Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza

Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza

2013. június 18.
Az Iveco Bus márkanévvel egy időben bemutatkozott a vállalat legújabb városi autóbusza, az URBANWAY is. A jármű új formavilágot, teljesen áttervezett utasteret és vadonatúj vezetőfülkét kapott, hogy a legkiválóbb kényelmet és minőséget nyújtsa.
Iveco URBANWAYAz URBANWAY modell tervezésénél szem előtt tartották a teljesítményt, a tartósságot és az egyszerű karbantarthatóságot, így a modell alacsony teljes birtoklási költséget (total cost of ownership, TCO) biztosít. A nagy teljesítményű, sokoldalú és hatékony jármű, a márka első olyan autóbusza, amely Euro VI motorral rendelhető.

Az új Iveco Bus márkanév és az új URBANWAY modell 2013 májusában, az UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség) genfi világkongresszusán és kiállításán mutatkozott be. Az eseményen az Iveco Bus az FPT Industrial vállalattal közösen egy 450 négyzetméteres standon képviseltette magát. A kiállítótér fő látnivalói közé tartozott a vadonatúj URBANWAY városi busz, az Iveco Bus első Euro VI utasszállító járművének 12 méteres változata. Az FPT Industrial standján pedig egy Euro VI-os busz kipufogódobja, valamint a hibrid technológiát bemutató rész kapott helyet, ahol a 286 lóerős Tector 7 hibrid motort, valamint az Iveco Bus soros hibrid hajtásláncának egy elektromos motorját és egy generátorát állították ki.

URBANWAY: új név, új stílus

Az URBANWAY, a városi buszok vadonatúj koncepciója, egyesít számos olyan innovatív funkciót, amelyet az Iveco Bus a piaci igényeknek megfelelően fejlesztett ki. Ezek az egyedi változások az innovációra, a reakcióképességre, a minőségre, valamint az utasok és a sofőrök védelmére és kényelmére helyezik a hangsúlyt.

Az URBANWAY autóbusz a fejlett technológiát könnyű, biztonságos és rugalmas új kialakítással ötvözi, amely megkönnyíti a napi feladatok végrehajtását. A modell jellegzetes, vonzó és intelligens stílusa illeszkedik a márka új arculatához, amely a városi, távolsági és turisztikai célú utasszállító járművekben egyaránt felfedezhető. Ezt az új stílust tükrözik a LED-es nappali menetfényeket tartalmazó fényszórók, valamint az új hátsó lámpamodul, amely a LED-es fék-, irányjelző-, hátsó helyzetjelző- és tolatólámpákat foglalja magában. A ködlámpák emellett „kanyarkövető” funkcióval is rendelkeznek, amely további világítást biztosít a szűk kanyarok és manőverek során.

Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza A vadonatúj URBANWAY a teljes birtoklási költség (total cost of ownership, TCO) csökkentése érdekében a márka jelenlegi termékskálájának valamennyi jól bevált jellemzőjét átvette. Ezek közé tartozik a jármű övvonala, amelyről könnyen leválaszthatók a három különálló panelből álló elülső és hátsó lökhárítók; az első és hátsó lámpák, amelyek a paneleken kívül találhatók, így kisebb koccanások esetén nincs szükség a cseréjükre; a jármű első hűtőrácsa és a karosszéria hátsó részének kialakítása, amelyet a városi üzemeltetők hirdetési felületként is használhatnak. A vadonatúj URBANWAY modell egy teljesen átdolgozott, kiváló ellenállású és kisebb tömegű vázszerkezetben integrálja az Euro VI-kompatibilis Hi-eSCR technológiát, valamint az új Tector 7 és Cursor 9 motorokat. A teljes acélszerkezet pedig kataforetikus korróziógátló kezelésen esett át.

Kiemelkedően kényelmes utastér


A pavilonszerű utastér teljesen új koncepciót képvisel a szerkezet könnyedsége és a teljesítmény terén. A középső ajtó hátrébb került, így 1,5 négyzetméterrel nőtt az állótér, és a széles központi platformon két kerekesszék is elfér egymás mellett. Az utasülések új családját az alacsonyabb tömeg, a modularitás és az egyszerű karbantartás jellemzi. Az új belső világítás két összefüggő LED-csíkból áll, amelyek többféleképpen is testre szabhatók: kétsávos, közvetett hangulatfénnyel, illetve LED-es spotlámpákkal, melyek öntött alumínium foglalatait az oszlopok tetejébe építették be. Az utastér közepének háttérvilágítását biztosító LED-lámpák pedig ragyogó hatást keltenek.

A tetőbe épített új szellőzőrendszerben külön légvezetékek találhatók a fűtő és a légkondicionáló funkciókhoz. A belső tér zajmentességét az erős konzolos rögzítés és a panelektől való függetlenség biztosítja. A továbbfejlesztett szellőzőrendszer lényegesen jobb légáramlást, csendes utasteret és kompromisszummentes kényelmet biztosít.

