Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 798 Megjelenítve: 121 - 130
Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül

Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül

2018. június 22.
A svájci Emil Frey Lexus Racing csapata az RC F GT3 -as versenygépekkel a Paul Ricardon szerzett diadal után a csapatbajnokság összesített második helyén áll, így intenzív felkészülési munka áll mögöttük a Blancpain GT 2018-as versenysorozat soron következő Misano futama előtt, ahol a csapat történetében először áll rajthoz.
Részletek

 Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül

Az Emil Frey Lexus Racing a Paul Ricard 1000 km-es futamon aratott, szenzációs győzelme után már a következő versenyére készül fel. Ezen a héten a Sprint Cup harmadik hétvégéjére kerül sor az olaszországi Misanóban, ahol a svájci csapat az Emil Frey Racing történetében először áll rajthoz. A csapatra, amely a Paul Ricard-on és Silverstone-ban egyaránt sikert aratott, most nagy feladat vár a Riminitől délre fekvő, ismeretlen pályán. Legutóbbi kiváló eredményeinek köszönhetően az Emil Frey Lexus Racing jelenleg a második helyen áll a Blancpain GT széria csapat bajnokságában. A csapat a hatodik a Sprint Cup rangsorban, ezen azonban Misanóban javítani kíván a safenwili stáb.

„Miután Silverstone-ban és a Paul Ricard-on két hosszú távú futamon vettünk részt, most ismét egy Sprint Cup verseny van soron. Ez a folyamatos változás teszi olyan izgalmassá ezt a szériát: a két egyórás verseny teljesen más kiindulási pontot igényel. Az eltérő stratégia és az eltérő pálya jelenti a legnagyobb kihívást. Időközben ellenőriznünk kell mindkét autó kopását és elhasználódását, ki kell javítanunk a hibákat, valamint felkészülni a közelgő Spa-i 24 órás futamra.” – fogalmaz mondta Hannes Gautschi, az Emil Frey Lexus Racing műszaki koordinátora.

 Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül

Miután Misanóban összecsap a Blancpain GT széria mezőnye, az év fénypontja következik a naptárban: július végén rendezik meg a világ legnagyobb GT3 versenyét, a legendás Spa-i 24 órás futamot. Az első misanói verseny különösen alkalmas a felkészülésre, hiszen a hajnalban elrajtoló, egyórás futam mezőnye a sötétben autózik majd.

„Rendkívül eseménydús volt eddig ez az évad. Hosszú idő után most először három hét szünet vár ránk, így lesz időnk a safenwili műhelyben részletekbe menően foglalkozni a Lexusokkal és mindent alaposan ellenőrizni.” – avat be Lorenz Frey, az Emil Frey Racing csapatfőnöke. „Habár a Paul Ricard-on diadalt arattunk, muszáj a feladatainkra összpontosítanunk. A futamgyőzelem nagyszerű jutalom volt a csapat összes tagja számára, egyben megerősítette a Lexus RC F GT3 ütőképességét. Az Emil Frey Lexus Racing most először áll majd rajthoz Misanóban, izgatottan várjuk a soron következő versenyhétvégét.” – teszi hozzá.

A harmadik Sprint Cup hétvégét 2018. június 22. és 24. között rendezik meg az olaszországi Misanóban. Az időmérő edzésekre és az első futamra 2018. június 23-án, szombaton 13:50-kor, illetve 19:40-kor kerül sor. A második futam pedig 2018. június 24-én, vasárnap hajnali 2:00 órakor rajtol el.

 Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül

„A Paul Ricard intenzív élmény volt, csodálatos érzés, még mindig szinte lebegek. A csapat nagyszerűen teljesített, most pedig arra kell ügyelnünk, hogy azon a misanói pályán is versenyképesek legyünk, amely valójában nem igazán fekszik a Lexusnak. Először fogok versenyezni Misanóban, így különösen nagy izgalommal várom a hétvégét.” – fogalmaz Albert Costa Balboa, a 14. számú autó pilótája.
 
„Le Castellet után az egész csapat rendkívül motivált, ugyanakkor az utóbbi két pálya kifejezetten kedvezett nekünk. A közepesen gyors vagy gyors kanyarokkal tűzdelt pályák ideálisak a Lexus RC F GT3 számára, az autó ezeken tud kiteljesedni. Misano azonban teljesen más jellegű pálya, lassú kanyarokkal, jó tapadással. Albert és jómagam, ahogy az egész csapat is, most először állunk majd itt rajthoz. Minden bizonnyal nehéz lesz, de meg kell próbálnunk jó eredményt elérni, addig viszont rengeteg munka vár ránk." – tesz hozzá a szintén a 14. rajtszámú autóval versenyző Christian Klien.

 „Misano tele van lassú kanyarokkal, ám ezek nagy része igen technikás, ráadásul lesz még egy különlegesség. A múltban versenyeztem már itt, akkor azonban még a másik irányban folyt a verseny. Most az óramutató járásával ellenkezően vezetünk. Versenyeztem már itt Blancpain GT szériában ezzel az új felállással, teljesen más, izgalmas élmény volt. Mindig rengeteg a szurkoló, a nézők különösen kedvesek; mindig örülök, ha sokan látogatnak ki egy versenyre.” – avat be 114. rajtszámú autóval versenyző Stéphane Ortelli.

