Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt |
||
2013. április 09.
A világ legnépszerűbb, kizárólag elektromos energiával hajtott autójának mostanra ikonikussá vált körvonala nem változott, de az európai gyártás indulásával egy időben a Nissan LEAF számos jelentős műszaki fejlesztésen ment át.
|
Az új LEAF fürgébb lett és hála az átfogó változtatásoknak hosszabb utat tud megtenni egy töltéssel. A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően a NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt. Az extraként rendelhető fedélzeti gyorstöltő ráadásul felére csökkenti az akkumulátor teljes feltöltéséhez szükséges időt. Egyes változtatások a hatékonyság javítását célozzák, mások a praktikusságot fokozzák, megint mások a vezetési élményt növelik. Együtt pedig még vonzóbbá teszik az elektromos jármű vezetését. Motor és akkumulátor Az új Nissan LEAF-en végrehajtott legnagyobb változtatás a hajtásláncot érinti - ennek hatására megnőtt a hatótávolság. Az eredeti autóban az akkumulátortöltő és az inverter az autó csomagterében, a hátsó ülések mögött került elhelyezésre. Bár a kialakítása viszonylag kompakt, az egység mégis elfoglalta a csomagtartó teljes szélességét. Ez - amellett, hogy csökkentette a csomagteret - kizárta a tökéletesen sík padlólap kialakítását is. A töltő és az inverter most az autó elejében található, az elektromos motorral egybeépítve. így nemcsak a csomagtér nő meg mintegy 40 literrel - ami a repülőre felvihető kézipoggyász méretének felel meg -, de a hátsó ülések lehajtásával immár egy sík padlólap is elérhető. Bár a gyors reagálású, váltakozó áramú szinkronmotor továbbra is 80kW teljesítményt ad le, számos új jellemzőjének köszönhetően működése még inkább környezetbarát és hatékony. Az új motor inerciája 5%-kal csökkent, ami javítja az általános hatékonyságát. Bár a meghajtó „egység" a töltő és az inverter motorba való beépítésével magasabb lett, az ügyes csomagolásnak köszönhetően a motorháztető szintje nem változott, és változatlan maradt a súlyeloszlás is. A motort továbbra is a Nissan által tervezett 48 modulos kompakt lítium-ion akkumulátor hajtja, ami az utastér alatt került elhelyezésre egy csomagban, hogy az autó tömegközéppontját a lehető legalacsonyabban tartsuk. Az akkumulátorcsomag erős fémházat kapott, ami oldalirányú ütközés esetén plusz védelmet jelent. összeszerelése a Nissan LEAF-fel együtt a Nissan Egyesült Királyságbeli gyártóközpontjának új üzemében történik. A sebességmérő szerinti teljesítmény kis mértékben változott, a csúcssebesség 144 km/h (1 km/h-val csökkent), a 100 km/h-ra való gyorsuláshoz 11,5 mp szükséges (ez 0,4 mp-el kevesebb, mint korábban), és az autó légellenállását javító lépéseknek, az súlycsökkentést célzó programnak és más műszaki változtatásoknak köszönhetően a hivatalos NEDC hatótávolság 175 km-ről 199 km-re nőtt. Ugyancsak a praktikusság javítását szolgálja a választható fedélzeti 6,6 kW töltő, amelynek segítségével a 32 amperes nyilvános és otthoni töltők is használhatók. A 32 amperes töltőoszlop fele annyi idő - 8 óra helyett 4 óra - alatt tölti fel a kimerült akkumulátort, mint a hagyományos, a háztartásokban használt 16 amperes EV aljzat. Ami azonban még ennél is fontosabb: akár egy rövid pihenő alatt is jelentősen feltölthetjük a részben lemerült akkumulátort. Az Európa-szerte telepített 600 db CHAdeMO hagyományos gyorstöltőknél még ennél is gyorsabb töltési lehetőség áll az elektromosjármű-vezetők rendelkezésére. A gyorstöltők 50 kW-os magasfeszültségű egyenáramot juttatnak közvetlenül az akkumulátorba, ami még gyorsabb töltést eredményez: mindössze 15 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor 30%-ról 80%-os töltöttségi szintre kerüljön. Reagálva a jelenlegi Nissan LEAF tulajdonosok visszajelzéseire, az autón található töltőpontot is áthelyeztük. A töltő fedele immár távvezérléssel nyitható a kulcsfej illetve az utastérben található elektronikus (és nem mechanikus) kapcsoló segítségével, ezenkívül a töltőnél egy apró LED lámpa segít megtalálni az aljzatot éjszaka vagy földalatti parkolóhelyen. A biztonságot tovább fokozza az elektromechanikus zár, amely a kábelt az aljzathoz rögzíti az akkumulátor töltése közben, így megakadályozza, hogy idegenek hozzáférjenek. Az Acenta és Tekna felszereltségi szinteknél az autó automatikusan jelzi a tulajdonosnak, ha a töltés váratlanul megszakad. Az új jótállás öt év/100.000 km garanciát vállal az akkumulátorok anyaghiba és kivitelezés miatti meghibásodása esetén, és tartalmaz egy „állapotromlási" záradékot is, amely a fokozatos kapacitáscsökkenés esetén nyújt fedezetet. Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, környezetbarát, leaf, nissan, Sunderland, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|