Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Budapest Taxi egy éve használja Nissan LEAF-jeit

A Budapest Taxi egy éve használja Nissan LEAF-jeit

2014. december 19.
A Budapest Taxi egy évvel ezelőtt nagy várakozásokkal tekintett a 2014-es évre. Megvalósulni látszott régi álmuk, hogy Budapesten az első zöld flottával rendelkező taxitársaságként működjenek.

Nissan LEAF

A Budapest Taxi zöld flottája két Nissan LEAF gépkocsival indult, melyekhez később csatlakozott Budapest harmadik LEAF taxija is; így a Budapest Taxi lett az egyetlen tisztán elektromos hajtású autókkal is dolgozó taxitársaság Magyarországon.

Ugyan a LEAF taxik megtérülését a tapasztalatok hiányában nagyon nehéz volt megbecsülni, a papírforma pozitív eredményeket mutatott, így a Budapest Taxi bizakodóan állt az elektromos autózás elé.

A cég 2014 elejétől használja Nissan LEAF-jeit taxi üzemmódban. Azóta több mint 100 000 km-t tett meg az elsőként vásárolt két autó.  A közel egy év és a 100 000 km műszaki probléma nélkül zajlott, az autók megállták helyüket a taxi üzemmódban. A sofőrök rendkívül elégedettek: kényelmes, kevés törődést igénylő, praktikus autónak tartják a Nissan LEAF-et. A taxi társaság beszámolója szerint utasaik sokszor meglepődnek, hogy egy tisztán elektromos autóban ülnek, és nagy hatással van rájuk a szokatlan csend és nyugalom, amely a villanymotoros hajtás sajátossága.

 „Úgy gondoljuk, hogy az elektromos autók taxi üzemmódban való használatának üzenetértéke a budapesti cégek és lakosok számára nagyon nagy. Zöld flottánknak köszönhetően a hasonló gondolkodású cégek sokkal nyitottabbak lettek társaságunk és az elektromos autózás felé. Nem egyszer előfordult, hogy nagy multi cégek nemzetközi vezérei Budapestre érkezve kizárólag ezekkel a taxikkal voltak hajlandóak közlekedni. Volt olyan regionális igazgató is, aki itt Budapesten ült először elektromos autóban" - mondta Horváth Csaba, a Budapest Taxi ügyvezető igazgatója.


Nissan LEAF

Egy év és 100 000 km távlatában immár nem csak a papírforma, de a valós adatok is a Nissan LEAF mellett szólnak. Egy taxi naponta átlagosan 200km-t tesz meg, mely egy hagyományos hajtású autónál 7 literes fogyasztással és 400 Ft/l-es üzemanyagárral számolva mintegy 5600 Ft napi költséget jelent. A Nissan LEAF esetében ugyanez a költség az éjszakai és ingyenes nappali töltésekkel számolva ennek töredéke, mindössze 1000 Ft. Egy évre (253 munkanap) vetítve ez hozzávetőleg 1,2 millió forint megtakarítást jelent.

A LEAF nem csak a pénztárcánkat; a környezetet is kíméli. Egy átlagos autó CO2 kibocsátása 150g/km. Így a LEAF napi szinten 30kg, évente pedig 7,59 tonna CO2-kibocsátástól óvja meg légkört.

 

Kulcsszavak: Budapest Taxi, elektromos autó, leaf, nissan, villanyautó, zöld
 
iMove – az Apple elektromos autója iMove – az Apple elektromos autója A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott Magyarországon is kiépül a BMW közreműködésével kifejlesztett intelligens járműtöltési infrastruktúra Magyarországon is kiépül a BMW közreműködésével kifejlesztett intelligens járműtöltési infrastruktúra Nissan LEAF AT-EV – a Plug In Adventures úttörő lépésre szánta el magát Nissan LEAF AT-EV – a Plug In Adventures úttörő lépésre szánta el magát Ötmilliárd forintos pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására Ötmilliárd forintos pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1