Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II |
||
2015. március 03.
A Mitsubishi Concept XR-PHEV II egy városi crossover, amelynek kiváló környezetvédelmi és közúti teljesítményét egy kis tömegű, kompakt méretű és rendkívül takarékos orrmotoros/elsőkerékhajtású PHEV-rendszer biztosítja.
|
Külső Az új Concept XR-PHEV II élénk dinamikát sugalló sziluettje egy rövidtávfutó testalkatát idézi; a karosszéria karaktervonala élesen bevág az autó oldalsó felületébe, s végül összeolvad a kiálló hátsó sárvédővel. Az autó orr-részét egy olyan motívum határozza meg, amit a Pajero tett közismertté. A középső fekete hűtőrács a Pajero lenyűgöző teljesítményét juttatja eszünkbe, akárcsak a hagyományos “védőelem”, ami oldalról és alulról kiindulva befelé és felfelé nyúlik tovább. Az orr-rész jellegzetes motívuma az autó hátsó részén is megismétlődik, ahol a magasan elhelyezett hátsó lámpatest hatásosan javítja az autó láthatóságát. Utastér A minimalista stílusú műszerfalat alátámasztó középkonzol oldalaiból kiinduló alumínium keret merész, magabiztos hangulatot teremt. A műszerfal fekete-ezüst színvilága erős kontrasztot teremt a modul első részével. A formatervezők úgy alkották meg a cockpitot, hogy az funkcionálisan segítse a vezető összpontosítását, ezért a vezérlőszerveket a középkonzolra és kormánykerékre csoportosították. PHEV rendszer Az új PHEV-rendszer kifejezetten az elsőkerékhajtású/orrmotoros modellekhez készült; a hajtáslánc része egy MIVEC motor, egy új elektromotor/generátor és egy új teljesítmény-elosztó egység, s mindezek elöl helyezkednek el. Az új teljesítmény-elosztó egységben kompakt, hatékony inverter és változó feszültségű rendszer biztosítja a nagy teljesítményt és nyomatékot. Az autó CO₂-kibocsátása 40 g/km alatt marad, ami még egy PHEV esetében is kiemelkedően jó értéknek számít. A PHEV-rendszer elsődlegesen tisztán elektromos hajtásra készült; a belsőégésű motor generátorként működik, és csupán szükség esetén segít be közvetlenül az autó hajtásába. A forgalmi körülményektől és az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően a rendszer automatikusan választ a tisztán elektromos, a soros hibrid és a párhuzamos hibrid üzemmódok közül. A Battery Save vagy Battery Charge üzemmódok kapcsolásával a vezető maga is átválthat tisztán elektromos hajtásra. A rendszer lendületes, sportos teljesítményt nyújt; az autó kellemesen és elegánsan suhan, miközben a kabinban sem zajok, sem pedig a váltással járó zökkenések nem zavarják meg a vezetés élvezetét. Smartphone Link Display Audio A 2015-ös Genfi Autószalonon mutatkozik be a világon első alkalommal a Mitsubishi Motors Smartphone Link Display Audio rendszere, amely az Android Auto és az Apple CarPlay rendszerekkel összehangoltan működik, s ami hamarosan az MMC európai modelljeiben is megjelenik. Az okostelefont a Smartphone Link Display Audio rendszerhez csatlakoztatva a berendezés kiemelkedő felhasználói élményt nyújt. Az Android Auto tervezőinek célja a biztonság volt. Egyszerű és ösztönösen használható kezelőfelülete, a kormánykeréken található kezelőszervei és új, hatékony hangvezérlése segít abban, hogy a telefon használata a lehető legkevésbé terelje el a vezető figyelmét. Az Apple CarPlay az iPhone intelligensebb és biztonságosabb használatára készült: segítségével az autós egyszerűen indíthat hívásokat, használhat térképeket, hallgathat zenét vagy tekintheti meg üzeneteit. Mindehhez elég egy érintés, sőt akár egy szó is, ha a vezető a kormánykeréken található gombbal aktiválja a Siri hangvezérlést. A Smartphone Link Display Audio rendszer az MMC különleges standján lesz látható a 2015-ös Genfi Autószalonon. Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, Concept XR-PHEV II, galéria, genf, Mitsubishi
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|