Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 131 - 140
Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!

Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!

2018. június 19.
Újra dobogós helyen végzett a 2018-as Kamion Európa-bajnokságon az OXXO Hungary Truck Racing Team.
Részletek

Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja!

A magyarok kamionja, Jázmin és pilótája, Ryan Smith a hétvégi, hungaroringi versenyhétvége négy futamából egyen másodikként ért célba.

Hazai pályán, a Hungaroringen ért el újabb sikert Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, a kétszeres EB győztes, kétszeres angol bajnok, OXXO Hungary Truck Racing Team. A június 16-17-i versenyhétvégén Ryan Smith pilóta másodikként ért célba a csapat piros-fehér-zöldre festett kamionjával, Jázminnal.

A Kamion Európa-bajnokság május 27-én indult Misanoban, ahol a magyar csapat azonnal futamgyőzelemmel nyitotta a szezont. A bravúros kezdést a kétszeres angol bajnok Ryan Smith az EB második állomásán, a Hungaroringen egy második hellyel folytatta.

- Minden versenyen úgy indulok el, hogy bizonyítsak, ám most minden eddiginél jobban szerettem volna. Nem véletlen, hiszen a Hungaroring számomra hazai pályának számít, érzelmi szempontból a legfontosabb futam a sorozatban. Az első, szombati nap nem alakult szerencsésen, de sem én, sem a csapat nem adta fel. A vasárnap a mi napunk lesz! – bíztatott mindenki, és igazuk lett! A második hely, ráadásul itt a Hungaroringen, óriási boldogsággal tölt el – mondta Ryan Smith.

 A 2018-as Kamion Európa-bajnokság június 30-án folytatódik Németországban, a Nürburgringen.

Ismét dobogós helyen végzett a magyarok kamionja! 
 
Kulcsszavak: autósport, hungaroring, kamionverseny, OXXO Racing Team, Ryan Smith, versenykamion
 
Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Indul a 2017-es Dakar Rali, a MINI készen áll Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Folytatódnak a fejlesztések: új motor-elektronikát tesztel Nogaroban Kiss Norbi! Öt magyar versenyző indul a hétvégén a Hungaroringen a WTCR idei szezon második állomásán Öt magyar versenyző indul a hétvégén a Hungaroringen a WTCR idei szezon második állomásán A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei
 
Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

2018. június 19.
Alig egy hónappal a Magny-Cours-ban futott pályacsúcsot követően ismét nagyot villantott a Honda Civic Type R.
Részletek

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

A nagy teljesítményű hot hatch ezúttal a belga Spa-Francorchamps íveit fűzte páratlan gyorsasággal, ahol 2 perc 53,72 másodperces eredményével minden idők legfürgébb fronthajtású autójának bizonyult. Volánjánál a FIA WEC sorozat LMP2 osztályának világbajnoka, Bertrand Baguette ült, aki jelenleg a Nakajima Racing színeiben, egy Honda NSX-GT-vel versenyez a japán Super GT szériában.

A 7004 méteres Spa-Francorchamps a sorozat egyik leghosszabb és legnehezebb pályája. Végtelennek tűnő, elképesztő tempójú egyeneseit villámgyors ívek és lassú, technikás kanyarok szabdalják, valamint a jelentős szintemelkedések, illetve -csökkenések is megnehezítik a pilóták dolgát. A gyorsulás és végsebesség tekintetében egyaránt kategóriaelső Civic Type R-nek ez az optimális környezet, ahol messze átlagon felüli képességeit a fordulókban és a nagy sebességű szakaszokon is kihasználhatta Baguette.

Az összetett aerodinamikai csomag nyújtotta kiváló teljesítmény ugyancsak nagyban hozzájárult a sikeres rekordöntéshez, ami nem csoda, hiszen a Civic Type R szinte teljesen sík padlólemez-borítással, légfüggönyt generáló orr-résszel, karcsú hátsó szárnnyal és hatékony diffúzorokkal gördül ki a gyárkapun. Ha a pilóta aktiválja a +R üzemmódot, az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlése feszesebbre állítja a futóművet, így az autó még gyorsabbá válhat a pálya olyan kritikus részein, mint a híres Eau Rouge kanyar vagy a Kemmel egyenes.

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

A rekorddöntést követően Bertrand Baguette elmondta: „Mikor elsőkerék-hajtású kocsit vezet az ember, mindig alulkormányozottságra számít, de a Civic Type R hihetetlenül kiegyensúlyozott autó. A kiszámíthatóság és a kormány nyújtotta pontos visszajelzések roppant magabiztossá teszik az embert, különösképp +R üzemmódban. Nagy előny, hogy a karosszéria roppant merev, és igazán fejlett felfüggesztés kapcsolódik hozzá.

A hátsó futómű nemes egyszerűséggel atombiztos, az első pedig hihetetlen tapadást garantál, szabályosan falja a kanyarokat. Az aerodinamikai csomagnak főként nagy sebességnél van jelentősége, és bizony remekül teljesít, végsebesség közelében is kiváló a tapadás.

