Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 91 - 100 |
Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál |
||
2023. szeptember 04.
Legördült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a gyártósorról az 1600 munkavállalót foglalkoztató maklári Robert Bosch Automotive Steering Kft.-nél.
|
A közleményben azt írták, az idén húszéves cég a régió meghatározó vállalatává és egyik legnagyobb foglalkoztatójává vált. A 70 ezer négyzetméteres maklári Bosch gyár nemcsak az újgenerációs elektromos kormányművek gyártásában tölt be fontos szerepet, hanem a kormányoszlopok és -tengelyek fejlesztésben is; mintegy 6,5 millió terméket és részalkatrészt gyártanak évente - közölték. Kiemelték: a vállalat két telephelyén, Makláron és Egerben több mint ötven járműgyártó, köztük prémium és elektromos autómárka - személygépkocsik és tehergépjárművek - számára gyártanak kormányműrendszert. Negyven mérnök dolgozik a világ vezető haszongépjármű-gyártóival együttműködve - hangsúlyozták. Michael Zink ügyvezető igazgató a közleményben kifejtette, hogy a legmodernebb körülmények között, digitalizált, mesterséges intelligenciával támogatott környezetben gyártják a járművek egyik legfontosabb részét, a kormányműveket. "Célunk, hogy partnereinkkel együttműködve vezető szerepet töltsünk be a jövő technológiáinak alkalmazásában, hogy újgenerációs termékeink a vezetés kényelmét és biztonságát szolgálják" - mondta. A Bosch csoport 2022 végén több mint 18 300 munkavállalót foglalkoztatott Magyarországon, 1300-zal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly 32 százalékkal, 2255 milliárd forintra nőtt a magyarországi Bosch csoport éves árbevétele, a magyar piacon elért forgalma - a csoporton kívüli értékesítésből származó árbevétele - pedig 15 százalékkal 314 milliárd forintra emelkedett. A társaság tavaly az előző évinél 55 százalékkal többet, 155 milliárd forintot költött beruházásra, 112 milliárd forintot K+F-re Magyarországon.
Kulcsszavak: járműipar, Robert Bosch Automotive
|
|
|||||
|
||||||
Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon |
||
2023. szeptember 04.
A dél-koreai LG és a kanadai Magna vegyesvállalata Miskolcon hozza létre első közös európai gyárát - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter vasárnap a Facebook-oldalán.
|
Szijjártó Péter videóbejegyzésében közölte, az LG az elektromosautó-ipar egyik vezető beszállító vállalata, a Magna pedig a világ egyik talán "legdiverzifikáltabb" autóipari beszállítója, a kettőjük vegyesvállalata, az Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon úgy döntött, hogy az első európai gyárát Magyarországon építi fel. A 20 milliárd forintos beruházás Miskolcon valósul meg és 200 új munkahelyet teremt, a kormány ehhez hatmilliárd forintos támogatást biztosít - ismertette a miniszter. Szijjártó Péter elmondta, hogy a gyárban elektromos autók különböző berendezéseit és alkatrészeit, az elektromos motorok különböző elemeit, valamint fedélzeti töltőket és invertereket fognak gyártani. A beruházás még tovább erősíti Magyarország szerepét az elektromosautó-ipari átállásban, és segít abban, hogy a rendkívül nehéz nemzetközi gazdasági körülmények dacára a magyar gazdaság a következő időszakban is növekedési pályán tudjon maradni - hangoztatta a miniszter. Hozzátette, a beruházással ahhoz is közelebb kerül az ország, hogy ne csak megdőljön a tavalyi év 6,5 milliárd eurós beruházási rekordja, hanem annak dupláját, 13 milliárd eurós beruházási értéket tudjon felmutatni év végére. "A következő években a világgazdaságot az elektromosautó-ipar fogja leginkább alakítani, az elektromos alapra történő átállása az autóiparnak el fogja dönteni, hogy mely országok tudnak profitálni majd az új világgazdasági korszakból, mely országok tudnak profitálni abból, hogy a világgazdaság legjelentősebb iparága forradalmi változásokon megy majd keresztül" - fogalmazott a miniszter. Kiemelte, Magyarország ebben a versenyben eddig a legjobbak között szerepelt, hiszen az elektromosautó-ipari átállás egyik globális éllovasává vált, sorban jönnek Magyarországra az elektromos autókat, illetve azok akkumulátorait gyártó beruházások, ezáltal garanciát kap az ország arra, hogy a magyar gazdaság a következő években is növekedési pályán tud maradni.
Kulcsszavak: elektromos autó, járműipar, LG Magna, Miskolc, Szijjártó Péter
|
|
|||||
|
||||||
A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó |
||
2023. szeptember 04.
A bajor prémiummárka jövője három alappillére épül: elektrifikáció, digitalizáció és körforgásos gazdaság. Az új modellgeneráció letisztult formanyelve a BMW kulcsfontosságú stílusjegyeit gyűjti csokorba.
