Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4

A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4

2013. március 09.
Első négykerékhajtású szabadidő-autójának (Recreational Active Vehicle – RAV4) 1994-es bemutatásával a Toyota megalkotta a kompakt SUV szegmenst.
Toyota RAV4Azóta a RAV4 három generációjának modelljeiből több mint 4,5 millió darab talált gazdára; ebből a mennyiségből 1,2 millió darab kelt el az európai piacokon. Az Európában elsőkén a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatkozó új, negyedik generációs RAV4 megalkotásakor figyelembe vettük, hogy a modellt egyre inkább családi autóként használják a vevők, ám ez nem érintette az autó legfontosabb értékeit. Sőt az autót erőteljesebb, kifinomultabb és dinamikusabb stílus, valamint prémium minőségű belső dizájn, továbbfejlesztett összkerékhajtás és még élvezetesebb vezethetőség jellemzi.

Az elődjénél hosszabb (+205 mm), szélesebb (+30 mm), ám alacsonyabb (-25 mm) kompakt SUV egészen újfajta oldalnézetet mutat, ami tökéletesen kifejezi az autó sokoldalúságát, tágasságát és tovább javított menetdinamikai jellemzőit. A vadonatúj külső dizájn az új Toyota-orrkialakítás kifinomult stílusjegyeivel ötvözi a letisztult és sallangmentes formavilágot, amely pontosan azt az erőteljes hangulatot sugallja, amit a járműosztály legjobb összkerékhajtásával felszerelt autótól elvárhatunk.

A Toyota újfajta orrkialakításának meghatározó elemei a vállalat Under Priority hűtőrács-dizájnja és a Keen Look stílusú fényszórók alkalmazása; mindezt még hangsúlyosabbá varázsolja a jóval dinamikusabb és agilisabb megjelenést biztosító LED Nappali Világítás (DRL). Tágas, komfortos kabin és vezetőközpontú cockpit-kialakítás – a vadonatúj beltéri dizájn a RAV4 közmondásos praktikumát nagyobb helykínálattal, még jobb minőségű kidolgozással és hangsúlyosabban SUV-jellegű vezetési élménnyel kombinálja. Az új RAV4 vezetői környezetét és üléshelyzetét úgy terveztük meg, hogy kiváló ergonómiát, magasabb szintű komfortot, jobb kilátást és még élvezetesebb vezetési élményt nyújtson.

Toyota RAV4A vezető csípőpontja 5 mm-rel lejjebb került, s a vezetőülés magassága 15 mm-rel tágabb (immár 30 mm-es) mérettartományban állítható. A kormányoszlop szögét 2,3 fokkal csökkentettük, s a kormánykerék 38 mm-rel közelebb húzható tengelyirányban a vezető felé. Az első és hátsó üléssor közt mért tandemtávolság 970 mm-es értéke a legnagyobb a szegmensben. A 60:40 arányban osztott hátsó üléssor kényelmesebb lett, az ülőlapok dőlésszöge pedig 2 fokkal nőtt, s a magasabb oldalpárnázat jobban megtámasztja az utasok testét.

A RAV4 pontosan azt a praktikus, rugalmasan alakítható belső teret kínálja, amit a vásárlók egy kompakt SUV-modelltől elvárnak. A hátsó üléstámlák az ülőlapok felhajtása vagy a fejtámlák kiemelése nélkül is egy szintbe dönthetők a csomagtér padlójával. A maximális variálhatóság érdekében a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott, és a háttámlák egymástól függetlenül állíthatók. A csomagtér hossza 1.025 mm-re, befogadó képessége pedig 547 literre nőtt. A padló alatti rakodórekesz mérete 49 literről (51 literrel) 100 literre bővült (a defektjavító készlettel felszerelt modellváltozatokban).

Az oldalra nyíló csomagtérajtót felső zsanérozású szerkezetre cseréltük, amelyhez elektromos mozgatás is rendelhető. A defektjavító készlettel vagy helytakarékos pótkerékkel szerelt modellváltozatok rakodónyílásának alsó pereme mindössze 645 mm magas; ez kiváló értéknek számít, akárcsak a rakodónyílás 1.158 mm-es szélessége.

Toyota RAV4Két új erőforrásával (egy 2,0 literes dízel a nyugat-európai piacra és egy 2,5 literes benzines az orosz piacra), valamint az Oroszországban most első ízben megrendelhető 2,2 literes dízellel az új RAV4 átfogó motorkínálata tökéletes egyensúlyt teremt az első- és négykerékhajtású hajtásláncok teljesítménye és az osztályelső CO2-kibocsátás közt – mind a dízel-, mind pedig a benzinmotorok tekintetében.

A nyugat-európai motorkínálatban jelenleg egy 151 lóerős (111 kW), 2,0 literes Valvematic benzinmotor, egy új, 124 lóerős (91 kW), 2,0 literes D-4D dízel és egy erőteljes, 150 lóerős (110 kW), 2,2 literes D-4D dízelmotor szerepel.

A kínálat minden erőforrásának alacsonyabb lett a CO2-kibocsátása; a nyugat-európai motorpaletta emissziós szintje átlagosan 11 százalékkal csökkent. érdemes külön kiemelni, hogy a RAV4 kínálatában első ízben szereplő, 2,0 literes dízelmotorral szerelt, elsőkerékhajtású  modellváltozatban a Toyota Stop & Start technológiája működik, így az autó CO2-kibocsátása mindössze 127 g/km.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, RAV4, toyota
 
Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 Sportos és gazdaságos az új Audi A1 és A1 Sportback Jól szól – Nissan Micra Bose Jól szól – Nissan Micra Bose A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A Suzuki az új Vitarával jelentkezik a Párizsi Autószalonon ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1