Nekem, mint autóversenyzőnek egyértelmű volt, hogy a Type R versenypályára született, az viszont engem is meglepett, milyen kezes és kényelmes hétköznapi használat során. Jól esik beülni, és az átlátható karosszériának, illetve a kevés holttérnek köszönhetően egyszerű és biztonságos a közlekedés.”

A Civic Type R előző generációja 2016-ban ejtette ámulatba a motorsport szerelmeseit és a vásárlóközönséget a Spa-Francorchampson. Belga pályacsúcsa nem az egyetlen volt abban az évben, Estorilban, a Hungaroringen és Silverstone-ban szintén javított a legjobb köridőn.

Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge

A 2018-as Type R Challenge ugyancsak ezeken a pályákon folytatódik majd, így igencsak izgalmas nyárnak nézünk elébe, pláne, hogy csupa sztárpilóta vezeti majd a Civicet. A csapat legnevesebb tagja egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (Egyesült Királyság) lesz, aki jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX-GT-vel. Mellette sorakozik fel a WTCR-ben induló Tiago Monteiro (Portugália) és a BTCC-legenda Matt Neal (Egyesült Királyság).

A Spa-Francorchampson elért eredmény az új Honda Civic Type R harmadik sikere, tudniillik, 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperces csúcsot futott – a fronthajtású szériaautók mezőnyében – a Nürburgring Nordschleifén, a múlt hónapban pedig 2 perc 01,51 másodperc alatt gyűrte le a Magny-Cours-i aszfaltcsíkot, s ezzel ismét kategóriaelsőséget szerzett.

Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategóriájában az elsőkerék-hajtásúak között a legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője.

A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a minden ízében megújult, tizedik generációs Civic fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.
Kulcsszavak: autósport, Civic Type R, honda, Type R Challenge
 
Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Örömünnep a Hyundai-nál! Örömünnep a Hyundai-nál! Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge 48. Mecsek Rallye A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből
 
Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

2018. június 15.
Besenyei Péter, Geszti Péter, Kemény Dénes, Polgár Judit, Andy Vajna – csak néhány név azok közül, akik szerepelnek az OXXO Hungary Truck Racing Team, „A győzelem művészete” című kiadványában.
Részletek

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

A könyvben 13 híresség mondja el gondolatait a győzelemről, a szerzők emellett bemutatják a kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol-bajnok csapat 10 évét. „A győzelem művészete” a Kamion Európa-bajnokság magyar futamára jelenik meg.
 
Formabontó kiadványt fog megjelentetni Magyarország egyetlen kamionversenyző csapata, az OXXO Hungary Truck Racing Team.  A kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol-bajnok csapat „A győzelem művészete” címmel olyan igényes kivitelezésű albumot állított össze, melyben a sport, az alkotóművészetek, a társadalmi- és üzleti élet területén tevékenykedő közéleti személyiségek mondják el gondolataikat a kimagasló emberi erőfeszítések mögött rejlő győzni akarásról.

A felkért személyiségek győzelemmel kapcsolatos gondolatai mellett egy-egy saját környezetükben készült portréfotó is helyet kap. A győzelem művészetében szerepel Badár Sándor, Besenyei Péter, Csipes Tamara, ef Zámbó István, Geszti Péter, Kemény Dénes, Kótai Misi, Pistyur Imre, Polgár Judit, Stefano Favaro, Szabó Bence, Tóth Vera és Andy Vajna is.

Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé

- A versenysportban eltöltött éveink alatt sikereket, kudarcokat, örömöt és nehézségeket egyaránt megéltünk, miközben töretlenül, mindvégig a győzelem, az első pozíció megszerzése hajtott minket. Hitvallásunk szerint a győzelemre való törekvés ugyanakkor nem öncélú tevékenység: a győzelem művészete az önmegvalósításnak és egyéni képességeinknek a világ javára fordításának művészete. Könyvünkhöz hasonló filozófiát valló személyiségeket kértünk fel, hogy mondják el gondolataikat. Büszkék vagyunk rá, hogy elfogadták a felkérésünket – mondta Tökölyi László, az OXXO Hungary Truck Racing Team elnöke.
 
A könyv a fentiek mellett bemutatja a kamionversenyző-csapat 10 éves munkáját, eredményeit és az ezek mögött álló szakembereket, versenyzőket is.
 
„A győzelem művészete” című könyv megalkotásának nem titkolt célja ugyanis, hogy a szereplők személyes gondolatainak bemutatása mellett a szerzők méltó kiadványban hagyjanak lenyomatot a kamionversenyző szakágról, amely igazi magyar sikertörténet, és amely bátran odatehető más magyar vonatkozású világsiker mellé.
 
A könyv a Kamion Európa-bajnokság magyar futamán, a Hungaroringen június 16-17-én megrendezésre kerülő versenyhétvégén jelenik meg.



