Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD

Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD

2013. március 20.
A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkoztt be a Toyota i-ROAD Személyszállító Jármű (Personal Mobility Vehicle - PMV), amely a városi közlekedés vadonatúj, rugalmas formáját villantja fel.
Toyota i-ROADA tandem-elrendezésű, két személy számára biztonságos és zárt kabinnal készülő kompakt Toyota i-ROAD elektromos jármű (EV) különlegessége az Aktív Dőlés technológia, aminek köszönhetően a jármű ösztönös, élvezetes és biztonságos (és bukósisak nélküli) vezetési élményt kínál – egy feltöltéssel akár 50 kilométeres távolságra.

Az energiafelhasználást és a közlekedés környezeti hatásait szem előtt tartva a Toyota immár 40 éve kutatja, és részben már alkalmazza is azokat a „zöld” megoldásokat, amelyek segítségével megalkotható egy olyan öko-autókból álló modellkínálat, amelyben minden vásárló megtalálja a számára megfelelő járművet. A hálózatról tölthető elektromos járművekben (PHEV), az elektromos járművekben (EV) és az üzemanyagcellás járművekben (FCV) egyaránt alkalmazott Hybrid Synergy Drive® technológiával a Toyota olyan különböző típusú öko-autók előtt kövezi ki az utat, amelyek egyszerre létezhetnek majd a jövőben.

Míg a HV-k, a PHEV-k és az FCV-k ideálisak a mindennapi használat során felmerülő közepes és nagy távolságú közlekedési feladatok ellátására, addig a Toyota szerint a jellemzően rövid távolságok megtételét igénylő városi közlekedésre az elektromos járművek (EV-k) jelentik a megfelelő megoldást. A Toyota immár tíz éves tapasztalatot mondhat magáénak a PMV-k kutatása és fejlesztése terén.

A PMV-felhasználók olyan kényelmes, bármilyen időjárási viszonyok közt alkalmazható, biztonságos járműveket igényelnek, amelyek felülmúlják a motorkerékpárokat ezeken a területeken, ugyanakkor kompakt méreteiknek köszönhetően (különös tekintettel a szélességre), a robogókhoz és a motorkerékpárokhoz hasonló alacsony fenntartási költségeket, valamint könnyed, élvezetes vezethetőséget és parkolást kínálnak.

Toyota i-ROADA 2.350 mm hosszú, 1.445 mm magas, 1.700 mm-es tengelytávú, ultra-kompakt, háromkerekű Toyota i-ROAD legfontosabb paramétere az alig 850 mm-es szélesség, amely megfelel egy hagyományos kétkerekű jármű hasonló adatának. Ennek köszönhetően a Toyota i-ROAD nemcsak olyan könnyedén manőverez a zsúfolt városi környezetben, mint egy motorkerékpár, hanem egyetlen személyautó parkolóhelyén négy Toyota PMV is elfér!

A Toyota i-ROAD zéró emissziójú, teljesen elektromos hajtáslánca egy lítium-ion akkumulátorból, valamint egy pár, egyenként 2 kW teljesítményű elektromotorból áll, amelyek az első kerekeket hajtják. A remek gyorsulási mutatókkal rendelkező, majdnem teljesen hangtalan jármű 50 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel – majd egy egyszerű háztartási konnektorról alig három óra alatt teljesen feltölthető.
A Toyota i-ROAD vezetési élményét jellemző stabilitás, komfort, élmény és biztonság kulcsa a Toyota új Aktív Dőlés technológiája.

A rendszer egy dőlésszabályzó motorból és áttételből áll, ami az első felfüggesztés felső lengőkarához csatlakozik a bal és a jobb keréknél. A kanyarodási szög, a gyro-szenzor és a jármű sebességének adatai alapján egy komputer kiszámítja a szükséges dőlés mértékét, majd a rendszer automatikusan ellentétesen, föl- illetve lefelé mozdítja a kerekeket, így a dőlésszög ellensúlyozza a kanyarodáskor fellépő centrifugális erőt.

A mindössze három méteres fordulókört biztosító rendszer olyankor is működésbe lép, ha a Toyota PMV egyenesen halad egyeletlen útfelületen. Ilyenkor a rendszer automatikusan kompenzálja az útfelület változását, és a jármű talajtól mért szabad magassága változatlan marad.

Toyota i-ROADA minden különösebb vezetéstechnikai előképzettség nélkül használható Aktív Dőlés rendszer a motorkerékpárok vezetési élményét idézi, ugyanakkor nem kell a járművel egyensúlyozni lassú sebességnél, vagy álló helyzetben kitámasztani.

Az Aktív Dőlés rendszernek köszönhetően a vezetőnek nem kell a lábával a talajhoz érnie, így a Toyota i-ROAD-ot teljesen zárt, vízálló utasfülkével szerelhettük fel. Ez a gyakorlatban nemcsak azt jelenti, hogy a Toyota PMV-jének vezetéséhez nincs szükség bukósisakra, hanem azt is, hogy olyan, személyautókra jellemző kényelmi funkciókkal is rendelkezik, mint a világítás és fűtés, az audiorendszer vagy a Bluetooth telefonkapcsolat.

A Toyota hisz benne, hogy a Toyota i-ROAD elektromos egyéni közlekedési eszköz koncepciója nagy szerepet játszhat a városi forgalom zsúfoltságának és légszennyezésének csökkentésében. A Toyota i-ROAD alkalmas arra is, hogy azok a felhasználók, akik eddig elővárosi csomópontokban hagyva autóikat tömegközlekedési eszközökkel tették meg az úti céljukhoz vezető utolsó útszakaszt, ezentúl a jármű segítségével a városközpontba is könnyedén eljuthatnak.

Kompakt méreteinek, kiváló vezethetőségének, egyszerű parkolási tulajdonságainak, gyors töltési idejének és nyitott vagy zárt kabinú felépítményének köszönhetően az új Toyota PMV ideális városi közlekedési eszköz, amelyet arra terveztünk, hogy csökkentsük a városi zsúfoltságot, valamint a CO2-, és NOx-szennyezést - a közlekedés egyéni szabadságának csorbítása nélkül.
Kulcsszavak: autószalon, bemutató, concept, elektromos, elektromos autó, Geneva Auto Show 2013, genf, i-ROAD, toyota
 
Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Suttogó dízel - csak 3,7 litert fogyaszt az Opel Astra 1.6 CDTI Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD IKEA-hálózat az elektromos autóknak A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1