Találatok száma: 799 | Megjelenítve: 91 - 100 |
![]() |
A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja |
|
2018. november 30.
A ŠKODA Motorsport új 16.400 m2-es létesítményben működik tovább a jövőben a ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i gyára mellett. Az erre a célra kialakított helyiségek elegendő helyet biztosítanak a mérnököknek, a műhelymunkák és a logisztika számára.
|
![]() |
![]() A ŠKODA Motorsport mostantól az új központjában működik tovább, közel a ŠKODA AUTO gyárához Mladá Boleslav külvárosában. Az erre a célra tervezett épület egy fedél alá hozza a ŠKODA Motorsport minden részlegét, így még hatékonyabban szolgálhatja az ügyfelek és a gyári csapat szükségleteit. Kutatás és fejlesztés, gyártás, műhely, raktár, prototípus műhely, logisztika, irodák és egy bemutatóterem összpontosul a teljesen új létesítményben közel a ŠKODA AUTO gyárához Mladá Boleslav mellett. A ŠKODA Motorsport alkalmazottai ezután egy 1859 m2 iroda és 3844 m2 műhely és raktár területen dolgoznak. Az új létesítmény alapterülete összesen 16400 négyzetméter. Christian Strube, a ŠKODA AUTO Technikai Fejlesztési Vezetője szerint: „Ezzel az új központtal, felkészültünk a jövőbeli kihívásokra. A jobb munkafolyamatoknak köszönhetően, hatékonyabban tudunk fejleszteni és építeni az autókat, illetve még több szolgáltatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek. Múlt évben 200 darab Fabia R5 átadása volt a tervünk világszerte. És megcsináltuk! Monstanáig mintegy 250 FABIA került értékesítésre. Annak érdekében, hogy megőrizzük ezt a lendületet, ezek az új helyiségek ideális alapot nyújtanak Motorosport programunk jövőbeli sikereihez. A ŠKODA Motorsport vezetője Michal Hrabánek hangsúlyozza: „ Ez az új létesítmény mutatja meg igazán a ŠKODA elkötelezettségét az autósport iránt. Ezután még többet tudunk segíteni vevőink kiszolgálásában és folytatjuk a ŠKODA Motorsport sikereit világszerte!” ![]() Kulcsszavak: autósport, Fabia R5, Mladá Boleslav, skoda
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Abu-Dzabi Nagydíj - Hamilton megkoronázta szezonját |
|
2018. november 26.
A már ötszörös világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es idényzáró Abu-Dzabi Nagydíjat, megkoronázva ezzel karrierje egyik legsikeresebb szezonját
|
![]() |
![]() A 33 éves versenyzőnek ez volt az idei 11., és pályafutása 73. futamgyőzelme, Abu-Dzabiban negyedszer állhatott a dobogó felső fokára. A második helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája végzett, harmadikként pedig Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője ért célba A rajtot nagyobb probléma nélkül "túlélte" a mezőny, azonban még az első körben megtörtént a szezon egyik leglátványosabb balesete: Nico Hülkenberg (Renault) csatázott Romain Grosjeannal (Haas), és az egyik kanyarban a Renault jobb hátsó kereke összeért a Haas bal első abroncsával, aminek következtében Hülkenberg autója kétszer megpördült a tengelye körül, s végül fejjel lefelé állt meg a pályát övező gumifalban. A német pilóta sérülés nélkül megúszta az esetet, de a biztonsági autónak a pályára kellett hajtania a mentés idejére. A Safety Car a negyedik körben engedte útjára a mezőnyt, a sorrend a dobogós helyeken Hamilton, Bottas, Vettel volt. A hetedik körben a finn Kimi Räikkönen Ferrarija műszaki hiba miatt a célegyenesben megállt, így a 2007-es világbajnoknak nem sikerült jó eredménnyel búcsúznia az olasz csapattól. A műszaki mentés ideje alatt Hamilton a boxba hajtott kerékcserére, és ötödiknek tért vissza a pályára. ![]() Vettel a 16., Bottas pedig a 17. körben kapta meg a friss abroncsokat, és az élmezőnyben a sorrend nem változott, igaz, ideiglenesen az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull) vette át a vezetést, mivel ő csak a 34. körben állt ki kerékcserére. Vettel a 35. körben utolérte és meg is előzte a hibázó Bottast, ezzel feljött Hamilton mögé a második helyre. Bottast rövidesen Verstappen is beérte, és egy agresszív manőverrel elment mellette, majd a másik Red Bull-lal Ricciardo is lehagyta a finnt. Tíz körrel a leintés előtt Hamilton, Vettel, Verstappen volt az első három sorrendje, s ez a leintésig már nem változott. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso egy 11. hellyel búcsúzott a McLarentől és a Forma-1-től, a 37 éves spanyol pilótának ugyanis ez, pályafutása 312. futama volt az utolsó az F1-ben. A levezető körön Hamilton és Vettel "közrefogta" Alonsót, a három versenyautó egyszerre fordult be a célegyenesbe, ahol aztán mindhárom pilóta gumiégetéssel ünnepelt. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája |
|
2018. november 20.