Kulcsszavak: autósport, kamionverseny, OXXO Racing Team, versenykamion
 
Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Magyar versenyzővel rajtol hétvégén a GT4 Európa Bajnokság! Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián Sártengerben szerezte meg az EB bronzérmet Szabó Krisztián Közéleti személyiségek álltak a magyarok kamioncsapata mellé Szalayék az élen
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

2018. június 13.
A jövő héten (június 16-17.) zajló Le Mans 24 órás versenyen a Ford Chip Ganassi Racing csapat minden eddiginél komolyabb kihívásra készül. A GTE Pro géposztályban – ahol a Ford GT is versenyez – most a világ 17 legjobb GT-gépe és a sportág 51 leggyorsabb pilótája gyűlik össze, vagyis a csapat minden eddiginél keményebb küzdelemre számíthat.
Részletek

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A Ford Chip Ganassi Racing magabiztosan tekint erre kihívásra, hiszen az idei szezon immár a Ford GT versenyprogram harmadik éve, amelyből az első, 2016-os Le Mans futamot győzelemmel, a 2017-es versenyt pedig egy második helyezéssel tette emlékezetessé a csapat.

“Nagyon jó érzés látni, hogy Le Mans-ra minden évben összegyűlik mind a négy autónk, hogy közös csapattá kovácsolódva versenyezzenek,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója.

“Le Mans mindig is a legizgalmasabb esemény, ám most e téren is sikerült szintet lépni, hiszen sosem volt még ilyen népes és kemény a mezőny. Már alig várjuk, hogy összemérhessük erőnket a Ferrari, a Porsche, az Aston Martin, a Corvette és a BMW legjobbjaival. Pontosan ez az, amiért érdemes versenyezni.”

Le Mans vastag betűkkel szerepel Chip Ganassi versenynaptárában, aki idén is elszánta magát, hogy győzelemre viszi a Fordot.

“Ez az a futam, amit lehetetlen kihagyni,” nyilatkozta Ganassi. “Ez a verseny mindent megtestesít: a legendás francia pályán rendezett hosszútávú futam a világ egyik leglátványosabb motorsport-eseménye. Aki itt győzni tud, az már elmondhatja magáról, hogy elért valamit. Itt gyűlnek össze a világ legjobb pilótái, csapatai és autógyártói. Már alig várom, hogy újra győzni lássam az autóinkat!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

A 66-os rajtszámú gép pilótái, Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) már a FIA Hosszútávú Világbajnokság nyitó futamán, Spa-ban megszerezték első győzelmüket. Az elmúlt két évben nem voltak ugyan túl szerencsések Le Mans-ban, de remélhetőleg Spa most azt jelzi, hogy fordul a szerencse.

A 67-es számú Ford GT legénységét Andy Priaulx (GB) és Harry Tincknell (GB) alkotja, akikhez most az Indycar sztárja, Tony Kanaan (BRA) csatlakozik. A trió egyértelműen a dobogó legfelső fokát célozza meg.

A 68-as rajtszámú gép pilótái már idén is begyűjtöttek egy dobogós helyezést, és ők azok, akik történelmet írtak 2016-ban, győzelemre vezetve a Fordot, amikor a márka visszatért Le Mans-ba, Joey Hand (USA), Sébastien Bourdais (FRA) és Dirk Müller (GER) mindennél jobban vágynak arra, hogy most ráduplázzanak erre az eredményre.

A 69-es számú Ford GT pilótái a lehető legjobban kezdték a 2018-as idényt, győzelmet aratva a Rolex 24 Daytona futamon. Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) és Scott Dixon (NZ) kiválóan felkészültek egy újabb 24 órás versenyre.

A Ford GT-k összes pilótája pontosan tudja, mi a dolga Le Mans-ban. Most néhány mondatban összefoglalják az elmúlt két év tapasztalatait és az idei futammal kapcsolatos gondolataikat.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#66 FORD GT: “Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!” (Olivier Pla)

“Az első Le Mans-i évünk kemény volt a 66-os rajtszámú GT-vel, mert két kört is veszítettünk a bokszutcában, ahol cserélni kellett az ajtó világító panejét,” mesélte Olivier Pla. “Ugyanolyan tempóban autóztunk, mint a többi Ford, így nem véletlen, hogy a késlekedés miatt lecsúsztunk a dobogóról. A második évben egészen hajnali egy óráig jónak tűnt a dolog, de akkor meghibásodott a hátsó futómű, ami majdnem hét kör hátrányt jelentett.

A harmadik évben ugyanaz a célunk, ami eddig: győzni akarunk! A GTE Pro mezőnye még sosem volt ilyen erős, így hihetetlenül nehéz lesz nyerni. De erős csapat vagyunk, erős autóval és remek pilótákkal. Nem kell más, mint hogy mindent tökéletesen csináljunk, és hogy legyen némi szerencsénk. Minél többet teszünk bele, annál jobbak leszünk!”

