Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is

Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is

2013. május 03.
Egyetért az Európai Parlament környezetvédelmi szakbizottsága az új autók kibocsátáscsökkentési terveivel, de már előre lefektetné azt is, hogy a következő évtizedben hogyan kell tovább csökkenteni az EU-ban gyártott gépjárművek károsanyag-emisszióját - írja a Bruxinfo. A képviselők által szerdán elfogadott jelentést júliusban szavazhatja meg az Európai Parlament plenárisa.
Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak isKörnyezetvédelmi területen korábban többször tapasztalt gyakorlattól eltérően az Európai Parlament nem kívánja továbbszigorítani az Európai Bizottság javaslatát az új gépjárművek kibocsátáscsökkentésével összefüggésben. Az EP környezetvédelmi szakbizottsága szerdán 47 igen, 17 nem szavazat mellett 1 tartózkodással fogadta el a német néppárti Thomas Ulmer jelentését, amely lényegében jóváhagyja az Európai Bizottság javaslatát, nem módosít az általa szabott határértékeken, konkrétabb célkitűzések meghatározását kéri viszont hosszabb távon, írja a portfolio.hu.

Az Európai Bizottság tavaly júliusban együtt fogadta el az új személyautók és a kisteherautók kibocsátáscsökkentéséről szóló két rendeletet. (Az Európai Parlament - két különböző jogszabály lévén - külön vitázik a két rendeletről, a szerdai szavazás csak a személyautókra vonatkozott.)

A 2020-tól gyártott új személyautók már csak 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként szemben a 2011-ben “mért” átlag 135 grammhoz képest. Az EU előírásai szerint félidőben (2015-re) már 130 grammra kellene mérsékelni a személygépkocsik kibocsátását. A környezetvédelmi szakbizottság jóváhagyta a 95 g/km-es célszámot 2020-ra, de egy elfogadott módosítás szerint az Európai Unió tagállamainak 2025-re 68-78 g/km-es szintre kellene továbbcsökkenteni az újonnan gyártott autók kibocsátását.

A 95 g/km gyártói átlagot jelent, ami azt jelenti, hogy az adott évben egy gyártó által előállított új autók átlagos kibocsátása nem lehet több 95 g/km-nél. Mindez azt jelenti, hogy a gyártóknak lehetőségük van régebbi technológiájú, szennyezőbb autót gyártani, (az EP szerint évente legfeljebb ezret), de ez azt is jelenti, hogy az eddiginél több környezetbarát autót kell gyártaniuk ahhoz, hogy 2020-ra elérjék a 95 g/km-es kibocsátási átlagot. Az EP - ennek elmulasztása esetén - különböző szankciókat tartana szükségesnek.

Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak isTovábbi ösztönzőt jelentene a minél tisztább modellek gyártására a szuperkredit-rendszer bevezetése. A parlament újítási javaslataként a kilométerenként 50 grammnál kevesebb károsanyagot kibocsátó autókat a gyártók 3,5 autónak számíthatják majd be a statisztikák elkészítésekor. Az Európai Parlament szerint 2016-tól ezt 1,5-re kellene csökkenteni, 2024-re pedig el is kellene törölni, magyarán 11 éven belül egy 50 g/km-os kibocsátású autó is már csak egy autónak számít az összkibocsátási statisztikák meghatározásakor.

A környezetvédelmi szakbizottság felhívta a figyelmet arra is, hogy sürgősen át kellene térni az ENSZ által kifejlesztett Könnyű Gépjárművek Légszennyezés-vizsgáló Ciklusa (WLTP) elnevezésű mérési eljárás európai uniós átvételére, amely az EP szerint sokkal megbízhatóbb, mint a jelenleg az EU-ban használt eljárások. A képviselők - idézve szakértőket - úgy látják, jelentős különbségek vannak a gyártók által “laboratóriumi” körülmények között mért és utána hivatalosan közölt, valamint a forgalomban mért valós károsanyag-kibocsátási értékek között.

Az Európai Parlament szakbizottságának jóváhagyásával megkezdődhetnek az egyeztetések a tagállamokat tömörítő Tanáccsal.
Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Unió, gazdaság, hibrid, környezetbarát, környezetvédelem, szén-dioxid, zöld
 
A Nissan LEAF Black Edition 11 millió forintos listaáron rendelhető A Nissan LEAF Black Edition 11 millió forintos listaáron rendelhető Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is A Renault megnyitja első gyárát Kínában Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is Jelentősen csökkent az Air France-KLM-csoport eredménye a harmadik negyedévben Még tisztábbak lesznek az autók de drágábbak is Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1