Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort |
||
2013. április 08.
A C-MPV szegmensben alapvető elvárás a személyautós rugózási komfort és menetstabilitás, s a Verso stabilitása már eddig is nagyfokú biztonságérzettel töltötte el vezetőjét.
|
A C-MPV szegmensben alapvető elvárás a személyautós rugózási komfort és menetstabilitás, s a Verso stabilitása már eddig is nagyfokú biztonságérzettel töltötte el vezetőjét. Továbbfejlesztett menetdinamika Az új Verso fejlesztése során mérnökeink arra összpontosítottak, hogy tovább tökéletesítsék a karosszéria merevségét, a futóművet, valamint az Elektromos Szervokormányt, s hogy ennek révén magasabb szintre emelhessék az autó rugózási kényelmét, mérsékeljék a karosszéria csavarodását, és – ami a legfontosabb – érezhető mértékben javítsák a kormányzási érzetet és az első kerektől érkező visszajelzéseket. áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Mind az első MacPherson rugóstagot, mind pedig a hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztést átterveztük. Megváltoztattuk a lengéscsillapítók és az ezekben levő szelepek beállításait, hogy az autó a stabilabb irányíthatóság mellett is a lehető legkényelmesebben rugózzon. Javított kormányérzet és visszajelzés A kormányzási érzet és az első kerekektől érkező visszajelzések javulása a szilárdabb karosszéria-kialakításnak és az Elektromos Szervokormány tökéletesítésének köszönhető. A karosszéria merevségét extra hegesztési pontokkal növeltük a csomagtérajtó-nyílás körül és a hátsó ajtóoszlopnál. Az első futómű merevebb és erősebb lett. A merevebb karosszéria és a futómű felfüggesztési pontjainak megerősítése révén az autó irányítása pontosabbá vált, javult a futómű-geometria, a kormánymű pedig gyorsabban és pontosabban reagál a vezető parancsaira. A közvetlenebb irányíthatóság és a precízebb futómű lehetővé tette az EPS vezérlő szoftverének átírását is. Ennek eredményeképpen a kormányzás precízebbé és lineárisabbá vált; a jobb kormányérzet révén a Verso vezetője közvetlenebb visszajelzéseket kap az út felületéről, így magabiztosabban irányíthatja autóját. Tökéletesebb aerodinamika Az új orrkialakításnak és a kisebb külső tükörházaknak köszönhetően az új Verso aerodinamikai teljesítménye 5-10 százalékkal javult. Ennek eredményeként csökkent az autó üzemanyag-fogyasztása, javultak az NVH-értékek, s a jármű komfortosabban és stabilabban fut. A szélcsatorna-vizsgálatok során arra törekedtünk, hogy harmonikusabbá tegyük a karosszéria egészét, szükségtelenné téve a légellenállást javító, másodlagos kiegészítők alkalmazását. Kiemelt figyelmet fordítottunk az MPV alatti légáramlásra. A motor, az üzemanyagtartály és a karosszéria hátsó részének leburkolásával sima padlófelületet alakítottunk ki, amelyen apró szélterelő lapok és függőleges terelőszárnyak szabályozzák a levegő útját, mérsékelve ezzel a karosszéria függőleges mozgásait, és optimalizálva az autó elejére és hátuljára ható felhajtóerő mértékét. E változásoknak köszönhetően javult az egyenesfutás, könnyebben kontrollálható a kisodródás, és stabilabbá vált az autó hátsó része. Az aerodinamikai fejlesztések mellett a 17 colos, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is segítenek tovább csökkenteni az új Verso üzemanyag-fogyasztását. Még takarékosabb hajtásláncok Az abroncsoknak köszönhetően mindegyik változat üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb lett. Ennek eredményeképpen – miközben a teljesítmény nem csökkent – a teljes modellkínálat CO₂-kibocsátása 4-10 g/km értékkel mérséklődött. A kínálatban megtalálható a jelentős mértékben áttervezett 124 lóerős, 2,0 literes D-4D dízelmotor, a 2,2 literes D-CAT dízelmotor 150 és 177 lóerős változata, valamint