Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R

Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R

2015. március 06.
Öt év után megérkezett a világ leginkább várt hot hatch sportkocsija, a vadonatúj Honda Civic Type R. A közúti versenyautóként aposztrofált új generáció különleges képességeiből fakadóan új mércét állít fel a nagy teljesítményű, elsőkerék-hajtású hot hatch-ek szegmensében. A sorozatgyártású változatot a 85. Genfi Autószalonon  tekinthette meg elsőként a nagyközönség.



Honda Civic Type R

A Type R család egyedülálló népszerűségre tett szert az elmúlt évtizedekben, tagjai egytől-egyig kultuszmodellé nőtték ki magukat világszerte. Ezért aztán hatalmas várakozás előzte meg az új változat bemutatkozását, s egyértelmű volt a rajongók követelése: valami igazán különlegeset szerettek volna. Nos, a Honda új 2.0 VTEC TURBO erőforrása minden képzeletet felmúl, miként a fénydiódás lámpatestekkel ütősebbé tett, agresszív karosszéria és a világon elsőként alkalmazott futómű-konstrukció is áttörést jelent. A fejlesztések eredményeként a Civic Type R a világ egyik legélvezetesebb sportkocsija lett, méghozzá kategóriától függetlenül...

Az új, 2015-ös Civic Type R-t a piros Honda-embléma 22 éves történetének legextrémebb és leggyorsabb motorja hajtja, érkezésével kétségtelenül új szakaszba lépett a Honda.

Vadonatúj, turbófeltöltéses, kétliteres VTEC TURBO erőforrás

A Civic Type R mozgatásáról vadonatúj, kétliteres, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses VTEC TURBO motor gondoskodik. A benzines erőforrás teljesítmény és forgatónyomaték terén egyaránt kategóriaelső a sportos, elsőkerék-hajtású ötajtósok (hot-hatch) mezőnyében, csúcsteljesítménye 310 lóerő* (6500 f./percnél), legnagyobb nyomatéka pedig 400 Nm (2500 f./percnél). Ezek az értékek a korábbi Honda Type R modellekét is meghaladják.

A motor képességeiről sokat elárul, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya hétezertől indul, ugyanakkor az alsó tartományban is rendkívüli forgatónyomaték áll a pilóta rendelkezésére. Ez utóbbi a Honda vadonatúj, fejlett turbójának és kiforrott VTEC szelepvezérlésének köszönhető, melyet az Earth Dreams Technology filozófia jegyében fejlesztettek a mérnökök.

Honda Civic Type R

A Civic Type R páratlan menetteljesítményekre lehet. A 100 km/órás sebesség eléréséhez mindössze 5,7 másodpercre van szüksége álló helyzetből, 270 km/órás végsebessége pedig a kategória legjobbja.

Az új motorhoz precízen és gyorsan kapcsolható, hatfokozatú manuális váltó társul, közvetlen, biztos kapcsolatot teremtve a hajtómű és az első kerekek között.

A formavilágot a funkció határozza meg

A stílusbéli változások igazán egyedivé tették a Civic Type R-t. Agresszív, céltudatos megjelenését annak köszönheti, hogy minden egyes vonalat a minimális légellenállás és a maximális teljesítmény jegyében rajzoltak meg a formatervezők. A speciális aerodinamikai megoldások révén jelentős leszorítóerő keletkezik, ezáltal stabilabb az autó nagy sebességnél.

A hatékony karosszéria megalkotásához rengeteg analízisre és tesztre volt szükség, ezeket a Honda Racing - szélcsatornával felszerelt - sakurai laboratóriumában végezték el a mérnökök, csak úgy, mint a Honda Formula 1-es versenyautójának motorfejlesztési munkálatait. A fáradhatatlan fejlesztőcsapat számítógép-alapú CFD-modellezéssel tervezte meg a kocsitestet, majd intenzív tesztelésbe kezdett, melynek során nem csak közúton, hanem a suzukai Formula 1-es pályán, a Nürburgring Nordschleifén és a vállalat takasui tesztközpontjában is számtalanszor próbára tették a modellt.