 „Most Misano következik. 2015-ben pole pozícióból indultam itt, és mindkét futamon rajt-cél győzelmet arattam. Ezért különösen kellemes emlékeket őrzök a pályáról. Izgatott vagyok, és tudom, hogy a legjobb formánkat fogjuk hozni.” – ígéri a szintén a 114.-es autóval versenyző
Norbert Siedler.


Kulcsszavak: autósport, Emil Frey Lexus Racing, RC F GT3
 
Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Tim Gábor: Újra vezetjük a bajnokságot! ifj. Tóth: Hatalmas hajrá! ifj. Tóth: Hatalmas hajrá! Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon
 
Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni

Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni

2018. június 21.
Tim Gábor pályaversenyzésben már megszokta, hogy az autósporttal jár a műszaki hiba. Voltak idényei, mikor sorozatban esett ki, rajta kívül álló okok miatt. Most is hasonló helyzetbe került.
Részletek

Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni

Idén a Rallye2 bajnokságban induló, többszörös bajnok versenyző, jól kezdte a szezont, Eger Rallye-n harmadik lett, majd Timár Tamás navigátorával megnyerte a Miskolc Rallye-t.

Bizakodva érkezett a páros az Iseum Rallye-ra, de egy ugratót elmértek, és a repülés ugyan szép volt és rengeteg kép készült róla, az autót megviselte. Az Opel Adam R2 hűtése sérült, ami miatt jelentős hátrányba kerültek. A versenyt végül féltengely törés miatt feladni kényszerültek.

Az idei negyedik versenyen a Székesfehérvár Rallye-n óvatosan kezdett a páros, de folyamatosan gyorsultak, ám ekkor újra utolérte Őket a végzet, ismét a féltengely tört el az autóban, így sorozatban másodszor eset ki az opeles páros.

Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni

“Nagyon nehéz most pozitívumokat találni, hisz a második verseny után rögtön bajnoki tabella élén találtuk magunkat, és most teljesen eltűntünk a süllyesztőben. Ugyan van az év végén minuszolás, ahol ezeket a nullázásokat eldobhatjuk, de látni kell, hogy nagy hátrányba kerültünk, a riválisok nagyon megléptek tőlünk, és tempóban is elénk kerültek. De fel kell állni, hisz továbbra is hiszünk benne, hogy küzdhetünk a bajnoki címért, de legalább a dobogóért. A JG2 Racing mindent megtesz a sikeres folytatásért, tüzetesen átvizsgálják az autót, mert az egymás utáni két kiesés mögött kell lennie valaminek. Meg fogják találni, nem is kételkedem. Nekünk pedig Tomival újra fel kell venni a tempót és megmutatni, hogy tudunk nyerni.” - foglalta össze Tim az újabb félresikerült versenyt.

A Rallye2 bajnokság a Veszprém Rallye-val folytatódik július elején.

Kulcsszavak: autósport, Rallye, tim gábor
 
Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni Minden jó, ha jó a vége! Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija
 
GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

2018. június 20.
Július első hétvégéjén ismét ingyenesen látogatható versenyhétvége kerül megrendezésre a Hungaroringen, amely hivatalosan az International GT Open nemzetközi bajnokság negyedik fordulója lesz, de a magyar szurkolók számára sokkal fontosabb hír, hogy ezen a hétvégén a TCR Europe sorozatban ismét pályára lép több magyar versenyző és csapat is.
Részletek

GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

Ott lesz a rajtrácson Michelisz Norbi csapatával Nagy Dani, Honda Civic-kel a sorozat tavalyi ezüstérmese Tassi Attila, illetve a Zengő Motorsport újonca Jedlóczky L. Márk is.

De nem csak a TCR-Europe miatt érdemes kilátogatni erre a hétvégére, hiszen több kategória számára rendeznek ezen a hétvégén futamokat. Természetesen a fő esemény az az International GT Open kategória lesz, amely idén már negyedik alkalommal tér vissza a Hungaroringre. Az 500-600 lóerős GT3-as autókból álló mezőnyben olyan sportautók versenyautó változatai indulnak, mint a Lamborghini Huracan, Ferrari 488, Mercedes AMG GT, vagy éppen a BMW M6. Ezeken az egyórás hosszútávú versenyeken egy autóban két versenyző váltja egymást, így nem csak a pályán töltött idő nagyon fontos, hanem a pontos és gyors boxmunka is.

GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen

Akik a formula autó versenyeket szeretik, azok sem maradnak látványosság nélkül, ugyanis ezen a hétvégén az Euroformula Open bajnokság is két futammal jelen lesz a Hungaroringen. Ebben a kategóriában a jövő tehetségei csiszolják technikájukat, ennek köszönhetően itt is 20-30 autós mezőnyre, és látványos csatákra van kilátás. A hétvége programját még a Radical Masters sorozat színesíti – í­rja a gyorsasagi.com.

