Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 91 - 100
Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

2021. április 13.
Egy a nemzetközi sajtó által felkapott dél-koreai újságcikk szerint a világ legnagyobb autógyártója egy kompakt villany-SUV platformot adna az amerikai Tesla szoftver-technológiájáért cserébe.
Részletek

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

A hírt a felek nem erősítették meg, de az ezzel kapcsolatos újságírói feltételezéseket nem is cáfolták.

Az utóbbi napokban egyre több olyan hír lát napvilágot a közösségi és a hagyományos médiában, ami a Toyota és a Tesla esetleges együttműködéséről szól. A pletykák alapja egy, a dél-koreai The Chosun Ilbo című napilapban megjelent riport, mely szerint; a japán autóipar egyik magasrangú képviselője úgy nyilatkozott, hogy a Tesla és a Toyota egy kis elektromos SUV platform (az autó alapját képező váz) közös fejlesztését fontolgatja.

A forrás szerint "már tavaly óta vizsgálják a partnerség lehetőségét, és az előkészítő munka már a végső szakaszba ért. Eszerint a Toyota biztosítaná a jármű padlóvázát a Tesla számára, a Tesla pedig cserébe az elektronikus vezérlőplatformját és fedélzeti szoftvertechnológiáját osztaná meg a Toyotával.”

A napilap által megszólaltatott szakértő szerint, ha valóban létrejön a megállapodás, azzal mindkét cég jól járhat. A Toyota, a hibrid technológia úttörője és legnagyobb szaktekintélye a Tesla fejlett szoftvereinek segítségével felgyorsíthatja a tisztán elektromos hajtású autói fejlesztését, és akár rövid időn belül is bevezetheti az OTA (over the air) frissítéseket, az amerikai gyártó pedig piacra léphetne egy Toyota-alapra épített kis villany-SUV-val, és a sokat kritizált pocsék gyártási minőségén javíthatna japán partnerének köszönhetően.

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

Nem mellesleg a Tesla japán eladásainak is jót tenne a Toyota-kapcsolat, ami rá is férne az amerikai gyártóra, ugyanis egészen a múlt évig csak körülbelül évi ezer autót tudtak értékesíteni a szigetországban. Bár az új Toyota-Tesla megállapodás meglétét hivatalos forrásból még egyik vállalat sem erősítette meg, több tényező is valószínűsíti, hogy nem minden alap nélküli pletykáról van szó. Például a két cégnek van közös múltja, az előző RAV4 2012-ben bemutatott elektromos változatában Tesla akkumulátorok voltak, a Toyota pedig korábban birtokolt Tesla-részvényeket (igaz, 2017-ben eladta a teljes csomagot).

További fontos tényező lehet, hogy a Toyotának és az akkumulátorbeszállító Panasonic-nak közismerten jó a kapcsolata (nem véletlen, hogy a gyári versenyautókon régóta látható a Panasonic-logó), de az elektronikai óriásnak a Teslával is van közös vállalkozása, a lítium-ion akkumulátorokat gyártó nevadai Gigafactory-t ugyanis együtt építették és üzemeltetik.

A pletykát tovább erősíti hogy Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a tavaly szeptemberi Battery Day rendezvényen bejelentette, hogy a cége 2023-ban egy 25 ezer dolláros kompakt elektromos autót fog bemutatni. Könnyen lehet, hogy a Toyota-alapokra épülő kis szabadidő-autóra célzott.

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

A szakértők már akkor is úgy nyilatkoztak hogy nem valószínű, hogy a Tesla egyedül képes lenne egy ennyire olcsó és jó minőségű villanyautót piacra dobni, főként úgy, hogy fejlesztési kapacitásait jelenleg más modellek (Model S Plaid Plus, Roadster, Cybertruck, Semi, Van, ATV) kötik le.

A Toyota is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tisztán elektromos modellekre. Tavaly jelentette be a cég, hogy 2021-ben jelenik meg az európai piacon egy RAV4-méretű elektromos szabadidő-autóval, amely a Subaruval közösen fejlesztett, új e-TNGA platformra épül. Az egyelőre még név nélküli modell az egész világon kapható lesz, gyártani pedig Japánban fogják, egy villanyautókra specializált új üzemben.

Ugyancsak 2020-ban jelentette be a Toyota, hogy a súly és kapacitás szempontjából is áttörésnek ígérkező szilárdtest akkumulátorok fejlesztése már előrehaladott fázisban tart és akár egy-két éven belül  piacra kerülhet az első olyan modelljük, ami ilyen akkumulátort kap.

2025-ig pedig tíz tisztán elektromos modell bemutatását tervezi a Toyota, mind az e-TNGA padlólemezre épül majd, mivel a platformot úgy tervezték meg, hogy rugalmasan alakítható a szélessége és hosszúsága, valamint képes első-, hátsó- és összkerékhajtás, valamint többféle akkucsomag fogadására.
Kulcsszavak: autóipar, együttműködés, Tesla, toyota
 
A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története A sorsfordító "Traktor", avagy Magyarország egyik legszebb Land Cruiserének rövid története 2015 nyarától a BMW 3-as, 4-es és X5-ös modellsorozatai is profitálnak a négyhengeres dízelmotorok új generációváltásából 2015 nyarától a BMW 3-as, 4-es és X5-ös modellsorozatai is profitálnak a négyhengeres dízelmotorok új generációváltásából Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla? Bemutatták az 50.000. Volkswagen Californiát Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla? A Ford C-MAX Hibrid a legbiztonságosabb választás Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla? Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect
 
Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

2021. április 13.
A C5 X stílusa tökéletesen megtestesíti a Citroën életfilozófiáját. Eredeti koncepciójával a C5 X az elegáns szedánok, a dinamikus kombik és a magas építésű SUV-k szintézisét teremti meg.
Részletek

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

A Citroën ma leplezte le új zászlóshajóját, a C5 X-et, amely eredeti, a szedánok és a kombik szintéziseként leírható vonalvezetésével megújítja a felső-közép kategóriás autók világát; az úttörő megoldás ráadásul hű marad a nagy Citroën modellek hagyományaihoz.  A benzines és plug-in hibrid meghajtással elérhető, műfajteremtő modell a modernitás, a presztízs, az innováció szellemét sugározza, ez pedig alapvető minden olyan ügyfél számára, aki ebben a szegmensben, vagy a SUV-k osztályában érdekelt.

A C5 X-ben mutatkozik be a világújdonságnak számító Citroën Advanced Comfort aktív futómű, amely valóban azt az érzetet kelti, hogy repülőszőnyegen utazunk – ez az érzés mindig is jelen volt a Citroën történetében. Utazásra invitáló a modell belső tere is: a lounge hangulatot elsősorban az Advanced Comfort ülések elismerten kiemelkedő kényelmének és a páratlan térkínálatnak köszönhetjük, amely a hátsó üléseken különösen nagyvonalú. Az aprólékosan kidolgozott, 545 literes csomagtér ideális ajánlat a kombik kedvelői számára. A plug-in hibrid meghajtás ë-Comfort megoldásai nagyban megkönnyítik az elektromos üzemmód használatát a mindennapokban, nyugodtabb vezetést tesznek lehetővé.