#67 FORD GT: “Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember.” (Andy Priaulx)

“2016-ban, a Ford első Le Mans futamán akadtak nehézségeink: a rajtrácson elromlott a váltó, így a versenyünknek már majdnem azelőtt vége szakadt, hogy egyáltalán elkezdődött volna,” emlékszik vissza Andy Priaulx. “A második év viszont remekül sikerült, mert jó iramot diktáltunk, és az utolsó körben a szerencse is segített, így végül második helyezettek lettünk.

Az idei év keménynek ígérkezik, de éppen így szép nyerni. Nagyon szeretnék a dobogó legfelső fokán állni Le Mans-ban, hiszen már van itt egy harmadik és egy második helyezésem, pár éve pedig a 24-ből 23 órán át én autóztam az élen. Lesz itt még 16 másik GTE Pro versenygép, és mindegyikhez három pilóta, akik mind ugyanezt mondják, úgyhogy izgalmas lesz a dolog! Le Mans-ban mindig tanul valami újat az ember. Ez egy olyan verseny, amire nagyon fel kell készülni. Ez már az ötödik itteni futamom, és minden évben egyre jobbak az eredményeim, de még így sem könnyű!”

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

#68 FORD GT: “A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk.” (Joey Hand)

“Az első év emlékezetes marad számomra, hiszen győztünk. A Ford lenyűgöző történelmet írt Le Mans-ban, és ebben mi is szerepet kaptunk. Beírhattuk a magunk fejezetét ebbe a történelemkönyvbe, ami elég komoly dolog; amikor majd megöregszem, és nem vezetek többé, ez a fejezet még mindig ott lesz. Tavaly nem volt esélyünk a győzelemért autózni, ezért idén mindent megteszünk azért, hogy mi nyerjünk. Ráadásul az ember sosem tudhatja, hányszor állhat még életében rajthoz Le Mans-ban, ezért aztán minden lehetőséget ki kell használni.

A csapat évről évre jobb, és ha az ember jól érzi magát, az a teljesítményén is látható. Ma már többet tudunk erről a futamról, mint kezdetben: tudjuk, mit hol találunk, hogyan működik a gépátvétel, szóval rutinosabbak lettünk. És minél magabiztosabb az ember, annál kevésbé izgul azon, hogy mi lesz pár perc vagy pár óra múlva. Mindig is azt vallottam, hogy a jó eredményhez jó közérzet és magabiztosság kell.”

#69 FORD GT: “Úgy gondolom Le Mans mindig tartogat valami sosem látott meglepetést.” (Ryan Briscoe)

“Az első év hihetetlen volt: kezdő csapatként is nagyon kemény iramot diktáltunk, végül pedig a dobogóra álltunk – szinte szürreális érzés volt. De emlékszem a második évre is, amikor nem volt elég a teljesítményünk a győzelemhez, így aztán idén újra győzni akarunk! Az első évben elég magasra került a mérce, így ami ez alatt marad, többé nem elfogadható. Az idényt mindenesetre sikerült remekül nyitnunk, hiszen a Daytona 24 futamot megnyertük, és a 66-os autónk is másodikként ért célba.

A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban

“Már harmadik éve jövök el ide Le Mans-ba, de még mindig ugyanolyan érzés. Mindig ugyanúgy viszonyulok ehhez a futamhoz, ahogy a felkészülés is ugyanaz, és minden más is. Nem tudok relaxáltan hátradőlni, és azt mondani magamnak: nyugi, már harmadik éve csinálod! Szerintem La Mans – mint minden komoly verseny – mindig képes valami sosem látott meglepetéssel előrukkolni, nekünk pedig számítanunk kell erre. Az első év hihetetlen volt: a várakozás, az 1966-os győzelem ötvenedik évfordulója, a Ford visszatérése a hosszú kihagyás után… Emlékszem, milyen különleges érzés volt ez az egész.”

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT, Le Mans
 
A Ford felkészült egy minden eddiginél keményebb 24 órás futamra Le Mans-ban A korábbinál kevesebbet fogyaszt a Ford Mondeo Super Racing Festival a Hungaroringen Super Racing Festival a Hungaroringen Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban
 
Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

2018. június 04.
Marco Wittmann, a BMW német pilótája nyerte meg a német túraautó-bajnokság (DTM) mogyoródi versenyhétvégéjének vasárnapi futamát, amelyet súlyos sérülés árnyékolt be.
Részletek

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült

A viadal elején hirtelen nyári eső zúdult a pályára, így a versenyzők kimentek az esőgumikért. A boxutcában azonban a rendkívül csúszóssá vált talaj miatt megnőtt a féktáv, három autó is nekicsapódott a falnak. A balesetveszély miatt félbe kellett szakítani a versenyt, amely mintegy 15 perc után folytatódott.