|
Legújabb koncepciójával, a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautóval a BMW Group bemutatja, hogyan fog kinézni a BMW márka középpontját alkotó modellpaletta következő generációja. „A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság területein elért innovációs képességünk összefoglalása” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Mint ilyen, két lépéssel mindig a jövő előtt járhatunk: a NEUE KLASSE modellgeneráció már 2025-ben utakra gurítja a következő évtized mobilitását – és új korszakba vezeti be a BMW márkát” – tette hozzá. A tanulmányautó, amely a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, letisztult formanyelv képében ölt testet: nagyméretű felületekkel, néhány meghatározó vonallal, kizárólag a lényegre összpontosítva. E megközelítés a BMW olyan legendás stílusjegyeit helyezi a középpontba, mint a vese alakú hűtőrács-pár és az oldalsó ablaksáv Hofmeister kink végződése, amelyek hamisítatlan BMW-érzést keltenek. Az utastérben a BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke garantál egyedülálló felhasználói élményt, hidat képezve a valóság és a virtuális világok között. A NEUE KLASSE modellgeneráció teljes életciklusra vetített karbonlábnyomát a másodlagos nyersanyagok minden korábbinál átfogóbb alkalmazása, az erőforrás-hatékony sorozatgyártás és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációjára támaszkodó, tisztán elektromos meghajtás csökkenti. „30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság, 30 százalékkal gyorsabb járműtöltés, 25 százalékkal nagyobb abszolút hatékonyság – a NEUE KLASSE modellgeneráció mérföldkövet jelentő technológiai ugrás, amely új magasságokba emeli az EfficientDynamics stratégiát. Ugyanez igaz a formanyelvre is – amely nem is lehetne futurisztikusabb” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „A NEUE KLASSE modellgenerációval vállalatcsoportunk történetének legnagyobb befektetését hajtottuk végre. Nem a BMW sikertörténetének következő fejezetét nyitjuk meg, hanem teljesen új könyvet írunk. A NEUE KLASSE így mindegyik modellgenerációra hatással lesz” – tette hozzá. A BMW új formanyelve: letisztult, elegáns, időtlen A karosszéria olyan stílusjegyeket sorakoztat fel, amelyek megkülönböztetik az egyes NEUE KLASSE modelleket. A formanyelv letisztult, elegáns és időtlen. Az új, tisztán elektromos meghajtású járműstruktúra az utastér kialakítása terén is új lehetőségek előtt nyitja meg a kapukat. „A NEUE KLASSE modellgeneráció formanyelve összetéveszthetetlenül BMW-s, és olyannyira progresszív, mintha átléptünk volna egy nemzedéket” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. A finom sárga árnyalattal megálmodott „Joyous bright” karosszériafényezés a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó barátságos, jövőbe vezető személyiségét nyomatékosítja. Kontrasztot a fekete küszöbök és lökhárítók alkotnak. A körforgásos gazdaságot olyan célzott fejlesztések segítik elő, mint a másodlagos nyersanyagok minden korábbinál átfogóbb alkalmazása és a jelentős mértékben csökkentett alapanyagválaszték. A NEUE KLASSE modellgeneráció képviselőinek újrahasznosítását továbbfejlesztett bontási koncepció optimalizálja. A koncepció frontrészét az olyan jellegzetes stílusjegyek újraértelmezése alakítja egyetlen interakciós felületté, mint a vese alakú hűtőrács-pár és az első fényszórók dupla ikergyűrű-motívuma. Az autó felé közeledve precíz háromdimenziós animációval dolgozó fénydizájn kezdeményezi az ember és autó közötti interakciót. A bajor prémiummárka ügyfelének üdvözlésébe az oldalsó ablaksáv alsó felén elhelyezett E Ink elemek is becsatlakoznak, a figyelmet arra a szenzorterületre irányítva, amely az ajtók automatikus nyitását végzi. A hátsó lámpák kialakítását hasonlóan innovatív technológia alkotja, olyan, háromdimenziós nyomtatással előállított fényelemekkel, amelyek számos szinten átívelnek és az egyedülálló fénymélység érdekében célzottan vezéreltek. Belépés a vízióba: a BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke A tervezők a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó utasterében minimálisra csökkentették az analóg gombok és kapcsolók számát. Az ember és autó közötti interakció meghatározó színhelyévé a BMW Panorámakivetítő, a központi kijelző és a kormánykeréken elhelyezett multifunkciós gombok válnak. A felhasználói élményt a hangutasításokkal vezérelhető BMW Intelligent Personal Assistant teszi teljessé. A BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke így a márka által fémjelzett, vezetőre összpontosító kialakítás modern újraértelmezését teremti meg. Ahogyan azt a BMW iDrive járművezérlő technológia vezérlőtárcsájának középkonzolba integrálásával és a BMW Head-Up kijelző kifejlesztésével is tette, úgy a bajor prémiumgyártó a NEUE KLASSE modellgenerációban bemutatkozó BMW Panorámakivetítő világpremierjével ismét iparági irányt mutat. A forradalmi technológia az információkat a vezető ideális magasságú látósávjába vetíti, most először a szélvédő teljes szélességében. A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártásban kínált modelljeiben ráadásul a jövőbe vezető innovációt továbbfejlesztett BMW Head-Up kijelző is kiegészíti. A BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke a vezetőnek és első utasának egyaránt felkínálja a lehetőséget arra, hogy interakcióba lépjen a BMW Panorámakivetítőn megjelenő információkkal, egyfajta közös felhasználói élményt létrehozva ezzel. A vezető a központi kijelzőn megjelenő tartalmakat egy egyszerű gesztussal a BMW Panorámakivetítőre helyezheti. A felhasználói élményt a hangulatvilágítás, valamint a központi kijelzőn és a BMW Panorámakivetítőn megjelenő grafikai elemek összehangolt koreográfiája emeli új szintre. Utóbbi a vezetési üzemmódok beállítási lehetőségei között személyre is szabható. „SPORT” vezetési üzemmódban sárga háttér előtt megjelenő kiegészítő műszerek és kijelzők fokozzák a dinamikus vezetés élményét. Az új BMW iDrive járművezérlő technológia műszaki alapját egy mélyen integrált szoftverarchitektúra adja, amely egyesíti a vezetési élményhez kapcsolódó és információ-szolgáltató adatokat a jármű vezérlőelektronikájának és elektromos rendszereinek adataival, illetve a BMW felhőben található adatokkal. Az ember és autó közötti interakció így minden korábbinál pontosabban képes igazodni az adott vezetési szituációhoz és a bajor prémiummárka ügyfelének személyes preferenciáihoz, a mobilitás teljesen új perspektíváját hívva életre. