Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
A Skoda és az Opel a legnépszerűbb az autókölcsönzők körében |
||
2013. május 22.
Magyarországon elsősorban továbbra is a céges használat jellemző az autókölcsönzésben, az ügyfelek az ár-érték arányt, a kényelmi funkciókat, valamint a használati célt mérlegelik a döntéskor. Magánszegmensben a turisztikai célú autóhasználat dominál, főként az alsó- és középkategóriás járművek iránt van kereslet.
|
Nagyobb társaságok foglalásai esetén népszerűek az egyterű járművek és kisbuszok - derül ki a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének (MAKSZ) piaci körképéből. A Magyarországon is jelen lévő nemzetközi autókölcsönzőket vizsgálva a legnépszerűbb autómárkák a Skoda, a Volkswagen és az Opel, továbbá - különösen az üzleti ügyfelek körében - a BMW, illetve az Audi. Az Opel szinte minden kölcsönzőnél kiemelt márkának számít itthon, 2012-ben közel 700 autót vásároltak a márka palettájáról a MAKSZ tagjai. A Sixt flottájában megtalálhatók emellett például a BMW, Toyota, Ford, Fiat, Kia, Hyundai, Suzuki, Renault, Citroen modelljei, a Hertznél szintén szerepel Hyundai, Ford és Suzuki a kínálatban, továbbá Seat, Mercedes és Volvo autók is bérelhetők. A Europcar nagyrészt a Porsche Csoport konszern márkáival dolgozik, de néhány Hyundai és Opel modell náluk is kölcsönözhető. A kisebb kölcsönzőket vizsgálva a Recent Car flottájának például a 70 százalékát Opel autók adják. „Az autókölcsönzésben is elengedhetetlen a folyamatos innováció. Többször tettünk próbálkozásokat elektromos autó beszerzésére, ennek érdekében több beszállítóval tárgyaltunk. Kipróbáltuk a flottában a pick up-ot, cabrio-t, MINI-t, BMW 1-es modellt. Jelenleg hybridek beszerzése van folyamatban.” - tájékoztat Dévai Gábor, a Sixt ügyvezetője. „A Hertz flottájában egyre több részben, vagy egészben magyar gyártású autót találunk. érdekesség, hogy mikor 1992-ben megjelent az első magyar Astra, a Hertz vásárolta az első 40 db-ot.” - teszi hozzá Kozák József, a Hertz ügyvezetője. Az autókölcsönzők flottájuk összeállításakor az ügyfelek igényeit tartják szem előtt elsősorban. Ehhez jön további szempontként az értékállóság, a gazdaságosság, a megbízhatóság és az újdonságérték. A nemzetközi autókölcsönzőknél emellett figyelembe kell venni a franchise előírásokat is. „Regionális trend, hogy csökkent a luxuskategória, az áruszállító valamint a kis kategória iránti kereslet, viszont nőtt a jól felszerelt nagy középkategória (pl. VW Passat, Skoda SuperB) kihasználtsága” – véli Mag. Szabó Atilla, a Europcar Hungary ügyvezetője. Brozik Péter, a Recent Car ügyvezetője elmondta: az ügyfelek egyre inkább az ár és nem az ár-érték arány alapján választanak bérautót. A céges bérletek esetében egyre nagyobb az igény a magasabb felszereltségű autók iránt, preferáltak a német és japán/koreai márkák. Emellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kiegészítő szolgáltatások és felszerelések az autótípus mellett. Nem csupán a cégek, de a magánbérlők körében is általános elvárás lett a kölcsönző által biztosított 0-24 órás assistance szolgáltatás, a navigáció és a kiegészítő biztosítások. Kulcsszavak: autókölcsönző, AVIS, Europcar, Hertz
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|