Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Már rendelhető a vadonatúj Focus ST

Már rendelhető a vadonatúj Focus ST

2015. január 29.
Az új Ford Focus ST a híres izomautó eddigi legmodernebb változata, aminek élvezetes, kiegyensúlyozott és kifinomult vezetési élményét még magasabb szintre emelik a karosszéria mozgásait mérséklő új technológiák, az áthangolt futómű és kormánymű, valamint az egyedi gumiabroncs-specifikáció.

Ford Focus ST

Ráadásul a modell vásárlói most először választhatnak két erős motor – egy benzines és egy dízel – közül. Az első dízel Focus ST új szintre emeli az eddigi legtakarékosabb és legalacsonyabb károsanyag-kibocsátású Ford izomautó mindennapi használhatóságát és sportosságát: a 185 lóerős, 2,0 literes TDCi motor 8,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, ugyanakkor fogyasztása 4,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 110 g/km.

A benzinmotorok rajongóinak ott a 250 lóerős, 2,0 literes EcoBoost egység, ami 6,5 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az autót, miközben fogyasztása 6,8 l/100 km, és CO₂-emissziója 159 g/km. Mindkét modellváltozatban először tűnik fel az Auto-Start-Stop rendszer, ami 6 százalékkal csökkenti az EcoBoost üzemanyag-fogyasztását, így ez a változat minden idők legtakarékosabb benzinmotoros Focus ST modellje.

“Az új Focus ST a teljesítmény, a menetdinamika, a kifinomult kidolgozás és a stílus élvezetes összhangját kínálja – és pontosan ez a Ford sportos autóinak lényege.” - ígéri Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A minden eddiginél élvezetesebben vezethető, és most először dízelmotorral is kapható új Focus ST igazán egyedülálló élményt kínál.”

A Focus ST ugyanazt a modern technológiát és kézműves minőségű kidolgozást nyújtja, mint az új Ford Focus, ami a világ legkelendőbb modellje. A sportos és agresszív ötajtós és kombi  modellek kategóriaelső fedélzeti berendezéseinek sorában a SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is megtalálható.

Ford Focus ST

Továbbfejlesztett menetdinamika


A globális Ford Performance díjnyertes csapata tovább tökéletesítette az új Focus ST menetdinamikáját, ami elsőrendű szempont volt az autó fejlesztése során. A fejlesztések alapjául az új Focus megerősített karosszériaszerkezete szolgált. A Ford mérnökei tovább növelték az új Focus szerkezeti merevségét; ehhez vastagabbra tervezték a motortérben található futómű-rögzítési pontokat, és erősebb ívhegesztést alkalmazva csökkentették a karosszéria ívmeneti torzulását, ami határozottabb kormányreakciókat eredményezett. A sportfutóműben vadonatúj első rugókat alkalmaztak, és elöl-hátul sportosabb hangolású lengéscsillapítókat építettek be. Az előző generációs ST-ből átemelt modellspecifikus stabilizátorrudakkal és hátsó rugókkal együtt mindez még kihegyezettebb dinamikus teljesítményt biztosít.

Az Elektromos Szervokormány (EPAS) és az elektronikus járművezérlő rendszerek áthangolásával az új Focus ST immár a kifejezetten sportcélú használatra is megfelel. Az autó legfontosabb technológiai fejlesztései közé tartozik az iparágban elsőként alkalmazott Fejlett Stabilitás Átvitel (ETS), ami a fejlett Elektronikus Stabilitásvezérlés (ESC) rendszer szerves részét képezi. Az ETS az autó sebességéből, a kormánykerék állásából és a kormány elfordításának sebességéből következteti ki a megcsúszás valószínűségét, s még annak bekövetkezte előtt beavatkozik, szükség esetén külön-külön fékezve az egyes kerekeket, hogy még a nagy sebesség mellett végrehajtott gyors irányváltásoknál (például egy sávváltásnál) is megőrizze az autó stabilitását.