A rendkívüli tempó speciális technikai megoldásokkal vált elérhetővé, ilyen például a teljesen sík borítás a kocsi alján, ami a hátsó diffúzorral együttműködve úgy szabályozza a levegő áramlását, hogy optimális legyen a leszorítóerő, és a Civic Type R szinte hozzá tapadjon az úthoz. A hátsó szárny a Type R Conceptről származik, de nem teljesen azonos, mert a tanulmánymodell bemutatkozása óta továbbfejlesztették a Honda szakemberei. Magasságát, formáját és dőlésszögét egyaránt annak figyelembe vételével határozták meg, hogy optimális legyen a leszorítóerő, viszont a légellenállás ne növekedjen számottevően. Ez még biztosabb úttartást tesz lehetővé, különösképpen a nagy sebességgel vett kanyarokban.

Honda Civic Type R

A széles első koptató és a két mélyre húzott küszöbszpoiler szintén közrejátszik a levegő szabályozott áramlásában, alkalmazásukkal például tovább mérséklődött a felhajtóerő. Komoly feladat hárul az első lökhárítóra is, melyet úgy formáltak, hogy csökkentse az első kerekek körülötti turbulenciát. Ez szintén a felhajtóerő csökkentését szolgálja, még stabilabbá téve az autót.

A Honda mérnökei nagy hangsúlyt fektettek a motor hőháztartásának szabályozására is, és olyan külső módosításokat hajtottak végre a karosszérián, amelyek segítenek a levegőcserében. Megnövelték például az alsó és felső légbeömlőket, így nagyobb levegőmennyiség jut a hűtőre és a motortérbe. A légáramlat a kiszélesített sárvédőkön elhelyezett nyílásokon át távozik a motortérből, majd a kilépőélek vezetik tovább, még hatékonyabb hűtést és levegőzést biztosítva a nagy teljesítményű erőforrásnak.

Akárcsak a hajtáslánc, a kerékgarnitúra is a legmagasabb színvonalat képviseli. A hatalmas kerékjáratokat alacsony súlyú, nagy merevségű, 19 colos könnyűfém felnik, illetve 235/35 R19 méretű abroncsok töltik be. Utóbbiakat kifejezetten a Civic Type R-hez fejlesztették a mérnökök. Egyedi a fék is, a Brembo ugyanis ehhez a modellhez kísérletezte ki a nagy teljesítményű rendszert. Ennek részeként 350 milliméter átmérőjű, négydugattyús féknyergekkel társított, furatokkal ellátott tárcsák kerültek előre.

A Type R öt feltűnő színben lesz megrendelhető, melyek egytől-egyig tökéletesen passzolnak a Type R formavilágához. A Championship White, azaz „bajnokfehér” a korábbi Type R modelleknél is sikeres volt, és komoly népszerűségre tarthat számot a Crystal Black (gyöngyház), a Polished Metal (metál), a Brilliant Sporty Blue (metál) és a Milano Red is.

Honda Civic Type R

Sportos hangulatú utastér


Esztétikai és gyakorlati szempontból egyaránt a maximumot gyújtja a Civic Type R sportos kabinja. Miként a korábbi Type R modelleknél, itt is alumíniumötvözetből esztergált váltógombot alkalmaztak a mérnökök. A magas támlájú sportülések szarvasbőr hatású fekete kárpitot kaptak, dupla, piros öltésekkel összevarrva. Formájukból fakadóan maximális oldaltartást biztosítanak a vezetőnek és az első utasnak, így a forszírozott kanyarokban sem dülöngél a felsőtest.

Fűszerezésként a bőrborítású kormánykeréken és a fekete váltószoknyán is visszaköszön a piros varrás, a tetőkárpit pedig fekete szövetből készül, még sportosabb hangulatot kölcsönözve az utastérnek.

Vadonatúj futómű-konstrukció az agilisabb viselkedésért és a kiemelkedő vezetési élményért

Ilyen rendkívüli teljesítményt nem könnyű veszteség nélkül az aszfaltra vinni, ezért a Honda mérnökei számos olyan speciális műszaki megoldást dolgoztak ki, amely könnyen kezelhetővé és hatékonnyá teszi a Civic Type R-t.

Kitűnő példa erre a Type R-hez fejlesztett, négypontos Adaptív Lengéscsillapító Rendszer, ami mindig az aktuális viszonyokhoz igazítja a felfüggesztések viselkedését, így erőteljes gyorsításnál és lassításnál, valamint a kanyarokban is sokkal stabilabb az autó, amellett, hogy a karosszériadőlés is jelentősen kisebb. További előnye, hogy még kifinomultabbá teszi a menetkomfortot, így a hétköznapokon, illetve rossz minőségű útburkolaton is kényelmes a Civic Type R.