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó utasterében világos kordszövetek teremtenek kellemes hangulatot. A világos színű műszerfalból alul és felül egyaránt lapított karimájú kormánykerék emelkedik ki, a mátrix-háttérvilágítású központi kijelző geometriája pedig a paralelogrammákat idézi. A középkonzolon okostelefon-töltő zseb és üvegből készült előválasztó kar kapott helyet. Az első üléseket egyetlen konzol rögzíti a padlólemezhez, amely a két önálló hátsó ülésben helyet foglaló utasoknak így mindkét oldalon extra lábteret eredményez. Az utastér kialakítása – amely mindenféle króm- és bőrdíszt nélkülöz – nagymértékben segít optimalizálni a NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártásának karbonlábnyomát. Széndioxid-csökkentett sorozatgyártás és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációja A BMW Group Debrecenben épülő, új gyárában történő, teljes egészében fosszilis tüzelőanyagoktól mentes sorozatgyártással és a kevesebb széndioxid-kibocsátás mentén előállított másodlagos nyersanyagok minden korábbinál átfogóbb alkalmazásával a NEUE KLASSE modellgeneráció újabb lendületet ad az erőforrás-hatékony személyes mobilitásnak. A modellek használati fázisában jelentkező kimagasló energiahatékonyságról optimalizált saját tömeg, lég- és gördülési ellenállás, valamint a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációjának tisztán elektromos meghajtáshoz kifejlesztett, intelligens hőkezelő rendszere gondoskodik. Az új BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációi között nem csupán a rendkívül hatékony elektromos motorok, de a vadonatúj fejlesztésű és a BMW korábbi generációs akkumulátortechnológiájának prizmatikus celláihoz képest több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget kínáló, hengeres akkumulátorcellák is megtalálhatók. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációja a NEUE KLASSE modellgeneráció esetében akár 30 százalékkal gyorsabb járműtöltéssel és akár 30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolsággal is kecsegtet. Mindezek együttesen akár 25 százalékkal nagyobb abszolút hatékonyságot eredményeznek. Az innovációk a jövő modellgenerációiban is garantálják a BMW legendás vezetési élményét A BMW Group technológiai átállásának középpontjában – amely a BMW i divízió hálózatról tölthető modelljeivel vette kezdetét – az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság áll. A bajor prémiumgyártó a BMW i Vision Circular tanulmányautóval világított rá arra a hatalmas potenciálra, amely a nyersanyag-fogyasztást és széndioxid-kibocsátást módszeresen csökkentő körforgásos gazdaság szisztematikus alkalmazásával kiaknázható. A BMW i Vision DEE tanulmányautó eközben arra szolgált ékes bizonyítékul, hogy a digitális, emberközpontú technológia miként emelheti újabb és újabb dimenzióba a felhasználói élményt. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó mindezen témaköröket egy modellben egyesíti. Egy olyan modellben, amely csokorba gyűjti azon technológiai innovációk teljes palettáját, amelyek mentén a BMW Group a hosszú távon fenntartható jövőt elképzeli. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautóval a személyes mobilitás új korszaka veszi kezdetét. Egy olyan korszak, amely digitális élményekben gazdag, károsanyag-kibocsátástól mentes és hosszú távon fenntartható – a jövőbeni modellgenerációkban egyaránt garantálva a BMW legendás vezetési élményét. Kulcsszavak: bmw, BMW Vision Neue Klasse, tanulmányautó
|
|
|||||
|
||||||
A Siemens Mobility megnyerte az ÖBB keretszerződés megkötésére vonatkozó tenderét |
||
2023. szeptember 04.
A tender 540 vonat szállítására szóló keretszerződésre vonatkozik. A keretszerződés több mint ötmilliárd euró értékű. A Mireo platform továbbfejlesztése. A fejlesztés várhatóan 2028-ban valósul meg.
|
A Siemens Mobility megnyerte azt a keretmegállapodásra kiírt tendert, amelynek keretében legfeljebb 540 egyszintes villamos motorvonatot szállíthat az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) részére. Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója: "A Siemens Mobility és az ÖBB már régóta szoros és bizalomteljes partnerséget ápol. Büszkék vagyunk arra, hogy a Mireo platform továbbfejlesztett változatával bővíthetjük az ÖBB járműparkját. Számos innovációval, alacsony energiafelhasználással és magas szintű utaskomforttal és kényelemmel az új Mireo vonatok hozzájárulnak ahhoz, hogy az ÖBB által biztosított helyi és távolsági közlekedés még vonzóbbá váljon." A Mireo platform és a már jól bevált moduláris rendszere olyan optimalizált vonatkoncepciót biztosít, amely minden ügyféligényt kielégít. A villamos motorvonatok alacsony energiafogyasztásuknak és könnyű szerkezetüknek köszönhetően különösen környezetbarátak. Kulcsszavak: Mireo, OBB, Siemens, Siemens Mobility
|
|
|||||
|
||||||
A nagy visszatérés: Alfa Romeo 33 Stradale |
||
2023. szeptember 04.
