Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben |
||
2013. április 11.
A BKK vezérigazgató-helyettese szerint, bár még viszonylag drága a környezetbarát technológia a közösségi közlekedésben, illetve nincs több dugó mint tíz éve, mégis "érdemes nyitni" az alternatív hajtású, környezetbarát járművek irányába.
|
Somodi László szerdán, a fővárosi közlekedés fejlesztéséről szóló budapesti konferencián azt mondta, plusz pénz nincs a budapesti közösségi közlekedés járműflottájának cseréjére alternatív meghajtású modellekkel, de bíznak abban, hogy "kapcsolt támogatásokkal" előre lehet lépni. Mint mondta, a gyártók szerint a földgázüzemű és az elektromos, vagy hibrid meghajtású járművek megtérülési ideje 5-8 év lehet, de ezek beszerzése drágább, mint a hagyományos, dízelüzemű járműveké. Ha erre a különbözetre lenne finanszírozás, akkor több ilyen jármű beszerzése is elindulhatna. Hozzátette ugyanakkor, hogy folyamatban van egy olyan kormányzati program, amely földgázüzemű buszok megvételét segíti. A vezérigazgató-helyettes kitért a kötöttpályás közlekedés javítására is. Elmondása szerint a budapesti közösségi közlekedést használók több mint a fele ilyen járművekkel utazik, ezért alapvető fontosságú az infrastruktúra megújítása. Ezek között említette az 1-es és a 3-as villamos vonal felújítását, illetve a budai fonódó villamosprojektet is. A 4-es metró beruházásával kapcsolatban megjegyezte: a problémák miatt mindenki megijedt a metróépítéstől, pedig később is szükség lesz vasúti infrastruktúra építésére. Már vannak források például tervek elkészítésére a kisföldalatti felújításával, meghosszabbításával, a 2-es metró és a gödöllői HéV összekapcsolásával, az észak-déli gyorsvasúttal (5-ös metró), és a 3-as metró felújításával kapcsolatban is. Ujvári éva, a BKK projektirányítási vezetője a városfejlesztéssel összefüggő nagyberuházásokról a konferencián elmondta, azoknál elsődleges szempont az akadálymentesség, a környezetterhelés csökkentése, a gyalogos és a kerékpáros kapcsolatok erősítése. Ebbe illeszkedik a Károly körút, a Március 15. tér, a Széll Kálmán tér és a Ferenciek tere átépítése is. Utóbbival kapcsolatban megjegyezte: törekednek arra, hogy a buszsávok az eredeti terveknek megfelelően a középső sávban legyenek, de tisztázni kell a megvalósítás feltételrendszerét. Kulcsszavak: 4-es metró, bkk, bkv, környezetbarát, közlekedés, villamos
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|