Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Újra profitot termel a Mazda |
||
2013. április 30.
A Mazda Motor Corporation a március 31-gyel végződő pénzügyi évben ismét nyereséges működésről számolt be. A pozitív eredményekhez a 2012 áprilisában bemutatott Mazda CX-5 és az idén februárban piacra lépett új Mazda6 sikere járult hozzá legnagyobb mértékben.
|
A vállalat jelentős előrelépést tudott elérni az európai piacon is, a személyautó-piac stagnáló helyzete ellenére. A globális bevétel és profit mindegyik kategóriában meghaladta az előző évi értékeket; a bevétel 8,5%-kal 8,4 milliárd euróra nőtt, a működési profit pedig 449 millió euróra emelkedett, amely 772 millió eurós javulás. A vállalat nettó profitja 286 millió euró volt a 2012-es pénzügyi év 898 milliós vesztesége után. Az eladott autók darabszáma nem változott jelentős mértékben (1.24 millió darab), bár a CX-5 iránt támasztott vásárlói igény a várt 200 000 darabos eladási számot jóval meghaladta. A Mazda ennek eredményeként 240 000-re növelte szabadidő-autójának– mely a SKYACTIV TECHNOLóGIA és a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelv első képviselője – gyártási darabszámát. A második SKYACTIV modell, az új Mazda6 is kiemelkedően teljesít azokon a piacokon, ahol már bevezetésre került. A két modellt vásárlók körében a SKYACTIV-D dízelmotor a legkedveltebb, több mint 70%-uk választja ezt a motorvariánst. Bár a Mazda európai piaci részesedése a pénzügyi év első félévben (2012 április1 – szeptember 30.) változatlan maradt a csökkenő piacon, a vállalat jelentős javulást ért el az év második felében (2012 október 1 – 2013 március 31.), 4,7%-kal növelve értékesítési teljesítményét az első félévhez képest, így végül 1,1%-os piaci részesedéssel zárt. A lendület az utolsó negyedévben érkezett meg, mikor a Mazda európai eladási száma 39 804-re ugrott, mely 50%-os emelkedés volt az előző negyedévhez képest, és 1,7%-os növekedést jelentett a korábbi év azonos időszakához képest, pont akkor, amikor az európai személyautó-piac 10%-ot csökkent. A Mazda utolsó negyedéves részesedése 1,3%-os volt a CX-5 szállítási mennyiségének emelkedését követően és a sikeres új Mazda6 bevezetésnek köszönhetően. A vállalat reményei szerint folytatódik ez a pozitív trend a következő pénzügyi évben is, a Mazda 12%-os bevétel-növekedéssel és a profit megkétszereződésével tervez. Az eladott autók számát tekintve globálisan 8%-os (1.34 millió db), Európában 17%-os (Oroszországgal együtt 200 000 db) növekedést jósol, elsősorban a SKYACTIV modellek kedveltségének emelkedésére számítva. A Mazda a 2016-os gyártási év esetében 1.7 millió darabos gyártással kalkulál. Magyarországon 2013 első negyedévében háromszor annyi Mazda6 eladási szerződést kötöttek a márkakereskedők, mint 2012 első három hónapjában. Kulcsszavak: autóipar, cx-5, gazdaság, mazda, mazda6, nyereség, profit
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|