Az utazás nyújtotta kellemes élményt olyan csúcstechnológiai elemek sokszorozzák tovább, mint a továbbfejlesztett Head Up Display, azaz a színes hologram-kijelző, vagy azok a vezetést segítő rendszerek, amelyek csökkentik a vezető mentális terhelését: például a Highway Driver Assist vagy az új kommunikációs felület, amely 12 hüvelykes HD kijelzőn jelenik meg és hangvezérléssel is működtethető, ráadásul widgetek segítségével pontosan ugyanúgy személyre szabható, mint a tabletek.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

„A C5 X érkezése azt jelenti, hogy a Citroën ambiciózus, szintézisteremtő modellel jelentkezik a felső kategóriában, olyan megoldással, amely meghódíthatja a világ felfedezéséért szenvedélyesen rajongó ügyfeleket. Merész és különleges modell, azt a hihetetlen szaktudást és tapasztalatot testesíti meg, amellyel  a Citroën innováció és kényelem tekintetében  büszkélkedhet, és amelyet története során életérzéssé fejlesztett.” - Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója


Avantgárd vonalvezetés - osszuk újra a lapokat a D kategóriában

A C5 X a meglehetősen konzervatív felső-közép kategóriába érkezik, és már első pillantásra meglep és magával ragad. Nagyon karakteres koncepció, amely példa nélküli a piacon, és teljes természetességgel foglalja el a Citroën új prémium modelljének helyét. Közvetlen inspiráló forrása a 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatkozott CXperience Concept tanulmányautó.

A műfajban egyedülálló koncepció: modern, innovatív vonalvezetés

A C5 X vonalai azonnal meghódítják a szemlélőt: a forma nagyon határozott, stabilan „ül” a kerekeken, egyszerre robusztus és elegáns. A karakteres vonalvezetés elsősorban azzal hoz újat a D szegmensbe, hogy csomagtérajtaja az ötajtósokban és a kombikban alkalmazott megoldások egyfajta szintézisét teremti meg, miközben olyan elemeket is felvonultat, amelyek a SUV-k világát idézik. A vadonatúj koncepciójú sziluett kialakítása során természetesen kiemelt szerepet kaptak az aerodinamikai jellemzők.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

A hosszan elnyúló motortérfedél, az íves, aerodinamikus vonalak, a magasan húzódó övvonal és a hátsó kerekek feletti egyedi formai megoldás különlegessé és dinamikussá teszi a karosszériát; ezek a jegyek több olyan modellből köszönnek vissza, amelyek az évek során a Citroën prémium modelljei voltak. Az ötödik ajtó – szintén sok legendás Citroën modell különleges ismertetőjegye – a kombik praktikusságát nyújtja: tágasra nyitható, teljesen funkcionális, a raktér küszöbje pedig alacsonyan van, hogy a mindennapokban is könnyen és egyszerűen használhassuk.

 A magas felépítésnek köszönhetően uralja az utat

A modell magas felépítése annak köszönhető, hogy hasmagassága meghaladja a hagyományos ötajtósokét, kerekei pedig kifejezetten nagyok, 720 mm átmérőjűek, és a változatok nagy részében 19 collos Tall&Narrow felnikre szerelik őket. Ezekkel a megoldásokkal a vezető üléspozíciója magasra került, ami kedvezőbb kilátást, ennek révén pedig nagyobb biztonságot jelent – mindez fontos szempont a SUV-kat kedvelő ügyfelek számára.

A 2785 mm-es tengelytáv eredményeképpen a hátsó üléseken különösen tágas a helykínálat, de a külső méretek is tekintélyt parancsolóak: a C5 X 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas. Ezek az értékek a felső-közép kategória közepére pozícionálják az új modellt.

Modern, csúcstechnológiát képviselő világító berendezések: a „látni és látszani” elve

A C5 X elöl és hátul is a Citroën új, C4-ben bemutatkozott, V alakú világítótestjeit kapta meg. A LED-es fényforrások azonnal felismerhetőek és köthetőek a márkához. Az éjjel-nappal jól látható világítótestek remekül kiemelik a C5 X nem mindennapi vonalait.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

„A C5 X innovatív stílusa egyesíti a szedánok eleganciáját, a kombik térkínálatát és az SUV-k tekintélyességét, ezáltal a Citroën merész stílusvilágának lényegét nyújtja. Az egyedülálló felépítésből, az aerodinamikus vonalakból és a modern világítótestekből vérbeli Citroën született, amelyet első pillantásra, azonnal felismerünk.” - Pierre Leclercq, a Citroën formatervezési igazgatója

Meghívó a nagy utazásra, teljes komfortban

A C5 X utasteréből a barátságosság, a nyugalom és a tágasság érzete sugárzik. A bőséges térkínálat, a hívogató hangulat, a kifinomultan részletgazdag kidolgozás és a praktikus megoldások utazásra csábítanak. A kulcsszavak: elegancia és kényelem, innovatív, de diszkrét technológia, mindez a Citroën legnemesebb hagyományainak szellemében.

Lounge utastér, kellemes és derűs hangulat

A Citroën modellskálájának alapfilozófiája a személyre szabhatóság – ennek fényében kínál a C5 X is olyan eredeti belső kidolgozásokat, amelyekkel mindenki saját képére formálhatja az autó belterét. A nemes, melegséget sugárzó anyagok, a kifinomult harmóniák, a részletgazdagság adják a lehetőségek vázát.

A C5 X Advanced Comfort ülések kényelem szempontjából igazi hivatkozási alapot jelentenek. Az autó utasterében valóban otthon, a saját nappalinkban érezhetjük magunkat. A speciális tömőanyagok kiemelkedő vizuális és praktikus kényelemérzetet nyújtanak. A dinamikus komfortot a vastag, strukturált hab és egy nagy sűrűségű réteg biztosítja, amelyekkel hosszú utazások során is kellemesen, ellazultan érezhetjük magunkat.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

A Citroën még egy különleges újdonságot kínál, amelynek köszönhetően megtapasztalhatjuk a márka „repülőszőnyeg-hangulatát”: a C5 X-ben is elérhető Citroën Advanced Comfort futómű minden apró akadályon, bukkanón, kátyún, fekvőrendőrön és egyéb egyenetlenségen simán repít át bennünket. A C5 X plug-in hibrid verziójában pedig ennél is többet kínál a márka: az aktív Citroën Advanced Comfort futóművet. Ennél a megoldásnál három vezetési mód közül választhatunk, amelyek segítik a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés munkáját, simábbá teszik a haladást, kanyarokban pedig különösen hatékonnyá teszik azt.

A C5 X kialakításakor az otthonosság állt a tervezők gondolatainak fókuszában. Az első üléssor kényelmes ülései és a letisztult műszerfal tágas és szabad teret hoznak létre. A hátsó üléssorban helyet foglalók is teljes kényelemben pihenhetnek, hiszen a lábtér páratlanul nagy, az utastér kellemesen széles és magas.

