Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében

Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében

2013. június 11.
A PSA Csoport által szabadalmaztatott rendszer gyenge tapadási viszonyok között fokozza az autó haladási képességét, és ezzel kitágítja a 2008 lehetőségeit. Az elektronikusan kapcsolható Grip Control 16 cm-es hasmagassággal és Mud & Snow abroncsokkal társul, amelyeket egyedi stílussal felruházott, matt fényezésű, gyémánt felnikre szerelnek.
Peugeot 2008A sokoldalú és rugalmas rendszer a kipörgő első kerekek szabályozott fékezésével segíti a nehéz terepen való haladást akár úgy, hogy az irányítás a vezető kezében marad (Standard üzemmód), akár úgy, hogy a középkonzolon található forgókapcsolóval a vezető kiválasztja a megfelelőt a programozott üzemmódok közül: Téli, Terepes, Homok, ESP Off. A Grip Control kétféle gumimérethez igényelhető: a 215/60 R16, illetve a 205/50 R17 méretű abroncshoz.

Park Assist: a parkolás öröme

Ez a berendezés a manőverezés automatizálásával a 2008 kompaktságát kihasználva könnyíti meg a városi autós életét. Miután a vezető bekapcsolta, az érintőképernyőn kiválasztja a végrehajtani kívánt manőver típusát, a járdához balról vagy jobbról parkolást. Az ultrahangok érzékelik a parkoló autók között szabadon álló helyeket és jelzik a sofőrnek a legközelebbi szabad helyet. Ezt követően a Park Assist az elektromos szervokormányon keresztül leparkolja a járművet, miközben a vezető továbbra is felügyeli a gáz, a fék, a kuplung és a váltó kezelését, valamint az autó környezetét. A parkolóhely elhagyása ugyanilyen egyszerű a Park Assist újbóli bekapcsolásával. A Hill Assist funkciónak köszönhetően a rendszer emelkedőn is működik, amely az 1.4 HDi 68 és az 1.2 VTi 82 BVM5 típusok kivételével az összes motorizációhoz megrendelhető.

Legmagasabb szintű elsődleges, másodlagos és harmadlagos biztonság

A 2008 a kiemelkedő reakciókészséget és a könnyű használatot magas szintű biztonsággal egészíti ki. A vezető számíthat például a valamennyi változatban alapfelszerelésként kínált sebességrögzítő-sebességhatárolóra. Az összes 2008 modellben szériafelszerelés az 50 km/óra sebességtől kikapcsolható ESP, amely több funkciót foglal magába: az ASR kipörgésgátlót, a CDS menetstabilizálót, az AFU vészfékrásegítést és a REF elektromos fékerőelosztást. A rendszer a négy féktárcsára hat, amelyeket a hatékonyabb működés (teljesítmény és tartósság) érdekében a különböző motorizációknak megfelelően alakítottak ki. Elöl a hűtött tárcsák mérete kétféle: 266 x 22 mm, illetve 283 x 26 mm a nagyobb teljesítményű változatokban. Hátul valamennyi modellben 249 x 9 mm-es normál tárcsák találhatók.

Peugeot 2008ütközéskor az autóban ülőket hat légzsák védi, két első-, két oldal- és két függönylégzsák. Az első ülések támlájába épített oldallégzsákok optimális védelmet nyújtanak az ülésbeállítástól függetlenül. A gyerekek biztonsága érdekében az utasoldali frontlégzsák kikapcsolható. Hátul a két szélső üléshelyekhez hárompontos Isofix rendszer tartozik. A 2008 maximálisan profitál abból, hogy a márka piacvezető a harmadlagos biztonság terén. A Független Telematikai Kiszolgáló egységgel felszerelt változatok térítésmentesen és időkorlátozás nélkül kínálják a Peugeot Connect SOS és a Peugeot Connect Assistance szolgáltatást. Ha baleset történik, a rendszer azonosítja a jármű földrajzi helyzetét és a beindítja a segélynyújtási folyamatot. A 2003-ban történt bevezetésük óta ezeket a rendszereket több, mint 760.000 Peugeot járműbe építették be. Az Európa tíz országában elérhető szolgáltatás eddig több mint 6500 vészhelyzetben gyorsította meg a mentést.

Könnyen kihasználható, tágas tér

A 2,54 m-es tengelytáv tágas utastér kialakítását tette lehetővé. A 2008 első üléseinek támlái vékonyabbak, így nagyobb hely jut a hátsó utasoknak. Az ő kényelmüket szolgálja a hordozható készülékek csatlakoztatásához kialakított 12 V-os csatlakozó is. Helyükről, menet közben is hozzáférnek a csomagtartóhoz, mivel a kalaptartó utastér felőli része mozgatható.