Az egyik legnagyobb hazai autóversenyző tehetség, Molnár Bendegúz lett az OXXO Hungary Truck Racing Team versenyzője.
|
![]() |
![]() A kétszeres EB győztes, kétszeres angol-bajnok kamionversenyző csapat és új pilótája az év hátralévő időszakát felkészüléssel és új versenykamion építésével tölti, 2019-ben pedig ismét versenybe száll a Kamion Európa-bajnokságban. Újabb mérföldkőhöz érkezett Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, az OXXO Hungary Truck Racing Team. A csapat vezetői, Tökölyi László elnök és Sárosi Brúnó csapatfőnök Molnár Bendegúzt igazolták le a csapat versenyzőjeként. A pilóta érkezésével immár 100%-osan magyar összetételű az OXXO Hungary Truck Racing Team. „Szezon közben több versenyző neve is felmerült. Azért döntöttünk Bendegúz mellett, mert kimagasló tehetsége mellett olyan szellemiséget képvisel, ami egyezik a miénkkel: maximális elkötelezettség a sport és a versenyzés iránt, csapatszellem és szorgalom. Bendegúz és a csapat életében a 2018-as év a felkészülésről szól, hogy 2019-ben a Kamion Európa-bajnokságon minél eredményesebben képviseljük a nemzeti színeket, dobogó közeli helyet elérve” – mondta Sárosi Brúnó, csapatfőnök. ![]() A 20 éves Molnár Bendegúz 2016-ban a Szlovákiaringen zajló Race Star nevű tehetségkutatóban fedezte fel Burkus Egon, a GFS Racing Team tulajdonosa, aki egyben az OXXO Hungary Truck Racing Team utánpótlásprogramjának vezetője is. A fiatal tehetségeknek kiírt versenyen 100 jelölt közül Bendegúz bizonyult a legjobbnak. Fődíja egy teljes szezon volt a Swift Cup Europe sorozatban, amit a szezon végén mindössze 1 pont hátránnyal a második helyen zárt. A következő évben, 2017-ben már nem volt ellenfele: 13 futamból kilencet megnyert, hatalmas előnnyel hódította el a nemzetközi helyszíneken futó széria bajnoki címét. Az üstökösként feltűnt pilótát 2017-ben az Autósport évkönyv szerzői a 12. helyre sorolták a legjobb 50 magyar autóversenyző ranglistáján, a Formula.hu közönségszavazásán pedig az előkelő második helyre szavazták az olvasók. „Hatalmas öröm, hogy egy ilyen nagymúltú csapatban folytathatom a versenyzői pályafutásomat. Megtiszteltetés, hogy elnyertem a csapat vezetőinek bizalmát. Célom, hogy Európa-bajnok lehessek, és ha lehetőség adódik rá, világbajnok” – mondta Molnár Bendegúz. Kulcsszavak: autósport, kamionverseny, Molnár Bendegúz, OXXO Racing Team, Sárosi Brúnó, versenykamion
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz Norbert dobogón végzett Makaóban |
|
2018. november 19.
Harmadik hellyel zárta a 2018-as szezont az utolsó makaói futamon Michelisz Norbert, és Yvan Mullert végig kivédekezve sokat tett csapattársa, Gabriele Tarquini bajnoki címéért.
