Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

2019. március 07.
Az Új Clio megérkezett: bemutatkozik a Renault ikonikus modelljének ötödik generációja, amely eddigi élete során közel 15 millió példányban talált gazdára.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Az 1990-ben bevezetett Clio a Renault Csoport legnépszerűbb modellje lett világszerte, többek közt a franciák kedvenc autójává vált, kedveltebbé, mint bármely más modell, sőt 2013 óta a B szegmens csúcsára emelkedett Európában. Figyelemre méltó értékesítési teljesítményt mutatnak a Clio eladási értékei, amelyek 2012 és 2018 között minden évben növekedtek.

Az új, határozottabb kiállású és modernebb Clio alapjait ugyanazok a gének alkotják, amelyek az elmúlt közel 30 év sikereiért is felelősek. A négy korábbi generáció erősségein építkezik tovább, új és nagyon várt fejezetet nyitva a Clio sikersztoriban.

A Clio I-től, “egy nagyszerű jármű minden előnyét” örökölte. Az 1990-ben bevezetett modellhez hasonlóan, az Új Clio is a felsőbb kategóriákra jellemző felszereltségeket kapja, olyanokat, amelyek a MEGANE-ból vagy az ESPACE-ból lehetnek ismerősek.
A Clio II-től a rendkívüli helykínálatot és kényelmet vette át.
A Clio III-hoz hasonlóan az érzékelhető minőség szempontjából új korszakot vezet be.
A Clio IV-től pedig jellegzetes formavilágát kapja,  azt a dizájnt, amely az egész Renault termékcsalád védjegyévé vált.

Az „Evolúció és Revolúció” elv szerint tervezett Új Clio nem alkalmazkodik a szabályokhoz és érettebb külső megjelenéssel, valamint teljesen megújult belsővel mutatkozik be. A határozott vonalvezetéssel és az orr-rész még karakteresebb kialakításával a teljes egészében megújult Clio dinamikusabb és modernebb lett, miközben azonnal felismerhető marad, annak ellenére, hogy 100 százalékban új komponensekből áll.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

A forradalmi változások belül érhetőek igazán tetten. A teljesen újratervezett belső teret a felső kategória inspirálta, mind az érzékelhető minőség, mind az elérhető technológia terén. Ezek az erősségek minden autós számára hasznosak, hiszen praktikusabban és egyszerűbben tudják használni az autót.

„Az ötödik generációs Clio nagyon fontos számunkra, ugyanis a szegmensében legnépszerűbb és az összes kategóriát tekintve a második legkelendőbb autó Európában. A Clio igazi ikon és a legújabb modell az előző generációk legjobb jegyeit viseli magán. A Clio IV külső megjelenése megnyerte ügyfeleinket, és még ma is kedvelt, így úgy döntöttünk, hogy ezt az alapértéket megtartjuk, csak modernebb és elegánsabb formában. A belső tér igazi forradalmon ment keresztül, jelentősen javult, kifinomultabb lett az érzékelhető minőség, és a technológiát is fejlesztettük. Ez a valaha készült legjobb Clio.”

Laurens van den Acker, vezető dizájner

A teljes egészében megújult Új Clio a Renault Csoport “Drive the Future (2017-2022)” elnevezésű stratégiai tervének úttörője. A 2017-es év őszén bemutatott tervnek három fő célkitűzése van van:

Elektromosság terén: a terv végére a Renault Csoport 12 elektromos modellt kínál majd a választékában. A teljesen megújult Clio lesz az első, amely a Renault által kifejlesztett technológián alapuló E-Tech hibrid motort megkapja majd.

Konnektivitás terén: szintén a terv végére a vállalat szeretné elérni, hogy kulcsfontosságú piacain az összes járműve rendelkezzen online kapcsolattal. A Renault-Nissan-Mitsubishi által kifejlesztett új, csatlakoztatott multimédia rendszerével az Új Clio úttörője ennek a törekvésnek.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Autonómia terén: a terv végére a Renault Csoport autonóm vezetésre képes modellt forgalmazzon. Az Új Clio szintén úttörő lesz ezen a téren azáltal, hogy az autonóm vezetést támogató rendszerek széles körben válnak elérhetővé egy városi autóban.