Honda Civic Type R

A fejlett, két függőcsapszeges első felfüggesztés esetében ötven százalékkal alacsonyabb a hajtási befolyás, mint a hagyományos Civic-nél, ezáltal stabilabb az autó nagy sebességnél, valamint kiszámíthatóbb és precízebben irányítható csúszáshatáron. Hátul H alakú torziós rúd adja a futómű alapját, melyet préselt csövekből állítottak össze a mérnökök a Type R-hez. Ez 180 százalékkal növeli a hátsó traktus merevségét, még stabilabbá téve a modellt a nagy tempójú íveken.

Ezeket a rendszereket a dupla-fogaskerekes elektronikus szervokormány (Dual Pinion Electric Power Steering) egészíti ki, precíz, közvetlen kormányzással és villámgyors kormányreakciókkal segítve a Type R vezetőjét.

A +R motorüzemmód aktiválásával közvetlenebbé válik a futómű, a hajtáslánc pedig gyorsabban reagál a pilóta utasításaira


Ugyancsak a Civic Type R-ben debütál az ún. +R üzemmód-kapcsoló, amivel közvetlenebbé tehető a futómű viselkedése, a hajtáslánc elemeinek reakcióideje pedig tovább fokozható. Ezzel még intenzívebbé válik a vezetési élmény, különösképpen versenypályán, aminek biztosan nagyon örülnek majd a nyers, vérbeli sportkocsik szerelmesei.

Ha a pilóta aktiválja +R üzemmódot, a motor reakcióideje rövidebb lesz, míg a nyomatékleadás agresszívebbé, teljesítményorientáltabbá válik. Emellett csökken a szervokormány rásegítésének mértéke, tehát a Civic Type R gyorsabban reagál a vezető mozdulataira. Amennyiben a +R üzemmód mellett dönt a sofőr, az új, négypontos Adaptív Lengéscsillapító Rendszer System is igazodik, és 30 százalékkal feszesebb beállítással járul hozzá a forszírozott tempóhoz. Mindez összességében még keményebbé és agilisabbá teszi a modellt, olyan élményt nyújtva, amire csak egy - utcai - versenyautó képes!

Honda Civic Type R

Vadonatúj GT csomag számos hasznos kiegészítővel


A Civic Type R vásárlói a vadonatúj GT csomagot is megrendelhetik autójukhoz. A GT csomag nem csak belső értékeket hordoz, hanem a látványosabb, karakteresebb megjelenéshez is hozzájárul, hiszen az összeállítás részeként piros betétek kerülnek az első és hátsó diffúzorokra. Persze ez csak sejtelmes utalás, a lényeg a karosszériaelemek alatt rejlik…

Hogy a vezetőnek még könnyebb dolga legyen, a GT pakkba olyan ínyencségeket válogattak össze a Honda mérnökei, mint az első és hátsó parkolóradar, az alkonyérzékelős fényszóró, az automatikus ablaktörlő, az elektromos mozgatású külső tükör vagy a Garmin navigációval kiegészített Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszer, melyhez öt éven át ingyen tölthetők le a térképfrissítések. A tervezők nem feledkeztek meg a zenerajongókról sem, őket nyolchangszórós, 320 W teljesítményű, CD-lejátszós, prémium minőségű hifivel kényezteti a GT csomag.

Az utasok kellemes közérzetéről kétzónás, klímaszabályozós, automatikus légkondicionáló, valamint kellemes, vörös színű hangulatvilágítás gondoskodik.

A GT csomag részeként a Honda által fejlesztett, radartechnikán alapuló Fejlett Vezetéstámogató Rendszer is szerephez jut a modellben. Ez többek között Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszert, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszert, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszert, Kitolatást Segítő Rendszert, Holttérfigyelő Rendszert és Automatikus Távolsági Fényszórókat foglal magában, s minden helyzetben kiemelkedő menetbiztonságot garantál.



Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, bemutató, Civic Type R, genf, honda, premier
 
Bemutatták az új Audi A5 Coupét és sportváltozatát az S5 Coupét Bemutatták az új Audi A5 Coupét és sportváltozatát az S5 Coupét Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R A „jövő taxija” Hongkongban Fiat Tipo: „Szedánnak született” Fiat Tipo: „Szedánnak született” Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját A SEAT tisztán elektromos eScooter modelljével lép be a motorkerékpárok piacára A SEAT tisztán elektromos eScooter modelljével lép be a motorkerékpárok piacára
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1