A rendezők arról tájékoztatták az MTI-t, hogy az eset során három személy sérült meg. Egyikük, egy sportbíró súlyos lábsérülést szenvedett, de állapota nem kritikus. Őt másik két - közepesen súlyosan sérült - személlyel további kezelésre kórházba szállították.

A sorozat honlapja szerint a futamgyőztes Wittmann mögött a szintén BMW-s német Timo Glock, valamint az osztrák Philipp Eng végzett a második, illetve a harmadik helyen.

A szombati versenyen a brit Paul Di Resta (Mercedes) diadalmaskodott, az osztrák Lucas Auer (Mercedes) és a svájci Nico Müller (Audi) előtt.

Eredmények:

1.Marco Wittmann (német, BMW) 1:17:50.129 óra
2. Timo Glock (német, BMW) 5.870 másodperc hátrány
3. Philipp Eng (osztrák, BMW) 13.457 mp h.
   
Az élcsoport: 1. Glock 90 pont, 2. Gary Paffett (brit, Mercedes) 79., 3. Di Resta (brit, Mercedes) 67

Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült
Kulcsszavak: autósport, DTM, hungaroring, Marco Wittmann
 
Elhunyt Niki Lauda Elhunyt Niki Lauda Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a "Svédország Rally"-t Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitót Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Negyedik alkalommal áll rajthoz Michelisz Norbert Szlovákiába Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója
 
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

2018. május 29.
2018. június 1-3. között a Hungaroring ad otthont a Német Túraautó Bajnokság harmadik versenyhétvégéjének, amelyen a BMW a pilóták közötti pontverseny éléről, egy múltbéli futamgyőzelem és hat dobogós helyezés tapasztalatával várhatja a rajtot.
Részletek

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye idén először érkezik külföldi helyszínre: a Hockenheimringen megrendezett szezonnyitó és a lausitzringi második felvonás után a Hungaroring ad otthont a 2018-as szezon harmadik versenyhétvégéjének. Az első négy megmérettetés után továbbra is Timo Glock vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 72 ponttal. Az ötödik futam előtti állás szerint a BMW második legeredményesebb pilótája a sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann, aki a pilóták közötti pontverseny hetedik helyéről folytatja a küzdelmet. Az első két versenyhétvégén Timo Glock összesen egy futamgyőzelmet, egy második helyezést és egy harmadik helyet zsebelt be, miközben már Marco Wittmann és a DTM-újonc Philipp Eng nevéhez is fűződik egy-egy dobogós helyezés.

A Hungaroring 4 381 méter hosszú aszfaltcsíkja, amely kiválóan fekszik a BMW versenyautóinak, sorozatban ötödik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. A mogyoródi versenypályán eddig hét alkalommal rendeztek DTM-futamot, a bajor prémiumgyártó összesen egy futamgyőzelmet és hat dobogós helyezést ünnepelt itt.

A BMW Motorsport igazgatójának, csapatfőnökeinek és DTM-pilótáinak nyilatkozatai a hungaroringi versenyhétvége előtt
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

„A hockenheimringi és a lausitzringi versenyhétvége izgalmakban, drámában és érzelmekben bővelkedett. A Német Túraautó Bajnokság 2018-as szezonja nem is indulhatott volna ennél jobban. A következő fordulónak a Hungaroring ad otthont, ahol biztos vagyok benne, hogy a rajongók újabb lélegzetelállító futamok szemtanúi lesznek. Rendkívül erős hátszéllel érkezünk Magyarországra, miután Timo sikeresen megvédte első helyét a pilóták közötti pontversenyben, a szezon eddigi futamain pedig legalább egy BMW-pilóta mindig a dobogón állt. A Hungaroring mindig is nagyon passzolt nekünk, így a célunk nem más, mint hogy minél több pontot hazahozzunk.”

Stefan Reinhold, a BMW RMG csapat főnöke:

„A Hungaroring mindig is feküdt nekünk. Az első két versenyhétvége után pedig most még eltökéltebbek vagyunk. Meg akarjuk őrizni Timo és Marco előkelő helyezését, Augusto-val pedig újabb sikereket célzunk meg. Eközben mind tisztában vagyunk vele, hogy a siker hullámait meglovagolva rendkívül keményen kell dolgoznunk azon, hogy megőrizzük ezt a pozíciót.”

Marco Wittmann, a 11-es rajtszámú BMW Driving Experience M4 DTM német pilótája:

„Imádom a Hungaroring vonalvezetését. Nagyon technikás pálya, ugyanakkor rendkívül gyors is. A Hungaroringen mindenféle kanyar megtalálható, a magyar rajongók pedig egyszerűen fantasztikusak. 2014-ben megnyertem az ottani futamot, meleg szívvel gondolok vissza arra a meccsre. Az utóbbi időben azonban sok minden változott és a verseny is összetettebb lett, de mindezek ellenére nagyon várom a mostani hétvégét. A lausitzringi dobogó hatalmas lendületet adott nekem.”

Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Augusto Farfus, a 15-ös rajtszámú Shell BMW M4 DTM versenyautó brazil pilótája:

„A Hungaroring tavaly nagyon kedvező pályának bizonyult, szerettem ott versenyezni. A pálya vonalvezetése a lausitzringi aszfaltcsík tökéletes ellentéte, hiszen rendkívül sima, amely gyökeresen más beállítást igényel. A domboldalban egymást váltják a kellemesen gyors kanyarok, amelynek hamar fel tudom venni a tempóját. Remélhetőleg egy újabb jó hétvégét zárunk.”

Timo Glock, a 16-os rajtszámot viselő DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó német pilótája:

„Meg kell látnunk, hogy idén mennyire vagyunk ütőképesek a Hungaroringen. Az Audi tavaly nagyon jót autózott ott, idén viszont rendkívül erős technikával állunk rajthoz. Magyarország mindig is kedves volt a szívemnek, nagyon szeretek ott versenyezni. Izgatottan várom, hogy folytassuk a szezon elején elkapott töretlen lendületet.”

Bart Mampaey, a BMW RBM csapat főnöke:

„Magyarország lesz az idei versenynaptár első külföldi helyszíne, ahol mindig egyedi hangulat fogad minket. A rajongók évről évre meleg fogadtatásban részesítenek. A pálya minden kétséget kizáróan technikás, ahol sok izgalmas DTM-futamot megéltünk már. Az első két versenyhétvége után rendkívül jó pozícióból várhatjuk a magyarországi felvonást, reméljük, hogy a sikerszériánk Mogyoródon tovább folytatódik.
Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye

Bruno Spengler, a 7-es rajtszámú BMW Bank M4 DTM versenyautó kanadai pilótája:

„Tavaly sikerült dobogóra állnom a Hungaroringen, így nagyon várom már, hogy visszatérjek Magyarországra. Roppant izgalmas pályáról beszélünk, amely telis tele van félig gyors visszafordítókkal. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, ezért kiemelkedően fontos, hogy az időmérőn jó eredményt érjünk el. Az autónknak nagyon fekszik ez a pálya, így pilótaként is egy kivételes élmény elé nézünk.“

Philipp Eng, a 25-ös rajtszámú SAMSUNG BMW M4 DTM versenyautó osztrák pilótája:

„Imádok Budapestre utazni, fantasztikus egy város. Igaz, a DTM-hétvégén nem sokat fogunk látni belőle, de a hangulata egyedülálló. A hungaroringi vonalvezetés nagyszerű versenyt kínál nekünk, pilótáknak, egy DTM-versenyautóval rajthoz állni itt minden kétséget kizáróan különleges élmény. Bízom benne, hogy elhoztuk a Lausitzringről a kiváló lendületet.”

Joel Eriksson, a 47-es rajtszámot viselő BMW M4 DTM versenyautó svéd pilótája:

„Csupa szép emléket őrzök a Hungaroringről, ez az egyik kedvenc versenypályám. Budapestet is imádom. Jó kedvvel érkezem a hétvégén Magyarországra, hiszen tavaly a Forma-3-ban sikerült megnyernem a futamot. Akkor a pole pozíció is összejött, úgyhogy elég jól ismerem a pályát.”


Kulcsszavak: autósport, DTM, Timo Glock
 
2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is! Murván mindig könnyedebb! Murván mindig könnyedebb! Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny Elindult a RaceStar autóversenyző tehetségkutató verseny
 
Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

2018. május 28.
Május 26-27-én Misanoban kezdetét vette a 2018-as Kamion Európa-bajnokság. Míg a versenysorozatban a korábbi években átlag 15 versenykamion indult, az idei évben 21-re nőtt a mezőny. Mindez jól jelzi, hogy míg például a DTM egyre csökkenő létszámmal veszít a népszerűségéből, addig a kamionversenyzés iránt csapatszinten is egyre nagyobb az érdeklődés.
Részletek

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!

Az idei Kamion Európa-bajnokságon egyetlen magyar csapatként az OXXO Hungary Truck Racing Team indult Ryan Smith pilótával, és már az első futamhétvégén óriási sikert ért el. A kétszeres Európa-bajnok, kétszeres angol bajnok csapat kamionja, Jázmin futotta a leggyorsabb versenykört, sőt, a négy futamból álló hétvégén egy futamot meg is nyert!
 
Utóbbi eredménnyel az OXXO Hungary Truck Racing Team megszerezte az idei év első magyar futamgyőzelmét az EB-n!
 
Pedig a csapatnak nem indult jól a hétvége: az első futamban két boxáthajtásos büntetést is kapott, a másodikban pedig egy komolyabb ütközés csaknem totálkárosra törte a kamionjuk pilótafülkéjét. A csapat szerelői egész éjszaka dolgoztak rajta, hogy a másnapi versenynapra működőképes állapotba hozzák az autót. Ezután a gyors felkészítés után nyerte meg a csapat a hétvége negyedik futamát.
 