A széles és szögletes csomagtérnyílás, valamint az alacsony, mindössze 60 cm magas, rozsdamentes csiszolt acélszegéllyel védett rakodóküszöb kívülről is megkönnyíti a hozzáférést a méretes csomagtartóhoz. Az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó üléspad lehajtásával a csomagtartó mérete 360 köbméterről 1194 dm3-re növelhető, ebből 22 dm3 a padló alatt található, és egyetlen mozdulattal hozzá lehet férni. A támla a hátsó üléstámla tetején található gombbal billenthető le, az üléslap automatikusan behúzódik.  A tárgyak mozgatását megkönnyíti a padlón kialakított öt sín, amelyek a küszöbtől az első ülésekig futnak. A biztonságos rögzítésről hat krómozott rögzítőgyűrű gondoskodik.

Peugeot 2008A minden részletében praktikus csomagtartó két oldalán hevederrel és leszorító hálóval ellátott rakodóhelyet alakítottak ki. A pakolási lehetőségeket bővíti a csomagtérszőnyeg alatt található 22 literes rakodóüreg.  Minden üléshelyen gondosan megtervezett, az első és hátsó tetőlámpáknak köszönhetően jól látható rakodóhelyek szolgálják az autóban utazók kényelmét: zsebek az első ajtókban, kesztyűtartó, a sebességváltó közelében kialakított rakodórekesz és pohártartó, zárható rakodóhely a középkonzolon, térképtartó zsebek az első ülések támlájában…. Az összesen 24 liter térfogatú rakodóhelyek gondoskodnak arról, hogy a hétköznapi élet nélkülözhetetlen kellékei – kulcs, okostelefon stb. – mindig a vezető keze ügyében legyenek.

Minden igényt kielégítő motorkínálat

A motorok széles választéka az új városi terepjáró mérsékelt tömegével és karakteres sziluettjével számtalan használati módot tesz lehetővé kis fogyasztás és alacsony CO2-kibocsátás mellett: a 2008 fogyasztásának alsó értéke 3,8 l 100 km-ként, széndioxid-kibocsátása pedig mindössze 98 gramm kilométerenként. A Csoport szakembereinek tudása és műszaki újításai – újgenerációs háromliteres benzinmotorok, a Stop&Start rendszer a benzines változatokban, az e-Hdi dízelmotor – a környezetvédelem és a vezetési öröm egyszerre teljesülő erényével kategóriavezetővé avatják a 2008-at.

A háromhengeres benzinmotorok új generációja

A teljes egészében saját fejlesztésű, modern háromhengeres benzinmotorok már bizonyították hatékonyságukat a fogyasztás és az emisszió terén. A kompakt és könnyű motorok közül az 1.2 VTi 21 kg-mal könnyebb az azonos teljesítményű négyhengeres változatnál. A motorok új generációjának teljesítményét egyrészt a Stop&Start rendszer, másrészt a közvetlen befecskendezéshez kapcsolódó turbófeltöltő fokozza.

Peugeot 2008Stop&Start kínálat benzines és dízel változatokhoz

A Stop&Start sikerét az e-HDi dízelmotor alapozta meg az 508 és a 308 típusokban, majd népszerűségét a 208 tovább növelte. Azok az ügyfelek, akik a benzines változatot választják, az e-VTi és az e-THP motornak köszönhetően ugyanazokat az előnyöket élvezhetik: kis fogyasztás, automatikus motorleállítás, szinte azonnali újraindítás zaj és vibráció nélkül, vezetési komfort.  A dízel- és benzines változatokhoz egyaránt kínált technika a 2008 kínálatában található kilenc motorból hathoz rendelhető. Az „araszoló” funkcióval bővült automatizált váltó továbbfejlesztése következtében a 1.2 e-VTi kilométerenkénti CO2-kibocsátása mindössze 99 gramm. Dízelek esetén az induló CO2-kibocsátási érték 98 gramm kilométerenként.

új háromhengeres turbók


A bevezetést követő hónapokban a motorválaszték tovább bővül a háromhengeres benzines turbófeltöltős változatokkal. A kínálatban szereplő kétféle teljesítményszint, az 1.2 e-THP 110 és az 1.2 e-THP 130 dinamikus vezetést eredményez, többek között a magas nyomatéknak köszönhetően, amely 205, illetve 230 Nm az említett motorok esetén.  A koncentrált technikai tudással kifejlesztett 1.2 e-THP típus 12 kg-mal könnyebb, mint az azonos teljesítményű, négyhengeres szívómotor, pedig turbót, illetve egy jelentősebb hűtési rendszert is tartalmaz, dinamikai teljesítményei ugyanakkor összhangban állnak 45 százalékkal nagyobb nyomatékkal rendelkező változattal. Fogyasztása változattól függően 15-20 százalékkal kisebb.
Kulcsszavak: autóipar, bemutató, crossover, galéria, peugeot 2008, suv, új modell
 
Ferrari-vadászt épít a Lexus Ferrari-vadászt épít a Lexus A BMW Group 2015-ben is folytatni kívánja globális növekedését A BMW Group 2015-ben is folytatni kívánja globális növekedését Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében A Nissan nyerte meg a CEATEC Innovation Awards fődíját az amerikai újságírók döntése alapján Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében A legenda nemrégiben 80 éves lett Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1