Az Alfa Romeo nagy örömmel jelenti be az egyedi megrendelésre készülő 33 Stradale visszatérését. A 33 Stradale, ahogy a múltban, úgy a jövőben is az olasz márka formatervezés és vezetési élmény terén nyújtott képességeinek megtestesülése.
|
A mindössze harminchárom exkluzív példányban, tradicionális kézműves munkamódszerekkel készülő új kétüléses kupé a márka hagyatékát és jövőjét egybegyúrva a nemes olasz sporthagyományok legszebb jelképe. Hogy valóra válthassunk egy álmot, mindenekelőtt nagy adag bátorságra és egy csipetnyi egészséges őrültségre van szükség. Ugyanezt a receptet alkalmaztuk annak a típusnak a megalkotásakor, amely sokak szerint minden idők egyik legszépségesebb autója: az 1967-ben bemutatott Alfa Romeo 33 Stradale. A mai napon ugyanezzel a merészséggel és jövőbe vetett hittel mutatjuk be az Alfa Romeo csapata által tervezett és fejlesztett új 33 Stradalét: egy mozgásba oltott műalkotást, a szépség és a technológia tökéletes kombinációjának gyümölcsét. A célja, hogy egy legenda halhatatlan báját, és a létező legizgalmasabb vezetési élményt biztosítsa a rajongók azon, rendkívül szűk köre számára, akik az első pillanattól fogva hittek a projektben. Az új 33 Stradale abban a frissen létrehozott Alfa Romeo „Bottega” műhelyben született, ahol a márka tervezői, mérnökei és történészei először ültek le a potenciális ügyfelekkel, hogy aztán meglátásaikat meghallgatva, közösen alkossák meg az autót, pontosan úgy, ahogy egykor a reneszánsz mesterei, majd az 1960-as évek legendás olasz karosszériaépítő műhelyeinek kézművesei. Ahogy Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo márka vezérigazgatója fogalmazott: „Az új 33 Stradale személyében olyasvalamit szerettünk volna teremteni, ami méltó márkánk büszke múltjához, amely tovább erősíti értékeinket, és amelyre fenntartások nélkül büszkék lehetnek az Alfa Romeo rajongói. Ilyen összetett eredményt nem érhettünk volna el, ha munkatársaink szakértelme, munkabírása és szenvedélye nem társul a vezetőség odaadó támogatásával, és ha közösen nem törekedtünk volna arra, hogy a márka történelemkönyvében új fejezetet nyitva, az Alfa Romeo hagyományait tiszteletben tartva megteremtsük egy nagyszerű jövő alapjait. 1969 óta ez az első, egyéni megrendelésre készülő Alfa Romeo, ám megígérhetem, hogy nem az utolsó!” A gépházfedél és az ajtók felnyitásakor szemünk elé táruló látvány még inkább megerősíti a modell drámai karakterét. A „brutális” far megjelenését a lendületes ívekből építkező orrkialakítás ellensúlyozza. Az autó legmagasabb pontja nem a szélvédőnél található, mint a legtöbb sportautón, hanem a tető közepénél. A far kialakítása különösen erőteljesen tolmácsolja az autóban lakozó erőt, köszönhetően a rövid, lemetszett farnak, a V alakú rajzolatnak, valamint a kerek lámpatesteknek. Az autó aerodinamikai jellemzőiről híven tanúskodik a 0,375-ös közegellenállási együttható és a zéró felhajtóerő együttható, amit aktív rendszerek nélkül ér el az autó. A belső térben a minimalizmus jellemzi a kialakítást és az anyagválasztást egyaránt. A tervezők arra törekedtek, hogy a lehető leginkább magával ragadó, aktív vezetési élményt biztosítsák az ügyfelek számára. A vezetői környezet kialakításakor minimalizálták a sofőr figyelmét potenciálisan elterelő elemek számát - erről tanúskodik a kevés számú kezelőszerv, amelyeket praktikus okokból a középkonzolon helyeztek el. Közvetlenül a vezető előtt helyezkedik el a háromdimenziós, „távcső” kialakítású műszeregység, amely korábban ismeretlen együttműködést tesz lehetővé ember és gép között. A kormánykerék kialakításakor a vezetés színtiszta élményének igénye lebegett a tervezők szeme előtt, ezért az mentes a manapság szokásos kapcsolóktól és gomboktól. Ahogy a repülőgépek pilótafülkéjében, itt is különböző szinteken helyezkednek el a kezelőszervek: egy részük a mélyen ülő középkonzolon, a többi pedig magasan, a tetőkárpit középső részén. A belső tér kétféle kivitelben – „Tributo” és „Alfa Corse” - elérhető. A repülés világából ihletet merítve a műszerfal és a padlókonzol olyan anyagokból építkezik, mint az alumínium, a szénszálas kompozit, a bőr vagy az Alcantara. Az utasok testét szorosan tartó, Poltrona Frau bőrkárpitozású ülések az eredeti modell stílusában készültek, kiemelkedően kényelmesek és ergonomikusak. Az autó a legapróbb részletekig olyan exkluzív, magával ragadó környezetet kínál, amely méltón őrzi az 1967-es 33 Stradale esztétikai és műszaki hagyományait. Egyedülálló vezetési élmény Az Alfa Romeo csapata nem kisebb feladatot tűzött ki maga elé, mint hogy a versenyautókra jellemző vezetési élménnyel vértezzen fel egy mindennapi, közúti használatra alkalmas modellt, anélkül, hogy a felhasználóknak kompromisszumokat kellene kötniük a kényelem vagy a biztonság terén. Az új 33 Stradale ezért az Alfa Romeo mérnöki tudásának a legjavát alkalmazza, a kettős keresztlengőkaros, aktív csillapítású felfüggesztéstől kezdve a továbbfejlesztett 2,9 literes V6-os erőforrásig. A kettős keresztlengőkaros, aktív lengéscsillapítókkal és megemelhető első futóművel szerelt felfüggesztés kiemelkedő irányíthatóságot és elsőrangú kényelmet biztosít. Az Alfa Romeo elektronikus (Brake-By-Wire) fékvezérlő rendszere és a Brembo karbon-kerámia fékek a legmagasabb szintű fékteljesítményt kínálják. Az alumínium segédvázzal szerelt szénszálas monocoque struktúra kiemelkedő szilárdsággal társítja a csekély tömeget. A strukturális szilárdság és a legmagasabb szintű biztonság érdekében a tetőszerkezetet szénszálas kompozit és alumínium kombinációjából alakították ki, az oldalajtók felfelé és előre nyílnak. A szélvédőkeret szintén szénszálas anyagból, míg a hátsó szélvédő polikarbonátból készült. Kulcsszavak: 33 Stradale, alfa romeo, bemutató, sportautó
|
|
|||||
|
||||||
Átláthatóbbá válik a Citroën kínálata |
||
2023. szeptember 01.