A megújult Clio a Szövetség együttműködési stratégiájának központi eleme. Az együttműködés elsősorban a technológiák megosztott fejlesztésére és az új platformok használatára irányul. Ilyen platform például a CMF-B, amelynek az elektromos és elektronikus architektúrája is közös fejlesztés, és amelyre elsőként az Új Clio épül. Az együttműködés eredményeként, a piaci igényekhez igazodva, a platform a legújabb technológiákat integrálja.

A Renault modellek új generációjának úttörője, a teljesen megújult Clio a közvetlenül a Renault Sport által ihletett, új R.S. Line változatban is kapható lesz.
 
Az új Renault Clio a belső tere forradalmi változásokon ment át

Azonnal észrevehető, hogy az Új Clio belső terének tervezésekor a minőség és az ergonómia volt az elsődleges szempont. Az utastér új dimenziót nyit az érzékelhető minőségben: csúcsminőségű anyagok, puha bevonat a műszerfalon, az ajtópaneleken és a középkonzol körül, gondosan kidolgozott ülések. Az Új Clio kompaktabb, mégis tágasabb lett, több technológiát integrál és új „intelligens műszerfala” a vezetőre fókuszál. A hullámszerű forma fokozza a tágasság érzetét. A szegmens legnagyobb átmérőjű képernyőivel szerelték fel, maximálisan kielégítve így a modern ergonómiai elvárásokat, hogy a vezetési élmény még teljesebb legyen. A megújult Clio a szegmensben egyedülálló újításokat széles körben teszi hozzáférhetővé, például az auto-hold funkcióval ellátott elektromos kéziféket, ami különösen hasznos a városi forgalomban.

Multimédia képernyő

Az intelligens műszerfal kulcsfontosságú eleme, a 9,3”-os multimédia képernyő (kétszer akkora, mint a 7”-os verzió), amely az eddigi legnagyobb a Renault modelljeiben.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Az Espace képernyője által inspirált, álló és enyhén döntött tablet vizuálisan megnöveli a műszerfalat, modernebb érzést kölcsönöz az utastérnek, és javítja a képernyő láthatóságát. Az új Renault EASY LINK rendszerrel dolgozó, vezető felé fordított képernyő magában foglalja az összes multimédiás, navigációs, információs és szórakoztató funkciót, valamint a MULTI-SENSE beállításokat, amelyek mindegyike rendkívül egyszerűen használható.

Digitális műszeregység

A megújult Clio elsőként büszkélkedhet teljesen digitális műszeregységgel, amely a hagyományos analóg kijelzőt váltja fel. A technológiát közvetlenül a felsőbb szegmensektől vették át. A 7”-10”-os TFT-képernyő segítségével a vezetési élmény rendkívül intuitív módon személyreszabható. A később piacra kerülő 10”-os verzió GPS-navigációt is megjelenít a kijelzőn. A két, 9,3”-os multimédia és 10”-os műszeregység kijelzővel az Új Clio kategóriájában a legnagyobb értékekkel büszkélkedhet.

Műszerfal

Az Új Clio műszerfalát teljesen újratervezték és nagyon figyeltek a minőségre. A műszerfal három részből áll: egy habosított bevonatú felső panelből, egy bevont és személyreszabható központi panelből, valamint egy alsó területből, amely funkcionális elemeket tartalmaz, például a kesztyűtartót. A műszerfal hullámszerű alakja extra vizuális szélességet kölcsönöz a műszerfalnak. Ezt a benyomást tovább erősítik a középső és az oldalsó szellőzőnyílások vízszintes formái. A központi képernyő alatt gondosan figyeltek az ergonómiára, a „zongorabillentyű” kezelőgombok és a közvetlen hozzáférésű légkondicionáló-vezérlők könnyebb használhatóságot biztosítanak az autósoknak.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Kormánykerék

