Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort

2013. április 08.
A C-MPV szegmensben alapvető elvárás a személyautós rugózási komfort és menetstabilitás, s a Verso stabilitása már eddig is nagyfokú biztonságérzettel töltötte el vezetőjét.
Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortA C-MPV  szegmensben alapvető elvárás a személyautós rugózási komfort és menetstabilitás, s a Verso stabilitása már eddig is nagyfokú biztonságérzettel töltötte el vezetőjét.

Továbbfejlesztett menetdinamika

Az új Verso fejlesztése során mérnökeink arra összpontosítottak, hogy tovább tökéletesítsék a karosszéria merevségét, a futóművet, valamint az Elektromos Szervokormányt, s hogy ennek révén magasabb szintre emelhessék az autó rugózási kényelmét, mérsékeljék a karosszéria csavarodását, és – ami a legfontosabb – érezhető mértékben javítsák a kormányzási érzetet és az első kerektől érkező visszajelzéseket.

áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort

Mind az első MacPherson rugóstagot, mind pedig a hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztést átterveztük. Megváltoztattuk a lengéscsillapítók és az ezekben levő szelepek beállításait, hogy az autó a stabilabb irányíthatóság mellett is a lehető legkényelmesebben rugózzon.

Javított kormányérzet és visszajelzés

A kormányzási érzet és az első kerekektől érkező visszajelzések javulása a szilárdabb karosszéria-kialakításnak és az Elektromos Szervokormány tökéletesítésének köszönhető. A karosszéria merevségét extra hegesztési pontokkal növeltük a csomagtérajtó-nyílás körül és a hátsó ajtóoszlopnál. Az első futómű merevebb és erősebb lett. A merevebb karosszéria és a futómű felfüggesztési pontjainak megerősítése révén az autó irányítása pontosabbá vált, javult a futómű-geometria, a kormánymű pedig gyorsabban és pontosabban reagál a vezető parancsaira. A közvetlenebb irányíthatóság és a precízebb futómű lehetővé tette az EPS vezérlő szoftverének átírását is. Ennek eredményeképpen a kormányzás precízebbé és lineárisabbá vált; a jobb kormányérzet révén a Verso vezetője közvetlenebb visszajelzéseket kap az út felületéről, így magabiztosabban irányíthatja autóját.

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortTökéletesebb aerodinamika

Az új orrkialakításnak és a kisebb külső tükörházaknak köszönhetően az új Verso aerodinamikai teljesítménye 5-10 százalékkal javult. Ennek eredményeként csökkent az autó üzemanyag-fogyasztása, javultak az NVH-értékek, s a jármű komfortosabban és stabilabban fut. A szélcsatorna-vizsgálatok során arra törekedtünk, hogy harmonikusabbá tegyük a karosszéria egészét, szükségtelenné téve a légellenállást javító, másodlagos kiegészítők alkalmazását.

Kiemelt figyelmet fordítottunk az MPV alatti légáramlásra. A motor, az üzemanyagtartály és a karosszéria hátsó részének leburkolásával sima padlófelületet alakítottunk ki, amelyen apró szélterelő lapok és függőleges terelőszárnyak szabályozzák a levegő útját, mérsékelve ezzel a karosszéria függőleges mozgásait, és optimalizálva az autó elejére és hátuljára ható felhajtóerő mértékét. E változásoknak köszönhetően javult az egyenesfutás, könnyebben kontrollálható a kisodródás, és stabilabbá vált az autó hátsó része. Az aerodinamikai fejlesztések mellett a 17 colos, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is segítenek tovább csökkenteni az új Verso üzemanyag-fogyasztását.

Még takarékosabb hajtásláncok

Az abroncsoknak köszönhetően mindegyik változat üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb lett. Ennek eredményeképpen – miközben a teljesítmény nem csökkent – a teljes modellkínálat CO₂-kibocsátása 4-10 g/km értékkel mérséklődött. A kínálatban megtalálható a jelentős mértékben áttervezett 124 lóerős, 2,0 literes D-4D dízelmotor, a 2,2 literes D-CAT dízelmotor 150 és 177 lóerős változata, valamint az 1,6 literes, 132 lóerős és az 1,8 literes, 147 lóerős Valvematic benzinmotorok. Mindegyik erőforrásnál alkalmaztuk a Toyota Optimal Drive modern technológiáit és belső teljesítménynövelő programjait. A 2,2 literes, 150 lóerős D-CAT dízelhez hatfokozatú automatikus váltó, a 177 lóerős változat pedig hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Az előbbi hajtáslánc CO₂-kibocsátása 9 grammal (169 g/km), az utóbbié pedig 6 grammal (153 g/km) csökkent.