Ford Focus ST

A Ford Performance mérnökei tökéletesítették az Elektronikus Nyomatékvektor Szabályozás beállításait, tovább optimalizálva a nyomatékelosztást, és ezzel együtt az autó tapadását a gyors kanyarokban, emellett pedig csökkentve a jármű alulkormányzottságát. A Focus ST vezetője az ESC három előre programozott üzemmódjával igazíthatja az autó karakterisztikáját az adott útviszonyokhoz vagy a versenypálya-körülményekhez:

•    Standard üzemmód: az ESC és a kipörgésgátló teljes aktivitással működik
•    Sport üzemmód: az ESC és a kipörgésgátló nem csökkenti a motor forgatónyomatékát; a sportos vezetési élmény érdekében az ESC kevésbé avatkozik be fékezéssel; az ETS kikapcsolva
•    Off üzemmód: az ESC és a kipörgésgátló nem csökkenti a motor forgatónyomatékát; az ESC nem avatkozik be fékezéssel (a Nyomatékvektor Szabályozás aktív marad); az ETS kikapcsolva

A vásárlók számára most egy új, nagy teljesítményű fékopció is rendelkezésre áll, így a standard 320 mm-es első féktárcsa helyett 335 mm átmérőjű tárcsát is választhatnak. Az opcionális 19 colos könnyűfém keréktárcsával együtt megrendelhető nagyobb féktárcsák erőteljesebb megállító hatást biztosítanak, és a fékek kifáradását is mérséklik, ami különösen jól jöhet a keményebb útszakaszokon és a versenypályán. Az erős gyorsítások során alapvető fontosságú a stabil erőátvitel – különösen az első kerekek tapadása és a sima fokozatváltások tekintetében –, ezért a mérnökök tovább tökéletesítették a motor felfüggesztését. Emellett a Ford együttműködött a Michelin márkával egy új, 19 colos gumiabroncs kifejlesztésében, amelynek maximális oldalirányú tapadása kiválóan illik az autó menetdinamikájához.

“A Ford régóta közismert remek menetdinamikájú ferdehátú modelljeiről, az új Focus ST pedig nem csupán tovább öregbíti e hírnevet, hanem túl is szárnyalja az eddigi elvárásokat.” – teszi tette hozzá Bakaj. “A futómű, a kormánymű és az elektronikus vezérlőrendszerek áttervezésével az autó még élénkebben és pontosabban reagál a vezető parancsaira, így magával ragadó vezetési élményt nyújt – bármelyik hajtásláncot választjuk is.”

Ford Focus ST

Kétféle erőforrás


Az új Focus ST modellben mutatkozik be az új, 185 lóerős, 2,0 literes dízelmotor, amit a mérnökök arra optimalizáltak, hogy takarékossága és hétköznapi praktikuma mellett is az ST-hez méltó teljesítményt nyújtson. A 185 lóerős dízelmotor alapjául a Ford új, üzemanyag-takarékos 2,0 literes TDCi erőforrása szolgál. Az átalakított motorblokkban a legújabb generációs közös nyomócsöves közvetlen üzemanyag-befecskendezési rendszer működik 2000 bar (29.000 psi) nyomással, változó geometriájú turbótöltéssel és új hengerfejjel. Az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást számos technológia mérsékli, többek közt az aktív hővezérlő rendszer, a változó lökettérfogatú olajszivattyú, az alacsony súrlódású Gyémánt Jellegű bevonattal ellátott csapágyazás, valamint a Ford új NOX-szűrője. A dízel Focus ST teljesítménye 23 százalékkal szárnyalja túl az új Focus-modellcsalád 2,0 literes blokkjának 150 lóerejét; mindez az egyedi kalibrációnak, az áttervezett szívórendszernek és az új, sporthangolású kipufogónak köszönhető. A nyomatékcsúcs 3.500 1/perc fordulatszámnál áll rendelkezésre, és a motor 2.000-2.750 1/perc fordulatszám-tartományban is 400 Nm forgatónyomatékot ad le, így az dízel Focus ST végsebessége 217 km/óra.