Az új, elegánsabb kormánykerék kisebb lett, az előző modellben lévőhöz képest kompaktabb légzsák használatának köszönhetően. Ez javítja a műszerfal láthatóságát a vezető számára. A hüvelykujj-támasz és a vastagabb kormány kényelmes fogást eredményez. Új, több funkciót magába olvasztó, hátsó megvilágítású kezelőgombokkal van ellátva, szatén króm bevonata pedig hozzájárul az érzékelhető minőség javításához.

Középkonzol

A középső konzol szintén kulcsfontosságú eleme a megújult Clio intelligens műszerfalának. Magasabb pozícióba helyezték a fokozott ergonómia érdekében, és itt található a korábbinál rövidebb sebességváltó kar, amely természetes és kényelmes fogást biztosít. A bevont középkonzol a dizájnelemektől függően személyreszabható, és külső szélén különleges világítás egészíti ki. A konzol alsó részére épített, rendkívül praktikus tárolók könnyebbé teszik az utasok életét, beleértve a vezeték nélküli okostelefon töltési területet is.

Ülések

A megújult Clio ülései általában magasabb szintű modellekben található színvonalúak. A hosszabb ülőlap és a körülölelő forma jobb tartást biztosítanak. Félig puha héjuknak köszönhetően kialakításuk jelentősen növeli a hátsó utasok lábterét, miközben az új, vékonyabb, vessző alakú fejtámlák a hátra történő kilátást optimalizálják, és a tágasság érzetét fokozzák a hátsó utasok számára. A műszerfalhoz hasonlóan itt is különös figyelmet fordítottak az anyagok megválasztására. Az ülések ergonomikusabbak és könnyebben használhatók az egyszerűbben hozzáférhető kezelőgomboknak köszönhetően.

Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon

Ajtópanelek

A teljesen megújult Clio belső ajtópaneljei a szegmensben egyedülálló módon puha anyagokkal bevonva is elérhetők. A bevont panelek nagy betétekkel büszkélkedhetnek, amelyek a kartámaszokhoz hasonlóan számos személyre szabható dizájnelemmel dobhatók fel. A betétek lágy, indirekt és diffúz hangulatfénnyel egészülnek ki.

Személyreszabás

Minden Új Clio tulajdonos saját elképzelései szerint tervezheti meg az autóját az egyedi dizájncsomagoknak köszönhetően, és dönthet a középkonzol, a műszerfal, az ajtóbetétek, a kormánykerék és a kartámaszok kinézetéről. Az ügyfelek több belső kialakítási terv közül választhatnak, és élvezhetik az innovatív személyreszabási kínálatot, amely különleges színeket biztosít a műszerfal teljes vonalvezetését meghatározó formavilágú szellőzőnyílások keretei számára. Az Új Clio nyolc különböző színű hangulatfénnyel is megvilágítható.

Modernebb és karakteresebb külső dizájn

Minden szögből elegánsabb és dinamikusabb - a teljesen megújult Clio örökli az előző generáció érzéki formáját. Az új modell karakteresebb, ugyanakkor elegáns profilja is megmaradt. Elöl a motorháztető felülete még kidolgozottabb. A rács nagyobb és az első lökhárító hangsúlyosabb a nagyon karakteres központi légbeömlőnek köszönhetően, ami elősegíti az optimális motorhűtést. Méretét tekintve a teljesen megújult Clio 12 mm-rel rövidebb (hossza 4050 mm, szélessége 1798 mm), de belső tere tágasabb. A karosszéria 48 mm-rel lett alacsonyabb (1440 mm) a jobb aerodinamika és dinamizmus érdekében. A 17”-os kerekek (verziótól függően) fokozzák az új modell dinamikus megjelenését. Az olyan részletek, mint például a cápauszony-antenna, a 100%-ban LED-es első- és hátsó lámpák, a karosszériába simuló hátsó ajtó és a krómozott oldalablak-keretek mind a külső dizájn modernizálását és az érzékelhető minőség javítását szolgálják.