A Citroën átalakítja modellválasztéka felépítését, amely mostantól modellenként 5 helyett 3 felszereltségi szintre koncentrálódik. A YOU, PLUS és MAX felszereltségi szintek mindegyikén maximum 5 opciós csomag áll rendelkezésre.
|
A modellválaszték az átdolgozás nyomán egyszerűbb és átláthatóbb lesz. Megkönnyíti a vásárlási folyamatot, és jobban tükrözi az új fogyasztói trendeket. A választék úgy épül fel, hogy a lehető legjobban megfeleljen az ügyfelek elvárásainak, és arra összpontosít, amit azok ténylegesen használnak. A nagyobb átláthatóság természetesen az ügyfélélményt is javítja. Amellett, hogy átláthatóbb választékot eredményez, a mostani egyszerűsítés a költségek hatékonyabb kézben tartása és a rövidebb szállítási határidők révén is az ügyfelek javát szolgálja. Poissy, augusztus 30. A Citroën jelentősen átalakítja modellválasztéka felépítését: ezentúl modellenként 3 felszereltségi szintet, azokon belül pedig maximum 5 opciós csomagot kínál. A kínálat tehát 3 felszereltségi szint köré épül, ezek a YOU, a PLUS és a MAX, melyek a mostani Live, Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus változatokat váltják. A szeptember 1-jén életbe lépő új rendszer az ügyfelek és az értékesítési hálózat elvárásainak megfelelően egyértelműbb ajánlatokat kínál. A modellválaszték és a rendelkezésre álló opciók átláthatóbbá tételével a Citroën megkönnyíti az ügyfelek számára a vásárlást, és növeli a bizalmat. Az adekvát felszereltségi szintek és a jól körülhatárolt opciós csomagok révén a márka az ügyfelek igényeihez és életstílusához igazított megoldásokat kínál. Az egyszerűsítés és a szűkebb választék az árképzésre és a szállítási határidőkre is jó hatással lesz, hiszen a túlzott változatosság mindig bonyolultabban kezelhető. Ez a megközelítés az új fogyasztói szokásokkal is összhangban van, különösen a digitális világ növekvő jelentőségére és a Citroën azon törekvésére tekintettel, hogy világszerte egy méltányosabb és kiegyensúlyozottabb árpolitika felé mozduljon el. A lényegre összpontosító egyszerűbb modellválaszték A Live, Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus néven ismert mostani 5 változat helyét a YOU, a PLUS és a MAX veszi át. A modellválaszték felépítésének újradefiniálása egyszerűbb és lényegre törőbb kínálatot eredményezett: az ügyfelek a változatlanul gazdag tartalom mellett jobban átlátják az egymásra épülő felszereltségi szinteket és a rendelkezésre álló opciókat. Az egyes ajánlatok a vásárlói igényeknek megfelelően lettek kialakítva, a felszereltségi szintek az ügyfelek preferenciáihoz és életstílusához igazodnak. A kínálat az alappiacra összpontosít, minden árkategóriához a megfelelő felszereltségi szintet kínálva. Az egyes modellek részletes bemutatása nélkül is jól látszik a kínálaton átívelő vezérgondolat, azaz a Citroën védjegyének számító stílus és kényelem fogalma. A C4 és a C4 X esetében például már a belépő YOU felszereltségi szinten is megtapasztalható a jellegzetes Citroën-komfort, hiszen az olyan alapfelszereléseket tartalmaz, mint a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztési rendszer vagy a kiváló kapcsolódási szolgáltatásokat lehetővé tevő 10” érintőképernyő és vezeték nélküli telefontükrözés funkció, nem is említve az olyan várva várt vezetéstámogató funkciókat, mint a hátsó radar. A PLUS változat tovább fokozza a Citroën-élményt, és olyan felszereléseket kínál, mint a Citroën Advanced Comfort ülések, a tolatókamera és a 18” alumínium keréktárcsák. A MAX változaton elérhető felszerelések pedig a még gondtalanabb fedélzeti életet szolgálják: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, online navigációs rendszer, head-up display, adaptív sebességtartó automatika Stop & Go funkcióval. De az olyan stílusos elemekről se feledkezzünk meg, mint a 18” gyémántcsiszolt keréktárcsák vagy széria felszereltségbe tartozó sötétített üvegű hátsó ablakok. Jobb ügyfélélmény A Citroën a termékkínálat megújításával – a költségek és a szállítási határidők csökkentése révén – egyben a vásárlási élmény javítására is törekszik. A kiindulópont az ügyfelek igényeinek megértése, amiben segít az márkakereskedői hálózat, és a Citroën Advisor, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy teljesen átlátható módon bejegyzések formájában véleményt nyilvánítsanak a márka termékeiről, az egyes kereskedésekről és szervizekről és az elérhető szolgáltatásokról. Az egyszerűbb és átláthatóbb kínálat megkönnyíti az ügyfelek számára a választást, ami az egyik legfőbb elvárásuk. Az átláthatóbb választéknak köszönhetően kevésbé bonyolult a vásárlási folyamat, és összességében gördülékenyebb a vásárlói élmény. A zökkenőmentesebb kommunikáció a márkakereskedéseknél is megjelenik. A Citroën továbbra is stabil értékesítési hálózatra támaszkodhat, amely az ügyfelek igényeinek kielégítése érdekében kész jelentős változtatásokat véghez vinni. Az egyszerűsítés a digitális ügyfélút szempontjából is rendkívül előnyös. Mivel az ügyfelek egy új modellről először interneten tájékozódnak, az érintett weboldalnak átfogó és egyértelmű módon, világos információkkal kell szolgálnia, egyszerű konfigurálási és online vásárlási utak. Az új Citroën termékválaszték erre tökéletesen alkalmas, és egyben új értékesítési csatornák, például az online értékesítés felé is megnyitja az utat, és a vásárlói igényekre közvetlenül reagáló ajánlatokat tesz lehetővé. Kulcsszavak: Citroën, jármű kereskedelem, márkakereskedés
|
|
|||||
|
||||||
Az Egyesült Királyságban hatodik hónapja nőtt az autógyártás |
||
2023. szeptember 01.
