Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Új Grand Santa Fe premier Genfben |
||
2013. március 07.
A Hyundai a 2013. évi Genfi Autószalonon tartja az új Grand Santa Fe-nek, a márka első hosszú tengelytávú prémium felső kategóriás (E szegmens) szabadidőjárművének európai premierjét.
|
A Hyundai a népszerű modell nyújtott tengelytávú kivitele iránti kereslet kielégítésére hozta el Európába az új Grand Santa Fe modellt, amelynek révén a vállalat még nagyobb részesedést szerezhet az európai felső kategóriás szabadidőjárművek piacán. Európára hangolva Az új Grand Santa Fe modell elsőként a 2012-es New York-i Autószalonon lépett a közönség elé. Az európai változat számos jelentős ponton eltér az Egyesült államok piacára tervezett kiviteltől, az adaptív fényszóró-vezérléstől kezdve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át az intelligens parkolás-támogató rendszerekig. A modell rugózását és vezethetőségét ugyancsak kifejezetten az európai felhasználók igényeihez igazodva hangolták át, hogy erőteljesebben csillapított, közvetlenebb vezethetőséget nyújtson. Folytatódik a „Storm Edge” formaterv Az új Grand Santa Fe a Hyundai „Storm Edge” formanyelvét alkalmazza. Az új generációs Santa Fe modellen bevezetett stílus a Hyundai „folyékony szobrászat” dizájnirányzatán alapul, és rendkívül kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében. A „Storm Edge” azokat az erőteljes, dinamikus természeti képeket adja vissza, amelyek egy vihar kialakulását kísérik. Az új Grand Santa Fe-t a kezdetektől fogva normál tengelytávú rokonával párhuzamosan fejlesztették, így a formatervezők egy olyan, koherens formavilágot hozhattak létre, amely erőteljes családi azonosságról tanúskodik. Ennek ellenére markáns eltérések találhatók a két modell között. Az új Grand Santa Fe orrát átrajzolt hűtőmaszk, új kialakítású ködfényszórók és hangsúlyosabban megformált lökhárító uralja. Oldalnézetből a hátsó ajtók szemmel láthatóan hosszabbak, kellő helyet adva a harmadik üléssornak. Az új, hosszabb tetőpanel kihangsúlyozza az autó teherbíró képességét. Ennek eredményeként a hátsó oldalablak immár szorosabban követi a C-oszlop kontúrját. Az új Grand Santa Fe külső méretei megnőttek (10 mm-rel magasabb, 5 mm-rel szélesebb, 225 mm-rel hosszabb), köszönhetően a nyújtott (+100 mm) tengelytávnak, ugyanakkor a jármű megőrizte az új generációs Santa Fe dinamikus, mégis kifinomult stílusát. A két modellváltozat között további eltérést mutatnak a lenyűgöző, új 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsák, az övvonalat az átrajzolt LED-es lámpatestek keretezik. Hátul az alapmodell ikerkipufogóját felváltó, különálló kipufogóvégek zárják az esztétikai módosítások sorát. Jobb helykínálat A megnövelt tengelytávnak köszönhetően az új Hyundai Grand Santa Fe második és harmadik üléssorán egyaránt több férőhelyet kínál, mint az alapmodell, így akár heten utazhatnak a legnagyobb kényelemben. A második üléssoron utazók 10 mm-rel nagyobb fejtérnek és 50 mm-rel megnövelt lábtérnek örülhetnek, míg a harmadik üléssoron 33 mm-rel több hely jut a fejnek, és 35 mm-rel a lábaknak. A harmadik sor üléseit lefektetve a csomagtartó kategóriaelső 634 literes térfogatot kínál. A 631 literes tárolóhelyet a kerékívek között, a padló alatt kialakított, háromliteres tárolórekesz egészíti ki – az új generációs Santa Fe modellhez képest összesen 49 literes plusz szállítókapacitásnak örvendhet a tulajdonos. Optimalizált erőforrás Az új Grand Santa Fe egyetlen, gondosan megválasztott motorral lesz rendelhető Európában. A nagyteljesítményű, Euro5-ös emissziós osztályú, 2,2 literes „R” VGT dízelmotor 197 lóerőt teljesít. A hatfokozatú automata sebességváltóval társított erőforrás a Hyundai Active ECO rendszerét kínálja az európai vásárlóknak, maximalizálva a modell környezetvédelmi kompatibilitását: az új Grand Santa Fe szabványos vegyes üzemű CO2-kibocsátása 192 g/km. Kifinomult és rugalmasan alakítható belső tér Az új Grand Santa Fe alapfelszerelésként kínálja a Hyundai három fokozatban állítható kormányművét, a FLEX STEER rendszert. A kiválasztott üzemmód (normál, sport, komfort) a nagyobb, 4,3 colos átmérőjű TFT LCD Supervision kijelzőn olvasható le. Az új Grand Santa Fe egy darabból álló, a tető teljes hosszában húzódó, középső merevítő borda nélküli panoráma üvegtetőt kínál, amely természetes fénnyel árasztja el az utasteret. Amennyiben túl világos van, a hátsó ajtókba beépített árnyékolókat kézzel kihúzva csökkenthető a napsütés intenzitása. Akár utasokat, akár csomagokat szeretnénk szállítani, a hat- és hétüléses kivitelben megrendelhető új Grand Santa Fe utolérhetetlenül rugalmasan alkalmazkodik az igényekhez. Az új Grand Santa Fe hétüléses változata 2:3:2, míg a hatüléses 2:2:2 üléskialakítást kapott. A második üléssori ülések külön-külön hosszirányban elmozdíthatók, illetve háttámlájuk dőlésszöge szabályozható, míg a harmadik üléssori ülések síkba fektethetők. A motoros mozgatású csomagtérajtó mögött széles rakodónyílás tárul fel, amelyen keresztül tökéletes kényelemben rakodhatók be, illetve ki a csomagok. „Az új Grand Santa Fe megőrizte az új generációs Santa Fe minden alapvető előnyét – a látványos formatervet, a kiemelkedő komfortszintet, a takarékos üzemet és a kiváló minőséget –, ugyanakkor javította annak helykínálatát. Hiszünk abban, hogy az új Grand Santa Fe vonzó ajánlat, és még több vásárlót csábíthat át a Hyundaihoz az úgynevezett prémium márkáktól” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója. Kulcsszavak: autószalon, Geneva Auto Show 2013, genf, Grand Santa Fe, Hyundai, premier, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|