|
![]() |
![]() Komplett jobboldali futóműcserére volt szükség Michelisz Norbert autóján, amely a második makaói futam balesetében sérült meg az első körben. Bár ezzel az a versenye véget is ért, a BRC Racing Team szerelőinek sikerült a harmadik futamra rendbehozniuk a Hyundait, így felállhatott a második időmérőn megszerzett harmadik helyre a rajtrácson. A második futamhoz hasonlóan ezúttal is jól rajtolt Michelisz, felért a pole pozícióból induló Rob Huff mellé, végül azonban az élre álló Esteban Guerrieri szélárnyékát kihasználva a brit maga mögött tudta őt tartani, miközben a magyar versenyző kivédekezte Yvan Muller előzési kísérletét. Hátulról azonban Jean-Karl Vernay az Audival megelőzte mindkét Hyundait, amivel Norbi a negyedik, Muller az ötödik helyre visszacsúszva folytatta. ![]() A harmadik körben Aurélien Panis autója állt meg rossz helyen, amiért bejött a safety car. A biztonsági autós szakasz után a hatodik körben Muller is segítséget kapott a saját csapattársától: Thed Björk megelőzte Tarquinit, aki ezzel visszaesett tizediknek. Ennek azért is volt jelentősége, mert ezzel az Yvan Muller Racing egyetlen ponttal átvette a vezetést a csapatok bajnokságában a BRC előtt. A 11. körben Vernay beleállt a falba, amivel Michelisz visszaugrott a harmadik helyre. Az utolsó előtti körben a zengős Szabó Zsolt törte össze az autóját, ami miatt bejött a biztonsági autó, és mögötte fejeződött be a makaói harmadik futam, valamint a 2018-as WTCR-szezon. Michelisz Norbert hatodszor végzett dobogós helyen az idényben, és a negyedik pozícióban zárta a bajnokságot. A BRC végül második lett, mivel Tarquinit Björk után Berthon is megelőzte. A bajnokság végeredménye: 1. Tarquini 306 pont, 2. Muller 303, 3. Guerrieri 267, 4. Michelisz 246, 5. Vernay 245, 6. Oriola 245, 7. Björk 242, 8. Huff 242, 9. Vervisch 228, 10. Ehrlacher 204. Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban |
|
2018. november 17.
Michelisz Norbert a rajthoz képest egy helyet javítva ötödik lett a makaói első futamon, miközben csapatemberként segítette BRC-s társát, a bajnoki címért harcoló Tarquinit.
|
![]() |
![]() A makaói első futam rajtsorrendjét az első időmérő végeredménye határozta meg, amelyen Michelisz Norbert ugyan a hetedik helyen végzett, de a rajtrácson a hatodik pozíciót foglalta el, mivel az eredetileg negyedik Yann Ehrlacher-t motorcsere miatt a mezőny végére küldték. Mivel Michelisz BRC Racing Teames csapattársa, a bajnoki éllovas Gabriele Tarquini a második időmérőn csak a 14. helyen végzett, így a második és a harmadik futamokon nehéz lesz számára az erős pontszerzés, a magyar pilótának az első futamon érthető módon segítenie kellett a mögüle induló olaszt, aki a végső győzelemért küzdött a rivális hyundaios csapat versenyzőjével, Yvan Mullerrel. A rajtnál jól jött el Michelisz, aki megelőzte az ötödik helyért Mehdi Bennanit, mögötte Tarquini ugyanígy tett. Ami viszont nem volt jó hír az olasz számára, hogy a harmadik helyről rajtoló Muller átvette a vezetést Rob Huff-fot és Esteban Guerrierit megelőzve. Norbi a megbeszéltek szerint az első adandó alkalommal maga elé engedte Tarquinit, de így is maradt ötödik, mivel Guerrieri visszaesett mögéjük a hatodik helyre a Lisboa-kanyarban. ![]() Még az első körben bejött a safety car, miután Bennani vezetésével több autó összekoccant. Egy körrel növekedett meg emiatt a versenytáv. A folytatásban Michelisz sérült technikával igyekezett feltartani a mezőnyt Tarquini mögött, ugyanis a rajt után egy ütközésben kapott az autója. Közben a második helyre fellépő Jean-Karl Vernay megelőzte az élen haladó Mullert. Az ötödik körben piros zászlós szünet következett, miután Gordon Shedden Audija kötött ki a falban, mögötte pedig feltorlódtak az autók. Miután újraindult a futam, a nyolcadik körben Michelisz mögött Oriola megelőzte Guerrierit, de az argentin hamar visszaszerezte a pozícióját tőle. A leintésig viszont Norbit hiába üldözte a hondás, mert a Hyundai magyarja okosan tartotta őt maga mögött, és szerezte meg az ötödik helyért járó 12 pontot az első futamon. Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! |
|
2018. október 31.