A július 7-én és 8-án megrendezésre kerülő hétvégén a nézőtér ingyenesen látogatható, de a paddockba napijegy vásárlással (4000 Ft /nap) be lehet jutni. A paddock jegyeteket a gpticketshop forgalmazza.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Jedlóczky Márk, michelisz, Nagy Dániel, TCR Europe
 
A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei A Dunlop csapatok németországi WEC-győzelmei, dobogós helyei A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 Öt magyar versenyző indul a hétvégén a Hungaroringen a WTCR idei szezon második állomásán Öt magyar versenyző indul a hétvégén a Hungaroringen a WTCR idei szezon második állomásán GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen A leggyorsabb versenyautók Magyarországon! Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen
 
Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!

Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!

2018. június 19.
Újra dobogós helyen végzett a 2018-as Kamion Európa-bajnokságon az OXXO Hungary Truck Racing Team.
Részletek

Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!

A magyarok kamionja, Jázmin és pilótája, Ryan Smith a hétvégi, hungaroringi versenyhétvége négy futamából egyen másodikként ért célba.

Hazai pályán, a Hungaroringen ért el újabb sikert Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, a kétszeres EB győztes, kétszeres angol bajnok, OXXO Hungary Truck Racing Team. A június 16-17-i versenyhétvégén Ryan Smith pilóta másodikként ért célba a csapat piros-fehér-zöldre festett kamionjával, Jázminnal.

A Kamion Európa-bajnokság május 27-én indult Misanoban, ahol a magyar csapat azonnal futamgyőzelemmel nyitotta a szezont. A bravúros kezdést a kétszeres angol bajnok Ryan Smith az EB második állomásán, a Hungaroringen egy második hellyel folytatta.

- Minden versenyen úgy indulok el, hogy bizonyítsak, ám most minden eddiginél jobban szerettem volna. Nem véletlen, hiszen a Hungaroring számomra hazai pályának számít, érzelmi szempontból a legfontosabb futam a sorozatban. Az első, szombati nap nem alakult szerencsésen, de sem én, sem a csapat nem adta fel. A vasárnap a mi napunk lesz! – bíztatott mindenki, és igazuk lett! A második hely, ráadásul itt a Hungaroringen, óriási boldogsággal tölt el – mondta Ryan Smith.

 A 2018-as Kamion Európa-bajnokság június 30-án folytatódik Németországban, a Nürburgringen.

Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja! 
 
Kulcsszavak: autósport, hungaroring, kamionverseny, OXXO Racing Team, Ryan Smith, versenykamion
 
Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja! A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításán A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt A BMW M8 GTE ötezer versenykilométert autózott ki harminc óra alatt Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban Kínai Nagydíj - Hamilton legyőzhetetlen volt Sanghajban
 
Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

2018. június 19.
Alig egy hónappal a Magny-Cours-ban futott pályacsúcsot követően ismét nagyot villantott a Honda Civic Type R.
Részletek

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

A nagy teljesítményű hot hatch ezúttal a belga Spa-Francorchamps íveit fűzte páratlan gyorsasággal, ahol 2 perc 53,72 másodperces eredményével minden idők legfürgébb fronthajtású autójának bizonyult. Volánjánál a FIA WEC sorozat LMP2 osztályának világbajnoka, Bertrand Baguette ült, aki jelenleg a Nakajima Racing színeiben, egy Honda NSX-GT-vel versenyez a japán Super GT szériában.

A 7004 méteres Spa-Francorchamps a sorozat egyik leghosszabb és legnehezebb pályája. Végtelennek tűnő, elképesztő tempójú egyeneseit villámgyors ívek és lassú, technikás kanyarok szabdalják, valamint a jelentős szintemelkedések, illetve -csökkenések is megnehezítik a pilóták dolgát. A gyorsulás és végsebesség tekintetében egyaránt kategóriaelső Civic Type R-nek ez az optimális környezet, ahol messze átlagon felüli képességeit a fordulókban és a nagy sebességű szakaszokon is kihasználhatta Baguette.

Az összetett aerodinamikai csomag nyújtotta kiváló teljesítmény ugyancsak nagyban hozzájárult a sikeres rekordöntéshez, ami nem csoda, hiszen a Civic Type R szinte teljesen sík padlólemez-borítással, légfüggönyt generáló orr-résszel, karcsú hátsó szárnnyal és hatékony diffúzorokkal gördül ki a gyárkapun. Ha a pilóta aktiválja a +R üzemmódot, az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlése feszesebbre állítja a futóművet, így az autó még gyorsabbá válhat a pálya olyan kritikus részein, mint a híres Eau Rouge kanyar vagy a Kemmel egyenes.

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

A rekorddöntést követően Bertrand Baguette elmondta: „Mikor elsőkerék-hajtású kocsit vezet az ember, mindig alulkormányozottságra számít, de a Civic Type R hihetetlenül kiegyensúlyozott autó. A kiszámíthatóság és a kormány nyújtotta pontos visszajelzések roppant magabiztossá teszik az embert, különösképp +R üzemmódban. Nagy előny, hogy a karosszéria roppant merev, és igazán fejlett felfüggesztés kapcsolódik hozzá.