Az Egyesült Királyságban 76 451 autót gyártottak júliusban, 31,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál és ezzel már a hatodik egymást követő hónapja jegyeztek fel növekedést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára csütörtökön felkerült statisztikából.
|
Az idei első hét hónapban 526 619 autó készült az Egyesült Királyságban, 14,2 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Júliusban éves összevetésben a belföldi piacra 13,7 százalékkal több, 13 187 autót gyártottak, míg az exportra szánt személygépkocsik előállítása 36,1 százalékkal, 63 264-re emelkedett. Az első hét hónapban a hazai piacra 5,6 százalékkal több, 103 415 autó, exportra 16,5 százalékkal több, 423 204 autó készült. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV), a hibrid-elektromos autók (HEV) és a hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autók gyártása júliusban éves szinten 73,9 százalékkal, 30 180-ra emelkedett, azaz majdnem minden öt autóból kettő (39,5 százalék) már ilyen volt. Az ilyen kategóriájú autókból több mint 200 ezer készült az év eleje óta eltelt hét hónapban, ami közel duplája az egy évvel korábbinak. Nagy-Britanniában tavaly több mint hat évtizede a legkevesebb, 775 014 autót gyártottak, 9,8 százalékkal kevesebbet a 2021-esnél. Az SMMT friss előrejelzése szerint idén mintegy 890 ezer autó készül az országban, 10,9 százalékkal több a tavalyinál és valamikor 2028 körül éri el az autógyártás a pandémia előtti évi 1 milliós darabszámot.
Kulcsszavak: autógyár, Egyesült Királyság
|
|
|||||
|
||||||
Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon |
||
2023. szeptember 01.
Befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, ennek köszönhetően péntektől az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós, modern CAF-villamosokkal utazhatnak a fővárosban közlekedők - közölte a BKV csütörtökön az MTI-vel.
|
Közleményük szerint a tanévkezdéstől az 56-os és az 56A jelzésű villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF-jármű lesz, amely kényelmesebb utazást tesz lehetővé. A villamosvonal részleges felújítására a spanyol gyártmányú szerelvények nagyobb mérete, illetve - a légkondicionálás és a hálózati visszatáplálási képességük miatt - a nagyobb áramfelvételi igényük miatt volt szükség - írták. A BKV közölte, a projekt keretében még a Kelemen László utca, a Zuhatag sor és a Heinrich István utca megállóhelynél lesz akadálymentesítés. Ezeken a helyeken a CAF-villamos nem fért el a korábbi peron mellett. Kiemelték, a főváros, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közösen dolgozik azon, hogy a mostani pályakorszerűsítés után - a gazdasági nehézségek ellenére - az összes megállóhely akadálymentesítése elkezdődhessen. Erre az európai uniós források adhatnak lehetőséget - írta a BKV. Közölték, a vonal részleges felújítása során a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy állomás között több helyen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítették a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cseréltek, vágányokat építettek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ kicseréltek. Mivel a modern, ezáltal dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF-villamosok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége megköveteli, fejleszteni kellett az áramellátási rendszert is: 11 720 folyóméter földkábelt fektettek le, kicseréltek 129 felsővezeték-oszlopot és korszerűsítettek két áramátalakító gépházat is. A közlemény szerint a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, ez tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV. A villamosközlekedés elindulása után néhány helyszínen még tervezett utómunkákat végeznek majd a kivitelezők - írták.
Kulcsszavak: bkk, bkv, CAF, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Romániában 22 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma az első hét hónapban |
||
2023. szeptember 01.
Romániában 22,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma 2023 első hét hónapjában a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva, ezen belül a "környezetbarát" járművek szegmensében 36,5 százalékos volt a növekedés - közölte a román autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA) csütörtökön.
|
A benzines autók részesedése a tavalyi első hét hónaphoz képest 1,4 százalékponttal 63,9 százalékra, míg a dízelmotorral felszerelt autók részesedése 1 százalékponttal 13,1 százalékra csökkent, így a "zöld" autók részesedése a forgalomba helyezett új autók között immár elérte a 22,9 százalékot, csaknem 10 százalékkal meghaladva a dízel autókét. A környezetbarát járművek közül főleg a tisztán elektromos autók forgalomba helyezése bővült látványosan (62,7 százalékkal) a tavalyi év első hét hónapjához képest, így ezek piaci részesedése idén elérte a 10,7 százalékot. A hibrid autók közül inkább a tölthető változatok voltak kelendők, ebben a szegmensben a növekedés üteme 48,8 százalékos volt a tavalyi első hét hónaphoz viszonyítva. Az idén forgalomba helyezett 102 405 új jármű között a személygépkocsik aránya 84,2 százalékot tett ki. Az autómárkák rangsorát (a személyautóknál) a Dacia vezeti 33,5 százalékos piaci részesedéssel. A hazai márkát a Renault követi 7,4 százalékos, a Skoda és a Toyota 7, a Volkswagen 6,6, a Hyundai 6,4, a Ford 4,4, a Suzuki és a BMW 3,1, illetve a Mercedes 2,8 százalékos részesedéssel.