A Peugeot Márka 2018-ban visszatért a magyar ralibajnokságba, pénzdíjas 208 R2 márkakupa szervezésével. FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautókat állított csatasorba, melyhez egységesen a PIRELLI szállította a gumiabroncsokat, a szakmai ellenőrzést pedig a TRT (Tagai Racing Technology) biztosította.
|
![]() |
![]() A sorozat utolsó állomása és egyben a magyar ralibajnokság utolsó 2018-as futama a Nyíregyháza rali, melyet két tapasztalt pilóta részvételével ünnepel a Peugeot márka. Két nagymenő tér vissza a Nyíregyháza ralin – a magyar ralisport legeredményesebb versenyzője, a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, és a kétkerékhajtású kategóriák (F2, S1600) koronázott királya, Bútor Róbert. A Peugeot 208 R2 Rali Kupát az idén hívták életre, és kiderült, hogy van benne perspektíva, a hazai utánpótlás-nevelés egyik alappillére lehet az elkövetkező években. „A Peugeot 208 R2 márkakupa nagyon jó kezdeményezés, és nemcsak azért, mert a futamok végén az első három helyezett pénzdíjat kap, hanem mert egyforma körülmények között versenyez a mezőny, azonos PIRELLI abroncsokkal, azonos feltételekkel – mondta ifjabb Tóth János. – ![]() Ez egy nagyon tiszta sorozat a magyar raliban, így jó lenne, ha jövőre még többen állnának rajthoz a kategóriában. Így jött az ötlet, hogy Bútor Robival mi is rajthoz álljunk a Nyíregyháza ralin, ami nagyon érdekesnek ígérkezik. Számomra azért is, mert két éve nem versenyeztem, arról nem beszélve, hogy versenykörülmények között még nem is vezettem elsőkerekes autót – úgyhogy nagy érdeklődéssel várom a hétvégét. Ráadásul ha a mezőny tagjai leszünk, plusz segítséget tudunk nyújtani a kupa résztvevőinek is…” A verseny azonban verseny – ezt „Janika” is elismeri, mint ahogy azt is, hogy mindenki azért áll oda a rajthoz, hogy minél előrébb végezzen. „Sok minden kell ahhoz, hogy megnyerd egy ilyen kategória versenyét, én őszintén szólva nem tudom, hogy mire számíthatok. Nem hinném, hogy én vagyok ennek a kategóriának a legnagyobb esélyese, de ezúttal nem is ez a lényeg. A Nyírség ralikról egyébként jó emlékeim vannak – nyolc-kilencéves lehettem, amikor apukám elvitt oda, úgyhogy kicsit nosztalgiázom majd a jövő hét végén. Másrészt pedig ez egy hosszú és nehéz viadal lesz – egy kicsit mindenki kizökken majd a megszokott, ORB-komfortzónájából, ami szerintem jó hatással lesz a küzdelemre.” A versenyt jövő hét végén, vagyis november 11-13-án tartják meg Nyíregyháza központtal, pénteken egy városi gyorsasági szakasszal kezdődik a csata, majd pedig hosszú pályák következnek szombaton és vasárnap. ![]() S hogy mit vár az előtte álló versenynapoktól Bútor Róbert? „A Peugeot Márka keresett meg, hogy lenne-e kedvem visszaülni egy R2-esbe, én pedig nagyon megörültem a lehetőségnek, mert mindig kihívás egy kisebb autót vezetni – mondta Bútor. – A célunk az, hogy minél több tapasztalatot adjunk át első kézből a márkakupa fiatal versenyzőinek, ebben a gumiválasztás, a beállítások terén szerzett nagy tapasztalatunk segíthet, és az, hogy jó néhány profi csapattal dolgoztunk együtt korábban, tőlük is sok mindent tanultunk. A verseny maga hatalmas kihívást jelent majd, egyrészt az össztávja miatt – a pécsi IRC-futam óta ez a leghosszabb itthoni verseny –, másrészt ahogy hallom, új pályák is várnak ránk, ami a navigátoroknak is ad pluszfeladatot. És hát… Van az embernek egója is, úgyhogy értelemszerűen megpróbálunk majd nyerni. Nekem van a legtöbb F2-es, illetve S1600-as bajnoki címem, nem lenne jó érzés, ha nem lennénk a mezőny elejében. Eddig összesen egyszer versenyeztem R2-es autóval, 2010-ben Veszprémben, ami egyrészt nagyon régen volt, és murván történt, úgyhogy nagyon új lesz számomra minden. Janinak meg talán még inkább. De ettől is izgalmas. Szeretnék jól és bátran menni, segíteni mindenkinek a gumiválasztás és a beállítások terén. S remélem jó kis harcok, jó kis küzdelmek alakulnak majd ki a kategóriában...” Kulcsszavak: autósport, Bútor Róbert, ifjabb Tóth János, Peugeot 208 R2, rali
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Dobogó után akciódús kilencedik hely |
|
2018. október 29.
