Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Nissan EV-programjában a LEAF csupán a kezdet

A Nissan EV-programjában a LEAF csupán a kezdet

2013. április 11.
A Nissan LEAF, a világ legkeresettebb elektromos járműve biztosítja a Nissan vezető helyét a zéró-emissziós mobilitás világpiacán. Ez azonban csupán a kezdete a Nissan kiterjedt elektromosjármű-programjának.
Nissan e-NV200A Nissan díjnyertes NV200 kishaszon-gépjárművének 100%-ig elektromos változata lassan fejlesztési programja végére ér. A prototípusok már több százezer mérföldet tettek meg olyan kereskedelmi partnerek szolgálatában, mint a Coca-Cola, a japán posta és a FedEx, hogy visszajelzést kapjunk a valós üzemi körülmények között szerzett tapasztalatokról, és az európai flotta üzletág is zöld jelzést adott a járműnek a korai tesztüzemek alapján.

öt lízingcég, hat nagy flottaüzemeltető cég és három használtautó-értékbecslő látogatott el a Nissan barcelonai üzemébe, az e-NV200 jövőbeli gyártásának helyszínére, hogy kipróbálhassák a kisteherautót és megismerjék a Nissan jövőre vonatkozó terveit. A járművet olyan lelkesedés fogadta, hogy a jelenlévők közül többen a gyártás azonnali megkezdését kérték. Az értékesítés tehát 2014-ben megkezdődik. Az e-NV200 az új LEAF-nél már bevált hajtáslánccal működik, és kombi, illetve Evalia személyszállító kivitelben is forgalomba kerül majd.

A sokoldalú NV200-ból londoni taxi is készül, amely megfelel a brit főváros által támasztott szigorú Hackney Cab követelményeknek. Bár az első forgalomba kerülő járművek dízelüzeműek lesznek, fejlesztés alatt áll az NV200 fekete taxi elektromos változata is. Szintén a LEAF hajtásláncával működik majd a 2014 végére várható másik új elektromos jármű, az Infinitire épülő vadonatúj luxus kompakt autó. A Nissan a hidrogén-üzemanyagcella technológiát is továbbfejleszti jövőbeni felhasználás céljából. A 2012-es Párizsi Autószalonon bemutatott Nissan TeRRA tanulmányautóban a vállalat két különleges erősségét ötvöztük: a szabadidőautót és az elektromos járművet.

Nissan TeRRAA 4x4 városi szabadidőautónak szánt TeRRA első kerekeit a számos modellnél használt LEAF hajtáslánc mozgatja, míg a hátsó két kereket egy-egy beépített kerékagymotor hajtja. Az utastér padlója alá szerelt akkumulátorokat a Nissan által kifejlesztett legújabb hidrogén tüzelőanyag cellacsomag látja el energiával. A kisméretű, mégis erős egység könnyen elfér a motorháztető alatt. A TeRRA tanulmányautó bemutatta, hogyan tudják az akkumulátoros és az üzemanyagcellás elektromos járművek is hasznosítani az olyan alkotóelemeket, mint a motor, az akkumulátor és az inverterek. A Nissan ezt a kétféle meghajtási módot inkább egymás kiegészítőjének és nem versenytársának tekinti.

Bár az üzemanyagcellás autó jelenleg még tanulmányi stádiumban van, hamarosan kaphatóak lesznek a Nissan üzemanyagcellás modelljei is. Az év elején a Renault-Nissan, a Ford és a Daimler szerteágazó stratégiai együttműködésről szóló megállapodást kötött, amelynek eredményeképpen azt várják, hogy a világ első, tömegpiacra szánt, elérhető árú üzemanyagcellás elektromos járműve már 2017-re forgalomba kerülhessen. Az együttműködés célja, hogy közösen fejlesszenek ki egy autóknál alkalmazható üzemanyagcellás rendszert, a technológia kidolgozásához kapcsolódó beruházási költségek csökkentése mellett. A projektben minden vállalat egyforma részt vállal a beruházásból.

„A fenntarthatóbb közlekedésre törekvő iparágunkban a ma létező akkumulátoros elektromos járművek mellett az üzemanyagcellával működő elektromos járművek jelentik a következő lépést." - fejtette ki Mitsuhiko Yamashita, a Nissan Motor vállalat igazgatótanácsának tagja, kutatás-fejlesztésért felelős elnökhelyettese.

Nissan LEAF„örömmel várjuk azt a pillanatot, amikor az akkumulátoros EV-k mellett a zéró-emissziós termékcsaládunkban megjelenő üzemanyagcellás (FCEV) járműveinkkel is kielégíthetjük majd ügyfeleink igényeit."
Kulcsszavak: e-NV200, elektromos autó, leaf, nissan, NV200, Renault-Nissan, Terra, villanyautó, zöld
 
Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? Gigafactory: miért ekkora a felhajtás a Tesla gyára körül? Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek A Hyundai és a Wärtsilä megállapodást kötött az elektromos járművek használt akkumulátorainak hasznosítására A Hyundai és a Wärtsilä megállapodást kötött az elektromos járművek használt akkumulátorainak hasznosítására A Nissan EV-programjában a LEAF csupán a kezdet Már 300 ezer kilométert tett meg az üzemanyagcellás Mercedes A Nissan EV-programjában a LEAF csupán a kezdet A Nissan LEAF nemcsak a család szállítására ideális, hanem...
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1