Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Porsche kibővíti a Taycan kínálatát |
||
2021. január 21.
Az új Taycan személyében a Porsche első teljesen elektromos sportautójának immár negyedik változatát mutatja be.
|
Az új modell a Taycan Turbo S, Taycan Turbo és Taycan 4S alá sorol be. Hátsókerékhajtással rendelkezik és kétféle akkumulátor-mérettel elérhető: az alapfelszereltségként kínált Performance akkumulátorral az új beszálló modell akár 408 lóerő leadására is képest overboost módban Launch Control rajtautomatika esetén. Mindez 476 lóerőre emelkedik az opcionális Performance Plus akkumulátorral. A névleges teljesítmény 326, illetve 380 lóerő. A modellcsalád legfiatalabb tagjaként a Taycan már a piaci bevezetéskor megkapja azokat az új megoldásokat, amelyek a többi verziónál a későbbiekben érkeznek meg. Például a Plug & Charge funkció kényelmes töltést és fizetést tesz lehetővé kártyák vagy alkalmazás használata nélkül: amint a töltőkábelt bedugják, a Taycan kódolt kommunikációt létesít a Plug & Charge kompatibilis töltőállomással. A töltési folyamat így automatikusan megkezdődik, illetve a fizetést is automatikusan elintézi a rendszer a beállítások szerint. Így a jármű konfigurálása és átadása után is módosíthatók annak képességei, az online aktiválás révén pedig ehhez szervizbe sem kell látogatni. A jelenlegi funkciók között megtaláljuk a Porsche Intelligent Range Manager (PIRM) intelligens hatótáv-menedzsment rendszert, a Power Steering Plus szervokormányzást, az Active Lane Keeping Assist sávtartó rendszert és a Porsche InnoDrive funkciókat. Kétféle akkumulátor Az egyrétegű Performance akkumulátor már alaphelyzetben is 79,2 kWh-s bruttó kapacitást biztosít. A kétrétegű Performance Plus akkumulátor opcionálisan ezt növeli 93,4 kWh-ra. Hatótáv tekintetében ez a WLTP normák szerint 431-ről 484 kilométerre fokozza a hatótávot. Innovatív elektromotor és dinamikus teljesítmény Meggyőző gyorsulás, sportautókra jellemző tapadás folyamatosan rendelkezésre álló teljesítmény – a Taycan modellkínálatának beszállója is rendelkezik ezekkel az erősségekkel. A hátsó tengelyen elhelyezett mágneses szinkronmotor aktív hosszúsága mindössze 130 milliméter, vagyis éppen ugyanakkora, mint az, amelyiket a Taycan 4S-ben találjuk. A hátsó tengelyen található inverter akár 600 A-en is dolgozik. A hajtásláncban megtalálható egy kétsebességes váltómű is. Letisztult külső formaterv Porsche génekkel Letisztult formatervével a Taycan egy új kor kezdetét fémjelzi. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche géneket hordoz magán. Az elektromos sportautó szemből különösen alacsonynak és szélesnek tűnik, kiemelkedő vállakkal. A sziluettjét sportos tetővonala határozza meg, amely hátrafelé lejt, a magas oldalvonal pedig egy újabb dinamikát fokozó elemként tűnik fel. A hangsúlyos vállak a kecses, meredeken lejtő C-oszloppal együtt még inkább kihangsúlyozzák az autó hátulját. Mindezt olyan innovatív elemek bővítik ki, mint a hátsó fényívben elhelyezett Porsche logó üveghatású betűi. Egyedi belső formaterv A Taycan belső tere egy új kor kezdetét jelképezte 2019-ben: letisztult kialakítása és teljesen új architektúrája mind a mai napig kiemelkedően modern hatást nyújt. A szabadon álló, hajlított műszercsoport-kijelző a műszerfal legmagasabb részét jelenti, egyértelműen a vezetőt helyezve az autó középpontjába. Emellett 10,9 colos központi kijelző és opcionális utas oldali kijelző is a digitális világban üdvözöl minket. A Taycan az első Porsche modell, amely teljes mértékben bőrmentes belső térrel is elérhető. Az elektromos sportautó fenntartható koncepcióját kihangsúlyozzák a belső tér innovatív, újrahasznosított anyagokból álló burkolatai. Összehangolt futóműrendszerek Az adaptív légrugózás Smartlift funkcióval is rendelkezik. Ez lehetővé teszi a Taycan beprogramozását, hogy automatikusan megemelje a karosszériája magasságát az olyan helyeken, amelyeket ezt indokolják, például fekvőrendőrök vagy garázslehajtók esetén. A Smartlift funkció aktívan befolyásolhatja a jármű magasságát autópályán is: mindig a megfelelő állást választja ki a hatékonyság, a körülmények és a vezetési kényelem közötti legjobb kompromisszumot megtalálva. A Taycan szériában hatdugattyús, alumínium monoblokk, fix féknyerges fékrendszert kap elöl, és négydugattyús, alumínium monoblokk, fix féknyerges fékrendszert hátul. A belső hűtésű féktárcsák átmérője elöl 360, hátul 358 milliméter, a féknyergek pedig fekete fényezést kapnak. Sikeres év a Taycan számára A Porsche sikeres rajtot vett az elektromos kor hajnalán, világszerte több mint 20.000 Taycan kiszállításával 2020-ban. Norvégiában a Taycan eladásai az összes eladott Porsche modell 70 százalékát tették ki, november elején pedig már az ezredik norvég ügyfél vehette át autóját – az eladások több mint megkétszereződtek az országban. Az elektromos sportautó már körülbelül 50 nemzetközi díjat zsebelt be, többek között legfőbb piacain, így Németországban, az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Kínában. Az új hátsókerékhajtású Taycan tartja az elektromos autóval felállított leghosszabb drift rekordját is a Guinness World Record™ hitelesítése szerint: a modellel pilótánk megállás nélkül 42,171 kilométert tett meg keresztben. Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, Porsche, Taycan
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|