A bravúros eredményt a versenyhétvége hivatalos kommentátora is értékelte, aki megszakítva a műsort az OXXO Hungary Truck Racing Team teljes stábját felhívta a tribünre, bemutatva a nézőknek és újságíróknak őket.

Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon!
Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, Ryan Smith, versenykamion
 
A Goodyear a kamion Európa-bajnokság hivatalos abroncsbeszállítója A Goodyear a kamion Európa-bajnokság hivatalos abroncsbeszállítója Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Szalayék az élen Megvan az első magyar futamgyőzelem az idei Kamion Európa-bajnokságon! Szalay fogadott – megint Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában Ötödik és hetedik hellyel kezdte a WTCR sorozatot Michelisz Ötödik és hetedik hellyel kezdte a WTCR sorozatot Michelisz
 
Indul a Kamion Európa-bajnokság!

Indul a Kamion Európa-bajnokság!

2018. május 24.
Május 26-27-én Misanoban elindul a 2018-as Truck Race Európa-bajnokság, majd rögtön utána a magyar résztvevők számára legfontosabb állomás, a várva várt futam következik a Hungaroringen, június 16-17-én.
Részletek

Indul a Kamion Európa-bajnokság!

Ebben az évben két magyar érdekeltség is lesz az egyébként is népes mezőnyben. 2014 és 2015 Európa-bajnoka, Kiss Norbi és az elmúlt 4 évben 4 bajnoki címet szerző OXXO Hungary Truck Racing Team. Az egyetlen magyar csapat először megy teljes szezont az EB-n külföldi pilótával, a nemzeti színű kamion volánja mögött 2018-ban a kétszeres brit bajnok, Ryan Smith ül.

 Kiss Norbert zsenialitását nem kell bemutatnunk, és lassan Norbi kamionjából, a korábban sereghajtó Mercedesből is ütőképes versenyjármű született. Ryan korábban is bizonyította már tehetségét az Európa-bajnokságon: bár csak pár versenyen indult, de így is ő minden idők legkorábban dobogóra álló versenyzője. Van két futamgyőzelme, valamint ő szerezte meg a Krasznai János emlékére kiírt, a versenyben a leggyorsabb kört teljesítő versenyzőnek járó különdíjat első ízben 2016-ban. Később, 2017-ben Kiss Norbi is megkapta ezt a díjat.

 Megkérdeztük Sárosi Brúnót, az OXXO Hungary Truck Racing Team csapatvezetőjét, hogyan látja az idei évet.

Indul a Kamion Európa-bajnokság!•    Az idei év újabb komoly kihívás az OXXO Hungary Truck Racing Team életében. Az elmúlt két évet az angol bajnokságban töltöttük, így most vissza kell rázódni az Európa-bajnoki szériába. A két bajnokság sokban különbözik egymástól, az egyik lényegi különbség, hogy a briteknél lazábban kezelik a „harcot” - mint a tipikus angol fociban is - sokkal inkább megengedett a férfias, test-test elleni küzdelem. Az Európa-bajnokságban ezt másképpen szemlélik, itt is előfordul ugyan, de sokkal szigorúbban szabályozzák.  Ezen túl vannak technikai különbségek is: mások a versenyzők, a versenykamionok. Idén először megy két magyar érdekeltség egymás ellen teljes szezont, a hazai közönségnek lesz miről beszélnie a csaták után, ez garantált. Ez kontakt sport, biztos lesz köztünk ütközés, lökdösődés, ami után nehéz lesz igazságot tenni, de ez igaz minden versenyzőre, ilyenkor nem számít, ki honnan jött, milyen pilóta vagy csapat. Az FIA szabályok alapján dönt, mikor ki a hibás, ki kap büntetést vagy csak egyszerű versenybaleset volt – ez ismerős a Forma1-ből mindenkinek.
 
A csapatfőnök szerint az OXXO Hungary Truck Racing Team felkészülten és szép reményekkel várja a szezonkezdést.

•    Azt gondolom, mindent elkövettünk, hogy megfelelően felkészüljünk. Ryan családi problémái ugyan kicsit megnehezítették az utolsó néhány hétben ezt a folyamatot, de Misanoban már száz százalékban fog tudni koncentrálni a versenyre.Úgy gondoljuk, technikailag továbbra is ott vagyunk az élmezőnyben, a nagy kérdés, hogy Ryan mentálisan mennyire fogja tudni kezelni az új kihívást. Ez egy harcos versenysorozat, a kamionok általában nem férnek el a számukra szűk pályákon, így garantált az ütközés, lökdösődés, de természetesen maximálisan törekedni fogunk a sportszerű versenyzésre.

