Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Nissan célja: Növekedés Európában

A Nissan célja: Növekedés Európában

2013. március 11.
A 2012-ben elért, rekord nagyságú európai piaci részesedésével a Nissan dacolt a gazdasági világválság által erősen sújtott piac általános, csökkenő irányú trendjével.
Nissan NoteA Nissan 3,9%-os részesedést ért el az európai piacon, miközben a teljes piac 6%-kal zsugorodott, vagyis az értékesített járművek összmennyisége 17,6 millióra esett vissza. 1979 óta nem volt ilyen alacsony ez az érték. A vállalat az év során összesen 665.756 járművet értékesített, és jelentős - 10 illetve 12%-os éves növekedést ért el két kulcsfontosságú országban: Nagy-Britanniában és Oroszországban. Jelenleg a Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Spanyolországban, és 22 európai országban növelte piaci részesedését 2012-ben. A vállalat legnépszerűbb modellje - minden harmadik eladott autónk - a Qashqai crossover volt.

A Nissan az európai gyártás területén is ugyanilyen sikereket könyvelhet el. Az angliai Sunderlandben működő Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK), a vállalat legfontosabb európai üzeme, több mint 500.000 autót gyártott az elmúlt évben. Ez az első alkalom, hogy egy brit autógyár átlépte ezt a bűvös határt. Január végén ráadásul egy újabb mérföldkőhöz is érkezett: az 1986. szeptemberi indulása óta erről a telephelyről több mint 7 millió jármű került ki. A spanyolországi gyárakban előállított további 3,2 millió járművel és a legújabb, szentpétervári gyárban készült 178.000 járművel együtt a Nissan összesen majdnem 10,4 millió autót, crossovert, utcai terepjárót és kishaszongépjárművet gyártott Európában.

„Az egyre zsugorodó piacon elért sikereink számos tényezőre vezethetők vissza. Ezek közül a legfontosabb az, hogy a régióban folyamatosan beruházunk a gyártásba" - mondta Paul Willcox, a Nissan Sales és Marketing európai vezető alelnöke, majd hozzátette:
 
Nissan LEAF„Az Európában értékesített járművek több mint 80%-át Európában gyártjuk, így egyértelmű, hogy az általunk létrehozott innovatív termékek teljesen összhangban vannak az ügyfelek igényeivel és elvárásaival."
A folyamatos európai beruházásoknak köszönhetően ez a helyzet nem is fog megváltozni. 2012-ben a Nissan több mint 0,5 milliárd eurót ruházott be új modellekbe, amelyek Spanyolországban, Oroszországban és Nagy-Britanniában kerülnek majd gyártásra.

A Genfi Autószalonon megtekinthető a két legújabb modell - a Note és a LEAF -, amelyek gyártása Sunderlandben kezdődik majd, míg egy nemrégiben tett bejelentés megerősítette, hogy a spanyolországi Barcelonában is egy új személyautó kerül a gyártósorra. Az új autó 80.000 darabbal növeli majd az üzem éves termelését. Emellett, az üzem 1 tonnás Nissan Pick-up kibocsátása is évi 24.000-rel nő, és Barcelonában szerelik majd össze a LEAF és az e-NV200 elektromos járművek sebességváltóját is. A három bejelentés együtt összesen 130 millió eurós beruházást jelent Barcelonában, több mint 4.000 új munkahelyet teremtve ezzel a gyárban és a helyi beszállítóknál.

Az oroszországi bővülés nem korlátozódik a szentpétervári üzem gyártásának keresletvezérelt növekedésére: Togliattiban, a Renault-Nissan és az AVTOVAZ együttműködésének eredményeképpen, egy újonnan üzembehelyezett gyártósoron készülnek az orosz piacra szánt új Nissan Almerák. A következő néhány évben visszatér Oroszországba a Datsun márka, és az Infiniti mellett fejlesztés alatt áll egy kifejezetten az európai piacokra tervezett új kompakt modell is, amelyet a NMUK gyárt majd.

„Bár a Nissan globális márka, és ennek megfelelően kihasználja és élvezi a méretgazdaságosság előnyeit, tudjuk azt is, hogy a különböző piacok igényei eltérőek lehetnek."

Nissan e-NV200„A helyi gyárakba való jelentős beruházásaink révén saját, egyedi modelleket tudunk kínálni európai ügyfeleinknek, ugyanakkor részesedhetünk a globális platformok és műszaki fejlesztések előnyeiből" - mondta Willcox.

