Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A legintelligensebb és legtermelékenyebb Ford Transit világpremiere a Hannoveri Haszongépjármű Szakkiállításon |
||
2018. szeptember 19.
A Ford a hannoveri IAA Haszongépjármű Szakkiállításra időzítette az eddigi legintelligensebb és legtermelékenyebb Transit világpremierjét, reflektorfénybe állítva az új 2 tonnás Transit modellt.
|
A megnövelt szállító kapacitású és akár 7 százalékkal takarékosabb, felfrissített hajtásláncokkal felszerelt új Transitban jelenik meg a szegmens legelső mild hibrid (mHEV) hajtása, ami körülbelül 3 százalékkal takarékosabban működik, mint a standard dízel modell, és akár 8 százalékkal javítja az autó üzemanyag-fogyasztását az araszoló városi forgalomban. Az új Transit minden eddiginél hatékonyabb konnektivitást kínál, így üzemeltetői kihasználhatják a FordPass Connect fedélzeti modem minden előnyét*, ami segít a flottában működő autók kihasználtságának javításában és az üzemeltetési költségek optimalizálásában. Az Európában 2019 közepétől kapható új Transit a most kifutó modell sikerére épít, ami nemcsak Európában, hanem Észak-Amerikában is saját szegmense legkelendőbb járműve lett. Az európai sikertörténet 2018-ban is folytatódik, hiszen idén augusztusig 67.000 darab kelt el az autóból, vagyis 14 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. “Íme a modern vállalkozások számára készített Ford Transit, ami pontosan olyan kemény és praktikus, mint ahogy azt vásárlóink elvárják, miközben csekély működési költsége és modern konnektivitása révén sokkal hatékonyabban üzemeltethető,” nyilatkozta Michael McDonagh, a Transit-program globális főmérnöke. “Ráadásul a Ford az elektromos hajtás bevezetésében is diktálja az iramot, hiszen a Transitban bevezetett új mild hibrid hajtás ideális a városi fuvarokhoz.” Még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. Több választási lehetőség Az üzemanyag-befecskendező rendszer nagyobb, 2.200 bar nyomása segíti a hatékonyabb égést. A motor belső súrlódását az új acéldugattyúk vékonyabb palástja mérsékli. A változó átfolyású olajszivattyú a mindenkori igényhez igazítja az olaj adagolását, csökkentve ezzel a motor fölösleges terhelését. Szintén az üzemanyag-fogyasztást javítja a 2 tonnás Transitban most először bevezetett elektromos kormányrásegítés (EPAS) is, akárcsak az átfogó tömegcsökkentés, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazása és az aerodinamikai fejlesztések. Az Auto Start-Stop technológia továbbra is alapáras a teljes modellkínálatban. Az autó vezetőjének a Takarékos Üzemmód is rendelkezésére áll, ami GPS helymeghatározás alapján előre jelzi, hogyan érhető el a legkedvezőbb fogyasztás a Transit előtt álló útszakaszon. A 105, 130 és 170 lóerős motorkínálat most egy új, 185 lóerős változattal bővül, ami ráadásul bőséges, 415 Nm-es forgatónyomatékot is kínál. Mindegyik motorváltozatban új, áttervezett turbótöltő biztosít egyenletesebb forgatónyomatékot, méghozzá az eddiginél szélesebb fordulatszám-tartományban. 2020 tavaszától a hátsókerékhajtású Transit modellekhez a vásárlók a standard hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a Ford új, rendkívül hatékony és gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltóját is megrendelhetik. Az új egység Adaptív Kapcsolási Ütemezés funkciója az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A szegmens első mHEV technológiája A rendszerben a szokásos generátort egy szíjhajtású indítómotor/generátor helyettesíti. Ez az egység alakítja át a jármű lassításakor keletkező mozgási energiát elektromos árammá, amit egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárol. Az így visszanyert energia felhasználható a belsőégésű motor forgatónyomatékának kiegészítésére normál haladáskor vagy gyorsításkor, emellett pedig a jármű külső elektromos berendezéseinek működtetésére is hasznosítható. A Transit mHEV rendszerét nem a standard hajtásláncok teljesítményének fokozására, hanem inkább az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére optimalizálták. Ugyanakkor a hibrid rendszer által biztosított azonnali nyomatékleadás előnye határozottan érezhető, amikor a vezető alacsony motor-fordulatszámról szeretne gyorsítani. Még nagyobb hasznos teherbírás Ennek egyik fontos eszköze volt, hogy a jármű szerkezetét a repülőgépiparból átvett számítógépes tervezési rendszerekkel optimalizálták. A tömegcsökkentés eredményeként az autó új, alumínium motorházfedelet és változó falvastagságú acél keréktárcsákat kapott, a kipufogódob pedig az eddigi kettős szerkezet helyett ezentúl egyetlen darabból áll. A Ford most először váltja ki az acélt könnyű és erős kompozit anyaggal a raktérelválasztó falnál. A ki- és berakodás az új Motoros Mozgatású Oldalajtó könnyíti meg. Az új, magasan elhelyezett külső világítás lefelé irányuló fénye kiválóan megvilágítja a környezetet, ha éjszaka a hátsó raktérajtó mögött kell munkát végezni. Kulcsszavak: ford, Hannover, IAA Haszongépjármű Vásár, Transit, világpremier
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|