Kulcsszavak: jármű kereskedelem, románia, új autó
|
|
|||||
|
||||||
Komoly kihívásokkal kell szembenézniük a flottazöldítő cégeknek |
||
2023. augusztus 30.
Az alternatív közlekedési formák elterjedésével vállalati berkekben is egyre inkább előtérbe kerül az e-mobilitás témaköre.
|
A klímacélok és a CO2 kibocsátáscsökkentés elérésének egyik kulcseleme a flottazöldítő törekvések elterjedése, mely megfelelő, stratégiai fókuszú tervezéssel a fosszilis üzemanyaggal működő vállalati flotta fenntartható alternatívájaként szolgálhat, egyúttal versenyelőnyt is jelenthet a vállalatok számára. A KPMG szakértői összegyűjtötték, milyen előnyökkel és kihívásokkal jár, ha egy cég flottazöldítésre adja a fejét. A globális és EU-s kibocsátáscsökkentési törekvések egyik kiemelt célpontja a közúti közlekedés, mely egyre nagyobb nyomást helyez a piaci szereplőkre. A szektor CO2 kibocsátás csökkentésének lehetőségét az EU leginkább az alternatív hajtású gépjárművek használatának népszerűsítésében látja. Az elektromos autózás a nem túl távoli jövőben ennek megfelelően már több, mint lehetőség, ugyanis az Európai Parlament által elfogadott javaslat 2035-től a közúti közlekedésben használandó új járművek esetében zéró kibocsátást ír elő. A nyitást a zöldítés irányába a nyersanyaghiány és az elmúlt időszakban megnövekedett üzemanyagárak csak fokozzák, mely tendencia várhatóan a céges flotta elektromos vagy plug-in hibrid hajtású autókkal való bővítése felé tereli a vállalatokat. Fenntarthatósági célok teljesítése kisebb karbonlábnyommal A céges flotta zöldítésének egyik legnagyobb előnye a jelentős CO2 kibocsátáscsökkenés, amellyel egyszerre teszünk egy jelentős lépést a klímacélok eléréséhez vezető úton, és kedvezhetünk a zöld vállalatokkal szimpatizáló fogyasztóknak. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint a 2021-ben Magyarországon regisztrált személygépkocsik átlagos CO2 emissziója az Európai Unióban a tizedik legnagyobb, 133 g/km volt, ami egy átlagos, napi 80 km-es úton már több, mint 10 kg-os kibocsátást jelent csupán egy autó esetén. Ha ezt egy 100 autós flottára számoljuk, máris egy tonna fölé kúszik a járműparkunk pusztán egy napi karbonlábnyoma. Persze a flották kibocsátása ennél kevesebb, hiszen jellemzően fiatalabb autókról beszélünk, ugyanakkor valószínűleg a távolság is hosszabb, így maradjunk az átlagszámításnál. Ha összevetjük a céges autók hasonló, belsőégésű és elektromos vagy plug-in hibrid hajtású modelljeinek kibocsátását, akkor 200-250 tonnával mérsékelhető a vállalat éves karbonkibocsátása a flottazöldítéssel. Mindez fontos lépés lehet a klímacélok eléréséhez vezető úton, amit a hazai nagyvállalatok is egyre inkább felismernek. Egyre növekvő számú magyar cég tesz vállalást autóik kibocsátásának csökkentésére vonatkozóan; így tett a közelmúltban a Coca-Cola HBC Magyarország, amely a gépjárművei károsanyag-kibocsátásának csökkentését szeretné 53%-kal mérsékelni 2030-ra a 2017-es szinthez képest, valamint az OTP Csoport, ahol a flotta bővítését alternatív hajtású gépjárművekkel kívánja megvalósítani. Állami támogatások és infrastrukturális feltételek A vállalati flottacseréhez fontos szempont az elektromos autózás állami szintű és infrastrukturális támogatottsága is. A hazai elektromobilitás fejlődését és a közlekedés zöldítését számos állami ösztönző támogatja, többek között az elektromos autókra vonatkozó vagyonszerzési illeték, gépjárműadó, regisztrációs adó és cégautó adó alóli mentesség, vagy korábban például az új elektromos autók vásárlásának állami támogatása 2021-2022-ben. Az e-mobilitási akciókat előmozdító energiahatékonysági ösztönzőknek köszönhetően az elektromos járművek töltési infrastruktúrája is folyamatosan bővül. 2020-21 között mintegy 121%-kal nőtt a nyilvános AC-töltőpontok száma, és 2022-ben is tovább gyarapodott további 25%-kal, a DC töltők esetében a bővülés 126%-os 2020 és 2021 között, míg 2021-2022. között közel 30%-os. A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint az elektromos autók száma is folyamatosan növekszik, míg 2021-ben a teljes gépkocsi állomány 0,47%-át tették ki a tisztán elektromos autók, 2022. év végére ez az arány 0,79%-ra nőtt, idén pedig akár már az 1%-ot is elérhetik. A korlátok Úgy tűnhet, könnyen zöld utat kaphatnak a flottacsere előtt álló cégek, azonban számos kihívás árnyékolhatja be a váltást autóhasználó és vállalati oldalon egyaránt. Az elektromobilitás kapcsán felmerülő legnagyobb kihívást a villamosenergia-árak, ezáltal az elektromos töltést érintő változások jelentik. Az energiaválság miatt az elektromos autók töltési költsége jelentősen megnövekedett. A nyilvános (akár 160%-os drágulás 2022. áprilishoz