Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály |
||
2013. május 16.
Nagyfokú ütközésbiztonság, a menetbiztonságot szolgáló kimagasló merevség, maximális zaj- és rezgéskomforttal - ezek voltak az S-osztály nyers karosszériájának tervezési elvárásai.
|
A harmadik generációs alumíniumhibrid konstrukció "könnyűszerkezeti jósági foka", azaz a súlyhoz és a jármű méretéhez viszonyított torziós merevség, 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest. Ennek az építési módnak a fejlesztése a 90-es évek óta tart, miközben 50 százalék fölé emelkedett az alumínium részaránya. Többek között ennek köszönhetően sikerült, a jelentősen emelkedett biztonsági- és komfortigények, valamint a kiegészítő funkciók ellenére, húsz éve tartani, sőt kissé csökkenteni a karosszéria súlyát. Ezenkívül az új típusok csomópontjaiban szerkezeti habosítást is alkalmaznak. Az S-osztály teljes külső héja és teteje, továbbá első része alumíniumból készül, felhasználva a félgyártmányok széles skáláját (öntvény, extrudált szelvény, lemez). A biztonsági utascella viszont nagyrészt a legszilárdabb acélféleségekből áll. Ez a könnyű anyagokkal és szerkezeti elemekkel, illetve komplex kötési módszerekkel dolgozó építési mód eredményezte, hogy az új S-osztály még feljebb helyezte a mércét a luxus-limuzinok igényes szegmensében - méghozzá többletsúly nélkül. A 40.5 kN/fokos csavarásállóság (típuselőd: 27,5 kN/fok) a kategória új csúcsértéke. Kibővített PRE-SAFE® védelem: jobb megelőzni Tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz, és azóta is folytonosan dolgozik a továbbfejlesztésén. Most pedig, hűen a biztonság pionírja szerephez, még jobban kibővítette. Az új PRE-SAFE® funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását. A PRE-SAFE® Plus felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt. A PRE-SAFE® Impuls az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága. LED technológia: az első autó egyetlen izzólámpa nélkül Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Ezzel a márka még jobban kiépíti vezető pozícióját a világítástechnikában. Világpremier az úgynevezett többszintű funkció is: tekintettel a mögöttünk közlekedőkre, éjszaka vagy a közlekedési lámpánál várakozva lecsökken a féklámpa fényereje. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál. A minél jobb látást két, jelentősen tökéletesített asszisztens-rendszer szolgálja: az Adaptív Távfény-asszisztens Plus és az éjjellátó-asszisztens Plus. új sztereo-kamerájával és többfokozatú radarérzékelőivel 360 fokban lát maga körül az S-osztály, így jobban felismeri a közlekedési veszélyhelyzeteket. Hajtómű: minden teljesítménykategóriában maximális hatékonyság Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. A maga kategóriájában mindegyik a hatékonyság bajnoka a típuselődhöz képest 20 százalékot elérő mértékben csökkent a fogyasztás. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb A hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott. "Az új S-osztály olyan fogyasztási és emissziós értékeket ér el, amelyek néhány éve még a középkategóriában is utópisztikusak lettek volna" mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler konszernkutatási igazgatója és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. és ez még csak a ´Green Leadership´ offenzívánk nyitánya: az S 500 Plug-In Hybrid formájában hamarosan kijön az első S-osztály, amelynek hármassal kezdődik a fogyasztási adata. Ezáltal első ízben fogja át az S-osztály hajtóműkínálata a benzines- és dízelmotoros, valamint a benzines-, dízel és konnektoros hibrid spektrum teljességét. A világ első "látó" futóműve A világ első autójaként az S-osztály előre észreveszi az úthibákat. Amennyiben az autó ilyeneket észlel a sztereo-kamera segítségével a ROAD SURFACE SCAN (útfelület letapogató), a MAGIC BODY CONTROL villámgyorsan átállítja a futóművet az új helyzetre. Ez az innovatív rendszer kívánságra kapható a nyolchengeres modellekhez. Széria viszont az új S-osztályban a folyamatosan működő adaptív ADS PLUS csillapítás és a teljes súlyt viselő, továbbfejlesztett AIRMATIC légrugózás. Utastér: nyugalmat sugárzó, látványra is tágas Az új S-osztály utasterének letisztult felépítése egy klasszikus, ugyanakkor modern limuziné. Egyöntetű, érzékien elegáns stílus tölti meg tartalommal a teret, a nyugodt hangulatot és a tágasság érzetét vízszintes elemek és vonalak teremtik meg. A kiváló minőség és az elegancia összhangban van a funkcionalitással: a legmagasabb szinten ötvöződik a menet-, tér- és kezelési komfort. Az anyagok és színek tökéletes összeválogatása különleges harmóniát teremt. Fát főképp a műszerfalon és a középkonzolon alkalmaztak nagyvonalúan. Különlegesség a kapcsolók fémes felületének gyöngyházhatású lakkozása, az utastér színéhez illő árnyalatban. Hátul is első osztályú az utazás - az ülés, az ajtóbetétek és a kezelőszervek koncepciója és exkluzivitása semmiben sem marad el az első sorétól. Még pazarabb a "First Class Fond" középkonzol, amelyen telefonhallgató, asztalka és több kiegészítő rakodóhely található. Kijelzés és kezelés: elegáns új vezérlőközpont Két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. A gépkocsi kiegészítő funkcióinak integrációjával kapcsolatos, állandóan növekvő igények hatására átdolgozták a kezelés teljes logikáját, különös súlyt helyezve az ergonómiára, a kezelési komfortra, a biztonságra, az attraktivitásra és az esztétikára. A kezelőszervek és a kijelzők kialakításának célja ezek tartalmi és formai egysége volt. Az új kijelzők mellett különös jelentőséget kaptak a fémes kapcsolófelületek és a valódi alumínium kezelőszervek. A fémfelület finom strukturálásával ezek mindegyike sugározza azt a tapintási, akusztikai és kidolgozási hatást, amely rendkívülivé tesz egy Mercedes-Benzt. újdonság az érintő telefontasztatúra és a kibővített kedvencek-koncepció 12 szabadon programozható funkciója. Továbbra is fő kezelőszerv a központi forgó-nyomó gomb, amelyhez szokás szerint társulnak a legfontosabb funkciók közvetlen elérését biztosító gombok a középkonzolon, illetve egy kezelősor a vezetőtámogató rendszerek részére. A LINGUATRONIC Speech Dialog System (párbeszéd-rendszer) hangvezérlése lehetővé teszi például komplett címek bemondását egyvégtében. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, mercedes-benz, S osztály, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|