Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval

Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval

2019. szeptember 16.
A Kuuskuljetus Oy finn fuvarozóvállalat élen jár azzal, hogy egy cseppfolyósított gázzal hajtott és elektrohidraulikus rakodódaruval felszerelt Scania G 410 tehergépkocsit üzemeltet.

Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruva

Biogázt tankolva a fuvarozóvállalat akár kilencven százalékkal is csökkentheti a jármű szén-dioxid-lábnyomát. Ez Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija hálózatról tölthető, akkumulátorról működő, elektrohidraulikus daruval felszerelve. Erre a szokatlan párosításra a Kuuskuljetus által a Renta Group cégcsoportnak végzett fuvarfeladatok kapcsán esett a választás. A Renta állványzatokat szállít ki a fővárosban, Helsinkiben, méghozzá a hajnali órákban is, amikor a lakosok alszanak. Mivel a gázüzemű teherautó sokkal csendesebb, zavartalanul pihenhetnek a lakók. A csendes tehergépkocsin túlmenően a HIAB X-HiPro rakodódaru szinte hangtalanul üzemel, ugyanis akkumulátorokról működik a hidraulikát hajtó villanymotorja.

„Az akkumulátorokat éjszaka töltjük, ami általában elegendő a napi munka elvégzéséhez” – mondta a Kuuskuljetus ügyvezető igazgatója, Janne Voitto. „Ha mégis elfogy az áram, akkor a daru hagyományosan, a motorról hajtva is működtethető.” Egyre jobban terjed a gázüzem Janne Voitto fontolóra vette ezt az összeállítást, de először szeretett volna alaposabban tájékozódni, mielőtt elkötelezi magát egy gázüzemű tehergépkocsi beszerzése mellett. „A gazdaságosság mindig elsődleges egy fuvarozónak. Most már meggyőződésem, hogy a gázüzemű járművek egyre jobban elterjednek majd a jövőben a nehézsúlyú fuvarozásban.” A döntéshozás előtt egyeztetett az ügyféllel, a Renta cégcsoporttal, és felhívta az ügyvezető igazgatóját. „Ő éppen a Tesla autójának a volánja mögött ülve vette fel a telefont, és mivel hasonlóan gondolkodik, nem jelentett problémát megállapodnunk a költségeket illetően.”


Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruva

Szoros együttműködés

Mivel a tehergépkocsi elsőnek számított a maga nemében, szoros együttműködésre volt szükség a Scania, a felépítményező és az ügyfél között. Az alvázat kifejezetten erre a célra tervezték, valamint arra, hogy el lehessen helyezni rajta a nehéz, 800 kilogramm tömegű akkumulátort, így a két LNG-tartály egyikét el kellett hagyni a járműről. Habár a tehergépkocsit éppen nemrég vitték szervizbe, Janne Voitto már egy újabb ötleten töpreng. „Azt vizsgálom, hogy lehetne-e a hidraulikus rendszerben áramló olaj segítségével tölteni az akkumulátorokat.”

Kulcsszavak: Finnország, haszongépjármű, lng, scania
 
Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval Bemutatkozik az OptiTrack a Renault Trucks C járművökön Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma A DAF bemutatja az extracsendes LF elosztó tehergépkocsit A DAF bemutatja az extracsendes LF elosztó tehergépkocsit Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval Csökkent a forgalomba helyezett gépjárművek száma januárban Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija, hálózatról tölthető, akkumulátorról működő elektrohidraulikus daruval Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1