Kulcsszavak: autósport, OXXO Energy Truck Race Team, versenykamion
 
Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Ötödik lett a Rally Hungaryn Herczig Norbert és Ferencz Ramón Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Indul a Kamion Európa-bajnokság! Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is! Újonc pilótával a TCR Európa Kupában indul a Zengő Motorsport Újonc pilótával a TCR Európa Kupában indul a Zengő Motorsport A Toyota visszatér a WRC-be A Toyota visszatér a WRC-be
 
Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

2018. május 22.
Michelisz Norbert eredménytelen futamokon van túl a túraautó-világkupa (WTCR) hollandiai versenyhétvégéje után.
Részletek

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában

A sorozat honlapja szerint a Hyundai-jal versenyző, 33 éves magyar pilóta vasárnap az első futamon az első körben összeütközött a vk-éllovas Yvan Mullerrel, és mindketten kiestek.

Hétfőn a második etapon Hyundai teljesítményének lecsökkentése és tíz rajthelyes büntetése miatt hátulról rajtoló Michelisz a 23. helyen ért célba. A többi magyar közül Szabó Zsolt a 17., míg Nagy Norbert a 20. helyen zárt.

A harmadik futamban Michelisz a 19. helyről indulva a 22. lett, Nagy a 17., Szabó a 26. helyen végzett.

A teljesítmény-kiegyenlítő rendszer szabályai alapján a mezőny eddigi leggyorsabb autói plusz nehezítéseket kaptak Zandvoortban. A Hyundai-ok motorteljesítménye ezért 2,5 százalékkal csökkent, nőtt az autók súlya és 100 milliméterre emelkedett a hasmagasságuk.

Michelisz nem gyűjtött újabb pontokat Hollandiában, így a vk-ban 102 ponttal a nyolcadik helyen áll.

A vk-sorozat június 23-24-én Portugáliában folytatódik.

Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában
Kulcsszavak: autósport, Hollandia, michelisz, WTCR
 
Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók Michelisz Norbert feledhető futamokon van túl Hollandiában Tökéletes az összhang Alex Zanardi és a BMW Z4 GT3 között CUPRA versenyautók a Hungaroringen CUPRA versenyautók a Hungaroringen Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán Dobogóra lépett a B3 Racing a Suzuki RCM Kupán
 
Célban a homokdűnék között!

Célban a homokdűnék között!

2018. május 21.
A 16. helyről indulva a 12. helyen sikerült a célba érés Jedlóczky L Márk harmadik TCR Europe futamán a hollandiai Zandvoortban.
Részletek

Célban a homokdűnék között!

Ahogy az várható volt, egy komoly rajtbalesettel indult a futam, amit versenyzőnk ügyesen és szerencsésen kikerült csak egy ellenfél autójáról lerepülő műanyag darab pattant meg a CUPRA szélvédőjén, de szerencsére semmi sérülés nem keletkezett az autóban. A mezőny elé bejött a safety car míg a sérült autókat el tudták távolítani a célegyenesből. Az újra indítás után Márk több versenyzőt is meg tudott előzni, elkerült egy újabb komoly ütközéssel járó balesetet, majd üldözőbe vett egy portugál Peugeot-os versenyzőt, akit többször is megpróbált megelőzni, ám a végére a CUPRA-n annyira elfogytak már a gumik, hogy inkább nem akart felesleges kockázatot vállalva belemenni egy esetleges komolyabb ütközéssel járó szituációba. Az alap célkitűzés így is sikerült, hogy lehetőleg a középmezőnyben sérülés nélkül hozza célba az autót élete harmadik TCR Europe futamán.

A helyezésen kívül a legfőbb eredmény, hogy folyamatosan sikerült gyorsulni, fokozatosan egyre jobbak a részeredmények és ez egy igazi jó kis csapatmunka eredménye, amiből mindenki kiveszi a részét és Márk a még mindig rettentően kevés versenyzői tapasztalata ellenére hozzá tudja adni a lehető legtöbbet a pályán a volán mögött.

Célban a homokdűnék között!

Holnap a második futamon ismét a 16. helyről rajtolhat majd és várhatóan egy nem kevésbé izgalmas versenynek nézhetünk elébe! Természetesen a cél holnap is elsősorban a verseny sikeres teljesítése kihasználva a jól megtalált beállítások előnyeit esetleg még egy kicsit előbbre lépdelve az eredménylistán.
Valamint végül, de nem utolsósorban az eddigi hétvégi nagy eredmény egy újabb óriási autósportélmény, hiszen a JLG Motorsport csapata és fiatal versenyzője több mint százezer lelkes autósport néző előtt futhatta le történetének hatodik igazán komoly nemzetközi sorozatban teljesített versenyfutamát!

Kulcsszavak: autósport, Jedlóczky Márk, TCR Europe
 
Célban a homokdűnék között! A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért A Slovakia Ringen Lopez keményen megdolgozott a győzelemért Célban a homokdűnék között! Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére Szalay Balázsék visszatértek a két évvel ezelőtti balesetük színhelyére
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 131 - 140