Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Fókuszban a jövő

Fókuszban a jövő

2013. május 04.
érdekes betekintéssel szolgált a jövő hajtástechnikáiba Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a 34. Bécsi Motor-szimpózium alkalmával.
Fókuszban a jövőMint elhangzott, egy 100 kW literteljesítményű high-performance dízel-aggregát, illetve egy új, az üzemanyag-fogyasztást hatékonyan mérséklő, 10-fokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó is a Volkswagen fejlesztőmunkájának súlyponti elemei között szerepel. Az alternatív hajtásrendszerek körében a hálózatról tölthető (plug-in) hibridek képviselnek kiemelkedő potenciált.

Mint Winterkorn kiemelte, a különböző hajtásrendszerek közép- és hosszú távon várhatóan egymás mellett szerepelnek majd a piacon, a magas hatásfokú belsőégésű motoroktól és a földgázüzemtől egészen a hibrid- és elektromos modellekig. Ennek szellemében a Volkswagen Csoport már azon célkitűzésén dolgozik, amely szerint európai modellkínálata 2020-ra 100 kilométerként már 95 grammra mérsékelt széndioxid-kibocsátással kerülne piacra.

Winterkorn azt is hangsúlyozta, hogy a jelenlegi belsőégésű motorok is jelentős potenciált rejtenek még: „2000 óta több mint 30 százalékkal csökkentettük TDI- és TSI-motorjaink üzemanyag-fogyasztását, s meggyőződésem, hogy 2020-ig további mintegy 15 százalék is megvalósítható.” Az elmondottak szerint ez többek között az égésfolyamatok, az intelligens könnyűszerkezetes építés és az innovatív működési stratégiák továbbfejlesztésével, valamint a súrlódási veszteségteljesítmény és a hőmenedzsment következetes optimalizálásával válhat valósággá.

Jelentős lehetőségek állnak a gázüzemű hajtásrendszerek területén is a Volkswagen rendelkezésére. „A gázüzemű hajtásrendszerek kímélik a környezetet, emellett kedvező költségszint és zavartalan mindennapos használhatóság jellemzi őket.

Fókuszban a jövőKiforrott technikáról van szó, ilyen modelljeink már ma is megtalálhatók palettánkon.” Legjobb példa erre az új eco-up!, amely kilométerenként mindössze 79 gramm széndioxid-kibocsátással üzemelve a világ legtakarékosabb földgázhajtású autója. A Golf TGI BlueMotion vagy az Audi A3 g-tron formájában a Volkswagen Csoport következetesen folytatja földgáztechnikái fejlesztését. Winterkorn szerint: „Még hatékonyabban kell átadnunk a gázüzem előnyeit a köztudatba, ami mindenkinek közös érdeke, legyen szó autógyártókról, a politikáról vagy az üzemanyagiparról.”

Mind sokrétűbbek a rendelkezésre álló hajtástechnikák is: a Volkswagen teljes vállalatcsoporton átívelő modulrendszerű tervezési koncepciója, illetve annak rugalmas architektúrája segítségével mindenfajta hajtásrendszer könnyen és gyorsan integrálható az új modellekbe. „Az elkövetkező évek során minden járműkategóriában igyekszünk elektromos hajtásrendszert kínálni, hatékonyan elősegítve az elektromos mobilitás áttörését” – folytatta Winterkorn.

Az alternatív hajtásrendszerek terén az első választás középtávon a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás. E korszerű technika akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tesz, s egyszerűen az otthoni hálózati csatlakozóról feltöltve kiváló mindennapos használhatóságot kínál, miközben gazdaságos belsőégésű motorja révén a hosszú túrák során is magas fokú rugalmasság jellemzi. A Porsche Panamera és az Audi A3 e-tron formájában rövidesen sorozatgyártásba kerülnek a Volkswagen Csoport első plug-in hibridmodelljei, amelyeket a későbbiekben a Golf, illetve a vállalatcsoport márkáinak számos további modellje – például a Volkswagen Passat, az Audi A6 és a Porsche Cayenne – követ.

Fókuszban a jövőA Volkswagen mindemellett olyan új technológiákat is bemutatott, amelyeket már modulrendszerű koncepciójának jövőbeni dízelmotor-generációiban alkalmaznak majd. Az úgynevezett high-performance dízeleket akár 100 kW literteljesítmény, valamint változó szelepvezérlés, akár 3.000 bar üzemi nyomású befecskendezés, illetve az innovatív e-Boosterrel megvalósított, kombinált feltöltés jellemzi majd.
Kulcsszavak: audi, környezetbarát, környezetvédelem, Porsche, volkswagen, zöld
 
Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez Fókuszban a jövő A Scania közel 1.500 biodízel tehergépkocsit szállít le 2014 folyamán A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja Győri öthengeres motor az „Év nemzetközi motorja” Győri öthengeres motor az „Év nemzetközi motorja”
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1