Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 |
||
2013. március 09.
Első négykerékhajtású szabadidő-autójának (Recreational Active Vehicle – RAV4) 1994-es bemutatásával a Toyota megalkotta a kompakt SUV szegmenst.
|
Azóta a RAV4 három generációjának modelljeiből több mint 4,5 millió darab talált gazdára; ebből a mennyiségből 1,2 millió darab kelt el az európai piacokon. Az Európában elsőkén a 2013-as Genfi Autószalonon bemutatkozó új, negyedik generációs RAV4 megalkotásakor figyelembe vettük, hogy a modellt egyre inkább családi autóként használják a vevők, ám ez nem érintette az autó legfontosabb értékeit. Sőt az autót erőteljesebb, kifinomultabb és dinamikusabb stílus, valamint prémium minőségű belső dizájn, továbbfejlesztett összkerékhajtás és még élvezetesebb vezethetőség jellemzi. Az elődjénél hosszabb (+205 mm), szélesebb (+30 mm), ám alacsonyabb (-25 mm) kompakt SUV egészen újfajta oldalnézetet mutat, ami tökéletesen kifejezi az autó sokoldalúságát, tágasságát és tovább javított menetdinamikai jellemzőit. A vadonatúj külső dizájn az új Toyota-orrkialakítás kifinomult stílusjegyeivel ötvözi a letisztult és sallangmentes formavilágot, amely pontosan azt az erőteljes hangulatot sugallja, amit a járműosztály legjobb összkerékhajtásával felszerelt autótól elvárhatunk. A Toyota újfajta orrkialakításának meghatározó elemei a vállalat Under Priority hűtőrács-dizájnja és a Keen Look stílusú fényszórók alkalmazása; mindezt még hangsúlyosabbá varázsolja a jóval dinamikusabb és agilisabb megjelenést biztosító LED Nappali Világítás (DRL). Tágas, komfortos kabin és vezetőközpontú cockpit-kialakítás – a vadonatúj beltéri dizájn a RAV4 közmondásos praktikumát nagyobb helykínálattal, még jobb minőségű kidolgozással és hangsúlyosabban SUV-jellegű vezetési élménnyel kombinálja. Az új RAV4 vezetői környezetét és üléshelyzetét úgy terveztük meg, hogy kiváló ergonómiát, magasabb szintű komfortot, jobb kilátást és még élvezetesebb vezetési élményt nyújtson. A vezető csípőpontja 5 mm-rel lejjebb került, s a vezetőülés magassága 15 mm-rel tágabb (immár 30 mm-es) mérettartományban állítható. A kormányoszlop szögét 2,3 fokkal csökkentettük, s a kormánykerék 38 mm-rel közelebb húzható tengelyirányban a vezető felé. Az első és hátsó üléssor közt mért tandemtávolság 970 mm-es értéke a legnagyobb a szegmensben. A 60:40 arányban osztott hátsó üléssor kényelmesebb lett, az ülőlapok dőlésszöge pedig 2 fokkal nőtt, s a magasabb oldalpárnázat jobban megtámasztja az utasok testét. A RAV4 pontosan azt a praktikus, rugalmasan alakítható belső teret kínálja, amit a vásárlók egy kompakt SUV-modelltől elvárnak. A hátsó üléstámlák az ülőlapok felhajtása vagy a fejtámlák kiemelése nélkül is egy szintbe dönthetők a csomagtér padlójával. A maximális variálhatóság érdekében a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott, és a háttámlák egymástól függetlenül állíthatók. A csomagtér hossza 1.025 mm-re, befogadó képessége pedig 547 literre nőtt. A padló alatti rakodórekesz mérete 49 literről (51 literrel) 100 literre bővült (a defektjavító készlettel felszerelt modellváltozatokban). Az oldalra nyíló csomagtérajtót felső zsanérozású szerkezetre cseréltük, amelyhez elektromos mozgatás is rendelhető. A defektjavító készlettel vagy helytakarékos pótkerékkel szerelt modellváltozatok rakodónyílásának alsó pereme mindössze 645 mm magas; ez kiváló értéknek számít, akárcsak a rakodónyílás 1.158 mm-es szélessége. Két új erőforrásával (egy 2,0 literes dízel a nyugat-európai piacra és egy 2,5 literes benzines az orosz piacra), valamint az Oroszországban most első ízben megrendelhető 2,2 literes dízellel az új RAV4 átfogó motorkínálata tökéletes egyensúlyt teremt az első- és négykerékhajtású hajtásláncok teljesítménye és az osztályelső CO2-kibocsátás közt – mind a dízel-, mind pedig a benzinmotorok tekintetében. A nyugat-európai motorkínálatban jelenleg egy 151 lóerős (111 kW), 2,0 literes Valvematic benzinmotor, egy új, 124 lóerős (91 kW), 2,0 literes D-4D dízel és egy erőteljes, 150 lóerős (110 kW), 2,2 literes D-4D dízelmotor szerepel. A kínálat minden erőforrásának alacsonyabb lett a CO2-kibocsátása; a nyugat-európai motorpaletta emissziós szintje átlagosan 11 százalékkal csökkent. érdemes külön kiemelni, hogy a RAV4 kínálatában első ízben szereplő, 2,0 literes dízelmotorral szerelt, elsőkerékhajtású modellváltozatban a Toyota Stop & Start technológiája működik, így az autó CO2-kibocsátása mindössze 127 g/km. Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Geneva Auto Show 2013, genf, RAV4, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|