A magas nyomaték révén az autó minden sebességfokozatban lendületesen gyorsít, és alacsony fordulatszámon is dinamikus. Hatodik sebességfokozatban 9,7 másodpercig tart a gyorsulás 80-ról 120 km/órára; a rövidebb fokozatkiosztásnak és megnövelt teljesítménynek köszönhetően a Focus ST gyorsulási értéke 2,2 másodperccel jobb, mint a 150 lóerős Focusé. A Ford 2,0 literes EcoBoost benzinmotorjában turbótöltés, Kettős Függetlenül Változó Szelepvezérlés és nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés gondoskodik a kompromisszumok nélküli teljesítményről. Az egyedi kalibrációjú, különleges szívócsővel és kipufogórendszerrel kiegészített, nagy teljesítményű, 250 lóerős motor kifejezetten a Focus ST számára készült. A teljesítménygörbe 5.500 1/perc fordulatszámnál éri el csúcspontját, a 360 Nm forgatónyomaték 2.000-4.500 1/perc közti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, a végsebesség pedig 248 km/óra. Mindkét motorhoz hatfokozatú, teljesítményorientált, rövid úton kapcsolható manuális sebességváltó kapcsolódik. A kifejezetten a Focus ST karakteréhez hangolt, és mindkét motorhoz külön-külön megtervezett váltóáttételezés révén az alsó fokozatok heves gyorsulást biztosítanak, a magasabb sebességtartományokban pedig komfortosan autózhatunk az új ST-vel.

Ford Focus ST

Erőteljes fellépés


Mélyebbre ültetett, szélesebb kiállásával, dinamikusabb formavilágú motorháztetejével, keskenyebb fényszóróival és négyszögletű ködlámpáival az új Focus ST sportosabb és agresszívebb látványt nyújt, mint az előző modellgeneráció.

A sportos külső kiegészítők közt megtaláljuk a karosszéria színére fényezett oldalsó légterelő szoknyákat és a kipufogó két oldalán látható diffúzorokat, valamint az aerodinamikai teljesítményt javító tetőlégterelőt. Az új Focus ST középen elhelyezett dupla kipufogó-végződései hatszögletűek. A látványt fekete lámpakeretek, ST-emblémák és új, opcionális 19 colos ST Design könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

“A Focus ST rendkívül népszerűnek bizonyult a Ford teljesítményorientált vásárlók körében, s az új modell most még izgalmasabb és lenyűgözőbb választási lehetőséget kínál számukra.” - fogalmaz Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. „Az ST jellegzetes, méhsejtmintás felső hűtőrácsa keskenyebb lett és magasabbra került, új, négyszögletes ködfényszórókat terveztünk, és a lökhárító alsó része még határozottabbá és különlegesebbé varázsolja az autó megjelenését. Hátulnézetből jól látható, hogy a kocsitest teljes szélességében végigfutó grafikai elem milyen hatásosan hangsúlyozza ki az autó szélességét.”

A Stealth nevű új, sötétszürke fényezést kifejezetten a Focus ST számára fejlesztették ki. A Tangerine Scream, a Frozen White, a Moondust Silver, a Panther Black és a Race Red árnyalatokat tartalmazó színskálán új még a Deep Impact Blue fényezés is.

Kulcsszavak: bemutató, Focus ST, ford, új modell
 
Már rendelhető a vadonatúj Focus ST Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi Már rendelhető a vadonatúj Focus ST A Ford automatikus féktechnológiáját a legzsúfoltabb nagyvárosban tesztelik Érkezik az új Nissan JUKE hibrid: erősebb és sokkal kevesebbet fogyaszt Érkezik az új Nissan JUKE hibrid: erősebb és sokkal kevesebbet fogyaszt Már rendelhető a vadonatúj Focus ST Irányjelző Közlekedési Magazin - áprilisi ajánló A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1