Nagy izgalmak és sok oda-vissza előzés után a kilencedik helyen végzett Michelisz Norbert a harmadik szuzukai futamon.
|
![]() |
![]() Vasárnap hajnalban Michelisz Norbert úgy készült a szuzukai versenyhétvégét záró harmadik futamra, hogy nem sokkal korábban megszerezte az első dobogós helyezését a nyári szünet után a WTCR-ben. "Nagyon vissza akartam térni a dobogóra, mert kellettek a pontok. Az utolsó futamon sok múlik majd a rajton, mert nehéz előzni ezen a pályán. Ha túl közel kerülsz az előtted lévőhöz, elhasználod a gumikat és veszítesz a tapadásból. De mindent megteszek, szeretnék további pontokat gyűjteni" - nyilatkozta a Hyundai magyar pilótája a két futam között. A hétvégét záró versenyen a hetedik helyről indult Michelisz Norbert, és a rajt után a külső ívre szorult, így visszaesett a kilencedik helyre. Nem sokkal később az Esteban Guerrierivel való csata közben újabb két helyet veszített. Még mindig az első kör végén jártuk, amikor Norbi Rob Huff elé került, így visszakapaszkodott a pontszerző tizedik helyre. A harmadik körben Pepe Oriola és Yvan Muller összecsapására megérkezett hátulról Michelisz és Huff, ők ketten össze is értek kicsit, amit kihasználva a brit visszaelőzte a magyar versenyzőt. Ezt követően Norbi leszakadt Huffról a 11. helyen, de két körrel később újra ott volt a közvetlen közelében. A hetedik helyen autózó Guerrieri mögött kialakult egy öt-hat autóból álló vonatozás. Ebben a bolyban Norbi hol feljebb lépett, hol hátrébb esett a 9. és a 11. hely között. ![]() A kilencedik körben Michelisz összeért Yvan Muller autójával, aminek következtében a francia kiesett, a magyar versenyzőt pedig Thed Björk és Jean-Karl Vernay is megelőzte, így megint visszaesett a 11. helyre. Hamarosan Norbi azonban visszaelőzte Vernayt, majd miután Pepe Oriola letöltötte a boxutca áthajtásos büntetését, a kilencedik helyet szerezte meg, amivel két pontot gyűjtött. Mivel Muller nem szerzett pontot, Gabriele Tarquini pedig Kevin Ceccon 5 másodperces büntetésének köszönhetően nyert, 40 pontos előnnyel utazik a makaói szezonzáróra az olasz. Plusz a BRC Racing Team kilenc pontos előnnyel átvette a vezetést az YMR előtt. Kulcsszavak: autósport, japán, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! |
|
2018. október 28.
Egy szép előzéssel feljött a dobogós helyekre Michelisz Norbert a második szuzukai futamon, amelyen a harmadik pozícióban intették le.
|
![]() |
![]() Miután a szombati első futamon pont nélkül maradt Michelisz Norbert, a vasárnapi fordított rajtrácsos futamon a negyedik helyről indult magyar idő szerint vasárnapra virradó éjjel három órakor. A rajt után a Hyundai magyar versenyzője maradt a negyedik helyen, és rögtön a futam elején bejött a safety car, mivel Mehdi Bennani meglökte Esteban Guerrierit, aki emiatt a gumifalba ütközött. Tíz körre növekedett a versenytáv a biztonsági autózás miatt. A harmadik kör végén, a célegyenes előtt Michelisz kifékezte Denis Dupont, szép előzéssel lépett fel a harmadik helyre az Audit megelőzve. Ezután rögtön megkezdte a felzárkózást az első két helyen ellépő Rob Huff, Pepe Oriola kettősre, a hetedik kör végére már hat tizedre megközelítette a Cuprát, de az egyenesekben sokat segített a spanyolnak az 50 kilóval könnyebb autója. A kilencedik körben Oriola lecsúszott kicsit az ívről, Michelisz közvetlenül mögé ért, de az előzésre nem volt hely. Hiába tett meg mindent az újabb előzésért, az egyenesekben túl nagy volt a Cupra gyorsaságbeli fölénye, így Norbi maradt a harmadik helyen, és a nyári szünet után először állt fel a dobogóra a WTCR-ben. ![]() Kulcsszavak: autósport, japán, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen |
|
2018. október 08.