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortEzzel együtt a 150 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása 6,4 l/100 km értékre, a 177 lóerős egységé pedig 5,8 l/100 km-re mérséklődött. Az 1,6 és 1,8 literes Valvematic benzinmotorokhoz egyaránt hatfokozatú manuális váltó csatlakozik. Mindkét motor CO₂-kibocsátása 4 g/km-rel, 154, illetve 158 g/km értékre csökkent. átlagos üzemanyag-fogyasztásuk is alacsonyabb lett: az 1.6-os blokk fogyasztása 6,6 l/100 km, míg az 1.8-as egységé 6,8 l/100 km. Az 1,8 literes erőforráshoz megrendelhető az áttervezett Multidrive (CVT) automata váltó is, amelynek váltókarja határozottabb kapcsolási érzetet közvetít, s a szerkezet sokkal közvetlenebb kapcsolatot teremt a motor fordulatszáma és a jármű gyorsulása közt.

áttervezett 2,0 literes D-4D dízelmotor

Mivel a C-MPV szegmensben rendkívül népszerűek a 2,0 literes dízel hajtások (a rendelések mintegy 47 százalékát ezek teszik ki), a Toyota átfogó mértékben átdolgozta a 124 lóerős, 2,0 literes D-4D turbódízel motort, amely teljesíti az Euro V emissziós előírásokat, és immár alapáron Dízel Koromrészecske-szűrővel (DPF) kerül az autóba. A hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsolt motort átalakítottuk, így kis fordulatszám-tartományban is nagyobb nyomatékot ad le, égési zaját pedig mérsékeltük. Ezzel párhuzamosan CO₂-kibocsátását 10 g/km-rel, 129 g/km értékre szorítottuk, üzemanyag-fogyasztását pedig 0,4 literrel, 4,9 l/100 km-re csökkentettük.

Az egység változó geometriájú turbótöltőt kapott, amelynek hatékonyságát tovább javítja a kis súrlódású csapágyazás és az elektromos léptetőmotor, így az erőforrás nyomatéki karakterisztikája minden sebességfokozatnál kedvezően változott. Ennek eredményeképpen a motor már 200 1/perc fordulattal korábban, és szélesebb (1600-2400 1/perc) fordulatszám-tartományban adja le maximális, 310 Nm-es forgatónyomatékát, s ennek köszönhetően az autó a magasabb sebességfokozatokban is érezhetően élénkebben reagál a gázparancsra.

Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfortA CO₂-kibocsátást tovább csökkenti a továbbfejlesztett hűtési és kenési rendszer, amelyben átdolgozott fúvókájú, kétfázisú olajszivattyút és optimalizált, mérsékelt átfolyási sebességű vízpumpát alkalmaztunk, valamint kétterű olajteknőt, aminek segítségével a motor hamarabb éri el üzemi hőfokát. A károsanyag-kibocsátást az izzítógyertyák átdolgozott vezérlése, valamint a DPF koromrészecske-szűrő szerkezetének és bevonatának optimalizálása mérsékli tovább.

A szelepfedél, valamint az olajhűtő és a vízcső tartókonzolja műgyantából készült, ami mintegy 5 kg tömegcsökkentést eredményezett. A csekély belső súrlódású vákuumszivattyú, az alacsony súrlódású vezérműlánc és a kis viszkozitású kenőanyag alkalmazása tovább mérsékelte az üzemanyag-fogyasztást. Emellett a dugattyúfenék átdolgozott mélyítésének köszönhetően javult égési hatásfok, valamint az izzítógyertyák újfajta vezérlése révén érezhetően mérséklődött a kellemetlen zajok és rezgések szintje. A motor kisebb fordulatszám mellett is nagyobb forgatónyomatékot ad le, működése csendesebb, és a nyomatékleadás is egyenletesebbé vált.

A 2,0 D-4D dízelmotoros Verso modellek vontató kapacitása 200 kilogrammal, 1500 kilogrammra nőtt.
Kulcsszavak: bemutató, toyota, Verso
 
Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Csökkent a járműgyártás Csehországban Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített Nem csak hibridként a legtisztábbak a Toyoták Nem csak hibridként a legtisztábbak a Toyoták Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1