Az otthonosság, a kényelem érzetét tovább fokozza az autó teljes, 360°-os üvegfelülete által biztosított természetes fényár. Kiemelendő a C oszlop mentén kialakított ablak és az opcionális méretes tetőablak, amelyen keresztül igény szerint engedhetjük be a fényt.

A pihentető utazás érdekében az autó akusztikai tulajdonságait is kiemelt figyelemmel alakították ki: az első és a hátsó oldalablakok is hangszigetelő réteget kaptak, így a külső zajokat szinte teljes egészében kiszűrik.

A kombi modellek jó tulajdonságai: sokoldalúság és praktikus megoldások a mindennapokra

A C5 X tervezése során a praktikus részleteket is a legapróbb részletekig kidolgozták.

Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X

Ez azt jelenti, hogy – elsősorban a sokoldalúságra nagyon is adó európai ügyfélkör kedvéért – a C5 X csomagterénél a kombik jellegzetességeinek megvalósítására törekedtek a tervezők, úgy méretben, mint általános kialakításban. Mindezt a tágas, 545 literes alaptérfogat, a lehajtott hátsó ülésekkel elérhető 1640 literes maximális térfogat, a könnyű nyithatóság, az alacsony küszöb és az egyenes vonalú oldalfalak biztosítják. A pakolást a csomagtérfedélhez csatlatoztatott roló is könnyíti, a csomagtér pedig elektromosan nyílik. A szabad kezes funkció segítségével megelőzhetjük a kellemetlenségeket akkor, amikor bevásárlás után teli kézzel kellene valahogyan kinyitni a csomagtérajtót. Az utastérben is számos okos tárolórekesz található, melyek gondos kialakítása révén könnyen tárolhatjuk, rendezhetjük, és akár el is rejthetjük kisebb mindennapi holmijainkat.

A plug-in hibrid meghajtás ë-Comfort megoldásai: elektromos autózás a mindennapokban, belsőégésű motor szükség esetére

A C5 X olyan meghajtást kínál, amely minden élethelyzetben, a mindennapok során és váratlan esetekben is kényszermentes és teljes szabadságot nyújtó megoldást jelent: a plug-in hibrid hajtásláncot. A 225 lóerő összteljesítményű rendszerrel teljes csendben és CO2-kibocsátás nélkül tudunk elindulni, és akár 50 km-t is megtehetünk teljesen elektromos üzemmódban, akár 135 km/h sebességgel. Ez a hatótáv a napi utazások többségéhez elegendő, úgy közlekedhetünk, hogy egyáltalán nem vesszük igénybe a belsőégésű motort, gond nélkül teljesíthetjük a napi teendőinket, az autót szükség szerint otthon, a munkahelyen vagy nyilvános töltőpontokon tölthetjük. Szabadidőnkben pedig nyugodtan indulhatunk hosszabb utakra is a hatékony és dinamikus belsőégésű motort használva.

A plug-in hibrid C5 X a modern elektromos autózás lehetőségét nyújtja, teljes kényelem és sokoldalúság mellett. Az ë-Comfort prémium színvonalú utazást tesz lehetővé, az út és a külvilág zavaró tényezőitől teljesen elzárva, tökéletes nyugalomban, biztonságos fészekben. A csendes működés, az autó zavartalan, sima haladása, a vezetési komfort, a futómű finom hangolása, az Advanced Comfort ülések puhasága, a vibráció teljes hiánya, a kapcsolódó szolgáltatások ergonomikus, könnyű használata, abszolút komfort minden utas számára: ez a C5 X. Meghívó egy végtelen, stresszmentes, derűs és pihentető utazásra.

Kulcsszavak: bemutató, C5 X, Citroën, új modell
 
Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi Bemutatkozik a Citroen új felső-középkategóriás modellje, a C5 X A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021" díjat A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021" díjat
 
Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

2021. április 12.
Az első negyedévben éves összehasonlításban 1,3 százalékkal 49 534-re csökkent az új személygépkocsik eladása Csehországban - közölte a cseh autóipari szövetség csütörtökön Prágában.
Részletek

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban
   
Az idén márciusban viszont 46,5 százalékkal nőtt a személykocsik eladása az előző év azonos időszakához viszonyítva. Tavaly márciusban ugyanis a járvány miatt bevezett korlátozó intézkedések következtében az autóeladás drasztikusan visszaesett.  
   
Az idén márciusban eladott 20 053 darab személykocsi ugyan javított a negyedévi mérlegen, de az még így is 2014 óta a második legrosszabb eredmény volt.
   
Cseh piaci szakértők szerint a személygépkocsi eladások az idén alapvetően attól függenek, hogyan alakul a koronavírus-járvány az országban. Az optimista vélemények szerint az autóeladások éves szinten mintegy 10 százalékkal 224 ezerre emelkedhetnek. A legtöbb elemző azonban inkább stagnáláshoz közeli eredménnyel számol.
   

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

Ami az egyes márkákat illeti a cseh Skoda Auto eladásai az első negyedévben 10,7 százalékkal visszaestek, a német Volkswagené 9 százalékkal emelkedtek, míg a dél-koreai Hyundaié 2 százalékkal nőttek. A legkeresettebb modell változatlanul a Skoda Octavia és a Skoda Fabia. A legkeresettebb kocsitípus a városi terepjáró (SUV), amelynek eladása már elérte a 40 százalékos piaci részesedést.
   
Üzemanyag szerint 64 százalék a benzinmotoroké, 29,3 százalék a dieseleké, míg az elektromotorok 1 százalékot tesznek ki.
Kulcsszavak: csehország, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Csökkent az új személyautók eladása Csehországban Az új Peterbilt Model 567, Kenworth T880 és DAF CF - Rekord eredményeket értek el a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó 2017-ben is növelte piaci részesedését a Kia Motors 2017-ben is növelte piaci részesedését a Kia Motors Csökkent az új személyautók eladása Csehországban Szárnyal a Mazda Európában
 
Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

2021. április 12.
A 2020-as pénzügyi évtől kezdődően a Continental kizárólag megújuló energiaforrásokból szerzi be termelőhelyei számára a villamos energiát.
Részletek

Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

Erre az egyértelmű következtetésre jutott a KPMG könnyvizsgáló társaság megbízhatósági jelentésében. Körülbelül 4 millió megawattóra (MWh) zöld energia megvásárlásával a Continental 70%-kal csökkentette saját közvetlen és közvetett globális szén-dioxid kibocsátását, a 2019-ben mért 3,2 millió tonnáról 2020-ban 0,99 millió tonnára. Az összes releváns megújuló energiaforrás, például a víz, a nap és a szél energiáját is felhasználták. „A fenntartható üzleti tevékenységeké a jövő. Nagyratörő céljainkkal továbbra is határozottan a fenntartható gazdasággá való átalakulás felé haladunk” – mondja Dr. Ariane Reinhart, a Continental igazgatótanácsának fenntarthatóságért felelős tagja. „Nagy örömmel tölt el minket, hogy munkánkat ezzel az objektív elismeréssel hitelesítették. Az audit eredménye alátámasztja, hogy komolyan vesszük törekvéseinket, és teljesítjük a saját magunk által kitűzött célokat.”