Széles körű termékcsalád és egyedi szolgáltatások


Az URBANWAY számos verzióban, 10,5, 12 és 18 méteres hosszúságban, valamint két-, három- vagy négyajtós változatban is elérhető. Egyedi megrendelésre alternatív dízel-, földgázüzemű vagy hibrid hajtásláncokkal is felszerelhető. A felépítmények módosításához az Euro VI-os URBANWAY modellek alvázas változatban is elérhetők. A BHNS (Buses with a High Level of Service – Magas Szolgáltatási Szintű Buszok) kategóriájú URBANWAY az alapfelszereltségtől a prémium konfigurációkig több mint 3500 lehetséges kombinációt kínál. Többek között olyan kiegészítő elemek is megrendelhetők, mint a nagyobb oldalablakok, az áramvonalas tetőkialakítás vagy az egyéni ülések és kárpitok.

Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza Az Iveco nagy hangsúlyt fektet az olyan új megoldások kifejlesztésére, amelyek ideális körülményeket biztosítanak, kényelmes és hatékony munkát tesznek lehetővé a buszvezetők számára. A vadonatúj fülke kialakítása megfelel az EBSF (European Bus System of the Future – A Jövő Európai Buszközlekedési Rendszere) szabványainak is: maximális ergonómiát, tágas teret és kényelmet kínál. Az URBANWAY megemelt vezetőülése jobb rálátást és stresszmentes vezetést biztosít, ugyanakkor biztonságos távolságban tartja a vezetőt az esetleges külső veszélyforrásoktól. A sofőr komfortját továbbá számos, a kényelmet és az ergonómiát növelő módosítás fokozza.

új Euro VI dízeltechnológia


Az URBANWAY modellekben új Euro VI motorok találhatók, amelyek tartalmazzák az FPT Industrial által szabadalmaztatott nagy hatékonyságú SCR (HI-eSCR) rendszert. Ez az egyedülálló új technológia kipufogógáz-visszavezetés nélkül csökkenti az nitrogénoxid-kibocsátást, és nem befolyásolja az üzemanyag-hatékonyságot. A megoldás leegyszerűsíti az utókezelési rendszert, és számos egyéb előnyt kínál az ügyfelek számára: többek között csökkenti a tömeget és az üzemanyag-fogyasztást, optimalizálja az égést, csökkenti a részecsketermelést (a részecskeszűrő regenerációja passzív, és kevés karbantartást igényel), valamint a kevésbé összetett és hatékonyabb technológiának köszönhetően növeli a motor élettartamát. A HI-eSCR katalitikus redukciós rendszerben ezenfelül nincs szükség kiegészítő hűtésre, így a motor hőmérsékletének csökkentése kevesebb energiát igényel.

Az FPT Industrial új Euro VI dízelmotorjai nagy teljesítményűek, de egyszerű szerkezetűek. Az URBANWAY modellekben két változat érhető el: a 6,7 literes lökettérfogatú Tector 7 és a 8,7 literes lökettérfogatú Cursor 9. A motorok közös nyomócsöves befecskendezéssel rendelkeznek, alacsonyabb zajszinttel és vibrációval működnek, valamint lefelé, illetve felfelé néző kipufogónyílásokkal is kialakíthatók.

A Tector 7 erőforrás a 10,5 és 12 méteres URBANWAY modellekhez rendelhető meg. A 286 lóerős motor ötvözi a hatékonyságot az alacsony fogyasztással. Könnyű és hosszirányú szerkezetének köszönhetően az alapkialakítás nagyobb, akár 40 üléses szállítási kapacitást biztosít. A Cursor 9 motor pedig a 12 és 18 méteres URBANWAY modellekhez rendelhető meg. A változtatható geometriájú turbófeltöltővel felszerelt változat esetén kiemelkedő, akár 400 lóerős teljesítmény is rendelkezésre áll.

Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza Alternatív hajtásláncok


Az Iveco Bus fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségét jelzi, hogy az URBANWAY modellek a földgázüzemű Cursor 8 CNG motorral is rendelhetők. Az Euro VI szabványnak megfelelő hajtáslánc lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy a földgázüzemű buszok flottáját az Euro V / EEV járművek által is használt technológiával bővítsék. Az Iveco Bus a hibrid járműveit is felszereli az Euro VI-kompatibilis technológiákkal, és olyan új funkciókkal bővíti ezeket, mint például az buszmegállók csendes megközelítését és elhagyását lehetővé tévő „Arrive & Go” funkció.

Könnyű karbantartás és javítás


Az új Euro VI busz valamennyi eleme hozzájárul a karbantartási folyamat egyszerűsítéséhez és felgyorsításához. Az URBANWAY kialakítása során fontos szempont volt az üzemeltetők munkájának megkönnyítése, ezért megnőttek a karbantartási és javítási időközök, így elkerülhetőek a kellemetlen leállások is. Emellett a Tector és a Cursor motorok elrendezése egyaránt könnyű hozzáférést tesz lehetővé. A széles és egyszerűen nyitható első és hátsó paneleknek köszönhetően a napi ellenőrzés és a karbantartási munkák is könnyen és gyorsan elvégezhetők.
Kulcsszavak: autóbusz, iveco, járműipar, új modell, Urbanway
 
Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon Az új Opel Corsa GSi garantálja a vezetési élményt Az új Opel Corsa GSi garantálja a vezetési élményt Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza Hamarosan az utakon a Nissan NISMO Juke RS
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1