A hátsó futómű nemes egyszerűséggel atombiztos, az első pedig hihetetlen tapadást garantál, szabályosan falja a kanyarokat. Az aerodinamikai csomagnak főként nagy sebességnél van jelentősége, és bizony remekül teljesít, végsebesség közelében is kiváló a tapadás.

Nekem, mint autóversenyzőnek egyértelmű volt, hogy a Type R versenypályára született, az viszont engem is meglepett, milyen kezes és kényelmes hétköznapi használat során. Jól esik beülni, és az átlátható karosszériának, illetve a kevés holttérnek köszönhetően egyszerű és biztonságos a közlekedés.”

A Civic Type R előző generációja 2016-ban ejtette ámulatba a motorsport szerelmeseit és a vásárlóközönséget a Spa-Francorchampson. Belga pályacsúcsa nem az egyetlen volt abban az évben, Estorilban, a Hungaroringen és Silverstone-ban szintén javított a legjobb köridőn.

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

A 2018-as Type R Challenge ugyancsak ezeken a pályákon folytatódik majd, így igencsak izgalmas nyárnak nézünk elébe, pláne, hogy csupa sztárpilóta vezeti majd a Civicet. A csapat legnevesebb tagja egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (Egyesült Királyság) lesz, aki jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX-GT-vel. Mellette sorakozik fel a WTCR-ben induló Tiago Monteiro (Portugália) és a BTCC-legenda Matt Neal (Egyesült Királyság).

A Spa-Francorchampson elért eredmény az új Honda Civic Type R harmadik sikere, tudniillik, 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperces csúcsot futott – a fronthajtású szériaautók mezőnyében – a Nürburgring Nordschleifén, a múlt hónapban pedig 2 perc 01,51 másodperc alatt gyűrte le a Magny-Cours-i aszfaltcsíkot, s ezzel ismét kategóriaelsőséget szerzett.

Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategóriájában az elsőkerék-hajtásúak között a legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője.

A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a minden ízében megújult, tizedik generációs Civic fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.
Kulcsszavak: autósport, Civic Type R, honda, Type R Challenge
 
Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Sébastien Loeb DS3 WRC-vel indul a 2015-ös Monte Carlo ralin A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal
 
Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

2018. június 15.
Besenyei Péter, Geszti Péter, Kemény Dénes, Polgár Judit, Andy Vajna – csak néhány név azok közül, akik szerepelnek az OXXO Hungary Truck Racing Team, „A győzelem művészete” című kiadványában.
Részletek

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

A könyvben 13 híresség mondja el gondolatait a győzelemről, a szerzők emellett bemutatják a kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol-bajnok csapat 10 évét. „A győzelem művészete” a Kamion Európa-bajnokság magyar futamára jelenik meg.
 
Formabontó kiadványt fog megjelentetni Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, az OXXO Hungary Truck Racing Team.  A kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol-bajnok csapat „A győzelem művészete” címmel olyan igényes kivitelezésű albumot állított össze, melyben a sport, az alkotóművészetek, a társadalmi- és üzleti élet területén tevékenykedő közéleti személyiségek mondják el gondolataikat a kimagasló emberi erőfeszítések mögött rejlő győzni akarásról.

A felkért személyiségek győzelemmel kapcsolatos gondolatai mellett egy-egy saját környezetükben készült portréfotó is helyet kap. A győzelem művészetében szerepel Badár Sándor, Besenyei Péter, Csipes Tamara, ef Zámbó István, Geszti Péter, Kemény Dénes, Kótai Misi, Pistyur Imre, Polgár Judit, Stefano Favaro, Szabó Bence, Tóth Vera és Andy Vajna is.

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

- A versenysportban eltöltött éveink alatt sikereket, kudarcokat, örömöt és nehézségeket egyaránt megéltünk, miközben töretlenül, mindvégig a győzelem, az első pozíció megszerzése hajtott minket. Hitvallásunk szerint a győzelemre való törekvés ugyanakkor nem öncélú tevékenység: a győzelem művészete az önmegvalósításnak és egyéni képességeinknek a világ javára fordításának művészete. Könyvünkhöz hasonló filozófiát valló személyiségeket kértünk fel, hogy mondják el gondolataikat. Büszkék vagyunk rá, hogy elfogadták a felkérésünket – mondta Tökölyi László, az OXXO Hungary Truck Racing Team elnöke.
 
A könyv a fentiek mellett bemutatja a kamionversenyző-csapat 10 éves munkáját, eredményeit és az ezek mögött álló szakembereket, versenyzőket is.
 
„A győzelem művészete” című könyv megalkotásának nem titkolt célja ugyanis, hogy a szereplők személyes gondolatainak bemutatása mellett a szerzők méltó kiadványban hagyjanak lenyomatot a kamionversenyző szakágról, amely igazi magyar sikertörténet, és amely bátran odatehető más magyar vonatkozású világsiker mellé.
 
