Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

2021. június 15.
A 2-es szintű automatizált vezetésre képes Teammate olyan funkciókkal is rendelkezik, amiket más gyártók még nem kínálnak.

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

A Lexus vadonatúj vezetéstámogató technológiája egy 2-es szintű (SAE) önvezető rendszer, amely két alapvető funkciót biztosít: az Advanced Drive-ot (vezetéssegéd) és az Advanced Parkot (parkolóasszisztens). Kezdetben a Teammate (csapattárs) rendszer csak bizonyos 2022-es modellévű, összkerékhajtású Lexus LS 500h modellekhez lesz elérhető, amelyek várhatóan ősszel érkeznek majd meg az amerikai, jövő év második felében pedig - a hatósági engedélyeztetési eljárásoktól függően - az európai márkakereskedésekbe.

A Lexus hangsúlyozta: olyanra tervezték a Teammate Advanced Drive funkcióját, hogy az partnerként és segédként támogatva a sofőrt, elősegítse a biztonságos és kényelmes közlekedést autópályán. Bekapcsolás után az Advanced Drive lehetővé teszi az automatikus kormányzást, gyorsítást és fékezést, de természetesen csak a vezető aktív felügyelete és felelősségvállalása mellett.

Ezeken kívül bonyolultabb vezetési feladatokat is képes megoldani, beleértve a beállított követési távolság tartását más járművektől, az automatikus sávváltást, a másik sávba történő besorolást, és egy azonos sávban haladó, lassabb jármű kikerülését, vagyis „előzését”.

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

Az Advanced Drive szoros összeköttetésben dolgozik a LS500h csúcstechnológiájú navigációs és helymeghatározó rendszerével (HD-Map), így körülbelül 10 kilométerre előre pontosan meg tudja tervezni, hogy milyen manővereket fog végrehajtani az úton.

Az új vezetéstámogató rendszer azért is különösen előnyös a vezető számára, mert hosszú utakon jelentősen csökkenti a fáradtságot. Azonban fontos tudni, hogy a Lexus automatizált vezetési programjában nem a kényelem, hanem a biztonság élvez prioritást, a fejlesztés során végig ez lebegett a mérnökök szeme előtt.

Kulcsfontosságú eleme a rendszer felépítésének a redundancia, ami azt jelenti, hogy hibabiztos műveletek sorozata biztosítja azt, hogy meghibásodás vagy korlátozott működés esetén akár további négy másodpercig elkerülhető legyen a jármű feletti irányítás elvesztése.

Az Advanced Drive öt évig tartó fejlesztését a Toyota japán és észak-amerikai K+F részlege szoros együttműködésében, közösen végezte. A mérnökök ugyanazokat a tesztautókat és szoftvereket alkalmazták az Egyesült Államokban és Japánban, ami lehetővé tette az Amerika-specifikus szempontok, például a telekocsisávok (a vezető és egy vagy több utas által közösen használt autók számára fenntartott forgalmi sáv) és a felnyitható hidak figyelembevételét a rendszerek tervezése közben.

A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus

Műszaki jellemzők

Érzékelés: a rendszer érzékelői - beleértve a vezetőt figyelő kamerákat, a LiDAR-t (a piaci bevezetéskor csak elöl található), az első nagy hatótávolságú radart, az első és a hátsó rövid hatótávolságú radart, a körkörösen elhelyezett parkoló kamerákat az első távcsöves és lokátor kamerákat – a jármű teljes, 360 fokos környezetét figyelik.

Intelligencia: a rendszer beépített mélytanulási funkciókkal rendelkezik, amelyek lehetővé teszik a nagyfokú alkalmazkodást a különféle vezetési szituációkhoz. Az adatok feldolgozását négy fő elektronikus vezérlőegység („ECU”) végzi, ezek kezelik a felismerést, a döntéshozatalt és a rendszer működtetését.

Interaktivitás: A Lexus ember-gép interfésze könnyen érthető, kétoldalú kommunikációt tesz lehetővé a vezető és az autó között.

Megbízhatóság: A Teammate Advanced Drive-ot több tartalék rendszerrel látták el (tápegység, érzékelő, feldolgozó, működtető és a kommunikációs területek), hogy a „biztonságos” a vezetési élmény legmeghatározóbb jelzője legyen.

Frissíthetőség: a fedélzeti internetkapcsolatot kihasználó „légből kapott” (over-the-air) szoftverfrissítések lehetővé teszik a jármű és a rendszer távolból történő frissítését azonnal, amint új funkciók válnak elérhetővé. Nem kell időpontot kérni, elmenni egy márkaszervizbe, és ott kivárni, amíg az autóra kötött számítógép végzi el ugyanezt a feladatot.
Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, önvezető autó
 
Immár „társasági kapcsolatokkal” közlekedik Jack, az Audi kísérleti autója Immár „társasági kapcsolatokkal” közlekedik Jack, az Audi kísérleti autója A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját A piac egyik legfejlettebb önvezető rendszerét mutatta be a Lexus Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban Az Audi és az Ericsson úttörőként alkalmazza az 5G technológiát az autógyártásban Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1