Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata |
||
2021. április 16.
A pályanapokra épített BT62 után a rendszámozható BT62R-t is a Goodyear gumijaival szereli fel a Brabham Automotive. A 2019-ben felélesztett ausztrál márka az Eagle F1 SuperSport RS gumik mellett döntött, amely a pályán és az utcán is megállja a helyét.
|
A Brabham-dinasztia legenda a motorsport világában. A pátriárka, Sir Jack Brabham máig az egyetlen pilóta, aki saját maga által épített autóval nyert Forma–1 világbajnokságot. A nevét viselő csapat összesen 2 konstruktőri és 4 egyéni vb-címet szerzett 30 éves története során. A siker a család három generációjában folytatódott tovább. Jack legkisebb fia, David a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen győzedelmeskedett, és ő az, aki 2019-ben a Brabham régi, hűséges partnerével, a Goodyearrel karöltve felélesztette a márkát. A Goodyear F1-es belépője A Brabham története 1962-ben indult, a Goodyearrel 1965-ben fogott össze a cég. Ez volt az amerikai gumigyár igazi belépője a Forma–1-be, ahol a vállalat abroncsai 1997-ig 50 egyéni és konstruktőri vb-címben, illetve több száz futamgyőzelemben játszottak szerepet. Az első siker hamar jött: 1966-ben Sir Jack legendás BT19-ese volt a mezőny legjobb autója. Tervezője négy egymást követő futamgyőzelmet aratott a Goodyear gumikon, nyert többek között a dimbes-dombos angliai Brands Hatchben és a hírhedt Nürburgring Nordschleifén. Végül a Goodyear hazai terepén, az amerikai Watkins Glenben szerezte meg a vb-címet. A két vállalat még az 1980-as években is bajnokságokat és versenyeket nyert közösen. Egy legendás név újra az aszfalton A Brabham 1992-ben bezárta kapuit, de közel három évtized szünet után, 2019-ben visszatért a legendás név, méghozzá ismét a Goodyear partnereként. A David által alapított Brabham Automotive kifejezetten pályanapokra fejlesztett ki szupersportkocsit BT62 néven. A mindössze 972 kilós autót 5,4 literes, 700 lóerős V8-as motor hajtja, amelynek 666 Nm nyomatékát 6 sebességes, szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekre. Az autó győzelemmel debütált a 2019-es Britcar Endurance Championship során, a Brands Hatchben rendezett éjszakai futamon David Brabhammel és Will Powell-lel a volánnál. „A Brabham Forma–1-es múltjának fényében úgy éreztem, kötelességem feléleszteni az édesapám által alapított márkanevet. Ebben a Goodyear kiváló partnernek bizonyult. A BT62-t igazi versenyautónak szántuk, és amikor feltettük rá az F1 SuperSport abroncsot, megtaláltuk az autó, a gumi és a pilóta tökéletes összhangját” – mondta el David Brabham. Versenytapasztalat a közútra A BT62 közútra szánt változata, a BT62R célja, hogy egyensúlyt teremtsen a pályán nyújtott csúcsteljesítmény és a hétköznap elvárt kényelem között. Egy ilyen autót olyan gumikkal kell felszerelni, amely egyszerre helyt áll a tükörsima versenypályán és a közúton, bármilyen időjárási körülmények is uralkodnak. A komoly feladvány megoldása a Goodyear Eagle F1 SuperSport RS, amely úgy tud megbirkózni a sok versenyabroncs számára kihívást jelentő közúti felületekkel, hogy a pályán nyújtott teljesítménye sem csorbul. „A versenyzés mind a Goodyear, mind pedig a Brabham lételeme: tökéletes terep a két márka együttműködéséhez. A versenyzés során felhalmozott tapasztalatainkat használjuk fel akkor is, amikor olyan rendszámozható versenyautók számára tervezünk a pályán és a közúton is kiemelkedően teljesítő abroncsokat, mint a lélegzetelállító BT62R” – mondta el Ben Crawley, a Goodyear Europe motorsportokért felelős igazgatója. A cél: a Le Mans-i 24 órás David Brabham vágya, hogy a márka eljusson Le Mans-be és újabb győzelmeket arasson. Mivel a Goodyear az LMP2 kategória egyedüli abroncsszállítójaként fontos szereplője a legendás versenynek, a Brabham számára a 24 órás győzelem több puszta álomnál. Kulcsszavak: Goodyear, Goodyear Eagle F1, gumiabroncs, járműipar
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|