Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at |
||
2013. április 03.
A New York Auto Show alkalmával a Chevrolet bemutatta az áttervezett 2014-es Camaro családot, köztük a Z/28-at, amellyel a típus történetének leghíresebb modellje tér vissza.
|
A 2014-es Camaro átdolgozott külső designja aerodinamikailag is tökéletesebb lett: javult a hűtés és nagy sebességnél nőtt a stabilitás. Az új Camaro Z/28 pedig teljes aerodinamikai csomagot kapott, amely fokozza a leszorító erőt – ez lett a típus történetének versenypályára legalkalmasabb változata. “Versenypályán felülmúlhatatlan Camaróként ez az autó az eredeti Z/28 küldetését viszi tovább, és újra megerősíti a Chevrolet hírnevét, mint a legtöbb nagy teljesítményű autót értékesítő márkáét,” mondta Mark Reuss, a GM North America elnöke. “Mintha egy vérbeli versenyző kívánságlistája valósult volna meg: könnyű, pörgős, száraz karteres LS7 motor; karbon-kerámia fék, versenypályára való integrált hűtők, valódi leszorítóerő, és jelentősen csökkentett súly. Ezt az autót egyedül a Chevrolet hozhatta ki, és csakis Z/28 néven.” Az első Camaro Z/28 1967-ben jelent meg, arra készült, hogy a Sports Car Club of America Trans-Am 2 kategóriájában versenyezzen. Jellemzői a súlyelosztást javító kisebb, könnyebb, 302 köbhüvelykes (4833 cm3) V8-as motor, a direktebb kormányáttétel és a nagy igénybevételt elviselő pálya-futómű voltak. Jellegének megfelelően az 1968-as Camaro Z/28 nem volt kapható automatikus váltóművel és légkondicionálóval. Az új Camaro Z/28 nem arra készült ugyan, hogy egy adott versenyszériában szerepeljen, de tervezésének központjában azért az állt, hogy feleljen meg a versenypályán. Első tesztelésén körönként három másodperccel volt gyorsabb a Camaro ZL1-nél. A sebességnövekedésben három terület játszik szerepet: - jobb útfogás: az átdolgozott futómű jóvoltából a Z/28 harántgyorsulása 1.05 g lehet - jobb fékhatás: a Brembo karbon-kerámia fék 1.5 g lassításra képes, tartósan, körről-körre - csökkentett súly: a szívómotoros Z/28 135 kilogrammal könnyebb a kompresszoros Camaro ZL1-nél, de könnyebbek például a kerekek is, a hátsó szélvédő pedig vékonyabb üvegű Akárcsak az eredeti, a 2014-es Camaro Z/28 is kizárólag manuális erőátvitellel kapható. Engedményként a mai komfortigényeknek, klímaberendezést lehet rendelni hozzá, de csak extraként. "A lehető leggyorsabb pályaverseny-Camarót akartuk létrehozni, amelyik még kaphat rendszámot,” mondta Al Oppenheiser, a Camaro főmérnöke. “Miközben a Camaro ZL1 kimagasló teljesítményt nyújt közúton, gyorsulásversenyen és pályán is, a Z/28 tervezésének középpontjában egyedül a versenypálya állt. A legtöbb autós számára ez túl sok is a jóból, a versenyzők viszont a lehető legjobbat kapják, amit valaha is előállított egy autómárka.” Az új 2014-es Camaro család 2013 folyamán jelenik majd meg a Chevrolet kereskedőknél. A Camaro Z/28 várhatóan 2014 folyamán bukkan fel az Egyesült államok pályaversenyein. Kulcsszavak: Auto Show, bemutató, Camaro Z/28, chevrolet, New York, premier
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|