Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él |
||
2013. március 22.
Az 1980-as évek végére kihaltak a világon a megfizethető, sportos roadsterek. Aztán 1989-ben a Mazda szembe ment a hagyományokkal és életre keltette a Mazda MX-5-öt.
|
Most, csaknem negyed évszázaddal és közel egymillió eladott autóval később biztosan mondhatjuk, a Zoom-Zoom legjavát adó formula lenyűgöző sikert aratott. Minden idők legkelendőbb roadstere révén a Mazda megmutatta a világnak, hogy egy sportkocsi is lehet megfizethető, megbízható és örömtelien vezethető – ráadásul mindezt egyszerre. Az évtizedek során folyamatosan tökéletesített autó most minden idők legfejlettebb MX-5-jének egy különleges, 2013-as speciális szériájával lép színre. Napjaink MX-5-je kifinomult, modern klasszikus, amely még mindig hasonlít az eredeti, 1980-as évekből származó modellre. Minden eddiginél biztonságosabb azonban, még a gyalogosok számára is, hála az aktív motorházfedélnek és az első lökhárító egyedi kialakítású alsó részének. A legújabb változat különleges kidolgozású, 17 colos könnyűfém keréktárcsát kapott, emellett négy új árnyalat: a tüzes Copper piros, valamint a Meteor szürke (kizárólag a speciális szériához társítható), a Stormy kék és a Brilliant fekete is megjelent a palettán. A vásárlók továbbra is választhatnak a rendkívül egyszerűen kezelhető vászontető (barna színben) és a zseniálisan megépített, nyitható keménytető között. Utóbbit a karosszéria színére fényezzük. Nyitása mindössze 12 másodpercig tart, lenyitva pedig egyáltalán nem csorbítja a csomagteret. Az MX-5 különkiadása vonzó, kényelmes és vezető-centrikus, valamint maximálisan kihasználja a rendelkezésére álló helyet. A barna bőrkárpitozást a műszerfalon, a kormánykerék küllőin, valamint a bukókeretek borításán elhelyezett, elegáns ezüstdíszítés teszi még elegánsabbá. A műszerek és a légbeömlők krómgyűrűket kaptak. A kényelmet és funkcionalitást az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör és az automatavezérlésű klímaberendezés fokozza. Az alapfelszerelés része továbbá a Bluetooth kapcsolódási rendszer, valamint az ultramodern Sanyo TomTom navigációs rendszer. Az MX-5 két tüzes benzinmotor köré épül. Az MZR 1.8, illetve az MZR 2.0 (jobbkormányos modellek esetében csak lenyitható keménytetővel) öt-, illetve hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltót alkalmaz, teljesítményük 126, illetve 160 lóerő. A modell fokozott gázreakciói és fékei minden eddiginél kezesebbé teszik az autót. Mint mindig, az MX-5 jelen kivitelében is felhőtlen vezetési élményt nyújt, hála a szabadalmaztatott, extrém rövid úton mozgó sebességváltónak és a kifinomult, kiegyensúlyozott futóműnek. Az autó a könnyű sportkocsik élvezetes vezethetőségét nyújtja; az évek során beépített extra tartozékok ellenére alig nőtt a modell tömege. Ez összhangban áll a Mazda tömegcsökkentési „gramm stratégiájával”. Akár stílusát, kényelmét vagy az általa kínált vezetési élményét nézzük, ide értve a Mazda elismert minőségét és megbízhatóságát, a Mazda MX-5 több szinten is legendának számít. Kulcsszavak: bemutató, japán, mazda, mx-5, roadster, Takumi
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|