Október első hétvégéjén zajlott az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság három záró futama. A 2018-as bajnoki sorozat a jól ismert mogyoródi pályán kezdődött áprilisban, és itt dőlt el a bajnoki címek sorsa most vasárnap.
|
![]() |
![]() A hétvége második futamai Gregor Zsigo magabiztos győzelmével zárult a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának vasárnap délelőtti, hétvégi második versenye. A Hungaroringen zajló megmérettetés második körében a szlovák versenyző jól kapta el a gördülő rajtot, így őrizve meg vezető pozícióját. A tapasztalt pilótának, Bódis Kálmánnak hazai pályáján csupán az üldöző szerepe jutott, de tisztességes helytállással végig megőrizte második helyét. A legjobb Lotusos Balogh Bence állhatott az abszolút dobogó harmadik helyére, azonban kategóriája győzelmét is a zsebében tudhatja. A sorban ismét egy Lotus Exigé-t irányító pilóta Vizin Tamás érkezett a negyedik, a Lotus Cup Eastern Europe második helyével a Seat-os Kismarty-Lechner Gábor előtt. Nyilatkozatok: ![]() Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Nagyon jól jött ki az első kanyarom, a kategóriatársamat gyakorlatilag már ott sikerült megelőznöm. Utána eseménytelen volt a futam, spóroltam a gumikkal a harmadik versenyre. Ugyanígy szeretnék nyerni ott is.” Balogh Bence (Lotus Exige): „Jó versenyen vagyunk túl, Vizin Tomival jót játszottunk. Kálmán hideg slickkel kicsit feltartott minket, kellett egy kis idő mire megmelegítette. Szerencsére egy kicsit meg tudtam lógni, ami így az év végén különösen jó levezetés. Nagyon boldog vagyok, hogy ebben az évben megnyertem az Európa Kupát.” Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Itt vagyok a célban, ami a tegnaphoz képest már nagy eredmény, amit köszönök a csapatomnak. Az utolsó helyről indultam, ami nem volt jó érzés, de próbáltam koncentrált lenni, és gyorsan átmenni a mezőny végén. Igyekeztem Csabit gyorsan utolérni, ami a második kanyarra sikerült is. Egymásra vigyázva megelőztem, és gyorsan felzárkóztam Egonra. Itt kezdődött egy élet-halál harc, ami ízig-vérig autóverseny volt, egy fair csata, aminek minden percét élveztem. Egy tervezett előzéssel végül sikerült megelőznöm, aminek nagyon örülök.” Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „Azt gondolom, hogy ma is egy izgalmas futamon vagyunk túl, bár a végére kissé elszakadtunk egymástól. Most több volt itt a lekörözés, ami megrostálta a mezőnyt, mert mindig figyelni kellett a kék zászlót, mindig jött valaki, ezért nem tudtunk akkora figyelmet szentelni egymásnak, nem lett késhegyre menő harc, mint tegnap. Az első pár körben azonban jó kis márkakupás élményeket szereztünk.” ![]() Nyilatkozatok: Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Jól éreztem magam a mai első versenyen is, futottam a saját versenyemet. Ugyanaz történt, mint tegnap, mint ahogy egész évben is… Elfogadtuk, tudjuk azt, hogy hányadán állunk, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, folyamatosan gyorsulunk, fejlődünk, ez az, amihez mi magunkat mérjük. Van egy kis fékproblémánk, amivel igazából már régóta küszködünk, emiatt nem teljesen komfortos az autó.” Az Int. Suzuki Cup Europe vasárnapi első futamát nagyszerű versenyzéssel a nyolcadik helyről rajtoló Molnár Bendegúz nyerte. Molnár a tizenöt körös verseny nyolcadik körében megelőzte az élről induló Nagy Benjámint és onnantól kezdve csak növelte előnyét. Nagy Benjámin végzett tehát a második helyen, mögé pedig Körmöczy Balázs jött fel a harmadik helyre. A futam harmadik helyezettje végül hivatalosan az ötödik helyen befutó Bernula István lett, mert Körmöczy Balázs 27 másodperces büntetést kapott. ![]() Molnár Bendegúz: „Nagyon jó volt. Megtaláltuk az autónak azt a hibáját, amivel egész évben gondunk volt. Igazából egy csatlakozó volt kontakthibás. Tegnap még a verseny előtt is kidobta ezt a hibát, de most kicseréltek néhány alkatrészt. Már a második kanyarban harmadik voltam, onnan pedig kicsit taktikáztam, nem akartam az előttem lévőket azonnal megelőzni. Azt próbáltam felmérni, hogy hol vagyok gyorsabb. Amikor úgy láttam, hogy itt az idő, megelőztem az előttem haladót és meg is tudtam tartani a helyemet. Nagyon