A zöld áram egyértelműen visszakövethető a forrásokig

A Continental szigorú normák betartásával biztosítja, hogy elérje nagyszabású fenntarthatósági céljait. Annak érdekében, hogy a zöld ne csak elméletben, hanem gyakorlatban is zöld legyen, a technológiai vállalat saját termelésű energiára, speciálisan kialakított zöldenergia-vásárlási megállapodásokra és a zöld áram forrásait és származási helyeit igazoló energetikai tanúsítványokra támaszkodik.

Új tanúsítvány kiadására csak pár kivételes esetben volt szükség 2020-ban olyan helyszíneken, amelyek közvetlenül az adott ország energiahálózatára voltak kapcsolva, például azért, mert az adott országban nem volt érvényben olyan elfogadott hitelesítő rendszer, ami megfelelt volna a Continental szigorú követelményeinek. Amennyiben nincsen közvetlen kapcsolat az egyes országok között, a Continental a legközelebbi szomszédos országból szerzi be a releváns energetikai tanúsítványokat. Ezeket a tanúsítványokat egyszer lehet felmutatni, mivel kiadás után közvetlenül törlik őket a megfelelő tanúsítvány nyilvántartásból.

Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez

A Continental az általa elfogadott energetikai tanúsítvány kritériumait az RE100 kezdeményezés követelményeire alapozza, amelyhez a társaság 2020 júniusában csatlakozott. Az RE100 egy különböző vállalatokból álló globális szövetség, melynek tagjai azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy a jövőben kizárólag zöld energiát fognak felhasználni.

Fontos mérföldkő a vállalat egészére kiterjedő szén-dioxid-mentesítés felé

A zöld villamos energiára való szisztematikus átállás az első lépését jelenti annak a nagyratörő innovációs és technológiai projektnek, melynek végcélja a Continental környezetvédelmi stratégiájának egyik központi eleme, az egész vállalatra kiterjedő szén-dioxid-mentesítés. Azt a közelmúltban a független Science Based Target kezdeményezés (SBTi) is megerősítette, hogy a célszámok összhangban vannak a párizsi klímaegyezmény 1.5°C-os célkitűzésével.  2040-re a Continental valamennyi, azaz több mint 500 helyszínének folyamatait karbonsemlegessé tervezi tenni, azáltal, hogy nagyszabású befektetéseket indít el az energiahatékonyság, a szén-dioxid-mentes technológiák és a zöldenergia felhasználása kapcsán. Legkésőbb 2050-re a teljes értéklánc karbonsemleges kell, hogy legyen. „Nagyon örülünk az érintett kollégáink elkötelezettségének és motiváltságának. A klímaváltozás a 21. század egyik legnagyobb kihívása, és a természeti erőforrások megőrzése mind saját magunk, mind a jövő generációi számára létfontosságú. Ezért igazán büszke vagyok arra, hogy vállalati szinten mindebből mi is kivesszük a részünket” – mondja Thomas Sewald, a Continental környezet- és klímavédelmi osztályának vezetője.

Az emissziómentes mobilitás és a karbonsemlegesség együtt fejlődik

A 100 százalékban zöld villamos energiára való áttérés jelenti a szén-dioxid-semlegesség felé vezető út legfontosabb lépési közül az elsőt. 2020 végén a vállalat elindította a „Karbonsemlegesség az emissziómentes járművekhez” programját, mely víziója az, hogy az emissziómentes mobilitást elsőként tegye egyszerre szén-dioxid-semlegessé is. Ahogyan azt a Continental tavaly év végén kiadott, 2020-as Mobilitási Tanulmányának eredményei is alátámasztják, továbbra is sokan szkeptikusak az elektromos autók ökológiai lábnyomával kapcsolatban, főként Európában. A Karbonsemlegesség az emissziómentes járművekhez programmal 2022-től a Continental az emissziómentes autókkal, buszokkal, vonatokkal és egyéb járművekkel közvetlenül kapcsolatos összes tevékenységét világszerte szén-dioxid-semlegessé fogja tenni.

A program a vállalat gyártási folyamatai mellett azok upstream szakaszaira és a használat utáni újrahasznosításra is kiterjed. A technológiai vállalat így járul hozzá ahhoz, hogy az iparág az emissziómentes mobilitást teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé tehesse.

Kulcsszavak: continental, járműipar, környezetbarát, környezetvédelem
 
Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez Így tölthetjük majd az üzemanyagcellás autókat Kompakt távolsági buszt mutat be Zsámbékon a Kravtex Kompakt távolsági buszt mutat be Zsámbékon a Kravtex Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Japán felpörgeti a hidrogén töltőállomások telepítését Garantált klímavédelem a Continentalnál: 100 százalék zöldenergia a termeléshez Új ügyvezető igazgató a Continental Automotive Hungary élén Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa
 
Az ABB Rómában, az Örök Városban támogatja az e-mobilitást

Az ABB Rómában, az Örök Városban támogatja az e-mobilitást

2021. április 09.
Azzal egyidejűleg, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság visszatér Rómába, az ABB DC villámtöltőket adományoz a városnak, hogy ezzel is jelezze elkötelezettségét egy fenntarthatóbb jövő építése iránt.
Részletek



Az ABB Rómában, az Örök Városban tá-mogatja az e-mobilitást

 Az ABB FIA Formula-E világbajnokság ezen a héten Róma EUR üzleti negyedébe tart, ahol harmadjára rendezik meg a “Rome E-Prix”-t, aminek keretében az idén két futamot is tartanak. Mindkét futamot közönség nélkül, a hatóságok által előírt koronavírus elleni protokollok szigorú betartás mellett tartják, így garantálva az esemény biztonságos és felelősségteljes lebonyolítását.  
 
Az átalakított, 19 kanyart tartalmazó, 3,385 km hosszú új versenypályát hosszabb egyenes szakaszok, gyors kanya-rok és változó terepmagasság jellemzik. A gyors pálya az idei versenynaptárban a második leghosszabb kört tarto-gatja a versenyzők számára, és a változatos adottságai miatt bizonyára komoly kihívás elé állítja majd a verseny-zőket, az autókat és az istállókat is. 
 
Theodor Swedjemark, a vállalatcsoport végrehajtó bizottságának kommunikációért és fenntarthatóságért felelős tagja elmondta: „Az ABB-nél a vezető technológiáink kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy a közössé-gi- és az egyéni közlekedés minden formájában megvalósuljon a fenntartható mobilitás, amellyel végső soron tá-mogatják az alacsony szén-dioxid-kibocsátású társadalom kiépítését. A Formula-E csapatával kötött partneri együttműködésünk segítségével az ABB nemcsak az e-mobilitást ösztönző technológiát tudja forradalmasítani, de inspirálni tudja a digitális világban élő, és a természettel sokat törődő fiatalabb nemzedékeket is."

