Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály

Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály

2013. május 16.
Nagyfokú ütközésbiztonság, a menetbiztonságot szolgáló kimagasló merevség, maximális zaj- és rezgéskomforttal - ezek voltak az S-osztály nyers karosszériájának tervezési  elvárásai.
Mercedes-Benz S osztályA harmadik generációs alumíniumhibrid konstrukció "könnyűszerkezeti jósági foka", azaz a súlyhoz és a jármű méretéhez viszonyított torziós merevség, 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest.

Ennek az építési módnak a fejlesztése a 90-es évek óta tart, miközben 50 százalék fölé emelkedett az alumínium részaránya. Többek között ennek köszönhetően sikerült, a jelentősen emelkedett biztonsági- és komfortigények, valamint a kiegészítő funkciók ellenére, húsz éve tartani, sőt kissé csökkenteni a karosszéria súlyát.

Ezenkívül az új típusok csomópontjaiban szerkezeti habosítást is alkalmaznak. Az S-osztály teljes külső héja és teteje, továbbá első része alumíniumból készül, felhasználva a félgyártmányok széles skáláját (öntvény, extrudált szelvény, lemez). A biztonsági utascella viszont nagyrészt a legszilárdabb acélféleségekből áll. Ez a könnyű anyagokkal és szerkezeti elemekkel, illetve komplex kötési módszerekkel dolgozó építési mód eredményezte, hogy az új S-osztály még feljebb helyezte a mércét a luxus-limuzinok igényes szegmensében - méghozzá többletsúly nélkül. A 40.5 kN/fokos csavarásállóság (típuselőd: 27,5 kN/fok) a kategória új csúcsértéke.

Kibővített PRE-SAFE® védelem: jobb megelőzni

Tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz, és azóta is folytonosan dolgozik a továbbfejlesztésén. Most pedig, hűen a biztonság pionírja szerephez, még jobban kibővítette. Az új PRE-SAFE® funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását. A PRE-SAFE® Plus felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.

Mercedes-Benz S osztályA PRE-SAFE® Impuls az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága.

LED technológia: az első autó egyetlen izzólámpa nélkül

Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Ezzel a márka még jobban kiépíti vezető pozícióját a világítástechnikában. Világpremier az úgynevezett többszintű funkció is: tekintettel a mögöttünk közlekedőkre, éjszaka vagy a közlekedési lámpánál várakozva lecsökken a féklámpa fényereje. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál.

A minél jobb látást két, jelentősen tökéletesített asszisztens-rendszer szolgálja: az Adaptív Távfény-asszisztens Plus és az éjjellátó-asszisztens Plus. új sztereo-kamerájával és többfokozatú radarérzékelőivel 360 fokban lát maga körül az S-osztály, így jobban felismeri a közlekedési veszélyhelyzeteket.

Hajtómű: minden teljesítménykategóriában maximális hatékonyság

Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. A maga kategóriájában mindegyik a hatékonyság bajnoka a típuselődhöz képest 20 százalékot elérő mértékben csökkent a fogyasztás. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb A hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott.

Mercedes-Benz S osztály"Az új S-osztály olyan fogyasztási és emissziós értékeket ér el, amelyek néhány éve még a középkategóriában is utópisztikusak lettek volna" mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler konszernkutatási igazgatója és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. és ez még csak a ´Green Leadership´ offenzívánk nyitánya: az S 500 Plug-In Hybrid formájában hamarosan kijön az első S-osztály, amelynek hármassal kezdődik a fogyasztási adata. Ezáltal első ízben fogja át az S-osztály hajtóműkínálata a benzines- és dízelmotoros, valamint a benzines-, dízel és konnektoros hibrid spektrum teljességét.

A világ első "látó" futóműve

A világ első autójaként az S-osztály előre észreveszi az úthibákat. Amennyiben az autó ilyeneket észlel a sztereo-kamera segítségével a ROAD SURFACE SCAN (útfelület letapogató), a MAGIC BODY CONTROL villámgyorsan átállítja a futóművet az új helyzetre. Ez az innovatív rendszer kívánságra kapható a nyolchengeres modellekhez. Széria viszont az új S-osztályban a folyamatosan működő adaptív ADS PLUS csillapítás és a teljes súlyt viselő, továbbfejlesztett AIRMATIC légrugózás.

Utastér: nyugalmat sugárzó, látványra is tágas

Az új S-osztály utasterének letisztult felépítése egy klasszikus, ugyanakkor modern limuziné. Egyöntetű, érzékien elegáns stílus tölti meg tartalommal a teret, a nyugodt hangulatot és a tágasság érzetét vízszintes elemek és vonalak teremtik meg. A kiváló minőség és az elegancia összhangban van a funkcionalitással: a legmagasabb szinten ötvöződik a menet-, tér- és kezelési komfort. Az anyagok és színek tökéletes összeválogatása különleges harmóniát teremt. Fát főképp a műszerfalon és a középkonzolon alkalmaztak nagyvonalúan. Különlegesség a kapcsolók fémes felületének gyöngyházhatású lakkozása, az utastér színéhez illő árnyalatban. Hátul is első osztályú az utazás - az ülés, az ajtóbetétek és a kezelőszervek koncepciója és exkluzivitása semmiben sem marad el az első sorétól. Még pazarabb a "First Class Fond" középkonzol, amelyen telefonhallgató, asztalka és több kiegészítő rakodóhely található.

Mercedes-Benz S osztályKijelzés és kezelés: elegáns új vezérlőközpont

Két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. A gépkocsi kiegészítő funkcióinak integrációjával kapcsolatos, állandóan növekvő igények hatására átdolgozták a kezelés teljes logikáját, különös súlyt helyezve az ergonómiára, a kezelési komfortra, a biztonságra, az attraktivitásra és az esztétikára.

A kezelőszervek és a kijelzők kialakításának célja ezek tartalmi és formai egysége volt. Az új kijelzők mellett különös jelentőséget kaptak a fémes kapcsolófelületek és a valódi alumínium kezelőszervek. A fémfelület finom strukturálásával ezek mindegyike sugározza azt a tapintási, akusztikai és kidolgozási hatást, amely rendkívülivé tesz egy Mercedes-Benzt.

újdonság az érintő telefontasztatúra és a kibővített kedvencek-koncepció 12 szabadon programozható funkciója. Továbbra is fő kezelőszerv a központi forgó-nyomó gomb, amelyhez szokás szerint társulnak a legfontosabb funkciók közvetlen elérését biztosító gombok a középkonzolon, illetve egy kezelősor a vezetőtámogató rendszerek részére.

A LINGUATRONIC Speech Dialog System (párbeszéd-rendszer) hangvezérlése lehetővé teszi például komplett címek bemondását egyvégtében. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, galéria, mercedes-benz, S osztály, új modell
 
Az Autós Nagykoalíció csatlakozott az ICDP nemzetközi autóipari kutatásokkal foglalkozó szervezethez Az Autós Nagykoalíció csatlakozott az ICDP nemzetközi autóipari kutatásokkal foglalkozó szervezethez Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály A Nissan bemutatja a forradalmian új benzinmotorját A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály Az Opel 1.6-os dízellel folytatja a motor-offenzíváját A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1