A könyv a Kamion Európa-bajnokság magyar futamán, a Hungaroringen június 16-17-én megrendezésre kerülő versenyhétvégén jelenik meg.



Kulcsszavak: autósport, kamionverseny, OXXO Racing Team, versenykamion
 
Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban Suliváró családi versenynap a B3 Racinggel az Europarkban Kovács Ákossal driftelt Kiss Norbi kamion Európa-bajnok Kovács Ákossal driftelt Kiss Norbi kamion Európa-bajnok Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé A Herczig-Bacigál páros a kategória BAJNOKAI Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja Ezen a hétvégén két helyszínen is jelen van Kiss Norbi Európa-bajnok versenykamionja
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

2018. június 13.
A jövő héten (június 16-17.) zajló Le Mans 24 órás versenyen a Ford Chip Ganassi Racing csapat minden eddiginél komolyabb kihívásra készül. A GTE Pro géposztályban – ahol a Ford GT is versenyez – most a világ 17 legjobb GT-gépe és a sportág 51 leggyorsabb pilótája gyűlik össze, vagyis a csapat minden eddiginél keményebb küzdelemre számíthat.
Részletek

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford Chip Ganassi Racing magabiztosan tekint erre kihívásra, hiszen az idei szezon immár a Ford GT versenyprogram harmadik éve, amelyből az első, 2016-os Le Mans futamot győzelemmel, a 2017-es versenyt pedig egy második helyezéssel tette emlékezetessé a csapat.

“Nagyon jó érzés látni, hogy Le Mans-ra minden évben összegyűlik mind a négy autónk, hogy közös csapattá kovácsolódva versenyezzenek,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója.

“Le Mans mindig is a legizgalmasabb esemény, ám most e téren is sikerült szintet lépni, hiszen sosem volt még ilyen népes és kemény a mezőny. Már alig várjuk, hogy összemérhessük erőnket a Ferrari, a Porsche, az Aston Martin, a Corvette és a BMW legjobbjaival. Pontosan ez az, amiért érdemes versenyezni.”

Le Mans vastag betűkkel szerepel Chip Ganassi versenynaptárában, aki idén is elszánta magát, hogy győzelemre viszi a Fordot.

“Ez az a futam, amit lehetetlen kihagyni,” nyilatkozta Ganassi. “Ez a verseny mindent megtestesít: a legendás francia pályán rendezett hosszútávú futam a világ egyik leglátványosabb motorsport-eseménye. Aki itt győzni tud, az már elmondhatja magáról, hogy elért valamit. Itt gyűlnek össze a világ legjobb pilótái, csapatai és autógyártói. Már alig várom, hogy újra győzni lássam az autóinkat!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A 66-os rajtszámú gép pilótái, Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) már a FIA Hosszútávú Világbajnokság nyitó futamán, Spa-ban megszerezték első győzelmüket. Az elmúlt két évben nem voltak ugyan túl szerencsések Le Mans-ban, de remélhetőleg Spa most azt jelzi, hogy fordul a szerencse.

A 67-es számú Ford GT legénységét Andy Priaulx (GB) és Harry Tincknell (GB) alkotja, akikhez most az Indycar sztárja, Tony Kanaan (BRA) csatlakozik. A trió egyértelműen a dobogó legfelső fokát célozza meg.

A 68-as rajtszámú gép pilótái már idén is begyűjtöttek egy dobogós helyezést, és ők azok, akik történelmet írtak 2016-ban, győzelemre vezetve a Fordot, amikor a márka visszatért Le Mans-ba, Joey Hand (USA), Sébastien Bourdais (FRA) és Dirk Müller (GER) mindennél jobban vágynak arra, hogy most ráduplázzanak erre az eredményre.

A 69-es számú Ford GT pilótái a lehető legjobban kezdték a 2018-as idényt, győzelmet aratva a Rolex 24 Daytona futamon. Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) és Scott Dixon (NZ) kiválóan felkészültek egy újabb 24 órás versenyre.

A Ford GT-k összes pilótája pontosan tudja, mi a dolga Le Mans-ban. Most néhány mondatban összefoglalják az elmúlt két év tapasztalatait és az idei futammal kapcsolatos gondolataikat.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#66 FORD GT: “Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!” (Olivier Pla)

“Az első Le Mans-i évünk kemény volt a 66-os rajtszámú GT-vel, mert két kört is veszítettünk a bokszutcában, ahol cserélni kellett az ajtó világító panejét,” mesélte Olivier Pla. “Ugyanolyan tempóban autóztunk, mint a többi Ford, így nem véletlen, hogy a késlekedés miatt lecsúsztunk a dobogóról. A második évben egészen hajnali egy óráig jónak tűnt a dolog, de akkor meghibásodott a hátsó futómű, ami majdnem hét kör hátrányt jelentett.

A harmadik évben ugyanaz a célunk, ami eddig: győzni akarunk! A GTE Pro mezőnye még sosem volt ilyen erős, így hihetetlenül nehéz lesz nyerni. De erős csapat vagyunk, erős autóval és remek pilótákkal. Nem kell más, mint hogy mindent tökéletesen csináljunk, és hogy legyen némi szerencsénk. Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!”

