan lehetne javítani a villamosítási projekt költséghatékonyságát. Bár elemzéseik eredményeit nem hozta nyilvánosságra a vállalat, a hírügynökséget tájékoztató munkatársak szerint ezekre alapozva hamarosan hozzálát a Toyota, hogy első számú beszállítóival közösen kidolgozza azokat a lehetőségeket, amelyekkel a vállalat felgyorsíthatja elektromos stratégiájának megvalósítását, és a tervezettnél gyorsabban emelkedhet az elektromobilitás vezető szereplői közé. ![]() Mindez nem feltétlenül jelent irányváltást, a Toyota és partnerei ugyanis folyamatosan olyan innovatív technológiai megoldások fejlesztésén dolgoznak, amelyek forradalmasíthatják az akkumulátorok hőgazdálkodását, javíthatják a hajtási rendszerek energiafelhasználását, felgyorsíthatják a töltés folyamatát, illetve általában csökkenthetik a gyártási költségeket. Ezek piaci bevezetését azonban a technológia fejlettségi szintjén kívül egyéb szempontok is befolyásolják, ezért szoros együttműködésre és részletes egyeztetésre lehet szükség ahhoz, hogy az eredeti elképzeléseknél korábban vegyék azokat gyártásba. A Toyota hivatalosan nem reagált a Reuters értesüléseire. Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13115 | Megjelenítve: 91 - 100 |