boldog vagyok.” Nagy Benjámin: „Az első körökben kicsit elmentem a többiektől, utána Bendi feljött rám. Nagyon szoros csatát vívtunk. A verseny végéig tartani tudtam a helyet, a végére feljöttek a többiek, izgalmas verseny volt.” Körmöczy Balázs: „A rajtnál nagyon beszorultam a többiek közé, így mindig középen voltam. A vége felé mindenkinek el volt már kopva a gumija és túl voltak melegedve a fékjeink, de szerencsére előrébb tudtam menni.” A hétvége harmadik, egyben záró futamai Az Int. Suzuki Cup Europe harmadik futamán kavargós rajt után Lengyel Ádám rajt-cél győzelmet aratott. Az élmezőny végső sorrendje tulajdonképpen már az első kör végére kialakult, az élen Lengyellel és egymással Bernula István és Molnár Bendegúz vívott nagy csatát. A negyedik helyen végig Vincze Ádám autózott, mögötte Körmöczy Balázs és Nagy Benjámin futott be az ötödik és hatodik helyre. ![]() Bernula Istvánt a verseny vége után diszkvalifikálták ezért a végső sorrend a következő lett: Lengyel Ádám, Molnár Bendegúz, Vincze Ádám. Lengyel Ádám: „A Suzuki Swift kupában a harmadik versenyen elért győzelmem teljesen váratlanul ért. Nagyon örülök neki, ez volt életem olyan első abszolút győzelme, amikor én értem be az első helyen.” Gregor Zsigo a harmadik futamgyőzelmet is bezsebelte a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának évadzáró viadalán. Bódis Kálmán rutinos pilóta lévén is, most csak a második helyet tudta kibérelni magának. A harmadik helyen a most Seat Leónt kormányzó Kismarty-Lechner Gábor végzett. Nyilatkozatok: Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Az ob kistúrában sikerült megszerezni az abszolút második helyet, a díjátadón jár majd érte a kupa, nagyon örülök neki.” Vizin Tamás (Lotus Exige): „Kalandos volt a mostani verseny, kaptam egy drive through büntetést, a rajtnál lehetett valami. Volt miért rohanni, jó volt.” ![]() Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Összejött a magyar bajnoki cím. 2017-ben is a bajnokság feléig esélyes lettem volna a bajnoki cím megszerzésére, de akkor a slovakiaringi balesetnél minden reményem elszállt, ennek ellenére becsülettel végigcsináltam. Idén minden úgy jött össze, ahogy terveztem, sikerült az összes futamot megnyernem, fordított rajtrács ellenére is. Talán egy kicsit hiányoltam a tavalyi srácokat, akikkel nagyon nagyokat mérkőztünk, de ettől ez még egy bajnoki cím, aminek nagyon örülök. Az endurance-ban is nyerni tudtunk Tóth Csaba csapattársammal, nagyon sikeres szezonon vagyunk túl, már most várom a 2019-es idényt.” Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „2005-ben voltan utoljára magyar bajnok, de ez az év rendkívüli, hiszen ralikrosszban és a gyorsasági szakágban is sikerült a bajnoki cím. Az utolsó verseny örömautózásnak indult, azonban az egyik lekörözésnél egy kicsit rosszul jött ki az ütem, sajnos megütöttem az autó alját. Felmerült, lehet megsérült az olajdekni, mert jó büdös lett az autóban, kijöttem, a szerelők átnézték az autót. Visszaengedtek, mert nem sérült az autó alja, így az utolsó helyről nagy munkával visszajöttem a második helyre.” Laczkó Levente (Hankook E30 Racer Cup): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem, kár, hogy Gyurit nem tudtam test-test elleni küzdelemben megverni. Tegnap megpróbáltuk, akkor ő fölényeskedett, most azonban én nyertem.” A He-Do Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság idei utolsó formaautós futamán Rónai Tamás ebben az idényben másodszor, futamgyőzelmet aratott. A verseny első harmadában még Magyar János állt az élen, majd Rónai átvette a vezetést és az utolsó, tizenhatodik körben 0,9 másodperces előnnyel nyerni tudott. A harmadik helyen Pénzes Attila futott be. Nyilatkozatok: Magyar János (Tatuus Honda): „Az utolsó versenyen is a pole pozícióból indultam, amit meg tudtam tartani, majd a verseny háromnegyed részénél, a kuplungom elkezdett rendetlenkedni. Nem tudtam rendesen váltani, próbáltam úgy segíteni a technikát, hogy a fordulatszámot figyeltem, hogy visszahűljön. Igaz csak a második helyen, de be tudtam hozni az autót a célba, ami a bajnoki címet jelentette.” Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen |
|
2018. október 08.
