Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso |
||
2013. június 18.
Az új Citroen C4 Picasso felépítését tekintve is új hivatkozási alapot teremt. A variálható EMP2 padlólemeznek köszönhetően nagyobb lett a tengelytáv, ami közvetlen előnyökkel járt mind a helykínálat, mind a fedélzeti kényelem szempontjából.
|
Elődjéhez képest az új C4 Picasso kívül kompaktabb, belül viszont tágasabb modell lett: - a kompaktság jegyében 40 mm-rel rövidebb, - 55 mm-rel szélesebb tengelytávval (2785 mm) rendelkezik, mely kimagasló helykínálatot biztosít, - 40 literrel nagyobb a csomagtartója, mely a VDA szabvány szerint 537 literes (a második üléssor előretolása esetén 630 literes) űrtartalmával kategóriaelsőnek számít. Optimális méreteinek (4,43 m hosszú, 1,83 m széles, 1,61 m magas), az elektromos szervokormánynak és a 10,8 méteres fordulókörnek köszönhetően az új C4 Picasso egy igazán fürge autó, mely bármilyen vezetési helyzethez képes alkalmazkodni. Az új C4 Picasso variálhatóság tekintetében is példát mutat: - Az első üléssorban az utasülés asztalka helyzetbe állításával 2,5 méterrel növelhető a raktér, illetve jobb kilátás biztosítható a hátsó utasok számára. - A második üléssorban három különálló, egyforma széles ülés található, melyek mindegyike lehajtható, kényelmes pozícióba dönthető, és a rugalmasabb használat érdekében hosszirányban is állítható. Tágas lábterével (térdmagasságban 159 mm) az új C4 Picasso a kategória legjobbjai között foglal helyet. Az új Citroen C4 Picasso utasterében számos ötletes és praktikus tárolóhelyet találunk. Ilyen például a saját világítással rendelkező tárolórekesz a műszerfal középső részén, mely egy Jack, egy USB- és egy 120 voltos csatlakozót is magában foglal. A gépkocsira csatlakoztatott okostelefon vagy táblagép így rejtve maradhat a kíváncsi tekintetek elől. Személyes holmik tárolására ideális hely a vezető és az első utas közötti konzol, mely elektromosan vezérelt sebességváltóval szerelt változatokon ki is vehető. További praktikus tárolóhelyek találhatók az első ülések alatt, az ajtókban és a második üléssorban a padlóba süllyesztve, de említést érdemelnek a rakodóhálók és az első ülések hátoldalára szerelt, ledes világítással rendelkező lehajtható asztalkák is. Rekord CO2-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás A CO2-kibocsátásra vonatkozó célkitűzés elérése érdekében az új Citroen C4 Picassót 140 kg-mal könnyebbre tervezték elődjénél: - 70 kg-ot nyertek az új EMP2 platform alkalmazásával, melynél egyes alkatrészek alumíniumból, illetve THLE (nagyon magas rugalmassági határú) lemezből készültek, a hátsó padlólemez pedig kompozit anyagú. - újabb 70 kg-ot lehetett megtakarítani a külső méretek optimalizálása és új anyagok használata révén (pl. alumínium motorháztető, kompozit anyagú csomagtérfedél). A karcsúsítás eredményeként az új Citroen C4 Picasso a C3 Picassóval került egy súlyba. A kisebb tömegnek, az aerodinamikára fordított figyelemnek (SCx = 0,71) és az optimalizált működésű motoroknak köszönhetően jelentősen csökkent a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás: az előző generációhoz képest a megtakarítás átlag 30 gramm, ami 100 km-en több mint 1 liter üzemanyagnak felel meg. Az új Citroen C4 Picasso egyébként az első olyan kompakt egyterű, mely 100 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátású belső égésű motorokat kínál. Az új generációs, hatfokozatú elektronikusan vezérelt sebességváltóval (ETG6) szerelt e-HDi 90 Airdream motor például kilométerenként mindössze 98 g CO2-t bocsát ki. Ehhez vegyes ciklusban 3,8 l/100 km-es fogyasztás társul, ami a kategóriában igazi rekordnak számít. Az új C4 Picasso motorkínálata számos ütőkártyával rendelkezik: - Valamennyi dízelmotor Stop&Start technológiával kerül forgalomba (kivéve a HDi 90 BVM motort). - A középkategóriás e-HDi 115 motor ETG6 váltóval társítva 104 g/km szén-dioxidot bocsát ki (kézi váltó esetén 105 grammot), vegyes fogyasztása pedig 4 l/100 km. - Az új C4 Picasso az első Citroen modell, mely az Euro 6-os normáknak megfelelő BlueHDi motorral rendelkezik: a 110 g/km CO2-kibocsátású BlueHDi 150 motor egy ún. SCR (selective catalytic reduction) modult foglal magában, mely a leghatékonyabb technológia a különböző nitrogén-oxidok kezelésére (-90%) és a CO2-kibocsátás általános csökkentésére. A HDi 90 motor kivételével valamennyi dízelváltozaton elérhető hatfokozatú mechanikus sebességváltó mellett az e-HDi 90 és az e-HDi 115 motorokhoz az új hatfokozatú elektronikusan vezérelt ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) sebességváltó is kérhető. Ennél a váltónál a vezető a közlekedési helyzet figyelembevételével bármikor kedvére átválthat kéziről automata üzemmódba és fordítva. A sebességváltó „kúszás” funkcióval is rendelkezik, a gázpedál pedig kialakításánál fogva fokozatosabb gázadást és így zökkenőmentes indítást és kényelmesebb vezetést tesz lehetővé. A váltó a dinamikusabb viselkedés és a nagyobb kényelem érdekében pontosabban reagál a vezetői utasításokra. Végül a fokozatváltások optimalizálásának köszönhetően a váltó hatásfoka is javult. A motorkínálat 2014 első félévében egy hatsebességes automata váltóval is kiegészül. Kényelem és úttartás remek egyensúlya Az új Citroen C4 Picassónál a vezetés áll a középpontban. Az előző modell vitathatatlan kényelme az új generációnál a könnyű és nyugodt vezetés érdekében fürgébb és könnyedebb viselkedéssel és könnyebb kormányozhatósággal párosul. A súlycsökkentés és a súlypont lejjebb helyezése új egyensúlyt teremtett a kényelem és az úttartás között, ami kellemesebb vezetést, nagyobb biztonságot és rendkívül kényelmes felfüggesztést eredményezett. Az utóbbiban nagy szerepe volt: - a függőlegesen elhelyezett lengéscsillapítóknak - és a kerekek középpontja felett elhelyezett futóműbekötésnek. A modell akusztikai és rezgéskomfortja szintén figyelemre méltó. Ez köszönhető többek között: - az elektromos kormányrásegítésnek, mely jobban szűri az út egyenetlenségeit a kormányoszlopban, - a gördülési zajok csillapításának az első bölcsőnél, - a hátsó futóművön alkalmazott kétkomponensű rugalmas csuklóknak. Kulcsszavak: bemutató, C4 Picasso, Citroen, galéria, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|