Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába

A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába

2013. május 07.
Az ED2 és Jean-Marie Massaud azt tűzték ki célul, hogy többet nyújtsanak és jobbat teremtsenek – miközben kevesebbet adnak. így kerül szoros összefüggésbe az erőforrások és a belső tartalom minimalizálása az autó képességeinek, minőségének és örömszerző képességének magasabb szintre emelésével.
Toyota ME.WEA Toyota ME.WE elektromos hajtással készült; az elektromotorok a kerékagyakba kerültek, ugyanúgy, mint a Toyota i-ROAD esetében, az akkumulátorok pedig – a Toyota iQ EV-ben alkalmazott megoldáshoz hasonlóan – a padló alatt kaptak helyet. A hagyományos térkialakítás kötöttségeitől megszabadított belső tér ezáltal teljes egészében az öt utas és a csomagok rendelkezésére áll.

A CO2-kibocsátás csökkentése és az energiaforrások kímélése fontos cél volt a fejlesztés során, ezért a tervezők újfajta megközelítéssel alakították ki a felépítményt, jelentősen csökkentve az autó tömegét. A Toyota ME.WE alumínium szerkezetét habosított polipropilénből készült elemek burkolják; ez a műanyag könnyű, erős és reciklálható. Ennek köszönhetően a ME.WE saját tömege mindössze 750 kg – ami azt jelenti, hogy a tanulmányautó 20 százalékkal könnyebb, mint egy hagyományos acélkarosszériával készített, B-szegmensű jármű. A kisebb saját tömeg jórészt annak köszönhető, hogy polipropilén elemek súlya (mindössze 14 kg) jelentősen alacsonyabb az acéllemezek tömegénél.

Környezettudatos anyagválasztás

Az elsődleges és másodlagos felhasználásától függően a habosított polipropilén 100%-ban újrahasznosítható, és ugyanez az alumíniumra is igaz. A padló és a vízszintes felületek bambuszból készülnek, ami nemcsak esztétikus, hanem gyorsan megújuló anyagnak is számít. A ME.WE kevés törődést igényel, hiszen mindössze mosni kell; az ötlet a hajózás világából származik, akárcsak a kocsibelső, az első-hátsó raktér és tető kialakításának stílusa is. Mivel olyan anyagokból készül, amelyek használata kevesebb energiafogyasztást jelent – vagyis csökken a CO2 és egyéb káros gázok kibocsátása –, és mert e természetes anyagok felhasználása a gyakorlatban is megvalósítható, a Toyota ME.WE intelligens választ ad a tömegtermelés és a világ növekvő autóállománya által felvetett környezetvédelmi kérdésekre.

Toyota ME.WEOptimista, pozitív és gyakorlatias

A dizájn letisztultsága tökéletesen illik az autó egyszerű használatához. Mivel minden kerékagy egy-egy elektromotort rejt, a Toyota ME.WE egyaránt lehet két- és négykerékhajtású, így számos olyan terepen is képes boldogulni, ami egy hagyományos autóval elérhetetlen. Ugyanakkor e jármű jóval könnyebb, mint a mai terepjárók, amelyeknek teljesítménye sokkal nehezebb erőátviteli rendszeren keresztül jut el a kerekekhez. A kabinban az utasok mindig előnyt élveznek a csomagokkal szemben, amelyek akár a tetőn is szállíthatók – ilyenkor a poggyászt egy neoprén borítás óvja az időjárás viszontagságaitól. Használaton kívül ez a borítás a tető első része alatt kap helyet, s innen húzható ki, hogy biztonságosan befedje a tetőn elhelyezett tárgyakat.

A hátsó csomagtér mérete bővíthető, sőt pickup-jellegű platóvá is átalakítható. A hátsó üléssor a padlóba épített sínekhez csatlakozik; összehajtása után az üléspad elfér az első ülések alatt, szükség esetén pedig az egész hátsó üléssor kiemelhető, hogy egy kirándulás során kempingszékként használjuk. A dizájn egyszerűsége a műszerezettségben is visszaköszön. A kormánykerék fölött mindössze egyetlen képernyő látható; ez mutatja a sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét, az utazási információkat és az okostelefonon keresztül elérhető navigációs rendszer utasításait. Az okostelefon a képernyő alatt rögzíthető, s az autóban ülők a készülék segítségével alakíthatják ki személyes közegüket (kommunikáció, zene és más alkalmazások), és ugyanígy szabályozhatják a kabin hőmérsékletét is.

A fűtő- és klímaberendezésben alacsony fogyasztású hőszivattyú működik, amihez elektromos ülésfűtés párosul; ez a megoldás tovább csökkenti az autó energiafogyasztását. Ha az utasok arra vágynak, hogy a kabrió-élményhez hasonlóan élvezhessék a menetszelet, akkor minden ablakot kinyithatnak – még a szélvédőt is.

Toyota ME.WE
Kulcsszavak: bemutató, concept, galéria, ME.WE, toyota
 
A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába A 2013-as Nissan GT-R még keményebb Sportverzió készült a Toyota Hiluxból Sportverzió készült a Toyota Hiluxból Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Karcsúbb formával, fejlettebb technológiákkal és magasabb teljesítménnyel debütált az új Ford Mustang kabrió Karcsúbb formával, fejlettebb technológiákkal és magasabb teljesítménnyel debütált az új Ford Mustang kabrió A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába Japán elszívja Korea erejét
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1