Október első hétvégéjén zajlott az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság három záró futama. Napsütésben, némi szélben 49 versenyző sorakozik fel több kategóriában a rajtvonalnál a hétvége folyamán. A 2018-as bajnoki sorozat a jól ismert mogyoródi pályán kezdődött áprilisban, és itt dől el a bajnoki címek sorsa most vasárnap.
|
![]() |
![]() A küzdelmek szokás szerint az időmérő edzésekkel kezdődtek szombaton. A reggeli első időmérőn a túrások mellett a Hankook Racer Cup és a Lotus Kupa versenyzői hajtottak a pole pozícióért. A nagy túraautók kategóriájában a szlovák Gregor Zsigo lett a leggyorsabb BMW-jével, míg a Lotusok versenyében Balogh Bence teljesítette legjobban a 4381 méteres távot. A kis túraautósok között Gerencsér Dávid érte el a legjobb időt. A Hankook Racer Cup versenyzői közül a bajnoki címre hajtó Makai Györgyé lett az első rajthely. A formaautósoknál a bajnokságban jelenleg második helyen álló Rónai Tamás indulhat az élről. Vele egy sorba a bajnokságban vezető Magyar János került. Magyar számára nagy a tét, a hétvégén megvédheti bajnoki címét. A Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának versenyével indult a háromfutamos, bajnoki záró hétvége. A népes mezőny egy roppant színes és izgalmas viadallal nyitott, ahol Safety Car-os megmérettetésen a pole pozícióból induló „nagytúrás” Gregor Zsigo rajt-cél győzelmet aratott, a szintén BMW-t kormányzó Bódis Kálmán előtt. ![]() A Lotusok versenyének győztese Vizin Tamás volt, aki csupán egy hajszállal előzte meg a második helyen végző riválisát, Balogh Bencét. A Lotus Cup Eastern Europe dobogójának harmadik fokára Sánta János állhatott. Nyilatkozatok: Vizin Tamás (Lotus Exige): „Alapvetően nekünk ez már levezetés, mert a szezonon, az Európa-bajnokságon túl vagyunk. Nagyon jól éreztem magam. A rajt szerencsére jól sikerült, az döntötte el tulajdonképpen a meccset. Pici szerencsém is volt, Bencével csak az utolsó két körben értünk össze és csatáztunk igazán nagyot. Ha ezt elkezdjük a második-harmadik körben, nem biztos, hogy bírom a végéig.” Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „A futam egy nagyon izgalmas és küzdelmes verseny volt, de így hogy egy korrekt csatában sikerült az autót karcmentesen behoznom, azt gondolom, hogy megérkeztünk egy olyan sorozatba, ami a korrektségről és az igazi versenyzésről szól. Boldog vagyok, mert a sorozat visszahozta azt az érzést, amiért egy márkakupa létrejött, köszönettel a Hankooknak, hogy idén ezt megvalósította. Vezetem a bajnoki tabellát, igaz csak pár ponttal Laczkó Lehel előtt, azonban jelen pillanatban ő a ralikrossz bajnokságban versenyez, így nagy valószínűséggel nem lesz olyan nagy feladat behúzni a bajnoki címet, bár a többiek bonyolítják a hétvégémet…” ![]() A formaautósok hétvégi első versenyét a bajnokságban vezető Magyar János nyerte. A verseny egyharmadáig Rónai Tamás állt az élen, de Magyar ügyesen megelőzte, és tartotta a helyét a célig. A harmadik helyet Hefler Róbert szerezte meg. Nyilatkozatok: Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Egy jó rajtot követően, négy erős kör következett, ami után sajnos meg kellett válnom az első helytől. Egy-két körön keresztül még ott tudtam maradni, aztán folyamatosan nőtt a hátrányom, nem is nagyon fűztem nagy reményeket a futamhoz, mert tisztában voltam a motorerő-hátrányunkkal, amennyire lehet, azért nyomjuk neki.” Az Int. Suzuki Cup Europe hétvégi első versenyén Bernula István a negyedik körben átvette a vezetést Molnár Bendegúztól és megnyerte a futamot. Mögé az ötödik körben a bajnokságban vezető lengyel Jan Antoszewszki zárkózott fel, Molnár végül megmaradt a harmadik helyen. A nyolcadik körben Együd Gábor nekiment a korlátnak, autóját a tizedik körben hozták ki, ez rövid Safety Car-os szakaszt hozott a tizennégy körös versenyben. ![]() Nyilatkozat: Az Endurance Bajnokság egy órás futamát harminc kör megtétele után a Gregor Zsigo- Jakubik Lubomir kettős nyerte, 1:01:53.0-ás idővel. A második helyen a Seat Leont irányító Tóth Csaba- Kismarty-Lechner Gábor ért célba, csupán két tized másodperccel megelőzve a boxutcából rajtoló Bódis Kálmánt. Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 799 | Megjelenítve: 91 - 100 |