Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Volkswagen Haszonjárművek rekord számokat produkált 2014-ben |
||
2015. március 27.
Az elmúlt esztendőben a Volkswagen Haszonjárművek világméretekben 445.000 városi szállítójárművet, Transportert és pick up-ot szállított le vásárlóinak, ez 2 %-os növekedést jelent a megelőző év 436.000 darabjához képest.
|
Az értékesítésekből származó bevétel 9.6 milliárd euróra nőtt, ez 2.2 %-os emelkedést jelent a 2013-as év 9.2 milliárd eurós bevétellel összevetve. A működési eredmény 504 millió euró volt, 12.5 %-kal jobb, mint 448 millió euró 2013-ban. Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke kifejtette: "Amennyiben figyelembe vesszük azt a tényt, hogy második legnagyobb értékesítési piacunkon, Dél-Amerikában a 2014-es válság miatt modelljeinknek nem sikerült hozniuk a szokásos értékesítési mutatókat, akkor az eredmény kiváló." "Nyugat-Európában minden modellsorozatunk, különösen a T5 és a Crafter iránt nagy kereslet mutatkozik" - folytatta Dr. Scholz. Ez a kereslet jó eredményeinket tovább erősítette azért is, mert a jó eredmény részben a pozitív termék kínálatnak is köszönhető. A cég valamennyi tevékenységi területén megvalósított költség-optimalizálási tervek a profit további növekedését biztosították. A fejlesztéstől kezdve, a beszerzésen, a gyártáson és az értékesítésen keresztül, az irodákban és az összeszerelő sorokon, a Volkswagen Haszonjárművek minden alkalmazottja kitartóan és rendszeresen kutatta és találta meg azokat a javítási lehetőségeket, amelyek együttesen járultak hozzá a javuló eredményekhez". Kiszállítások modellek szerint 2014-ben a Volkswagen Haszonjárművek világméretű kiszállításai 2.0 %-kal nőttek, és elérték a 445.000 darabot a kishaszonjárművek kategóriában, az Amarok, a Caddy,a Crafter és a T5 sorozatokkal. Ez a szám 2013-ban 436.00 darab volt. A szám figyelembe veszi a T2 néven ismert kisteherautó kiszállításainak változását annak fényében, hogy a modell gyártását 2013 végén Brazíliában leállították. A T5 és a Crafter modellszériák jelentették a legnagyobb nyereséget. A Caddy kiszállításai meghaladták a tavalyi adatokat, míg az Amarok adatai csökkenést mutattak, mondta Dr. Scholz a jelentésében. Világméretekben az értékesített Amarok pick up-ok száma 12.2 %-kal csökkent, 78.100 darabra, míg 2013-ban 89.000 egységet adtak el. "2014-ben megközelítőleg 20 %-kal kevesebb Amarok gépkocsit szállítottunk ki a fő piacnak számító Dél-Amerikában. Az Amarok értékesítése Brazíliában a rossz piaci viszonyok miatt harmadával csökkent." A Caddy-k kiszállításai világméretekben 1.6 %-kal nőttek, és a tavalyi 146.000 darab után elérték a 148.900 egységet. "A Caddy iráni kereslet különösen bíztatóan növekedett Hollandiában, de Olaszországban és Spanyolországban is, amelyek a városi kishaszonjárművek számára a hagyományos piacot jelentik " - mondta Dr- Eckhard Scholz. A T5 modell kiszállításai világméretekben 7.9 százalékos növekedést mutattak, és a 2013-as 156.300 darab után elérték a 168.600 egységet. "Nyugat-Európában tíz százalékkal több T5 gépkocsit értékesítettünk. Németországon túl a T modell számára főként Franciaország és az Egyesült Királyság jelentett felfutó piacot”- mondta Dr. Scholz. A Crafter kiszállításai 11,6 %-kal nőttek, és elérték a 49.200 darabot. 2013-ban e szám 44.100 egység volt. “A Crafter eladásaiban mutatkozó növekedés ebben a nagy versenyt jelentő gépkocsi szegmensben megerősíti, hogy helyes úton haladunk terveinkkel, hogy a Crafter utódának gyártását megkettőzzük az új, erre épített üzemben”- hangsúlyozta Dr. Eckhard Scholz. Úgy tűnik, hogy a "Drive#15" értékesítési kezdeményezések segítettek a kereskedőknek, hogy új vásárlói csoportokat nyerjenek meg Európában, és különösen a Crafter javára. Kiszállítások régiók szerint Nyugat-európában 2014-ben a piacok jelentős növekedést mutattak. Itt a márka az összes modell sorozatait beszámítva 292.000 gépkocsit szállított ki, ami 6.5 %-os növekedés a 2013-as esztendőhöz képest- mondta Dr. Scholz. Egyedül csupán Németországban 120.000 gépkocsit szállítottak ki, ami 4.6 %-os növekedés a tavalyhoz képest. Ezt ugyancsak megerősíti az új gépkocsik regisztrációs statisztikája. „Büszkék vagyunk arra, hogy az európai gazdasági térségben majdnem minden ötödik regisztrált új városi szállítójármű, minibusz vagy pick up a mi gyáraink terméke. Németországban ez minden harmadik autóra igaz”- magyarázta Eckhard Scholz. Növekedést regisztráltak az ázsiai-csendes óceáni térségben is, ahol a kiszállítások 12.7 %-kal nőttek, elérve a 22.700 darabos szintet. Kelet-Európában a válság sújtotta piac 6.1 %-os visszaesést mutatott, a leszállított gépkocsik száma 37.700-ra csökkent. Oroszországban az értékesítések 20.8 %-kal, 12.600 egységre estek vissza. Dél-Amerikában a Volkswagen Haszonjárművek jelenlegi modell sorozatai 2013-hoz képest 21.9 %-os csökkenést mutattak, és az 50.200 darabról visszaestek a 39.300 egységre. Brazíliában a nehéz helyzet 30.8 %-os csökkenéshez vezetett, és a kiszállítások száma 16.900 egységre esett vissza. Másfelől az értékesítési adatokat Argentínában többé-kevésbé sikerült a tavalyival azonos szinten tartani, mert csupán egy enyhe csökkenés volt, 1.3 %-os, így az értékesítések száma 16,500-ra esett vissza. Kulcsszavak: értékesítés, haszongépjármű, jármű kereskedelem, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|