Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A vevői lojalitás a legfőbb üzleti érték - interjú Ormos Istvánnal a Duna Autó Zrt. tulajdonosával |
||
2019. szeptember 17.
Mitsubishi haszongépjármű értékesítési pontból egy 18 márkát forgalmazó, és 21 márkaszervizt üzemeltető autós nagyhatalommá nőtte ki magát a Duna Autó Zrt.
|
Mindehhez 30 év kellett, amit az olykor adódó nehézségek ellenére is a folyamatos fejlődés jellemzett. Eddig több mint 60.000 új autót értékesítettek és közel 600.000-et szervizeltek. És a történetnek itt még nincs vége: új márkák, komoly beruházások vannak tervben, és fokozatosan a cég irányítása is új kezekbe kerül. Kempingszéken várva a vevőkre Nem kellett sokat várni az első vevőre, aki ráadásul rögtön 13 autót meg is rendelt. Beindult a forgalom: sorra jöttek a vásárlók, a cégek és az újabb márkák. A bővülés a Nissannal kezdődött, majd bekerült a portfólióba a Seat, Skoda, Subaru és Volvo is. A ’90-es évek elején szokatlan üzleti koncepciónak számított, főleg az autókereskedelemben, ha valaki egyszerre több mindennel akart foglalkozni. A volt Volán-telep területének felvásárlása után azonban nagy hely állt Ormos Istvánék rendelkezésére, így adta magát, hogy több márkával keressék az együttműködést. Méltán nevezhetik tehát magukat Autóvárosnak. A generációváltás előnyei és nehézségei „A generációváltást nem nehézségként élem meg, hanem egy természetes folyamatként, amiről határozott elképzelésem van. Nem szeretnék gátja lenni a fejlődésnek, inkább szeretném elősegíteni a megújulást. A céget már nem is én vezetem, hanem egy háromfős igazgatóság. Az elnök Markó Zoltán, aki a kereskedelmi és marketing ügyekért felel, mellette pedig Gábor Krisztina gazdasági, és Simon Péter műszaki igazgatók alkotják a vezetőséget” – árulta el Ormos István. A legfrissebb nemzetközi kutatások alapján azonban 5-ből 4 kis- és középvállalkozás nem tudja ezt a meghatározó átalakulást sikeresen kivitelezni, így működése is veszélybe kerül. A Duna Autónál azonban felismerték a kockázatot, ezért egy jól megalapozott stratégia szerint zajlik az átadás-átvétel. „Több mint egy éve kezdtük el megtervezni a generációváltást, és akkor egy kétéves átmeneti időszakot adtunk magunknak arra, hogy letisztázzuk, mik az igazgatóság feladatai, hatáskörei, jogkörei” – mondta el Markó Zoltán. „Igazi kihívás ez a vezetőség számára, hiszen egy olyan, 30 éves cég esetében kell ezt véghezvinnie, amely úgy szocializálódott, hogy az egyszemélyes vezető direkt módon hozta meg a döntéseket. Nemcsak nekünk, hanem a szervezetnek is hozzá kell szoknia az új rendszerhez, valamint a tulajdonosoknak is a megváltozott feladatkörökhöz. Ez persze nem azt jelenti, hogy teljesen háttérbe vonulnak, csak első körben a menedzsment döntéshozatalát fogják támogatni. De úgy gondolom, jó úton járunk a teljes és sikeres koncepcióváltás felé.” A tulajdonosi kör új generációja sem vonul ki a cég életéből, a tulajdonosi lánc nem szakad meg, hiszen a családtagok közül többen is munkálkodnak a vállalat kötelékén belül. Különösen Ormos István fia, Ormos Péter vesz részt aktívan a cég életében, aki nagyon fontosnak tartja a technikai fejlesztéseket. A célja, hogy a vállalat minden tekintetben megfeleljen a kor kihívásainak, hogy kényelmes és gyors legyen az ügyintézés ügyfeleik számára. Az ügyfélélmény-koncepció és a szakképzés párhuzama Habár az Autóvárosban már most is 18 márkakereskedés és 21 márkaszerviz, valamint a gondtalan autózáshoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások is találhatók, a fejlődés még mindig folyamatos. Tavaly év végén például egy igen komoly beruházást hajtottak végre: Budakalászon vettek meg egy 70.000 négyzetméteres területet, ahová a teljes logisztikát kiszervezték, az óbudai telephelyen csak az értékesítés és a szerviz maradt. „Az új logisztikai központ 40-50%-kal megnöveli a gazdasági potenciálunkat. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Duna Autó Zrt. végérvényesen el fogja hagyni a KKV szektort és bekerül a nagyvállalati struktúrába. Ami mindig is kiemelt bennünket, az az új igények szerinti új piacok megtalálása, valamint a munkánk és a környezetünk iránti szeretet és igényesség. A jövő vezetőinek az lesz a legfőbb kihívása, hogy ezen elvek mentén, minél hatékonyabban működtessék a nagyvállalati kereteke” – nyilatkozta Hámori László társtulajdonos. További újdonság, hogy szeptember elsejével megnyitotta kapuit a Duna Autó Haszongépjármű Centruma, ahol professzionális szaktanácsadással 8 márka modelljeit találhatja meg az ágazat célközönsége. Ezzel egy új márka, a Giotti Victoria mini-teherautó is bekerült az Autóváros portfóliójába. De ez még korántsem minden: további két márka bevezetésén is dolgozik a vállalat. A Volán felszámolásakor még 70 fő dolgozott együtt, ma viszont már több mint 300 munkavállalója van a Duna Autó Zrt.-nek. A vezetőség tervei szerint az Autóváros ki is lép a kis- és középvállalkozások világából, hogy nagyvállalatként folytassa működését. A munkaerőpiaci problémák azonban itt is éreztetik hatásukat, hiszen kiváló szakemberből, szakképzett alkalmazottból állandó a hiány. Emellett a folyamatos bővülés miatt is egyre több munkaerőt igényel a vállalat. A menedzsment ezért nagy figyelmet fordít a cég munkavállalóinak folyamatos továbbképzésére, valamint a színvonalas, jól felszerelt munkakörnyezet kialakítására. „Legyen szó magánéletről vagy üzletről, sose szabad elfelejtenünk azt, hogy honnan indultunk, és a saját munkánk mellett kik segítettek elérni céljainkat. A Duna Autó sikersztorija nem valósulhatott volna meg ügyfeleink bizalma nélkül. A 30 év alatt több mint 60.000 új autót értékesítettünk és közel 600.000 kocsi fordult meg szervizeinkben. Ügyfélkörünk folyamatosan bővül, és az újak mellett vannak olyan partnereink és kollégáink is, akik a kezdetek óta velünk vannak, minket választanak. Számunkra ez, vagyis a lojalitás a legfőbb érték, így nem is kérdés, hogy a jövőben is a vevőközpontúság szerepel majd stratégiánk fókuszában. Mert nekünk az autó bizalmi kérdés” – összegezte Markó Zoltán. „Egyetlen titkunk a munka – a folyamatos, tisztességes, odafigyeléssel végzett munka, amit elkötelezett szakembereink végeznek. A piaci trendeket és a vevői igényeket szem előtt tartva szeretnénk tovább építkezni, hogy sikeres éveink számát még tovább növelhessük” – tette hozzá Ormos István. Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem, márkaszerviz, Ormos István
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|