képest) és az otthoni töltés árának emelkedése mellett, a vidéki településeken jellemzően megvonták az ingyenes parkolás lehetőségét a környezetbarát autóktól, valamint a házi napelem-telepítéseket is korlátozták. Mindezt fokozza a nyilvános töltés feltételrendszerének szabályozatlansága. A különböző szolgáltatók és töltőpontok árszabásában számottevőek a különbségek, illetve a fizetéshez használható alkalmazások és az ingyenes töltési lehetőségek kihasználhatósága és időtartama is szolgáltatónkként és településenként is változik. „Az elektromos autó használatának zökkenőmentességét, illetve a töltőinfrastruktúra-beruházási döntéseket is meghatározza a vállalat lokációján lévő töltőinfrastruktúra telítettsége. Ugyan a töltőpontok száma 2020 óta számottevően növekedett, az elektromos és plug-in hibrid hajtású járműállomány további fejlődéséhez elengedhetetlen a hálózat folyamatos bővülése” – magyarázza az akadályokat Rédei Attila, a KPMG szakértője. A vidéki városok lefedettsége széles skálán mozog, és a nagyobb vidéki városok környező településein elszórtan helyezkedik el 1-2 töltőpont. Jelenleg a fővárosban található a legtöbb nyilvános töltőpont. Ugyanakkor a belvárosi kerületekben jellemzően alig találunk ilyet a legnagyobb szolgáltatók; a MOL Plugee, MVM Mobiliti és E.ON portfóliójában. A Jövő Mobilitása Szövetség adatai alapján az első elektromos autó modellek hatótávolsága téli időszakban körülbelül 100 kilométer volt, ehhez képest mára a 200-300 kilométeres hatótáv az átlagos, amit persze sok tényező befolyásol. Amíg az áttörést jelentő, 400-500 kilométer feletti átlagos hatótáv elérése várat magára, a teljesen elektromos flotta üzemeltetéséhez nagyobb mértékű töltőinfrastruktúra-beruházás szükséges. Szempontok a megfelelő flottatervezéshez A tervezéskor azt is érdemes megvizsgálni, hogy egy esetleges töltőtelepítési beruházás milyen költségeket indukál, illetve a saját telephelyen létesített töltőknek milyen előnyei és hátrányai lehetnek a flotta szempontjából, ugyanis a teljesen elektromos modellek esetében a járműveket ott kell tölteni, ahol az autónk hosszabb ideig tartózkodik (azaz elsősorban otthon vagy a munkahelyünkön). A töltőinfrastruktúra kiépítésére azonban nem biztos, hogy minden vállalat telephelye alkalmas a villamosenergia-hálózat terhelhetősége, kapacitása szempontjából. Ha a jelentős számú töltőt nem bírja el a hálózat, akkor hálózatbővítési beruházás szükséges, amely újabb jelentős beruházási költséget indukál. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a flottacsere beruházást egy ESG-stratégiai akcióként javasolt kezelni, a beruházási költségekkel párhuzamosan érdemes figyelembe venni a széndioxid-kibocsátást mérséklő potenciált és azt a hatást, amelyet a flottazöldítés gyakorol a munkavállalói élményre. Ha már azonban a munkavállalói élménynél tartunk, az sem biztos, hogy a munkavállalói fogadtatás mindig pozitív; a vállalati flottacsere sikeres megvalósításához elengedhetetlen a munkavállalói elfogadottság előzetes felmérése. A megfelelő feltérképezéshez fontos megkülönböztetni az egyes céges flottaautó típusokat az eltérő felhasználási céljuk miatt. Amíg a juttatásként biztosított autót a munkavállaló magáncélra is használhatja, a kényelmi szempontok érvényesülnek erőteljesebben, addig a kizárólag munkavégzésre használt járműveknél a technikai adottságok, megfelelő felszereltség a fókusz. A juttatási elemként biztosított autók esetében éppen ezért a vállalati adottságok mellett befolyásoló tényező lehet többek között a munkavállaló konkrét lakóhelye, a lakóépület típusa, az otthoni töltés lehetőségei (például otthoni hálózat terhelhetősége) és a háztartásban meglévő további gépjárművek típusa is. A vállalati flottákban lévő elektromos járművek esetén gyorsan dominánssá válnak a vélt vagy valós kockázatok (pl. hatótáv, töltőinfrastruktúra, töltési idő stb.) is, tehát az e-mobilitáshoz való munkavállalói hozzáállás jellemzően egy jelentős korlátja az elektromos járművek vállalati flottákba való bevezetésének. „A flottacsere koncepciójának kialakításához létfontosságú a munkatársak e-mobilitással szembeni fenntartásainak megértése és ezek helyes kezelése az innováció sikeres bevezetése szempontjából. Az elektromos jármű, mint juttatás elfogadottsága több módszerrel fokozható, például az elektromos jármű használatot támogató cafetéria és egyéb kedvezmények kialakításával vagy az elektromos járművekkel kapcsolatos ismeretek hiánypótlását elősegítő oktatások biztosítása, szakértők segítségével” – emeli ki Rédei Attila, a KPMG szakértője. Kulcsszavak: elektromos autó, flotta, flottakezelő
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 91 - 100 |