#67 FORD GT: “Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember.” (Andy Priaulx)

“2016-ban, a Ford első Le Mans futamán akadtak nehézségeink: a rajtrácson elromlott a váltó, így a versenyünknek már majdnem azelőtt vége szakadt, hogy egyáltalán elkezdődött volna,” emlékszik vissza Andy Priaulx. “A második év viszont remekül sikerült, mert jó iramot diktáltunk, és az utolsó körben a szerencse is segített, így végül második helyezettek lettünk.

Az idei év keménynek ígérkezik, de éppen így szép nyerni. Nagyon szeretnék a dobogó legfelső fokán állni Le Mans-ban, hiszen már van itt egy harmadik és egy második helyezésem, pár éve pedig a 24-ből 23 órán át én autóztam az élen. Lesz itt még 16 másik GTE Pro versenygép, és mindegyikhez három pilóta, akik mind ugyanezt mondják, úgyhogy izgalmas lesz a dolog! Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember. Ez egy olyan verseny, amire nagyon fel kell készülni. Ez már az ötödik itteni futamom, és minden évben egyre jobbak az eredményeim, de még így sem könnyű!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#68 FORD GT: “A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk.” (Joey Hand)

“Az első év emlékezetes marad számomra, hiszen győztünk. A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk. Beírhattuk a magunk fejezetét ebbe a történelemkönyvbe, ami elég komoly dolog; amikor majd megöregszem, és nem vezetek többé, ez a fejezet még mindig ott lesz. Tavaly nem volt esélyünk a győzelemért autózni, ezért idén mindent megteszünk azért, hogy mi nyerjünk. Ráadásul az ember sosem tudhatja, hányszor állhat még életében rajthoz Le Mans-ban, ezért aztán minden lehetőséget ki kell használni.

A csapat évről évre jobb, és ha az ember jól érzi magát, az a teljesítményén is látható. Ma már többet tudunk erről a futamról, mint kezdetben: tudjuk, mit hol találunk, hogyan működik a gépátvétel, szóval rutinosabbak lettünk. És minél magabiztosabb az ember, annál kevésbé izgul azon, hogy mi lesz pár perc vagy pár óra múlva. Mindig is azt vallottam, hogy a jó eredményhez jó közérzet és magabiztosság kell.”

#69 FORD GT: “Úgy gondolom Le Mans mindig tartogat valami sosem látott meglepetést.” (Ryan Briscoe)

“Az első év hihetetlen volt: kezdő csapatként is nagyon kemény iramot diktáltunk, végül pedig a dobogóra álltunk – szinte szürreális érzés volt. De emlékszem a második évre is, amikor nem volt elég a teljesítményünk a győzelemhez, így aztán idén újra győzni akarunk! Az első évben elég magasra került a mérce, így ami ez alatt marad, többé nem elfogadható. Az idényt mindenesetre sikerült remekül nyitnunk, hiszen a Daytona 24 futamot megnyertük, és a 66-os autónk is másodikként ért célba.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

“Már harmadik éve jövök el ide Le Mans-ba, de még mindig ugyanolyan érzés. Mindig ugyanúgy viszonyulok ehhez a futamhoz, ahogy a felkészülés is ugyanaz, és minden más is. Nem tudok relaxáltan hátradőlni, és azt mondani magamnak: nyugi, már harmadik éve csinálod! Szerintem La Mans – mint minden komoly verseny – mindig képes valami sosem látott meglepetéssel előrukkolni, nekünk pedig számítanunk kell erre. Az első év hihetetlen volt: a várakozás, az 1966-os győzelem ötvenedik évfordulója, a Ford visszatérése a hosszú kihagyás után… Emlékszem, milyen különleges érzés volt ez az egész.”

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT, Le Mans
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban Minden idők egyik legeredményesebb éve lehet a 2013 a Ford számára Hazai pályán az Audi Sport a DTM-ben Hazai pályán az Audi Sport a DTM-ben Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban Pechito Fangio nyomdokaiba lépve világbajnok lett
 
Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

2018. június 04.
Marco Wittmann, a BMW német pilótája nyerte meg a német túraautó-bajnokság (DTM) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi futamát, amelyet súlyos sérülés árnyékolt be.
Részletek

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

A viadal elején hirtelen nyári eső zúdult a pályára, így a versenyzők kimentek az esőgumikért. A boxutcában azonban a rendkívül csúszóssá vált talaj miatt megnőtt a féktáv, három autó is nekicsapódott a falnak. A balesetveszély miatt félbe kellett szakítani a versenyt, amely mintegy 15 perc után folytatódott.

A rendezők arról tájékoztatták az MTI-t, hogy az eset során három személy sérült meg. Egyikük, egy sportbíró súlyos lábsérülést szenvedett, de állapota nem kritikus. Őt másik két - közepesen súlyosan sérült - személlyel további kezelésre kórházba szállították.

A sorozat honlapja szerint a futamgyőztes Wittmann mögött a szintén BMW-s német Timo Glock, valamint az osztrák Philipp Eng végzett a második, illetve a harmadik helyen.

