Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába |
||
2013. május 07.
Az ED2 és Jean-Marie Massaud azt tűzték ki célul, hogy többet nyújtsanak és jobbat teremtsenek – miközben kevesebbet adnak. így kerül szoros összefüggésbe az erőforrások és a belső tartalom minimalizálása az autó képességeinek, minőségének és örömszerző képességének magasabb szintre emelésével.
|
A Toyota ME.WE elektromos hajtással készült; az elektromotorok a kerékagyakba kerültek, ugyanúgy, mint a Toyota i-ROAD esetében, az akkumulátorok pedig – a Toyota iQ EV-ben alkalmazott megoldáshoz hasonlóan – a padló alatt kaptak helyet. A hagyományos térkialakítás kötöttségeitől megszabadított belső tér ezáltal teljes egészében az öt utas és a csomagok rendelkezésére áll. A CO2-kibocsátás csökkentése és az energiaforrások kímélése fontos cél volt a fejlesztés során, ezért a tervezők újfajta megközelítéssel alakították ki a felépítményt, jelentősen csökkentve az autó tömegét. A Toyota ME.WE alumínium szerkezetét habosított polipropilénből készült elemek burkolják; ez a műanyag könnyű, erős és reciklálható. Ennek köszönhetően a ME.WE saját tömege mindössze 750 kg – ami azt jelenti, hogy a tanulmányautó 20 százalékkal könnyebb, mint egy hagyományos acélkarosszériával készített, B-szegmensű jármű. A kisebb saját tömeg jórészt annak köszönhető, hogy polipropilén elemek súlya (mindössze 14 kg) jelentősen alacsonyabb az acéllemezek tömegénél. Környezettudatos anyagválasztás Az elsődleges és másodlagos felhasználásától függően a habosított polipropilén 100%-ban újrahasznosítható, és ugyanez az alumíniumra is igaz. A padló és a vízszintes felületek bambuszból készülnek, ami nemcsak esztétikus, hanem gyorsan megújuló anyagnak is számít. A ME.WE kevés törődést igényel, hiszen mindössze mosni kell; az ötlet a hajózás világából származik, akárcsak a kocsibelső, az első-hátsó raktér és tető kialakításának stílusa is. Mivel olyan anyagokból készül, amelyek használata kevesebb energiafogyasztást jelent – vagyis csökken a CO2 és egyéb káros gázok kibocsátása –, és mert e természetes anyagok felhasználása a gyakorlatban is megvalósítható, a Toyota ME.WE intelligens választ ad a tömegtermelés és a világ növekvő autóállománya által felvetett környezetvédelmi kérdésekre. Optimista, pozitív és gyakorlatias A dizájn letisztultsága tökéletesen illik az autó egyszerű használatához. Mivel minden kerékagy egy-egy elektromotort rejt, a Toyota ME.WE egyaránt lehet két- és négykerékhajtású, így számos olyan terepen is képes boldogulni, ami egy hagyományos autóval elérhetetlen. Ugyanakkor e jármű jóval könnyebb, mint a mai terepjárók, amelyeknek teljesítménye sokkal nehezebb erőátviteli rendszeren keresztül jut el a kerekekhez. A kabinban az utasok mindig előnyt élveznek a csomagokkal szemben, amelyek akár a tetőn is szállíthatók – ilyenkor a poggyászt egy neoprén borítás óvja az időjárás viszontagságaitól. Használaton kívül ez a borítás a tető első része alatt kap helyet, s innen húzható ki, hogy biztonságosan befedje a tetőn elhelyezett tárgyakat. A hátsó csomagtér mérete bővíthető, sőt pickup-jellegű platóvá is átalakítható. A hátsó üléssor a padlóba épített sínekhez csatlakozik; összehajtása után az üléspad elfér az első ülések alatt, szükség esetén pedig az egész hátsó üléssor kiemelhető, hogy egy kirándulás során kempingszékként használjuk. A dizájn egyszerűsége a műszerezettségben is visszaköszön. A kormánykerék fölött mindössze egyetlen képernyő látható; ez mutatja a sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét, az utazási információkat és az okostelefonon keresztül elérhető navigációs rendszer utasításait. Az okostelefon a képernyő alatt rögzíthető, s az autóban ülők a készülék segítségével alakíthatják ki személyes közegüket (kommunikáció, zene és más alkalmazások), és ugyanígy szabályozhatják a kabin hőmérsékletét is. A fűtő- és klímaberendezésben alacsony fogyasztású hőszivattyú működik, amihez elektromos ülésfűtés párosul; ez a megoldás tovább csökkenti az autó energiafogyasztását. Ha az utasok arra vágynak, hogy a kabrió-élményhez hasonlóan élvezhessék a menetszelet, akkor minden ablakot kinyithatnak – még a szélvédőt is. Kulcsszavak: bemutató, concept, galéria, ME.WE, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|