Az ABB Rómában, az Örök Városban tá-mogatja az e-mobilitást

Gianluca Lilli, az ABB Italy elnöke és ügyvezető igazgatója hozzátette: „Annak érdekében, hogy tovább erősítsük elkötelezettségünket az e-mobilitás fejlődésének előmozdításáért Olaszországban, és hogy e törekvés egybevágjon a bajnokság visszatérésével egy olyan országba, amely sok szállal kapcsolódik saját e-mobilitási fejlődésünkhöz, az ABB Terra 124 típusú töltőket adományoz Róma városának.” 

Ezek az egyenáramú gyorstöltők két jármű egyidejű töltésére képesek, és teljes mértékben kompatibilisek a jelen-legi és a jövőbeli e-járművekkel.

Az ABB számára Olaszország a bajnokság kiemelt helyszínéül szolgál, mivel a vállalat itt gyártja az iparágban vezető Terra EV töltők és E-busz töltők széles választékát.

A toszkán régióban található, töltőket gyártó Terranuova Bracciolini üzem napjainkban teljes kapacitással üzemel, de San Giovanni Valdarnóban már megkezdődött egy új ABB üzem építése is, amely és az elektromos járművek töltési infrastruktúrájának gyártási helyeként fog szolgálni.

A 16 000 négyzetméteres létesítmény várhatóan 2021 végére kezd el működni és az ABB egyenáramú (DC) elekt-romos jármű-akkumulátortöltőinek teljes portfólióját állítja elő a háztartási célú egységektől kezdve a nyilvános helyekre telepítendő rendszerekig, valamint a városi tömegközlekedés számára. Ez az új, korszerű gyártási bázis tovább segíti az ABB növekedését és innovációját az e-mobilitás szektorban.

Az ABB Rómában, az Örök Városban tá-mogatja az e-mobilitást

Az ABB-nek az e-mobilitás olaszországi térnyerésében vállalt szerepét jól példázza az a kulcsrakész megoldás is, amelyet az Azienda Trasporti Milanesi (ATM) vállalatnak, azaz a milánói tömegközlekedési szolgáltató vállalatnak szállított, mely vállalat arra vállalt kötelezettséget, hogy 2030-ra a teljes járműflottáját átállítja elektromos meghaj-tásra. A megoldások, köztük 15 Terra 124 töltő felszerelése az ATM San Donato telephelyén, lehetővé teszik az e-buszok használatát anélkül, hogy napközben szükség lenne a járművek töltésére.

Az ATM becslései szerint, ha teljeskörűen megvalósítják a tervet, a buszok átalakítása évente 30 millió literrel csökkenti a dízel üzemanyag iránti keresletet, és évi 75 ezer tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást. Az ABB Italy székhelye Sesto San Giovanni-ban van, az országban kilenc helyen rendelkezik gyártóüzemmel, és mintegy 4 800 embert foglalkoztat. Az ABB Italy digitalizáció és automatizálás terén iparágvezető tevékenységét Olaszországban elismerés övezi, aminek egyik jele, hogy az olasz kormány a Transition 4.0 kezdeményezésben mintaüzemnek (ún. „Világítótorony-üzemnek”) minősíti a vállalatot.

Az ABB névadó partnere az ABB FIA Formula-E Világbajnokságnak, amely a teljesen elektromos hajtású, együlé-ses versenyautók nemzetközi versenysorozata. A technológiája támogatja a városi utcai versenyeket szerte a vilá-gon. Az ABB 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és azóta több mint 85 ország piacán több mint 400 000 elektromos jármű töltőt, köztük több mint 20 000 egyenáramú villámtöltőt és 380 000 váltóáramú töltőt értékesí-tett, beleértve a Chargedot által forgalmazott termékeket is.

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, Formula E
 
A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija 2015-ben piacvezető volt a Renault az elektromos jármű piacon 2015-ben piacvezető volt a Renault az elektromos jármű piacon Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Mégis, miért vesz valaki elektromos autót? Mégis, miért vesz valaki elektromos autót?
 
Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja

Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja

2021. április 09.
Interjú Lampert Benedekkel, aki kézzel épített díszletben fotóz modell autókat, amelyek a megtévesztésig hasonlítanak igazi társaikra.    
Részletek

Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja

Mondanál néhány szót magadról?

LB: Lampert Benedek (26) vagyok, budapesti fotós, végzettségemet tekintve Művészeti és Médiafotográfus. 12 évesen vettem a kezembe először fényképezőt és azóta sem tettem le, sokat tanultam az évek alatt. Noha csak több évvel később, fél év egyetem után jöttem rá, hogy én főállásban fotós szeretnék lenni.

Miért modell autókat fotózol?

LB: A fotográfián belül ez a toy photography műfaja. Ez azt jelenti, hogy igyekszünk valósághű környezetet és jeleneteket teremteni miniatűr tárgyakkal. Legyen az valamilyen figura vagy épp modell autó. Azért szeretem rettenetesen ezt csinálni, mert nincs megkötve a kezem. Barkácsolással, egy jó ötlettel gyakorlatilag bármi megvalósítható, akár egy asztalon. Olyan képeket tudok így csinálni, amikre a valóságban nem lenne lehetőségem.

Ezek a képek mennyire manipuláltak? A bemozdulás gondolom utólagos.

LB: Alapelvem, hogy nem zöldháttér előtt fotózom le a kocsikat és montírozom be a háttér elé, hanem egy teljesen valós díszletet építek köré és még az olyan effektek is, mint: bemozdulás, sárfelverődés, köd, eső stb., mind valósak. Ezért tart egy-egy kép elkészítése akár 8-15-20 óráig is – persze nem egyben, hanem összmunkaidőben.

Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja

A Nissan sorozat esetében a GT-R-nél a motion blur (= bemozdulás) abszolút igazi, már eleve ilyen bemozdulással készült a fotó. Egy gurítható platformra építettem a díszletet, az autó pozícióját fixáltam és ahogy elgurítottam alatta az aszfaltot és rajta minden mást, pontosan olyan bemozdulás keletkezett, mintha a kocsi száguldana.

Az X-Trail-es fotónál a sárfelverődést felfújt levegővel oldottam meg. A LEAF-et pedig ténylegesen kivittem a rakpartra és összefotóztam a budapesti látképpel. Ezeket a werkvideóban mind be is mutattam. Nyilván a fényszórók azok utólagosak, illetve a LEAF fotónál a lámpafejek, mert olyan díszletelemem nem volt. De általánosságban igaz a képeimre, hogy amitől igazán látványosak, az sosem manipulált. Van mikor nem tudom megkerülni a montírt, de ebben az esetben mindig le is írom, hogy a kép mely része manipulált, hogy senki ne érezze, hogy be akarom csapni.

Utómunka, tehát focus stacking (élességi tartomány sorozat), colorgrading (fényelés) és egyéb után retusálási metódust természetesen használok minden kép esetében, ahogy tenném azt valódi autókkal. De ezek nem olyan tartalmi változtatások, mintha egy plusz képi elem kerülne a fotóra.    

Nehezebb vagy könnyebb ezeket a kis autókat fotózni az igaziakhoz képest?

LB: Profin, látványosan, kreatívan semmit se egyszerű csinálni. Inkább azt mondanám, hogy ezzel a módszerrel bármire lehetőség van. Például Forma-1-es modellekkel is dolgoztam, vagy WRC autókkal.

Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja

És ne felejtsük el az időjárást vagy a fényt sem. A díszletemben olyan idő és fények vannak, amilyet elképzeltem és nem kell alkalmazkodnom az időjáráshoz. Szóval sokkal kontrolláltabb, mint a valóságban, semmi sem véletlenszerű. Persze ezeket a körülményeket nem egyszerű előidézni mesterségesen, tehát maga a fotózás nem lesz egyszerűbb, mintha a valóságban lennénk. És folyamatosan elemezni kell, hogy mitől tartunk valamit élethűnek és azt hogyan lehet alkalmazni egy toy fotón.

Miért nem hallottunk ilyenről korábban?

LB: Meglehetősen fiatal még ez a műfaj. Jelenleg egyre népszerűbb, de itthon végképp elvétve foglalkozik vele valaki. Mikor én elkezdtem, nagyjából 5 éve, akkor egyetlen emberről tudtam, aki komolyabban foglalkozik ilyesmivel, azóta már többször látom, hogy töltenek fel az emberek figura vagy modellautó képeket. Annyira új ez még, hogy rendes magyar szavunk sincs rá. De ezt a műfajt nem tanítja senki, nem lehet belőle vizsgázni, pályázatok sincsenek, a nagyobb fénykép megosztó portálokon nincs is ilyen kategória, és ezek a felsorolások nemzetközi szinten is igazak.

A valódi autók is érdekelnek?

LB: Természetesen! Ez sosem volt kérdés, versenyszériákat is aktívan követek, a két kedvenc az F1 és a Dakar rali. Egyszer szívesen dolgoznék igazi autókkal is, mármint olyan típusokkal és helyzetekben, amiket alapvetően csak épített díszletben van lehetőségem fotózni jelenleg. Érdekes összehasonlítás lenne.

Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja

Kedveled magát a Nissan márkát?

LB: Nincs vele személyes tapasztalatom, de a GT-R, Skyline és egyéb legendás gépek azért nagyon megmaradtak a különböző szimulátorok és játékok során. Bármikor felszisszenek, ha a valóságban elgurul mellettem valamelyik. Gyönyörűek és a maguk nemében ikonikusak, akár egy Ferrari, szóval kifejezetten örültem, hogy ennek a sorozatnak az egyik szereplője egy GT-R volt. Illetve korábbi időkben a Dakaron is rendszeresen indultak Nissan terepjárókkal, többek közt az egyik magyar egység is, szóval azt sem felejtem el soha.

Van olyan autó, aminek a modelljével szívesen dolgoznál?

LB: 1:18 és afeletti méretarányú modellből valami igazán dögös verdával. Ilyen felháborítóan látványos típusra gondolok, mint a Lamborghini, McLaren, Pagani vagy például a NASCAR-t is el tudnám képzelni, esetleg egy dakaros sorozat rally raid kocsikkal.

Kulcsszavak: Lampert Benedek, modell autó, nissan
 
Amszterdam az elektromos taxi fővárosa Amszterdam az elektromos taxi fővárosa Margot Robbie lesz a Nissan első elektromos jármű nagykövete Margot Robbie lesz a Nissan első elektromos jármű nagykövete Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T Morcosabb elődjénél - Nissan Juke Nismo RS 1.6 DIG-T Önjáró Nissan Qashqai a Genfi Autószalonon Önjáró Nissan Qashqai a Genfi Autószalonon A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén
 
Újjászületik a pesti Duna-part

Újjászületik a pesti Duna-part

2021. április 07.
Számos szakmai egyeztetést követően 2021. március végén elindult a pesti belvárosi Duna-part felújításához szükséges, kiviteli tervekre vonatkozó közbeszerzés.
Részletek

Újjászületik a pesti Duna-part

A RAK-PARK projektnek köszönhetően egy vonzó, sokszínű, pihenésre és színvonalas kikapcsolódásra alkalmas Duna-parttal gazdagodhat a főváros.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2021. március végén elindította a közbeszerzés folyamatát, ezzel hivatalosan is elkezdődött a Duna-part Kossuth tér – Fővám tér közötti felújításának utolsó tervezési fázisa. A nyertes ajánlattevő feladata az lesz, hogy elkészítse a Duna-part említett szakaszának módosított felújítási tervdokumentációját, elkészítse a kiviteli terveket, valamint megszerezze az építéshez szükséges engedélyeket.

A Főváros tavaly többször is hosszabb időre megnyitotta a pesti alsó rakpartot a gyalog és kerékpárral közlekedők számára, és ehhez kapcsolódóan online kérdőívet indított a rakpartok jövőjéről. A mintegy 3500 válaszadó 75%-a szerint a rakpart elsődleges szerepe a kikapcsolódás biztosítása kellene legyen, és csak 21% szerint az autós közlekedés biztosítása. Még a jellemzően gépkocsival közlekedők 53%-a is a kikapcsolódást jelölte a rakpartok elsődleges szerepének, míg az autóval nem közlekedőknek 91%-a gondolta ezt hasonlóan. A válaszok alapján a rakpart megújítása során a legnagyobb igény a Dunára telepített stégek mellett több zöldfelületre, árnyékot adó fára és pihenőhelyre (89%), a kerékpározásra és rollerezésre alkalmas felületek kialakítására (79%), és akadálymentes rakpartra (82%) van szükség.

Újjászületik a pesti Duna-part

Tavaly novemberben 24 civil szervezet a főpolgármesternek írt nyílt levélben kérte a városvezetést, hogy biztosítsa a pesti alsó rakpart átmenő gépjárműforgalomtól mentes kialakítását a soron következő felújításkor. Az aláírók egyértettek azzal, hogy a most meghozandó döntés meghatározó lesz a következő évtizedekre, ezért azt támogatták, hogy a rakparton a belváros szerves részét képező, árnyékot adó fákkal és növényekkel beültetett közpark jöjjön létre.

A RAK-PARK projekt célja, hogy felülvizsgálja az évtizedek óta változatlan forgalmi rendet és a térségben található közterületek funkcióit. A fejlesztéssel javulnak a kerékpáros és a gyalogos közlekedés feltételei, illetve kicserélik a leromlott állapotú burkolatokat is. A projektben szem előtt tartják a környezetvédelmi szempontokat, ezért több zöldfelületet alakítanak ki, ezzel vonzóbbá téve a rakpartnál lévő közterületeket.

Közös cél a Duna-part fejlesztése

A RAK-PARK projekt megvalósításában a Főváros, a kormány, illetve a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) partnerként tekint egymásra. A közbeszerzés kiírását megelőzően Budapest Főváros Önkormányzata, a BKK, illetve a BFK folyamatosan egyeztetett a projekt műszaki tartalmáról, emellett a rakpartok fejlesztésének megvalósítását Magyarország Kormánya átvállalta a Fővárosi Önkormányzattól.