A szombati versenyen a brit Paul Di Resta (Mercedes) diadalmaskodott, az osztrák Lucas Auer (Mercedes) és a svájci Nico Müller (Audi) előtt.

Eredmények:

1.Marco Wittmann (német, BMW) 1:17:50.129 óra
2. Timo Glock (német, BMW) 5.870 másodperc hátrány
3. Philipp Eng (osztrák, BMW) 13.457 mp h.
   
Az élcsoport: 1. Glock 90 pont, 2. Gary Paffett (brit, Mercedes) 79., 3. Di Resta (brit, Mercedes) 67

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült
Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, Marco Wittmann
 
Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Versenykörülmények között tesztelt Alex Zanardi Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Fantasztikus hétvége a Tuning Show-n Örömautózás a Hungaroringen Örömautózás a Hungaroringen Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Bevetésen a SsangYong Musso Grand pick-up Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5
 
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

2018. május 29.
2018. június 1-3. között a Hungaroring ad otthont a Német Túraautó Bajnokság harmadik versenyhétvégéjének, amelyen a BMW a pilóták közötti pontverseny éléről, egy múltbéli futamgyőzelem és hat dobogós helyezés tapasztalatával várhatja a rajtot.
Részletek

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye idén először érkezik külföldi helyszínre: a Hockenheimringen megrendezett szezonnyitó és a lausitzringi második felvonás után a Hungaroring ad otthont a 2018-as szezon harmadik versenyhétvégéjének. Az első négy megmérettetés után továbbra is Timo Glock vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 72 ponttal. Az ötödik futam előtti állás szerint a BMW második legeredményesebb pilótája a sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann, aki a pilóták közötti pontverseny hetedik helyéről folytatja a küzdelmet. Az első két versenyhétvégén Timo Glock összesen egy futamgyőzelmet, egy második helyezést és egy harmadik helyet zsebelt be, miközben már Marco Wittmann és a DTM-újonc Philipp Eng nevéhez is fűződik egy-egy dobogós helyezés.

A Hungaroring 4 381 méter hosszú aszfaltcsíkja, amely kiválóan fekszik a BMW versenyautóinak, sorozatban ötödik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. A mogyoródi versenypályán eddig hét alkalommal rendeztek DTM-futamot, a bajor prémiumgyártó összesen egy futamgyőzelmet és hat dobogós helyezést ünnepelt itt.

A BMW Motorsport igazgatójának, csapatfőnökeinek és DTM-pilótáinak nyilatkozatai a hungaroringi versenyhétvége előtt
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

„A hockenheimringi és a lausitzringi versenyhétvége izgalmakban, drámában és érzelmekben bővelkedett. A Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonja nem is indulhatott volna ennél jobban. A következő fordulónak a Hungaroring ad otthont, ahol biztos vagyok benne, hogy a rajongók újabb lélegzetelállító futamok szemtanúi lesznek. Rendkívül erős hátszéllel érkezünk Magyarországra, miután Timo sikeresen megvédte első helyét a pilóták közötti pontversenyben, a szezon eddigi futamain pedig legalább egy BMW-pilóta mindig a dobogón állt. A Hungaroring mindig is nagyon passzolt nekünk, így a célunk nem más, mint hogy minél több pontot hazahozzunk.”

Stefan Reinhold, a BMW RMG csapat főnöke:

„A Hungaroring mindig is feküdt nekünk. Az első két versenyhétvége után pedig most még eltökéltebbek vagyunk. Meg akarjuk őrizni Timo és Marco előkelő helyezését, Augusto-val pedig újabb sikereket célzunk meg. Eközben mind tisztában vagyunk vele, hogy a siker hullámait meglovagolva rendkívül keményen kell dolgoznunk azon, hogy megőrizzük ezt a pozíciót.”

Marco Wittmann, a 11-es rajtszámú BMW Driving Experience M4 DTM német pilótája:

„Imádom a Hungaroring vonalvezetését. Nagyon technikás pálya, ugyanakkor rendkívül gyors is. A Hungaroringen mindenféle kanyar megtalálható, a magyar rajongók pedig egyszerűen fantasztikusak. 2014-ben megnyertem az ottani futamot, meleg szívvel gondolok vissza arra a meccsre. Az utóbbi időben azonban sok minden változott és a verseny is összetettebb lett, de mindezek ellenére nagyon várom a mostani hétvégét. A lausitzringi dobogó hatalmas lendületet adott nekem.”

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Augusto Farfus, a 15-ös rajtszámú Shell BMW M4 DTM versenyautó brazil pilótája:

„A Hungaroring tavaly nagyon kedvező pályának bizonyult, szerettem ott versenyezni. A pálya vonalvezetése a lausitzringi aszfaltcsík tökéletes ellentéte, hiszen rendkívül sima, amely gyökeresen más beállítást igényel. A domboldalban egymást váltják a kellemesen gyors kanyarok, amelynek hamar fel tudom venni a tempóját. Remélhetőleg egy újabb jó hétvégét zárunk.”

