Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban |
||
2013. május 16.
A Nissan LEAF ismét történelmet írt azzal, hogy Norvégiában a második helyet érte el az összesített személygépkocsi-eladásokban, maga mögé utasítva egy sor neves gyártó belső égésű motorral felszerelt modelljét.
|
Nem ez az első sikeres hónap a LEAF történetében: a 2013-as adatok alapján a Nissan LEAF jelenleg az 5. helyen áll az értékesítési táblázatban, 2012-ben pedig a 13. helyen végzett. A 18 hónappal ezelőtt elindult értékesítés kezdete óta a Nissan több mint 4500, 100%-ban elektromos járművet értékesített Norvégiában, amivel a LEAF lett a legnépszerűbb Nissan autó a norvég piacon. Paul Willcox, a Nissan értékesítési és marketing alelnöke, aki az új modelltől még nagyobb sikert vár, elmondta: „áprilisban a kifutó modellünk egy sor neves gyártó ismert modelljét utasította maga mögé az eladási listán. Míg a versenytársak számos karosszériaváltozatban, többféle motorral és felszereltséggel kínálják autóikat, a jelenlegi Nissan LEAF egyféle változatban, egyféle hajtáslánccal és egyféle felszereltséggel kapható." Ezután hozzátette: „Márciusban megkezdtük a több mint 100 ponton módosított, háromféle felszereltséggel rendelhető új Nissan LEAF gyártását az Egyesült Királyságban. Az európai igényekre szabott új modell májusban jelenik meg a bemutatótermekben, és arra számítunk, hogy az elkövetkező hónapok során hatalmas lendületet ad a 100%-ban elektromos járművek európai értékesítésének. A Nissan LEAF Norvégiában már most is népszerű családi és céges autónak számít, mivel a belsőégésű motoros autók teljesítményét kínálja, károsanyag-kibocsátás nélkül." A norvég állam évek óta adó-, és az autó használatát megkönnyítő egyéb kedvezményekkel igyekszik ösztönözni az elektromos járművek használatát, aminek következtében örvendetesen megnőtt a zéró emissziójú autók aránya az országban. A kormány és a helyi önkormányzatok eltörölték az elektromos járművek áfáját, elektromos autók számára fenntartott parkolókat alakítottak ki, továbbá engedélyezték a buszsávok használatát, ezzel is ösztönözve a norvégokat a zéró emissziós autókra történő átállásra. Az elektromos járművek elsöprő sikerét látva az oslói önkormányzat az elkövetkező négy évben 100 helyett évi 200 töltőpontot tervez üzembe helyezni. A Norvég Elektromos Jármű Szövetség elnöke, Snorre Sletvold a következőképpen magyarázta a sikert: „Egyértelmű, hogy Norvégia vezető helyet foglal el a világon az egy főre eső elektromos járművek értékesítésében, és mi, norvégok nagyon büszkék vagyunk erre. Jó példa lehet a többi európai és Európán kívüli ország számára, hogy a megfelelő infrastruktúra és némi ösztönzés hatására az emberek igenis hajlandóak megvásárolni és nap mint nap használni a zéró emissziós autókat." Majd hozzátette: „Bár jelentős kőolaj-tartalékokkal rendelkezünk, a norvég kormány felismerte, hogy az elektromos járművek elterjedésének ösztönzése befektetés a jövőbe, hiszen csökkenti a légszennyezést, javítja a levegő minőségét és az emberek egészségét. Bízom benne, hogy más országok is tanulnak majd ebből." A Nissan éppen az európai gyártású, 100 ponton megújult új modell bevezetése előtt könyvelhette el a LEAF-fel kapcsolatos értékesítési sikereket. Az legfontosabb fejlesztések közé tartozik a nagyobb hatótávolság (199 km), az 50%-kal gyorsabb töltés, a 40 literrel nagyobb csomagtér, valamint a 70%-kal hatékonyabb utastérfűtés, amely számottevően javítja a téli autózás körülményeit. Ezen túlmenően az európai igénybevételhez hangolták a felfüggesztéseket, valamint az ügyfelek igényeinek megfelelően az autó új, sötét színű belső térrel is rendelhető. A Nissan immár háromféle felszereltséggel kínálja az új LEAF modellt: a belépő Visia szint alacsonyabb alapáron vásárolható meg, míg a magas műszaki felszereltségre és bőrülésekre vágyó vásárlók a prémium Tekna kivitelben találják meg számításukat. Kulcsszavak: autóipar, elektromos, elektromos autó, értékesítés, járműipar, villanyautó, zöld
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|