Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Német szakértők szerint is lehetséges, hogy a másodpilóta szándékosan elpusztította a gépet |
||
2015. március 26.
A Germanwings német légitársaság franciaországi repülőgép-szerencsétlenségének feltárásában közreműködő német szakértők megerősítik a francia hatóságok megállapítását.
|
Alexander Dobrindt közölte, hogy a francia hatóságok munkáját a légi balesetek vizsgálatával foglalkozó német hatóság és a Lufthansa szakértői is segítik, és egyetértenek az eljárást vezető marseille-i ügyészség megállapításaival. A miniszter hangsúlyozta, hogy a pilótafülke ajtaját az arra jogosult és a szükséges információkkal rendelkező személyek csak akkor nem tudják kívülről kinyitni, ha belülről szándékosan akadályozzák az ajtó kinyitását. Thomas de Maiziere belügyminiszter azt mondta, hogy a német hatóságoknak sincs tudomásuk arról, hogy a másodpilótának lettek volna terrorista kapcsolatai. De Maiziere elmondta, hogy az illetékesek már kedden, a katasztrófa napján elvégezték az ilyenkor szükséges vizsgálatokat a nemzetközi partnerekkel együttműködve, és nem találtak terrorizmusra utaló jeleket a másodpilótával kapcsolatban. Hozzátette, hogy a Germanwings anyavállalatánál, a Lufthansánál rendszeresen végzett biztonsági ellenőrzések sem eredményeztek gyanús jeleket. A belügyminiszter elmondta, hogy a lezuhant gép személyzetének valamennyi tagját ellenőrizték, és ez mind a hat fő esetében negatív eredményt hozott, vagyis nem tártak fel biztonsági kockázatot vagy terrorizmusra utaló jelet. A másodpilóta Brice Robin marseille-i ügyész tájékoztatása szerint Andreas Lubitz, akit a német sajtóban a vonatkozó szakmai előírásoknak megfelelően Andreas L. névvel jelölnek. Az ARD országos közszolgálati televízió helyszíni beszámolója szerint a Rajna-vidék-Pfalz tartománybeli Montabaurban, ahol a 28 éves másodpilóta felnőtt, a kisváros közösségét sokkolta a hír, hogy a fiatalember valószínűleg öngyilkosságot követett el, és magával rántott a halálba 149 embert. A másodpilótát nyugodt, kedves embernek ismerték, és sikeres pilótakarrierje révén példaképként tartották számon a helyi vitorlázórepülő egyesületben - számolt be az ARD. A másodpilóta tizenéves korában szerzett vitorlázórepülőre érvényes engedélyt, és egy szakközépiskola elvégzése után lett a Lufthansa pilótatanonca. A Lufthansa közlése szerint a másodpilóta 2013 szeptemberében csatlakozott a Germanwings légitársasághoz, és azóta 630 órát repült. A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépének fedélzetén az eddigi adatok szerint 72 német állampolgár - összesen 150 ember - tartózkodott, amikor a repülő kedd délelőtt hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén az Alpokban. A német állampolgárok túlnyomó többsége, 64 fő Észak-Rajna-Vesztfália tartományból származott. A tartományi kormány felhívására csütörtökön 10:53-kor - pontosan 48 órával azután, hogy kedden megszakadt a kapcsolat a Germanwings járatával - egy perc csenddel adóztak az áldozatok emléke előtt szerte Észak-Rajna-Vesztfáliában. Haltern város gimnáziumánál például több százan gyűltek össze a megemlékezésre. A gimnázium 16 tanulója és 2 tanára tartózkodott a lezuhant repülőgépen. A Lufthansa szerint nem tudni a pilóta motivációját A Lufthansa szerint egyelőre csak találgatnak arról, hogy mi lehetett a Germanwings Airbus A320-asát az Alpoknak vezető másodpilóta tettének motivációja. Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója ezt azok után mondta Kölnben sajtótájékoztatón, hogy a balesetet vizsgáló marseille-i ügyész közölte, a kedden Franciaországban lezuhant német utasszállító másodpilótája vélhetően szándékosan pusztította el a repülőgépet. Mint mondta, továbbra is megbíznak a pilótaképzési és kiválasztási programjukban, amelyen a fiatal pilóta is átesett és minden vizsgát teljesített. A pilóta Bremenben és Phoenixben járt képzésre, először légi utaskísérőként dolgozott, hogy ebből fizesse pilótaképzését. Ezt 2008-ban elkezdte, majd több hónapra abbahagyta, végül 2013-ban kapta meg a szakszolgálati engedélyét A320-as Airbusokra. A képzés folytatásakor ismét átesett a szükséges vizsgálatokon, de mindent rendben találtak - tette hozzá. Kérdésre válaszolva azt mondta, nem tudják, hogy miért hagyta abba a képzést. Carsten Spohr hangsúlyozta: legrosszabb álmukban sem gondolták volna, hogy bármelyik pilótájuk ilyet tesz és nem gondolták, hogy ez kivitelezhető. A kiválasztás során nem csak a fizikai és kognitív képességeit, de pszichológiai állapotát is vizsgálják a jelentkezőknek. Közölte továbbá, minden pilótájukban teljes mértékben megbíznak. A vezérigazgató elmondta, 2001. szeptember 11-e óta a pilótafülke ajtaját kívülről nem lehet kinyitni, egy hétszámjegyű kód beütése után jelzés érkezik a pilótafülkébe, és onnan lehet kinyitni az ajtót. Ezt a kódot azonban a kapitány nem ütötte be. Mielőtt a kapitány kiment volna a fülkéből, átadta az irányítást az elsőtisztnek a "you have control" utasítással. Kulcsszavak: baleset, Germanwings, légi közlekedés, légitársaság, Lufthansa
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|