Timo Glock, a 16-os rajtszámot viselő DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó német pilótája:

„Meg kell látnunk, hogy idén mennyire vagyunk ütőképesek a Hungaroringen. Az Audi tavaly nagyon jót autózott ott, idén viszont rendkívül erős technikával állunk rajthoz. Magyarország mindig is kedves volt a szívemnek, nagyon szeretek ott versenyezni. Izgatottan várom, hogy folytassuk a szezon elején elkapott töretlen lendületet.”

Bart Mampaey, a BMW RBM csapat főnöke:

„Magyarország lesz az idei versenynaptár első külföldi helyszíne, ahol mindig egyedi hangulat fogad minket. A rajongók évről évre meleg fogadtatásban részesítenek. A pálya minden kétséget kizáróan technikás, ahol sok izgalmas DTM-futamot megéltünk már. Az első két versenyhétvége után rendkívül jó pozícióból várhatjuk a magyarországi felvonást, reméljük, hogy a sikerszériánk Mogyoródon tovább folytatódik.
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Bruno Spengler, a 7-es rajtszámú BMW Bank M4 DTM versenyautó kanadai pilótája:

„Tavaly sikerült dobogóra állnom a Hungaroringen, így nagyon várom már, hogy visszatérjek Magyarországra. Roppant izgalmas pályáról beszélünk, amely telis tele van félig gyors visszafordítókkal. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, ezért kiemelkedően fontos, hogy az időmérőn jó eredményt érjünk el. Az autónknak nagyon fekszik ez a pálya, így pilótaként is egy kivételes élmény elé nézünk.“

Philipp Eng, a 25-ös rajtszámú SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó osztrák pilótája:

„Imádok Budapestre utazni, fantasztikus egy város. Igaz, a DTM-hétvégén nem sokat fogunk látni belőle, de a hangulata egyedülálló. A hungaroringi vonalvezetés nagyszerű versenyt kínál nekünk, pilótáknak, egy DTM-versenyautóval rajthoz állni itt minden kétséget kizáróan különleges élmény. Bízom benne, hogy elhoztuk a Lausitzringről a kiváló lendületet.”

Joel Eriksson, a 47-es rajtszámot viselő BMW M4 DTM versenyautó svéd pilótája:

„Csupa szép emléket őrzök a Hungaroringről, ez az egyik kedvenc versenypályám. Budapestet is imádom. Jó kedvvel érkezem a hétvégén Magyarországra, hiszen tavaly a Forma-3-ban sikerült megnyernem a futamot. Akkor a pole pozíció is összejött, úgyhogy elég jól ismerem a pályát.”


Kulcsszavak: autósport, DTM, Timo Glock
 
Ismét tarolt a magyarok kamionja! Ismét tarolt a magyarok kamionja! Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni Tim Gábor: Két kiesés után megpróbálunk felállni Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Herczig: reális célkitűzés a dobogó Herczig: reális célkitűzés a dobogó A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot
 
Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

2018. május 28.
Május 26-27-én Misanoban kezdetét vette a 2018-as Kamion Európa-bajnokság. Míg a versenysorozatban a korábbi években átlag 15 versenykamion indult, az idei évben 21-re nőtt a mezőny. Mindez jól jelzi, hogy míg például a DTM egyre csökkenő létszámmal veszít a népszerűségéből, addig a kamionversenyzés iránt csapatszinten is egyre nagyobb az érdeklődés.
Részletek

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Az idei Kamion Európa-bajnokságon egyetlen magyar csapatként az OXXO Hungary Truck Racing Team indult Ryan Smith pilótával, és már az első futamhétvégén óriási sikert ért el. A kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol bajnok csapat kamionja, Jázmin futotta a leggyorsabb versenykört, sőt, a négy futamból álló hétvégén egy futamot meg is nyert!
 
Utóbbi eredménnyel az OXXO Hungary Truck Racing Team megszerezte az idei év első magyar futamgyőzelmét az EB-n!
 
Pedig a csapatnak nem indult jól a hétvége: az első futamban két boxáthajtásos büntetést is kapott, a másodikban pedig egy komolyabb ütközés csaknem totálkárosra törte a kamionjuk pilótafülkéjét. A csapat szerelői egész éjszaka dolgoztak rajta, hogy a másnapi versenynapra működőképes állapotba hozzák az autót. Ezután a gyors felkészítés után nyerte meg a csapat a hétvége negyedik futamát.
 
A bravúros eredményt a versenyhétvége hivatalos kommentátora is értékelte, aki megszakítva a műsort az OXXO Hungary Truck Racing Team teljes stábját felhívta a tribünre, bemutatva a nézőknek és újságíróknak őket.

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!
Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, Ryan Smith, versenykamion
 
Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Befejezi együttműködését a McLaren és a Honda Befejezi együttműködését a McLaren és a Honda Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Dakar 2013 - Szalaynak nem kedvezett a szerdai lerövidítés Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen Ausztrál Nagydíj - Mercedes-fölény az első két szabadedzésen
 

Találatok száma: 798 Megjelenítve: 121 - 130