Az értékesítés sikere annak is köszönhető, hogy a Nissan képes az innovációra, és hajlandó megkérdőjelezni a bevett gyakorlatokat. Akár Svájc hegyi útjairól, az európai nagyvárosok zsúfolt utcáiról, vagy a Le Mans versenypályáról van szó, a Nissanok mindig kiemelkednek a szürke tömegből. A Nissan a Qashqai-jal megteremtette a crossover szegments, és hat évvel később, 2012-ben már több mint negyedmillió darabot adott el belőle, javítva ezzel 2011-es értékesítési eredményein. úgy tűnik, a siker megismétlődik a Nissan Juke esetében is: a világ első kompakt crossoverének értékesítése 13%-kal nőtt 2012-ben.

A Nissan világelső a fejlődő elektromos jármű szegmensben, a többszörösen díjnyertes Nissan LEAF messze a legsikeresebb elektromos autó a világon. Két évvel a bevezetését követően Sunderlandben gyártják majd a továbbfejlesztett modellt. Több mint 100 kisebb változtatást hajtottak végre rajta, amelyek közül számosat ügyfél-visszajelzések ihlettek. A Nissan LEAF így még inkább összhangban van az európai autósok igényeivel.
A LEAF-nél alkalmazott technológiák közül sokat átvettek az e-NV200 tervezésénél is, amely a Nissan díjnyertes kishaszon- és személyszállító gépjárművének elektromos változata, és várhatóan 2014-ben kerül majd bevezetésre.

A Nissan környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettsége azonban túlmutat az autókon és teherautókon. A vállalat aktívan együttműködik a kormányokkal, helyi hatóságokkal, energiavállalatokkal és infrastruktúra-szolgáltatókkal az európai gyorstöltő hálózat kiépítésének felgyorsítása érdekében. Ha lehetővé válik, hogy az elektromos járművek tulajdonosai ugyanolyan könnyen „megtankolhassák" járművüket, mint a hagyományos autókéi, az elektromos autó vásárlásával kapcsolatosan leggyakrabban felmerülő aggály megszűnik.

Nissan QashqaiA Nissan innováció iránti elkötelezettségét mutatja, hogy Európában októbertől kapható az új Note, amelyet a Juke, Qashqai és LEAF modellekkel együtt Sunderlandben gyártanak. A Note megtestesíti a Nissan balesetek számának csökkentésére irányuló törekvéseit, és azzal, hogy egy tömegpiacra szánt kisautót fejlett technológiával lát el, a vállalat újraértelmezi a piacon a fontos biztonsági fogalmakat. Az izgalom is szervesen hozzátartozik a Nissan innovációhoz - ez jellemzi a nagyteljesítményű Nismo modelleket is, amelyek közül az első kettő, a Juke Nismo és a 370Z Nismo már kapható Európában.

„Innováció, izgalom és a vágy, hogy mindig valami mást nyújtsunk, mint a megszokott - ez a három tényező adja a Nissan sikerének alapját. Ezt az eredményt az iparág számára nehéz időszakban értük el, ugyanakkor ez is mutatja, hogy a Nissan gyorsan tud alkalmazkodni a változó kereskedelmi feltételekhez, és képes crossovereivel, elektromos járműveivel és a Note-hoz hasonló, fejlett felszereltségű kisautóival új szegmenseket nyitni."

„Célunk, hogy mi legyünk a legkeresettebb ázsiai márka Európában, most határozottabb, mint valaha. Ehhez jó úton járunk, hála a bővülő modellválasztékunknak, az új és bejáratott piacokon elért növekedésünknek, a helyi gyártásnak és az innováció iránti lankadatlan elkötelezettségünknek" - mondta Willcox.
Kulcsszavak: autóipar, nissan, Note, qashqai, Renault-Nissan, Sunderland
 
920.700 Volkswagen került piacra az év első két hónapjában 920.700 Volkswagen került piacra az év első két hónapjában A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon A Nissan célja: Növekedés Európában A Hyundai Motor átadta a 2014-es brazíliai FIFA Labdarúgó Világbajnokság résztvevőit szállító járműveket A Nissan célja: Növekedés Európában Genfi Autószalon - Élénkül a német autópiac
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1