Karosszéria-színek

A megújult Clio számos új színben kapható, például Vérnarancs, Nyérc barna vagy Porcelénkék. Az Új Clio vitalitását tükrözi az új Vérnarancs fényezés példátlan mélysége és ragyogása, köszönhetően egy speciális narancssárga színű lakkozási eljárásnak, amely először jelenik meg az autóiparban. Összesítve az Új Clio 11 féle karosszéria-színben és három külső dizájncsomagban kapható (piros, narancssárga és fekete).

Légterelők

Az Új Clio az első, amelyen az első kerékívekhez légterelőket szereltek. A terelők a súrlódás csökkentésére és az aerodinamika fokozására szolgálnak, ezáltal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Bónuszként dinamikus és sportos külsőt kölcsönöznek a megújult Clio-nak.

Fényszórók

A vadonatÚj Clio fényszórói, amelyek már az első felszereltségi szinttől 100%-ban LED-del szereltek, a Renault modellekre jellemző C-alakot viselik. Karakteresebb megjelenést kölcsönöznek az Új Clio-nak, fényüket a gyémánt motívum még inkább hangsúlyozza, extra eleganciát kölcsönözve az autónak.

Csomagtér

A csomagteret úgy alakították ki, hogy alakja a lehető legszabályosabb legyen. A prémium BOSE hangrendszer teljesen integrált, ezért nem csökkenti a csomagtér térfogatát, amelyet 391 literre emeltek (plusz az utastérben található 26 liternyi belső tárolórekesz). Ezzel a kategóriában a legnagyobb csomagteret sikerült kialakítani. A kettős padló egyszerűbbé teszi a mindennapi bepakolást, a hátsó ülések pedig teljesen lehajthatóak, így egy sík felületet kapunk.

Hátsó lámpák

A fényszórókhoz hasonlóan a karakteresebb hátsó lámpákat is az új C-alak jellemzi, amely térhatást kölcsönöz. A hátsó ablak tetején egy harmadik, hosszabb és vékonyabb féklámpa található.

Oldaldizájn

Az előző generáció elegáns profilja, amelyhez az ablak vonalában szerelt hátsó ajtókilincsek is hozzájárulnak, számos esztétikai módosítás révén még jobb lett. Ezek közé tartoznak a krómozott ablakkeretek, a fényes fekete oszlopok és a hátsó kilincsek, az egy fémlemezből kialakított alsó oldalfalak és a krómozott CLIO jelzés.

Hátsó rész

A hátsó részen az oldalakon látható krómozott vonalak folytatódnak. A csomagtartó kialakítása, és különösen a hátsó ajtó és a lökhárító sík illeszkedése, az érzékelhető minőség kedvéért került átdolgozásra. A hátsó ajtót elárasztó fények szélesebb hatást keltenek az Új Clio hátsó részén.


Kulcsszavak: autószalon, clio, genf, premier, renault
 
PEUGEOT szabadidőautó-offenzíva a Párizsi Autószalonon PEUGEOT szabadidőautó-offenzíva a Párizsi Autószalonon Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon A Városi közlekedés napos oldala – Az új Citroen C1 Az új Hyundai i20 Active és az új Santa Fe erősíti a crossover és SUV modellcsaládokat Az új Hyundai i20 Active és az új Santa Fe erősíti a crossover és SUV modellcsaládokat Toyota Mirai - Újabb száz évnyi mobilitás Toyota Mirai - Újabb száz évnyi mobilitás Genfben az S-Design és Mirror modellcsaládok uralják a Fiat standját Genfben az S-Design és Mirror modellcsaládok uralják a Fiat standját
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1