az 1,6 literes, 132 lóerős és az 1,8 literes, 147 lóerős Valvematic benzinmotorok. Mindegyik erőforrásnál alkalmaztuk a Toyota Optimal Drive modern technológiáit és belső teljesítménynövelő programjait. A 2,2 literes, 150 lóerős D-CAT dízelhez hatfokozatú automatikus váltó, a 177 lóerős változat pedig hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Az előbbi hajtáslánc CO₂-kibocsátása 9 grammal (169 g/km), az utóbbié pedig 6 grammal (153 g/km) csökkent. Ezzel együtt a 150 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása 6,4 l/100 km értékre, a 177 lóerős egységé pedig 5,8 l/100 km-re mérséklődött. Az 1,6 és 1,8 literes Valvematic benzinmotorokhoz egyaránt hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Mindkét motor CO₂-kibocsátása 4 g/km-rel, 154, illetve 158 g/km értékre csökkent. átlagos üzemanyag-fogyasztásuk is alacsonyabb lett: az 1.6-os blokk fogyasztása 6,6 l/100 km, míg az 1.8-as egységé 6,8 l/100 km. Az 1,8 literes erőforráshoz megrendelhető az áttervezett Multidrive (CVT) automata váltó is, amelynek váltókarja határozottabb kapcsolási érzetet közvetít, s a szerkezet sokkal közvetlenebb kapcsolatot teremt a motor fordulatszáma és a jármű gyorsulása közt. áttervezett 2,0 literes D-4D dízelmotor Mivel a C-MPV szegmensben rendkívül népszerűek a 2,0 literes dízel hajtások (a rendelések mintegy 47 százalékát ezek teszik ki), a Toyota átfogó mértékben átdolgozta a 124 lóerős, 2,0 literes D-4D turbódízel motort, amely teljesíti az Euro V emissziós előírásokat, és immár alapáron Dízel Koromrészecske-szűrővel (DPF) kerül az autóba. A hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsolt motort átalakítottuk, így kis fordulatszám-tartományban is nagyobb nyomatékot ad le, égési zaját pedig mérsékeltük. Ezzel párhuzamosan CO₂-kibocsátását 10 g/km-rel, 129 g/km értékre szorítottuk, üzemanyag-fogyasztását pedig 0,4 literrel, 4,9 l/100 km-re csökkentettük. Az egység változó geometriájú turbótöltőt kapott, amelynek hatékonyságát tovább javítja a kis súrlódású csapágyazás és az elektromos léptetőmotor, így az erőforrás nyomatéki karakterisztikája minden sebességfokozatnál kedvezően változott. Ennek eredményeképpen a motor már 200 1/perc fordulattal korábban, és szélesebb (1600-2400 1/perc) fordulatszám-tartományban adja le maximális, 310 Nm-es forgatónyomatékát, s ennek köszönhetően az autó a magasabb sebességfokozatokban is érezhetően élénkebben reagál a gázparancsra. A CO₂-kibocsátást tovább csökkenti a továbbfejlesztett hűtési és kenési rendszer, amelyben átdolgozott fúvókájú, kétfázisú olajszivattyút és optimalizált, mérsékelt átfolyási sebességű vízpumpát alkalmaztunk, valamint kétterű olajteknőt, aminek segítségével a motor hamarabb éri el üzemi hőfokát. A károsanyag-kibocsátást az izzítógyertyák átdolgozott vezérlése, valamint a DPF koromrészecske-szűrő szerkezetének és bevonatának optimalizálása mérsékli tovább. A szelepfedél, valamint az olajhűtő és a vízcső tartókonzolja műgyantából készült, ami mintegy 5 kg tömegcsökkentést eredményezett. A csekély belső súrlódású vákuumszivattyú, az alacsony súrlódású vezérműlánc és a kis viszkozitású kenőanyag alkalmazása tovább mérsékelte az üzemanyag-fogyasztást. Emellett a dugattyúfenék átdolgozott mélyítésének köszönhetően javult égési hatásfok, valamint az izzítógyertyák újfajta vezérlése révén érezhetően mérséklődött a kellemetlen zajok és rezgések szintje. A motor kisebb fordulatszám mellett is nagyobb forgatónyomatékot ad le, működése csendesebb, és a nyomatékleadás is egyenletesebbé vált. A 2,0 D-4D dízelmotoros Verso modellek vontató kapacitása 200 kilogrammal, 1500 kilogrammra nőtt. Kulcsszavak: bemutató, toyota, Verso
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|