Újjászületik a pesti Duna-part

Az egyeztetéseknek köszönhetően immár minden lehetőség adott ahhoz, hogy mindenki számára megfelelő módon újuljon meg a pesti alsó rakpart belvárosi szakasza. Örvendetes, hogy a főváros, a BKK és a kormányzat célja is az, hogy a pesti alsó rakparton csökkenjen az autók dominanciája.

A RAK-PARK terveinek elkészítésére a Fővárosi Önkormányzat még 2015-ben hirdetett építészeti tervpályázatot. A beruházás engedélyezési tervei 2018-ban elkészültek, amelyeket most felülvizsgálnak, aktualizálnak. A jóváhagyott kiviteli tervdokumentáció várhatóan 2022 nyarára készül el. A kivitelezési munkálatok pedig tervezetten két ütemben – 2023 őszére, majd 2024 nyarára – fognak befejeződni.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, közlekedés, rakpart
 
Bővül a magyar-horvát elektromobilitási együttműködés Bővül a magyar-horvát elektromobilitási együttműködés Bővíti budapesti kapacitásait a Qatar Airways Bővíti budapesti kapacitásait a Qatar Airways A BMW Group magasabb fokozatba kapcsolja az elektromos mobilitás térnyerését A BMW Group magasabb fokozatba kapcsolja az elektromos mobilitás térnyerését Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve Kartellgyanú az M4-es autópálya fejlesztésénél Kartellgyanú az M4-es autópálya fejlesztésénél
 
Nagy-Britanniában nőtt az autóeladás márciusban

Nagy-Britanniában nőtt az autóeladás márciusban

2021. április 07.
Nagy-Britanniában tavaly július óta először nőtt az új autók értékesítése idén márciusban éves összevetésben.
Részletek

Nagy-Britanniában nőtt az autóeladás márciusban
   
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) kedden azt közölte, hogy márciusban 11,5 százalékkal nőtt az új autók eladása, míg februárban még 35,5 százalékos csökkenést jegyeztek fel.

Januárban még ennél is nagyobb, 39,5 százalék volt a visszaesés, 1970 óta nem regisztráltak ehhez hasonló mértékű csökkenés az év első hónapjában, ami azzal függött össze, hogy a koronavírus-járvány újabb hulláma miatt gyakorlatilag az egész ország le volt zárva.
   
Az SMMT honlapján szereplő adatok szerint márciusban 283 ezer 964 új autót értékesítettek az egy évvel korábbi 254 ezer 684 után.
   
Az idei első három hónapban 12 százalékkal csökkent az új autók eladása Nagy-Britanniában éves összevetésben 425 ezer 525-re.
   
Az SMMT 1 millió 830 ezer új autó idei eladásával számol. Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 630 ezer új autót adtak el, ez 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest és a legnagyobb esés 1943 óta.
   
Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkent az új autók értékesítése. 2016-ban még 2 millió 690 ezer új autót vásároltak Nagy-Britanniában.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Nagy-Britannia
 
Néhány éven belül a mobilitás teljes mértékben hálózatba kapcsolttá válik Néhány éven belül a mobilitás teljes mértékben hálózatba kapcsolttá válik A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac az első félévben Nagy-Britanniában nőtt az autóeladás márciusban Tovább növelte itthon előnyét a Ford Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon
 
Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ

Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ

2021. április 07.
A Ford Motor Company bejelentette, hogy Budapesten megnyitja a Ford Business Solutions Europe központot, amely a Ford Motor Company üzleti megoldásokat kínáló globális hálózatának tagjaként működik majd.
Részletek

Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ

Ezzel egyidőben a vállalat 2021. április 1-i hatállyal kinevezi Dieter Rogmannt a budapesti Ford Business Solutions Europe igazgatójává.

Dieter Rogmann 1994-ben csatlakozott a Ford Motor Company csapatához, és az elmúlt 27 évben betöltött tervezési, marketing és értékesítési vezetői pozíciókban értékes és sokoldalú tapasztalatokra tett szert. Legutóbbi posztján 2018 októbere óta dolgozott a Ford Európa ügyfélélmény-részlegének igazgatójaként, ahol fő feladata volt, hogy csapatával magas szintű ügyfélélményt biztosítson az autó birtoklásának teljes élettartama alatt, átformálva a Ford, a márkakereskedők és vásárlók közti online és offline interakciókat.

Új beosztásában Budapesten dolgozik majd, és innen irányítja az FBS Europe összes tevékenységét az európai régióban.

Igazgatóként Rogmann feladata lesz a Ford jövőbeli üzleti megoldásainak stratégiai irányítása Európában, méghozzá az értékteremtés, a digitális átalakítás, valamint a végpontok közti (E2E) intelligens folyamattervezés következetes alkalmazása révén. A Ford Business Solutions szervezet világszerte új üzleti megoldási stratégiák bevezetésére készül, többek közt szolgáltató központ-hálózat kiépítésére számos helyszínen; magasabb szintű konnektivitás biztosítására a működés során; magasabb szintű képességek kiépítésére a folyamatok automatizálása, a fejlett elemzés és a digitális munkafolyamatok területén; illetve arra, hogy a korszerűbb, végpontok közti (end-to-end) folyamatok bevezetésével átformálja a vállalat működésének módját.

Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ

“Nagy örömömre szolgál, hogy én vezethetem az FBS európai csapatát. Közös munkánkkal tovább bővíthetjük a Ford Business Solutions tevékenységi körét. Emellett elkötelezetten dolgozunk majd minden olyan folyamat gyors meghonosításán, amelyek lehetővé teszik, hogy újabb lépéseket tegyünk a világszínvonalú üzleti szolgáltatások és megoldások bevezetése felé. Ehhez úgy kell tekintenünk az FBS-re, mint egy teljes ökoszisztémára, optimalizálva a szervezet munkafolyamatait, és támogatva az új folyamatok bevezetését a hatékonyság fokozása érdekében. Mindez elősegíti majd egy integráltabb rendszer kialakítását, ami a bevált módszerek megosztására, a folyamatok egységesítésére és a központ képességeinek fejlesztésére szolgál. Az FBS képes a folyamatok hatékony átalakítására, amit a Ford értékesen hasznosíthat a szakértői csapatok együttműködése során, és hogy támogatást nyújtson üzleti tevékenységének új és fejlődő területein,” nyilatkozta Dieter Rogmann.

Az FBS szervezethez számos olyan, már meglévő pénzügyi, tervezési, értékesítési, marketing és emberi erőforrás funkció átkerült, amelyek egyaránt szolgálják a Ford európai üzletmenetét és bizonyos globális tevékenységeit.

A Ford az elmúlt 10 évben folyamatosan bővítette magyarországi üzleti tevékenységét. Ennek egyik fontos mérföldköve volt, amikor Szíjjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere 2018-ban a Váci Greens irodaházban megnyitotta a vállalat Üzleti Szolgáltató Központját. Ez egyben egy budapesti Regionális HR Szolgáltató Központ létrehozását is jelentette, szerves részeként annak az új, globális modellnek, amelynek keretében hasonló központok nyíltak Indiában és Mexikóban is, világszerte HR-szolgáltatásokat nyújtva a Ford teljes üzleti tevékenységeihez.

