Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

2018. július 19.
A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat kellett kiállnia, hogy kiérdemelje a különleges aranyérmet.

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

Három piacvezető brit autós, illetve lakókocsis szakfolyóirat, az 1967 óta megjelenő Practical Caravan, a több mint negyven éves múltra visszatekintő What Car?, valamint az 1901-ben alapított brit kemping és lakókocsis klub hivatalos kiadványa, a Camping & Caravanning szerkesztői 2007 óta adják át minden évben a Tow Car of the Year, azaz az év legjobb vontató autói díjakat.

 
A jelölteknek rendkívül szigorú teszteken kell vizsgázniuk. Menetkész tömegük 85 százalékát nyomó utánfutót akasztanak mögéjük, és 95 km/h – majd ha ott stabilnak érződtek, 110 km/h ¬– sebességgel haladnak velük lezárt pályán. A fékek, a vezethetőség, a stabilitás és a hajtáslánc lassú szlalomon, hajtűkanyarban, majd 7,5 százalékos emelkedőn vizsgáznak. Ezt gyorsítások, fékezések és sávváltások követik. Természetesen az autók vontatmány nélküli viselkedése, mindennapi praktikuma, garanciális feltételei, Euro NCAP besorolása, valamint környezetvédelmi teljesítménye is szóba kerül a mérlegelés során, így biztosítva, hogy kizárólag kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó járművek nyerhessenek, amelyekkel két vontatás között is elégedettek lehetnek a tulajdonosok.

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

A Peugeot 5008 komoly helyzeti előnnyel érkezett a megmérettetésre, hiszen a What Car? újságírói idén januárban megválasztották az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének: hét jól kihasználható ülése, szinte teljesen sík padlója, prémium kidolgozása és remek dizájnja a gazdag felszereltség és kedvező vételár mellett a tesztelők kedvencévé tette.

Persze a vontatási teszten a nulláról kellett bizonyítania, ám ez sem esett nehezére. A klasszikus buszlimuzinok praktikumát (elektromos csatlakozók, akasztók, árnyékolók és ötletes tárolóhelyek garmadája, példás variálhatóság és a 284 centis tengelytávból adódó hatalmas belső tér) a szabadidőjárművek stílusával párosító jármű különösen az akadálykikerülést szimuláló sávváltások, valamint az egyenes vonalú, intenzív fékezések során nyűgözte le a tesztelőket stabilitásával. De a 2.0 literes dízelmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó párosának a nehéz vontatmány sem okozott problémát.

Persze az, hogy mire volt képes, csak az érem egyik oldala – legalább annyira fontos volt, ezt hogyan tette. „A Peugeot 5008-as szabadidőjármű mindannyiunkra rendkívül kedvező benyomást tett. Példa értékűen teljesített a sávváltáson, és nagy sebességnél is megőrizte stabilitását. Ráadásul vontatás közben és szólóban egyaránt kényelmesen rugózik, a nagy dízelmotor pedig kifinomultnak és finom járásúnak bizonyult” – összegezte a zsűri véleményét David Motton, a Practical Caravan szerkesztője, majd hozzátette: „Azt se felejtsük el, hogy az 5008-as üdítően merész, divatos megjelenésű szabadidőjármű. Nem ezen múlt a Peugeot kategóriagyőzelme, de az biztos, hogy nem ártott a megítélésének.”

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás

A szakértők egyedül a modell tömegével kapcsolatban fogalmaztak meg kifogást: vontatáshoz kedvezőbb lett volna, ha valamivel nehezebb az autó – ez az egyetlen élethelyzet, amikor a modern EMP2 padlólemezből adódó súlycsökkentés nem előnyként, hanem hátrányként jelentkezik.

Nem csak vontatásban jeleskedik a Peugeot 5008: a flottakezelős és cégautó-felhasználók portálja, a Company Car Today idén januárban az év legkiválóbb szabadidőjárművének kiáltotta ki a frissen bevezetett modellt.

Nem érdemtelenül: az autó kategóriájának legnagyobb, akár 780 literes csomagtartójával rendelkezik, motorválasztéka az év motorjának megválasztott 1.2 literes, 130 lóerős benzinmotortól (a What Car? tesztelőinek kedvencétől) a GT kivitel számára fenntartott, 180 lóerős dízelmotorig terjed, a vezetőtámogató rendszerek sorában többek között megtalálható a gyalogosfelismerő, automatikus vészfékezés, az aktív sávban tartó funkció és a dugókövető (teljes megállásra is képes) adaptív tempomat, míg a vezető a szintén díjnyertes i-Cockpit kezelőfelületen keresztül irányíthatja a járművet.

Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás


Kulcsszavak: díj, i-Cockpit, Peugeot, Peugeot 5008
 
A Jaguar F-TYPE nyerte el az Autonis formatervezési díjat A Jaguar F-TYPE nyerte el az Autonis formatervezési díjat Az új Tiguan lett a 2016-os Év Összkerékhajtású Autója Az új Tiguan lett a 2016-os Év Összkerékhajtású Autója AUTOBEST 2015 - az Opel Corsa nyerte a regionális év autója díjat AUTOBEST 2015 - az Opel Corsa nyerte a regionális év autója díjat Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón Díjeső az Audinak az „iF Design Award” díjátadón A Peugeot növelte eladásait 2012-ben A Peugeot növelte eladásait 2012-ben
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1