Magyarországon a Ford az egyik a legnagyobb amerikai tulajdonú autóipari munkaadója; a vállalat két irodaházat működtet az országban (Budapesten és Szentendrén), és 624 magasan képzett, fiatal magyar mérnököt és közgazdászt foglalkoztat számos különböző területen.

A Ford emellett egyre növekvő magyarországi beszállítói hálózattal is rendelkezik: jelenleg több, mint 40 vállalat 69.000 munkavállalója gyárt és szállít részegységeket a Ford üzemei számára.

2010 óta a Ford piacvezető a magyarországi gépjármű-értékesítésben. A márka jelentős, 9,1 százalékos piaci részesedéssel bír a személyautók szegmensében, és 32 százalékos részesedést szerzett a haszongépjárművek piacán.

Idén év elején jelentette be a Ford, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos hajtásba, és az elektromos járművek gyártásához 1 milliárd dollár beruházással létrehozza a Ford Kölni Villamosítási Központját, a vállalat első ilyen létesítményét Európában. Kölnben készül majd 2023-tól a vállalat első európai gyártású, európai vásárlók számára tervezett, nagy sorozatban készülő, tisztán elektromos hajtású személyautója, és a cég máris tervbe vette egy második elektromos jármű ottani gyártását is.

2026 közepére a Ford európai személyautó-palettájának 100 százalékában megjelenik majd a nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, 2030-ra pedig a teljes kínálatban elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás.
Kulcsszavak: ford, Ford importőr, járműipar, Magyarország
 
Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit A Ford újraindítja európai gyártási tevékenységeit Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ A Volvo FH nyerte a 2014-es Év Tehergépjárműve díjat Litvániában Budapesten nyílik meg a Ford Business Solutions Europe központ Kapós lett az új Mustang London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki
 
Range Rover Ultimate: Csúcskategóriás exkluzív különkiadás

Range Rover Ultimate: Csúcskategóriás exkluzív különkiadás

2021. április 06.
A Land Rover Special Vehicle Operations egyedi átalakításokért felelős SV Bespoke csapata két új, exkluzív Range Rover különkiadást készített el.
Részletek

Range Rover Ultimate: Csúcskategóriás exkluzív különkiadás

Az új Range Rover SVAutobiography Ultimate kiadások a Land Rover luxus-szabadidőjármű modellcsaládjának abszolút csúcsát testesítik meg, kézi kivitelezésű SV Bespoke részletekkel emelve még magasabbra az SVAutobiography és SVAutobiography Dynamic zászlóshajók színvonalát.

A Special Vehicle Operations nagy-britanniai műszaki központjában dolgozó SV Bespoke szakértői olyan egyedi opciókat dolgoztak ki az Ultimate kiadásokhoz, amelyek tökéletesen egészítik ki a Range Rover időtlen dizájnját. Az exkluzív Ultimate kiadásokat lenyűgöző megjelenéssel ruházza fel a kifejezetten ezen modellekhez megalkotott selyemfényű Orchard Green fényezés, az egyedi külsőt a Narvik Black tetőlemez és a rézszínű részletek kombinációja teszi teljessé.

Az SV Bespoke munkatársai a legapróbb részletekre is ügyeltek, a motorházfedélen és a csomagtérajtón elhelyezett, recézett Gloss Black betéttől és rézszegélyű fém Range Rover emblémától kezdve a B-oszlopot díszítő rézbevonatú, feketére zománcozott SV tárcsán át a négy fejtámaszt díszítő, hímzett kerek SV emblémákig és a megvilágított Ultimate küszöbdíszlécekig. A pontot az i-re a középkonzolon elhelyezett, réz kivitelű, kerek SV emblémával ellátott ‘SV Bespoke Ultimate Edition’ plakett teszi fel.

Range Rover Ultimate: Csúcskategóriás exkluzív különkiadás

A hosszú tengelytávú SVAutobiography modell olyan kifinomult, pihentető részletekkel kínál első osztályú utazási élményt, mint a motorosan behúzható hátsó oldalajtók. A repülőgépek üléseit idéző, dönthető támlájú, fűthető és hűthető, félanilines bőrrel kárpitozott Executive Class Comfort-Plus hátsó üléseken utazók számára közel 1,2 méteres lábtér, forró lávaköves masszázsfunkció, valamint lábikra- és lábfej-támasz biztosít felülmúlhatatlan utazási kényelmet. Az utastér teljes hosszában húzódó padlókonzol beépített, exkluzív Zenith órával, hűthető rekesszel és kinyitható asztalkákkal teremt tökéletes környezetet a munkavégzéshez vagy a pihenéshez.

Az Ultimate Edition kivitel ajánlott felszereltsége Vintage Tan bőrkárpitozást és Copper Weave Carbon Fibre dekorelemeket tartalmaz. Az ügyfelek az olasz Poltrona Frau manufaktúra kényeztetően finom bőrkárpitozását is választhatják.

A zászlóshajó többféle hajtáslánccal választható, beleértve az 565 lóerős Supercharged V8 kompresszoros benzinmotort, valamint a kiemelkedően takarékos P400e plug-in hybridet, amely akár 40 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben, átlagos CO2-kibocsátása pedig akár 75 g/km.


Range Rover Ultimate: Csúcskategóriás exkluzív különkiadás

A kizárólag az 565 lóerős Supercharged V8 benzinmotorral forgalmazott SVAutobiography Dynamic a duó sportosabb tagja.  A normál tengelytávval kínált modell futómű-geometriáját és kormányművét dinamikus reakciókra hangolták. A Land Rover fejlett Dynamic Response aktív oldaldőlés-szabályozó rendszere ugyancsak fokozza a modell stabilitását, míg a 8 mm-rel csökkentett szabad hasmagasság élvezetesebb és direktebb vezethetőséget, valamint határozottabb kiállást eredményez.

A 22 colos, öt osztott küllős kialakítású kovácsolt könnyűfém keréktárcsák Gloss Dark Grey kivitelt kaptak kontrasztos Diamond Turned kidolgozással; az oldalsó légbeömlők, a motorházfedél díszítőelemei, továbbá a hűtőmaszk és az első lökhárító dekorrészletei mind Graphite Atlas kivitelűek. Az utastérben recézett kivitelű fokozatválasztó tárcsa, motorindító gomb és pedálok, valamint pirosra eloxált sebességváltó fülek hangsúlyozzák ki az SVAutobiography Dynamic sportos karakterét.

Az SVAutobiography Dynamic modell ajánlott belső kivitele Ebony/Vintage Tan színkombinációt társít rombuszmintás steppelt félanilines bőrülésekkel, Ebony tetőkárpitozással és Steel Weave Carbon Fibre dekorelemekkel.

Kulcsszavak: bemutató, Land Rover, suv, új modell
 
A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját A Scania leleplezte az új generációs városi és elővárosi buszainak családját Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Range Rover Ultimate: Csúcskategóriás exkluzív különkiadás Első képek a Honda új, európai piacra szánt kompakt szabadidő-autójáról Az új up! – Kicsi, erős és színes Az új up! – Kicsi, erős és színes Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 91 - 100